Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2005
‎Giro horren pean gizakien betiereko sentimenduak agertzen dira: irrika, desira, grinak... azaltzea dute helburu ipuinok. Eta horien bidez, heriotza eta etsipena etengabe agertuko dira ipuinetan.
2006
‎Liburuak jorratzen dituen urteetan (1985), gertatu ziren gizarte gatazketan langileek eta komandoek (bigarrengoek maila antierrepresibotik, batez ere) zer esanik bazuten ere, borroken protagonista, dudarik gabe, gazteria izan zen. Bestaldetik, liburuaren asmoa ez da, aurrekoetan gertatu den legez, talde autonomoen logikak azaltzea edo garai haietako unerik garrantzitsuenak gogoraraztea; oraingo honetan, modernizazio kapitalistaren aurkako prozesuak eta prozesuek beraiek gazte komunitate berria zelan sorrarazi zuten borroka molde propioak zituena azaltzea dugu helburu.
‎Zeruko mekanika da atal nagusia, eta ikusitako astroen posizioak eta higidurak deskribatzea eta azaltzea du helburu. Antzinako zibilizazioek eguzki sistemaren eta Unibertsoaren hainbat eredu garatu zituzten, gehienetan, munduaren sorrerari buruzko mitoekin erabat nahasturik bazeuden ere.
2008
‎Joera horretan gehien nabarmendu ziren literatur mugimenduak formalismoa eta estrukturalismoa ditugu. Mugimendu horien proposamen teorikoek literaturaren garapena azaltzea zuten helburu, eta horixe da, hain zuzen ere, haien ekarpen garrantzitsuena. Proposamenok literatur sistemaren ideian oinarritu ziren.
‎Oteiza. Bizitza proiektua du izenburu, eta artistak eginiko bidea azaltzea du helburu. Erakusketarekin, artistak zarauztarrekin izan zuen «lotura estua» azaldu nahi du Zarauzko Udalak.
2010
‎Patxi Lopez lehendakariak Euskadi, goza ezazu lelopean aurkeztu du gaur Madrilen Euskadiren turismo irudi eta lelo berria. Euskal Herriaren turismo erakargarri nagusiak azaltzea du helburu kanpaina honek.
‎Greene ere ikertzailea da, eta supersoken teoriarekin egiten du lan. Liburu hau idatzi zuenean, ikergaia matematikako formulaziorik erabili gabe azaltzea zuen helburuetako bat, hain zuzen ere. Eta, horrekin batera, kosmologiaren eremuan sartzen da.
2011
‎Gauza ezberdina da ahots aniztasuna onartu eta bultzatzea eta diskurtso tradizionalak kuestionatzen dituzten ahotsei sarrera ematea. Tate galeriak erakusketen interpretazio autoritario eta bakarrak ez aurkeztea eta ahots ezberdinak azaltzea du helburu, eta hori bermatzeko praktika ezberdinak ditu; adibidez audio gidetan interpretazio ezberdinak entzuteko aukera eskaintzen dute. Gainera, interpretazio horiek ez dira beti arte adituek egindakoak izaten, beste profesionalen interpretazioak ere aurkezten dituzte antropologo, musikari eta antzezleenak, kasu, eta baita bisitarienak ere.
2012
‎Un paseo por la Psicología desde el patio de butacas. Florentino Moreno Martin eta Luis Muiño liburu honen egileek, zinematografia munduko egoeren eta pertsonaien bidez, giza portaera ulertzeko psikologiak egiten dituen ekarpenak azaltzea dute helburu. " El factor humano" RNEko. Radio 5 Todo Noticias?
‎Haren bidez errealitatea bere horretan irudikatzea lortu zen, idealismorik eta subjektibotasunik gabe. Dena dela, autore horiek ez zuten edozein errealitate islatu; behartsuenen errealitatea azaltzea zuten helburu; hala, bizitzaren alderdi desatseginenak pintatu zituzten, gizarte egoera jakin batzuen erakusgarri.
‎Hurrenkera tradizionalak politika, ekonomia, mundua, gizartea, kultura eta kirola bereizten ditu. Gai aniztasunak eguneko gertakizun esanguratsurik gehien azaltzea du helburu. Zenbat eta askotariko gai gehiago, orduan eta albisteen arteko oreka handiagoa egon zitekeela uste zuten egileek.
2013
‎lurrera erori eta txiki txiki egindako ispilu baten antzera, izugarri dibertsifikatu dira soziolinguistikotzat hartu beharreko ikuspegiak. Nolabait esatearren, soziolinguistika hedatu egin da, eta gaur egun hainbat gai azaltzea du helburu: besteak beste, munduko hizkuntzasistema (ikus Swann 2003 eta Fishman 1998) eta pertsona arteko buruz buruko interakzioetan gertatutako kode txandakatzeak (ikus, adibidez, Li Wei 1994 eta Myers Scotton 1993).
2014
‎Hizkuntzen erabilera eta kulturen praktika azaltzeko ikerketarako proposatzen dugun eredua deskribatuko dugu ondorengo lerroetan. Proposatzen dugun ereduak (Berasategi, 2014), eskola testuinguruan dauden ikasleen (autoktonoen eta etorkinen) euskararen erabilera eta euskal kultur praktika azaltzea du helburu. Eredua ondorengo alderdi eta aldagai motengatik osatuta dago (1 Eredua):
‎Eduardo Lao ballet konpainia horren zuzendari artistikoa da Tres koreografiaren sortzailea. Ludwig van Beethovenen Claro de luna, Bosgarren sonata eta Bigarren sonata lanetan oinarriturik, bikote harreman batean beste pertsona bat agertzen denean zer gertatzen den azaltzea du helburu. Après toi koreografia Maurice Bejart belgikar dantzari eta koreografo zenaren omenez prestatu zuen Ullatek.
2015
‎Haurrek urte horietan garapen eta bizipen egokiak izateak etorkizunean bizi kalitate ona izaten lagunduko die". Hain zuzen, gurasoei beren seme alaben garapenerako ezinbestekoak diren ezagupena azaltzea du helburu Getariako Guraso Eskolak. 0 urte bitarteko haurrak dituzten gurasoei zuzendua dago, eta Amaia Vazquez Eguzkitza psikologoa da irakaslea.
2016
‎Garai honetan euskal antzerki gehiago sortu zituzten eta eskaini. Ez ditugu hemen denak azalduko, berpizkunde horren osagai nagusien azaltzea baitugu helburutzat.
2017
‎Termino konplexuen, hau da, hitz bat baino gehiago dituzten terminoen, euskarazko ordaina lortzeadute helburu KabiTermek eta MatxinMedek. Aipatu berri ditugun bi tresna horiek sortutako terminokonplexuen ebaluazioa nola egin dugun azaltzea du helburu lan honek.
2018
‎Batxilergoko bigarren mailan esaterako, Gorputz Hezkuntza ikasgaia zuzenean kendu egin dute, eta ez dago horretarako inongo justifikaziorik gainera. Gobernuek hezkuntzan dituzten interesak badakigu zeintzuk diren, ebaluaketa ospetsuetako rankingetan goian azaltzea dute helburu, eta ikastetxetan lan egiten dugunok ez gaude ranking horietara begira, ikasleen garapenean zentratuta baizik.
‎Obrak presentzia izatea eta boterea azaltzea du helburu. Egileak, pieza honen bidez, dotorezia eta autoritatea aditzera eman nahi izan ditu.
2023
‎Testu honen helburua, hortaz, tesiaren prozesuan bertan izaniko bizitza historia horietatik (elkarrizketetatik, hain zuzen ere) abiatuta, Tximintxek egin zuen prozesua azaltzea du helburu, baita prozesu horrek gero errealitatean izan zuen isla (gertatzen ari dena, hemen eta orain) azaltzea ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia