Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Autore honek hauxe ulertzen du euskarazko alfabetatze kontzeptuaz: lehenune batean, bigarren hizkuntza batean eskolatua izan den euskal hiztun orok bereideiak idatziz nahiz ahoz zuzen azaltzeko daukan gaitasuna; bigarren une batean, gai akademikoak nahiz sozialak erabiltzeko erakusten duen gaitasuna edota, bestelaesanda, hizkuntzaren erabilera modernoa (Iztueta, 1992, 70 or.). Hala ere, autorehonen ustez gertatzen dena hau da, euskal hiztun gehienak, bigarren hizkuntzabatean alfabetatuak izanik ere, analfabetoak direla beren ama hizkuntzan, euskaraez delako hizkuntza dominatzailea ez so...
2007
‎Zeren eta enpresetan kontzeptu eta modu batzuk barneratu ditugu, izateko modu bat. Eta, beraz,, desikasi, egin behar dugu eta haurrek gauzak azaltzeko daukaten soiltasun horretara itzuli.«Nire enpresak hainbeste diru irabazi du» esanez hasi dugu, argi eta garbigauzak azalduz, eta «kontuan izan ezazu diru horretatik zati hau ingurumenproiektuak egiteko erabili dugula, beste zati hau, berriz, lan-taldearen prestakuntzarako inbertituko dugula...». Baliteke horixe izatea bideetako bat, hau da, askozere komunikazio hurbilagoa egitea.
2008
‎maitasun betegina. Hau da, lehen koplatik gai bat jaso eta, hurrengoan jarraipena emateaz gainera, osatu egiten du, ordu arte azaldu gabe zeukan alderdi bat gehitzean.
2009
‎Sorrerea zelakoa izan zan Aita Luis Villasantek azalduta daukagu liburuaren lehenengoko edizinoaren hitzaurrean, 1959 urtekoan, hatan be.
‎Bigarren lerroan, berriz, Rafa Diez, Tasio Erkizia, Shanti Kiroga, Marine Pueyo, Fernando Arburua, Jon Telleria eta Amaia Esnal izan ziren. Agerraldia hotsandiko egiteko, prentsaren aurrean azaldutako edukietan oinarrituta agiri bat ere plazaratu zuen ezker abertzaleak atzo, Autodeterminazioaz independentzia izenburupean.
‎Irizpide horren oinarrian dagoena hizkuntzen osagarritasunaren eta bizikidetzaren ideia da, eta argi eta garbi uzten du albora hizkuntzen arteko dikotomia. Ikusmolde hau Fishman-ek hainbat idazlanetan azalduta dauka, esate baterako jada aipaturiko" The new linguistic order" artikuluan, non, beste zenbaiten artean, honako hau esaten baitu (Fishman,; itzulpena, 2001):
2010
‎Bigarren urratsa da, eta hori bigarren komunikatuan eta komunikabide bati emandako elkarrizketan aipatua dago, onartzen dituela nazioarteko bitartekarien lanak. Hori ere oso garrantzitsua da, zeren eta bitartekari horiek zer adieraziko dioten ETA erakundeari jakina da, berek dagoeneko Bruselako Adierazpenaren bitartez azaldua daukatelako. Bi urrats zehatz horiekin, beste gainerako gauza guztiak hor daudelarik oraindik ere, eman dira bi aurrerapauso garrantzitsuak.
‎Matthew Simmonsi bigarren gaztaroa Twilight in the Desert liburuak ekarri zion. Petrolio merkearen aroa bukatzear zela iragarriz eta aldi berean jende artean ideiak azaltzeko zeukan grazia oso berezia baliatuz, komunikabideetan lekutxoa eskuratu zuen.
‎Gure ikerlanean, gazteak pertsona zaharrak baino azkarragoak izan ziren ezberdintasunen hautematearen proban (Thurstone eta Yela, 1988) eta, nahiz eta aldagai horrek ez zuen neurtutako beste aldagaiekin koerlazio esanguratsurik azaldu, parte hartzaile zaharrek gazteek baino arreta gaitasun txikiagoa zutela erakusten du. Horrela, gertakizunaren eduki adierazgarrienak (ekintzak) modu automatikoan prozesatzen direnez, zaharrek ez dute arazorik azaltzen eduki horien oroimenean. Izan ere, arreta ahalegin txikia eskatzen duten egitekoetan (adb. zentzuen oroimena, oroimen inplizitua eta primming edo erraztasun semantikoa) ezberdintasun oso txikiak behatu izan dira gazteen eta zaharren artean (Balota eta haren laguntzaileak, 2000; Dixon, Bäckman eta Nilsson, 2004).
2011
‎Ikasleak hainbat estrategia erabili behar ditu informazioa biltzeko Hartara, ikasleak hainbat estrategia erabili behar ditu informazioa biltzeko, gero erabili ahala. Idazteko modua aldatu egiten da azaldutako edukiak testuliburukoen osagarriak badira edo irakaslearen jatorrizko informazioak badira, beste euskarri batzuetan jasota ez badaude, eta, beraz, zehaztasun eta zehaztasun handiagoz adierazi behar badira, ondoren errazago aztertzeko. Lehenik eta behin, funtsezkoa da teknika eta estrategietara jotzea, ikaslea, ikastean, gai izan dadin idatzitakoa, edukien erlazioak eta egitura eta azalpeneko ideia edo kontzeptu garrantzitsuenak ulertzeko.
2013
‎Eta Urnietan bertan bere burua ezkertiartzat zutenen jokabidea oso bestelakoa ere izan zen, Iurramendi apaizaren kontrako ekintzarik prestatzen ari zirela beraietako batek eman baitzion abisua Rafael Barkaiztegiri, herriko bake epaileari. Baina antzezlanean azaltzen diren milizianoen egintza edo gizatxarkeria guztiak benetakoak dira, gehienak azalduta dauzkat idatziz, ez da inongo topikoren beharrik izan haiek janzteko.Badirudi topiko horietatik eta bereziki Urnietako erailketen erruagatik libre geratzen diren bakarrak jeltzaleak direla. Badirudi horrek ere azkura eman diola Lasari, baina hala da, Urnietan gertaturiko erailketetan jeltzaleek edo inguruko jendeak ez zuten inolako erantzukizunik izan, ongi jakina baita zein kontzientzia eragozpen zituzten jeltzaleek tiroak eman eta bortxakeriara jotzeko garaian.
2014
‎Eraikuntzaren biologiari buruzko sarrera honetan azaldutako edukiak baino gehiago dira kanpoan geratu direnak. Zientzia oso baten ezagutza liburu bakar batean laburtzeak haren ikuspegi lausoegia eskainiko lukeela pentsatuta, gai garrantzitsu batzuk alboratu eta aukeratutakoak neurriz garatzea hobetsi da bioeraikuntzaren euskal unibertsoan abiapuntu izan eta lanerako bide berri bat eskaini nahi duen honetan.
‎Topaketak sarea ehuntzen hasteko abiapuntua besterik ez dira. Bertan Sareren aurkezpenean azaldutako edukiak landuko dira, eta galdetegi bat egingo da herriko egoera nola ikusten den, herritar sare bezala zer ulertzen den eta konpromisoa nola ulertzen den galdetuz. Galdetegia anonimoa izango da, beraz, bakoitzak bere ikuspuntua inongo beldurrik gabe azaldu du.
2016
‎Hori gabe ezin garantiza liteke, luze zabalean, belaunez belauneko jarraipen beterik. Argi azaldua dauka hori Fishman-ek, behin eta berriz: " People
2018
‎Baina pausobatzuk edo azaltzea daukazu.
2019
‎Euskaldunon etxea azaltzeko daukagun hitz bakarra izugarri erabiltzen da gure toponimian. Azterketa honetan sei topatu ditut.
‎Hori irakurri eta pentsatu dugu: " Hori azalduta daukagu!". eta, jarraian, baieztapen bila gure lanera joan gara, 24 kapitulura, hain zuzen.
‎Bada, bere hitzak irakurtzerakoan gure buruari erran genion: " Hori azaldua daukagu". 24 kapitulura joan eta harro geratu ginen han baitzegoen zuen saileko adizkien salbuespena, bai indikatibozkoak, baita bertze aditz moduko batzuk ere, argituta:
2021
‎Javierri esan diot berriz dekoratu nahi dudala, egongela modernizatu nahiko nukeela nire adiskideak gonbidatu ahal izateko Circulo z aspertzen garenean. Gustatu zaio nire ideia, lasaigarri zaio ni lau horma artean itxita jendaurrean azaldu gabe edukitzea bera lanean ari den bitartean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia