Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 454

2006
‎Aipatutako hau aztertzen dugun prozesuaren beste ezaugarri bat baino ez bada ere, gure ustez oso kontutan hartu beharrekoa da. Hala ere lan honetarako adinari lotutako beste alderdi batzuk gehiago interesatzen zaizkigu.
2007
‎Ezer baino lehen honakoa aitortu nuke: halako lan hau enkargatzeko deitu zidatenean, asunto honi ezin izango niola inolaz ere aurre egin pentsatu nuen. Batetik, gauden datetan gaudelako (KORRIKA 15 gain gainean dugu eta hori geure jarduera osoa baldintzatzen duen gaia da), eta bestetik, idazle kaskarra naizen neurrian, zail egiten zaidalako holakoetan sartzea.
‎" Zenbat erabiltzen da" diogu, nabarmentzeko ezagutzak ez, baizik erabilerak duela garrantzia esku arteko lan honetan. Ahozko erabileraz ari gara, edozein pertsonak edozein pertsonarekin komunikatzeko erabiltzen duenaz.
2008
‎Horiez gain, Eusko Jaurlaritzaren IKT inbentarioan2Euskarazko Testu Corpusa izeneko baliabidea ageri da, 25 milioi hitzekoa, eta ‘Euskarazko ahotsa sintetizatzeko eta ezagutzeko motorrak’ garatzeko bildu bide dena (uste dugu EJk Scansoft i esleitutako Aditu aplikazioaren garapenean erabili dela). Bestetik, nahiz eta, esan dugunez, lan honetan corpus eleaniztunen arloa ez dugun jorratuko, ezin esan gabe utzi Interneten euskarazko bi corpus eleaniztun kontsultagai daudela: LEGE bi corpusa (Deustuko Unibertsitatea) eta Eroski ren Consumer aldizkariaren españolgalego catalán euskara corpusa.
‎Ez da lan honen helburua corpusak egiteko eta ustiatzeko behar diren tresnetan sakontzea, baina ezinbestekoa, gaingiroki bada ere, oinarrizko ideia batzuk agertzea.
‎Bai ordea aipatuko dugu ikuspegi anitzeko ikerketak egitea komeni dela; ikuspegi bakoitzak alderdi desberdinak azpimarratzen ditu, eta denen arteko osagarritasunak gaur eguneko egoera hobeto ulertzen lagunduko du. Bide horretan, ikuspegi psikosoziala —gehienbat— eta soziologikoa erabiltzen saiatu gara lan honetan; batzuetan, jadanik gutxi gora behera genekiena baieztatzeko, baina baita ezagutza berriak lortzeko ere.
Lan honen aztergai nagusia identitate etnolinguistikoa da (IELa) (Azurmendi, 2000). Horrela, honako aukerak egingo ditugu:
Lan honetan erakutsi nahi ditugun emaitzak identitate etnolinguistikoa (IELa) eta beste teoria batzuk erabiliz eginiko ikerketa enpiriko zabal batean (Azurmendi et al., 2005) txertatzen dira. Helburuetako bat IELa gurean nola azaltzen den ikustea da:
‎Atal honetan Euskal Herriko Erkidegoko ziberkomunikabideetan2 zein den euskararen erabilera3 aztertzen dugu, aspaldi daramagun lan ibilbide bat jarraitzearren. Lan honen metodolog� a eta egitura ikerketa proiektu baten jarraipena da," Impacto de Internet en los medios de comunicación de España" izenekoa, orduko Zientzia eta Tecnologia Ministerioaren laguntza batez egindakoa4 Proiektu haren emaitza nagusia liburu bat izan zen, Cibermedios: Impacto de Internet en los medios de comunicación en
Lan hau hainbat ikerketen emaitzen sintesia da1 Eusko Jaurlaritzaren Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak hala eskatuta, lau ikerketa zehatzen emaitzak hartu ditugu kontuan eta datu esanguratsuenak nabarmentzen saiatu gara.
‎Azken urteetan ikasle etorkinen kopuruak gora egin du, eta hauen eskolaratzeak ez ditu jarraitu bertakoen egungo joerak. Etorkinen integrazioari begira bereizketa horrek dakartzan arriskuak eta eskolak gai honetan dituen erronkak aztertzen dira, besteak beste, lan honetan.
‎Bestalde, plana zehatza izanen bada, ezinbesteko da toki entitateen antolamendua eta funtzionamendua ezagutzea. Horiek horrela, lan honen helburua da plana diseinatzeko zenbait oinarri eskaintzea langintza horri ekin nahi diotenei. Gero eta erakunde gehiago ezarrita dituztela kalitatearen kudeaketarako sistemak eta horiek ere kontuan hartu dira.
Lan honen helburua da plana diseinatzeko zenbait oinarri eskaintzea langintza horri ekin nahi diotenei. Gero eta erakunde gehiago ezarrita dituztela kalitatearen kudeaketarako sistemak eta horiek ere kontuan hartu dira.
2009
‎* Lan hau Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren euskal unibertsitate sistemako ikerketataldeen jarduerak diruz laguntzeko ikerketa egitasmoaren babesean egina dago. (IT erref.).
‎Artikulu honetan hizkuntzen historia soziala aztertzea zer den azaltzen saiatuko gara eta iker eremu berri hau bere nazioarteko testuinguruan kokatzen. Lan honen bigarren zatian euskararen kasuari helduko diogu eta, bereziki, euskararen historia soziala aztertzeko Euskaltzaindiak garatu duen Etxeberri egitasmoa aurkeztuko dugu. Bukatzeko, proiektu honen baitan erabili nahi den eredu teoriko metodologikoa aurkeztuko dugu.
‎Proiektuaren lankideek euskararen historian zehar idazleek eta ikerlariek maneiatu dituzten hipotesiak sailkatuko dituzte, ondoriorik atera gabe. Noski sailkatze lan hau funtsezkoa izango da gero ondorioak ateratzeko baina lan ezberdina da. Ondorioak ateratzea eta benetan zergatiak zeintzuk diren zehazten saiatzea ikerburuei dagokie ikersaioak eginez.
‎Hau guztia kontuan hartuta, lan honen asmo nagusia Euskararen Irakaskuntza Blogosferara, edota alderantziz, Blogosfera Euskararen Irakaskuntzara hurbiltzea da. Euskal blogosferak zazpi urte izan arren, oraindik ez da euskaltegirik ageri irakaskuntzarako blogen artean.
‎Baina, non daude euskaltegiak? Helduen euskalduntzeak arlo horretan bizi duen hutsunea betetzera dator hurrengo lan hau. Hori dela eta, burututako lana euskaltegietako irakasleei zuzendua dago, batik bat.
‎1 Eskerrak eman nahi dizkiogu hautatze lan honetan lagundu diguten Imanol Irizarri (HABE Liburutegia) eta Pruden Gartziari (Euskaltzaindiko Azkue Biblioteka). Ikus, baita ere, Gartzia, P. eta Knörr, H. (2005):
‎Luze jardun gaitezke Txillardegik soziolinguistika eta glotopolitika alorrean egindako ekarpena azaltzen eta ez da lan honen helburua azalpen xehea egitea. Edonola ere, une egokia gertatzen da bizi dugun hauxe Txillardegik egindako lana gogora ekartzeko.
‎Kulturalismoaren bide antzuak zertan diren ere Txillardegiren eskutik ikasi genuen. Lan honen hasieran genioen bezala, abertzalea oso abertzalea izango da beharbada, eta euskaltzalea oso euskaltzalea, agian, baina bide biak dira antzuak bakarka jardunda. Elkarren osagarri diren neurrian baizik ez baitira emankor eta eraginkor.
‎Kulturalismoaren bide antzuak zertan diren ere Txillardegiren eskutik ikasi genuen. Lan honen hasieran genioen bezala, abertzalea oso abertzalea izango da beharbada, eta euskaltzalea oso euskaltzalea, agian, baina bide biak dira antzuak bakarka jardunda.
Lan honen abiapuntua hizkuntzak ikasteko prozesuen bizipena da, baita horrek berekin dakarrena ere, hainbat testuingurutan. Interesgarria da hizkuntzen ikaskuntza hainbat egoeratan nola gauzatzen den hausnartzeko.
‎EHUn Pedagogia eta Psikopedagogia ikasten duten 140 ikasleren idatzizko kontakizunak hartuko ditugu oinarri gisa. Lan hau egiteko ideia Hizkuntzaren Psikopedagogia izeneko irakasgai baten baitan sortu zen. Irakasgai honen inguruan ikasleek zer zekiten eta zer espero zuten aztertzean, oso eztabaida interesgarria sortu zen pertsona horien prestakuntzari begira, hizkuntza anitzeko hezkuntza programetan parte hartuko baitute profesional gisa.
‎Ikerketa batzuk burutu diren arren (ikusi Gaminde, 2009b bibliografia zehatzerako), euron helburuak oso desberdinak izan dira. Gure gaurko hau basamortua den esparru ez linguistikoan kokatu behar dugu1 Lan honen helburua generoaren eta adinaren pertzepzioan prosodiaren rola aztertzea izan da; horretarako esperimentu baten emaitzetan oinarritu gara bereziki.
Lan honen helburua generoaren eta adinaren pertzepzioan prosodiaren rola aztertzea izan da; horretarako esperimentu baten emaitzetan oinarritu gara bereziki.
‎kanpo aldera mugitu edo nor bere baitatik ateratzea). Talde lan honetan, nork bere bizipenetan oinarritutako ekarpenak egin ditu. Kontsiderazio indibiduala eta konfidentzialtasuna jokaleku hartuta, ikaskuntza prozesu bat landu da.
‎Burua eta bihotza, sentitzeko gaitasuna eta pentsatzeko ahalmena; horra hor bizitzan aurrera egiteko behar ditugun bi alderdiak. Beraz, horiek horrela, oso aintzat hartu ditugu emozioak lan hau sortzeko.
‎Bikote motak bereizteko ez da bikotekideen ezaugarri indibidualen hustuketa eta alderaketa egin lan honetan, oinarri gisa hartu baitugu aldaketaren gakoak, funtsean ez direla indibidualak, taldekoak, edo kasu honetan, bikoteko harreman mailakoak baizik. Hau da, harreman bakoitzean eratzen den dinamika norberaren ezaugarri indibidualei nagusitzen zaielakoan gaude.
2010
‎Lan horren guztiaren emaitzak eta ondorioak guztiz balekoak dira hizkuntza aldaketa erakunderen batetan eragin nahi duen ororentzat. Areago, susmoa dugu esfortzu horren balioa lan honetan ez dela agortuko, bide beretik aurrera egin nahi izango duen orok makulu ezin egokiagoa aurki dezakeelako Barrenetxearen izerdiari esker eskuratutako idazlan honetan.
‎Bigarrenak, 1985ean" La théorie des environnements linguistiques" argitaratu zuen, eta bertan, ordura arte askotan ikerketa gai izandako Quebeceko lan merkatua oinarritzat hartuz, langileengan lanpostuen ingurune linguistikoaren eraginaren ondorioak eredu teoriko batez azaldu egiten dira, tresna matematiko sakonez lagunduta. Lan honen ondoHizkuntzak zeregin nagusia betetzen du gizarteen garapen ekonomikoan, gizarteko kideen arteko harremanak ahalbidetzen dituelako, eta harreman hauek bilakaera ekonomikoaren oinarria direlako, lana antolatu, ondasunak sortu eta trukatu, zerbitzuak eskaini eta aberastasuna banatzeko orduan.
‎Hocevar ek azaldutako teoriari gure iradokizunak erantsi dizkiogu. Lan honek ikerketa enpiriko bat eskatzen du hurrengo pausu gisa, eukarazko eta gaztelera/ frantsesezko ondasunen kontsumoan euskaldunok jarraitzen ditugun jarrerak hemen azaldutako teoriarekin alderatzeko.
‎etorkizuneko irakasle eleaniztunak nahi ditugu, hiru hizkuntzatan txukun moldatuko direnak eta horrek eragin du curriculuma ere, neurri garrantzitsu batean, xede horien karietara egokitzea, alegia, hiru hizkuntzei toki esanguratsua egitea. Horretara nola iritsi garen eta hori nola antolatu dugun azaltzea izango da lan honen helburua.
‎Euskararen Plan Gidariaren arabera euskara erabiltzen duten beste unibertsitateekin elkarkidetza bultzatu behar da. Elkar lana hau esparru ezberdinetan gauzatu daiteke.
‎Beste modu batean esanda, erakundearen ikusgarritasuna eta lidergoa beharrezkoak dira, eta giltza edo baldintza estetikoa gainera badira, eta hori dator aipatutako hiru ardatz horien uztarketatik (pertsona egitasmoakerakundea). Uztarketa lan hau erakundeen funtzio estrategikoa da eta bere garapena eta zaintza erakundeari dagokio, bide berrietan parte hartuko duten pertsonen atxikimendua bilatu nahi badu edozein erakundek. Bilatu beharrekoa:
‎Eta inplikazio handiak ditu, bai hezkuntza eleaniztunerako, baita gizarte eleanitz osorako ere. Hala ere, lan honek bere mugak ere badituela esaten du egileak berak, eta beste zenbait gai aztertu beharra dagoela aipatzen du, besteak beste honakoak:
‎Euskal Autonomi Erkidegoa (EAE) izan da lan honen erdigunea. Bertako hezkuntza sisteman txertatu dira euskara gutxiengoaren hizkuntza, espainiera gehiengoaren hizkuntza eta ingelesa nazioarteko hizkuntza.
‎Nafarroako Unibertsitate Publikoko irakasle elkartua helbide elektronikoa: ...bizipenak ere aztertzea otu zitzaidan. hau da, euskararen egoeraren bilakaera azaldu eta egungo egoeraz hausnartzeko hiztunek hizkuntzarekin eratu dituzten harremanek irudikatzen duten deskribapen mikrosoziolinguistikora jo dut. nafarroako unibertsitate publikoko 52 ikaslek, gehienek 20 urtekoek, aitortutako hizkuntza bizipenak izan ditut soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lan honen 2 atalean azalduko dudanaren oinarri1 gazteek ikasturtean irakasle diplomaturako haur hezkuntza eta lehen hezkuntza espezialitateetako 3 maila ikasten dute euskaraz. Jatorriari dagokionez, 51 nafarrak dira, eremu guztietakoak2 beraz, metodologikoki artikulu honen lehen mailako informazioa ez dago lagin adierazgarri batean oinarrituta, ez eta kasu azterketa sakon batean ere. aldiz, kontuan hartu dut gazte horiek talde naturala osatzen dutela, ez direla ikertzaileak espresuki bilatutako berriemaileak, nafarroa osokoak direla eta euskararekin eratu duten harremana ez dela nolanahikoa, Foru komunitatean osoki euskaraz ikas daitezkeen unibertsitateko bi titulazioetako ikasleak baitira. horregatik iruditu zait interesgarria gazte horien euskararekiko bizipenak eta adierazitako erabilera ohiturak, jarrerak eta hautuak deskribapen mikrosoziolinguistikorako baliatzea. bide horretatik maila makro eta mikroko datuak uztartu eta haien osagarritasuna bilatu dut. izan ere, hizkuntza baten egoera norbanakoen hizkuntzahautu eredu koherenteek epe luzera izan duten emaitza soziala bada (Fishman 2000, Fasold 1984), euskara zertan den azaltzeko euskaldunek mintzaira horrekin eratu dituzten harremanetan arakatzea bide metodologiko emankorra izan daiteke.
‎• laugarren ekarpena, ikerketa burutzeko erabili den eredu metodologikoa bera izan da. esan daiteke arlo honetan orain arte ia erabat ezezaguna izan dela glaser eta Strauss-en Funtsatutako Teoria, eta horregatik lan honen trataera metodologikoa bada ere egindako ekarpena eta berrikuntza. normalizaziorako aldaketak erakundeetan egikaritzeko ekintza ikerkuntza prozesu ziklikoen sistematizazioan oinarrituta Funtsatutako Teoria eta bere etengabeko erkaketaren metodoa aplikatzeak aukera berriak irekitzen ditu esparru honetara egokitutako ikerketa aplikatuan teoriaren sorkuntzara zuzendutako metodologien garapenea...
‎inazio.marko@ehu.es euskal herrian gaur egun bada lan alorreko organizazio eta enpresa multzo handi bat, euskara beren eguneroko lanean, irudian eta sistematikan integratzeko bidea egiten ari dena, horretarako prozesu planifikatuak erabiliz. bide honi ekin zioten aurreneko erakundeak 1990eko hamarkadaren hasieran abiatu ziren, zenbait enpresatako arduradun eta langileen ekimenez, eusko Jaurlaritzaren laguntza instituzionalarekin, aholkularitzen laguntza teknikoarekin eta gizarte mugimendu eta sindikatuen bultzadarekin. haiei jarraiki, gero eta gehiago izan dira geroztik bide horri ekin dioten erakundeak. urte guzti hauetan asko aurreratu da erakundeetan hizkuntzaren aldaketarako interbentzio programen diseinuen eta metodologien alorrean. erreferente teknikoak sortu dira, plangintzaren metodologiak sakondu dira, formazioa antolatu da eta materialak argitaratu dira. baina oraindik ugari dira antzematen diren hutsuneak eta gehiago sakondu beharreko aspektuak: filosofikoak, metodologikoak, teknikoak, gizakien eremukoak... bada, bereziki eta lan honen egilearen ustez, erakunde mailan normalkuntza prozesu bati ekiten zaion unean antzematen den hutsune handi bat: plangintzaren prozesu teknikorako garatu diren eredu metodolosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain gikoez eta zertifikazioetarako garatu diren ebaluazio sistemez harago, normalkuntzarako eraldaketaren gertaera bere konplexutasun osoan enfokatzeko eta kudeatzeko pertsonekin, ezagutzarekin, kulturarekin edota antzekoekin zerikusia duten beste hainbat aspektu kontuan hartu eta barnebilduko lituzkeen erreferentziazko eredu global baten premia antzematen da. doktorego tesirako ikerketa lan honek antzemandako hutsune horri erantzuteko urrats berri bat eman eta ekarpena egin nahi izan du. kezka eta interes horietatik abiatuta, ikerlanaren lehen xedea kontuan hartu beharreko aspektu horiek zehazki zeintzuk diren identifikatzea izan da. eta horrek, ikerlanaren norabidea egituratu duen abiapuntuzko galdera gakoa finkatzea ekarri du:
‎filosofikoak, metodologikoak, teknikoak, gizakien eremukoak... bada, bereziki eta lan honen egilearen ustez, erakunde mailan normalkuntza prozesu bati ekiten zaion unean antzematen den hutsune handi bat: ...20140 andoain gikoez eta zertifikazioetarako garatu diren ebaluazio sistemez harago, normalkuntzarako eraldaketaren gertaera bere konplexutasun osoan enfokatzeko eta kudeatzeko pertsonekin, ezagutzarekin, kulturarekin edota antzekoekin zerikusia duten beste hainbat aspektu kontuan hartu eta barnebilduko lituzkeen erreferentziazko eredu global baten premia antzematen da. doktorego tesirako ikerketa lan honek antzemandako hutsune horri erantzuteko urrats berri bat eman eta ekarpena egin nahi izan du. kezka eta interes horietatik abiatuta, ikerlanaren lehen xedea kontuan hartu beharreko aspektu horiek zehazki zeintzuk diren identifikatzea izan da. eta horrek, ikerlanaren norabidea egituratu duen abiapuntuzko galdera gakoa finkatzea ekarri du: zeintzuk dira organizazioetan hizkuntza normalizaziorako eraldaketara aplikatutako interbentzioaren ingeniaritza batean, eta erreferentziazko esku hartze eredu bati begira, kontuan hartu beharreko aspektu edo elementuak?
‎bestetik norentzat argitaratu? ...n, bilakaera ezinbestekoa izan zaio, protagonista berriei eta euren gaiei bide eman, bestetik irakurlego berriaren interesei erantzun produktua aldatu gabe. bat ek asmatu du bere inguru organizatibo eta sozialean gertatutako aldaketei modu eraginkorrean erantzuten, gai eta ikuspegi berriei atea zabalduz, bai bere argitalpen batzordean, bai irakurleei eskuetara eramandako edukietan. ez nuke, ordea, lan hau amaitu nahi, proiektuaren koordinatzaile eta bultzatzaile izan naizen aldetik, bat entzat beharrezkotzat ikusitako eta gauzatu ezinik utzitako aldaketa batzuk aipatu gabe. besteak beste, aldizkaritzat ikusi ordez komunikazio egitasmotzat ikustea, horrela garai bateko produktua (aldizkaria) bi produktutara egokituz. bat, gogoetara eta azterlan jasoetara bideratutakoa; bestea, esperientzia apli...
‎Ondoren Soziolinguistika klusterra etorri zen, SEI ren garapenaren ondorioz. Ez nuke, ordea, lan hau amaitu nahi, BAT entzat beharrezkotzat ikusitako eta gauzatu ezinik utzitako aldaketa batzuk aipatu gabe. Besteak beste, aldizkaritzat ikusi ordez komunikazio egitasmotzat ikustea, horrela garai bateko produktua (aldizkaria) bi produktutara egokituz.
‎jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin? ...respetatzea. hau gertatuko bada berriz, besteen hizkuntza ezagutu eta bere garapena onartu beharra dago. elkarbizitzarako jarrera etiko hau mantentzen ez denean kritika egin ahal izateko eta joera ez egokiak ikusgarri egin eta zuzendu ahal daitezen ahalegintzeko, garrantzitsua litzateke, euskararen, eta hizkuntza ezberdinen, inguruko eztabaida publikoaren azterketak sistematikoki egite jarraitzea. lan honetan egiten den proposamen metodologikoa eredu bat izan daiteke helburu horretarako.z eSKerTzaK eskertu beharrean nago, lan hau egin ahal izateko euroiSa S.a.ko lagunek emandako aukera, bai prentsako artikuluen datu basea erabilgarri egiteko, zein berauen azterketa egiteko baliabide informatikoak eskuragarri ipini dizkidatelako. erreFerenTziaK euSko Jaurlaritza (2009). IV Mapa Soziolingüistikoa. kultura Saila. hpS. eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.Vitoriagasteiz. larraÑaga, n. (1996).
‎jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin? ...ra etiko hau mantentzen ez denean kritika egin ahal izateko eta joera ez egokiak ikusgarri egin eta zuzendu ahal daitezen ahalegintzeko, garrantzitsua litzateke, euskararen, eta hizkuntza ezberdinen, inguruko eztabaida publikoaren azterketak sistematikoki egite jarraitzea. lan honetan egiten den proposamen metodologikoa eredu bat izan daiteke helburu horretarako.z eSKerTzaK eskertu beharrean nago, lan hau egin ahal izateko euroiSa S.a.ko lagunek emandako aukera, bai prentsako artikuluen datu basea erabilgarri egiteko, zein berauen azterketa egiteko baliabide informatikoak eskuragarri ipini dizkidatelako. erreFerenTziaK euSko Jaurlaritza (2009). IV Mapa Soziolingüistikoa. kultura Saila. hpS. eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.Vitoriagasteiz. larraÑaga, n. (1996).
2011
Lan honetan musikaren gaiari heldu diot, hau gazte nerabeen aisialdiko praktika kulturalik inportanteenetakoa baita eta, ondorioz, horien euskararen erabileran nabarmen eragin dezakeen faktorea dela uste dudalako. Mart� nez de Lunak gizartearen maila makroa deitzen duen dimentsioan ibiliko gara, beraz.
Lan honetan Arrasateko gazte nerabeen euskararen erabileran musikak izan lezakeen eraginaz aritu naiz. Ez dut inolako hipotesi zehatzik formulatu eta fenomenoaren ezagutza orokorra lortzeko asmoz, ikerketa esploratzailea egin dut.
‎Hizkuntzaren hedapena eta garapena, eskala handiagoan edo txikiagoan, hizkuntza bizi guztietan funtzionatzen duten faktoreak dira. Ezberdintasuna, hizkuntza normalizatuetan lan hau kreatiboa izatean datza: errekurtso naturalak aprobetxatzen dira beharrei aurre egiteko.
‎errekurtso naturalak aprobetxatzen dira beharrei aurre egiteko. Beste komunitate baten menpe dagoen hizkuntzan, ordea, lan hau imitatiboa izaten da: komunitate menperatzailearen errekurtsoez baliatzen da, beste hizkuntza (erdara) imitatu eta haren egiturara moldatu nahi izaten da hizkuntza (euskara). 24
Lan honek berrikuntza garrantzitsu bat ekarri zuen euskal soziolinguistikara: datuak biltzeko teknika bakarra erabiltzen zuten ikerketen aurrean, Iñaki Martinez de Lunak teknika kualitatiboak (eztabaida taldeak) eta kuantitatiboak (inkesta) nahastu zituen.
‎Vianako Printzea Erakundeak argitaratu zuen lan hau euskal soziolinguistikaren lehen ikerketa aplikatua izan zela esan daiteke. Kanpo lanean oinarritua zegoen, eta ikerketa esploratzaile eta deskribatzailea zen, nagusiki.
‎Ikerketa hau ere, paradigma positibistan kokatzen zen, baina oinarrizko ikerketa zen nagusiki. Egiazki, lan honen azken helburua zen Euskal Herriaren egoera soziolinguistikoari buruzko ezagutza teorikoa handitzea. Nolanahi ere, ikerketa aplikatuaren zantzuak ere bazituen; azken finean, Txillardegiren helburua zelako jendea euskarak zuen egoerari buruz kontzientziatzea hartzea eta gizartea mobilizatzea (Txillardegi, 1984: 113).
‎Apartekoa da txostena, bai bere luzeran –aldizkari zientifikoetan argitaratzen direnak baino luzexeagoa, eta apartekoa bere sakontasunean. Ez dugu uste oker gabiltzanik esaten dugunean Euskal Herrian behintzat, diglosiaren inguruan zerbait jakin nahi duenak hemendik aurrera aintzat hartuko duela Zalbidek eginiko lan hau, ezinbestean.
‎egile, eztabaida kide, artikulugile. Modu berezian aipatu nahi genuke hABe liburutegiko langileek eskaini diguten arreta eta emaniko laguntza, ezinbestekoa izan baita lan hau egin ahal izateko. euskaltzaindiari gure esker ona adieraztea besterik ez dagokigu, lankidetza bide berri honetan lehen urratsa izan dadineko esperoan. eta zer esanik ez, Mikel zalbideri gurekin batera lan honi heltzeko ilusioa transmititu digulako.•
‎egile, eztabaida kide, artikulugile. Modu berezian aipatu nahi genuke hABe liburutegiko langileek eskaini diguten arreta eta emaniko laguntza, ezinbestekoa izan baita lan hau egin ahal izateko. euskaltzaindiari gure esker ona adieraztea besterik ez dagokigu, lankidetza bide berri honetan lehen urratsa izan dadineko esperoan. eta zer esanik ez, Mikel zalbideri gurekin batera lan honi heltzeko ilusioa transmititu digulako.•
‎zehaztapen lana: terminoaren jatorria eta ibilbidea; momentuz albo batera utz litezkeen elementuak; diglosiaren gutxienezko osagaiak; zehaztapen saioaren garrantzia, hizkuntza soziologiaren aitzinamendurako eta ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan lehentasun lerroak argi definitzeko. esan gabe ezin utziko dut, azkenik, lan hau nola egin den: korrika eta presaka.
‎osasunaren eta gaitzaren, azken buruan biziaren eta heriotzaren, arteko muga lerro lauso bihurri horretan doakigu guztioi bizia. horregatik da medikuntza, gaixoez eta hildakoez arduratzen delarik ere, hain garrantzitsua. horregatik da diglosia, hitz horrekin edo beste batekin, Mikel Zalbide – Hamar ondorio, gazi eta gozo gurea bezalako hiztun elkarte txiki erasanetan hain funtsezko eta hain zentral. orain arte seguru; gero ere bai, ene ustez. c) Amankomuneko kezka sorta batekin, gure herriaren eta gure hizkuntzaren geroa dugularik ipar, jardun dugu guztiok eztabaidan. Bizi eta, aldi berean, ahalik eta objektiboen. gogoeta lan aurrez aurreko horren beharra badagoela uste izan dugu gehienok. horrexegatik murgildu gara hain poz gutxi eta hain atsekabe ugari ekarri ohi duen lan honetan. ez dago zertan harritu: demografikoki, hedadura territorialez eta espazio soziofuntzionalez" bere leku seguru" rik ez duen, eta horregatik belaunez belauneko perspektiban (ez berehala, baina bai bizpahiru belaunalditik aurrera) etorkizun argirik ez duen hiztun herriak, bai eta bere, normala da esfortzu sendorik egitea herioedo kalte arriskuak ebitatzeko eta hartara daramaten osasun bideak aurkitzeko. d) ez gara geure zilborrari begira ari izan, diglosia kontuon inguruan egunak eta asteak zurrupatu ditugularik.
Lan honek aldi berean hainbat gairi buruzko gogoeta izan nahi du; hau da, irudimen eta heziketa soziolinguistikoak sortu duenari buruzkoa, diziplina hau irakaskuntzan dibulgatzeko egindakoari buruzkoa, ezagutza soziolinguistikoaren beharrari buruzkoa eta irakasleek soziolinguistika lantzeari buruzkoa.
‎Arreta Bigarren hezkuntzan jarriko dugu, baina erreferentziak egingo dizkiogu testuinguru orokorrari, baita unibertsitate munduari ere. gure ustez, katalunia eta herrialde katalanak gatazkaren soziolinguistikaren abangoardian egon dira XX. mendeko 20ko eta 30eko urteetan zenbait hezitzailek diskurtso aurre soziolinguistiko berri bat sortu zutenetik. hezitzaile horien adibide esanguratsuak dira Alexandre gal�, Carles Salvador eta delf� dalmau1 gainera, ikuspegi soziolinguistikoaren eklosioa gertatu zenean, rafael Llu� s Ninyoles eta Llu� s V. Aracil soziologo valentziarren irakaspenak hartu ziren abiapuntutzat, haiek hasi baitziren ildo horretan zentratutako hausnarketak egiten. F. Vallverdú eta soziolinguistika lantzen zuten beste asko ia ia ez ziren urrundu ildo nagusi horretatik, soziolinguistikaren barneko aniztasuna arlo askotan hedatzen joan arren. hala ere, lan honetan ezin ditugu aztertu guztien proposamen teoriko eta ideologikoak, irakaskuntzan ezagutza soziolinguistikoa dibulgatzeko eta lantzeko moduan zentratzeko eskatu baitigute. hain gai zabalaren iruzkin objektibo samar bat egiteko, herrialde katalanetan soziolinguistika lantzeko ditugun tresna bibliografikoetan oinarrituko gara. halaber, beste hezkuntza esperientziak, hizkuntza militantzia eta e... Aztertzen ari garen gai honetan, Llu� s V. Aracil irakaslearen 1979ko" educació i sociolingü� stica" lan garrantzitsua hartzen dugu abiapuntu gisa.
‎Testua eusebi Coromina filologoarena da eta ilustrazioak pilarin Bayés ek egin ditu. umeentzako lan honek katalana hitz egiten den lekuetan hizkuntzak zer egoera duen azaltzen du, baita hizkuntzaren jatorria, garai onenak, azken mendeotan jasandako errepresioa eta normaltasunaren aldeko borroka ere. herrialde katalanetako historia soziolinguistiko ilustratu bat da. zeNBAITeN ArTeAN: Llengua catalana i literatura.
‎429 orrialdeko entziklopediak hainbat konturi buruzko informazio zehatza du; hizkuntzaren historia, katalanaren egitura eta erabilera, egungo egoera, hizkuntzaren eta komunitate hiztunaren lotura, eta katalanaren lekua munduan. Lan hau azterketa soziolinguistikoaren adierazgarri ona da hizkuntza baten errealitatea aurkeztu nahi baldin badugu, gaikako bost bloke handietan artikulu askok izaera soziolinguistikoa baitute.
‎(Arratibel 1999, Azurmedi et al. 1998a, 1998b, 2008a, 2008b, 2005, etxeberria 1999, eusko Jaurlaritza 2001, 2008, garcia 2001, Ibarraran et al. 2007, Idiazabal & kaifer 1994, Larrañaga 1995, Larrañaga et al. 2010, Lasagabaster 2003, Martinez de Luna & Berrio otxoa 2000, usurralde 2004). Baina lan hau bereziki interesgarria eta era berean berritzailea da, besteak beste; aztertzen duen eragin taldea euskaldundu ez dena delako, erabilitako metodologia.... eragin talde hau aztertzea interesgarria eta aldi berean estrategikoa izan daiteke, euskararen normalkuntza prozesurako eragile giltzarri izan daitekeelako.
2012
Lan honetan hizkuntza ordezkatze prozesuan amilduta zegoen herri batean azken berrogei urteotan haurrak euskaldun haztearen aldera gertatutako aldaketa aztertuko dut. prozesu horren baldintzak arakatu eta hiztun belaunaldien segida berriz uztartzea ahalbidetu duten elementuak ezagutzea dut xede. horretarako, gurean erabili ez den hizkuntza sozializazioaren gaineko teoriaz baliatuko naiz. euskararen b...
Lan honen hasieran planteatu dudan galderari erantzuna emanez, Iruritan euskararen belaunez belauneko jarraipenaren sendotzearen atzean herriaren beraren osaketa ikusi dut. Aztertu dudana euskararen bidez gizarte haustura gainditu duen komunitatea da.
‎Jarraian aurkezten dugun proposamena udaletxeak aurrera daraman euskara Biziberritze plan Nagusiaren (aurrerantzean eBpN) osagarri edota egokitzapen izateko asmoarekin sortua da. Lan honetarako ezinbesteko suertatu zaigu soziolinguistikan formatzea horretarako hIzNeT hizkuntz plangintza Ikastaroa burutu dudalarik. Bertan ikusiriko oinarri teorikoak, eta bereziki Mikel zalbidek aurkezturiko Joshua Fishmanen hizkuntz Indarberritze (aurrerantzean hINBe) teoria oinarri hartuta zumarragako euskararen hizkuntza plangintzan eragitea dugu helburu.
‎Azken finean, eta abiapuntura itzuliz, lan honen helburu nagusia ditugun baliabideak kontuan hartuz kalean entzuten den euskararen erabilera handitzea izango da.
‎Azken finean, eta abiapuntura itzuliz, lan honen helburu nagusia ditugun baliabideak kontuan hartuz kalean entzuten den euskararen erabilera handitzea izango da. ez dirudi gehiegi denik esatea XX. hasieran oraindik zumarragako euskara erdaren eguneroko mintzajardun zabal arrunta euskararen alde makurturik zegoela. hor izango zen, noski, gaztelera eskoletan eta agintarien artean, baina euskarak menperatuko zuen etxean (gehienetan), kalean,... Baina XXI. mendera jauzi eginez inork gutxik onartuko dizkio menpekotasun horiek euskarari gaur egun:
‎Laburpena. Lan honen asmoa hizkuntza bat ahoz erabiltzeak duen garrantzia azpimarratzea da, kasu honetan euskararena. euskararen normalizazioari buruzko ikerketa gutxi egin dira ezkerraldeko eskualdean, eta ezin da ahaztu, populazioaren gehiengoa erdalduna izan arren, hain populazio tasa altua duen eremu batean, gutxiengoa izanda ere, euskaldun kopurua izugarri handia dela. eremu honetan egoera larrian dago eus... Lan honen asmo nagusietako bat Barakaldoko euskararen errealitatea islatzea izan da, eta horretarako, hiriaren ezaugarriak (bilakaera historikoa) ezagutzea ezinbestekoa da.
‎Lan honen asmoa hizkuntza bat ahoz erabiltzeak duen garrantzia azpimarratzea da, kasu honetan euskararena. euskararen normalizazioari buruzko ikerketa gutxi egin dira ezkerraldeko eskualdean, eta ezin da ahaztu, populazioaren gehiengoa erdalduna izan arren, hain populazio tasa altua duen eremu batean, gutxiengoa izanda ere, euskaldun kopurua izugarri handia dela. eremu honetan egoera larrian dago euskara kontseiluak egindako udal Neurketen rankinaren arabera; eskualde honetako hiri eta herriek jaso duten puntuazioa oso baxua da. datu kezkagarriak dira kontuan hartzen badugu euskal herriko populazioaren zati handi bat eskualde honetan biltzen dela. Lan honen asmo nagusietako bat Barakaldoko euskararen errealitatea islatzea izan da, eta horretarako, hiriaren ezaugarriak (bilakaera historikoa) ezagutzea ezinbestekoa da. Ikerketa hau, haur eta gazteengan zentratu dut bereziki, horiek baitira euskaldun kopururik handiena; gainera, erabileran eragin nahi bada, ezinbestekoa da euren jarrera eta hizkuntza ohiturak ezagutzea.
Lan honen asmoa, besteak beste, hizkuntza bat ahoz erabiltzeak duen garrantzia azpimarratzea da, kasu honetan euskararena. euskararen normalizazioari buruzko ikerketa gutxi egin dira ezkerraldeko eskualdean, eta ezin da ahaztu, populazioaren gehiengoa erdalduna izan arren, hain populazio tasa altua duen eremu batean, gutxiengoa izanda ere, euskaldun kopurua izugarri handia dela. eremu honetan, euskal... Santurtzik 3,4; Sestaok 3,32; Barakaldok eta portugaletek 1,7 Ikus daitekeenez, datu kezkagarriak dira, kontuan hartzen badugu, euskal herriko populazioaren zati handi bat eskualde honetan biltzen dela, euskaltzaleok badaukagu larritzeko arrazoirik.
‎Sasiburu, Barakaldoko euskaldunon elkartea). euskal hiztun komunitate handia duen hiria da, baina hain erabilera tasa baxua izatea kezkagarria da. Lan honetan erabilera tasa baxu horretan eragin dezaketen faktoreak aztertzen saiatu naiz: historikoak, demografikoak, sozialak, hizkuntza politika ezegokia izatea...
Lan honen asmo nagusietako bat Barakaldoko euskararen errealitatea islatzea izan da, eta horretarako, hiriaren ezaugarriak (bilakaera historikoa) ezagutzea ezinbestekoa da. eremu asko daude euskararen egoera ikertzeko, kontuan hartuta, hiriaren eta biztanleriaren tamaina, lan hori guztia pertsona bakar batek burutzea ezinezkoa da. kale neurketa gutxi batzuk egin ditudan arren, eman ditudan beste datu...
Lan honen asmo nagusietako bat Barakaldoko euskararen errealitatea islatzea izan da, eta horretarako, hiriaren ezaugarriak (bilakaera historikoa) ezagutzea ezinbestekoa da.
‎Antzerkia alde batera lagaz gero, beste biak euskal tradizioari edo folkloreari lotutako jarduerak dira biak. eta" tradizioa"," folklorea" gehiegi gustatzen ez zaizkigun hitzak ez ote diren, horixe gure zalantza. zaharkitua, estatikoa... moduko ideiekin lotzen ez ote ditugun, modernotasunarekin eta irekitasunarekin kontrajarriak bezala. eta horrek guztiak, bigarren mailakotzat kontsideratzera ez ote garamatzan. euskal kulturak, gainera, prekarietatean iraun behar izan du eta edozein baldintzatan irautera ohituak gaude. ez da, beraz, erraza beste kultur adierazpideek dituzten eskaerak egiten hasiz gero (ekonomikoak, azpiegiturazkoak...) erantzun baikor eta ulerkorrik topatzea. Garrantzitsua litzateke geure geureak ditugun kultur adierazpideak balioestea eta, gizartearen aldaketetara irekita, tradizioak berritzen joatea nahiz eta askotan ez den erraza oreka egokia topatzea. euskal kulturaren gaineko aipuren bat edo beste ere jaso dugu lan honetan; bandarako euskal obra edo piezen kalitatea eskasa dela dion iritziren bat. kalitate falta izan daiteke kantitatea ere ez delako behar adinakoa, seguru asko. Nolanahi ere, kalitatea, nork eta zeren arabera neurtzen den erlatiboa da, guk uste.
‎Taldeen funtzionamenduan pisu handia duen beste faktoreetako bat liderrarena da, zalantzarik gabe. ...iziberritzeko, prestigiatzeko eta balioan jartzeko daukaten potentzialitateari buruzko kontzientziarik. ez da, aipatutako taldeetan izan ezik, euskara eta euskal kultura jardueraren erdigunean jartzeari buruzko hausnarketarik egin, kontzienteki erdigunean jartzeak, premia desberdinei erantzutea baitakar. zentzu horretan garrantzitsua deritzogu taldeak euskalgintzaren parametro hauetan ere jartzea; lan hau bera kontzientzia hartzen joateko lehen urratsa izan daitekeela uste dugu. Ikusi dugunez, euskal hiztun komunitatearen elikagai izan daitezen, beharrezkoa dute taldeek kultura eta hiztun komunitatearekiko hausnarketa egitea. kulturgintzaren eraginaren inguruko diskurtso berriak lantzea ezinbestekoa dela esango genuke eta, bide horretan, baliagarriak izan daitezke, nik uste, ekologiak edo genero berdintasunak, parekidetasunak, eskaintzen dizkiguten euskarri eta argumentuak. kaletar, herri mugimendu, erakunde publiko zein merkatuan mugitzen diren enpresen artean diskurtso horiek zabaldu eta bere egin ditzaten saiatzea behar beharrezkoa dela iruditzen zaigu.
‎abesbatza, banda, dantza taldea, txistulari taldea (laurak musika patronatuaren barruan daudenak), antzerki taldea, pintura elkartea, eta erraldoi eta buruhandien konpartsa. Maila orokorragoan aritzen diren eta, beraz, kultur eremu guztietan jarduten duten hiru elkarte handiak (euskara elkartea, kultur elkartea eta gaztetxea) azterketatik kanpo geratu dira1 eta, hori, lan honen muga modura aitortu behar da, eremu horien arteko koordinazio lanetan neurri bateko edo besteko gidaritza hartzeko moduko elkarteak izan litezke eta. Bestalde, ikuspegi osatuago bat izate aldera, udaleko kultur dinamizatzailearen eta musika eskolako zuzendariaren ikuspegia jasotzen ere saiatu gara. erdigunera etorrita, beraz, 4.000 biztanle inguruko eremuaz ari gara.
‎1 Lan hau egiterakoan, beste guztiekin bezalaxe jarri ginen hirurekin harremanetan baina ez dugu eurekin elkarrizketa ganorazkorik egiterik izan. Gaztetxearen kasuan ez dugu datuen fitxa ere eskuratzerik lortu; kultur elkartearen eta zuhatza euskara elkartearen kasuan fitxa badaukagu, elkarrizketarik ez. kultur elkartetik jakinarazi digute, hain zuzen, Gipuzkoako antzeko beste elkarte batzuekin batera, elkarrizketa gidoian jasotako gaien inguruko hausnarketa prozesu batean sartuta daudela eta oraindik goizegi egiten zaiela horien inguruan ikuspegi bateratu bat ematea. prozesu hori amaitzean (urtea joango zaie horretan) hitz egitekotan geratu gara. zuhatza elkartearen kasuan ere, oso azaletik komentatu dira gaiak; aurrerago sakontzekotan geratu gara.
‎Azken edizioan ikasle izan den Amaia zinkunegi teknikariak, Nekane Goikoetxearen zuzendaritzapean, egin duen Gradu ondo Amaierako proiektua dago lan honen muinean. Bertan saiatu da kultur politika eta hizkuntz politikaren begiradak bateratzen eta emaitza izan da kultur bizitzaren azterketa egitea hizkuntz dimentsioaren ikuspegitik.
Lan honek oinarri duen Sorguneak ikertegiaren lanetan euskal kultur sistemako 127 ahotsengana jo zen; 200 grabazio ordu izan dira guztira bildutakoak: sortzaileak, kultur eragileak, administrazioko teknikari eta agintariak, kazetariak, irakasleak, pentsalariak...
‎Azkenik, gure esker ona ozenki eman nahi diegu neurketa egiteko lagun ezin hobeak izan diren neurtzaile guztiei, euren kolaborazioa eta prestutasuna ezinbestekoa izan baita lan hau aurrera eramateko orduan.
‎* Eskerrak eman nahi dizkiegu Ehud Kalai ri, Ignacio Palacios Huerta ri, Karl Schlag i, Larry Samuelson i, Reinhard Selten i, Joel Sobel i eta Bengt Arne Wickström i, lan honen idatzaldiei buruzko iruzkinak eta kritikak egiteagatik. Bereziki, eskerrak eman nahi dizkiegu aldizkari honetako bi arbitrori, eskuizkribua nabarmen hobetzeko iruzkinak egiteagatik.
‎euskaldunen ehunekoen jaitsiera, eta sakoneko aldaketa islatzen dituen ebidentziak. Beraz, lan honetan zonalde oso euskaldunetako egoera deskribatu du egileak, bilakaeraren ildo nagusiak non aztertu behar diren seinalatuz, euskararen erabilera nondik higatzen ari den agerian jarriz, eta gertakizun horien arrazoi nagusiak zein diren ikusteko arreta puntu nagusiak identifikatuz.
‎filologia, historia, irakaskuntza, hezkuntza, gizarte mugimenduak, helduen alfabetatze eta euskalduntzea eta kultura (bertsolaritza, literatura eta musika). Egindako azterketaren emaitza laburbiltzen du lan honek, eta irakurlearen esku jartzen ditu Gasteizko euskal aztarnen arrastoak jarraitzeko zertzelada batzuk.
‎Azkenik, Maxixatzen euskara kultur elkarteak arnasguneen ezaugarriak dituen Azkoitiko udalerrian euskararen egoera aztertu du Euskararen hautematea Azkoitian XXI. mendean lanean. Lanaren irakurketan zehar sumatzen den pertzepzio gazi gozoaren arrazoi sakona aztertu nahi izan dutela egileek lan honen bitartez. Aitortzen dutenez, behin eta berriz entzun dute Urola aldea ingurune pribilegiatua dela euskararen gaitasuna eta erabileraren ikuspegitik.
‎Laburpena. honako bi iker galdera nagusiok daude lan honen sorburuan: eragiten al dio pertsuasio indarrari mezuetan hizkuntza gutxitua (ere) erabiltzeak?
‎Pertsuasioaren hirugarren eta azken maila teoria zientifikoaren eremuak osatzen du. Eremu horretan murgildu gara ikerketa lan honetan, Iñigo Fernández Ostolaza – Hizkuntza gutxituen eraginkortasuna pertsuasio prozesuetan. Euskararen kasua EAEn eta zehazkiago esanda, gizarte psikologiaren esparruan, pertsuasioaren edo aktitude aldaketen ikerketan gaur egun nazioartean erreferentzia nagusia den marko teorikoan:
‎Petty eta Cacioppo, 1986). Marko teoriko horretan hizkuntzaren ikuspegia edo ikuspegi psikosoziolinguistikoa txertatzeko ahalegina egiten da ikerketa lan honetan.
‎Pertsuasioaren teoria zientifikoa, aldiz, gure ikerketaren gida nagusia izanik, aurrerago azalduko dugu sakonkiago. Hemen, hortaz, gaingiroki aipatu besterik ez dugu egingo, gero marko teorikoa osatzerakoan azalduko baitugu hobeto zertan den gure lan honetarako nagusi den ikerketa lerroa. Esan gabe doa, aipatuko ditugun ikerketa batzuk jakintza esparru bateko eta besteko osagaiak dituztela.
‎Euskararen erabilera sendotzen ala ahultzen ari da? Honelako galderei erantzun nahi die lan honek. Horretarako, lau herri, lau arnasgune, aztertu ditu egileak:
‎Irakasleen arteko zenbait mintegitan, bereziki herri euskaldun horietakoengan, behin eta berriz aztergai izan den gaia da. Hausnarketa horietan du abiapuntua lan honek. Hausnarketarako marko teorikoa Mikel Zalbiderengandik3 hartu genuen.
‎Horretan oinarriturik, eta horren argitan, lau herritako egoera aztertzen ahaleginduko naiz, hainbat datu konparatuz eta horien interpretazioa eginez eta hipotesiak botaz. Lan honen xedea xumea da: arnasgune diren lau herritako behaketa egitea.
Lan honetako hipotesiak honakoak dira:
Lan hau ia bukatuta zegoenean argitaratu dira V. Inkesta Soziolinguistikoko emaitzak, eta Hizkuntzen Kale Erabileraren VI. neurketaren emaitzak. Biak ala biak 2011n eginak.
‎Nahiz eta datuak ez diren guztiz konparagarriak, esandako arrazoiengatik, zenbait ondorio pareka ditzakegu. Ondorio horiek bat datoz, oro har, lan honetan atera ditugun ondorioekin, arnasguneetan ikusitako joerekin. V. Inkesta Soziolinguistikoko ondorio nagusietako bat hau da:
Lan honen xedea arnasgune jakin batzuetako egoera aztertzea izan da. Dislokazio ezberdinen eragina noraino gertatzen ari den ikustea.
2013
‎1) Iñakik proposatzen digun azterketa sakona adieraztea eta sozializatzea, 2) ondoren, oinarrizko lan honen inguruan beste zenbaitzuen iritziak eta ideiak ere jasotzea, 3) elkarrenartekotasuna bultzatuz, egin beharrekoa egokiago bideratu nahian.
‎Hauek dira, hain zuzen ere, BAT aldizkariko 86, 2013 zenbaki honen helburuak: 1) Iñakik proposatzen digun azterketa sakona adieraztea eta sozializatzea, 2) ondoren, oinarrizko lan honen inguruan beste zenbaitzuen iritziak eta ideiak ere jasotzea, 3) elkarren artekotasuna bultzatuz, egin beharrekoa egokiago bideratu nahian. Nik ere horixe nahi dut, eztabaidan parte hartzea artikulu honen bitartez, nire neurrian.
‎Bilketa lan honetan berariazko lekua hartu dute Hizkuntza Plangintza Graduondokoaren baitan (HIZNET) azken urteotan egin diren ikerketa lanek. Ezaugarri espezifikoak dituzten arren, gure iritzia da urteen poderioz, gero eta lan interesgarriagoak eta egitura sendoagokoak egiten direla graduondoko horretan.
‎Bukatzeko, lan honetatik atera beharreko irakaspen garden bat, hauxe da: Euskal ikerkuntza soziolinguistikoan dihardutenak elkarren berri izateko premia sistematikoki asetu beharra; hots, euskal soziolinguistikan nor den guztia bilgune egoki batean erreferentziaturik izatea; baita, nola ez, bere lana ere.
‎Vitoria/ Gasteiz: EJ/ GV. Azterketa aberatsa da eta eguneratua dago, baina konplexuegia dela iruditu zaigu Jardunaldietako mintegitan adierazteko, eta lan honetan ere orain erabiltzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lan 282 (1,86)
Lan 170 (1,12)
LAN 1 (0,01)
lana 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
lan hau helburu 42 (0,28)
lan hau egin 13 (0,09)
lan hau asmo 7 (0,05)
lan hau xede 7 (0,05)
lan hau bi 6 (0,04)
lan hau aztertu 5 (0,03)
lan hau euskal 5 (0,03)
lan hau atera 4 (0,03)
lan hau bera 4 (0,03)
lan hau burutu 4 (0,03)
lan hau erakutsi 4 (0,03)
lan hau euskara 4 (0,03)
lan hau ez 4 (0,03)
lan hau hasiera 4 (0,03)
lan hau ikerketa 4 (0,03)
lan hau ikusi 4 (0,03)
lan hau lehen 4 (0,03)
lan hau abiapuntu 3 (0,02)
lan hau beste 3 (0,02)
lan hau hizkuntza 3 (0,02)
lan hau zehar 3 (0,02)
lan hau zeharkako 3 (0,02)
lan hau agerian 2 (0,01)
lan hau amaitu 2 (0,01)
lan hau antzeman 2 (0,01)
lan hau argi 2 (0,01)
lan hau atal 2 (0,01)
lan hau aurkeztu 2 (0,01)
lan hau aurre 2 (0,01)
lan hau aztergai 2 (0,01)
lan hau bertan 2 (0,01)
lan hau bezero 2 (0,01)
lan hau ekarpen 2 (0,01)
lan hau erabilera 2 (0,01)
lan hau ere 2 (0,01)
lan hau eredu 2 (0,01)
lan hau Espainia 2 (0,01)
lan hau etorkizun 2 (0,01)
lan hau eusko 2 (0,01)
lan hau ezinbesteko 2 (0,01)
lan hau eztabaida 2 (0,01)
lan hau funts 2 (0,01)
lan hau gazte 2 (0,01)
lan hau hasi 2 (0,01)
lan hau heldu 2 (0,01)
lan hau hipotesi 2 (0,01)
lan hau hiru 2 (0,01)
lan hau ikertu 2 (0,01)
lan hau komunikabide 2 (0,01)
lan hau komunikazio 2 (0,01)
lan hau lau 2 (0,01)
lan hau muga 2 (0,01)
lan hau muin 2 (0,01)
lan hau mundu 2 (0,01)
lan hau oinarri 2 (0,01)
lan hau proposatu 2 (0,01)
lan hau sinatzaile 2 (0,01)
lan hau sortu 2 (0,01)
lan hau abiatu 1 (0,01)
lan hau adin 1 (0,01)
lan hau agertu 1 (0,01)
lan hau Aia 1 (0,01)
lan hau aitortu 1 (0,01)
lan hau alderdi 1 (0,01)
lan hau aldi 1 (0,01)
lan hau ardatz 1 (0,01)
lan hau argitalpen 1 (0,01)
lan hau Arrasate 1 (0,01)
lan hau asko 1 (0,01)
lan hau azaleratu 1 (0,01)
lan hau azken 1 (0,01)
lan hau azterketa 1 (0,01)
lan hau baliotu 1 (0,01)
lan hau bat 1 (0,01)
lan hau berariazko 1 (0,01)
lan hau bereziki 1 (0,01)
lan hau Donostialdea 1 (0,01)
lan hau Eduardo 1 (0,01)
lan hau EITB 1 (0,01)
lan hau Elgoibar 1 (0,01)
lan hau Gabiria 1 (0,01)
lan hau Gasteiz 1 (0,01)
lan hau Larrazabal 1 (0,01)
lan hau Mondragon 1 (0,01)
lan hau Oarsoaldea 1 (0,01)
lan hau Ondarroa 1 (0,01)
lan hau Zadar 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia