Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 342

2000
‎Mapak ez du, jakina, informazio objektiborik eta neutrorik eskaintzen. Praktikapolitikoan arrakasta erdiesteko, beste helburu batzuen artean, jendea lurralde batekinidentifikatzea lortu behar dute nazionalismoek; eta indentifikazio hori ahalik etamodurik espontaneoenean egin dadila23.
‎Konstituzionalismoaren bertute handienetako bat burujabetasunak abiarazten duenprozesu autoeratzaile baten inguruan kontzepzio ideologiko, kokapen geografikoedota kultura desberdinetako jendea biltzeko gaitasuna da. Konstituzionalismoaberdin plantea daiteke Txetxenia edo Venezuelan, liberalen eskutik edo ideologiasozialistatik, baketsuki zein indargintzaz...
‎Gure egoerak alde eta kontra dauzkan faktore guztiekin, alternatiba bat eraikitzeko gauza izan behar dugu. Kontra, batez ere zentzu askotan ukiezina den errealitate batekin jendea nazio proiektu horretara gureganatzeko zailtasuna dugu. Alde, existitzen ez denaren potentzialitate guztiak ditugu, existitzen denarenarazo guztien aurrean.
‎Beraz, hasiera batean erresumaren barnetik bidaitzeko ere beharrezkoa zen pasaportea.Hortaz, pasaporteak bi funtzio betetzen zituen: batetik diru iturria zen, bidaiatzekozergak honen bidez jasotzen baitziren, kopurua desberdina izaten zen estatu barneko eta estatuz kanpoko bidaien kasuan?, eta bestetik, jendea kontrolatzeko tresna. XIX. mendeko pasaporteak ez ziren, gaur egungoen antzera?
‎egun batez, abertzaletasunak gehiengo osoa izatea Euskal Herria osoan. Posible da abertzale ez den jendea gure proiektuarekin batetortzea, ez alde ideologikotik, alde praktikoetatik baizik. Horregatik diot nik: Iparraldearen egoera sozio-ekonomikoari begira, dugun aukera egingarri eta emankorrena, Hegoaldearekin harremanak sendotzea da.
‎Mehatxuak daudelako, oztopoak aterpeetan eta abar. Salatu egin beharda, jendea beldurtu egin baita horren aurrean; babes ofiziala behar dute. Lizentziaeuskaldunak ofizialak dira.
‎Zergatik dituzte sakon eta erraztasunez arnasteko zailtasunak hainbat eta hainbatpertsonak? Arnasak sentipenak sortzen dituelako, eta jendea sentitzeko beldurizaten delako. Bere goibeltasuna, bere sumina, bere beldurra sentitzeko beldur dajendea.
‎Euskal Herria, Euskadi, Pars Vasco, Pays Basque. Euskaldun hitza bera ere.Esanahi bikoitzekoak zaizkigu askotan, eta jendea animatzeko zilegi bedi erabilpen osotaxutua ez izatea, baina utz dezagun argi kultura eta kulturgintzaren onerako, erabilpenzuzena zein den: euskalduna= euskara duena; Euskadirik oraindik ez dagoela; PaisVasco, Pays Basque, Basque Country eta abar, gauza bera direla hizkuntzaezberdinetan adierazita.
‎Kanpoko aurrerapenaren beldur handiz izan garela adierazteko, gure arbasonazionalisten adibide bat aipatu zen: Zinema tradiziozko bizimodurako kaltegarribezala hartu zutela, sortu zenean, eta erabaki zutela filmen kronikak ere ez zituztelaegin behar; bestela, morboa berpiztuz, jendea ikustera joango omen zen. Gaurko belaunaldietan, berriz, kontrako muturreraino joan gara, eta, gurea gutxietsiz, kanpokogauzen bila goaz.
‎–Aizu, Patxi, egia al da garai batean ETAko jendea eta izaten zela hemengordeta?
‎1 Elkarrizketaren edozein modalitatetan jendea aurrez aurre egon dadin saiatu behar dugu. Denbora nahikoa badago eta protagonista gugandik hurbil badago, askozhobea da estudiora eramatea, elkarrizketa zuzenean egiteko, bere etxean edo kalean grabatu ordez.
‎nazio atzeratuetan lekualdaketak eskualde mortuetatik eta herrietatik hirigune handietara egiten dira. Nazio garatuetan, aldiz, jendea hiritzarretatik ingurualdeetara joaten da. Datu bat aipatzearren, esan dezagun Estatu Batuetan 5 urteko denboraldian bost amerikarretatik bi lekuz aldatu zirela (%40) 80ko hamarkadan.
‎Sozialak: gizartean dauden klase eta taldeek segmentu jakinak eta zehatzak osatzen dituzte; hala nola, erbesteratuak, 3 adinekoak, erretiratuak, gaixorik daudenak, gaztetxeen inguruan dabilen jendea , yupiak, etab.
‎irrati albisteek giza interesa eduki behar dute. Albisteetako protagonista jendea denean, benetako interes eragingarria sortzen da. Demagun asmakari bat dagoela informazioaren oinarrian; asmakari horren atzean dagoen pertsonari buruzko datuak ematen baditugu, interesa areagotu egiten da.
‎Irratirako formula modura musika ematen zuten estazioak hamarkadaren amaieran sortu ziren, diskoak ekoizten zituzten enpresek publizitatea egin zutenean, beren musika handika saltzeagatik eta jendea musikaren kontsumoan ohitzearren. Irrati komertzialetan jazo zen praktika horretatik ikasiz eta esperientzia hori informazioaren alorrera eraman zitekeela konbentziturik, albistea jainko bakartzat duten irrati estazioak sortu dira.
‎Urte haietan, informazio irratiaren alorrean jazoera sonatua izan zen David Sarnoff ek, hogeita bat urteko irratilariak, 1912ko apirilean 62 orduz etenik gabe Titanic en hondoratzea erretransmititu zuenekoa. Sarnoff ek profesionalki lan egin zuen, itsasuntzi erreskatatzaileetako jendea elkarrizketatuz, bizirik atera ziren pertsonen izenak batuz eta jendearen arreta irratibidean ipinaraziz, erantzukizun handiz eta irratia gertaera informatiboen berri emateko bitarteko dinamiko eta egokia zela agerian utziz. Titanic en hondamena Marconi-ren familia osoaren akabera izan ahal izan zen, konbidatuta baitzeuden bidaia hartan Titanic itsasuntzian Atlantikoa zeharkatzera.
‎–irratilaria egunero egoten da jendearekin. Herria, herriko jendea , txalo egiteko baino ez da irteten telebistan; eta egunkarietan, gertaera orrietan bakarrik agertzen da. Baina irratian herria protagonista da, parte hartzen du, galde egiten du, eta eguneko 24 orduetan zabalik ditu ateak.
‎Inguruko beste zenbait lekutan baino gutxiago izan bada ere, historian zehar populazioaren gorabehera handiak ezagutu ditu Karrantzak: 1882 urtetik 1945.era esaterako, gorakada nabaria bizi izan zuen, 2.884 biztanletik, 4.920ra pasatuz; horixe da hain zuzen, Karrantzak izan duen biztanle kopuru handiena, harrezkero jendea gutxiagotuz joan baita haranean.
2001
‎Sailkapen honek ez du adimenarekin zerikusirik, jende azkarra baitagoedozein delarik bere ikas estiloa; edo bestela esanda, lau ikas estiloak bereizitanagusi izan diren laginetan, guztietan antzeman da adimen altuko jendea .
‎Esate baterako, dokumentuen arabera badakigu Leovigildo kVictoriacum hiria fundatu zuela (ustez, Vitoria, Vitoriano, hau da, Aldaietatik hurbil) baskoien lurraldean. Aldaieta koa finkamentu egonkorra zela kontuan hartuz, ez bisigodoa, eta sendo armaturiko jendea zela pentsatuz, zalantzan jarri beharkolitzateke fundazioaren kokapena (ez fundazioa bera). Eta benetan zalantzan jarribehar dena, Penintsularen ustezko unitate politikoa da, garai hartako kronistekerreibindikatua.
‎Gogoratu Aldaieta ko nekropolia epealdi luzeanerabili zutela: VI. mendearen azkenetan hasi eta VII. mende osoan, eta bertan sexueta adin ezberdinetako jendea lurperatu zela. Honek guztiak zerbait adierazten du, alegia, fenomeno egonkorra, ez bisigodoa eta armatua dela.
‎ohartuz eta hori koblan erabiliz, emazteaixilarazi zuen: «Aldi hortan mututua omen zitzaion emaztekia, jendea karkailakairriz ari zelarik, ethendua!». Istorioa ez da horretan baratzen naski:
2002
‎Biarritzeko populazioaren hazkunde handia sektorehorren indarraren erakusgarri egokia da. Jada XX. mendean, turismoa kostaldekobeste herri batzuetara hedatu zen, eta Frantziako leku askotako jendea –eta neurritxikiagoan Europako beste herrialde batzuetako jendea ere, erakarri zuen.
‎Biarritzeko populazioaren hazkunde handia sektorehorren indarraren erakusgarri egokia da. Jada XX. mendean, turismoa kostaldekobeste herri batzuetara hedatu zen, eta Frantziako leku askotako jendea, eta neurritxikiagoan Europako beste herrialde batzuetako jendea ere, erakarri zuen.
‎Gisa berean, Ipar Baionako kantonamenduan, departamendutik kanpo aridirenen partea handia da (%20, 7) kostaldeko egoerarekin parekatzen badugu (%5, 7). Pentsa daiteke Bokaleko jendea , hurbil den eta lan dinamika gorakorraduen hego Landetako eskualdera lan egitera joaten dela, egunero.
‎Nahiz kanpotik etortzen den jendea nagusiki erretretaduna dela iritzi komunaden, Ipar Euskal Herriak jende gaztea erakartzen du nagusiki. Populazio hori nagusiki haurrez osatutako familia izaten da.
‎Herri aberats gehienetan bezala, Ipar Euskal Herrian etxe indibidualakeraikitzeko joera azkartzen doa. Kostaldeko lurrak arras garestiak bilakatu direnez, jendea gero eta urrunago doa lur erosgarria aurkitzeko. Bertzalde, barnealderanzkopenetrazioek, errepide zabalduek bereziki?
‎Azken finean, plan horren bitartez titulazioaren egoeraren analisia egiten da, eta horren ondoren, egoera hori hobetzeko ekintza estrategikoak planteatzen dira.Hori guztia oso ondo dago, baina gure unibertsitatean behintzat hobetzeko ekintzahoriek aurrera eraman diren ala ez, hori inork ez daki. Hori horrela izanik, etaanalisiak eta hobetzeko ekintza horiek lortzeko egin behar den lana kontuan izanik, ez da harritzekoa jendea aspertzea emaitzarik edo hobekuntzarik ez ikustean.Horrez gain, sarritan, zuzendaritza taldea aldatzean kalitateari buruzko jarrera erealdatzen da, eta aurreko lan guztia gainbehera gelditzen da.
‎Jendearenkexuak eraginda, egoera aldatuz joan zen emeki, nahiz eta sarritan, informazioarenpremiaren aitzakiaz, erdaraz soilik egiten zen. Azkenik, eta zuzendaritza taldeaneuskal adarreko jendea sartu ondoren, ohiturak aldatu egin dira: gaur egunzuzendaritza taldetik ateratzen den informazio guztia euskaraz eta gaztelaniazateratzen da, salbuespenak salbu, batzuetan gaztelaniaz soilik, besteetan euskarazsoilik, pertsonaren arabera?, jokamolde hori oraingo zuzendaritza taldearenkonpromisoa delako.
‎Ebaluazio adierazleakSaileko bileretan galdetuko da (inkesta baten bidez) jendea nola sentitu den.Dokumentuak elebidunak izan dira. Aurkezpenak euskaraz egin dira?
‎Ingelesa, frantsesa, alemana... geroago etagehiago dira hizkuntza horiek hitz egitea eskatzen dutenak. Badira unibertsitate arloko ikastetxeak, ohiko gaietan ez ezik, hizkuntzetan ere jendea trebatzen dutenak, Euskal Herrian bertan: Lea Artibaiko Ingeniaritza Eskola, Bidarteko ESTIAzentroa, eta Mondragon Unibertsitateko Humanitateak eta Enpresa ikasketak, esaterako.
‎Horiek erakartzeko, zenbait teknika edo antzez gaitasunerakobaliabide eskainiko genizkiela aurreratu genien, nahiz eta helburua profesional bihurtzea ez izan. Helburu hori eduki ez arren, jendea erosoago etaindartsuago sentiarazi gura genuen hizkuntza ekintza komunikatibo horretan.
‎Gure euskal ingurunean eta herri honetan bizi dugun metahistoriaren oinarriaere oinarri berdinetan funtsaturik, garai batean Espainia eta Jainkoa salbatzeko? 1936an?, eta bestean Euskal Herria eraikitzeko, gure herritarrak ez dira gelditzen eta asetzen jendea hiltzeak dakarren hondamendiaz. Atzo Ernest Lluch historialari trebea eta Euskal Herriaren aldekoa hil digute.
‎Hala ere, egia da horrek guztiak, hein handi batean, bereizgarri soziologikoa duela: adineko jendea , ideologikoki eskuinean kokatzen direnak, heziketa maila baxua dutenak eta zenbait kasutan, etxekoandreak, dira aplikaziorako orduan balorazioarekiko erantzun desberdina ematen dutenak.
‎(1998: 87);, zaintzarako eskaintzen den denboraren arabera, eginbeharretan hierarkizazio bat ematen da, ardura horiek dituzten gizonek adineko jendea zainduz eta, emakumeek, berriz, haurrak? (1998:
‎Industrializazioko inplementazio prozesuaren amaiera da. Ekintzaren gizartean sistema politikoetatik eta korporatiboetatik at dauden agenteei jarduteko aukera eman behar zaie.56 Behepolitikak, jendea behetik konfiguratzea dakar. Industrializazio eta teknifikazio prozesuan inplikatuak ez zeuden taldeek gizartearen organizazioan ahotsa izatea lortu nahi da, beraiei eragiten dien heinean, erabaki esparru birformulatuetan parte hartzea.
‎Indibidualizazio garaiko existentzia pribatuak, bata bestetik independizatuak eta lotura gabeak, modu orotako jazoeren ondorioz soziopolitikoki eraberritu daitezke. Horrela uler daiteke gaur egungo koalizioetan izaera askotariko jendea topatzea. Deslotura ematen da, baina lotura berriak eratzeko aukerak ere bai.
‎Burkeren aurka, Terrore jakobinoaren aurka. Nazioa askatzailea da.85 Nazioa abstraktua da, baina baita zehatza ere; bertan onartu ohi baita jendea eta egunerokotasunari erantzuten baitio. Nazioak, noski, errealitate historikoak txikitu ditu, baina ez bere idealagatik, iraganagatik baizik.
‎inguruan jendea biltzeko orduan, ez zuten etsi; eta inguruko irrati aske euskaldun bakarra izan zen, nahiz eta oso udalerri erdaldunean kokatuta zegoen.
‎Jendea erre egin dela uste dut. Irrati libreen mugimenduaren hasieran aritutako jendea beste hamaika kontuan sartuta zegoen eta nekatu egin zen agian. Horiek erre ondoren neurri handi batean ez da erreleborik egon.
‎Ahalegina alde guztietan ikusten da. Goizaldeko ordutan atera da jendea ohetik elkarrizketa egin diezaioten. Kronistak ere ez dira nolanahikoak:
‎Minoriak aipatzerakoan, albistegietan normalean, erraz asko aurkitzen dira aurreiritziak eta estereotipoak. Arazoa dakarren jendea da minorietakoa. Arazoa azaltzen da; ez, ostera, arazoaren iturria.
‎Egia ere bada ondokoa: sinetsirik ere badoala jendea lubakietara, bere fede eta konbentzioak defendatzera. Hain dira sinesmenak indartsuak eta gizakiarengan barru barruraino errotutakoak, ezen ulergarria egiten baitzaigu inork bere odola horien alde ematea eta duen guztia?
‎aberria kanpotik, nahiz barrutik? izan da agreditua; faktu horren aurrean, Gobernuak erabaki latz bat hartu behar izan du? jendea armetara deitu behar izan du, aberriaren duintasunaren defentsan.
‎Testuinguru horretan, balizko ardatz semantikoaren balorazio praktikoaren beste muturrean, erosketa utopikoa dugu. Erosketa modu honetan, eroslearentzat erosketaren egintza aitzakia bat besterik ez da jendea ikusteko, jendeagaz berba egiteko, munduagaz bat egiteko. Erosketa utopikoa bizitza da eroslearentzat.
‎Hedabideek den dena konpontzen ez badute ere, ahalmen ikaragarria dute pertsuasiorako, limurketarako. Hedabideei esker, jendea konbentzitu egin daiteke; ez beti, bai, ordea, sarritan. Hala, bada, hedabideen jardun limurtzailea oso da garrantzitsua politikagintza orotan.
‎Alde handia dago jendea saldu eta edozein produktu saltzearen artean, zeren produktuak apaletan daude, baina jendeak prentsaurrekoak egiten ditu, eta hanka sar daiteke prentsaurreko batean. Hala ere, hauteskundeetan agertzen diren bitarteko bertsuak agertzen dira, esate baterako, xaboi bat saltzeko orduan.
‎Gaur egungo masa hedabideen jarduera globalizatzaileen aurkari eta areriorik nagusienek diotenez, informazioaren abiadurak jendea jakin min iraunkorrean edukitzeko baino ez du balio; jendea urduritu egiten du informazioaren jabe izanbehar iraunkor horrek, eta artegatasun horrek ezinegona baino ez du ekartzen, ez baitu ahalbidetzen, gehienetan, informazio egokiagoaren jabe izaterik. Ustezko informazio hurbiltasun hori dela medio, informazio masa erraldoiagaz batera, tamalez, jendeak gertakarietan parte har dezakeela uste du, baina ez da horrela.
‎Gaur egungo masa hedabideen jarduera globalizatzaileen aurkari eta areriorik nagusienek diotenez, informazioaren abiadurak jendea jakin min iraunkorrean edukitzeko baino ez du balio; jendea urduritu egiten du informazioaren jabe izanbehar iraunkor horrek, eta artegatasun horrek ezinegona baino ez du ekartzen, ez baitu ahalbidetzen, gehienetan, informazio egokiagoaren jabe izaterik. Ustezko informazio hurbiltasun hori dela medio, informazio masa erraldoiagaz batera, tamalez, jendeak gertakarietan parte har dezakeela uste du, baina ez da horrela.
‎Eta horretarako politikariek profesional kualifikatuen lana izaten dute gustuko. Hautagaiek komunikazioan espezialista den jendea izaten dute ondoan; aholkulariak dira horiek. Hedabideak lagun apartak dira borondateak bideratzeko ahaleginean.
‎Hizkuntza bereko hiztunak zeinuteria komun oso bat dute munduaz eta zeruaz, errelaz eta irrealaz. Horrek jendea biltzen du, aglutinatzen du. Baina hizkuntza bereko mintzakide ez direnak aparte bizi dira:
‎ez dute zeinuteria konpartitzen; beraz, ez dute informazioaren eta sentimenduaren igorpen komunik. Eta horrek jendea urrun dezake, hizkuntza desberdinetako hiztunen arteko inkomunikazioa eragin dezakeelako. Hizkuntzaren beraren funtzio bikoitza esanguratsua da, izan.
‎Produktu arrosen erreferente nagusia jet jendea den moduan, produktu beltzen erreferente nahiena jende xehea da, herri txikietakoa, baztertua, ikasigabea. Ez beti, jakina.
‎objekturen batek, adierazleren batek adierazi bakarrera hurbiltzen gaituenean. Adibidez, gurutzea, berez jendea hiltzeko zena, kristautasuna adierazteko erabili ohi da; ilargia, gaueko argia dena, arabiar kultura adierazteko erabiltzen ohituta gaude.
‎Hasieran, interes txikiz eta mesfidantza handiz hurbildu zen jendea , komunikazioaren munduan iraultzailea izatera deitua zen fenomeno zinematografikora. Hala ere, jendeak berehala baztertu zituen oinarririk gabeko aurreiritziak.
‎Haietan bidea seinaleztatua badago eta bertokoei galdetuz errakuntzak saihesten dituzu; hemen, berriz, gehien ibilia eta ezagunena duzu gehien engainatuko zaituena. Argi gera bedi ezer baino lehen, ez diogula abereen gisan aurrekoen bideari jarraitu behar, hauek ez baitoaz joan behar den lekura, jendea doanera baizik. Ez gaitu ezerk gaitz handiagotan sartuko, nola jendearen esamesei egokitu nahiak, onena dela uste baitugu gehienek onartzen dutena, jardunbiderik ibiliena; eta, sarri gertatzen dena, ez gara arrazoiaren arabera bizi, imitatu beharraren moldera baizik.
‎Hortik dator elkarrengana amiltzen den jendearen horrenbesteko pilatzea. Giza istripu larrian gertatzen dena,? jendea bultzaka, inor ez baita erortzen besteren erorketa eragin gabe, eta lehenbizikoak dira hurrengoen heriobide?, hauxe berau ikus dezakezu bizitzan ere gertatzen dela nonahi. Ez da inor berarentzat soilik galtzen, besteen galbide eta galtzaile gara; aurrekoei egokitzea kalte da, eta erosoago zaigunez inori sinestea norkbere erabakiak hartzea baino, ez daukagu inoiz bizitzaren irizpiderik, sinetsi egiten dugu beti eta eskuz esku guganaino heldu den erruak inguratzen gaitu eta suntsitzen.
2003
‎Seattle (1999) ez zen ezerezetik sortu, Seattlen sinbolikoki, globalizazio neoliberalaren aurkako mugimendua ernatu zen; Ipar Amerikako hirihorretan oso garaipen ikur edo sinbolo garrantzitsua eman zen, baina hori nola lortu zen? Orain munduko jendea , hainbat jatorritako jendea, langileak, nekazariak, ekologistak, feministak eta abar bildu egiten dira, baina mugimendu hori nondikdator. Zein dira mugimenduaren lehenengo arrastoak?
‎Seattle (1999) ez zen ezerezetik sortu, Seattlen sinbolikoki, globalizazio neoliberalaren aurkako mugimendua ernatu zen; Ipar Amerikako hirihorretan oso garaipen ikur edo sinbolo garrantzitsua eman zen, baina hori nola lortu zen? Orain munduko jendea, hainbat jatorritako jendea , langileak, nekazariak, ekologistak, feministak eta abar bildu egiten dira, baina mugimendu hori nondikdator. Zein dira mugimenduaren lehenengo arrastoak?
‎Bestera esanda: bulnerabilitate kontzientzia, arriskuarena bera, garatu behar da gizartean, jendea babes neurrienhutsezinean baino babes neurrion hutsahalean heziz.
‎Izan ere, nonahi gertatu da azken urteotan ibaiertzetako lautadak (emarihandiko urak berezko pausaleku hartuta ibaian beherako uholdearen lasaigarridirenak) bizileku edota industrigune bihurtuak izan direla, hiri handien etengabekohazibidean; landa eremuetatik jendea joatea eta ondoriozko hiriratzeak badu horrekin lotura. Ibaiertzotako betetze horrek, gainera, ibaiko uholdeen aurkako babes lanak ekarri ditu, bertoko biztanleentzako segurtasun berme modura.
‎Zer nolako gai bilduma erabiltzen du ZBek Zornotzako jendea mobilizatzeko. Nondik ateratzen ditu gai horiek. Zer nolako marko zehatzean kokatzen ditu dauzkan baliabide diskurtsiboak, bere mezua Zornotzako jendearengana heltzeko. Gizarte mugimendu bat ikertzen denean, erantzun behar zaie honako galdera horiei (McAdam, McCarthy eta Zald, 1999).
‎Gai hori, gainera, garrantzia hartuz doa gatazka aurreratzen den heinean. Hau da, behin jendea konbentzitu, edo konbentzitu dutela pentsatu, eta gero, herriari entzun?
‎Statusari dagokionez: Amorebieta Etxano klase ertain baxuko jendea , (horrek zertxobait esan nahi badu behintzat): zerbitzuetako langileak, profesionalak, enpresa txikietako zuzendaritza kideak, administrazioko enplegatuak, dendariak, enpresari txikiak, industriako langileak, ikasleak.
‎Adinari dagokionez: Adin ertaineko jendea (30 urte bitartekoak) gorako joerarekin (badaude ere jubilatzeko tenorean daudenak) eta gazteenpresentzia urriarekin. Mobilizazioetan (manifestazioetan, erreferendumean) ere bai, batez ere jadanik seme alabak dituztenak (hau da 30 urtetik gorakoak) nabarmentzen dira gazteen gainetik.
‎Erreferendumean jendea etortzen zen mahaira esanez, ni PNVkoa naiz bainazentralik ez dut gura??. (E5)
‎Aurretik azken ohar bi ZBen eguneroko ibilerari buruz. Aktibista askok aipatzen du adin ertaineko jendea izateak, eta hau ez da ohikoa euskal Gizarte Mugimenduen panoraman, sendotasun berezia eman diola plataformaren funtzionamenduari.
‎– Giro horretan sortu zen Zornotza Bizirik eta sektore askotariko jendea bildu zenbertara lan egitera. Horrek sinesgarritasuna eman zion Amorebieta Etxanokobiztanleriaren aurrean.
‎Gure mendebaleko gizarte honetan, Bizimodu Onaren gizarteetan, Amorebieta Etxanon ikusten den paradoxa ikusiko dugu maiz: mobilizatzen dakien mikrogizarte bat, bere bizi mailan erasorik onartzen ez duen jendea , proiektuak, urrunago eta txikiago, nahi dituen giza taldea.
‎Dena dela, elkarrizketak kontrasterako biderik egokiena ere badirenez, ez dasekula bertako jendea , politikoak, adituak, ekologistak, elkarteetako ordezkariaketa abar baztertu behar. Bakoitzak bere ikuspegia emango du eta hori da munduaren berri zabala emateko biderik egokienetakoa.
‎Gainera, UEUren dinamikaren inguruko berezko ikuspegia zuten sail horretako kide berriek: «Taldeak oso itxiak direla eta askotan ez dagoela modurik beste jendea ezagutzeko». Sailburu honen ustez UEUk aglutinatzaile berria bilatu behar zuen, bestela, «UEUren iraupenari interrogante bat jartzen diot».
‎Alde batetik euskal unibertsitatea nola geratzen den oso zalantzan dago oraindik (LAUren mehatxua etab.) eta desmontatzea arriskugarria litzateke. Ekintzabide hauek bestalde unibertsitateari begira betetzen duten lanaz aparte jendea biltzen dute, kultur gosea ase nahi duen jendea eta beste inon tokirik ez duen jendea ere bai.
‎Alde batetik euskal unibertsitatea nola geratzen den oso zalantzan dago oraindik (LAUren mehatxua etab.) eta desmontatzea arriskugarria litzateke. Ekintzabide hauek bestalde unibertsitateari begira betetzen duten lanaz aparte jendea biltzen dute, kultur gosea ase nahi duen jendea eta beste inon tokirik ez duen jendea ere bai.
‎Alde batetik euskal unibertsitatea nola geratzen den oso zalantzan dago oraindik (LAUren mehatxua etab.) eta desmontatzea arriskugarria litzateke. Ekintzabide hauek bestalde unibertsitateari begira betetzen duten lanaz aparte jendea biltzen dute, kultur gosea ase nahi duen jendea eta beste inon tokirik ez duen jendea ere bai.
‎Hizkuntzarekin lo tutako ikastaroek jarraitu zuten arrakastatsuenak izaten, (partaideen %38, 5 bilduz) eta horren atzetik zientziak eta gizarte zientziak (%18 bakoitzak). Adin, ogibide eta helburu desberdineko jendea hurbildu zen Iruñera. Anaitasuna-k argitaratutako inkesta baten arabera, arrazoi desberdinek bultzatzen zuten Iruñera hurbiltzera, hizkuntzari buruzko ezaguera sakondu nahia batzuetan; norbere jakintza arloan prestakuntza hobetzeko aukera, Euskal Herritik kanpo ikasten urtea pasa ondoren, bertoko giroan sartzeko aukerak ere erakartzen zuen, giro euskaldunean murgiltzeak (horixe izan zen adibidez Jon de Luisa mexikarraren kasua), UEU Euskal Unibertsitatearen oinarria izateak, beste lurraldeetako jendea ezagutzeak eta abarrek.
‎Adin, ogibide eta helburu desberdineko jendea hurbildu zen Iruñera. ...zen zuten Iruñera hurbiltzera, hizkuntzari buruzko ezaguera sakondu nahia batzuetan; norbere jakintza arloan prestakuntza hobetzeko aukera, Euskal Herritik kanpo ikasten urtea pasa ondoren, bertoko giroan sartzeko aukerak ere erakartzen zuen, giro euskaldunean murgiltzeak (horixe izan zen adibidez Jon de Luisa mexikarraren kasua), UEU Euskal Unibertsitatearen oinarria izateak, beste lurraldeetako jendea ezagutzeak eta abarrek.
‎alternatiba izateak ez du garrantzirik gaur eguneko UEU barruan; dirudienez, bertako jendea beraren ahulezia handiaz ohartu da, eta ideia hori ahaztu du. Hala ere, momentu honetan alternatibaren eta unibertsitate paraleloaren leloak, UEUren garapena eihartu nahi luketenen ahoetan entzun daitezke soilik, UEUri bide normalak mozten zaizkiolarik, hau da, UEU bazterturik.
‎1977 urtean Jakin ek izen bereko aldizkariaren garai berriari hasiera emateaz gain, ekinbide garrantzitsu bat bultzatu zuen, Unibertsitate Zerbitzuetarako Euskal Ikastetxea (UZEI) sortzea. Horretarako, euskal kulturan lanean ari ziren hainbat talde tako jendea bildu zuten. Fisika Hiztegia dugu saioaren emaitza.
‎UEUren kasuan, bakardadea bikoitza izan zen. Alde batetik, alderdietako eta erakunde publikoetako ordezkari ugarik Ezker Abertzalearekin identifikatzen zuen UEU, nahiz eta UEUk une oro bere irekitasuna defendatu, eta, bereziki UEUko irakasleen artean, pentsamendu desberdineko jendea aritu. Bestetik, ENAMek ez zuen espresuki UEU aintzat hartzen.
‎Azokarekin batera egin zen, azokan bertan, baina inguruan zebilen jendea bilerara sartu zen eta ezin izan zen batzar formalik egin. 1982ko urte hasieran egindakoetan zenbait arazo errepikatu ziren, batez ere egitarauak berandu aurkeztea, apirilaren erdirako 4 baino ez baitzeuden idazkaritzan.
‎Hildo honetatik, Udako V. Euskal Unibertsitatea prestatzen aritu ginenean, zenbait jende hurbildu zen Idazkaritzara eta jendea hemen elkartu ahala osatuz joan zen, ala gaiei zegokienez ala irakasleeei zegokienez, Programaketa. Ez zen egon, beraz, ezertariko hautapenik baizik eta hurbildu ziren guztien onarpen soila; ez eta ere, jakinez gain bederen, inor baztertzeko gogorik.
‎Juan Kruz Lakasta kazetariak duela gutxi gogorarazten zuenez, UEUko kideak ezagunak ziren Iruñean «itxuragatik edo» eta beraiek izan ziren pertsona nagusien artean praka motzen erabilera hedatu zutenak Nafarroako hiriburuan131 Giro horrek inoiz sortu zuen arazoren bat Larraonako arduradunekin, gauez izaten ziren barre algarak zirela medio, edota behin igogailuan azaldutako pintaden ondorioz, baina salbuespenak izan ziren. Beraz, ikastaroak baino zerbait gehiago bilakatzea lortu zuen UEUk; jendea erakartzeko arrazoiak zabaldu zituen eta UEUn sortutako giroa bera zen bertara hurbiltzeko amuetako bat. Bazen UEUren ikasketei bestelako probetxua atera nahi zionik.
‎«Euskal populua, herria, herri ostea, herri masa, herri jendea –ardatz», izan ere, «Euskal Herriko Unibertsitateak euskal gizartea ukan behar du bere ardaztzat, euskal gizartea bere osotasunean harturik:
‎Programan agertzen diren beste batzuk ere fallatu dute eta huts horiei guk erantzun diegu eta ez zuk. Dena dela etorri UEUra, sail bakoitzean lanean ari den ala egin dezakeen jendea beharrezkoa da elkar ezagutzea».
‎Orbek beste sailburu bati adierazitakoaren arabera, ez zen halabeharrezkoa hamabost egunak prestatzea: «elkar ezagutzea, UEUko giroa ezagutzea eta urtean zehar jendea lanera bultzarazi liezaken zerbait martxan jartzea oso garrantzitsua litzateke».
‎Min tegi horiek guztiak eta Donibanen bildutako ikasleen artean sortutako harremanak funtsezkoak izan ziren UEUren arrakasta eta jarraipena ulertzeko. Lanean bakarka ari zen jendea biltzeko aukera eman zutelako, baita urtean zehar garatuko ziren plangintzak osatzeko aukera ere. Dena den, hurrengo urteetan antolatutako mintegien artean aldeak zeuden.
‎Hori guztia, diziplinen arteko mugak itxi gabe; eta ikasketa akademikoez gain, beste arlo batzuei ateak zabalduta, hala nola antzerkiari, musikari edo bertso laritzari. Beti, irakaskuntzakoa ez zen jendea ere erakartzeko asmotan, eta ikastaro egunetan giro berezia sortzen saituz. Asmo horiek, noski, denboraren joan etorrian eta UEUko kideen ahalmenen arabera, gehiago edo gutxiago bete dira, baina hor diraute UEUren ikur moduan.
‎Horren esanetan, UEUren erronka nagusia lan egiteko modua finkatzea zen. Alde horretatik funtsezkoa zen talde lana bultzatzea eta hitzaldien eredua gainditzea, baita ikasleez eta irakasleez gain, lanean ari zen jendea erakartzea ere. Hitzaldien ordez, talde mugatuetan aritzea proposatu zuen, ponentzien laburpenak banatuz eta denen artean eztabaidatuz.
2004
‎Liburuaren bertuterik handienetakoa, gure ustez, euskaraz egiten den filosofia garaikidearen hainbat joera, jatorri, eskolaedota tradiziotako jendea proiektu kolektibo honetan biltzeada, Liburua beste era batera egin bazitekeen erc, nahitaez beharrezkoa zen aditu talde handibaten parte hartzea eta laguntza, horri eskerrak lortu baita jatorrizko testu guztiak euskarazidaztea.
‎Ez diogu guk oro har filianozioari ematen diogun esanahi bera eman behar, dena den; izan ahai da aita semeen artean, senar emazteen artean, buruzagi eta mendckoen artean. ...hiri estatu txiki batcanaurkitzen da aiseenik, Posible denari buruz mintzo da Aristoteies eta ohartarazten diguEros eta Filias bereizi beharrean zcgoela Platon, Ongi absolutua zeukalako gogoan, Hortaz, politikaren arloan doa Aristoteles emeki cmeki jartzen bcrtutea eta bizioa, judizio batzukargi dituen heinean; esate baterako, tiranoa ez dela zuzena, edo aristokrazian aberastasunakusteltzcn duela jendea .
‎Dena den, aldaketa sozialak oztopatzen dituzten indarrak ez datoz soilik boteretaldeek euren pribilegiozko posizioak mantentzeko eragindako presiotik, baizik etabaita jendeak oso barneratuta dituen pentsatzeko eta portatzeko joeretatik ere; joerahorien bidez, jendea prest agertzen da mendekotasunean, hierarkian edo pribilegioetan oinarritutako harremanak onartzeko. Arrazoiz sartu dute kooperatibekhezkuntza euren printzipioen artean, bazkideak lankidetzaren, demokraziaren etaerantzukizunaren balioetan hezteko.
2005
‎Agresioenaurka azaldu ordez, erantzukizun guztia Jaizkibel konpainiarena dela azpimarratzen du: «(...) gatazka judizializatzeagatik, kanpoko jendea ekartzeagatik; etaazaldu duten jarrera probokatzaileagatik»46.
‎Aurkezpen honekin amaitzeko eta puntu bakoitzaren azterketari ekin aurretik, ez nuke aurrera jarraitu nahi ezinbestekoak diren eskerrak eman gabe. Lehenik, legitimotasun osoz emakumezkoak gizonezkoekin batera berdintasunean Alardeanparte hartzeko eskubide osoa dutela aldarrikatuz lehen urratsa eman zuten emakume eta gizonei, beren ekimenari esker gure gizarteko beste injustizia bat agerianutzi dutelako eta gizon emakumeen arteko bizikidetza justua helburu, inoiz elkarezagutuko ez lukeen jendea elkar ezagutzea eta biltzea posible egin dutelako (emakume, tradizionalistek, ere beren esker ona adierazi lukete; izan ere, inoizez bezala, Alardearen aitzakian biltzeko eta antolatzeko aukera izan baitute, etahori bai dela aurrerapauso historikoa!).
‎Continuum horren muturretatik zentrora goazenheinean, iritziak moderatzen doaz eta bi sektoreen iritziak asko gerturatzen dira.Soluzioa moderaziotik etorriko da, konpromiso akordio batetik hain zuzen ere.Konpromisozko akordio bat oinarri eta abiapuntutzat harturik, gainerako puntu etaestrategiak zehaztu daitezke etorkizunean. Auzian murgilduta dagoen jendea dasoluziobidea emateko gaitasuna eta aukera duena. Horri lotuta, bitxia da Taller DeSociologia enpresa nafarrak udalaren enkarguz eginiko txosten soziologikoandefendatzen duen soluziobidea.
‎SORTZEN: 1991n, sare publikoko eta ikastoletako jendea (gurasoak, irakasleak...) biltzen hasi zen, Ikastolak sare publikoan txertatzeko bideari ekitekoasmoz. Sortzen taldearen inguruan antolatutako dinamika eta elkarlanak aintzathartzekoak dira euskal eskolaren eraikuntzan.
‎1996 urtean lehenengo aldiz elkartu ziren eskola publikoetakozuzendariak. Elkarte hau eskola publikoetako zuzendaritza alorreko jendea harremanetan jartzeko, eta hainbat gai elkarrekin eztabaidatzeko eta lantzeko sortu zen.
‎Hezkuntza komunitateko kideen parte hartzea oso garrantzitsua da lanakondo koordinatzeko. Ikastetxeko lanetan jendea inplikatzea ezinbestekoa da ezarritako helburuak lortzeko. Irakasleek eta gainerako kideek ez badute lanetan, koordinazioa alferrikakoa da.
‎oinarrizko kideak, jabeak edo zuzendaritzako kideak, bezeroak edo erakundetik kanpoko pertsonak (betiere, erakundearekin zerikusia dutenak: erosleak, presoak, ikasleak) eta gainerako jendea , oro har (giza taldea osatzen duten gainerako kideak).
‎Ikuslearekiko berebiziko garrantzia duen tresna da albiste barruan. Kazetariak informazioa emateaz gain, jendea inplikatzeko moduan egiterik gabe.ko lana da, ez baita askotan naturaltasunez eta behar den indarrarekin transmititzen kazetariak egindako lana. Errekurtso bisualak ez aprobetxatzeak alferrikako lana ekar dezake zenbaitetan.
‎Bertold Brechtek esaten zuen hitz arruntekin hunkitu behar dela jendea . Hori egiten saiatu naiz, hitz arruntenak bilatu eta horiekin idazten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jende ere 10 (0,07)
jende bildu 9 (0,06)
jende ez 9 (0,06)
jende erakarri 8 (0,05)
jende egon 7 (0,05)
jende bera 5 (0,03)
jende etorri 5 (0,03)
jende ikusi 5 (0,03)
jende euskara 4 (0,03)
jende hartu 4 (0,03)
jende hil 4 (0,03)
jende elkar 3 (0,02)
jende inplikatu 3 (0,02)
jende asko 2 (0,01)
jende aurkitu 2 (0,01)
jende bar 2 (0,01)
jende beldurtu 2 (0,01)
jende besterik 2 (0,01)
jende deitu 2 (0,01)
jende dibertitu 2 (0,01)
jende eduki 2 (0,01)
jende ezagutu 2 (0,01)
jende gero 2 (0,01)
jende globalizazio 2 (0,01)
jende haiek 2 (0,01)
jende harreman 2 (0,01)
jende hurbildu 2 (0,01)
jende huts 2 (0,01)
jende itzuli 2 (0,01)
jende joan 2 (0,01)
jende konbentzitu 2 (0,01)
jende lurperatu 2 (0,01)
jende taldeka 2 (0,01)
jende topatu 2 (0,01)
jende ETA 1 (0,01)
jende Irizar 1 (0,01)
jende Toledo 1 (0,01)
jende adi 1 (0,01)
jende agertu 1 (0,01)
jende aktore 1 (0,01)
jende animatu 1 (0,01)
jende anoa 1 (0,01)
jende antolatu 1 (0,01)
jende apatia 1 (0,01)
jende aritu 1 (0,01)
jende arma 1 (0,01)
jende armatu 1 (0,01)
jende askotariko 1 (0,01)
jende aspertu 1 (0,01)
jende atera 1 (0,01)
jende aukeratu 1 (0,01)
jende aurre 1 (0,01)
jende babes 1 (0,01)
jende banaka 1 (0,01)
jende barku 1 (0,01)
jende barna 1 (0,01)
jende bat 1 (0,01)
jende batezbesteko 1 (0,01)
jende batu 1 (0,01)
jende behar 1 (0,01)
jende beharrezko 1 (0,01)
jende behartu 1 (0,01)
jende behe 1 (0,01)
jende berriro 1 (0,01)
jende beste 1 (0,01)
jende bezala 1 (0,01)
jende bilarazi 1 (0,01)
jende bilatu 1 (0,01)
jende bilera 1 (0,01)
jende bizi 1 (0,01)
jende bizirik 1 (0,01)
jende bizitza 1 (0,01)
jende bultzaka 1 (0,01)
jende dagoeneko 1 (0,01)
jende detektatu 1 (0,01)
jende edota 1 (0,01)
jende ekarri 1 (0,01)
jende elkarrizketatu 1 (0,01)
jende entretenitu 1 (0,01)
jende entzun 1 (0,01)
jende erabili 1 (0,01)
jende eraman 1 (0,01)
jende eroso 1 (0,01)
jende erraz 1 (0,01)
jende erru 1 (0,01)
jende eskertu 1 (0,01)
jende estatu 1 (0,01)
jende etsitu 1 (0,01)
jende euskal 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
jende bar ari 2 (0,01)
jende egon toki 2 (0,01)
jende ere egon 2 (0,01)
jende euskara ikasi 2 (0,01)
jende ez egon 2 (0,01)
jende ez omen 2 (0,01)
jende hartu ordu 2 (0,01)
jende huts hurrengo 2 (0,01)
jende itzuli hasi 2 (0,01)
jende adi egon 1 (0,01)
jende animatu zilegi 1 (0,01)
jende anoa handi 1 (0,01)
jende antolatu gaitasun 1 (0,01)
jende arma deitu 1 (0,01)
jende asko mugitu 1 (0,01)
jende asko nahastu 1 (0,01)
jende askotariko enpatia 1 (0,01)
jende aspertu emaitza 1 (0,01)
jende aurkitu ezan 1 (0,01)
jende aurre aurre 1 (0,01)
jende banaka agertu 1 (0,01)
jende barku igo 1 (0,01)
jende barna hunkitu 1 (0,01)
jende bat egin 1 (0,01)
jende batezbesteko egon 1 (0,01)
jende behar bada 1 (0,01)
jende behe konfiguratu 1 (0,01)
jende beldurtu egin 1 (0,01)
jende bera ahulezia 1 (0,01)
jende bera identitate 1 (0,01)
jende bera joan 1 (0,01)
jende berriro sentimendu 1 (0,01)
jende beste hamaika 1 (0,01)
jende besterik ez 1 (0,01)
jende besterik gabe 1 (0,01)
jende bezala sentitu 1 (0,01)
jende bilarazi gaitasun 1 (0,01)
jende bilatu behar 1 (0,01)
jende bildu aukera 1 (0,01)
jende bildu gaitasun 1 (0,01)
jende bildu ordu 1 (0,01)
jende bilera sartu 1 (0,01)
jende bizi ikusi 1 (0,01)
jende bizirik jaso 1 (0,01)
jende bizitza publiko 1 (0,01)
jende dagoeneko ohitu 1 (0,01)
jende detektatu balio 1 (0,01)
jende eduki sortzaile 1 (0,01)
jende egon ikusi 1 (0,01)
jende egon pentsatu 1 (0,01)
jende elkar bildu 1 (0,01)
jende elkar bizi 1 (0,01)
jende elkar ezagutu 1 (0,01)
jende erabili doan 1 (0,01)
jende erakarri arrazoi 1 (0,01)
jende erakarri ere 1 (0,01)
jende erakarri gura 1 (0,01)
jende ere bai 1 (0,01)
jende ere eduki 1 (0,01)
jende ere erakarri 1 (0,01)
jende ere eskertu 1 (0,01)
jende ere kontu 1 (0,01)
jende erraz mugitu 1 (0,01)
jende erru hurbildu 1 (0,01)
jende eskertu nahi 1 (0,01)
jende estatu lotu 1 (0,01)
jende ETA ekintza 1 (0,01)
jende etsitu egon 1 (0,01)
jende euskal herri 1 (0,01)
jende euskara gehiago 1 (0,01)
jende euskara irakurri 1 (0,01)
jende ez baita 1 (0,01)
jende globalizazio ikusi 1 (0,01)
jende haiek urrundu 1 (0,01)
jende harreman jarri 1 (0,01)
jende hartu doan 1 (0,01)
jende hartu ordutegi 1 (0,01)
jende hil ekarri 1 (0,01)
jende hil ibili 1 (0,01)
jende ikusi ezan 1 (0,01)
jende ikusi hasi 1 (0,01)
jende ikusi indar 1 (0,01)
jende ikusi joan 1 (0,01)
jende inplikatu ezinbesteko 1 (0,01)
jende inplikatu modu 1 (0,01)
jende Irizar era 1 (0,01)
jende joan baizik 1 (0,01)
jende konbentzitu egin 1 (0,01)
jende lurperatu egon 1 (0,01)
jende taldeka banatu 1 (0,01)
jende taldeka kategorizatu 1 (0,01)
jende Toledo hurbildu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia