Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 271

2000
‎Berriro ere Martxoak 8ko eguna datorkigula jakinik, eta bereziki hainbat alderdi politikok egun honekiko izango duen jarrera erabiltzailea aurreikusirik, zenbait burutapen plazaratzea guztiz beharrezkoa iruditu zait. Lehenik eta behin, egun bizi dugun errealitate birtuala salatzea izango litzateke nire helburua, hots, gizartean dagoen «berdintasun» sentsazioa eta instituzioetatik bideratzen dituzten mezu eta politikak nahikoak direlaren ikuspegia hain zuzen ere.
‎SORTU zenetik izandako bisitari kopurua eta publikoa erakarri eta honekiko duen jarrera onagatik jaso du Guggenheim Museoak 2000 urteko Europako Museorik Hoberenaren saria. Bonneraino, bertako Historiako Etxeraino, joan zen maiatzaren 13an Juan Ignacio Vidarte museoko zuzendaria saria eskuratzera.
‎Horrek sortu zuen traba CGTen. Eskubide honekiko traba baino mugimendu abertzalearekiko oztopoak jarri dituzte alta. Ipar Euskal Herriko mugimendu abertzalea bakarrik balitz gure aldarrikapenak onartuko zituztela erran dute.
‎Ni neu irakurketa posible horietako bat egiten ausartuz, esan nezake bere inguruko eguratsa edo errealitatea besarkatzen edo kaptatzen saiatzen den zuhaitz horrek erro sakonak eta izugarriak dituela lur honekiko , eta pelegrin baten gisa ez daukanez, zuzentasunez eta sutilitatez jasotzen duela bere inguruko errealitatea:
‎Eragina zenbatekoa den neurtzea zailaden arren, ezin dugu ukatu nortasunen eraikuntzan eta birsorkuntzan hedabideen lanaoso kontuan hartzekoa denik. Horixe da bederen gure abiapuntua, eta hortik datorkigugai honekiko interesa.
‎Idatzizko ereduaren trinkotasuna eta honekiko –desbideratzeak?, erantzun gabeditugun galdera horien ardatz berari lotu behar dizkiogu. Ahozko eredu normatiboaezarri gabe izateak, esparru hau hizkuntzaren ukipen fenomenoen aurrean guztizbabesgabe uzten du, idatzizkoari gertatzen zitzaion bezalaxe.
‎Euskararen bizitasun etnolinguistiko erlatiboa neurtzeko erabil daitezkeenezaugarrien artean, bat da beraren presentzia unibertsitateko ikerkuntzan; honenarabera, berriz ere esan beharra dago egoera oso ahula dela. Adibidez, 1994eanUPV EHUko Gipuzkoako Campusean honekiko egin ziren jardunaldien ondoren, argitaratu zen. Ikerkuntza euskaraz. Lehen Ihardunaldiak?
‎Hala ere gizarteak informazio munduko profesionalez duen irudia eta honekiko dituen konnotazio negatiboak ez ditugu ahantzi behar (tradizioa, kontrola, ordena, arauak...). Hau guztia gure formazio jarrai honetan kontuan izan behar dugu gure informazio kudeatzaile irudi berriaren barruan.
2001
‎" Ezin uka gauza bitxirik ikusi dugunik" zioen segidan," Euskararen aitzakia dela eta hor azaldu zaizkigu zazpi probintzien batasunaren etsai amorratuak, Nafarroako UCD eta PSOEkoak, Euskal Herriaren seilu argi eta garbia zeraman kanpainan parte hartzen". Kritikoa zen artikulua jarrera honekiko , baina egun inork imajinatzen al du Miguel Sanz txandala eta petoa jantzita lekukoa eskuan duela?
‎Kantonamenduko herri guztiak batuko dituen Herrien Erkidegoaren alde lan egin nahi dut, hori izan da boz kanpainaren ardatz nagusia. Neurri handi batean ere afera honekiko jokamoldearengatik bildu dut hainbat boz. Gure Herrien Erkidegoa antolatu, eta BAMekin nahiz Nafarroako Erkidegoarekin norabide batzuk finkatu behar ditugu.
‎Ikastaroentzako diru laguntza euskaltegi bakarrari esleitzeko asmoa du ordea. AEK, Hegoalde, IKA eta Udaberria euskaltegiek asmo honekiko desadostasuna agertu dute.
‎Baina itzul gaitezen Victoriarengana. Lehen esan bezala, emakume honekiko obsesioak bultzatzen baitu protagonista bere jokabide seduzitzailea muturreraino eramatera. Esan dugun modura, Victoria helgaitza da Juan Martinentzat, emakume kultua, azkarra, eta pintaezina.
2002
‎Prozesua luzea izango dela diogu arazoa gordina delako. Bien bitartean, jende asko egoera zailean dago, eta gai honekiko topagune bat antolatu nahi dugu. Topagune honen bidez, garai batean hainbat sektore politikok euskal presoen alde sortu zuen lema eta kultura eraman nahi dugu gizartera.
‎Zaila da erantzuten, arazo honekiko jarrera ezberdinak daude-eta. Ez dut sentitu euskal nazionalistekiko aurkariak eta hauekiko beldur direnak, zentzu fisikoan alegia.
‎Taldekide honen hitzetan, azken urte honetan, oro har, «Torturarekiko sentsibilizazioa handiago» sumatu izan dute bilerak izan dituzten taldeen artean. Edonola ere, alderdi guztiek ez dute TAT hartu izan, eta orain arte, alderdi, erakunde eta gizarte taldeek ekimen honekiko agertu duten atxikimendua edo errefusatzea, hauetako bakoitzak gatazka ulertzen duen araberakoa izan da. Ondorioz, talde bakoitzak torturaren gaia gatazka ulertzeko duen moduaren arabera hartzen du.
‎Nahiz eta Arrantzako Politika Bateratuak espezie batzuen jardunbideak zehaztu, EAEko Gobernuak sektore honekiko zenbait politika garatu ditu, eta 1994anArrantzako Plangintza Estrategikoa diseinatu zuen, 2003 urtera arte indarreanegongo dena. Halaber, Arrantza Foroa funtzionatzen hasi da, sektorearekin erlazionaturiko eragile guztien bilgune modura.
‎Klase politikoaren erantzukizuna saihestezina da gai honekiko . Bizitzen ari garen egoerari behar duen erantzuna ez ematea akats historikoa litzateke; Euskal Herriko hizkuntza eta kulturaren bizi indarra eta, ondorioz, biziraupena, daude jokoan.
‎Baina honekiko egin dezakegun diagnostiko azterketak argi erakusten dizkigu bide horren mugak. Arlo horretarako estatu biek ezarritako legeria lehena, estatuen botere eta funtzionamendu unibertsitario zentralizatuak inposatzen dizkiguna; LOU izanez, gure kasuan, erreferentziaargigarria.
‎Egun, gure historian lehen aldian akaso, behar bezalako baldintza soziologikoak ditugu, baina politikoki ez da aurrerapenik sumatzen. Gaiaren garrantzia kontuan harturik, euskalgintzak (eta, zehazkiago esanda, unibertsitatearen eremuan aritzen diren UEUk eta EIREk) honekiko erakutsitako jarrera ez da, tamalez, beharraren neurrikoa izan.°
2003
‎Kirol mota honek Euskal Herrian izan duen bilakaeraz gehiago jakiteko xedez, bertara jo dugu. Bertan jasoriko iritzi eta adierazpenek, Gipuzkoako Administrazioak kirol honekiko duen jarrera pasibo eta ezkorra salatzen dute. Izan ere, Gipuzkoan plater tiroak itzelezko indarra izan badu ere, kirol mota hau praktikatzeko zentro eta instalazioak gero eta gutxiago dira.
‎Idazle frantziar honekiko omenaldi moduko bat egin nahi izan dut. Idazle honek bere" ordezko" bat sortu zuen," Golem" da hitzik jatorrena.
‎Laburbilduz, beraz, estatu inplikatuek dute ez interes gehiegirik ez jarreraargirik proiektu honekiko (beste kasu batzuetan agertzen dutenarekin alderatuz). Estatu frantsesak zein Estatu espainiarrak gaur egun askoz dinamikoagoa denardatza, hots, Mediterraneokoa da benetan lehenesten eta sustatzen dutena, garapen gutxiagoko ardatzen kalterako. Europan, halaber, lurralde orekako irizpideeilehiakortasunarena gailentzen zaien neurrian lehentasunak ildo beretik doaz.
2004
‎Jazzari emana bizi izan baitzen Pio Lindegaard. Oso gazte zela sartu zitzaion musika estilo honekiko arra. Danimarkara bidali zuten ikastera.
‎Taldetxoak dira, eta hainbeste talderen artean, beraien lidergoa erakutsi nahi dute guztien gainetik. Hortaz gain, noski, herrialdeetako oreka hankaz gora jartzea nahi dute eta Europako herrialdeek gai honekiko dituzten proposamenek bat ez egitea lortu nahi dute.
‎Gai honekiko nola jokatu behar dute zientzialariek. Eta komunikabidek?
‎CDa ikusten duen hurrengoari entzuteko edo kopiatzeko gonbitea egiten zaio, berriro ere leku publiko batean utzi dezala eskatuz. Horrela, Internauten Elkarteak gai honekiko duen jarrera ezagutarazi nahi die guztiei.
‎Hirukoaren oinarriak finkatuak, Jaurlaritzaren programa islatzen da berton. Aurrekontuak hirukoari konfiantza eman dion gizarte honekiko konpromiso sozial eta politikoa betetzeko eginak daude, orobat eta oro har, herri honekin duen konpromisoa betetzeko egin dira. Legebiltzarrean aurkeztutako aurrekontua legea da, hitz bitan esanda.
‎Nafarroako ordezkariak utzita, gatozen auziaren azalpena gipuzkoarren esku jartzera. Julen Arexolaleibak, esate baterako, iritzi trinkoa bezain laburra dauka honekiko : –Euskara gizarte integraziorako bide izango bada benetan, euskararen interesak aurrejarri egin behar zaizkie alderdi politikoen gorabehera interesatuei.
‎Arbelbidek gogorarazi digu auzi honekiko kezka gogoetarik ez duela behin ere irakurri eskueran dituen kazetetan. Egia esan, bakanak eta urriak izan dira halakoak.
2005
‎Baina siglen saltsa maltsaz gain, gobernua gutxiengoan legoke eta bere ahuldadea handiegia litzateke PP eta PSEren aldian aldiko erasoen aurrean. Horrez gain, proiektu asko aurrera ateratzeko EHAKren akordioa luke eta, beraz, honekiko menpekotasun handia izango luke. Ez da erraza halako koaliziorik irudikatzen, baina ezta ezinezkoa ere, baldin eta beste maila bateko akordio estrategikoagoak gauzatuko balira.
‎Zergatik? Saltsa kontrolatzen dutenek, ez politikoek bakarrik, baita indar ekonomikoek ere, ez dutelako inolako interesik gai honekiko , egoera kronikoa da. Katalunian ez da hori gertatzen.
‎Horrela ez da harrigarria lan errentak ez dituztenen artean iruzur fiskala ikaragarria izatea. Arazo honekiko euskal erakundeek daukaten jarrera iruzur demokratiko handia da.
‎Euskal Herrian eta bereziki Euskal Autonomia Erkidegoan alderdi guztiek onartuko duten marko berri bat onartu ahal izateko, euskaldunon erabakitzeko eskubidean oin hartzen duen Espainiarekiko hitzarmena garatzea ezinbestekoa da. Oinarrizko erakunde arau honekiko adostasun formula ezberdinak topatu dira baina presa duen gauza da. Une honetan posible den marko berriak, ziurrenik, ez ditu gauzak egun batetik bestera aldatuko, baina Ezker Abertzalea sisteman barneratzea bideratuko du eta eguneroko herrigintzan aktibo bilakatzea.
‎Baina 70eko hamarkadatik aurrera diziplina honekiko gero eta interes handiagoa agertu zen.
‎Hurrengo ikerketa lanak kutsu pertsonala izatea espero dut. Euskal Herrian dagoen pentsalari onenetakoa den Joxe Azurmendiri 2005eko urtarrilean egin nion elkarrizketaren bidez saiatuko naiz Euskal Herria eta biolentziak honekiko duen lotura aztertzen. Horretarako elkarrizketatuak berak idatzitako liburu batean oinarritu naiz, Demokratak eta biolentoak (1997) izeneko entsegua hain zuzen.
‎4.17.A. irudian A, B eta C hiru plaketako eremu kontinentalen arteko bereizketa eta urrunketa islatu da. Eredu honetan A plaka finkotzat hartuko da eta mugimenduak plaka honekiko neurtuko dira. Beraz, plaka bikote bakoitzaren abiadura angeluarra deskribatzeko Euler-en hiru polo behar dira AEB, BEC eta CEA.
‎Idazlea bereziki, intelektuala oro har, behartua dago konp romiso etiko bat hartzera injustiziaren aurrean. Denok dakigunez ere, Txillardegi, puntu honetan bederen, sart re anoa da guztiz, alegia, euskaraz ikasi behar dugu eta hitz egin behar dugu herri honekiko konpromiso etiko bat daukagulako. Honela idatzi du Euskal Herria helbururen bukaeran:
‎Zeregina bikoitza da: batetik, ikerketa sozio-kulturaletan egin ohi den bezala, giza-izakiaren aniztasun indibiduala aztertu edo" bizitza guztiak ematen duen material ugaria bildu, elkartu, ordenatu eta asimilatu" 35 behar da; bestetik, ikerketa filosofikoetan egin ohi den bezala, giza-indibidualitate bakoitza berari dagokion ideiaren funtzioan kontsideratzeko eta honekiko erlazioan ulertzeko ahalegina egin behar da. Era honetan ulertutako antropologiak, beraz, karaktereen ezagutza errazten du eta, aldi berean, gida filosofiko bat eskaintzen du, lagungarri izango dena hauen balioa antzemateko, hauen etorkizuneko garapena igartzeko, eta baita hauek besteekin batera osotasun bat bezala eragiteko gai diren edo ez gutxi gorabehera jakiteko ere.36
‎Humboldten estudio antropologiko pedagogikoek, bestela, arreta berezia eskaintzen diote hizkuntzaren fenomenoari, batez ere Euskal Herrian egon ondoren; eta bere obra linguistiko eskerga ikusita, hura" hizkuntzalari" edo" hizkuntzaren filosofo" dela ere esan dezakegu. Aztergai honekiko interesa, egiaz, handituz doa bere bizitza guztian zehar eta, zinez dakigun bezala, ia esklusiboki ematen ditu bere azken hamabost urteak hizkuntzaren aspektu sakonenak aztertzen eta hizkuntzen aspektu ezberdinak ikertzen. Honi buruzko bere lanik esanguratsuena, eta berriz ere aipatuko duguna, hau da:
2006
‎Hobe ezkutatu eta norberak bere etxean sufritu, hala tokatu ezkero esanguratsua da museoak ere erakusketari buruzko liburuxka eta karteletan azken argazki hauek jarri ez izana. Wilkek egindakoa, gaixotasuna eta heriotza artelan gisa aurkeztu eta publikoari zabaltzea, beti eder eta gazte behar duen gizarte honekiko kritika latza da.
‎kataluniar te jadanik hasita daude, eta euskal te eztabaida behintzat jadanik irekia dago, dikatzen ari den euskal kurrikulumaren barruan sartuz. Gure testuinguruan beti zaigu interesgarria kataluniar testuinguruan gauzak nola ematen eta bilakatzen diren ikustea; baita zenbakiaren aztergai honekiko ere.
‎Vicente Font izan zen ideia horren sustatzailea, bere ustez eBayko “bezeroarentzako arreta zerbitzurik eza eta iruzurraren aurkako borrokarik eza” zer den ikusi ondoren. Urtebete geroago, Font mesfidati dabil enkante etxe honekiko : “Denak berdin jarraitzen du.
‎papertxo banatan idatzita, kutxa batean sartuko ditugu. Ondoren, gai honekiko pasiorik sentituko ez duen pertsona neutro baten eskua sartu eta hamar papertxo atera ditzan eskatuko diogu. Hamar hizkuntza horiek izanen dira aurrerantzean gure ahaidetzat joko ditugunak.
‎Amaitzeko, hauxe esan: mintegiaren hasierako motorra ikastoletan gai honekiko planteatzen hasiak ziren kezkak, ezjakintasunak, kuriositatea... izan baziren ere, erronkaren ideia berehala hedatzen hasi zela eta ikasturte hauetan zehar eginiko ibilbideak leiho asko ireki dizkigula. Leiho horietatik haratago aurrerapausoak ematen jarraitzea da gure oraingo erronka 5
2007
‎Hagitz grabea litzateke herritar guzien iritzia kontuan izan gabe erabaki bat hartzea. Lasai, udalak gai honekiko hartu behar dituen erabakien irizpideak herriak berak markatuko ditu.
‎Euskara gehien bultzatu duen kirol taldeaIskiza erritmika taldeaAmaia, Irantzu eta Izaskun dira entrenatzaileak.1 Hiru entrenatzaileok bizitza osoa daramagu kirol honetan. Pasioa daukagu honekiko eta bakoitzak bere buruarekin egiten du borroka eta autosuperazioa lantzen dugu gimnasia erritmikoan. Aurten, asko borrokatu ondoren, Altsasun 15 ordu ematen ditugu eta Olaztin beste talde bat daukagu.
‎30 Egan. 1954, 3 Mitxelena 1988, VIII, 51 Laster, Orixe Euskaltzaindian sartzean (1958) azaldu zuen Mitxelenak, hein batean bederen, idazle honekiko bere estimua (Mitxelena 1988, VI, 97).
2008
‎" atez ateko sistema ezarri behar da esperientzia piloturik egin gabe". Iñaki Mujika sozialisten bozeramaileak gai honekiko euren jarrera azaldu zuen: " Momentuz, sistema guztietan errausketa dute azkeneko urratsa bezala.
‎Horretarako, jendea konbentzitu eta sentsibilizatu egin behar da". Atez ateko bilketari dagokionez," esperientzia pilotu bat beharrezkoa ikusten dugu eta emaitza onak lortzen badira, herriko gainontzeko auzoetara zabaldu ahal izango da". Lasarte Oria Bizirik taldeak herrian gai honekiko galdeketa bat egin dadin eskatu zion udalari eta Mujikak aurreratu du aurten burutuko dela.•
‎Hasieran, kanpoko enpresa baten esku jarri zuten bilketa baina hauek ez zuten ongi kudeatzen. Orduan, gai honekiko sentsibilizatuta zeuden langileak jartzea erabaki zuen udalak. Langile hauek zaborraren bereizketa ongi egiten dela ziurtatzen dute, hau da, egokitzen ez zaien ordutegian eta egunetan zaborra ateratzen dutenei ez diete zaborra biltzen eta ohartxo bat uzten diete.
‎Askotan horrelako kasuetan erruki faltsua izaten da jende honekiko . Nik hori saihestu nahi izan dut, eta uste dut ez dagoela liburuan erruki faltsurik, justu kontrakoa baizik.
‎E. Lagoma. Aurten salto bat eman da, bai Parlamentuarekin, bai Iruñeko udala sartu azken urteetan, eta herri txikiek beti mantendu dute laguntza, eurak beti izan dira fidelak proiektu honekiko . Nik sumatu dudana da bai Gobernuak eta bai Iruñeko udalak ez duela ezagutzen Elkartearen proiektua, eta lotura zuzena egiten dela hezkuntzarekin.
‎Kanariar Uharteen aurrez aurre egonik, Errege erregina Katolikoen garaian esklabo trafikorako sorturiko Santa Cruz de la Mar Pequeña herri zaharra izan zen Espainiaren argudio nagusia. 1860an onartu zioten lurralde honekiko –eskubidea?, baina ez zuten 1934 arte kolonizatu; Osvaldo Fernado Capaz koronela izan zen Saharatik Espainiaren eskubideak gauzatzera etorritako militarra, eta apirilean heldu ostean, abuzturako jeneral eta Ifniko gobernadore zibil eta militar izendatu zuten. Gerra hasi eta gutxira anarkistek Madrilen fusilatu zuten Capaz.
‎Aldiz polo negatiboan latindarra, italiarra, andaluziarra, arabiarra, orientala, meditarraniarra kokatzen ziren. Nondik zetorkion Azkueri azken polo honekiko bekaitza. Batetik Europan gailen zen ikuspegitik (Ipar aurreratua vs.
‎no tengo más que dos: una en el cielo, Teresa de Jesús; otra en la tierra, la de Arrancudiaga, tú, [Santa Azkue] sobrinuca carísima»435 Santa Teresa de Jesus-ekiko zaletasuna Salamancako seminarista garaian bereganatu zuen ziurrenik, edo behintzat bertan indartu, han Avilako emakume honekiko debozioa bultzatzen baitzieten apaizgaiei. Hainbat urte geroago, 1932an Santa Teresa de Jesus-en omenezko musika konposatu zuen:
‎zelarik arriano eta katolikoak gatazka betean ibili ziren, eta orduan aski izan zen haur batek «Ambrosius episcopus» esatea hiriko gobernadorea, Anbrosio, bataiatu ere egin gabe zegoena, bataiatu, ordena nagusiak eman eta apezpiku egiteko «uno de los obispos más grandes que ha tenido la Iglesia» bihurtuz443 Agian santu honekiko debozioa baino gehiago, anekdota hau zen Azkueren interesa pizten zuena, baina, edozein kasutan, aipatuta uzten dut.
‎Jose Francisco Aizkibelek 1856an argiago formulatu zuen Euskal Akademiaren beharra. Anton Abadiak ere auzi honekiko interesa izan zuen, eta hala jakinarazi zion Duvoisin kapitainari. Urte batzuk geroago, 1880an, Jose Manterolak ere, bere Cancioneroan Akademiaren beharraz aipu xume bat egin zuen44.
‎Berako Zalain eta Agerra auzoetan, Lesakako Landazelaietan eta Donezteben merkataritza guneak zabaltzeko mugimenduak egin dituzte hainbat promotorek. Horren aitzinean, Baztan Bidasoako Aralarrek bere kezka agertu nahi du, bereziki zenbait udal agintarik orain arte gai honekiko erakutsi duten indefinizioa edota aldeko jarrera dela eta.
‎Berako Zalain eta Agerra auzoetan, Lesakako landazelaietan eta Donezteben merkataritza guneak zabaltzeko mugimenduak egin dituzte hainbat promotorek. Horren aitzinean, Baztan Bidasoako Aralarrek bere kezka agertu du, bereziki zenbait udal agintarik orain arte gai honekiko erakutsi duten indefinizioa edota aldeko jarrera dela eta.
‎Bizi, interneten bizi dela esan daiteke, hainbat webgune daude liburuari zuzenduak. Liburu honekiko edo eragin duen fenomenoarekiko pasioak liburuzain bat baino gehiago eraman du Nekronomikoiaren fitxa bibliografikoa beste liburukoen artean sartzera, liburu honen benetako existentziari buruzko lainoa handiagotuz.
‎Beren ardurei uko eginez, langileen osasuna eta segurtasuna bermatu luketen erakundeek jarrera hau onartu dute, edo bederen, ez dute mugatu. Ez Lan Ikuskaritzak ezta Osalanek ez dute arazoaren araberako esku hartze gaitasunik, eta gehienetan, istripua eragin duten ezbeharrak ziurtatu baizik ez dituzte egiten, argi utzita arazo honekiko duten konpromisoa.
‎Azken urteotan Chema Martinezen izena Behobia Donostiari lotuta ageri da. Lasterketa honekiko interesa badaukazu, behintzat.
‎60ko hamarkadan artean gazteak zirenei eginiko omenaldiak ere badu bere lekutxoa La lutte finale n (hortik izenburuaren hautua, Internazionaleko bertso berreskuratua). Baina, egia esan, nobelaren garapenean gai honekiko trataera nola eramaten den irakurrita, sarritan aurpegia uzkurtu zitzaidala aitortu behar dut, nahi eta ezin baten ondorioa agian, eta horren erakusle iruditzen zait artxibo informatikoarekin eginiko mendekuaren kontu hori guztia.
2009
‎Txillardegik berak eman zigun horren aitorpena, poeta hil zenean (2001), honekiko beste oroitzapenekin batera. 1977tik aurrera harreman handia lotu omen zen Txillardegi idazle, hizkuntzalari eta soziolinguistaren eta Gandiaga poetaren artean.
‎ez dagoena)? Ez nire nia eta ez Jainkoa ikusi dut inoiz agertzen, baina izatea (existentzia) aitortzen diet. Aparte orain zein justifikaziorekin bati eta besteari euren izatea aitortzen diedan (gero zer izatearen itaunarekin jarraitzen dena), biei aitortzen diedana, pentsatzen ari naizen honekiko erreferentzia puntu baten errealitatea da, nire, esperientzia, baten objektutasuna, nirekiko independentzia bat eta presentzia bat une berean ene aurrean.
‎Gabinok, bai eguerdietan eta bai ilunabarretan ere, paseo bat egiteko ohitura zuen Regina eneko ingurunean, etxekoekin batera bazkaltzeko edo afaltzeko gero, baina egun hartan ez zuen paseotxoa egin, ez afaldu nahi izan; bestela, amarekin lo egiten zuen Gabinok, bakoitzak ohe batean, ama semeari emana, honekiko eskaintza erabatekoan: egingo dizut ohea, fruta pixka bat jan eta basokada bat esne edan behar duzu, seme?; lo aurreko mementoak, batez ere, ezin gozoagoak gertatzen zitzaizkien biei, ohitura hura baitzuten, elkarren ondoan belauniko jarri eta gau mahaiaren gainean zegoèn Lourdesko Ama Birjinaren irudiaren aurrean Salbea errezatzekoa; ondoren, zutitu eta semeari eskaintzen zion amak eskua, baita hura zutiarazten eta besarkatzen ere, besarkada estu eta luze batean, hantxe senti zezakeen Gabinok bere gorputz ahuldua, amarenak indartua; hantxe bere gorputz barne mutilatua, amaren gorputz oparoak osatua, bere birika bakarrak?
‎Zerbitzari hau ez da guk deskribatutako protokolo generikoan agertzen. Aplikazio zerbitzariek zerbitzari honekiko aurreadostutako gako simetrikoa izango dute.
‎Klasifikazio hierarkikoaren analisiak subjektuen hiru taldekatze argi produzitu zituen (4 taula): pertzepzio anbibalenteak (onak eta gaiztoak daude) eta populazio honekiko dagoen ezjakintasuna (ez ditut ezagutzen) sumatu egiten dira (n= 248;% 88). Garrantzi gutxiagokoak dituzte berriz ere anbibalente diren ondo orokor bat, familia, gaiztoak eta ezaugarri etnikoak (n= 23;% 8) eta ezberdintasunari eta konnotazio negatiboei (n= 11;% 4) asoziaturik dauden horiek ere.
‎Ez al da egile (diseinuaren) baino gehiago arkitektoa erantzule (aseguru etxearen aurrean)? Beraz, zergatik tradizionalismo hau itxuraz zaharra, pisutsua, betekizunez eta erantzukizunez jositako titulu honekiko
‎Gizarteak gaur egun nola ikusten du lan hau. R.L.: Asko aldatu da gizarteak lan honekiko zuen ikuspegia. Lehen, kale garbitzaile izatea azkenetan azkeneko lana zen, beste lanbide guztien atzetik zegoena bezala kontsideratzen zena.
‎Egon den tokietan gardentasuna, parte hartzea, zintzotasuna...frogatu du ezker abertzaleak. (...) Ezker abertzaleak argi eta garbi esan dezake herri honekiko zintzoa izan dela(...) gauza asko gaizki egin ditugula onartu behar badugu ere(...). Baina herri honetan ilusio handiak piztu direnean(...) ilusio horiek ezker abertzalearen eskutik etorri dira.
‎Agerraldian, Aritz Arzallus AAMko kideak Etxeberria berehala aske uzteko eskatu eta Julian Eizmendi (EAJ) Azpeitiko alkateak orain arte izan duen jarrera salatu zuen. Ez du herritar honekiko inolako interesik erakutsi oraindik. Bestalde, Etxeberriari elkartasuna adierazteko, manifestazioa egingo dute datorren ostiralean, Azpeitiko plazatik abiatuta, 19:30ean.
‎Gurean poliki poliki doa zabaltzen desfibriladorearen erabilera, astiroegi agian. Dena dela, sentsibilizazioa gero eta handiagoa da gai honekiko . Normala, kasu askotan bizitza jokoan dagoela kontuan izanda.
‎Kontranalisiaren emaitzaren zain egon du orain pasaitarrak. . Baina emaitza hori negatiboa izan edo ez, sistema honekiko fedea galdu dut jada?. Madrilgo laborategiak bidali dion orrian jendaurrean erakutsi zuen atzo sinesgarritasunaren inguruan, zalantzak izateko adina zantzu?
‎Hau gutxi ez eta 2007ko ekainean, Azpeitiko Alkatearen aukeraketan, EAko bi zinegotziek alkatetza ANVri eman zioten. Erabaki honekiko genuen ezadostasuna publikoki azaldu genuen arrazoi hauek medio: 1 Euskadi mailan Eusko Alkartasunak EAJrekin zuen akordioa ez zuten bete; hau da, zerrenda bozkatuena errespetatzea.
‎Gabinok, bai eguerdietan eta bai ilunabarretan ere, paseo bat egiteko ohitura zuen Regina eneko ingurunean, etxekoekin batera bazkaltzeko edo afaltzeko gero, baina egun hartan ez zuen paseotxoa egin, ez afaldu nahi izan; bestela, amarekin lo egiten zuen Gabinok, bakoitzak ohe batean, ama semeari emana, honekiko eskaintza erabatekoan: egingo dizut ohea, fruta pixka bat jan eta basokada bat esne edan behar duzu, seme...; lo aurreko mementoak, batez ere, ezin gozoagoak gertatzen zitzaizkien biei, ohitura hura baitzuten, elkarren ondoan belauniko jarri eta gau mahaiaren gainean zegoèn Lourdesko Ama Birjinaren irudiaren aurrean Salbea errezatzekoa; ondoren, zutitu eta semeari eskaintzen zion amak eskua, baita hura zutiarazten eta besarkatzen ere, besarkada estu eta luze batean –hantxe senti zezakeen Gabinok bere gorputz ahuldua, amarenak indartua; hantxe bere gorputz barne mutilatua, amaren gorputz oparoak osatua, bere birika bakarrak... baita zimeldutakoak ere, amaren birika osasuntsuetatik arnasa hartuko balute bezala! –, ezkuzabaltasunaren eta samurtasunaren erresuma hartan, non biak ez duen zentzurik, zeren haragiaren logika ez baita matematikarena, ama semeen arteko harremanen esparru hartan –segundo luzeetako haragien jarraitasunean– ez bederen, bat gehi bat berdin bat; hain barruan sentitzen zuen Gabinok amaren arnasa, antza, non beti era berean ematen baitzion azkena amaren amatasunaren aterpean bizi izandako sentipen betezko bizipenari:
‎XXI. mendeko Euskal Herrian, beharbada sektore batek dagoeneko ez du" bere" eremu politikoa, izan subiranista, izan konstituzionalista? eta honekiko fideltasun betierekoa. Batetik besterako jauziak egingo lituzke dramatismo gutxiagorekin, edo dramatismo eramangarriarekin, karga dramatiko gutxiagoko identitatea baita berea.
2010
‎Horrek prozesua oztopatzea baino barne kohesioa ekarri du. Ildo estrategiko berri honekiko atxikimendua erabatekoa da, eraikitzailea delako, berritzailea delako, eta esan bezala, ilusionagarria delako herri honentzat.
‎Liburuaren edukia eta helburua ondo laburtzen ditu tituluak, eta, artikuluan ere, antzeko izenburua erabiltzea egokia iruditzen zait. Autoreak hezkuntza eleanitzean, bere eta beste zenbait adituren esperientzia handia jasoz, aztergai honekiko halako ‘the state of the art’ gisakoa eskaintzen du liburuan. Esperientzia horrek biltzen ditu argitaratu dituen zenbait lan, batzuetan berak bakarrik eginikoak —liburu edo artikuluak—, eta, besteetan, beste batzuekin batera —editore eta ko editore moduan— emanikoak ere.
‎Baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. espainiar prentsarentzat, euskararen auzian euskal abertzaletasunak du protagonismo nagusia eta bere alderdi nahiz buruzagiak, PNV eta Ibarretxe ditu hizpide. euskarari buruz hitz egiterakoan bi herri izaera kontrajartzen dira, Euskalerria eta baita Espainia ere. euskarari buruz hitz egitean gaztelaniaren egoeraz ere hitz egiten da, baita katalanaren errealitateaz ere. eta euskararen eztabaidan oso lotuta ageri dena da indarkeriaren erabilpena, espainiar batasunaren oinarri den Konstituzioa eta Eusko Jaurlaritzak daraman politika. eztabaida politikoa eta euskadi espainia arteko nazio eztabaida da beraz oso estu lotzen zaiona euskararen eztabaidari. baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. aipamen hauek egiterakoan beren jarrera honako hau da: ...dira, baina hauekin batera euskal hiztunak, gurasoak, herritarrak ere agertzen dira eragile nagusi bezala. euskarari buruz hitz egiterakoan hizkuntza gutxitu honen ezagutzaz, erabileraz, normalizazioaz hitz egiten da. euskara herri izaerari lotua agertzen da, identitatea edo Euskalerria bezalako kontzeptuekin lotuta. azkenik hizkuntza honen inguruko jokabideei dagokionez, euskal prentsan hizkuntza honekiko erasoen salaketa, hizkuntza eskubideen errespetuaz eta Euskararen Dekretuari buruzko aipamenak egiten dira. esan behar da hala ere, euskal prentsan ere ageri dela euskararen gaia eztabaida politikoan kokatzeko joera, honela gara eta berriak Euskal Herria edo eskuinaren aipamena egiteko joera dute. honelako jarrera adierazten dute egunkari hauek: euskararen kontrako erasoen salaketa egiten da, gernikako estatutuak gizarte elebiduna sortzeko zuen helburuak porrot egin duela adieraziz. elebitasunaren porrota agerian jartzen dute, hainbat arlotan euskal hiztunek izaten dituzten hizkuntza eskubideen urraketak aipatuz. erakundeei aldarrikatzen zaie bestalde, euskararen gizarte egoera normalizatuaren bermea, bereziki eusko Jaurlaritzari. honi ziurtatu ezin duena eskatzen zaio askotan, euskarak gaztelaniaren aukera berdinak izatea gizartean. euskararen inguruko arazoak agerian ipiniaz, estatuarengandik bizi dugun zapalketa nabarmenago egiten da, estatu espainiarraren kontrako estrategia erreboluzio egilea justifikatuz. bestalde, diario de notiCiaS’ek upn protagonista nagusitzat aipatzean edo deiak euskal erakundeak eta bere buruzagiak aipatzeko joeran ere, posizio politiko ezberdinak kritikatuz edo babestuz nolabait eztabaida politikoan txertatuta ageri da euskara. dena dela, euskal prentsaren artean el Correo eta diario VaSCo egunkariek ageri dute euskararen gaia politizatzeko joera argiena, espainiar prentsarekin lerrokatzean, euskararen eragile nagusitzat politikari abertzaleak aipatuz, espainia euskadi arteko nazio eztabaida jorratuz, gaztelaniaren errealitatearekin parekatuz, eta azkenik, larriena dena euskararentzat, bidezkoa ez den jokabideei, indarkeriari lotuaz gure hizkuntzaren errealitatea. honakoa da egunkari hauen jarrera euskarari buruz:
‎Baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. zergatik berreskuratu behar dugu euskara? gure gizarteko bi hizkuntzek elkarrekin arazorik gabe bizitzeko egin behar dugun ahalegina da. zeregin honekiko izan behar dugun erantzukizuna edo gizarte ardura da. gutako bakoitzak, gizartearen elkarbizitzari diogun zorra. ez ditu elkarbizitzarako edo pakerako baldintzak sortzen, beretzako nahi duena, beste norbaiti ukatzen dionak. gaztelania hizkuntza nazionala da espainian, eta euskadin ere ofiziala dela aldarrikatzen da gainera, baina ahaztu egiten da euskara ere ofizial dela —gaztelaniaren paree... irakaskuntzan, administrazioan, epaitegietan e.a.
‎Malon etxaide garai batean idatzi eta gordetako testura itzuliko da, eta bertatik ematen dizkigu gaztelaniaren aldeko argudio onak (oro har, beharbada herri hizkuntza orori buruz ere pentsa zitzakeenak) 48 gaztelaniaren duintasunaren arazoari adarretatik irmoki helduko dio Malon etxaidek; hasteko, laido eta irain makurtzat jotzen ditu hizkuntza horren ustezko ezduintasunaz dihardutenen iritziak: idazle bibliko, greko erromatar edo eliztarren etsenplua bere aldeko argudiotarako ekartzean, Malon etxaide behin eta berriz saiatu zen haien historia kulturala jatorrizko testuinguruan lekutzen. ez zegoen ados kultura jasoko" misterioak" (erlijiosoak nahiz bestelakoak) ez zirela herritarren artean mugarik gabe zabaltzekoak uste zutenekin. eztabaidagai honekiko irribarre bihurri batekin idatzi zuen gure idazleak ondoko pasartea: hori gorabehera, oro har, idazle horien guztien jokabide praktikoa herri hizkuntzatan izkribatzea izan zela gogoratuko du, era bertsuan biblian nola mundu klasikoan:
‎C barrutian, bestalde, ez dago ZuBe rik; eta ZeBe, berez da besteren hitzen gaineko iruzkina. Barruti honekiko erlazioa kanpokoa da; ohar bedi gehienetan lehen aldian datorrela, iraganekoa edo beste garai batekoa bailitz enuntziatuz. Barruti honek ez du inongo balio diskurtsiborik.
‎Baina euskara hutsez ari den Euskal Udako Unibertsitatearen aldetik urrats bikaina izan da gai honi lekua egitea bere ikastaroenartean, baita, oraingoan, bere argitalpenen artean ere. Gai honekiko grinarik duenirakurleari dagokio liburu honetan dauden lerroetan barrena asmoz eta gogozibiltzea. Hala izan dadila.
‎Garraio azpiegitura honekiko kritikoek ukatu egin dituzte Eusko JaurlaritzakEuskal Y ren aldeko kanpaina publizitarioan2 emandako datuak (inbertsioak, autoeta kamioen kenketa, energia aurreztea eta CO2 isurketen gutxitzea, adibidez) etabehin baino gehiagotan eskatu dituzte datuak kontrastatzeko batzarrak eta eztabaidak. Gobernuek, aldiz, ez dute begi onez ikusi oposizioko sindikatu, talde ekologista, alderdi politiko edo bestelako talde herritarrekin eztabaidan sartzea, agiansolasaldi publiko horietan galtzeko arriskua dutelako eta irabazteko gutxi, legitimazio demokratikoa ez delako balio handia, antza.
‎MERCOSUReko adibideaz gain, Amerikako kontinentean eredu honekiko kontrajarria agertzenzaigun beste ekimen bat CANekoa da. Izan ere, Andeetako Elkartean erakundetzeari garrantzi handiaematen zaio (besteak beste, dituen erakundeen artean honako hauek aipa genitzake:
‎EBren aurreikuspenen arabera 2008rako EPA izeneko akordioak sinatuta egon beharkobaziren ere, AKOB herrialdeak kritiko mantendu dira oro har proposamen honekiko , une oroepemugen luzapena eta barneratu beharreko gaien birnegoziazioa aldarrikatu dituztelarik.
‎Gainera, aurkitu izan da unibertsitate ikasketak dituztenen artean ere badaudela indarkeriaren aldeko irudikapenak. Adibidez, Lehen Hezkuntzako eta ospitaleetako profesionalekin eginiko lan batzuetan (Sugg, Thomposn, Thompson, Maiuro eta Rivara, 1999) erakutsi da ezagutza, kontzientzia eta entrenamendu maila baxuek lotura dutela pertzepzio okerren eta indarkeria honekiko aurreiritzi jarreren maila altuekin.
‎Testuinguru horretan Ferrer, Bosch, Ramis, Torres eta Navarrok (2006) Balearretako Unibertsitateko ikasleen sineskera eta emakumeenganako indarkeriaren aldeko jarrerak aztertu zituzten, lagin esanguratsu bat aukeratuz. Emaitzek erakutsi zuten generoan eta gai honen inguruan heziketa zehatza jasotzeak baldintzatzen zituela emakumeenganako indarkeriaren inguruko sineskerak eta irudikapenakIkus.iizandenez, gizonezkoaketaheziketaberezihorijasoez dutenak toleranteagoak izan ohi dira indarkeria mota honekiko , eta estereotipo tradizionalaren onarpen eta misoginia handiagoa agertu ohi dute ere. Tratu txarrak jaso dituzten emakumeek errudun sentitzeko joera handiagoa dute, azken batez indarkeria mota hau arazoak konpontzeko modu egokia dela adieraziz, tratu txarrak ematen dituenari kulpa kenduz.
‎Artikulu honekiko korrespondentzia Naiara Arriolari zuzendu: naiara.arriola@ehu.es
‎...atzen zaigu, tarteka kalean harat honat ikusten dudan Mª Pazekin hitz egiteko aukera, irakurri ez nituen zure artikuluak irakurri eta asmatzekoa horien arabera zer nolako eztabaidak izan genitzakeen gure artean, ika mika horiek nondik nora joko zuketen, eta zein unetan huts egingo zizun zure gogo tematiak, zure adimen politikoak, irrist egin zure harrotasuna adierazteko, zure poza, familian herri honekiko harturiko konpromezuagatik, konpromezu hori askatasun osoz, kontzientzia osoz hartua zelako.
‎Zer gertatu ote zen donostiar honekiko sospetxarekin, gero besteengandik bereiz aipatu gabe gelditzeko. Auskalo...
‎askotan zerbait irakurtzen da, baina ez da nahikoa lantzen edo kritikatzen eta gero ahaztu egiten zaigu. Liburuek honekiko abantaila handia dute, gainera normalean ikertzaileen lan garrantzitsuenak aldizkarietan eta liburuetan aurkitzen dira.
2011
‎Gernikako Estatutua osorik gauzatzea «bideratuta» dagoelako; «75 urteotan Euskadik ezagutu ez duen errealitatea, bakea eta normalizazioa» antzeman daitekeelako; eta, «ekonomia krisi larriak bereganatzen duelako euskal gizartearen kezka».Hortaz, «garai berri bat argitzeko aukera» dagoela uste du Urkulluk, eta horixe egin nahi duela adierazi du. «Akordio politikoa» egitea proposatu du hartarako, eta, akordio hori instituzioek eta euskal herritarrek babestu luketela adierazi du.PPri «bakerako aukera honekiko konpromisoa» har dezala eskatu dio, eta, Eusko Jaurlaritzari, noraezean egotea egotzi dio.
‎Matadeiko kideek, berriz, azken erabakiaren inguruan" zalantzak" dituztela diote, zentrua ez botatzeak" ilusioa" egiten badie ere. " Hazkunde makro urbanistiko honekiko kritikoak gara, eta Matadeixek ez du etxebizitza politika honetan lekurik, herritarren beharrei baino kapitalari begiratzen baitiote", adierazi dute kideek. Eraikinaren etorkizuna" arriskuan" ikusten dute oraindik.
‎Azken urteetan, Rafael Cerdan Osasun sailburu orde zela, Asuncion klinikak pausoak eman ditu eskualdeko osasunak klinika honekiko gero eta dependentzia handiagoa izan dezan. Norabide honetan egin da Lehen Mailako arretako anbulatorioen eta klinikaren arteko lotura informatikoa, Tolosan eta Andoainen kontsultak egiteko irekitako Asuncioneko zentro berriak...
‎Bai, baina hazten ari gara, eraikuntzan eta turismoan. Bigarren sektore honekiko errespetu guztiarekin. Krisia ez da krisi koiunturala, Zapaterok defendatu duena, eta berdin berdin PPk defendatuko zuena.
‎Espainiarra, berriz, identitate aberatsa baita nonbait, hobea, mailazkoagoa edo. Diskurtsoak bere baitan bildu ditu mendeetako herri honekiko erasoa, arbuioa eta mespretxua. Nondik iradoki dezake batek zure kulturak ez du behar besteko funtsik mundu honetan toki izateko?
‎Abiadura Handiko Trenarentzat prestatu duten ibilbidean dagoela-eta, eraitsi egin nahi dute Sakoneta, gure familiaren baserri eta gure senide Joxeren bizitokia; aditu eta herritar askok adierazi izan dute proiektu honekiko desadostasuna; gu ez gara horretan sartuko baina bi gauza behintzat garbi utzi nahi genituzke: lehenengoa, Joxek beti bezalako duintasun eta konpromisoz jokatu duela, kontzientzia garbiz eta erabaki sendoz; eta bigarrena, modu baketsuan adierazi duela bere protesta; ez dugu sinesten tirorik egin duenik; Sakonetan ez dago inongo armategirik, ezta ehizarako eskopetarik ere.
‎berak ez du aldaketa handiegirik espero. Hezkuntza politika markatzen dutenak oso sakabanatuta daude honekiko , eta aldaketa puntualak emango direla uste du (hautes­kundeak nork irabazten dituen; adibidez, PPk datorren urtean hauteskundeak irabazteko aukera omen du eta Hiritartasunaren ikasgaia, PSOEk jarritakoa, kenduko dutela esan dute), baina aldaketa sakonak gerta daite­zen adostasun politiko zabala behar da, eta oraingoz ez dago adostasunik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Argia 43 (0,28)
UEU 23 (0,15)
Berria 18 (0,12)
ELKAR 16 (0,11)
Uztaro 16 (0,11)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 15 (0,10)
Alberdania 14 (0,09)
Jakin 12 (0,08)
Noaua 12 (0,08)
Pamiela 9 (0,06)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 7 (0,05)
goiena.eus 6 (0,04)
Urola kostako GUKA 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
Uztarria 5 (0,03)
erran.eus 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
aiurri.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Susa 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Consumer 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
hau ukan 29 (0,19)
hau interes 12 (0,08)
hau lotura 7 (0,05)
hau konpromiso 6 (0,04)
hau egon 5 (0,03)
hau harreman 4 (0,03)
hau jarrera 4 (0,03)
hau bera 3 (0,02)
hau egin 3 (0,02)
hau erakutsi 3 (0,02)
hau eraso 3 (0,02)
hau hartu 3 (0,02)
hau kezka 3 (0,02)
hau maitasun 3 (0,02)
hau mendekotasun 3 (0,02)
hau ardura 2 (0,01)
hau atxikimendu 2 (0,01)
hau debozio 2 (0,01)
hau desadostasun 2 (0,01)
hau elkartasun 2 (0,01)
hau erlazio 2 (0,01)
hau errespetu 2 (0,01)
hau eskaintza 2 (0,01)
hau gaitzespen 2 (0,01)
hau gero 2 (0,01)
hau inolako 2 (0,01)
hau kritiko 2 (0,01)
hau nola 2 (0,01)
hau pasio 2 (0,01)
hau sentitu 2 (0,01)
hau sentsibilizatu 2 (0,01)
hau zaletasun 2 (0,01)
hau zintzo 2 (0,01)
hau abantaila 1 (0,01)
hau adierazi 1 (0,01)
hau adostasun 1 (0,01)
hau afinitate 1 (0,01)
hau agertu 1 (0,01)
hau ar 1 (0,01)
hau aurreadostu 1 (0,01)
hau aurreiritzi 1 (0,01)
hau azaldu 1 (0,01)
hau balio 1 (0,01)
hau bat 1 (0,01)
hau bazterketa 1 (0,01)
hau behar 1 (0,01)
hau bekaitz 1 (0,01)
hau beste 1 (0,01)
hau datu 1 (0,01)
hau eduki 1 (0,01)
hau erabili 1 (0,01)
hau eragin 1 (0,01)
hau erakusgarri 1 (0,01)
hau erantzun 1 (0,01)
hau ere 1 (0,01)
hau erreakzio 1 (0,01)
hau erreferentzia 1 (0,01)
hau errefrau 1 (0,01)
hau errelato 1 (0,01)
hau errukior 1 (0,01)
hau esker 1 (0,01)
hau esposizio 1 (0,01)
hau eszeptiko 1 (0,01)
hau eurak 1 (0,01)
hau euskal 1 (0,01)
hau ez 1 (0,01)
hau ezagutza 1 (0,01)
hau ezinikusi 1 (0,01)
hau fede 1 (0,01)
hau fideltasun 1 (0,01)
hau galdeketa 1 (0,01)
hau gizaki 1 (0,01)
hau gorroto 1 (0,01)
hau grina 1 (0,01)
hau gu 1 (0,01)
hau guda 1 (0,01)
hau hainbat 1 (0,01)
hau halako 1 (0,01)
hau hartzaile 1 (0,01)
hau haserre 1 (0,01)
hau herritar 1 (0,01)
hau heziketa 1 (0,01)
hau hitzaldi 1 (0,01)
hau hurbilpen 1 (0,01)
hau ideia 1 (0,01)
hau igurtzi 1 (0,01)
hau ikerketa 1 (0,01)
hau ilusio 1 (0,01)
hau irribarre 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hau ukan jarrera 8 (0,05)
hau ukan konpromiso 4 (0,03)
hau bera buru 2 (0,01)
hau egon kezka 2 (0,01)
hau eskaintza erabateko 2 (0,01)
hau ukan iritzi 2 (0,01)
hau ukan lotura 2 (0,01)
hau abantaila handi 1 (0,01)
hau adierazi harrera 1 (0,01)
hau adostasun formula 1 (0,01)
hau ardura abiatu 1 (0,01)
hau atxikimendu erabateko 1 (0,01)
hau aurreadostu gako 1 (0,01)
hau aurreiritzi jarrera 1 (0,01)
hau balio bikoiztasun 1 (0,01)
hau bat aldizkari 1 (0,01)
hau bazterketa sortu 1 (0,01)
hau bera estimu 1 (0,01)
hau beste oroitzapen 1 (0,01)
hau datu guzi 1 (0,01)
hau debozio baino 1 (0,01)
hau debozio bultzatu 1 (0,01)
hau desadostasun agertu 1 (0,01)
hau eduki jarrera 1 (0,01)
hau egin ezan 1 (0,01)
hau egin hurbilketa 1 (0,01)
hau egon egonezin 1 (0,01)
hau egon ezjakintasun 1 (0,01)
hau egon pertzepzio 1 (0,01)
hau elkartasun adierazi 1 (0,01)
hau erakusgarri argi 1 (0,01)
hau erakutsi jarrera 1 (0,01)
hau erantzun gisa 1 (0,01)
hau eraso bat 1 (0,01)
hau eraso salaketa 1 (0,01)
hau erlazio kanpoko 1 (0,01)
hau erlazio ulertu 1 (0,01)
hau erreakzio eman 1 (0,01)
hau erreferentzia puntu 1 (0,01)
hau errelato positibo 1 (0,01)
hau errespetu guzti 1 (0,01)
hau esker on 1 (0,01)
hau esposizio maila 1 (0,01)
hau eurak jarrera 1 (0,01)
hau euskal erakunde 1 (0,01)
hau fede galdu 1 (0,01)
hau fideltasun betiereko 1 (0,01)
hau gaitzespen erakutsi 1 (0,01)
hau gaitzespen oso 1 (0,01)
hau galdeketa bat 1 (0,01)
hau gizaki ukan 1 (0,01)
hau gu babes 1 (0,01)
hau guda institutu 1 (0,01)
hau hainbat atsotitz 1 (0,01)
hau harreman aritu 1 (0,01)
hau harreman euskara 1 (0,01)
hau harreman lehentasun 1 (0,01)
hau harreman oso 1 (0,01)
hau hartu behar 1 (0,01)
hau hartu konpromiso 1 (0,01)
hau haserre erakutsi 1 (0,01)
hau herritar gehiengo 1 (0,01)
hau heziketa behar 1 (0,01)
hau hitzaldi ba 1 (0,01)
hau hurbilpen dagoeneko 1 (0,01)
hau ideia trafiko 1 (0,01)
hau igurtzi batzuk 1 (0,01)
hau ikerketa sentsibilitate 1 (0,01)
hau ilusio sortu 1 (0,01)
hau inolako fideltasun 1 (0,01)
hau inolako interes 1 (0,01)
hau interes batu 1 (0,01)
hau interes eduki 1 (0,01)
hau interes handi 1 (0,01)
hau interes ukan 1 (0,01)
hau irribarre bihurri 1 (0,01)
hau jarrera bi 1 (0,01)
hau jarrera ere 1 (0,01)
hau jarrera ez 1 (0,01)
hau jarrera ezberdin 1 (0,01)
hau kezka azaldu 1 (0,01)
hau kezka gogoeta 1 (0,01)
hau konpromiso erakutsi 1 (0,01)
hau konpromiso etiko 1 (0,01)
hau konpromiso militante 1 (0,01)
hau konpromiso sozial 1 (0,01)
hau konpromiso ukan 1 (0,01)
hau kritiko ukatu 1 (0,01)
hau lotura ere 1 (0,01)
hau lotura ez 1 (0,01)
hau lotura moduko 1 (0,01)
hau lotura zuzen 1 (0,01)
hau maitasun erakutsi 1 (0,01)
hau maitasun handi 1 (0,01)
hau mendekotasun hori 1 (0,01)
hau mendekotasun txiki 1 (0,01)
hau nola jokatu 1 (0,01)
hau nola sumatu 1 (0,01)
hau pasio gozatu 1 (0,01)
hau pasio sentitu 1 (0,01)
hau sentsibilizatu egon 1 (0,01)
hau ukan atxikimendu 1 (0,01)
hau ukan begirada 1 (0,01)
hau ukan egoera 1 (0,01)
hau ukan ezadostasun 1 (0,01)
hau ukan historia 1 (0,01)
hau ukan ikuspegi 1 (0,01)
hau ukan jokaera 1 (0,01)
hau ukan konnotazio 1 (0,01)
hau ukan kritikotasun 1 (0,01)
hau ukan menpekotasun 1 (0,01)
hau ukan posizio 1 (0,01)
hau ukan proposamen 1 (0,01)
hau zaletasun handi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia