Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.032

2000
‎Izenburuaz jabetu eta nagusitzen zaigun ezinegonak ez zaitu harritu behar, irakurle. Izan ere, azken bolada honetan gure artean Nafarroaren inguruko lanak ugaldu diren arren, eta LARRUN txokoan (26 zbk.) ongi erakutsi zenez, ez da ohikoa euskal historiografian honelako lan bat topatzea. Kasu honetan, berriro ere eta zoritxarrez, erdaraz idatzirik dago, elkarrizketa hau bezala.
‎Hura prestatutakoan xehe mehe ikusi ahal izan genuen benetan zenbat eta nolako astakeriak esan dizkioten espainiar hedabideetan. Maltzurkeriaren lege nagusi hau gure gotzainarekin bete zela sentitu genuen: esan duenaren kontra ezer esaterik ez badago, esan ez duena esan duela esaten da.
‎Luis Regueiro kapitaina, Langara, Larrinaga," Emilin", Ahedo, Areso, Zilaurren, Blasco, Mugerza, Gorostiza, Etxebarria, Eguskiza," Pablito", Ciriaco," Kuki", Soladrero, Zubieta, Bilbao, Sanchez, Unamuno, Iraragorri, Pedro Regueiro," Txirri II", Ipiña, Markuleta, Lekue eta" Bata". Bira luze honek gure historiaren datarik beltzenetako batean hasteko zoritxarra izan zuen, 1937ko apirilaren 26an, eta nahiz eta Parisko Racing i, Frantziako txapeldunari, 0 irabazi, Gernikako bonbaketak arrakastaren hotsa mutuarazi zuen. Paradoxa dramatikoa; partidaren aurreko bazkaria, paristarrekin batera eginikoa," Gernikako Arbola" ospetsuarekin bukatu zen.
‎EH oso abagune zehatzean sortzen da, Madrilek HB legez kanpo jarri behar zuenean. Hau aspalditik pen tsatua zegoen, baina nazio eraikuntzan hain garrantzitsu den une honetan gure nazioko ezkerra prozesu horren motore izateko ari gara prozesu hau egiten.
‎autoktonoa da. Hau gure zerbait da. Kasik politika egiten hasi dira pilotarekin; beraz, pentsa zein inportantzia duen pilotak.
‎Bide honi lotzeko hautatu lana Lewis Carroll en liburuan oinarria duen" Alizia bitxikerien lurraldean" dugu. " Antonio Daniel Garcia Orellana sevillarrak egindako antzerki egokitzapena abiapuntu hartuta ere, klasiko honi gure ekarpena egingo diogu, Mozarten musika erantsiz eta, mundu magiko hori aberastearren, eszenografia goma espumako elementuekin osatuz: maskarak, buruhandiak, harizkoak... era ezberdinetakoak denak".
‎Ozeanoko alde honetan, EITBko arduradunen artean poza da nagusi, Jose Felix Azurmendi" Canal Vasco" ko zuzendariak dioen bezala," honek gure seinalea benetan kulturala izan dadin lagunduko duelako, nahiz eta telebista orokor batek ezin dituen beste atal batzuk ere ahaztu".
‎Testuartekotasunari dagokionez, honela mintzatu zen Jon Casenave: " Dakarren deskribapen soziologikoak mende ondar huntan gure alderdian egiten den literaturan oihartzun haundia badu. E. Etxamendi eta D. Landart, besteak beste, eremu hortan ari zaizkigu azken urte hauetan." (Maiatz 22)
‎Ipar Euskal Herrian berriemailerik ez zuenez, GureIrratiari. Baionako euskal irrati soziatiboari? bere zerbitzuak galdetu zizkion.Korrespondentzia honek Gure Irratiari aukera eman zion finantza mailako laguntzaizateko euskal irrati publiko baten partez, ofizialak ez ziren lan batzuen ordainetan.1988an, bi irratien arteko lankidetza hitzarmena izenpetu zen, Gure Irratiaren zerbitzuak ofizialtzeko. Euskadi Irratiak Gure Irratiari egindako pausuaren berezitasunmodura, diogun ezen 1992tik aurrera, beraien arteko erlazio eta finantza mailakolaguntza mantendua izan zela.
‎Donibane Garazinegindako ekitaldien berri eskaini zen, baina Hegoaldeko ekitaldien aipu bat ere egingabe. Izaera territorial horrek bultzatu gaitu albistegi hau gure analisitik kanpoan uztera.
‎Gureak dira, haiekberen eskuko direlako. Lurralde hau gurea eta haiena da, denbora hau gurea eta haiena, borroka hau gurea eta haiena. Diegun maitasunari esker, zubiak eginez ez ditugubertan behera utziko.
‎Gureak dira, haiekberen eskuko direlako. Lurralde hau gurea eta haiena da, denbora hau gurea eta haiena, borroka hau gurea eta haiena. Diegun maitasunari esker, zubiak eginez ez ditugubertan behera utziko.
‎Gureak dira, haiekberen eskuko direlako. Lurralde hau gurea eta haiena da, denbora hau gurea eta haiena, borroka hau gurea eta haiena. Diegun maitasunari esker, zubiak eginez ez ditugubertan behera utziko.
‎Ikus teknika honetaz gure Lizardi-ren lirika bideak, 2 alea, 135 orr. –Begitarte 3?
‎Lan honetan guri interesatzen zaigun alorra informazioarena da, irratia hedabide edo bitarteko aproposa baita informatzeko. Angel Faus (1981) eta Mariano Cebrián (1994) irakasleek ondotxo zehaztu dituzte irrati mota horrek historian izan dituen mugarriak.
‎edota, patria? bezalako hitzek izan duten bilakaera filologikoaren nondik norakoak aztertzea; baina hau gure egitasmotik kanpo geratzen den zerbait da.
‎Arinegi eta horrela. Eta( hau gure artean) ez dut idazteko batere gogorik. Nahiago dut kanpora irten eta ikustea, ikustea, ikustea.
‎Eta New Yorkera gauez heldu ginen, beraz, hamar bat orduren buruan, eta muga igarotakoan hantxe ezagutu genuen, eskuetan erakusten zuen txartelari esker (EEBB: kostatik kostara), bidaia honetan gure gidaria izango dena: Dan.
‎Eta eszena horren aurrean, Lizardiren kontenplazioa ukatzen du Arestik, ikusle pasibo izatetik poemaren zati izatera ematen du urrats poetak, enborraren izariak hartzen ditu okerbidearen handia neurtzeko. Pauso horretan, sinbolismotik errealismora dagoen aldea iragaten du euskal poesiak, mende honetan gure poesiak ezagutu dituen iraultzetarik bat ekarriz.
‎Eta, gainera, oraindik garai horietako testigu asko bizirik zeuden bitartean gertatu da hori, sarritan lehen eskuko testigantzak eskuratzeko aukera zegoenean. Dudarik gabe, ahanztura honekin gure ondare kultural eta historikoari ez diogu mesede handirik egiten, baina, zoritxarrez, hori bide da gaur egungo giza dinamika, eta beraz, horren aurka ezer gutxi egin ahal dugu orrialde hauetatik. j
2001
‎Ez gaude garapenaren aurka, eta ezta energia eolikoaren aurka ere... Baina eolikoen kontu honekin gure mendietan urte luzeetan egin den erasorik handiena eragiteko arriskua dago...".
‎Arraza honek duelakoz askoz esne gehiago emaiten, hautaketa edo selekzioa aspalditik egina izateagatik. Selekzio lan hau gure herrialdean egiteko gisan, Urdiñarben eraiki egin da ardi hazkuntzarako tokia, Ipar Euskal Herri honetan diren hiru ardi kenteen buru zuria, buru gorria eta buru bel tza sendotzeko xedez. Emaitzak baikorrak baldin badira ere, oraindik bada bide egiteko.
‎Globalizazioaren aurkako mugimenduaren muina horixe da. Konturatzen hasiak gara sasi demokrazia hau gu hobe bizitzeko asmakizun bat besterik ez dela. Ni itxaropentsu naiz egunen batean gauzak aldatuko direla eta beste oreka bat eta beste justizia batentzat lekua egongo dela.
‎Nafarroako ezker izkinan, Kantauriko mendizerraren ekialdeko muturrak Euskal Herriko mendirik ikusgarrienetakoa gordetzen du, inguru osoa mendean hartzen duen Joar mendia, alegia. Honen hegoaldeko isurialdean, mendi honek gure herrian paraje bakar eta harrigarria osatzen duten monolito erraldoiak erakusten ditu, ikustaldi ezin ikusgarriagoa osatuz.
‎Forma eta egitura literario berri bat egiten saiatu da egilea, bere hitzak erabiliz" abentura literario" berri bat. Ildo honetan, jarraian datozen puntuetan, nobela honek gure baitan sortu duen irakurketa argitzen saiatuko gara, abiapuntua goian esandakoa izango delarik: testu bakoitzak irakurle bat irudikatzen duela onartuz(" irakurle inplizituaz" hitz egiten digu Wolfgang Iser ek6) nobela honen irakurlea nolakoa datekeen esaten saiatuko gara.
‎Gerora, guri, irakurleoi egokituko zaigu ordenarik gabeko irudi horiek berrantolatzea. Horregatik da hain garrantzizko nobela honetan gure parte hartzea: testuaren plano desberdinak bilbatzeko beharrezkoak bihurtu gaituelako Saizarbitoriak.
‎Hirugarren pausua dugu hau gure lanean. Beti jarraitu diogu arrasto berari.
‎d) Azkenik, ezin ahaztu eta saihestu, arlo hau guk nahiko genukeen bezain ongiaurrera eramateko garrantzitsua den faktore bat: ekimen honek behar dituengiza baliabideak; eta horrekin lotuta, langileon lan baldintzak, etab. Horri aurreegiteko formula magikorik ez dago:
‎Ezin bertzela gertatu, batzuetan hainmolde ponpoxoan. Herri? erraten diogun bazter zoko honetan gure lekua, euskalliteraturarena, euskal kulturarena, are euskaldunena ere, zein den azaltzean, adostasunetik hain urrun gaudelarik.
‎Hasiera honek gure igurikimen edo espektatibekin jolasten du, irakurketanaurrera egin ahala oilar hori istorio honetakoa izan badela ohartuko baikara. Eraantzeko baten, AEEko. Hemen ez dago udaberririk?
‎Hartara, inguruko errealitateari bizkarra emanez, isilduz, muzin egiten dio errealitate horri. Laster ikusikodugunez, isiltasunaren bide hau gure idazlearen poetikaren zutabe garrantzitsuenetakoa da.
‎Hemendik aurrera teknika honekin gure laborategian egindako saio batzuk aipatuko dira, berez adierazgarriak suerta daitezkeelakoan. Zuzenki jokatzeko esan behar dugu ezen gauza guzti guztiak ez ditugula zabalduko, alkimistek zerbait gordetzeko zuten ohiturari jarraiki; gainera, zorionez, perfumeen poesia, gorputza, osotasuna, konplexutasuna, eboluzioa, magia, burmuinean esnaturiko seinalea eta abar ezin dira kimikoki deskribatu.
‎‘Espiritua esaten zion honi gure aitak, ’ dio Imanolek. ‘Apur bat edatea gustatzen zait... ’
‎Ez da hau gure euskara, esango duzu apika. Egia diozu:
‎Ez dator Zaitegi aurkeztera" Platon’en hirur arpegi" deritzan aitzin  solasean, nolabait ere Platon aurkeztera baizik. Aurkezpen premia gehiago izaki honek gure artean beste hark baino. Platonen egoera agertzen digu bertan politikari, mistikari eta izateari buruz, berak erabili ohi duen euskara labur, trinko eta landuan.
‎Historian barrena bestelako fundamentalismo modu ugari egon dira, Platonena kasu. Honek guk ezagutzen dugun mundua askotariko errealitateen (jainko, astro, lur, arrain, lehorreko animalia, hegazti, gizaki) aniztasuna dela esaten digu, eta errealitate hauek elkarren artean korrelazioan jartzen direla, guztien artean multzo harmoniatsu eta eder bat osatuz. Eta korrelazio hau beharrezkoa ere bada, errealitate hauetako edozein aldaraziko bagenu ezaguna dugun mundua baino okerragoa lortuko genuke eta.
‎Hemen oposaketa analitikoa da, hots, aurkakotza baztertzailea da eta aukera bat faltsua izango da, lehena gure kasuan. Aplika diezaiogun hau gure arazoari.
‎gizakiaren fakultate (Vermogen) den arrazoimen huts hori dela ororen iturria, baita ere askatasunarena62, lehenago adierazi dugunez. Ez du gorago jotzen —gizakiarengana berarengana, hain zuzen— askatasuna aurkitzeko63 Eta gure tesiaren zeharo kontra eginez, arrazoimenaren legeak (nahimenari ezarriak) direla maitatzearen iturri, maitatzearen gaineko64 baiesten du, alderdi honetan gu bion arteko desberdintasuna leize bihurtuz. Eta lege horiek ezin direla giza naturatik ondorioztatu65 dio.
‎–Orduan, utz gitxatxu lanean –bukatzen zuen hautetsiak, aita bihotz zabal baten maneran mintzatuz; eta fedea oparitzen genion, gusturik hoberenean, geroaren bermatzeko beste" habiarik" ez geneukalako, V izeneko eta kuskandel itxurako estralurtarrak barbaria honetarik gure salbatzera etorri artean.
hau gure atxikimendutik sortzen zaie.
2002
‎Fenomeno hau mundu osoan gertatzen ari da: pirateoa da une honetan gure fantasmarik ilunena eta(...). Kontua ez da bakarrik euskal musika iadanik era industrialean pirateatzen dela baizik eta, kanpoko musikak pirateatzen direnean, gure herrietako musika denda txikiak ixtera kondenatzen dira eta denda horietan gure musika ere saltzen da, beraz, kanpoko nahiz bertako musika bat pirateatzen denean, gure industria kulturalari eta, beraz, gure kulturari kalte ikaragarria egiten zaio.
‎euforia, lasaitasuna, lotsa galtzea... Efektu hau gure garuneko dopamina mailaren igoerarekin dago lotuta. Eta igoera hori ez da soilik substantzia kimikoen bidez lortzen.
‎Gaurko ibilbidea ez da, bada, oraindik hondatu gabeko inguruneren batera lasaitasun bila joan nahi duenarentzat. Oiza egindako txango honetan gure herriko mendiek dituzten gaixotasun ia guztiak batera ikusteko aukera desatsegina izan genuen. Ibilbidearen hasierako pinudian jada, dozenaka esplotazio pistak eratutako labirinto modukoan galdu ginen.
‎Lepo honetatik gure eskuinera aurkitzen den Askoako punta (836 metro) igotzeko aukera dago. Bertara iristeko ez dago bide argirik, baina ez du batere zailtasunik, eta minutu batzuk besterik ez dizkigu kenduko.
‎Hasi 1980ko hamarkadan kaleratu diren landa giroko eleberrietatik (Kcappo, Hamaseigarrenean aidanez...) eta gaurko eleberri gehienetara (Gizona bere bakardadean, Bihotz bi, Ur uherrak, Beluna Jazz...), sarritan agertzen dira thriller modernoetan erabiliak diren estrategia narratiboak. Honetaz gain, dudarik ez dago eleberri mota honek gurean arrakasta handia lortu duela eta 110 Streeteko geltokia (I. Zabaleta) edo Alaba (G. Garate) liburuen berrargitalpenak ditugu, besteak beste, irakurleen artean polizi eleberriak izandako harrera onaren adibide.
‎" Ni ez naiz sekula hemen izan eta igual igual bizi naiz"). Pasaia bluesen deskribatzen den itsasoaren antzera (cinemascope itsasoa), eleberri hau gure begien aurrean pasatzen den erritmo arineko film baten antzekoa da, ustekabeko arriskuez beteriko filma (ik. Elurretako Yetiari egindako erreferentziak). d) Eleberri historikoaz
‎Bular aurrean bestea, lagun urkoenakaz zamaturik. Era ontan gure akatsak ikusi ezin. Besteak uts?
‎Joan da, irten du, igues du gure escuetatic, ta ezcutatu gure beguietic. Ez du onezquero guiza chatar, ta gaiztaquillen Guiari, ta Erraldoe onec gure Urico orma barrumbean calteric ecarrico. Garaitu degu bai nosqui Eche baralla, edo guerra onen Buru bacarra.
‎Egintza nahasien balorazioa konplexua da, eta kontuan hartu behar ditu zenbait elementu, hala nola, polemikaren xede diren zeinuen edo elementuen antzekotasuna eta ezarpen maila, eta batez besteko kontsumitzaileak imitaturiko zeinuari ematen dion arreta. Lehia desleiala eta produktuaren aurkezpena Auzitegiek lehia desleialeko kasuak izan dituzte behin baino gehiagotan, eta, besteak beste, artikulu honetan gure herrialdeko hestebete enpresa ezagun biren aurka egin zuena aipatuko dugu. Kasu hori 1997an hasi zen, demanda zibila aurkeztu baitzen Totanako (Murtzia) Lehen Auzialdiko Epaitegian, eta, hala, baltzu demandatuak saltzaileen eta saltxitxoien pataren etiketak eta bilgarriak erabiltzeari buruz egindako publizitatearen desleialtasunaren adierazpen ekintzaz baliatu ziren.
‎Guk pentsatu izan dugu euskara dela gure hizkuntza, eta horregatik aukeratu genuen aukeratu genuen bidea. Baina badakigu, nik ez dut zalantzarik horretan, ez dela hau guk dugun hizkuntza bakarra. Nik, behintzat, gaztelania ere badut aldamenean, eta ez dut batere gogorik hizkuntza hau gutxiesteko, hizkuntza bat goraipatzeak ez baitakar berarekin bestea apalestea, batzuek kontrako iritzia baldin badute ere.
‎Hona eragozpen honi gure planak ematen dion erantzuna: presoak elkarrekin nahasteko ondoko ezaugarriak hartuko dira kontuan:
‎Horrez gain, gainera, badaude egon kuxkuxeroak, bidaztiak, presoen lagun eta senitartekoak, ikuskatzailearen nahiz espetxeko gainerako langileen ezagunak, arrazoi desberdinak bitarteko, beren presentziarekin gure printzipioa indartzera etorriko direnak eta, bide batez, zigor etxeotako nagusiak ikuskatuko dituztenak, nagusiok langileak ikuskatzen dituzten modu eta neurri berean. Publiko komisio handi honek gure zaintzapean geratzen diren eraikin guztiak perfekzionatuko ditu, zalantza izpirik gabe.
‎Zure auzokidea da albisteen sinatzailea. Noizean behin elkarrekin sartzen zarete Zazpi Kaleetako tabernetara," hau gure zuzendaria duk" aurkeztu zizun behin hitzaldi baten ostean. Zuzendaria ez da zurekin gogoratuko, baina ezagun duzula esan dezakezu lasai asko.
2003
‎Izan ere, Erdi Aroan, arrantza teknikak hobetzearekin batera, balearen populazioen gainbehera etorri zen. Gainera, migratzaile handi honek gure kostara etortzeari utzi zion. Aldentze horren arrazoiak ez daude oso argi, batzuek diote jasandako jazarpenaren eraginez izan zela, eta beste batzuen ustez, uren tenperatura aldaketak zerikusia izan zezakeen.
‎«Quimera»ko ale berezi hau gure literaturaren deskripzioan zehaztasunaren alde egiten den apustu bat da.
Honetaraino gure solaskideek eskainitakoa. Egia zor, Koldo Gorostiagak alde egin behar izan zuen halabeharrez, bere azken hitzak esan ondoren.
‎Anai arreba maiteok: Gaurko berbaldi honetan gure Aita Santuaren dei zoli bat aitatu gura neuskizue, labur labur bada be.
‎Bainan nik ez dizuet gaurko hontan gure olerkari ezagunik aipatuko: herri xehea ekarri nahi dizuet begien aurrera, gure aspaldiko herri apal eta xume hau, hainbeste gauza ederren sortzaile eta gordairu degun herri maitagarria.
‎Eta amaitzeko, azkena. Mundu honetako gure ibilaldiaren azkena, heriotzea. Heriotza hori, fedearen argitan eta itxaropenaren pozetan, ospatu egiten dogu kristinauok, Kristoren Pazko misterioan bat eginik.
‎ez ei dauke poesia ugaririk (horren bila be ez dabiz). Hizkuntza mordoiloegia darabilelako, baztertuta euki dabe teatro hau gure jakitunak; gaur, ostera, interes barria hartzen hasi da: joan dan udan, Donostian bertan be emon eben honango pastoral barri bat:
‎Behingoan ikasi zituan buruz herriak bere erantzunak, eta zati batzuk kantuz be jarri ziran: gaur be behin baino sarriago entzuten da itzulpen" zahar" hau gure eleizetan, abotsetara kantatzen diran meza batzuetan. Behin nekez ikasitakoa, zelan itxi alde batera?
‎Nireak oso ondo ulertzen zituan, nik berbeta argia eta erreza erabilten nebalako; baina berak ez eban inoiz euskeraz idazten ikasi eta, horregaitik, erderaz erantzun behar, huts bat baino gehiago sartzen ebala, batez be ortografian. Dakizunez, ez da hau gure kasu bakarra: euskal etxerik gehienetan bardin jazo izan da oraintsura arte.
‎Bajoaku mundu honetako gure ekitaldia. Bajoaku, bai, eta gitxien uste dogunean joan be.
‎ez nuke halako ezer esango kalitatezko lanak direla jakingo ez banu. Baina, gauzak, arlo honetan gu ikasten hasi ginenean baino hobeto dauden arren, oraindik ez da ohikoa maila honetako lanak euskaraz argitaratzea: Uztaroaldizkarian, ziur egon zaitezkete, ez dugu izaten soberako artikulu eskaintzarik.
‎Han eztabaidatutakoaren harian, idazki honen bitartez zenbait hausnarketa etadatu aurkeztu nahiko genituzke; XXI. mende honetan gure eginbehar ditugun ingurumen nahiz gizarte erronka horiei aurre egiten lagunduko digutenak, hain zuzenere.
‎Mobilizazio forma berri hauek, eta uste dugu ZB horren paradigma izandaitekeela? EMEren diskurtsoa, gai bilduma, esanahien markoa eta mobilizazio klabeak erabiltzen dituzte, gizarte mugimendu honek gure gizartearen memoriahistorikoari emandako baliabideak mobilizatzen dituzte; baina testuinguru berribatean, nolabait, hau da mundu globalizatuan kokatzen den oso errealitate lokalbatean.
‎–Geldi denok –agindu zuten orduan, eta ixtailuen hotsa aditu zen. Han ziren beste bi foral, iskiluak prest– Arrain pare hau gurea da. Goazen!
2004
‎Beste batzuk, berriz, orri hauek arakatuko dituzte euskal prentsaren hastapenen bila dabiltzalako edota Pasaiako euskararen bilakaera sozialaren berri jaso nahi dutelako. Eta ez dira faltako, azkenik, liburu honetara gure herriko historia politikoaz interesatuta daudelako joko dutenak. Irakurleak erraz ulertuko duen legez, kronika hauetan nazionalisten mundu ikuskera dago batez ere baina, hala ere, denek asetuko dute beren.
‎Beraz, non topatuko dugu kasik Euskal Herriarena soilik den espezie hau gure ibilbidean. Artikutzako herritik burdinoletarako bidean dauden errekastoetako pareta bustietan errepara ezazue.
‎Errotikako jarrera eta pentsaera filosofiko bat da, nazio identitatearen kontraesan unibertsalak munduko herri guztiak alderik alde zeharkatzen dituen neurrian, gure bizitzaren zentzu orokorrari barren barreneko izaera eransten dion bizi jarrera. Beraz, nik ez darabilt hitz hau gure artean erradikalismoaz ulertu ohi duguna ulertarazteko: hots, xehetasunetan sartu gabe, egoera jakin batean erabaki erradikalak hartu behar direla aditzera ematen duen ideiak ez dit balio filosofia mailako bizi jarrera hau definitzeko.
‎Lasai Shizuka, ontzi honekin gu biok salbu izango gara arazorik gabe.
‎Asko sentitzen dut, baina paper hau guri erori zaigu.
‎Nolanahi ere, Arana euskalariaren alderdi hau aztertzerik ez dagokigu, ez baita hau gure oraingo asmoa. Ikerketa monografikoek dute hemen hitza.
‎Horregatik, oso aukera egokia da sabai altuko etxeetarako. Landare hau gure inguruko etxeetan ohikoagoa da bere izenak adierazten duena baino. Scheffler botanikari alemanak XVIII. mendean aurkitu zuen.
‎Leku eguzkitsuetan egon behar du, baina eguzki izpien zuzeneko esposizioaren babesean, tenperatura altuak jasaten ez dituen alea baita. Hori dela eta, ale hau gure etxeen barruan kokatzen da, eta han erraz babestu ahal izango dugu tenperatura altuetatik errezelak korrituz. Ez du peperomia leiho batetik hurbil jarri behar, lupa efektuak hostoetan eta eitean ondorio kaltegarriak izan ez ditzan.
‎Eta hau guretzat jakingarri da: Euskal Herria baiño txikiagoa da Estonia; eta euskera bezelaxe, hizkuntza liferentea da, bakartua, kiderik gabea (finlanderaz kanpo); eta alde hortatik, eragozpen askotan murgildua.
‎Aldaketa garaiak bizi ditu telebista lokalak Euskal Herrian, Hegoaldean behinik behin1 Duela hamasei hamazazpi bat urte aitzindaria izan zen Plentzia Telebista emititzen hasi zenetik hona bilakaera gorabeheratsua izan du telebista mota honek gurean. Indar handiz sortu zen, baina komunikabide honen garapenean jarritako esperantzek laster egin zuten topo uste baino errealitate gordinagoa rekin.
‎Testu garrantzitsu honetan gure filosofoak gizakiaren aipatu bi definizioak eman ez ezik beren lotura logikoa adierazten digu, jarraian ikusiko dugunez; eta aldi berean gizakiaren etikotasuna gailentzen du, politikaren baitan bete betean kokatzen duelarik, etikaren definizio inplizitu bat emanez.
‎Hemendik bi ordura joaten bagara ere, Balantzategiko ukuiluaren ateak irekita egongo dira. Balantzategin nahi duguna egiten dugu behiok, paradisua da leku hau guretzat. Inolako diziplinarik ez, inolako lanik ez, eta, gainetik, banketeak.
2005
‎loretu ziren, fruituetan haziak ondu eta birigarro, zozo, eskiñoso, mika eta abarrek begiz jotzeko gorri gorri pronto dituzte. Hegazti jende honek gu konturatzerako harrapatuko dituzte, heldu ahala onenetik onenera, gozoenak aukeratuz... Gero haziak inguruan hedatzeko, bakoitza bere zirin dosi egokiarekin, ernetu behar duenerako ongarrituta pronto.
‎Gotzon Aranburuk Gaiak argitaletxearen eskutik kaleratu duen lan honetan gure herriaren historian letra handiz azaltzen ez diren gertaerak biltzen dira. Adibidez, Burdin Aroan La Hoyako herriak oso teknika aurreratuko armak zerabiltzan armada izan zuela; erromatarrek Arditurriko meatzetako zilarra eraman zutela; Gesaltza Añanako lur azpiko gatzak urrezko bihurtu zuela; Errege Katolikoek Gasteizko juduak egozteko dekretua ezarritakoan hiriari oparitu ziotela Judizmendi judu hilerria, betiko larre izan zedila baldintzapean; garia eta artoa merkeago eskuratzeko hainbat lekutan izandako matxinadak; Altzoko erraldoia Europako erregeen ikuskizuna izan zenekoa; Sacamantecasen historia...
‎Zoriontsu eztiak! Ez ote dugu borrokatu behar, gogorki borrokatu behar, mundu honetan gure ziloa egin nahi baldin badugu. Barea iduriko gizon melenga bat ez da sekulan aterako gure munduan.
‎Tarte honetan gure etxebizitza hau euli eta erleek bizitokitzat hartua zuten.
‎Adibidez, Europar Batasuneko legearen arabera, autonomi erkidegoetan eta erregioetan sortzen diren produktu tradizionalek eraman dezakete bakarrik ingurune horretako hizkuntza. Lege hau gurera aplikatuz, soilik Euskal Autonomi Erkidegoan sortzen eta banatzen diren produktu tradizionalek eraman ditzakete euskara hutsezko etiketak. Hau da, kanpoan sortu eta hemen saltzen diren produktuek ez dute zertan euskarazko etiketarik izan behar.
‎Frantziaren batasuna baitu bakarrik gogoan. Beharrik bada ere han gaindi gizon bat, Charles Brun, euskalzale egiazkoek estimatzen dutena eta hau gu bezalatsu mintzo da holetan. Bainan behar luke nonbaitik laguntza poxi bat; lauzkatu behar genuke, larderia gehiago izan dezan eta haren erranari beha daitezen.
‎Egile honen esanetan, (44) bezalakoetan garbi suma daiteke lokailuei dagozkien soinu ezaugarriak daudela. Lan honetan aldarrikatu dugunari jarraituz, idazle hau guk geuk arruntzat jo ditugun beheranzko doinua eta isi­ lune luzeaz ari dela pentsatu behar dugu. Edonola, gure ikuspegiarekin bat eginez ezaugarri horiek puntuazioak ondo islatu lituzkeela dio eta bere adibideetan ere, puntua ageri da.
‎a. Taldeen artean giro ona: lehen urrats honetan gure jarrerak eta nahiakprestatu behar ditugu. Horretarako, honako puntuak landuko ditugu:
‎Lapurditik Mix6t taldea, Arabatik Mossin Nagant eta Nafarroatik Banda Batxokik ixten dute parte hartzaileen zerrenda. Musika eraginen inguruan berriz, zera diote disko hau gure herrietan gertatzen denaren isla garbia da, eta musikalki hemen ere rock musika da nagusi. Hala ere badira beste estilo ezberdinak jorratzen dituztenak pop, reggae edo rap a kasu
‎Gure ibilbidea hasia dugu eta bertan parte hartzera gonbidatzen zaituztegu, baita ere zuen ideia eta proiektuak zuen kabuz egi bihurtzera. Era berean, gure ekimenak aurrera eramateko lokal baten beharra daukagula adierazi nahi dugu, eta herriari jakinarazi, honen aurrean gure eskuetan dagoela hartzea guri dagokiguna.
‎Nik denbora asko igaro zen arte jakin ez nuen arren, kontatzen hasi naizena baino hiru urte lehenago, udaberrian baita ere, Larraitz Azua, hamasei urteko neska gazteak, haurdun zegoela aitortu behar izan zion bere aitari, eta ekintza larri honek gure bizitzekin lotu zuen betiko.
‎Denek uste dute lan esparru hau gutxienez errespetatu egin behar dutela eta, itxurak gordetzearren bada ere, ezin dutela argi eta garbi defendatu naturaren kontrako erasorik, ezta justifikatu ere. (Arlo honetan gure herrian salbuespenga rrantzitsuak badirela aitortu behar dut: Itoiz, AHT.
‎Hezkuntza ardura eta erantzukizuna izan duena edozein alderdi politiko izan delarik ere, guztiek uste izan dute euskara guztion altxor kulturala dela, eta erabakiak hartzerakoan bide eta epe zabalak ezartzen ahalegindu dira, gure bertako hizkuntzak, belaunaldi gazteenak eskolaratzerakoan, bere tokia eta eginkizuna modu egokian bete ahal izan ditzan. Egokia litzateke, gai hau gure gatazka eta eztabaida politiko alderdizaleetatik at mantentzen ahalegint zea. (Letra etzanak nireak dira)
‎Gure e blogosfera propioa dugu. euskarazko blogen ekosistematxoa. 200 bat bitakora interesgarritik gora izango da une honetan gure inguruan, Euskal Herrian zein gure mugetatik kanpo —hori ere ahalbidetzen duelako Internetek— Euskaraz dexente sortzen ari gara. Eta nazioarteko sei segundoak sei egun bilakatzen dira gurean batez beste.
‎hizkuntza —gizaki baten izenaren eta pertsonaren artean gertatzen den bezala— beronek adierazitakotik banandu daitekeelako ideia; edo hizkuntza —hitzartutako kode baten antzera— hausnarketaren eta adostasunaren emaitza bat edota zinez —esperientziatik jasotzen den kontzeptua bezala— gizakiaren edo baita banakoaren obra bat ere delako ideia. Benetako mirari esplikaezin baten moduan irteten da hizkuntza nazio baten ahotik, eta baita harrigarria den eran haur bakoitzaren zizakaduratik, nahiz eta hau gure artean egunero errepikatzen den eta, honengatik, axolarik gabe behatzen dugun. Hizkuntza bera (gizakiaren naturaz gaindiko ahaidetasuna ez aipatzearren) aztarnarik argitsuena eta frogarik ziurrena da hainbat gauza esateko:
‎– Zer du honek gure aferetan sartzeko?
‎– Haur honek guk eskain diezaiokeguna baino gehiago merezi du... Etxe bat, adoptatuko duen familia bat, eskola eta ongizate apurra...
‎" Gizon honek gure herriko hilerrian egon behar du, Mateo Taboada letra handiz dioen marmolezko lauza baten azpian... eta gurutzerik gabe!".
2006
‎Nik uste horrelako zer edo zer gertatu zaigula guri ETArekin. Nire saiakera honetan gure belaunaldiak bizi izan duen sakrifiziozko kultura horri legitimazioa kendu nahi izan diot, esanez: kitto!
‎Izan ere, dieta mediterraneoaren ordezkari behinenetakoa den entsalada biziki goretsia izan da aspaldi honetan gure garaietako hainbat gaitzen (kardiobaskularrak, endekapenekoak eta minbizia, adibidez) nozitzeko aukera murrizten laguntzen baitu.
‎Hegazti hau gure zaintzapean jaio zen Donjon des Aiges en orain zazpi urte inguru. Saiari, ostruka arrautza edo gezurrezko arrautza bat aurrean ipini eta honek senez nola jokatzen duen behatu duguâ? ¦ Hegaztiak zuzenean ekiten dio lanari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hau 376 (2,48)
honetan 238 (1,57)
honek 137 (0,90)
Hau 111 (0,73)
honekin 22 (0,14)
honetako 18 (0,12)
huntan 17 (0,11)
Honek 14 (0,09)
honi 14 (0,09)
honetatik 10 (0,07)
honen aurrean 9 (0,06)
honen bidez 8 (0,05)
honen bitartez 5 (0,03)
honetarako 4 (0,03)
honetaz 4 (0,03)
honen inguruan 3 (0,02)
honengatik 3 (0,02)
honetakoa 3 (0,02)
honi buruzko 3 (0,02)
hontan 3 (0,02)
ontan 3 (0,02)
Honetan 2 (0,01)
Honi esker 2 (0,01)
honen 2 (0,01)
honen gainean 2 (0,01)
honen ondoan 2 (0,01)
honetara 2 (0,01)
honi esker 2 (0,01)
Honen aurrean 1 (0,01)
Honen bidez 1 (0,01)
Honetaraino 1 (0,01)
Honi 1 (0,01)
honegatik 1 (0,01)
honekiko 1 (0,01)
honen arabera 1 (0,01)
honen aurka 1 (0,01)
honen aurkako 1 (0,01)
honen baitan 1 (0,01)
honentzat 1 (0,01)
honetarik 1 (0,01)
onec 1 (0,01)
Argitaratzailea
Open Data Euskadi 123 (0,81)
ELKAR 107 (0,70)
Berria 81 (0,53)
Argia 59 (0,39)
UEU 48 (0,32)
Pamiela 46 (0,30)
Alberdania 42 (0,28)
Susa 40 (0,26)
Booktegi 37 (0,24)
Karmel Argitaletxea 29 (0,19)
Consumer 27 (0,18)
Labayru 23 (0,15)
Euskaltzaindia - Liburuak 22 (0,14)
Herria - Euskal astekaria 22 (0,14)
Maiatz liburuak 21 (0,14)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 19 (0,13)
Jakin 18 (0,12)
goiena.eus 17 (0,11)
Uztaro 14 (0,09)
Urola kostako GUKA 13 (0,09)
EITB - Sarea 12 (0,08)
hiruka 12 (0,08)
Goenkale 11 (0,07)
Uztarria 10 (0,07)
erran.eus 10 (0,07)
ETB serieak 9 (0,06)
ETB dokumentalak 9 (0,06)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 8 (0,05)
aiaraldea.eus 8 (0,05)
uriola.eus 8 (0,05)
Jakin liburuak 8 (0,05)
Anboto 8 (0,05)
Hitza 8 (0,05)
Karmel aldizkaria 7 (0,05)
alea.eus 7 (0,05)
Guaixe 7 (0,05)
Noaua 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Sarea 5 (0,03)
Aldiri 5 (0,03)
barren.eus 5 (0,03)
Zarauzko hitza 5 (0,03)
Erlea 4 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
Sustraia 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
Kresala 3 (0,02)
Ikaselkar 3 (0,02)
aikor.eus 3 (0,02)
aiurri.eus 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
plaentxia.eus 3 (0,02)
LANEKI 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau gu herri 33 (0,22)
hau gu etxe 22 (0,14)
hau gu lan 15 (0,10)
hau gu bizitza 13 (0,09)
hau gu bi 11 (0,07)
hau gu egin 11 (0,07)
hau gu ez 10 (0,07)
hau gu geratu 10 (0,07)
hau gu aita 9 (0,06)
hau gu baino 9 (0,06)
hau gu egon 8 (0,05)
hau gu geu 8 (0,05)
hau gu gizarte 8 (0,05)
hau gu helburu 8 (0,05)
hau gu kultura 8 (0,05)
hau gu lurralde 8 (0,05)
hau gu mundu 8 (0,05)
hau gu herrialde 7 (0,05)
hau gu hiri 7 (0,05)
hau gu historia 7 (0,05)
hau gu seme 7 (0,05)
hau gu iritzi 6 (0,04)
hau gu nahi 6 (0,04)
hau gu ekarpen 5 (0,03)
hau gu ere 5 (0,03)
hau gu esku 5 (0,03)
hau gu guzti 5 (0,03)
hau gu harreman 5 (0,03)
hau gu hizkuntza 5 (0,03)
hau gu jaun 5 (0,03)
hau gu lagun 5 (0,03)
hau gu ondoan 5 (0,03)
hau gu proiektu 5 (0,03)
hau gu sekretu 5 (0,03)
hau gu auzo 4 (0,03)
hau gu bakoitz 4 (0,03)
hau gu etorri 4 (0,03)
hau gu gela 4 (0,03)
hau gu haurtzaro 4 (0,03)
hau gu ikerketa 4 (0,03)
hau gu kontu 4 (0,03)
hau gu mahai 4 (0,03)
hau gu ondare 4 (0,03)
hau gu uste 4 (0,03)
hau gu ama 3 (0,02)
hau gu azken 3 (0,02)
hau gu bekatu 3 (0,02)
hau gu belaunaldi 3 (0,02)
hau gu beste 3 (0,02)
hau gu deitu 3 (0,02)
hau gu egoera 3 (0,02)
hau gu ekarri 3 (0,02)
hau gu eliza 3 (0,02)
hau gu etsai 3 (0,02)
hau gu euskara 3 (0,02)
hau gu gain 3 (0,02)
hau gu gazte 3 (0,02)
hau gu kale 3 (0,02)
hau gu larru 3 (0,02)
hau gu lur 3 (0,02)
hau gu muga 3 (0,02)
hau gu parte 3 (0,02)
hau gu zer 3 (0,02)
hau gu abiatu 2 (0,01)
hau gu adiskidetasun 2 (0,01)
hau gu ahaide 2 (0,01)
hau gu aitona 2 (0,01)
hau gu aletxo 2 (0,01)
hau gu analisi 2 (0,01)
hau gu aplikatu 2 (0,01)
hau gu arazo 2 (0,01)
hau gu arreta 2 (0,01)
hau gu asko 2 (0,01)
hau gu atal 2 (0,01)
hau gu atxikimendu 2 (0,01)
hau gu auzapez 2 (0,01)
hau gu babes 2 (0,01)
hau gu baldin 2 (0,01)
hau gu bat 2 (0,01)
hau gu behar 2 (0,01)
hau gu betiko 2 (0,01)
hau gu bezalako 2 (0,01)
hau gu bideoklip 2 (0,01)
hau gu bizimodu 2 (0,01)
hau gu buru 2 (0,01)
hau gu buruzagi 2 (0,01)
hau gu datu 2 (0,01)
hau gu duke 2 (0,01)
hau gu eduki 2 (0,01)
hau gu eginbehar 2 (0,01)
hau gu ekonomia 2 (0,01)
hau gu erakunde 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia