Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 78

2000
‎Nigan, ordea, ez nauzu fio; nire ahalmenak ez du balio. Sentitzen badut berriz haren kanta (errotaren tranka) barne minduraz nagoke berriro... Errotaren oihuz maluraz nauzute.
2001
‎Txillardegi ezagututa, espero zitekeen zerbait. Gaia nahikoa ezagutzen ez badut ere (epealdi horretako historialari adituei galdetu genieke) pe rtsonaia nagusiaren diskurtsoan anakronismotzat har daitekeen zantzurik badagoela esango nuke: adibidez, euskararekiko duen gehiegizko kezka (L.M. Mujikak are gehiago sakontzen du norabide horretan, eleberria ren" tesismoaren" arriskuak kritikatzean, lehen aipaturiko kritikan hain zuzen ere).
‎Hori zertarako? Egia esan behar badut , niri orduan animo gehiago eman zidaten erdaldunek, euskaldunek baino. Hauek, izan ere, garbizalekeria artean ere indarrean zegoenez, bertsoen euskara mordoiloa ez zuten begi onez ikusten.
‎Egun honetako oroipena badut . Meza, bazkaria eta jendearekiko harreman guziak bukatu ondoren, etxera bildu ginen.
‎Hizkuntz politikaz ari dira, bai, baina gehiago" politikaz" hizkuntzaz baino, esango nuke. eta politikari aldi berean, Aleix Vidal Quadras da ezagunena, zalantzarik gabe. Lan honetan gutxi aipatzen badut ere asko irakurri diot honi. Oso zorrotza da.
‎Bildu dugun informazioa osoki Hego Euskal Herriari dagokio. Iparraldeari legokiokeen Frantziako hizkuntz politikaz badut informaziorik, baina ez nahikoa landuta. Parisko Liburu Azokan izan naizelarik, dozena bat liburu erosi dut gai honen inguruan.
2002
‎Elkarlanaren hurrengo maila Urruneko Unibertsitatea edo, zehatzago esanda, Unibertsitate Telematikoa izan daiteke. Azaletik ezagutzen badut ere, urrutira jo gabe oso adibide aproposa dugu Kataluniako Generalitateak sortutako Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Finantzazio publikoko erakunde pribatu horrek pertsonal propio gutxi dauka, baina lurralde hartako unibertsitateetako irakasleekin sortutako harremanei esker, ikasketa asko eskaintzen ditu eta zabalkunde handia izan du azkeneko urteetan.
‎euskalduntzen jende asko hasi bada ere, gutxik bete dute euskara normaltasunez erabili ahal izateko asmoa. Horretaz estatistikarik ez badut ere, 70 eta 80ko hamarkadetan euskara ikasten saiatu baina bukatzeke utzi zuten koadrila kideak, lagunak eta ezagunak hain ugariak izanik, euskalduntze jardunean gabezia handia dela ez dut zalantza izpirik; ikasle horiek bidean jasotakoa, espero zuten uzta narotik urrun gelditu zitzaien: frustrazioa, ustez hizkuntza ikasteko zuten gaitasun ezagatik eta euskalduna izateko asmo zapuztuagatik; baita ikasten emandako hamaika ordu eta gastatutako diruen inbertsio ustelagatik ere.
2003
‎Ustea badut , edo itxaropena, eraginik ez duela izanen euskararekin konpromiso irmoagoa duen jendearengan. Nukleo honek eutsiko dio enbatari, agian errefortzaturik konbikzioetan, beharbada nekaturik, baina beti ere ahuldurik, maioria sozialetik gero eta bakanduagoa, aislatuagoa, ghettoan zokoratua.
2004
‎besteen posizioak eta iritziak kontuan hartuta jardutea. Eta badut hori, printzipioz, elkarlan guztien alde.
‎Hala ere, badut idazle giroari buruzko komentario bat kolkoan. Aurreko batean, konpainia on batean, euskaldunik baizen ez zen lekuan (cantina mariachi batean lagun artean afaltzen geundela), ekarri zuen solasak, izan zen perpausa, azken hamar hamabost urteotan euskal literaturan gertatu den aldaketa sakonena, beharbada, idazle bakoitzak bere karrera eta promozioa zaintzea izan dela, euskal komunikabideek idazlearen irudiari eman dioten bultzadarekin batean.
‎Mundu imajinario jakin batean lehiatzen da EITB, Espainian indarrean dagoen eredu eta molde telebisiboan, telebistaz dugun irudi jakin baten menpeko. Euskal Telebista espainiarra dela esaten badut ez dut balorazio politikorik egiten, are gutxiago mespretxuzkorik; konstatazio bat da. FORTAren baitan dago ETB, Espainiako gainerako telebistekin batera egiten ditu adibidez erosketak, filmerosketak (Estatu Batuetako major handiei, of course).
2005
‎Orain arte esan ez badut ere, filologia karrera ere egin nuen gero. Friburgotik etorri eta Deustun irakasle hasi nintzenean, ikusi nuen hemen bagenuela filologa hispanica (erromanikoa deitzen zen orduan), aleman filologia, ingelesa eta frantsesa ere bai...
‎Liverpoolgo oroitzapen berezi bat badut . Ni bizi nintzen St.
‎Poz bat badut : Jose Antonio Loidi ezagutu izana.
2007
‎Oraiñarteko ori iztegiari begiraturik esan badut , berebat esan diteke sintasistzaz ere. Egia, nekeza da ta oso aldapa gora egiten zaigu joskera berezia uztea.
‎Alabaina etorkizunaren saudadea iragarriz —Joseba Sarrionandiari zor—, betiko saudadeaz abisu utzi zigun poetak: " Non dago Basques’ Harbour galdetzen badut / ez baitut galdera bat egiten". Saudadearen aurka aritu zen abantean poeta, metaforaren ontzian:
‎Uraztia Izagirre da, zuharia, itsasbazterreko astrologoa. Non dago Basques’ Harbour galdetzen badut , ez dut galdetzen.
‎Eta horregatik berarengatik, behin eta bitan ez ezik hirutan irakurri —hitzaren jatorria balio bekit— beharreko zuhaitzak hostoak edo ipuinak dira bereak. Erran bezala baina, eta ez badut klarki erran, erran dezadan, Koldo Izagirreren literaturaren irakurriaren poderioz abarrak, hostoak eta loreak ernetzen ari dira euskal literaturaren eremuan.
2008
‎Liburua liburu, aldizkariko irakurlearekin zorrak kitatu gabe nagoelakoan nago. Nik uste irakurleak eskertuko duela liburuak zabalago landutakoa hona aldatzen badut modu laburrean, oso laburrean. Liburuko egitura bera erabiliko dut hemen ere.
‎Hots, Azkue apaizarentzat, apezpiku eta seminarioak euskaldun herriaren azpitik daude, Herri honen zerbitzuan, eta ez alderantziz. Azkuerentzat, ziur, Herria ez zegoen Jainkoaren gainetik, baina, bere pentsaera zuzen interpretatu badut , Eliza ez da Jainkoa, baizik Jainkoaren tresna soil bat Herria zerbitzatzeko. Azkuek, sarri, gauzak klerikalizatzeko ohitura zuen, baina beti ere Eliza Herriaren zerbitzuan egon behar zen ustean.
‎Beharbada gehiegi laburbilduko badut ere, uste dut kontuan hartu behar dela hiritartasunaren, identitate nazional edo komunitarioaren, komunitate politiko edo nazionalitatearen eta lurraldetasunaren arteko desberdintasuna; izan ere, beren arteko lotura ikaragarri handia bada ere, desberdinak dira. Eta erabakigarria da lehenbailehen abian jarri behar dugun estrategian, ez bakarrik immigrazioaren arazoari seriotasunez aurre egiteko, baizik eta kultura eta hizkuntza berreskuratzeko prozesuan nola txertatu aztertzeko ere bai, bai eta Euskal Herriaren subiranotasunaren aitortze prozesuan aztertzeko ere.
‎Ez dut esango horren atzean jarrera arrazistarik ez dagoenik, baina mesfidantza hori ulertzeko, lagungarria da ziur aski Walter Actis ek azaltzen duen" ilararen sindromea" 4 delakotik abiatzea (bere azalpena harago eramango badut ere). Demagun gizartearen zati handi bat" ilaran" dagoela:
‎Jendea oso behartuta dago. Hemen ateratzen banaiz edo zerbait esaten badut ez naute babestuko, ez didate emango. Artista komunitatea kate motzean lotuta dago, mendekuen beldur, iturria itxiko dieten beldur.
‎Harrisek bezain jarrera gogorrak ditu erlijioaren aurrean, estiloa hala ere, samurragoa da. Liburua artean bukatu ez badut ere, atarikoaren pasarte bat ekarriko dut hona, liburuaren helburua egoki definitzen duelakoan.
‎Hori egia da, baina nire ordenagailuek askoz ere arrisku handiagoa jasan dezakete erabiltzen ditudanean haririk bako sareak aireportuetan, kafetegietan edo beste leku publikoetan. Konfiguratzen badut nire ordenagailua segurua izan dadin kontuan hartu barik zer saretan dagoen, orduan ez du inporta. Eta nire ordenagailua ez badago seguru sare publiko batean, nire sarea segurtatzeak ez du arriskua txikituko.
‎Katalanek aurkeztu zuten autogorrotoaren fenomenoa honela ulertzea zentzuzkoa litzateke: katalanez hitz egiteagatik emozio desatseginak sortzen bazaizkit baina hala ere katalanez egiten badut , autogorrotatzea zentzuzkoa litzateke; min ematen didan zerbait egiten badut, jakinda min emango didala, nire buruaren aurkako sentsazio emozioak sortuko ditu, autogorrotoa.
‎Katalanek aurkeztu zuten autogorrotoaren fenomenoa honela ulertzea zentzuzkoa litzateke: katalanez hitz egiteagatik emozio desatseginak sortzen bazaizkit baina hala ere katalanez egiten badut, autogorrotatzea zentzuzkoa litzateke; min ematen didan zerbait egiten badut , jakinda min emango didala, nire buruaren aurkako sentsazio emozioak sortuko ditu, autogorrotoa.
2009
‎Horren ondoan badut beste bide bat, fidagarria hau ere: liburutegiak, bereziki Gipuzkoako Aldundiko Koldo Mitxelena, Donostiako Udal Liburutegia eta Euskadiko Liburutegien Sistema Nazionala:
‎nola erabiltzen zuen berak? Bada, berak, bere eskuz, gehienetan" Joan" erabiltzen zuen, nahiz eta" Juan" ere erabiltzea ez litzatekeen harritzekoa, horren frogarik orain arte neuk ikusi ez badut ere. Kontua hori baita finean, alegia, XVI. mendean ez zegoela koherentzia handirik ortografian," Joan/ Juan" arazo ortografikotzat jotzen zela:
‎Eman dezagun 100.000 karaktereko testu bat Interneten. Testu hori hartu eta lau zatitan ematen badut lau gune diferentetan, zer dira, orduan, lau liburu. Nola jaso eta sailkatu behar da bibliografia lanetan?
‎"... gure uste guztiak egiazkoak direla pentsatzen dugu, eta, azken buruan, hori esatea tautologia baino ez da". Nik uste baldin badut Jon etorriko dela, egiazkotzat hartzen ari naiz Jon etorriko dela. Azken buruan, usteen ezaugarri horrek erakusten du zer nolako lotura dagoen usteen eta egiaren artean.
2010
‎Titulu horixe du oraindik orain Klasikoak bildumak publikatu duen Stephen Jay Gould zientzialari eta dibulgatzaile handiaren liburuak. Ez nator hona liburuaren aipamena edo kritika egitera, irakurtzea biziki gomendatzen badut ere, baizik eta estakurutzat hartzera urte hurren baten karian. (Bide batez esan dezadan euskarazko itzulpenak maketazio akats onartezin gehiegi dituela edizioaren kalitatearen kaltean.)
‎Ez ziren hartzaile bakarrik, baizik eta sortzaile ere bai. Egia esan behar baldin badut , nik urte pare horretan gozatu egin nuen literatura ematen. Neurri apal batean eta nire modura, hizkuntzaren edertasuna nola sor zitekeen erakusten saiatu nintzen.
‎Nik dimentsio pertsonal erlijiosoa badut . Bilatzailea naiz.
‎Auzi horri ez zaio garrantzirik kendu behar; gure barneko mundua dago jokoan, inkontzientearekin eta emozioekin jokatzen dutenez iragarki horiek neurri handi batean gure barneko mundua eta bizitza osatzen dute. Burua gauza ezkorrez betetzen badut , hortik noski gauza ezkorrak aterako dira eta emozio ezkorretan murgilduko naiz; eta, alderantziz, gauza baikorrez betetzen badut, aukera handiagoa dut emozio baikorren munduan bizitzeko. Hala ere, ez da automatikoa eta kasu patologikoak ere kontuan hartu behar dira.
‎Auzi horri ez zaio garrantzirik kendu behar; gure barneko mundua dago jokoan, inkontzientearekin eta emozioekin jokatzen dutenez iragarki horiek neurri handi batean gure barneko mundua eta bizitza osatzen dute. Burua gauza ezkorrez betetzen badut, hortik noski gauza ezkorrak aterako dira eta emozio ezkorretan murgilduko naiz; eta, alderantziz, gauza baikorrez betetzen badut , aukera handiagoa dut emozio baikorren munduan bizitzeko. Hala ere, ez da automatikoa eta kasu patologikoak ere kontuan hartu behar dira.
2011
‎Kristianismua ta erlijio dinamikua bat datoz, ba. Bergson sinpatiz ikusten badut ere, ez daukat noski berak esandako dena bataiatzerik, zerbaitegatik dauzka Index ean hainbeste liburu ajolatsuenak: " L’Evolution Creatrice" t.a. (Yakin 8, 1958, 19).
2012
‎Urriaren 9ko gutunean liburua hasia zeukala idatzi zuen Txillardegik: " Hasia badut ere, bukaturik ez dago. Baina hemendik hiruzpalau hilabetera bukatuko dut, nik uste; eta ia udararen (1976koaren) haserarako edo argitara daitekeen".
‎Ez dut olako asmorik. Aal badut emen aterako dut, arpidedun askoz ere geiago izango lituzke ta, merkeago ere bai. Emen ezin badezaket, berriz, bestaldean; baño atera, aterako dut, naiz ta lurraren azken mugaraño joan bearra izan.
‎Nire asmoa jatorrizko artikulu hura luzatzea eta aberastea litzateke, baina azkenean zuzenketa gutxi batzuk eginda igorri dut berriro, zaila egiten baitzait Gandhik euskaldunen artean izan duen eraginari, edota izan lukeenari, ganorazko beste ezer gaineratzea. Esperantza badut , hala ere, gaia ez dela honetan agortuko eta besteren batek, edo batzuek, emango diotela jarraipena, aldizkari honetan bertan edo beste edozeinetan.
‎Paradigma aldaketa bat ote dakar? Ez naiz gai bi galdera horiei taxuzko erantzun bat emateko; bereziki, badut uste paradigma aldaketa kontzeptua oso alegeraki eta zorroztasun gehiegirik gabe erabiltzen dela gure artean aspaldi honetan. Bai esan daiteke, ordea, eta okertzeko beldurrik gabe, liburu hau gaur egun Espainian eta Euskal Herrian hegemonikoa den historiografiatik at kokatzen dela, azken bi mendeetako arazo politikoak ulertzeko ematen dizkigun gako nagusiek ez baitute zerikusirik Emiliano Fernandez de Pinedok, Manu Monterok, Antonio Elorzak, Fernando Garca de Cortazarrek edo Maria Cruz Minak (izen batzuk aipatzearren) ematen dizkigutenekin.
2013
‎Aldiz, sentsazio deseroso baten aurrean pentsatzeko baliabide nahikorik ez badut , ez dut arazoa objektibatzeko baliabiderik; badakit zerbait gaizki dagoela, deseroso sentitzen naiz, baina ez dakit arazoa zein/ zer den, lausotasunean gelditzen naiz, arazoaren iturburua jakiterik ez dut. Horren ondorioz, frustrazioa biderkatu egiten da eta frustrazio horri irtenbidea eman behar zaio:
2014
‎Soziolinguistika Klusterrak bere edizio jakin batean gisa horretako lanak saritzeari ez diot aitzakia handirik aurkitzen, eta ez nau gehiegi kezkatzen, ez badut ulertzen edo sumatzen euskalgintzaren joera orokor eta sustraitu baten isla dela. Orduan bai, akaso kezkatzeko arrazoi gizenagoak izanen genituzke.
‎Zurekin buruz buru hitzegin ez badut ere, C.S.’ren [Karlos Santamaria] bidez izan dut zure berri, eta gauza bera Joxe’ren [Joxe Azurmendi] bidez, Rikardo zanaren [Rikardo Arregi] bidez, eta abar. ‘Jakin’en lan bikaina ikusten dut, Z. Argia’ko zure artikuluak, zure gutunak; zure eboluzioa ere bai, argiago baitituzu zure oiñarriak gaur, orain dala bizpahiru urte baiño.
‎Biziro ongi iruditzen zait artu duzuten asmoa eta ez asmoa bakarrik. Esaten didazunaz neurtu bear baldin badut , tajuz eta zuzen ari zerate lanean. Ortografiarekikoa, ederki erabakita iruditzen zait.
2015
‎Ama gaixotasun luze baten ondorioz joan zen. Benetako lagun min bat izan badut munduan, hori Sabin Euba izan da, iheslaria, munduan non han izaten ginena, eta goizetik gauera minbizia zabaldu, eta zerraldo. Minbizi gogorra pasatuta, eta sendatzeko tratamenduen ondorioz bi urteko penaldi larriaren ostean, ihes egin zidan emazteak.
‎Euskararen eta abertzaletasunaren kontzientzia aitek eta barruraino iltzatuta eman ziguten. Gaztetan, baina, badut pasadizo bat benetan lotsarazi ninduena: Arantzazun euskara ahaztu egin nuen, ta ama bisitan etortzen zirenean, haiekin hizketan erdarara jotzen nuela ohartu nintzen, eta lotsatu haien aurrean ez nintzelako euskaraz lehen bezala egiteko gai.
‎Nik euskaraz irakatsi behar badut , nik ez du gazteleraz irakurtzen[...] Nire testuliburuak ingelesez daude. Eta nik batzuetan esaten dut:
‎Hala ere, Topaguneak bultzatuta, iraganaren begirada kritikoa eta etorkizuneko ildoak proposatu dituzte hamar euskaltzale ezagunek. Eta, gehiago sakonduko ez badut ere, honako berba hauek darabiltzate etorkizuneko diskurtsoak eta mezuak jendarteratzeko: bizikidetza, identitatea, berdintasuna, aniztasuna, erantzukizuna, justizia eta errespetua.
2016
‎Nik angustia badut beti. Uste dut maitasuna eta berezia izatea nahasten direlarik, zure gizona urrun eta arriskuan duzularik, telefonatzen eta erantzuten ez dizularik, beti pentsatzen duzula zerbait gertatuko zela.
‎Egiten genuen bi urtero bidaia bat. Ez dut gogoan beste bidaiarik, baina badut gogoan batean Arantzazura joan ginela goizez, eta Zarauztik barrena itzuli. Hamalau urte ere ez nituen, eta Zarautzen lasatu gintuzten.
2017
‎Ez, bakan gertatzen da hori, Sabiña ateratzen delarik koruan kantatzera eta holakoetan. Baina hemen ukaraian badut segurtasun alarma bat, baleki bale... [ordulari gorri bat erakutsiz].
‎Erranen nuke Likiniano, bai, Likiniano. Ukan dut kantari gisa Oldarran eta badut istorio labur bat, bere nortasuna erakutsiko dizuna. Oldarra koruan bazen Peio Petit, Miarritzeko auzapezaren semea.
‎Orduan, elkarrizketa frantsesez egiten badugu eta nik espainolez idazten badut eta gero hirugarren presuna batek dena euskaratzen badu... zenbat gauza galduko dira triangelu horretan?
‎Era berean, feminismotik (eta gay eta lesbianen mugimendutik) ikasten jarraitu behar dugu, eta aliantzak (txikiak eta hauskorrak badira ere) egiten jarraitu. Nik nire betiko matraka badut (ahalduntze eskolak sortzea herri batzuetan), baina, tira, etorriko dira (edo ez). Hala ere, diskurtsoetan, praktikan eta munduari begiratzeko eran elkar elikatzen jarraitu behar dugu mugimendu horiekin (batez ere feminismotik, garapen intelektual zein praktiko indartsuena duen heinean).
‎Aldi berean laburra eta argia izateko[...] ondorengo izendapenez baliatuko naiz: Vasken, baldin eta Basquenlanden, Biscayan eta Navarran zabalduta dagoen leinu guztiaz hitz egiten badut ; Biscaya, baldin eta herriaren espainiar atalaz hitz egiten badut; Basques, baldin eta Frantziako Errepublikaren pean dauden euskaldunez hitz egiten badut.
‎Aldi berean laburra eta argia izateko[...] ondorengo izendapenez baliatuko naiz: Vasken, baldin eta Basquenlanden, Biscayan eta Navarran zabalduta dagoen leinu guztiaz hitz egiten badut; Biscaya, baldin eta herriaren espainiar atalaz hitz egiten badut ; Basques, baldin eta Frantziako Errepublikaren pean dauden euskaldunez hitz egiten badut.
‎Aldi berean laburra eta argia izateko[...] ondorengo izendapenez baliatuko naiz: Vasken, baldin eta Basquenlanden, Biscayan eta Navarran zabalduta dagoen leinu guztiaz hitz egiten badut; Biscaya, baldin eta herriaren espainiar atalaz hitz egiten badut; Basques, baldin eta Frantziako Errepublikaren pean dauden euskaldunez hitz egiten badut .
2018
‎hor esateko asko daude, sentimenduen adierazpenaz, gazteen mintzoaz, eta abar, baina ezin ni sartu, ez baita nire alorra. Zerbait esan nezake, ordea, euskararen historiaren ikuspegitik historiaren haria etorkizunera begira jarriko badut ere, bai eta arabar baten ikuspegitik ere.
‎Horiek irakurri bitartean, Bizitza da handiena kanpainak hartu du Donostia, maiatzaren azkenetan, bestelako bizimodu eredu baten alde ari direnen elkargune. Nagusitzen ari den politika eredu bati hortzak erakutsi nahi izan dizkio ekimenak astebeteko ekinaldiaz, eta hori hona ekartzen badut kezka batengatik da, bereziki: kanpora begirako politiketan, herri hau ez ote da are eta gehiago uzkurtzen?
2019
‎Nire kasuan, lekuan lekuko lan oso sakona edo intentsoa egin ez badut ere, aukera izan dut denbora luzez lekuan lekuko lanean aritzeko. Ibilbide luze bateko ikuspegiak ahalbidetu dit bertsolaritza ikergaiari bira bat ematea.
‎Nola zainduko gara egoera berrien aurrean? Nola moldatuko gara ez badut zahar etxe batera joan nahi. Nola, ez badugu gure seme alabek zaintzerik nahi?
2020
‎Analogiaz eraikitzen dituzu besteenak: nik zure ‘nitasunean’ ezin dut sartu; zu umetan izan zinenari buruz idazten badut , neu nintzen umetik ariko naiz. Eta kontua ez da bestearena azartatzea; kontua da, asmatua ala gezurrezkoa izan, polito esatea.
‎Ama eta zu ondo zabiltzate, pentsatzeko astia daukat... irten eta lau orduan Anbotori begira egon gura badut ere, egon naiteke. 25 urterekin ezin duzu hori egin.
‎Hori gauza txikietan, e? Amarekin afaltzen joateko plana egin badut , adibidez, aurretik jakin gura dut, plazera antizipatzeko. Heriotzaren hurbiltasunak egunean egunekoa gozatzera behartzen nau.
‎Bai, baina ea ondo entzuten den... Altuago berba egin behar badut ere.
‎Galdetzen didatenean poesiazi buruz zer pentsatzen dudan, edo zer funtzio bete behar duen poesiak, Auden poetaren hitzok datozkit burura: " Nola ezagutu dezaket pentsatzen dudana ez badut ikusten esaten dudana?". Oso erantzun biribila.
‎Eta hemen berriro Audenen hitzak gogoratu beharrean gaude: " Nola ezagutu dezaket pentsatzen dudana ez badut ikusten esaten dudana?". Pentsatzea eta esatea lehia bizian daude poesiaren sorkuntzan, poesian hitzak baitu protagonismo osoa.
‎Memoria historikoa eta ondare historiko guztia (analogikoa, digitala eta abar) bilduko lukeen biblioteka tuko al dit esaten badut hain ezkutukoa ere ez zela; aski zela begirada zuhaitzetik jasotzea basoa begiz jotzeko. Bibliotekari lana egiten aspaldi hasia baitzen:
2021
‎Baina icebergaren punta baino ez da hori. Uste dut ez dudala esajeratzen esaten badut milioiak (bai, milioiak) daudela munduan Alardea bezalako telesaila ikusteko prest, erraz jartzen badiegu.
‎" Ikastolan irakasleak ez dituzue urtero aldatzen, eta onak badira, bertan edukitzen dituzue. Nire kasuan, ez dakit horrela izango den, zenbat egongo naizen hemen, eta nik alde egiten badut , eredua hutsean geratuko da. A eredu errefortzatu moduko bat eman dezake datorren hurrengoak, eta ez eredua.
‎Bai, joaten naiz[...] Martxoaren 8ko manifestazioetara ere[...] [lagun] pare bat presoen elkarteetan inplikatuago egoten dira, eta laguntzeko, eta horrela [joaten naiz]. Ernain daude, ahal badut , beti laguntzen diet. Kontzentrazioren bat edo jardueraren bat irekita egiten badute, joan egiten naiz. (Elkarrizketa.
2022
‎Oraindik ere badut harremana harekin. 85 urte ditu gaur egun. Bizitza zer den, Nikaraguan berriz egin nuen topo Donosdelako ordenarekin.
‎Euskal zinema horrela zabaltzen ikusi arren, fikzio mota bat abandonatu antzean dagoen inpresioa ere badut . 2023an etorriko da Paul Urkijoren Irati," gu ere gai gara!" oihukatzen duen handitasun batekin, eta gabezia bat ere bistaratuko du paisaian.
2023
‎Elkarrizketatzailea lehertzeraino gai da solasean segitzeko, pausarik gabe, erranez bezala: " Segi, segi, oraindik badut eta kontatzekorik!". Umorean fin, sarritan irri artean erantzunez, tarteka xiprikeriaren bat edo beste, eta kukurruku egiteko prest, gandorrak atxiki arte.
‎Garrantzitsua da onartzea norbanako bakoitza beti dela ‘gu’ askoren parte. Nik badut nire familiaren ‘gu’ bat, nire komunitatearen ‘gu’ bat, nire nazioaren ‘gu’ bat, nire generoaren ‘gu’ bat, nire enpresaren ‘gu’ bat... Baliteke ni parte naizen ‘gu’ horien premiak elkarrekin talkan egotea.
‎Telmo Museoan garatu zen Baginen bagara erakusketan kokatzen badut nire burua, hark Euskal Herriko arteen kontakizunetan izan zitzakeen eragin hipotetikoetan murgiltzen naiz. Mostrak emakume artisten ikusgarritasunen logikak planteatzen zituen; hala, horiek baztertzen zituzten mekanismoak agerian utzi eta beroriek aurkezteko bide berriak geratzen ziren agerian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia