2000
|
|
Bost axola zait hala ere. Niri kontatzea merezi
|
duen
istorioa iruditzen zait-eta". Horrela deskribatzen du Alessandro Baricco egileak antzerkigintzari egin dion bere ekarpen bakarra, orain arte" Seda" edo" Oceano, mar" ipuinen bidez egin baita ezagun.
|
|
Gainera, hiztegitxo lagungarri bat eta irakurgaia lantzeko ariketak ere eskaintzen dira bertan. @
|
dugu
istorio honetako protagonista. Bizimodu erabat grisa darama... harik eta arratsaldeko 18:00etan aske izateko baimena jaso eta programa informatiko birtual bati lotzen den arte:
|
|
Erreseinaren egileak liburu hau Narrazioak liburuarekin lotzen du, egitura nahiz gaiari dagokionez. Edukin fantastikoa
|
duten
istorioak direla esaten du, eta ezaugarri hau garai legendarioetan nahiz gaurko egunean kokaturiko lotura modua dela azpimarratzen du. Ipuinak Arthur erregearen garaikoak, Greziako trajerien garaian edo gaur egun koka litezkeela dio, baina hauetako askotan egunerokotasuna dimentsio irrealetan azaltzen zaigula esaten du.
|
|
Egin, Euskal Idazleak Gaur liburua,... Baina, garaiko zenbait ezaugarriren erreferentzia etengabea den arren, bukaera arte ez da data zehatz baten berri emango. Hala ere, aipu hauek guztiek narrazioa girotzeko baliagarriak diren arren, ez
|
dute
istorioaren nondik norakoa bideratzen, izan ere, istorio bera beste lekuren batean ere irudika baikenezake. Ondorioz, istorioa idazteko garaian, errealismoa aukeratu duen arren, ez du istorioa herri jakin batean kokatzen, kronotopo indeterminatua baitarabil.
|
|
Rotterdamen, zehazki. Canok elkarrizketa batean adierazi zuen bezala, bi arazo
|
zituen
istorio hau Euskal Herrian kokatzeko:
|
|
Berriemaile ezohiko batek, Eulali Bilbao orozkoarrak, besteek baino askatasunhandiagoa
|
zuen
istorioak moldatzeko, eta hari entzundako hainbat gertakaritan edertoikusten ahal da nola erabiltzen zituen mitoak: hark edota haren ahaide hurbilek biziizandako esperientziei forma eta edukia emateko nola bereganatu dituzten tradiziokomotiboak eta zer aldaketak sartu dituzten istorioen egituran.
|
|
Apiril osoa. Egun pare baten gorabeherak ez
|
du
istorioaren muina ezertan aldatuko, hori seguru; nolanahi ere, gauzak progresiboki gertatzen joan ziren, monotonia itsuan, poliki poliki, gradazio logiko baten barnean, halako kasu batean, logikaz hitz egitea gehiegizko lizentzia ez ote den ez dakigun arren.
|
2001
|
|
Bada, horrelako istorio bortitzak, pertsonaia matxista eta biolentoz betetako nobela batek, jan, edan, borroka eta gehiegikeria besterik ez
|
duen
istorio batek, alegia ideologikoki gaur egun erabat desegokitzat jo genezakeen istorioak, nolatan liluratzen gaituen oraindik. Nik horri esplikazio bat bilatzen saiatu naiz.
|
|
Nobela klasikoetan berriz, pasa ditzakezu 40 orrialde deskribapenetan. Oraingo irakurleak ez dizu hori onartzen, jakin nahi
|
du
istorioa zeri buruzkoa den nobela horretan. Gaur ez dugu berdin kontatzen.
|
|
Bareak Atxagak argitaratutako hiru liburuetatik lehenengo biak aukeratu zituen nolabaiteko hasiera eta amaiera
|
zuen
istorio bat osatzen zutelakoan, Bambuloren lehen urratsak eta krisia hizpide dituztenak, alegia.
|
|
Nobela honetako protagonistaren antzera, erremediorik gabe ohetik mugi ezinik dagoen Malone beckettiarrak ezin du" ni" esan, baina, aldi berean, ezin du berataz ez den ezertaz hitz egin. Ene Jesuseko protagonistak ezin
|
du
istoriorik asmatu, azken batean, bere buruaz beste ezertaz ez baitu hitz egiten. Existentzialismoaren ondoriorik bortitzena onartu beharrean gaude:
|
|
Aipatutako sarreretan, eta jadanik 1884an argitaraturiko The art of Fiction liburuan, nobelak literaturaren barruan zer leku daukan definitu nahi izan zuen. James-en lanetan, nobela bizitzaz dugun inpresioa dela baieztatzen zaigu, eta bere iritziz, inpresio hori sinesgarriagoa izan dadin, narratzaileak pertsonaia baten ikuspuntutik kontatu behar
|
du
istorioa.
|
|
Ez
|
ditu
istorioak errepikatzen; aitzitik, bata bestearen aurrean buruz buru jartzen ditu, baina orain artekoan filmatu dituen seiek ere ezaugarri bera daukate: bertan ikusleak bere burua hauteman eta kontatzen ari denaz gozatzea dute helburu.
|
|
Hala ere, Amaiaren amodiozko kontuen berri emanez gero mutila minduta geratuko lukek eta, agian, aitak susmoren bat har lezakek. Azken finean nahi
|
duan
istorioa asma dezakek, baina hire dirua kobratu nahi duk, noski; horrek ere, semearekiko kontrola hain estua dela kontuan hartuta, aita jakinaren gainean jarriko dik. Ez duk batere xamurra pottoko!
|
2002
|
|
Hunkigarria den istorio bat kontatu nahi izan dugu baina dramatikotasun handirik gabe", dio Tessa Andonegik. Amaiera zoriontsua
|
duten
istorio horietakoa da Adosen azken antzezlana, nahiz eta aukeren atea zabalik uzten den pertsonaien etorkizuna zein izan daitekeen iragarri gabe.
|
|
HELBURUA ez da izaten umeek eta gazteek antzezlan klasiko edo garaikide batean beraiek antzeztu behar dituzten pertsonaiei dagozkien testua buruz ikastea. Aitzitik, ume eta gazte horiek pertsonaia baten karakterizazioan euren sormen gaitasuna garatzea, sentimenduak adieraztea, beste kideekiko harremana lantzea eta eurek sortu behar
|
duten
istorio bat komunikatzea izaten da xedea.
|
|
Kafkaren Josef K.), edo bukaeratik hasten diren eleberriekin (ad. Prousten Denbora galduaren bila), edo argumentu zehatzik ez
|
duten
istorioekin (ad. Joyceren Finnegan" s Wake).
|
|
suspensea dosifikatuz. Elementu topiko guztiak
|
ditu
istorio honek: inspektoreak izen amerikarra du (Mark), erretzailea da eta whiskya edaten du etengabe.
|
|
Edu
|
dugu
istorioaren narratzailea eta irakurleari etengabe egiten dizkion iruzkinengatik(" lehenago erran ez badu, orain dut parada" [155]," oroit gizonezkoen lagun taldetako kideek lehenago egin sailkapena" [167],...) aitortza luze gisara kontsidera genezake Rock" n" Roll. Eleberriaren kontatzen direnak, 1999ko abuztuaren 4tik 23 bitartekoak dira, Iruñea izan daitekeen hiri batean, uda sargorian gertatutakoak.
|
|
Errolanen harria (Txalaparta, 1998) da, oraingoz, autorearen azken eleberria. Errolan, Karlomagnoren elezahar zikloko pertsonaia nagusietako bat,
|
dugu
istorioaren protagonista. Narrazioa 778 urtean kokatzen da, eta euskaldunek Orreagan Karlomagnoren atzeguardiari egindako erasoa kontatzen du.
|
|
Beno, haria joan egiten zaidak. Hori
|
duk
istorio triste baina polit horren zatirik inportanteena, osterantzekoa akzidentala izan duk. Ez dik merezi gehiago kontatzeak.
|
2003
|
|
Ez omen zuen, noski, bere garitatik ezer entzuten, baina bien arteko maitasuna eguzkitara, jendaurrera ateratzeko eskatzen zuela omen zirudien, zer besterik eska dezake bada urteak ni bezalako maitale zikoitz (sic) batekin egin dituen emakumeak? Eta nire azken urteotako frakaso sentimentalen zerrendatxoa aipatzen du, nik neuk ere ezagutzen ez
|
nituen
istorioak aurpegiratzen dizkidala.
|
|
–Gustuko ditut amaiera zoriontsua
|
duten
istorioak, hain gutxi dira, aitortu zidan nire poztasuna areagotuz.
|
|
Grazia dauka, pentsatu du, neu izatea gau honetako nobelagilea. Neu, lau esaldi jarraian esaten ez dakien hau, izatea beste denek ezagutu nahi
|
duten
istorioaren jabea. Eta profitatu egingo duela pentsatu du, ustekabean erori zaion berezitasun berria.
|
2004
|
|
Hori egia da. Ez
|
dut
istoriorik kontatu nahi, bestela idatzi egingo nuke-eta. Ez daukadalako ezer kontatzeko edo nahi ez dudalako, baina ez da nire heburua istorioak kontatzea.
|
2005
|
|
Hemen azaltzen diren ipuinak Narrazioak bilduman agertzen zirenen jarraipen gisa ikusi izan dira. Hartan bezala, liburu honetan eduki fantastikoa
|
duten
istorioak nagusi dira. Fantastikotasun hori nabarmen antzematen da sasoi legendarioen eta gaur egungoen artean lotura egiten denean.
|
|
– Nondik
|
duk
istorio zozo hori, apez. Isil hadi bederen, etsaiak ez gaitzan entzun!
|
|
Mila bider entzuna
|
zuen
istorioa, baina zer ez zuen neskatxak eginen emazte kikilduaren gozatzeko. Zinez agitu zena horrelakorik Harrondon?
|
|
– Ez
|
nuen
istorioaren berririk. Noiz kontatu dizu Rivasek?
|
2006
|
|
Bertze batek dio pizten zuten txondorraren keak eta sugarrak infernua ziruditela eta hortik datorkiola izena. Herriz herri kantari ibiltzen ziren bi anaia protagonista
|
dituen
istorioa ere bada. Horren arabera, errota inguruan egiten ziren akelarreetako partaideek amildegitik behiti bota zuten anaia zaharrena, pertsona bat hiltzeko zeukaten erritua hausteagatik.
|
|
Baina zanskartar zaharrek
|
badute
istorio polit bat horren
|
|
Energia eta denbora mugatua da nobela bat idaztenari zarenean. Ez dut galduko behar baino denbora gehiago gauza gehigarrietan, konbentzioak erabiliko ditut sortzen zaizkidan arazoak konpontzeko, fikzioaerabiliko
|
dut
istorioa indartzeko, egiazko zirrara indartzeko, horretarako egiarenpentzura jardun behar badut ere?. Pertsonaien barne prozesuak interesatzenzaizkit eta horiek esplikatzeko errealitatea traizionatu behar badut, horretarakokomandokideen bizitzak faltsutu behar baditut, egin egingo dut.
|
|
Estebani harrigarria egiten zaio eleberriarekin gertatzen dena: inork ez duirririk egiten hura irakurritakoan, eta huntaz eta hartaz galde egiten diote kazetariek, berarekin zerikusi handia
|
duen
istorioa dela antzemateke.
|
|
Ohikoa da energia dentsitate handiko elikagaiak hartzea, hala nola hestebeteak, latako elikagaiak, frijituak, etab. Izan ere, egun horietan oso goiz jaiki behar izaten dira, eta gosaltzen den unetik ordu asko igarotzen dira bazkarira arte. Otorduetan, mahaikide guztiek
|
dituzte
istorioak kontatzeko. Esaera batek dio ehiztariak bi aldiz hiltzen duela harrapakina, hiltzen zaionean eta kontatzen duenean.
|
|
Ene ustez sorginak gaiztoak dira eta ez zen ongi egileagorik zure amatxi baino. Eta Kingsley familiaren misterioaz aparte Nanyk ez
|
zuen
istoriorik.
|
|
S*** eko jaunak ziren eta zahar guziek erranen dizuete oso errespetatuak zirela, baina beharbada ez biziki maitatuak. Badakit, Kingsley familian seme gazteenarekin istorio bat izan zela, baina uste
|
dut
istorio hau madarikatua dela, inor ez baita sekula publikoki hortaz mintzatzen. Ijitoa bainaiz, eta sorginkeria gauzei ez bainaiz hetsia, pentsatzen hasi nintzen beharbada Tomek Kingsley familiarekin zer ikusirik bazuela.
|
|
Entzuleek" benetako" ipuinetako pertsonez aritzeko eskatzen zioten Akinosukeri: dama zuriez eta mamu beltzez, herensuge zorion banatzaileez eta arima galdu tripazainez, maitale zentzugabeez eta hildako gorpujaleez... eta ez eguneroko bizitza ziruditen kontakizun arruntak, eguneroko errealitatearen antza
|
zuten
istorio indarrik gabeko haiek. Zahartzaroko gaitzak jota zegoela esaten hasi ziren, burua galtzen hasia...
|
|
Auzi horren ondoren hasi omen ziren Hollywoodeko filmetan jartzen" ikusi duzuna fikzioa da, edozein gertakizunekin edo hildako nahiz bizi diren pertsonaiekin duen antzekotasuna kasualitate hutsa da". Ez dut uste Romanovtarrek liburu hau irakurriko dutenik, baina, badaezpada ere, ingelesez, inolako zalantzarik gera ez dadin, adierazi nahi
|
dut
istorio hau fikzioa dela: the preceding was a work of fiction.
|
|
Harrezkero beti erantzuten nion baietz" entzuten al duzu itsasoak dioena?" galdetzen zidanean. Gero, astoa zabaldu, oihala jarri, margoen egurrezko maletatxoa ireki, eseri eta pipa prestatzen zuen bitartean, areagotu egiten zen, pausotik pausora, ostean kontatu behar
|
zuen
istorioa entzuteko nire irrika.
|
|
Okerra non dagoen ez jakiteagatik, zuzenarekin topo egiteak beldur ematen dion hire adineko mutiko xalo baten hezibide sentimentalari buruzkoa
|
duk
istorioa. Gizonezkoen aurrean zirraraz eta emakumezkoekin laborriz, protagonista hor hasi duk, apurka apurka eta halabeharrez, bere burua ezagutzen.
|
2007
|
|
Enpresa txikietan, dudarik ez dago, gerenteak eramango du, gerenteak eramaten duelako den dena.Baina neurri bateko enpresetan ez dago argi. Jakina, nire iritzia da komunikazioakfuntsezko zeregina
|
duela
istorio honetan, benetan pauso batzuk aurreratuko ditugula eta egingo ditugun ekintza zehatzetan askoz eraginkorragoa izango delaenpresa, baldin eta komunikazioaren ikuspuntutik aztertzen badu gai hau, hirumaila nagusitan: barne komunikazioan, kanpo komunikazioan eta komunikaziokorporatiboan.
|
|
— Jesus! hauxe
|
duk
ixtorioa! Eta gero?
|
2008
|
|
– Nemo> klasikoen Nadie> erdal ordainak ere, mintzaira arrunteko un> don> Nadie> ezagunaren bidetik, bere errepika izan zuen Frank Capra ren Meet> John> deritzon filmaren gaztelaniazko deituran ere, Gary Cooper eta Barbara Stanwick protagonista
|
zituen
istorioari Juan> Nadie> bezalako izen xelebrea jarriz.
|
|
Une horretan, filmaren zentzua guztiz aldatzen da eta polizia istorioa maitasun obsesibo eta nekrofilo baten istorio bihurtzen da. Orduko ikusleak ezin izan zuen misterioa horren azkar azaleratzea jasan, eta kritikak ez zuen ulertu Hitchcockek kontatu nahi
|
zuen
istorioa bigarren hori zela.
|
|
Juan Rasinesek 70 urte behar izan ditu amaiera mingotsa
|
duen
istorio hura osatzeko. 70 urte igaro dira Santanderko Ciriego hilerrian lurperatuta dagoen bere aitari inoiz eman bako agurra emateko.
|
|
Dioenez, idazle sentitzen da une oro. Une oro, buruan
|
ditu
istorioak bueltaka, dantzaka, une egokiaren bila, noiz aterako.
|
|
Ayako Fujitani, Ryo Kase, Ayumi Ito, Denis Lavant, Jean François Balmer. 105 min. Hiru atal ditu filmak, eta atal bakoitzean zuzendariari Tokio hiriak inspiratzen diona adierazi behar
|
du
istorio baten bitartez. Baiona (L' Autre), Miarritze (Royal).
|
|
Kontatu nahi
|
zuen
istorioa garatzeko, genero beltzean aurkitu ditu baliabide egokiak Lertxundik. Mujika Iraolaren hitzetan, irakurleak zer gertatzen den hasieratik dakien arren, Lertxundik maisutasunez eusten dio intrigari.
|
|
Go! azen film musikalak udaleku" gogor" batzuetan gazte batzuk bizi
|
duten
istorioa kontatzen du, musika eta dantza oinarri hartuta. Filmaren zuzendaria Jabi Elortegi da, aktoreen zuzendaria, berriz, Ainhoa Aierbe eta koreografoa Josu Mujika.
|
|
Harkaitzen aitona harro egon daiteke bilobaren joko azkar eta bikainaz. Eta Harkaitzen aitonak, benetan kontatu nahi
|
dugun
istorioa aitonarena baita, birgogora ditzake ezker hegaletik korrika egiten zitueneko urruneko urteak eta bere bizitzako pasarterik gogoangarrienak ekarriko ditu liburura.
|
|
Bestako azken apairu hau airosa izanen da, hor ez da dudarik. Hor
|
ditugu
ixtorio kondalariak, ez daude ixilik egon gogotan.
|
2009
|
|
Eliot Ness artxibozain lanetan ibili zen bulegoan eta eskura zituen fikzio hutsezko istorio horri sinesgarritasuna eransteko behar zituen benetako datuak. Horiek bildu eta bera eta" ukiezin" mitikoak protagonistatzat
|
zituen
istorioa eraiki zuen.
|
|
Tim Burtonek, ordea, beste zeregin batzuetan du burua: Aliceren abenturak lurralde miresgarrian ari da errodatzen Johnny Depp eta Helena Bonham Carter aktore dituela, noski; Coralinen antza
|
duen
istorioa, bide batez. Gabon aurreko amesgaiztoa lanean elkarrekin aritu ziren Selick eta Burton:
|
|
Zangozikin
|
dugu
istorio honetako protagonista eta narratzailea. " Bazkalondoan, eguzkiak gogor jotzen duenean, kalean inor ez dagoela, plazara irteten naiz txangoan jolastera". esaldiarekin hasten da kontakizuna, eta espazio horretan, plazan, bazkalostean jazotzen denaren berri emango digu Zangozikinek.
|
|
Skeeter gertatzen denaz jabetzen denean, amaiera zoriontsua
|
duten
istorioak kontatzen hasiko da, bide batez, bere familiari laguntzeko. Bere ilobek ipuinei zenbait aldaketa egingo dizkie eta honela, Skeeterren asmo onak bertan behera geldituko dira.
|
|
Sienna Miller, Rachel Nichols, Channing Tatum, Marlon Wayans eta Dennis Quaid protagonista
|
dituen
istorioa G.I. Joe komiki eta saio ezagunean oinarrituta dago. Etorkizunean 15 urte aurrera joanda eta eliteko taldea ardatz hartuta, teknologia oso garatuko armak, gailu hegalari futuristak, gaizkile zitalak eta dekoratu bereziak agertzen dira.
|
|
Horregatik, behin, Arturo irakasleak liburuetan irakurritako istorio ederrenak kontatzeko animatu zituen bere ikasleak. Bakoitzak gustukoen
|
duen
istorioa kontatuko du.
|
|
Toy Story 3 filmari itxura ematen hasi ginenean lehen bi filmen 3Dko bertsioak egitea bururatu zitzaigun. (...) Ez
|
genuen
istorioetan ezer aldatu, soilik beste begiaren ikuspuntua sartu genuen.
|
|
Mito berrien aldean txabola zaharrek abantaila bat izaten dute: aski kritikatuak daude, agerian
|
dute
istorio, razionalak, ez direna, mitoak direna, eta mito gisa balio dutela, inorentzat balio badute.
|
|
Baina beti jakin du, istorio sinbolikoetan kontaturiko mezuak, adierazgailuak baino ez izan arren bestela ezin esaniko zentzu (ar) enak edo misterio batenak, esanahi osobetekoak zituela bere barrubizitzan. Eta sinetsi egiaz ez
|
zuela
istorio horietan sinesten, ezpada horien atzeko beste zerbaitetan; edo, horiek, sinetsiz?, nahi bada, beste zerbait ulertzen zuela istorioa baino harago: bere burua, bere premiak, bere zoria alegia.
|
|
N ORAK
|
badu
istorio bat, Manurekin zegoen Berlinen. Atzamarrak zatitzen zituen hotza egiten zuen.
|
|
Kostata baina, alboko arkupe batera hurbildu nintzen. Ez al
|
zuen
istorio hark hilketekin, kondairak adinako antzekotasuna, gehiago ez bazen. Ez al zuen hark Ugarteren azken aldiko jokaera hobeto azaltzen?
|
|
Arazoa da ez dela inondik ere ikusten zer dagoen horren guztiaren azpian, zein den kontatu nahi
|
duen
Istorioa horrela, maiuskulaz, zein helmugara eraman nahi duen askotan zorabiatzeko puntuan izanen duen ikuslea.
|
|
Ze pisu
|
du
istorioak eta ze pisu du idazkerak?
|
|
–Ikusezinak ikusgai egin nahi
|
nituzke
istorioen bidez?
|
|
Jatorri poloniarra du Tomasz Emil Rudzik errealizadoreak, eta Munichera ikastera joan eta han igaro lau urteetan bizitakoak eman zion bere lehenengo luzerako behar zuen ideia. Izan zuen gogoa beste lurralde batzuetan haztekoa, ezezagunarekin heztekoa, konturatu zen arte, han, beste bi mila eta bostehun ikasleren artean, atzerritar izanik sentitu zuen ezin aurre egin ziezaion bakardadean, bazegoela kontatu nahi
|
zuen
istoriorik.
|
|
Baliabide eta marketin kanpaina handiko filma da; areago, benetako gertaera batean oinarritutako pelikula beldurgarri horietako bat. Hala da, bai; estruktura konbentzionala, komedia ukituak
|
dituen
istorio dramatikoa, eta hainbat jokabide zital salatuko dituena ematen duena, baina azkenean politikoki zuzenaren eremuan geldituko dena.
|
|
Honako Place Vend, me hau da horren adibide. Luxuzko harribitxiak eta burgesia protagonista
|
dituen
istorioak ez du askorik balio. Pertsonaia batzuk gorabeheratsuak dira.
|
|
Gaur egun, Dani Fanok zuzentzen du aldizkaria, eta lau hilabetean behin argitaratzen da; orain arte plazaratutako zenbaki berezietan, badira gidoilari eta marrazkilari berbera
|
dituzten
istorioak ere, tartean Dani Fanoren beraren Teleatoi eta Psikostasia. Zenbaki berezi honetan halako bakarra dago:
|
|
Gai gordina eta erreala da ukitzen duzuna. Uste duzu badela muga moralik atze erreala
|
duen
istorioak fikzio bihurtzerakoan?
|
|
Dragoi ehiztaria filma aztertu dute Angel Amigo gidoilariak, Patxi Barko zuzendariak eta Asier Hormaza aktore nagusiak. Bortizkeriak, erabili izan duenari ere, nola eragiten dion azaldu nahi
|
dute
istorioarekin, eta ikuslea gogoetara eraman.
|
2010
|
|
Ez dakit nola zen duela 20 urte. Ikusten dituzu oso ondo dauden gauza batzuk, eta beste batzuk, berriz, ahalegin handia egin dela dakizun arren, pena handia ematen dizute, ez
|
dutelako
istorio bat, ideia bat lantzen.
|
|
Bestalde, Etxaluzek aipatu zuen beraiei gertatua zabaltzeko egin dutela filma," baita ere jendearekin konektatzeko, baina ahal bazen arimetatik arimetarat heltzeko". TransmisioaJosu Martinez zuzendariak ere oso hurbileko sentitu dituela adierazi eta gero, filma egiteko arrazoi nagusiak aipatu zituen: " lehendabizi uste dugulako hau transmititu behar zela; Kristiane, Alfontso eta egoera berean dauden beste hainbaten istorio eta bizipenak ezagutarazi behar zirela, urte askotan ezkutuan egon direlako eta guk kontatzen ez baldin baditugu, ez Txaber eta biok, baizik eta hurbil sentitzen ditugunok, ez
|
dituelako
istorio hauek inork kontatuko edo agian okerragoa dena, beste norbaitek kontatuko ditu beste modu batera, gizatasuna ere ukatuz, hau da, guk Kristiane eta Alfontsorengan aurkitu duguna erakutsi gabe, baizik eta telediarioetan askotan entzuten dugun beste zerbait..." Josu Martinezek horrelako istorioak jasotzen jarraitzeko asmoa duela aipatu zuen filma ikustera hurbildu zirenen aurrean.... Bere ustez," aldi berean ariketa hau guztiok egin genuke, guztiok daukagu eta inguruan jende baliotsua.
|
|
Magrisek elkarrizketaren batean azaldu du zergatia: " Istorio hau mendearen barrunbeetara bidaia da, eta egitura arazo erraldoiak
|
ditu
istorio asko bakarrean bildu nahi izateagatik: itsasoaz asko hitz egiten duen gizon bat, hainbeste abentura, hainbeste istorio...
|
|
ahots kantua, teatro testua, clowna… horiez gain irudi poetikoari garrantzi handia eman diote beti. Taldekideen joera estetikoak arakatuz topatu zuten kontatu nahi
|
zuten
istorioa: patio bat izango zen espazio dramatikoa.
|
|
Mikel gaztetxoa
|
dugu
istorio honetako narratzailea. Aitak egun batean arrantzara joango direla esaten dio eta horrela, ekintza xume eta sinple horretatik abiatuta, hainbat eta hainbat gertakariren lekuko izango gara.
|
|
Goiko partean linterna bat eta liburuak gordetzen ditut, eta inork molestatu gabe neure kasa egon nahi dudanean bertara sartzen naiz" (10 orrialdea) dio Anek, eta hain zuzen armairu zahar horren magian eta armairua eramatean eginiko bidaian oinarritzen da ipuina; bi mundu dira, armairu barruan Anek bizi duena liburuekin, ipuinetako protagonistekin, eta bestetik armairua eramaten dutenean Ane barruan geratu delarik jazotzen diren egoera bitxiak: ...batean uztean, ijito familia batek hartzen duenean, merkatu batean armairua salgai jartzen denean… Eta abentura horietan Ane armairu barruan baitago irakurlea protagonistarekin identifikatzen da; Anek berak narratzeak hori dakar eta; irakurleak neskatilaren begiradaren bidez ikusten baitu guztia, neskatilaren sentimenduen bidez sentitu, Aneren beldurren, jakin minez edo lasaitasunez denetarik
|
baitu
istorio honetako protagonistak bizi.
|
|
Urtez urte ikusleen fideltasuna mantentzen jakin du Goenkalek. Eurek atsegin
|
dituzten
istorioei jarraipena emateaz gain, garai berrietara egokitzeko gaitasuna ere erakutsi du, trama berriak garatuz. Aurten hirira egingo dute jauzi eta teknologia berrien munduan murgilduko dira.
|
|
Amaiera zaila
|
duen
istorio baten beste kapitulu bat izan da. Kortaren akusazioek sortutako soka luzea, baina, ez da berehala desagertuko.
|
|
Paper hartan, Egiguren gogoratzen denez, Batasunaren proposamena eta Egigurenen beraren azalpena nahasi zituzten: . Nik uste
|
dut
istorioa izan zela: Batasunak eta ETAk esaten zieten hauei [nazioartekoei] ez zegoela biderik komunitate bat sortzeko, eta formula bakarra zela PSNren bitartez Estatutu bat onartzea derrigortzea; ondoren nik esplikatu nuen nola zeuden gauzak legearen ikuspegitik, eta zein litzatekeen bide legala; orduan, hauek, nahasketa bat egin zuten, nire eskemaren eta besteen eskaeren artean.
|
|
–Azkenean beti
|
duk
istorio bera. Zuenak ere ez dik original trazarik.
|
|
TXIMISTA. Horixe
|
dun
istorio honetako bigarren galdera.
|
|
Jatorrizko argumentuaren sinpletasunak aukera eman dio Sagiri inkomunikazioaren ideian sakontzeko: Iruditu zitzaidan gizaki horien bakartzeak izan behar
|
zuela
istorioaren ardatza.
|
|
Añamari: Nondik
|
duzu
istorio hori. Auzoko gazte bat zen!
|
|
galdutako edo adopzioan emandako senideak bilatzeko asmoz produzitutako programetan azaltzeko modukoa iruditzen zaigu Ortigosa Zapirain familiak eman lezakeen lekukotza. Nahiz eta familia berriro elkartzeko helburua beteta egon, oraindik ere interes informatiboa nabarmena
|
duen
istorioa da eta estilo honetako programetan saltzeko modukoa.
|
|
nacido en 1710 eta natural de Lesaca ez baitzen Joan Joseph hura besterik. Huraxe
|
genuen
istorio ilun honetako protagonista, askotan gertatzen den bezala, bataio harriko Joan Joseph hartatik, hasierako Joan hura galdu eta, gero Joseph hutsarekin gelditua.
|
|
Agian, bikotearekin menage a trois literarioa egiteko. Baina liburua ateratzen duzunean ezinbestean murgildu behar
|
duzu
istorioak dakarkizun unibertso horretan. Sasi ikerketa honek ere jarraipena behar zuen izan.
|
|
Herritarrak bereziki hunkitu ohi
|
zituzten
istorioak bertso berrien gaia izaten ziren askotan. da, era berean, trajeriek eta gertaera lazgarrienek hatz sakonagoa uzten zutela jendearengan, bertsoen iraupena lagunduko zukeena segur aski.
|
|
Dimitriren istorioa idatz niezanakeela pentsatu ninan (geroago gogoratu nindunan Aulkira Iltzatuarenaz, nire burua haren egoeran ikustean). Nork jakin, agian aspaldian barne munduan giltzapetuta
|
nituen
istorioak sortzen hasiko nindunan berriro.
|
|
Zepoan ere ez al dut nahi dudana idazteko eskubiderik. Ezin al ditut nahi
|
ditudan
istorioak asmatu eta idatzi. Ezin al dut idaztearen plazera berreskuratu?
|
|
–
|
Zuen
istorioa da, ezta? –galdetu dio amari.
|
|
Adi, ikusle! Ikustera zoazen filmak ez
|
du
istoriorik, ohartarazten zuen Vertov en film hark. Balkoiko atea ireki eta haizearekin batera Gizona Kamerarekin (1929) filmaren irudiak ere sartzen zaizkit ganbaran, Vertov en kamera gizona leiho batetik emakume baten logelan, haren ametsetaraino bertaraino, sartzen zen moduan.
|
2011
|
|
Zuzendari espainiarraren kasuan, 2005ean izan zen hori, Malas temporadas filmarekin. Javier Camara eta Leonor Watling protagonista
|
zituen
istorioa urte bereko Donostiako Zinemaldian aurkeztu zuten, baina harrera nahiko hotza izan zuen. Zirkuitu komertzialetik ere nahiko oharkabean pasa zen.Lan independenteaHainbat urtez bestelako proiektuetan murgilduta egon ondoren, La mitad de Óscar lanarekin itzuli da Martin Cuenca (Almeria, 1964).
|
|
Ben Affleck, Chris Cooper, Kevin Costner, Maria Bello, Tomy Lee Jones, Craig T. Nelson... Bere ingurura begiratu eta krisialdi ekonomikoaren bertsio bitxia eman digu John Wells zuzendariak. Langabeziara kondenatuta dauden hiru gizasemeren gorabeherak dira pelikularen ardatz, erretratu sozial eta pertsonala uztartu nahi
|
dituen
istorioan. Kontua da lanik gabe gelditu diren horiek ez direla nolanahiko morroiak; Porsche a, etxetzarra eta golf klubeko abonua mantentzea dira egunerokoan dituzten motibazio nagusiak.Zinema sasi sozialaz mozorrotuta ailegatu da The Company Men, baina behin maskara kentzen duenean azalkeria besterik ez dela argi geldituko da, barnean hutsa da.
|
|
Eta orduantxe Demy gazteak gelditzea erabakitzen du; norabide horretan segitu ordez, amaiera eztitzen saiatzen da. Erabaki horrek herren utziko du ordura arte dezenteko interesa
|
zuen
istorioa. Bidaiarekin segitu beharrean, ama aitarekin ahaztu eta etxearen epelera itzultzea erabakitzen du Martinek.
|
|
–Hirian ere entzun dut
|
zuen
istorioa, esan dut?, gehiago ez zaretela itsasoratu eta.
|
|
Pitti, benetan nahi
|
duzu
istorio honekin jarraitzea?
|
|
Istripuaren ondorengo konmozioak, shockak edo Anjelek usualki erabiltzen zituen psikotropikoek sinetsarazi zioten itsasoaren erdian geratu zela naufrago. Hori da, behintzat, susmagarriak fabulatzen
|
dituen
istorioetatik ondoriozta daitekeena.
|
|
Eta zergatik egin zinema? Bada, komunikazio tresna delako, eta ahal
|
duzulako
istorio xinple batean zure ideologia eta pentsaera helarazi; herriarekin, gatazkarekin, hizkuntzarekin, dituzun harremanak transmititu?.
|
|
Eta zergatik egin zinema? Bada, komunikazio tresna delako, eta ahal
|
duzulako
istorio xinple batean zure ideologia eta pentsaera helarazi; herriarekin, gatazkarekin, hizkuntzarekin, dituzun harremanak transmititu; komunikatzaile baten helburua hori baita, azken finean?.
|