Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 132

2023
‎Halako jokabideek aberastasuna ekar diezaiekete pertsona batzuei. Zergatik ez da zergapetzen jokabideok erakutsitako ekonomia ahalbide hori?
‎Salbuespen arauak izaera negatiboa duela dion ikuspuntutik abiatu beharrean hau da, manu baten aplikazioa baztertzen duen arautzat hartzen den ikuspuntutik, haien izaera positiboa baieztatzen duen ikusmoldetik abiatuz gero alegia, tributuaren zerga egitatea ere definitzen duen arautzat hartzen duen ikuspuntutik, esan daiteke zerga egitatea gauzatzeak ez duela zertan ekarri tributu betebeharraren sorrera, legegileak kontrakoa badio ere; egin eginean ere, zerga egitatea itxuratu eta mugatzeko salbuespen arauak garrantzi handiko eginkizuna du. Hala ere, zerga egitatea gauzatzean, tributuaren menpekotasuna sortuko da zalantzarik gabe, eginbehar desberdinekin (kontabilitate, erregistro eta aitorpen eginbeharrak...).
‎Nolanahi den ere, tributuaren subjektu aktiboa ez da zertan tributuaren titularra izan; horrela, bereizi daitezke tributua ezarri duen erakundea, tributuaren titularra dena, tributuaren etekinen hartzailea eta, azkenik, kudeaketa eta zerga bilketa egiten dituen erakundea (azken hori bakarrik da subjektu aktiboa). Ulerbidez, toki korporazioa bere tributuen titularra eta etekinen hartzailea da, baina tributuon kudeaketa Foru Aldundiei egotz dakieke.
‎Ulerbidez, ez dira aipatu subjektu ezberdinen arteko betebehar lotuak, atxikipen edo konturako sarreren ondorioz, edota subjektu ezberdinek egindako zerga egitate bateraezinen ondorioz (BEZ eta KbOE), edo eragiketa lotuen ondorioz. Ez dago argi ere noiztik zenbatu behar den betebehar lotuaren preskripzio epea, ezta ondorio geldiarazleak betebehar lotuari eragiten dion zatiaren gainekoa soilik den ala ez, ezta zer gertatzen den ere tributu berari buruz betebehar bateraezinak daudenean, zergaldi edo likidazio aldi ezberdinetakoak izanda denborazko egozpenaren irizpideen gainean desadostasunak badira, eta abar. Arestian Auzitegi Gorenak adierazi duenez, betebehar lotu batetik datorren zor ez den sarrera eskatzeko preskripzio epea zenbatzen hasiko da, subjektu ezberdinak daudenean, betebeharpeko batek beste betebeharpekoaren betebeharra Administrazioak aldatu duela jakiten duenetik aurrera (2020ko ekainaren 11ko AGE, 3887/ 2017 errek.).
‎Orain arte esandakoa bakarreko exekuzioei dagokie, baina zer gertatzen da tributu kredituak konkurtso prozeduraren barruan eskatu behar direnean?
‎Edozein kasutan, tributu zorraren definiziotik ondorioztatu badaitekeen arren, zenbatekoa zehazteak ez du esan nahi kuota zehaztea soil soilik, ezpada betebehar osagarriak zehaztea ere bai, berandutze interesak edo errekarguak, kasu. Halaber, begi bistakoa bada ere, Administrazioak ez du zertan doitu likidazioak betebeharpekoek euren autolikidazio, aitorpen, eskaera edo bestelako agirietan adierazitako datuetara, baina likidazioa ez badator bat betebeharpekoak adierazitako datuekin, likidazioa arrazoitu behar du, arrazoiketa betebeharpekoari jakinaraziko zaion likidazio egintzan berariaz jasoko baita.
‎Tributu administrazioak Ogasun Publikoaren aurkako delituaren zantzuak daudela uste badu eta likidazioa ematea eragozten duen inguruabarrik gertatzen ez bada eta betebeharpekoak bere tributu egoera ez duela erregularizatu egiaztatzen badu, orduan delituaren zantzuen inguruko txostena prestatu eta delituari lotutako likidazio proposamen bat egingo du, bertan likidazio hori zer egitatetan eta zuzenbideko oinarritan funtsatzen den adieraziz. Proposamen hori betebeharpekoari jakinaraziko zaio, bere eskubideen alde egiteko egokitzat jotzen dituen alegazioak eta dokumentuak aurkeztu ahal izateko; horretarako, hamabost eguneko epea (10 egun baliodun, Bizkaian) izango du proposamena jakinarazi eta biharamunetik hasita.
‎Egintza irmoa izan behar da, administrazio bidea agortu delako. Horrez aparte, egintza ez da zertan kaltegarri izan Administrazioarentzat; ez
‎Lehen fase honetan, gastuaren proposamena aztertzen da, hots, gastua baimentzea ekarriko duen espedientea. Salbuespenez, aurretiazko kontu hartzailetza betebehar horretatik aske geratzen dira garrantzi gutxiko gastuak (hornidura txikiak), baita aldizka egiten diren ordainketak eta segidako traktudunak ere (funtzionarioen soldatak); behin hasierako epealdiari dagokion gastuaren kontu hartzailetza gauzatu eta gero, ez dago zertan aztertu hurrengo ordainketarik. Halaber, ALOren 152 artikuluak kontu hartze" mugatua" ere arautzen du.
‎Gutxi gorabehera, aurrekontua zer den guztiok dakigun arren, ez da erraza doktrinan horren inguruko kontzeptu bateratu eta adosturik aurkitzea. SAINZ DE BUJANDAren esanetan, ostera, Estatuko aurrekontua" Gobernuak epe zehatz batean gehienez egin ditzakeen gastuak baimentzeko legea da aurrekontua, xehetasunez azaltzen diren zereginetan egin beharreko gastuak baimentzekoa, alegia; halaber, gastuok estaltzeko adina sarrera aurreikusi behar dira aurrekontuetan".
‎Ikus dezagun, adibide batekin, zertan datzan zergapetze bikoitzaren fenomenoa: X jauna A Estatuko egoiliarra da, baina B Estatuan ere errentak jasotzen ditu (demagun An 100 eta Bn 20 irabazten dituela).
‎Arauak interpretatzea horien esangura ulertzea bada, kalifikatzea egitateak arauaren baldintzetara egokitzea da: zer aitortu behar da eta nola egin behar den. Subjektu pasiboak halako kalifikazio eragiketa gauzatu behar du autolikidazio edo aitorpen bat aurkezten duenean; eta Administrazioak, bere aldetik, tributu betebeharpekoak gauzatutako eragiketa horiek zuzentzeko ahalmena du tributuak egiaztatzeko jardunaren bitartez, ikusiko dugun bezala.
‎% 1). Zertan datza iruzurra. Negozio jakin bat egiten da (sozietatearen kontratua), beste baten helburua lortzeko asmoarekin (salmenta).
‎Modu horretara, enpresari indibidualak hiru hilerik behin ordainketa bat egin behar du PFEZren kontura; eta enplegu emaileak langileei hileko ordainsaritik kenduko die kopuru bat, Ogasun publikoan sartzeko. Kopuru horiek kendu ditzake betebeharpekoak (hots, langileak) berak ordaindu lukeen zergatik autolikidazioa egiten duenean. c) Tributua dela-eta partikularren artean sortutakoak daude, esaterako, atxikipenak egiteko beharra eta langileak atxikipen horiek jasateko beharra. Balio Erantsiaren gaineko Zergan partikularren artean sortutako betebeharra are argiagoa da:
‎Tributu zuzenbidearen ardatzetarik bat tributua da, eratu ere, tributuaren inguruan eratu baita Zuzenbidearen adar hori. Tributua zer den argitzeko, aurren aurrenik tributuaren kontzeptu juridikorik ote dagoen jakin genuke.
‎Lehenengo kolpean, pentsa daiteke zerga pertsonal guztiak zerga subjektiboak direla eta, alderantziz, zerga errealak zerga objektiboak. Hala ere, hori ez da zertan horrela izan. Ulerbidez, Ondarearen gaineko Zerga zerga pertsonala da, subjektu pasiboa (pertsona fisikoa) zerga egitatearen oinarrizko osagaia delako, baina ez da zerga subjektiboa, ez direlako kontuan hartu zergadunaren inguruabar pertsonalak.
‎Horiek horrela, kuota osoa gutxituko da kuotaren gehikuntzaren eta oinarriaren gehikuntzaren arteko aldearekin, tributu zorra efektu tinbredunen bidez ordaindu ezik kuota zuzentzea ez baita onartzen. Dena den, neurri hori ez dago zertan aplikatu gaur egun," jauzi" hori tarifa progresibo jarraietan soilik eman baitaiteke, hots, portzentajea oinarri osoari aplikatzen zaionean. Egungo zergetan, ordea, eta salbuespenak salbuespen, tarifa progresiboak tarteetan edo eskala mailetan zatitzen dira," tarteen arteko jauzia" saihesteko.
‎Jakinarazpena egin denetik, erantzuleak subjektu pasiboak zituen eskubide guztiak eskuratzen ditu; beraz, erantzukizunaren adierazpena zein tributu likidazioa aurkara ditzake. Erantzukizun subsidiarioan gertatu aldera, erantzukizun solidarioan ez dago zertan adierazi zordun nagusia kaudimengabea dela; halaber, ez da beharrezko premiamendu bidea hastea zordunaren kontra. Badirudi nahikoa dela zordun nagusiak zorra ordaintzeko jatorrizko borondatezko epean ez ordaintzea.
‎Kasu bi horietan, zerga egitatea ez da ondasun edo zerbitzu bat eskuratzea, ezpada horiek ematea. Ondorenez, ikusi behar dugu zergatik zerga egitatean parte hartzen ez duen hirugarrenak jasan behar duen tributu prestazioaren zama ekonomikoa, eta jakin behar dugu, baita ere, Administrazioari begira, tributua ordaindu beharrak hirugarrena tributu betebeharpeko bihurtu duen ala ez. Galdera horiei erantzuteko, tributuen jasanarazpenaren erakundea ikertu behar dugu.
‎Arazoa dator figura berri horren ezaugarri nagusiekin, lege erretserba eta hertsagarritasuna, ezin daitezkeelako bereiztu ondare prestazio ez tributarioak eta tributuak (tasak, gehienbat). Konstituzio Auzitegiak, gainera, ez du azaldu zergatik ezinbesteko zerbitzu publiko bera (ura edo mendekoen gizarte zerbitzuak) tributuen bidez edota izaera publikoko ondare prestazio ez tributarioen bidez finantzatu daitekeenik zerbitzua kudeatzeko moduaren arabera.
‎Horren ildotik, erakunde publiko jakin batek burutzen duen finantza jarduera aztertzean, Ogasun publikoa zer den eta zein prozeduraren bitartez diharduen aztertuko dugu, hots, Ogasun publikoa ikuspegi estatikotik eta dinamikotik jorratuko dugu.
‎Ikuspuntu estatikoarekin hasteko, Ogasun publikoa zer den definitu behar dugu edo, bestela esanik, zeintzuk diren horren osagaiak. Horretara, Ogasun publikoa da izaera ekonomikoko betebehar eta eskubideen multzoa, horien titulartasuna Estatuari (esangura zabalean) edo beraren organismo autonomoei dagokienez.
‎zati orokorra eta zati berezia. Lehenengoan, tributua zer den jakiteko oinarrizko kontzeptuak ikusten dira; beste hitz batzuez esanik, tributuak Zuzenbidearen barruan duen garrantzia azaltzen da. Horrez gain, tributuaren arauzko iturriak aztertzen dira bereziki Konstituzioak xedatutako printzipioak, eta tributuak ezarri eta biltzen dituzten erakunde publikoen berri ere ematen da.
‎Horrez gain, tributuaren arauzko iturriak aztertzen dira bereziki Konstituzioak xedatutako printzipioak, eta tributuak ezarri eta biltzen dituzten erakunde publikoen berri ere ematen da. Behin tributua zer den, nola ezartzen den eta nork ezarri eta biltzen duen jakin eta gero, tributuekin loturiko prozedurak jorratu behar dira. Laburbilduz, bi multzo nagusi daude:
‎Horren ondorioz, Euskadin egindako lan edo zerbitzuetatik datozen etekinen gaineko atxikipenak eta konturako sarrerak ordainduko zaizkio lurraldea dela-eta eskumena daukan foru aldundiari. Lanak edo zerbitzuak lurralde erkidean eta Euskadiko lurraldean egiten direnean, edo zer tokitan egin diren zehazterik ez dagoenean, uste izango da langilea adskribatuta dagoen lantokia kokatzen den lurraldean egin direla. Adibidez, Santanderreko sozietate batek Gasteizko egoiliarra den langilea badauka, lana Estatuko lurraldetik zehar egiten badu baina Gipuzkoan kokatutako lantokira adskribatuta badago probintzia horretan Gizarte Segurantzaren araubide orokorrean altan dagoelakolan etekinen gaineko atxikipenak eta konturako sarrerak Gipuzkoako foru arauketaren arabera kalkulatu behar ditu eta Gipuzkoaren Foru ogasunari ordaindu behar dizkio.
‎Baditu eskuliburua eta ikasgaiaren egitaraua. Zer gehiago behar du ikasgaia gainditzeko. Ikasteko gogoa, jakina.
‎Errelebuko kontratua da enplegu bulegoko inskripzioaren arabera langile langabetua denarekin egindako kontratua edo enpresan aldi baterako kontratatuta dagoen langilearekin egindako kontratua, zertarako eta enpresan modu partzialean jubilazioa hartu duen langilea ordezteko.
‎6 Zertan bereizten dira lan kontratua geldiaraztea, etetea eta azkentzea?
‎11 Zer ulertzen da kaleratze kolektiboaz?
‎13 Ondoreei dagokienez, zertan bereizten dira bidegabeko kaleratzea eta kaleratze deuseza?
‎Zelan jardun behar du enpresak lekualdaketa horiek gauzatu ahal izateko? Zer nola erantzun ahal dute langile horiek?
‎Eta azken aldi honetan pentsatzen ari da enpresaburuarekin hitz egitea, komentatzeko bere asmoa dela astean 3 orduz lanera ez joatea, ingelesa ikasi ahal izateko. Zer planteatu diezaioke enpresaburuari?
‎Horren ondorioz, Luisek pentsatu du anaiaren zaintzaz arduratzea, behar den beste denboran. Zer nolako konponbidea bila dezake denbora tarte horretan enpresan absente egoteko?
‎2 Zer ulertzen da benetan lan egindako denboraz?
‎3 Zer dira aparteko orduak. Zenbat aparteko ordu mota daude?
‎Oro har, mugigarritasun funtzionala enpresaburuaren ius variandi delakora biltzen da, jarraian ikusiko den moduan. Dena den, mugigarritasun funtzionalari erreparatu aurretik ezinbestekoa da lanbide taldea zer den jakitea.
‎3 Zertan datza enpresaburuaren kontrol ahalmena eta zein dira horren mugak?
‎6 Zer dira alokairu eskala bikoitzak?
‎9 Zer da lanbide arriskua. Aipatu Lan Arriskuen Prebentzioak bere baitara biltzen dituen arriskuak.
‎11 Zer dira prebentzio printzipioak. Zein dira?
‎14 Zer esan nahi du enpresaburuak eginbeharra duela langileari laneko zereginak emateko. Zein ondorio izan ditzake enpresaburuak eginbehar hori ez betetzeak?
‎15 Zer esan nahi du langileak enpresaburuari begira duen obeditzeko eginbeharrak. Eginbehar horrek ba al du mugarik?
‎16 Zer da jazarpen morala?
‎17 Zenbat asmakizun mota sor daitezke langilearen eta enpresaburuaren arteko harremanetan? Zer nolako desberdintasunak daude asmakizun mota horien artean. Jabetza intelektualari dagokionez, zer arautu da lan zuzenbidearen ikuspuntutik?
‎Zer nolako desberdintasunak daude asmakizun mota horien artean? Jabetza intelektualari dagokionez, zer arautu da lan zuzenbidearen ikuspuntutik?
‎Bada, kasu horretan arazoa izango da argiro zehaztea zer ulertu behar den" beharrezko denbora" eta" kudeaketa" moduan; izan ere, hurrengo inguruabarrek zeharo baldintzatuko dute hori: bezeroei eman beharreko zerbitzu egokia, epeen izaera luzaezina eta lan arloko jurisdikzioaren dinamika.
‎Hitzarmen kolektiboak edo banakako itunak zehaztu behar du kirolariak zer nolako partaidetza duen bere irudiaren merkatu ustiapenaren ondoriozko mozkinetan. Baina merkatu ustiapena merkataritzako enpresa edo baltzu batek egiten duenean, uste da horiei laga zaizkiela eskubide guztiak, kontratu bidez.
‎14 Zer dakar langile bat modu partzialean jubilatzeak?
‎15 Zenbat prestakuntzarako lan kontratu modalitate daude eta zertan bereizten dira?
‎19 Zein da irizpide nagusia bereizteko merkataritzako ordezkaria (lan kontratua izan lukeena) eta merkataritzako agentea (merkataritzako agentzia kontratua izan lukeena)? Zer nolakoak izan daitezke merkataritzako ordezkari baten ordainsariak?
‎24 GAMESA enpresak, gehienbat, aerogeneradorak fabrikatu eta turbina eolikoak fabrikatu, saldu eta instalatzen dituenak, noizean behin kualifikazio handiko informatika zerbitzuak behar izaten ditu. Zer nolako aukerak baliatu ahal ditu enpresa horrek zerbitzu horiek kontratatzeko?
‎Bada, Konstituzio Auzitegiak (irailaren 22ko 119/ 2022 epaian) adierazi du modu horretara lortutako irudiek balio dutela diziplinazko kaleratze bat justifikatzeko, betiere, neurri hori proportzionala, egokia eta beharrezkoa bada. Zernahi gisaz, epai horrek badu boto partikular garrantzitsu bat, non kritikatzen den, kasu horretan, enpresaburuak justifikatu ez izana zergatik ez zituen langileak eta horien ordezkariak aldez aurretik informatu. Ildo beretik, ñabardura eta salbuespenetan sakontzeko berebiziko garrantzia du GEEAren Sala Handiaren 2019ko urriaren 17ko epaiak (Lopez Ribalda II auzia).
‎2 Zergatik baztertzen da LELTBren aplikazio esparrutik hurrengo kasua? " Sozietatearen forma juridikoa duten enpresetan kontseilari zein administrazio organoetako kide hutsak izanda, bestelako jarduerak ez dituztenak.
‎3 Zergatik baztertzen da LELTBren aplikazio esparrutik hurrengo kasua? " Enpresaburu batentzat edo gehiagorentzat merkataritzako eragiketetan esku hartzen duten pertsonen jarduera, baldin eta pertsona horiek euren gain hartzen badute eragiketak bukaera ona izateko erantzukizuna, horrek duen arrisku eta menturarekin".
‎7 Adinak zer nola baldintza dezake langileak lan kontratua egiteko duen gaitasuna?
‎12 Zertaz ari gara lan egiteko gaitasunaz mintzo garenean?
‎13 Zer da enpresa talde bat eta zer nolako arazoak sorrarazten ditu lan zuzenbidearen ikuspuntutik?
‎13 Zer da enpresa talde bat eta zer nolako arazoak sorrarazten ditu lan zuzenbidearen ikuspuntutik?
‎24 Zer gertatzen da enpresaburua aldatzen duen enpresa bateko langileen lan baldintzekin?
‎Edonola ere, aipatu lan baldintzak adibide gisa baino ez dira jaso, ez dute zerrenda itxirik osatzen(" besteak beste") [ikusi 2006ko apirilaren 26ko (2076/ 2005 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa]. Orobat, kontuan hartu behar da aipatu diren lan baldintza guztien aldarazpenak ez direla zertan funtsezkoak izan; arean ere, aldarazpena izan behar da funtsezkoa eta ez lan baldintza; aldarazpenen funtsezko izaerak aldarazpenen norainokoari edo garrantziari erreparatzen dio eta ez aldarazitako lan baldintzen izaerari [ikusi 2003ko abenduaren 9ko (88/ 2003 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎Enpresak egin ahal du halako hitzarmenik? Erantzuna baiezkoa bada, zer nolako lotura izango luke hitzarmen horrek estatu mailako hitzarmenarekin?
‎(abuztuaren 1eko 1438/ 1985 Errege Dekretuak araututakoekin). Hori dela eta, komeni da aurreratzea zertan datzan kontratu horren izaera desberdina lan kontratuari begira.
‎kontzeptu horiek hain dira zabalak ezen ahalbidetzen dutela lan autonomotzat hartzea edozein ekoizpen jarduera, baita profesionalarena, hori liberala edo beste mota batekoa izan, eta merkatari nahiz enpresaburu txikiarena ere. Hori dela eta, zehaztasunik ezean, jarduera hori ez da zertan esklusiboa izan, hots, berarekin dakarrena autonomoaren diru sarrera bakarra. Bada, autonomoak arduraldi partziala izan dezake, eta lortutako ordainsariak izan daitezke emaitzen araberakoak edo jardueraren araberakoak, ordainketa bakarrekoak edo aldizkakoak.
‎1 Zer nola gauzatzen da langileen ordezkaritza lantokietan?
‎2 Zertan bereizten dira enpresa batzordea eta langileen eskuordeak?
‎3 Zer da baterako batzordea?
‎4 Zer da lantokien arteko batzordea?
‎6 Zer nolako informazioa jaso behar dute langileen ordezkariek?
‎7 Informazioeta kontsulta prozedurak direla eta, zer nolako betebeharrak dituzte enpresaburuak eta langileen ordezkariek?
‎8 Zer ulertu behar da langileen ordezkariek duten zaintza eginkizunaz?
‎9 Adierazi langileen ordezkarien isilpeko eginbeharra zertan datzan.
‎11 Zer nolako sindikatu atalak bereiz daitezke?
‎13 Zer nola antolatzen da langileen ordezkaritza prebentzio arloan?
‎20 Zer nolako eskubideak dituzte ordezkaritza arrunteko sindikatuek?
‎27 Zer da hitzarmen kolektibo bati atxikitzea eta hitzarmen kolektibo bat hedatzea?
‎31 Zer eta zein dira negoziazio unitateak?
‎(d) Banakako bulegoei dagokienez, arazoak sor daitezke halakoak ez direlako definitu. Hori dela eta, EAEOren 27 artikulura jo behar da, horrek banakako abokatu moduan aritzea zer den definitu baitu. Bada, artikulu horren arabera" banakako abokatu moduan aritu ahal da beregainean, bulego baten titular gisa, edo inorentzako lan eginez, banakako bulego baten edo bulego kolektibo baten lankide gisa".
‎Bada, EAEOn alienazio edo alteritate moduan erabiltzen da, hau da, bulegoen alde hitzartutako lanbide jarduera bezala. Lan zuzenbidean, berriz, badakigu inorentasunak zer esan nahi duen, batik bat, inorentasuna merkatuan dagoenean, aztertzen ari garen lan harremanetan gertatu antzera (ikusi 1 gaia, 1.3).
‎1 Zer da lan zuzenbidea?
‎1 Zein hitzarmen kolektibo mota daude Espainian? Zer nolako eragingarritasuna dute hitzarmen horiek?
‎2 Zer da lanbide arteko akordioa?
‎6 Zer nolako berezitasunak ditu lan jurisprudentziak?
‎7 Zer esan nahi du lan kontratuko baldintza onuragarriagoak. Ba al du enpresaburuak hori ezabatzeko aukerarik?
‎SOSA WAGNERren57 hitzetan: " legegileakez zekien oso ondo zer esan nahi zuen hori (toki autonomia) eta gainera beste espazio autonomiko bat eraikitzen oso lanpetuta zebilen (autonomia erkidegoena hain zuzen ere), askoz dizdiratsua, idazteko oso zaila izateaz gain eta korapilatsua, eztabaida politikoa zela eta". Bitartean eta lege berria onetsi arte iragankortasunez EKren aurreko arauketa aplikatu behar zen eta horretan Estatuak jorratu behar zituen zaintza ezberdinak oso handiak ziren.
‎toki autonomia erakunde berme bezala agertuko zaigu. Baina zer da erakunde bermea?
‎Esangura horretan, kontu hartzaile funtzioak ezagutzen ditudan heinean, asko dira kontrolpean gelditzen diren erabakiak: zergatik bidali behar dira dirulaguntzen deialdiak Estatuko Dirulaguntzen Datu Base Nazionalaren bitartez. Zergatik jakinarazi behar da administrazio kontratuen gaineko informazioa?
‎zergatik bidali behar dira dirulaguntzen deialdiak Estatuko Dirulaguntzen Datu Base Nazionalaren bitartez? Zergatik jakinarazi behar da administrazio kontratuen gaineko informazioa. Zertarako bidali behar zaizkie aktak eta ebazpenak Gobernu Ordezkaritzari eta autonomia erkidegoari?
‎Zergatik jakinarazi behar da administrazio kontratuen gaineko informazioa? Zertarako bidali behar zaizkie aktak eta ebazpenak Gobernu Ordezkaritzari eta autonomia erkidegoari. Izaera ezberdineko informazio asko eskatzen da, horiek guztiak kontrolerako neurriak dira?
‎Toki autonomiaren subjektua toki administrazioa da: baina, zer da toki administrazioa. Egia esan EKra jotzen badugu toki administrazio hitza VIII. Tituluaren II. Kapituluan aipatzen da, baina ez da definitzen.
‎Toki autonomiaren printzipioaren" toki" esamoldea definitzerako orduan Toki Autonomiaren Europako Hitzarmenaren 13 artikuluari jaramon egin behar zaio. Artikulu horren arabera, Estatuek definituko dute toki erakundea zer den, TAEHk Estatuaren barnean toki erakunde kategoria duten erakunde guztiei aplikatzeko beharra ezartzen duelako, nahiz eta gero Estatuek berrespen dokumentuetan kategoria batzuei aplikatzeko edo ez aplikatzeko aukera izan. Hitzarmenak horrela egitea logikoa da, Estatu bakoitzak bere toki administrazioaren mailakatzea ezberdina izango du, tokiko mailaren antolaketa ezberdinak daudelako.
‎Beste autore batzuen ustetan, Garcia Fresneda Gea horien artean dagoelarik, aipatutako artikulu horiek oinarri hartuta, tributuen inguruko arauketa erregelamendu lerruneko arauetan ere jaso ahal dela adierazten dute162 Hau da, lege lerruneko arauek EKak tributuei ematen dien funtzioaren inguruko arauketa egingo dute, eta erregelamendu lerruneko arauak egin ahal izango dira legeek horrela baimentzen dituzten gaietan163 Interpretazio hori ere KAren otsailaren 17ko 19/ 1987 Epaiak egiten du: " Konstituzioaren 31.3 artikuluak, hemen interesatzen zaigunari dagokionez, legeari jarraituz bakarrik ondare prestazio publikoak ezarri daitezkeela aipatzen duenean, oinarrizko arauak ez dio izaera absolutuko zerga legezkotasunari sarrera ematen — han ez baita esaten ezarpena nahitaez legearen bidez egin behar denik, baizik eta malgutasun handiagoz eskatzen duela legeak agindu dezala zer irizpide edo printzipioren arabera arautu behar den. Tributuen arloa eta, zehazki, tributua ex novo sortzea eta Konstituzioan dauden beste lege erreserba batzuekin gertatzen den bezala, hemen ezarritakoaren esanahia hauxe da:
‎Baina egintzen gaineko kontrolari buruzko tresna ezberdinak zer –Bateragarriak dira ala bateraezinak dira?
‎Estatuko legegileak, Administrazio publikoen araubidea zehazteko eta" harmonizatzeko" duen eskumenari jarraituz, Administrazioen arteko harremanak zehaztu ditu. Baina zer dira administrazioen arteko harremanak?
‎Gastuei dagokionez, udal jardueran adieraziko da zertan gastatuko diren udalak lortutako baliabideak. Aurrekontu jarduerak hurrengo printzipioak jorratu behar ditu:
‎leialtasun printzipioa. Zertan datza printzipio honek. CoRRAL GARClAk argi eta garbi adierazten du zer den leialtasuna edo zertan datza:
‎Zertan datza printzipio honek? CoRRAL GARClAk argi eta garbi adierazten du zer den leialtasuna edo zertan datza: " Espainiako Konstituzioak beste lurralde erakunde guztiei onustearen eta fideltasunaren irizpideekin jarduteko ezartzen duen betebehar juridikoa, ezartzen duen printzipioa da erakundeen arteko leialtasunaren printzipioa" 228 Baina hain argi definitzen den printzipio hori ez da EKn beren beregi agertzen eta jurisprudentziak berak eraikitako printzipioa izan da, azken urteotan lege ezberdinetan agertu arte.
‎Zertan datza printzipio honek? CoRRAL GARClAk argi eta garbi adierazten du zer den leialtasuna edo zertan datza: " Espainiako Konstituzioak beste lurralde erakunde guztiei onustearen eta fideltasunaren irizpideekin jarduteko ezartzen duen betebehar juridikoa, ezartzen duen printzipioa da erakundeen arteko leialtasunaren printzipioa" 228 Baina hain argi definitzen den printzipio hori ez da EKn beren beregi agertzen eta jurisprudentziak berak eraikitako printzipioa izan da, azken urteotan lege ezberdinetan agertu arte.
‎Goazen, bada, ikusten zer den kontrola eta administrazioen arteko harremanen barruan iker dezagun.
‎• Bikoiztasunei buruz: Legeak bikoiztasuna zer den azaltzen du artikuluaren 3 puntuan eta bikoiztasuna ematen da bi lurralde erakunde ezberdinak eskumeneko gai berdinean funtzio publiko berdinak ematen dituztenean, lurralde eremu berdinean edo herritar kopuru berdinean eta beharrizan berdina asebetetzeko. Hori horrela bikoiztasunak sahiezteko helburuarekin, toki erakundeek ezin izango dute eskumenik edo zerbitzurik garatu, eskumen edo zerbitzu horiek beren beregi antolamendu juridikoak beste lurralde administrazio bateri aitortzen badizkio.
‎Baliabide guztiak zehazten hasi aurretik egokia edo aproposa ikusten da berezko tributua zer den zehaztea. VALENZUELA VILLARUBIAk237 aipatzen duenez, berezko tributua zer den jakiteko hiru teoria daude:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zer 50 (0,33)
Zer 39 (0,26)
zertan 21 (0,14)
zergatik 8 (0,05)
Zergatik 5 (0,03)
Zertan 5 (0,03)
zertarako 2 (0,01)
Zertarako 1 (0,01)
Zertaz 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer nolako 13 (0,09)
zer gertatu 10 (0,07)
zer esan 8 (0,05)
zer etzan 7 (0,05)
zer bereizi 4 (0,03)
zer erabili 4 (0,03)
zer ez 4 (0,03)
zer nola 4 (0,03)
zer ulertu 4 (0,03)
zer baztertu 2 (0,01)
zer bidali 2 (0,01)
zer egin 2 (0,01)
zer ekarri 2 (0,01)
zer gastatu 2 (0,01)
zer adierazi 1 (0,01)
zer aitortu 1 (0,01)
zer aplikatu 1 (0,01)
zer arautu 1 (0,01)
zer ari 1 (0,01)
zer autolikidazio 1 (0,01)
zer aztertu 1 (0,01)
zer doitu 1 (0,01)
zer egitate 1 (0,01)
zer egon 1 (0,01)
zer eman 1 (0,01)
zer esklusibo 1 (0,01)
zer eskumen 1 (0,01)
zer ezinbesteko 1 (0,01)
zer finantza 1 (0,01)
zer funtsezko 1 (0,01)
zer gaitasun 1 (0,01)
zer gehiago 1 (0,01)
zer gobernu 1 (0,01)
zer horrela 1 (0,01)
zer irismen 1 (0,01)
zer irizpide 1 (0,01)
zer jakinarazi 1 (0,01)
zer kaltegarri 1 (0,01)
zer planteatu 1 (0,01)
zer toki 1 (0,01)
zer tributu 1 (0,01)
zer zerga 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia