Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 307

2004
‎Ordea Setatsuak oso bestela pentsatzen du, berak pentsatzen du behiok handitasun bat badugula gurekin, eta gainerako animali jende guztia azpian gelditzen zaigula. Egun hartan ere, elurtea eta elurtearen bakardadea aintzat hartu eta, niri kontra eginez, himno moduko bat osatu zuen gure arrazakoen alde.
‎Bide guzietan soldaduen postuak dituzu. Arropak erregistraturik eta, presondegiala dukezu gure Polinañi.
‎Behi makalek ez zuten konprenitu nahi, ez zuten agur hura betirako despedida izan zela ikusi nahi, eta etengabe egiten zuten galde: Noiz itzuli behar du guregana. Ez al dugu beste pentsu banketerik egin behar?
2010
‎Gure Eskuarak dirudi ibaya eder eta aberats bat: ez darabila gutartean ur garbirik baizen; arimetarat hedatzen ditu irakaspen eta argi frango, bainan ez tzarrik, ezen, Jainkoari esker, liburu gachtorik ez dugu gure Eskuaran, hoberenetarik dire guziak".
‎Bere ezpainek tabakoaren zaporea zeukaten. " Zer egin behar zuten gure familiakoek Madrilen?", galdetu nion. " Boxeolari ospetsu horrekin hitz egin.
‎Ez zuen builarik nahi kaperan. " Ulertu beharra daukazu, ezin dugu gure artean eduki. Beste ikasleen gurasoek ez lukete onartuko", adierazi zion Angeli.
‎" Hemen duk gure tximeleta!", hots egin zuen bat batean Ubanbek usainka eginez. Bertatik bertara, bere gorputzaren beroa senti nezakeen, bere izerdiaren usaina.
‎Lanean jarri behar al ninduten galdetu nien, noiz eta halako festa batean. " Dantza pixka bat egin behar dugu gure andregaiok beste batzuekin joan baino lehen." Zinta gorriko mutilaren ateraldiak txalo gehiago sortu zituen. " Zein pieza nahi duzue jotzea?"" Casatschok!", esan zuten denek.
‎Lubisen hilketa zela eta egin zen epaiketan —hamabost urte geroago, 1985ean— bera izan zen hiltzaileen izena aipatzeko ausardia izan zuen bakarra, eta iraindua izan zen horregatik; asko eta asko" Gorostiza boxeolariaren gainbehera fisiko eta espiritualaz" mintzatu ziren. Ez duk gure iritzia, Ubanbe. Guretzat, Lubisen lagun izan ginenontzat, Parnassius apollo izango haiz beti, eta hire ondoan ikusiko diagu beti Sebastian, Lubisengatik negar egin zuen lehena.
‎Nolanahi den, Lizekin gertatzen zaidanak sakondu egiten du maitasunari buruz dudan ezkortasuna. Ororen gain jarri nahi dugu guk, baina ezin dugu. Ez gara aingeruak.
‎Bere asmoa azaldu dit orduan. Liburu bat idatzi nahi duela gure bizitzari buruz. " Horregatik etorri al haiz Stonehamera?
‎Egon izan naiz nire aitarekin etxe batean, beste batean eta gehiagotan ere, baina aitak ez dit eskaini etxerik, ez dit esan: hau duk gure etxea.
‎Nola hitz egiten dien seme alabei espainolez eta euskaraz, gure herriko euskaraz. Jaio zirenetik ezagutzen naute ume biek eta nirekin jator portatzen dira, baina aitortu behar dut gure harremana zertxobait hoztu dela herrira ez natorrenetik emazte ohiarekin.
‎Kapote hitzak zera esan nahi du gure familian: bazkaltzera berandu datorrena janaririk gabe uztea.
‎Irantzu Oses euskarari buruz ari zitzaigun euskaraz, ulertzen ez nion zerbait lortu nahi zuelako gure kooperatiban.
‎" Bertze nazione guziek beren gazetak badituzte eta gu hainbertze garelarik hedatuak Pazfikoko kostan, ez da justu baizik junta giten denak berriketari baten medioz. Gure intresak, hemen bederen, igualtsuak dira eta gure mintzo ederraren medioz bat bertzen berriak jakiten ahal ditugu gure lekutik higitu gabe[_].
‎nola egin liteke bestalde hizkuntzahuste hau uzkailtzeko? hauek ditugu gure buruei egin beharrezko galderak naski.
‎" Ez dugu guk antz handirik garai batekoekin. Ez dezagun ahantz, euskaltasuna, beste herri izaerak bezalatsu, aldakuntza etengabean ibili dabilen errekako uraren antzekoa dela:
‎Aski dea ezkertiar auto proklamatzea hala izateko? Nondik deliberatzen ahal dute gu zer garen. Chevenement ek (ministro ohia eta jakobinoen fanatikoena) eta Taubirak (Guyanako Frantziako lehendakarigaia) Segolene Royal-i lekua utzi diote Frantziako presidente hauteskundeetan.
‎Bertsoen ordaintzea ez da profesionala izatea, erran nahi du bakarrik jendeak ezagutzen zuela sortze horretan bost minutu pasatu behar zirela eta pare bat botila ekartzen zioten. Orain, aldiz, amateurrak garen ber, egin behar dugu bardako, eta eskertu behar genuke gure militatzeko gutiziaren espresatzeko xantza eman digutelako. Bedaxagarrek mintzaldi batean adibidetzat hartu zuen bi gerlen arteko Lexardoat txululariak ofiziale baten eguneko jornala eskatzen zuela.
‎Oraingo euskaldun batek dituen arazoak, tratatu nahi lituzkeen gaiak, ez dira beste lekutako gaietatik biziki ezberdintzen. Hastapeneko aita Ñañek bezala, funtsezko gauzei lotzeko enbeia dugu guk ere, Osetia edo Gazako gerlen zioak edo zurrutako uraren edatean ea egiazki arriskua badenez. Baina horretarako eskas handia bada, gai horiek euskaraz aipatzen direlarik arrotz eta urrun ematen du solasak; besteak beste, iparralde honetan sortu bazen ere, UEUko iraultza huts egin dugulako.
‎Nahastekatzen bada hip hop ekin euskal dantza hobetzen da, kalitatea igotzen. Zer dugu guk ikustekorik hip hop sortu duen bizi baldintzekin. Euskal dantzariek hip hop egin dezaten, gorputzendako, beraz beren dantzari gaitasunaren hazteko, beti on da, afrikar dantzak berdin.
‎" egin nahi genukeelako gizajo horien alde, haiek gure alde egitea nahi genukeena gu haien lekuan bageunde". 415 Moroa balitz nahi lukeena. Baina frantses izatea utzi gabe?
‎Kolektibo horrek bere burua ezagutu behar, behar duenarekin batera: " Geu gara herria eta inorena ez den lurra geurea da"," Geu gara nazioa eta ez dugu gure merkatuentzako mugarik nahi"," Gu esklaboak gara eta geure buruaren jabe izan nahi dugu"," Gu obreroak gara eta beste batzuk bizi dira ondo gure lanetik"," Gu emakumeak gara eta utzi gaitzazue bizitzen"," Gu homosexualak gara eta ez iezaguzue gozatzea debekatu".
‎—Hodja, hire tokia orain ez duk gure artean —ohartarazi dio otordu kide batek.
‎—Eta nola ulertu behar du gure osabak, heuk, idatzi duan horrek, ez baldin baduk ulertzen?
‎—Zergatik barre egiten duzu, jainkogabe horrek? —samindu da apaiza— Ezin dituzu gure sinesmenak errespetatu?
2011
‎Belarretikako esnea behar dugu guk, deus onik ateratzekotz hartarik. Bertze hazkurriak erabil ditzakete hiri handien aldeko laborariek, baitute han esnearen kario saltzeko bidea.
‎Ez diegu, beraz, zeren eskerrik ukan, ez bailukete gure eskerraz zer egin, baina, zuzen baizik ez da esker onak eta hoberenak bihur ditzaizkiogun haiek diren bezalako egin dituen Jainkoari, hura ez baita uste gabetarik ari, baina, bai jakinera, eta gure ongia nahiz. Nork erran behar zuen, ezin ikusizko ihizi horiek emanak zituela hor lurpean gure hazteko?
‎ukan dezan lur harek axala gogortua edo tinkatua. Hauts, beraz, lurrari axala, eta badukete gure ihizi xeheek beren lanaren egiteko nahi duten hezea.
‎Emendatzearekin hauk, burmuinak murtxatzen dituzte. Eta nola burmuinetan baitituzte gure zain guztiek erroak, haien makurtzetik heldu da, gaitz hori dutenak bidean xuxen joateko orde inguruka hasten baitira.
‎—Ene arabera, erraten ahal zenion etsaiak ez badira eskas, baditugula ere aldekoak edo laguntzaileak; oroz gainetik, badugula gure etsaiek ez dutena eta haien indar guztiak baino gehiagoko dena, oro garait ditzakeena, hura baita burua. Bertze alde, ez da uste ukan behar laborarien etsaiak oraingoak direla, eta egunetik egunera emendatuz doazela.
‎—Nahi dut gure alde ari direla zure ulitxak, eta, beren uste gabean, ongi handia egiten digutela, sagarraren etsaiaren bizkarrean errunez beren arrautzak. Hau ez dut batere urrikari, nahiz ez daitekeen goxo bizirik jana izatea.
‎Horra nolako ikusten ditudan xori xeheak. Eta nahi didazu sinetsarazi horiek ditugula gure adiskideak. Ez baditugu hoberik, jarraikitzen ahal gara gure egitekoer, haien gain egon gabetarik.
‎Bai horra gure egiazko adiskideak. Nahi dut ez dakitela zer ari diren, ez dutela guri ongi egiteko xederik batere, ez diegula, beraz, ezagutzarik zor ere. Baina, ezin dezakegu bederen uka gure onetan ari direla, alde ditugula, beraz, eta ez etsai.
‎Egia dena da, enarak ez duela guretzat alderdi onik baizik. Euli eta ulitxa janez bizi da; ber hazkurria die ematen bere kumeer.
‎Guztiei itxaroteko aholkua eman genien. Nik dakidala, guregana jo zutenetako inork ez zuen gure aholkua bazterrera bota, eta Espainiako gobernuaren prentsa oharrak ziurta nahitzat hartu zituzten ziurtasuntzat baino gehiago.
‎Ez zait egundo ahaztuko. Jon Bilbao ondoan nahi nuela gure departamenduko zuzendariari esan nion bilera hartan, bukaeran, galdera berak: " Zertan ari zara lanean?".
‎Olerkari euskalduna ere konturatuta zegoen: lanbroak ezkutatzen dizkionean maite ditu gure bazterrak.
‎Inoxente samarra ni! Egiek hegan egiten badakite, libre bizitzeko irrikan bizi den txoriak kaiolako atetxoa zabaltzean nola, horrela alde egin ohi dute gugandik. Noizean behin gure eskuetan pausatzen badira ere, harrapatzeko keinua egin orduko lekutan daude... hegan bueltan datozen arte.
‎" 1481 urtean j aio zen Parisen François Villon eta Guillermo Villon osabari esker ikasketak burutu ahal izan zituen hango Albaitaritza Fakultatean. Segituan lapurretan eta lizunkerietan sartua dugu gure gizona. Maiz aski espetxeratu zuten.
‎Hala ere, urtarrilaren 5ean Pariseko Parlamentuak zigor hori aldatu zion, eta hamar urtez Parisetik at bizitzera behartu. Horrez geroztik ez dugu gure gizonaren berririk. Hiltzera zihoalarik, Herioari iseka eginez, bertso aipatu horiek idatzi zituen:
‎—Nahiko genuke guk.
‎Hau duk, gu gertuago gaudek Mc’Donals batetik jatetxe dotore horietatik baino. Onddoen, gazten, gaztanberen, patxaranaren, pikillo piperren kofradiakoak anitzez indartsuagokoak dituk gu baino, baina halere guk geure lana egiten diagu. Guk, egia esan, ez diagu inongo pausurik eman haiekin harremanetan jartzeko.
‎Eta deskuidatzen bahaiz, horko arbolatxora lotzen dik. Eta gauza bat duk gu zirikatzea eta beste bat gure lepotik barre egitea. Udaletxekoei deitu eta jai diagu.
‎Esplikatu diegu nortzuk garen, alegia, Cornechon familiakoak garela, Donemilion jaunaren lagunak, eta auzoak gainera. Gure etxea harako hura dela, eta zerbait behar dutenean guregana ere etortzeko lasai. Horixe dena azaldu diegu.
‎Agian, jarraitu zuen kazetariak, ez zenuke gure saltsan ogia busti behar baina. lan bat egiteko eskatuko banizu, zer esanen zenidake. Lan bat?
‎Erroman dagoela entzun dut, jarraitu zuen Carlak, egun batzuk egonen da hemen eta Piazza Barberiniko Bernini hotelean hartu du ostatu. Barkatuko didazue, hitza kendu zion Marcok, baina uste dut gauza inportanteagoak ditugula gure eskuetan momentu honetan. Aurrera ateratzeko plan bat daukagu, Norrisen bahiketa ahaztu duzue akaso?
‎Ba ez, erantzun zuen dendariak, nork abisatu behar zidan? Hummm, esan zuen Fabiok, Marcok, baina uste dut gure Marcok ere leku gehiegietan duela burua... Orduan, hitz egin zuen berriro Lolok, etorri behar du beste inork?
‎Ados, esan zion Marcok, zure baimenarekin dena eramanen dugu, kamioia kargatu behar dugu. Eraman ditzakezue, esan zien atezainak, soilik espero dut guk huts egin genuen tokian zuek irabaztea, zuengan konfiantza daukagu... Kutxak itxi eta Lupettoaren atzeko partean kargatu zituzten.
‎Eta hala eginen da, esan zuen Liciok. Dena den, esan zuen Ondinak, ez dugu gure gonbidatua aspertuko gure kontuekin, beraz, presta dezagun biharko plana Norris gure lagunarekin. Ideia ona, esan zuen Stefanok paketea irekitzen zuelarik, baina aurretik bete ditzagun gure sabelak bigne hauekin, ziur nago gure gonbidatuak gustukoak izanen dituela.
‎Isiltzeko esan dizut, ohartarazi zion irlandarrak, hemen galderak guk egiten ditugu! Bai, argitu zion Giovannik, eta gainera, nor garen ez zaizu inporta eta, zuk dakizun guztia jakin nahi dugu guk. Nik dakidana?, errepikatu zuen Giuseppuccik, baina zertaz?
‎Egunak eta gauak, eta ilunabarrak igaro izan ditugu aldizka imintzio batzuk ahaleginduz maileguzko libertateak argudiatuz umeek aurrekoen keinuak zituzten gure zorion galduaren argazkietan eta hitzik gabe zekiten iragan batek itxaroten ziela bidegurutzean ez, apirila ez da hilik tristeena urtarriletik abendura dira denak uzkurrak lur antzuan bizi garenontzat, guk antzutu genuen lurrean zauritutakoentzat ahazturaren hilobiak eraikiz hori da bizitza deitzen duguna eta ongi dakizu ez genukeela erruki apur baten eskubiderik joan zitzaizkigun haiek ez b...
‎Eta bai, eztabaida horiek, patuak predeterminatzen ote dituen gure bizitzak, ala, aitzitik, erabakimena dugun, etengabekoak izan dira Grezia zaharretik gaur egun arte. Hantxe duzu kontatu didazun istorioaren abiapuntua:
2012
‎Ez dugu, oraindino, geroaren halabeharrari baikor eta airos erantzuten ikasi duen humanitate autonomo bat. Ez dugu gure artean ubermensch ik aurkituko, ez izatearen irekidura erradikala eraman dezakeenik, ezta irekidura horren gainean transzendentzia erlatiboak funda ditzakeenik ere. Halakoaren ordez, araudi zorrotzen bidez ziur eta segur bizi nahi duen jende burugina topatuko dugu.
‎" Badu gutarik bat bederak, bere baithan barrenan Iainkoak emanikako aitzindari bat, kidari bat, eta argi egille bat. Eta hark erakusten derauku zer dagokun ongi eta zer gaizki[...] Barrenenko aitzindari haur edo argi egille haur zein deitzen baitute doktorek Synderesis, da gure kontzientzia edo arrazoi naturala[...] Bat bederaren konzientzia, zeinetan barrena baitago, bere buruzko ezagutza bat, iakiteko zein den zuzen eta zein makhur[.] Munduko gortheak, audientziak, eta iustiziak nahasten dira, lekhukoek ukhatzen dute, notaria irabazten da, alkatea diruz itsutzen da, lausenguz eta faborez gobernatzen da:
‎Ez da Lalande Biran kapitaina bezain eskolatua, baina beldurra zer den ez daki. Nik uste lehoiek ere nahiago dutela gure tenientearengandik aparte ibili.
‎—Parisen elkartu behar genuke gure negozioen martxa ona ospatzera. Zu Christinerekin eta ni amarekin.
‎—Kaomo batekin dueluan, hortxe ikusi nahi nuke gure erregea —esan zuen Van Thiegelen ahoak. Baina mahaikideek ez zituzten haren hitzak aintzat hartu.
‎Lan eskerga, lan baliotsua egin du urteetan zehar eta behar baino askoz gutxiago famatu izan zaio, tamalez. Benetan uste dut guretzat luxu handia izan dela Jimeno Jurio gure artean izatea. Modu asko egon daitezke nafar honen lana behar bezala neurtzeko eta horien artean bat besterik ez nuke aipatu nahi gaurkoan.
‎Gu ume mukizu ginenean telebista deituriko aparailurik ez zen existitzen eta garai hartan, irratia zen errege etxeetan. Gogoan dut gure aitona zenak kontatzen zuena, hamaika urte besterik ez zituenean artzain bidali zutela, bakar bakarrik, Aralar aldera. Han, txabola batean, ematen zuen denboraldi osoa astean behin soilik igotzen zitzaiolarik anaiaren bat zakuto bat, jatekoak eta arropa eramanez.
‎Ikasle batzuk ausartzen ziren data zehatza jartzera ere eta, orduan, akabo dena. Aitortu beharra dut gutako batzuek halako etsipen modukoa nozitu genuela ikusirik egunak eta asteak pasa, baita hilabeteak ere, eta ez zela ezer gertatzen. Egia esan, guk zerbait gehiago espero genuen.
‎Eta ez denak berdinak. Italiera ikasten ari nintzela, zer pentsatua eman zidan italierak zeinen modu ederra duen gure herriari deitzeko: Paesi Baschi, euskal herriak, pluralean.
‎Niretzat ere ikaragarria da umiliazio hau onartzea. Baina gure familiaren gainetik erresuma eta bere herritar guztiak daude, eta haiek uste osoa dute gugan Kordobatik beste behin ere Infernuko furfuria guztiak piztu ez daitezen beren kontra. Ez dugu indarrik Kalifaren armada izugarriei gogor egiteko; eskatzen digutena ematea beste biderik ez dugu haiek baretzeko.
‎—Eta kirol lehiaketa haien antzeko zerbait egin nahi duzu gure agindupeko lurraldean?
‎—Zuk inork baino hobeki dakizu zenbait maite duen gure alabak dorre handienera igo eta bertan izarrei begira orduak eta orduak ematea, eta ez dut oso garbi ez ote den ohitura horixe izan bere hotzeriaren kausa. Hala ere, kanpandorrera igotzen uzteko eskatzen dit gauero gauero.
2013
‎Jim Gibbons gobernadorearen alde zeuden gutxien artean, bat oso agresiboa zen: " Zergatik ordaindu behar dugu guk adrenalinari adiktoa zen tipo baten bilaketa?".
‎Pentsatzeko daukagu, fundamentuz antolatzeke, gure sorkuntzaren ibai bakoitzarekin zer egin nahi dugun gure ikasleen ikasketa ibilbide osoan. Bada garaia.
‎ipar mendebaldeko unibertsitate, erakusketa eta zirkuitu jakin batzuetan euskarazko sorkuntzako egile edo produktu homologagarri batzuk kokatzeaz. Zabalagoa behar du gure kanpo hedapeneko politikak. Hasteko, euskal lurraldeko erdal komunitateei, biztanle gehienei, euskal kulturgintzaren hedapen kualitatiboa helarazten motz gabiltza, eta atzera egin dugu azken hamarraldiotan.
‎Hizkuntza, nolabait, pentsamolde eta praktika hedatzaile honen dimentsio bat gehiago izan da, jardun militar, politiko eta gainerakoen baitan. Hedazaletasuna besteak beste mitologia eta pentsamolde indoeuroparren hermeneutek egoki deskribatzen duten joera sakona da, eta inplikazio handiak ditu gure zibilizazioaren bidean eta modernitatearen garapenaren sustraian ere. Hedakortasunerako joera hau biziki eragilea izan da.
‎Iraganari buruzko jarreretan gurean dugun polarizazio bitxia gorabehera, bai, esan liteke ibilbide luzeko jarraidura bat dugula gure mintzoan inskribatua. Orain ‘euskara’ deitzen dugun etengabeko kreazio honen ibilbidea egin duen hiztun katea, baliteke gizakiak ezagutu dituen epe historiko asko pasatako komunitate historikoa izatea.
‎Sustraiak, ordea, multzo nahasia dira. Sustrai adar desberdinak ditu gure egungo euskaltasun honen enborrak. Eta sustrai adar bakoitza ere, beste hainbaten liseriketaz gurutzatua dator gehienetan.
‎Aski jende motibatua dabil horrelako gauzak ikertzen, eta era berean jende baliotsu eta jantzia ari da besteak egiten ari direna erridikulua dela seinalatzen. Iraganari buruzko kontu hauek, beste askok bezala, polarizatzeko joera dute gure artean.
‎Gure ezaugarriren bat gehiegi goresten ikusteko kezka. Zorrotzagoa baina aldi berean apur bat desenfadatuagoa behar luke gure iraganari buruzko ikerketak. Gure akademiko eta ikerlariengan jarrera desenfadatu gutxitxo ikusten dela esango nuke.
‎Kulturgileak merituaren aldetik harakinen parean ikusteak, ez dio alor honi bere garrantzia kentzen. Euskal kulturgintzak eragin handiko egitekoa du gure herrigintzan: beharrezkoa da euskara bezalako hizkuntza minorizatu batean bizitzeko bizinahia birsortzeko, hiztun komunitatearen iruditeria eta ametsa elikatzeko.
‎Borondate bat, beste gauza batzuen artean. Horrela esanda sinplea dirudi, baina horrek inplikazio handiak ditu gure paradigma pentsatzerakoan. Euskaldun koherente eta konpetente izatea ez da hiritar estandar baten kondizio bera.
‎Azken hau bete betean praktikatzea ez da erraza. Ideia politiko zabalagoek erakargarritasun handia dute gutako gehienon baitan, alderdien jokoak grabitate handia du, eta lehen bezala orain, hiztun komunitatearen ikuspegi polistiko autonomoak etengabe iparraren tentsioari eustea eskatzen du. Eta ideia dentsitate propioa izatea.
‎Joera horiek ikuspegi sakonago eta zabalagoan txertatu behar dira. Giza-sarea, gizarte erakundetzea eta komunitate ehuna zaindu behar ditu gure kulturgintzak, etorkizunik izango badu. Eta horrekin batera, Internet eremuan eta teknologia berrietan ausart txertatu.
‎Gizartean gune neuralgikoak diren batzuk gizarte antolatutik sortutako eraketek betetzen dituzte gurean. Hiru esparruen espazio hibridoetan dauden hainbat erakundek pisua dute gure ekonomian, zerbitzuetan, hezkuntzan eta kulturgintzan. Eta euskararen komunitatearen kasuan, hizkuntzaren loraldia ekarri duten eraketa sare gehienak gizarte antolatuaren logikatik sortu ziren eta hala daude antolatuak.
‎‘Hooligan’ jarrera ere badugu gure gauza askorekin, gatazka armatu baten pedagogiak areagotua, baina hondoan uste dut ibilbide historikoan tokatu zaigun lekuak sakonago beste tonu bat ere eman digula, beste begirune bat.
‎Lehen aipatu dugu gaur egun nagusi den aldarteaz bestelako patxada eta irekitasuna behar genukeela gure sustrai eta material kulturalei begiratzeko, euskal progresismoak egindako on/ txar banaketatik harago. Belaunaldi horren obsesioetatik bestelakoak diren hutsuneak eta galderak zabaltzen baititu mende berriko gizakiaren biluztasunak.
‎Eta zer dugu guk ikasteko. Hezkuntza arautuari garrantzi handiegia eman ote diogu eta familiaren, izadiaren, espirituaren arreta ahuldu?
‎Adibide bizigarriak baditugu gure artean.
‎Aitortua dago, beraz, nire begiratuaren alderoa. Deformazio horren aitorpenaz gain, behar ere uste dut ekintzarako ideiak behar dituela gure euskaltasun honek une honetan. Ideia organikoak, organizatzeko ideiak, organoentzako ideiak.
‎Baina egunsenti bakoitzak aurreko gaua ezabatzen du erantzun du beste ezkutuko batek. Hona hemen nola Zutolako Hoxpine gaixoa hilik erori den toki berean egina dugun guk gaur gauean berotzeko sua.
‎nerabeak atsekabetu samarra dirudi. Orain axola duena gure zauri hauek ditun. Eta begiak oso osorik ditugula biok ala biok.
2014
‎" Zakurrak bezala usainka, nire gidariek gela suntsitu batetik bestera eraman ninduten, esanez" hau jasmina da"," hau bioleta"," hau arrosa"." Beduinoek hitz haiekin erakutsi zizkioten Lawrenceri Siriako palazioaren paretak, eta, metaforaz apur bat abusatzea bada ere, uste dut gure muin muinean, gizakiaren barren barrenean, halako zera bat dagoela zerako zeraren zera bat, antzerki komikoetako formulan, buztin desberdinetako paretak dituen eraikuntza, ezagutzen oso zaila, gune sekretua norberarentzat ere.
‎Ertz horiexetatik harantzakoa espekulazioaren mendeko lurraldea da. Zeren eta, zapaldu gabeko auzo irudizkoa handizki hedatzen baita egon litekeenetik mugapenik ez duen gure asmameneraino: finitua eta infinitua/ unibertso paraleloen balizko existentzia/ antipartikulaz osaturiko antimateriaren sasitza/ aldi bereko unibertsoen sorrera eta desagerpena/ sumatu ere egiten ez ditugun bertze dimentsio fisiko batzuen aukera/ zulo beltz agian zulodunak/ higgs bosoien erakarmen dantza/ unibertso aniztuna delakoa...
‎Ahokua ehorzketetarik jiten delarik, zirtzilen hatsa ibiltzen da Plumagaineko ezkaratzean. Onen gotor lekua hartua dute buhameek eta ezena errealista ezin horretan, sinbolikoak du gure segurtamenen bukata handia egiten. Larzabal mugaz muga n erran nuen ez nuela sinesten Klotildaren amodioan, oilandak oilategia nahi du, errana da ere funtsean horren erreplika batean.
‎Moneinak ematen direlarik bukaeran belaunaldi guziak sartzen direlarik dantzan, adesioa bada, adin klase eta sozial klase guzien adostasuna irakurtzen delarik, txaloek baino gehiago balidatzen dute eskainia eta kitantxa ematen. Biarnotik heldu den jauzi horrek bere soiltasun eta zurruntasunarekin denak batean, gorri eta beltz biltzen ditu bere moldera, ereduak hor ditugularik gure artean nahasirik. Ez maisua gainean eta gu urrun.
‎Hemengoak irriz: " Te egun bederen baditugu gure idurikoak". Zahartzeak itsusten du eta komikoa zaie gaztea mamuturik ikustea.
‎" Denek behar dugu gure hizkuntza ongi ahozkatu, eta bertsulari batek bietan". 62
‎Elizak gakotzen duen gizartean dena bekatu da: " hitz larriak, itsuskeria horiek ez ditugu guk erraiten, baina Satanek. Normal da, gaixtoak dira, apezak erakutsi digu".
‎Idazle egiatia da. Baina berak diona, euskara faltak du gure rollotik kanpo atxikitzen. Ñabardura bat halarik ere herstura edo hetsiduraren arriskuan, mestizaia horiek frantsesez egiten direla, beraz Mauleko Caudinen etsai horien hizkuntzan eta beraz kultura dominantearen eihera dute itzulikarazten.
‎Euskaltasuna lege eskandalagarriek lehertzen dutelarik, bertsolariak behar ote du hitza eman zapaltzaileari, postura leuna atxiki, integratu behar da etsaien delirio demokratikoan edo ozen entzunarazi nehon ere lekurik ez duen gurea, euskaraz aritzea ez lukeelako gehiengoaren indarrak baldintzatu behar baina gutxiengoaren eskubideak. Nazioarteko eskubidean ja hala baita.
‎Nihaurek komunismoa dut oraino amets, baina Internazionala tatarreatzen dudalarik orain," du passe faisons table rase" ez dut kantatzen. Ene populuaren memoria ez baitut galdu nahi eta asumitu nahi dut osoan, eder atzeman nahi dut gure amatxien fedea gauerdiko mezan, eder pertsona xume baten beste mundura igortzeko kraskatzen ari diren galeriek eskatzen dietelarik aingeruei: " honen arima har ereman, eskain zazue Jaungoikoaren aitzinean".
‎(Hau jartzen da. Orduan, auzapezak irakurtzen dio bere mintzaldia.) Betiri Iharour jauna, herriko auzapez bezala, nere kontseiluko gizonekin eta herri guzia dugula gurekin, heldu natzaizu gure zorionen emaiterat, zure ohoratzeko apailatua izan den besta eder huntan. Onar azu ere gu denen mileskerra:
‎Barneko antzerkia ez daiteke tobera. Hots, garai honetan behar dugu gure teoria gehiago justifikatu.
‎Lantzen duten zaldikoa ikusirik, basa da hau ere, beste zerbaiten errateko ote den hor? Ez dugu guk dantzan arrarazten hasteko, sustut ez bolantekin, zirtzila da gurea, eta Urbeltzen analisiari fidatuz, oroitzen gara harentzat otte migratzailea dela. Erreferentzia egiten du Egiptoko plagei eta jendarteak dituen beldurrak egozten dizkiogu.
‎Presoei sostenguz, urtez urte eman ziren Heletan gaualdiak non talde ezberdinetako kideek parte hartu zuten beren ber, EATB izenaren pean, heldu baita ba praktikak, eta ba jendeen gogoak, EATB talde soila bilakarazi baitu beste orduko taldeen artean. Uste dut gure antzerkiaren ezagupenerako ezberdintasun ezabatze horrek kolore anitz histen duela eta gerorako eztabaidako osagai anitz urtzen dituela gris berean. Ikus dezagun zer talde zen denboran eta ea atzeman daitekeenez ezaugarri berezirik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu 50 (0,33)
dut 27 (0,18)
du 23 (0,15)
dute 17 (0,11)
ditugu 14 (0,09)
duk 12 (0,08)
zuen 11 (0,07)
zuten 10 (0,07)
ditu 8 (0,05)
duzu 7 (0,05)
genuen 7 (0,05)
dugula 6 (0,04)
genuke 5 (0,03)
badu 4 (0,03)
badugu 4 (0,03)
duela 4 (0,03)
duen 4 (0,03)
luke 4 (0,03)
zutela 4 (0,03)
ditugula 3 (0,02)
dugun 3 (0,02)
dutela 3 (0,02)
genuela 3 (0,02)
zuela 3 (0,02)
baditugu 2 (0,01)
badugula 2 (0,01)
badute 2 (0,01)
baitu 2 (0,01)
dituen 2 (0,01)
ditugun 2 (0,01)
dituk 2 (0,01)
dituzte 2 (0,01)
dugulako 2 (0,01)
duguna 2 (0,01)
duzue 2 (0,01)
gaitun 2 (0,01)
genituen 2 (0,01)
nuke 2 (0,01)
zituen 2 (0,01)
Badu 1 (0,01)
badukete 1 (0,01)
baduzue 1 (0,01)
bagintu 1 (0,01)
bailukete 1 (0,01)
baititu 1 (0,01)
baitituzte 1 (0,01)
baitzuen 1 (0,01)
baitzuten 1 (0,01)
dituela 1 (0,01)
ditugularik 1 (0,01)
ditugunekin 1 (0,01)
ditut 1 (0,01)
dituzu 1 (0,01)
dituzue 1 (0,01)
duala 1 (0,01)
dudanez 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
duena 1 (0,01)
dugun bezala 1 (0,01)
dugunak 1 (0,01)
dukegu 1 (0,01)
dukezu 1 (0,01)
dutenean 1 (0,01)
duzula 1 (0,01)
gaituk 1 (0,01)
genituela 1 (0,01)
genukeela 1 (0,01)
genukeen 1 (0,01)
genukeena 1 (0,01)
gintunan 1 (0,01)
lukete 1 (0,01)
luketelako 1 (0,01)
nuela 1 (0,01)
nuen 1 (0,01)
zenuke 1 (0,01)
zituztela 1 (0,01)
zituzten 1 (0,01)
zuelako 1 (0,01)
zuena 1 (0,01)
zutena 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu herri 6 (0,04)
ukan gu ere 5 (0,03)
ukan gu baino 4 (0,03)
ukan gu bizitza 4 (0,03)
ukan gu buru 4 (0,03)
ukan gu etxe 4 (0,03)
ukan gu gizon 4 (0,03)
ukan gu ama 3 (0,02)
ukan gu gero 3 (0,02)
ukan gu historia 3 (0,02)
ukan gu iragan 3 (0,02)
ukan gu zain 3 (0,02)
ukan gu aditz 2 (0,01)
ukan gu ahalegin 2 (0,01)
ukan gu alderdi 2 (0,01)
ukan gu antzerki 2 (0,01)
ukan gu arbaso 2 (0,01)
ukan gu bakarrik 2 (0,01)
ukan gu bazter 2 (0,01)
ukan gu begi 2 (0,01)
ukan gu bi 2 (0,01)
ukan gu dantza 2 (0,01)
ukan gu egin 2 (0,01)
ukan gu euskaltasun 2 (0,01)
ukan gu ez 2 (0,01)
ukan gu familia 2 (0,01)
ukan gu gauza 2 (0,01)
ukan gu hizkuntza 2 (0,01)
ukan gu inguru 2 (0,01)
ukan gu kanpo 2 (0,01)
ukan gu lan 2 (0,01)
ukan gu mintzaira 2 (0,01)
ukan gu negozio 2 (0,01)
ukan gu prestatu 2 (0,01)
ukan gu teoria 2 (0,01)
ukan gu zer 2 (0,01)
ukan gu adin 1 (0,01)
ukan gu adiskide 1 (0,01)
ukan gu adrenalina 1 (0,01)
ukan gu agindupeko 1 (0,01)
ukan gu aholku 1 (0,01)
ukan gu aita 1 (0,01)
ukan gu aitona 1 (0,01)
ukan gu alaba 1 (0,01)
ukan gu amatxi 1 (0,01)
ukan gu amerikano 1 (0,01)
ukan gu amona 1 (0,01)
ukan gu andregai 1 (0,01)
ukan gu antz 1 (0,01)
ukan gu ari 1 (0,01)
ukan gu artxibo 1 (0,01)
ukan gu asimilazio 1 (0,01)
ukan gu asmamen 1 (0,01)
ukan gu asmatu 1 (0,01)
ukan gu aurre 1 (0,01)
ukan gu aztergai 1 (0,01)
ukan gu balio 1 (0,01)
ukan gu barn 1 (0,01)
ukan gu bat 1 (0,01)
ukan gu batzuk 1 (0,01)
ukan gu beha 1 (0,01)
ukan gu berelkartu 1 (0,01)
ukan gu bezala 1 (0,01)
ukan gu bitarteko 1 (0,01)
ukan gu denbora 1 (0,01)
ukan gu departamendu 1 (0,01)
ukan gu diskurtso 1 (0,01)
ukan gu eduki 1 (0,01)
ukan gu egon 1 (0,01)
ukan gu egungo 1 (0,01)
ukan gu ekintza 1 (0,01)
ukan gu ekonomia 1 (0,01)
ukan gu eliza 1 (0,01)
ukan gu enda 1 (0,01)
ukan gu erabaki 1 (0,01)
ukan gu erabili 1 (0,01)
ukan gu erran 1 (0,01)
ukan gu errege 1 (0,01)
ukan gu erru 1 (0,01)
ukan gu esfortzu 1 (0,01)
ukan gu eskakizun 1 (0,01)
ukan gu esker 1 (0,01)
ukan gu eskola 1 (0,01)
ukan gu esku 1 (0,01)
ukan gu etsai 1 (0,01)
ukan gu euskaldun 1 (0,01)
ukan gu Karrika 1 (0,01)
ukan gu Kepa 1 (0,01)
ukan gu Kordoba 1 (0,01)
ukan gu Marco 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia