2008
|
|
Euskararen batasunaren auzia ez da atzo goizekoa baina gure literaturaren his toria osoan zehar, nola edo hala, gai hau aldizka planteatu den arren, estandarizazio rako lehen pauso serioak, ordea, XX. mendearen hasieran hasi ziren egiten, Hondarribiko bileretan Euskal Herri osorako grafia arauak ezarri nahi izan zirenean. Geroxeago, 1916an, Euskaltzaindia eratu bezain laster, gure Akademiak
|
lan
horri heldu zion, Broussain eta Campion euskaltzainen eskutik, praktikan arrakastarik izan ez arren. Haren ondoko beste saio batzuek ere ez zuten zori hoberik izan, Azkueren gipuzkera osotua, Krutwigek bultzaturiko lapurtar klasikoaren berpiztea edota Oskilasok proposatu nahi zuena gogoan harturik.
|
2011
|
|
Joseba Intxaustik, Joxe Azurmendik, Joan Mari Torrealdaik, Paulo Agirrebaltzategik... Egiteke dagoen kanpo
|
lan
hori heldu bitartean, puntu honetan Jakinen ingurukoek egindako ikerketak erabili ditugu aldizkaria eta haren kultur proiektuaren gako nagusiak azaltzeko. Beraz, lan horietatik ateratako datu eta azalpenen sintesi moduko bat aurkezten dugu segidan.
|
2014
|
|
Administrazio eta Finantzak goi mailako heziketa zikloko 14 ikaslek parte hartu zuten2013an hainbat bilera egin zituen Cederna Garalurrek Hezkuntza Departamentuarekin, Nafarroako Mendialdeko lanbide heziketako ikastetxeetan ekintza bateratuak lantzeko.
|
Lan
horri heltzeko, Mondragon Unibertsitatearekin jarri zen harremanetan, dinamizazio ekintzak garatzen duen esperientziagatik. Ekintzailetza programa bat lantzea proposatu zuten unibertsitatetik, Altsasuko, Baztango, Bidasoko eta Irunberriko lanbide heziketako ikastetxeetako ikasleentzat.
|
|
2013an hainbat bilera egin zituen Cederna Garalurrek Hezkuntza Departamentuarekin, Nafarroako Mendialdeko lanbide heziketako ikastetxeetan ekintza bateratuak lantzeko.
|
Lan
horri heltzeko, Mondragon Unibertsitatearekin jarri zen harremanetan, dinamizazio ekintzak garatzen duen esperientziagatik. Ekintzailetza programa bat lantzea proposatu zuten unibertsitatetik, Altsasuko, Baztango, Bidasoko eta Irunberriko lanbide heziketako ikastetxeetako ikasleentzat.
|
2015
|
|
508. Nazio proiektu egoki eta bideragarriaren ezaugarriak definitzen joateko, bere esperientzia eta hausnarketez gain, euskal intelligentsiaren ekarpena bilatu zuen ELAk, eta Unibertsitate munduko adituak
|
lan
horri hel ziezaioten saiatu zen; Manu Robles Arangiz Institutuak bideratutako kolaborazio horren emaitza izan zen, besteak beste, 1999an argitaratutako" Propuestas para un nuevo escenario. Democracia, cultura y cohesion social en Euskal Herria", bostehun orrialdetik gorako lan kolektiboa.
|
|
Zeharkako saioekin aspertuta, Urolakoek zuzendaritzarekin bitartekaririk gabeko harremanak hastea erabaki zuten 1974ko azaroaren 9n eta 10ean Urretxuko pasiotarren komentuan egin zuten biltzarrean, eta
|
lan
horri heldu zioten asmo eta ekimen sendoz. Handik gutxira bilduko ziren lehen aldiz, Baionan, Tasio eta, ELA ofizialaren izenean, Jose Migel Leunda; zortzi bat orduko enkontruan elkarrengandik uste zuten baino askoz hurbilago zeudela ikusi zuten, bataren zein bestearen harridura eta pozerako.
|
2018
|
|
Historiari buruzko ikerlanetan erruz erabili da azken hamarraldietan ahozko historia. Ahozko iturrien aplikazioaren adibide adierazgarriena lehendik ere aipatu dugun Altaffaylla Kultur Taldearen argitalpenean topatzen dugu, izan ere,
|
lan
horri heldu ziotenean, gertaera haietan zuzeneko protagonistak eta beren familia gertukoenak izan zirenen lekukotasun asko eta asko erabili ziren.
|
2020
|
|
Gobernuko ordezkariak aitortu zuen LGTBI+ kolektiboen bultzadarik gabe politika publikorik ez zela izanen. Horregatik, aldarrikatu zuen
|
lan
horri heltzerakoan erakundeak eta LGTBI+ kolektiboak elkarri entzun beharra zutela," kolektiboak baitira ezagutza, historia, premia eta errealitatearen iturri nagusia".
|