Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2013
‎a) Taldeka, 10 galderako galdetegia prestatuko duzue. Lan horretarako zer duzuen gogoratzea ondo etorriko zaizue:
Lan hori egiteko, honako urrats hauek egin ditzakezu:
‎Elkar itzazu alde batekoak eta bestekoak, esaldi bikoteak osatzeko. Lan hori egiteko, lagungarria izango zaizu izenei erreparatzea.
‎Nik literatura usaina hartu diot lan horri
‎informazioa zabaltzea. Lan hori ezin da edonola egin ezta. Lehenengo urratsa informazio ona eskuratzea da:
‎Identifikatze lan hori egiteko, lagungarri izango zaizu galderaren erantzuna aurreikustea, baita erantzun hori bilatzeko galderako zein hitz izan daitekeen gako hitza edo gako hitzak zehaztea ere. Batzuetan, gako hitza galderan bertan dago; esaterako," zein da txalapartaren itxura?" galderan, itxura da gako hitza, hau da, testuan bilatu behar duzuna; ondoren, haren inguruan irakurriz, behar den informazioa identifika dezazun.
‎Dagoeneko, bazabiltza testuetan zenbait informazio azkar azkar identifikatzen, baina badira lan horretan lagun zaitzaketen alderdi gehiago. Horiek ezagutzeko, irakurri jarraian duzun informazio testua.
‎kazetari lana egitea! Lan hori ondo betetzeko, jakina, ezinbestekoa izango zaizu planifikazio on bat egitea. Beraz, ekin lanari!
‎Antola zaitezte zeuen artean, mapan markatuta dituzuen leku horien deskribapen fitxak osatzeko. Lan hori egiteko, honako informazio gehigarri hau ere eskuratu dizuete.
‎Bestetik, laginaren elementu kopurua biztanleriaren zer zati den aztertuz, laginaren tamaina ehunekotan ematen ere ikasi duzu. Baina, lan horretan gehixeago trebatzea komeni zaizu
‎Hala ere, hor ez da amaitzen ikerketa, izan ere, informazioa ulergarriagoa izan dadin, datuak grafikoki adierazi ohi dira. Adi, lan hori ez baita txantxetakoa!
Lan hori egiteko 1 zereginaren euskarrietan eskura dituzu jantokian eta etxean bazkaltzen duten ikasle kopuruak.
‎Dena den, menu horren egokitasunari buruz ez zen aipamenik egin. Zuri dagokizu lan hori egitea.
‎Tamalez, ikasleek lan hori egiteko denborarik ez zuten izan. Hortaz, lan hori osatzea zuri dagokizu.
‎Tamalez, ikasleek lan hori egiteko denborarik ez zuten izan. Hortaz, lan hori osatzea zuri dagokizu. Azterketa egiteko, jantokiko bi hilabetetako (urtarrila otsaila) menua eskuratu dizugu.
‎Edozein txosten estatistiko egiteko, ezinbestekoa da taulen bidez datuak antolatzea, eta maiztasun taulen bidez balioen banaketa aztertzea. Baina, gai al zara lan hori behar bezala egiteko?
‎Zenbat lan aurrezten den! Lan hori amaitzeko, erronboen eta trapezioen formulak ondorioztatzea besterik ez zaizu falta.
‎b) Irudika itzazu jarduera honetako 1 zeregineko elementu geometrikoak, GeoGebra aplikazioa baliatuta. Lan hori egiteko, ikusi Geogebra 02 tutoretza bideoa, eta erabili Paraleloak eta perpendikularrak GeoGebrako fitxa.
‎Irudi horien konbinazioak eginez irudi berriak sor daitezkeela ikusiko zenuen noizbait. Ea zer moduz moldatzen zaren lan horretan!
‎Eta prozesu hori ez da gelditu, ez da amaitu eta jarraitu egiten du. Beraz, lurraren barneko indarrek eragindako fenomeno horiek moldatu dituzte itsasoak eta kontinenteak, lurrazala eta erliebe geografikoak, eta oraindik ere lan hori egiten jarraitzen dute!
‎egiten da. Norbaitek lan hori errepikatu nahiko balu, egindako lana modu garbi eta antolatuan bildu behar da. Memoria teknologikoa izango da zuen lana biltzeko tresna.
2014
‎a) Hasteko, taularen lehenengo zutabean, zehaztu zer egin behar duzuen egoeraren eskakizunak gauzatzeko. Lan hori
‎Gidoia idazteko oso baliagarria izango zaizue gizartearen ezaugarriak laburbilduta edukitzea. Lan hori egiteko binaka antolatuko zarete.
‎Unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen erronka gainditu duzue, eta eskatutako zereginak ere egin dituzue. Nola moldatu zarete taldean lan hori egiteko?
‎Gainditu duzue unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen erronka, eta eskatutako zereginak ere egin dituzue. Nola moldatu zarete taldean lan hori egiteko?
‎Sortutako ondorioetan oinarrituta, adierazi etorkizunean zer egin daitekeen. Lan hori errazteko erabakien zerrenda duzue hemen. Hautatu egokia den baten bat, eta adierazi zein ez litzatekeen egokia izango zuen herrialdean eta zergatik.
‎Magnitudeen arteko unitate aldaketak eta eragiketak maiz egin dituzunez, lan horretan trebatu behar duzu lehenbailehen.
‎Horren ordez, zeharkako teknikek aukera ederra ematen dute, adierazpen aljebraikoak eraldatuz, nahi beste informazio eta neurri berri lortzeko. Nolanahi ere lan horretan jarduteko formulekin, ekuazioekin eta bestelako zenbakizko adierazpenekin arintasunez lan egitea oso garrantzitsua da. Ikusiko duzu, ez da zaila!
‎Esferak ez du onartzen garapen laua; horregatik, ez da erraza esferaren azalera kalkulatzeko formula ondorioztatzea. Horretarako, goi mailako adierazpen matematikoekin aritu behar da; hori dela eta, lan hori aurreragorako utziko dugu, eta, oraingoz, aski izango dugu formula buruz jakitea. Formula gogoratzeko bidea erraza da, edozein esferaren azalera kalkulatzeko nahikoa baita haren zirkulu nagusiaren azalera laukoiztea, hau da:
‎Epe luzerako lan bat egin behar duzun bakoitzean, lan hori planifikatzeak sekulako garrantzia du.
2016
‎Lipidoak epe luzerako gordetako erregaiak dira bizidunentzat. Energia gordailu gisa egiten duten lan horrez gainera, zelulen mintza ere osatzen dute; ez dira uretan disolbagarriak. Lipidoen artean gantz azidoak eta kolesterola dira ezagunenak.
‎Nerbioek beren nerbio zentroei ematen diete estimulu horien berri eta, zentroetan estimulu horiek prozesatu eta erantzuna organo motorretara (muskuluetara) edo guruinetara bidaltzen dute. Bi sistemak batera hartuta, esan genezake sistema neuro hormonala arduratzen dela lan horretaz. Hala ere, kasuaren arabera erantzun egokiak bideratzeko, sistema endokrinoarekin batera edo bakarka lan egin dezake nerbio sistemak.
‎Areago klasiko hori Duvoisin lapurtarra bezalako idazle jori eta trebea baldin bada. Eta zer esanik ez lan horrek doktrinaz jositako gure" literatura" n hain urri ditugun kontaerak ekarriz gero. Beraz, Juan San Martinen eskutik datorkigun argitalpen honek bozkarioz bete gaituela esan behar.
‎15 Ez dut uste lan hori edozeinek egin dezakeela.
‎Planifikazio lan horretan, bigarren kokatze jardueran planteatutako erronkari aurre egiten hasteko, saia zaitezte egoera horren eskakizunak zehazten eta biribiltzen.
‎zenbakien eta segiden gordeleku hutsa baino zerbait gehiago". Lan horretan, bi triangelu bereziren misterioak eta kuriositateak ikertu, eta eguneroko bizitzan zer aplikazio duten erakutsi duzue, hainbat zenbaki eta zenbaki segida baliatuz.Monografikoaren hedapenari dagokionez, arduradunak zuen esku utzi du zenbat ale argitaratu diren erabakitzea, eta, horretarako, pentsatu duzue aproposa izan daitekeela gisa horretako lanen tiradari buruz ikertzea.Lana hain kon... Zenbat gauza ikasteko eta egiteko!
‎Eragiketen propietateak aztertu ondoren, polinomioen arteko batuketak eta kenketak egiten hasi behar duzu. Baina lan hori urratsez urrats egitea komeni da, kasu errazetatik abiatu eta zailagoetara jauzi eginez. Ea, bada, zer moduz moldatzen zaren polinomiorik sinpleenekin, monomioekin!
‎(Oro har, lan hori errazen egiteko modua aukeratzea komeni da).
‎(Oro har, lan hori errazen egiteko modua aukeratzea komeni da).
‎(Oro har, lan hori errazen egiteko modua aukeratzea komeni da).
2017
‎Niretzat esanahi berezia dauka lan horrek. Ama gaixo egon zen garai batean egin nuen; nire ondoan egoten zen aulki gurpildunean, margotzen ari nintzela, eta horregatik dut bereziki gustuko.
‎Sukaldaritzako saio mamitsuen ondoren, garbitze lanak ezinbestekoak dira, besteak beste, gaixotasunak saihesteko! Eskerrak zientziak eta teknologiak makina bat aurrerakuntza eskaintzen dizkiguten lan hori arintzeko!
‎Ideologia proletarioak eratzeko lehen mugarri nagusia Manifestu komunista izan zen, Karl Marxek eta Friedrich Engelsek 1848an argitaratua. Lan horrek klase borrokaren ikuspuntuak eta kapitalismoarekiko desberdintasunak ditu aztergai. Une hartan, komunismoa eta sozialismoa sinonimoak ziren eta biek proletarioen onura zuten jomuga, klaserik gabeko gizarte batean.
‎a) Launaka, aztertu Itunaren atalak eta erabaki horietako bakoitzean zein den aukerarik onena. Lehendabizi, egin lan hori bakarka, eta gero aukerarik onena taldekideen artean adostu,' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz. Gehitu zuen erabakiaren arrazoiak.
‎Gertakizun edo gai bati buruz ikasteko, historialariek lehen eta bigarren mailako iturriak erabiltzen dituzte eta ahal duten informazio guztia ateratzen dute horiek aztertuz. Baina lan hori modu kritikoan egin beharra dago, benetan gertatu zena azaltzen dutela ziurtatzeko. Azter itzazu labur labur hainbat iturri, horiekin nola moldatzen zaren ikusteko.
‎Baliagarria litzateke lan hori emakume bat oinarri hartuta. Zer doikuntza egin lirateke?
‎d) Lan horrekin jarraituz, gauza bera egin daiteke hirugarren eta laugarren koadranteko angeluekin, 180 ko diferentzia duten angeluen eta aurkako angeluen arteko erlazioak baliatuz. Lan hori errazteko, ireki ezazue GeoGebrako fitxategi bat, eta egin honako urrats hauek:
‎d) Lan horrekin jarraituz, gauza bera egin daiteke hirugarren eta laugarren koadranteko angeluekin, 180 ko diferentzia duten angeluen eta aurkako angeluen arteko erlazioak baliatuz. Lan hori errazteko, ireki ezazue GeoGebrako fitxategi bat, eta egin honako urrats hauek:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia