Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 168

2000
‎Lan bati, edozein lani, artistiko adjektiboa erantsi ahal izateko emozionatu egin behar duela iruditu zait beti, nolabaiteko emozioa sortu lan hori apreziatzen duenarengan, lan hori ikusi, entzun, irakurri edo ukitzen duenarengan. Ez guztiengan, noski, nahikoa baita pertsona bakar batek, edo artistak berak bakarrik nabaritzea lanak baduela eraginik berarengan, berria den zerbait sortarazi diola.
‎Lan bati, edozein lani, artistiko adjektiboa erantsi ahal izateko emozionatu egin behar duela iruditu zait beti, nolabaiteko emozioa sortu lan hori apreziatzen duenarengan, lan hori ikusi, entzun, irakurri edo ukitzen duenarengan. Ez guztiengan, noski, nahikoa baita pertsona bakar batek, edo artistak berak bakarrik nabaritzea lanak baduela eraginik berarengan, berria den zerbait sortarazi diola.
‎Izan ere, artea arte gisa onartzeko ez dago zertan errespetatu artelana, eta are gutxiago lan horren egilea. Baina guk norbaiti artista izena ukatzeak ez du gutxituko lanaren balioa, lanak berezko baliorik baldin badu behintzat, nahiz eta alderantzizkoa gertatzea posible izan:
‎Durangoko azokara begira, Joan Mari Irigoienen eleberria izango da ziur aski aurtengo izarretako bat. Bi urte t’erdi buru belarri lan horretan aritu ondoren seiehun orrialdetik gorako eleberria taxutu du Altzako idazleak. Ez da edonolakoa izan bere erronka:
‎Aldizkariaren bigarren zenbakia 1948an agertu zen, behin 1946an Picavea hil eta gero. Lan horren ardura nagusia, hasierako lau zenbakietan, Juan Thalamas Labandibarren eskuetan gelditu zen hein handi batean; bosgarren zenbakitik aurrera, aldiz, kezka hori Isidoro de Fagoagak jaso zuen, abeslari eta idazle beratar hori Argentinatik itzuli ondoren. Zenbaki horretan, argitaratzaileek oso garbi uzten zuten, gizazaletasuna eta aniztasuna errebindikatuz, lehenengo aitzindariaren jarraitzaileak izateko borondate sutsua zutela.
‎Nik oso beharrezkoa dakusat bibliografia lan hori. Mila bider nahiago dut" nazional" eta oinarrizkoa den eginkizun hau, ezen ez" nazionalista" omen diren beste asko, aho beteka eta arrabots handiarekin aurkezten diren horiek.
‎Hemen ere informatikak eskaintzen digu laguntza handia behar beharrezkoa den espezializazioa lortzeko, Jon Bilbaok planteaBiblinleka tzen zuen osotasunari uko egin gabe. Izan ere, sailek atalkako bibliografiak osatzen badituzte, lan horren fruituak Interneten jar litezke, bisitari elektronikoari nahi dituen arloetan nahi adina kontsulta egiteko aukera emanez.
‎Hori, noski, gaur egun amets bat besterik ez da, baina historian zehar sarritan gertatu den bezalaxe, gizakiok batzutan ametsak egia bihurtzeko gaitasuna izaten dugu. Halere, lan horri ekin aurretik, bi baldintza bete lirateke: batetik, beharren azterketaren araberako plangintza zehatza eta sakona, martxan dauden eta sortu nahi genituzkeen liburutegiek zerbitzuaren bikoiztasuna eskaini ez dezaten.
‎Eusko Jaurlaritzari dagokio lege gordailuaren bidez biltzen den bibliografia katalogatzea. Aurten lan hori euskara hutsez egiten hasiko gara. Euskal Bibliografia Interneten bidez eskuragarri izango da eta horrela Euskal Auto' Biblioteka nomia Erkidegoko liburutegiek euskaraz katalogatzeko eredutzat har dezakete.
‎Miguel Condearena eta Carmen Miral teknikariak arduratu dira Liburutegi Publikoen arloa Antolatzeko Azterlana egiteaz. Lan hori, garai hartan bulegoko burua zen Asun Maestrok prestatutako Liburutegien Sarearen Memoria zabal batekin batera, funtsezkoa izan da: egia da, halere, bi azterlan horiek aurreko urteetan egindako beste hainbat azterketa eta dokumenturi gehitu zaizkiola, eta guztiek behar zutela sistematizazio eta helburu argi bat, hara hurbiltzeko, eta arlo honentzako bilakaera esparru bat.
2001
‎Gai dira gizartearen sektore dinamikoenakerakartzeko. Ez horrenbeste, sektore horiek antolatzeko, adostasun zabal baten bidez. Kultura horien aurrelari ekina batzuen eskuetan izan, eta aurrerakuntza lan horretan, ezin besteena onartu, osagarri eta lagungarri legez.
‎P ruden Gartziak erabiltzen dituen argudioak Lur Entziklopedia Tematikoaren Euskal Herria ren Historia lan horri nik neuk egin nion kritika zabalagoan agertzen ziren batzuen antzekoak dira, hein batean (ikus Uz ta ro 27, 107 orr.). Orrialde beteko artikulua izanik, Pruden Gartziaren arrazoiketa nirea baino erabateko eta zorrotzagoa zen, halakoetan ezin baita ñabardura gehiegi egin, noski; are gutxiago, kontuan hartzen badugu Azkue Bibliotekako buruaren helburua polemikoa zela.
‎Eta horien lana erabili beharradago, gizarteak hori egiteko ordaintzen dien heinean. Lan hori egiten ari da bai EHUn, bai Euskal Herriko beste unibertsitateetan, eta horien artean bereziki aipatu nahi dut, kide naizen aldetik, UEUk urteetan (eta zailtasun ez txikiez) burututakoa. Euskarazko (baina baita erdarazko) unibertsitate munduan zabor dezente egoteak ez du esan nahi ahalegin itzelaz metatutako esperientzia guztia zakarrontzira bota daitekeenik, besterik gabe.
‎Zer moduzko harrera egiten zien jendeak zure eskariei? Laguntzarik izaten zenuen, ala bakarbakarrik jardun behar izaten zenuen lan horretan?
‎Erdaldunek, berriz, aurreiritzi oker hori ez baitzuten, honelatsu esaten zidaten: " Egin ezazu lan hori; horrek gero eta gehiago balioko du eta".
‎Baina garaian garaiko kontuak izaten dira. Hala, ni hasi nintzenean, eta bai geroagoko urteetan, gizon bat lan horretarako jartzea, eta ondoren beste lanik gabe uztea ere, oso aurrerakoia izatea zen, eta nik aukera hori izan dut.
‎Nik nire barruan ez dut hitzik entzuten; gauzak ikusi egiten ditut. Horregatik, hizketan hasterakoan, nik nire barruan ikusi egin ditudanentzat hitzak bilatu behar ditut, eta lan horrek denbora eskatzen du; hizketak ez dit horretarako astirik ematen. Horregatik, gaur erantzun beharrak bihar gogoratuko zaizkit.
‎Basarriren prosa nolakoa zen jakiteko, horixe da liburu bakarra. Argitaratutakoan, Lekuona liburu horretaz baliatu zen bere lan hori egiteko, Basa rriren bertsolari proiektuaizena erantsiz. Lekuonak ondo egin zuen; baina gero jendeak gehiago irakurri eta aitatu du Lekuonaren lana, Basarriren liburua bera baino.
‎hizkuntza gutxituen normalkuntza hizpide bihurtzea, etxean bertan nahiz Europan. Lan hori guk geuk bete ezean beste inork ez duela bere gain hartuko argi izan behar dugu. Azken finean, EBko asmorik hoberenak ere ez dira inoiz gauzatuko horren premiarik sentitu ezean, eta premia hori gure eskutik soilik sor daiteke.
‎Europan, batik bat. Bateratu behar da, hala eta guztiz ere, lan hori, herri mugimendutik sor daitekeena rekin. Eta hori da benetan planteatu behar dena.
‎Bistan dago egin den erasoa hizkuntza, irakaskuntza, eduki historikoak, aukera politikoak eta abar dena zaku berean sartzen ahalegintzen dela eta" totum revolutum" hori dela giro egokiena dena susmagarri bihurtzeko. Zaila bada ere argitze lan hori egiten saiatzea beharrezkoa dela uste dut.
‎oinarri hartuta, euskaraz bizitzeko eskubidea aldarrikatzea eta hori gauzatuko duten neurriak sustatu edo sortzea izan da urteetan euskalgintzak egin duen lana, eta bide berari jarraitu behar dio, unerik latzenetan ere bere lanari eutsiz. Eta lan hori, dudarik gabe, bi modutan egin behar du: 1) ohiko jarduna gero eta arrakastatsuagoa izan dadin lortuz —irakaskuntza euskalduna sustatuz, eragileka eta norbanakoak euskalduntzera animatuz, euskal produktuen kontsumoa ugalduz... —; 2) gizartearen adostasuna eta babesa erakutsiz indar bilketa adierazten duten ekimenen bidez —Korrika, ikastolen jaiak eta antzekoak indartuz—.°
2002
‎Ez da idazlearen ardura bere lana irakurria izan dadin. Bere ardura da beraren buruari fidela izatea, beraren proiektu literarioaz koherentea izatea eta literaturgintzarekin konpromisoa hartzea, hau da, ez ematea lan literariotzat, berak bere baitan baldin badaki lan hori erredakzio ariketa hutsa baino ez dela, inolako balio literariorik ez daukala alegia.
‎Bigarren galderari dagokionez, esan behar da goi mailako profesionalen prestakuntza ezinbestekoa dela edozein gizarte aurreraturentzat; eta lan hori unibertsitateari dagokio, neurri handi batean bederen.
‎ikerketarik egiten ez duena eta ikerketa egiten duena. Ikerketa jardueraren ordez, beste era bateko lana egin luke lehenak, eta lan horrek, beti ere, unibertsitatearen zeregin eta helburu nagusiekin bateragarria luke izan. Bigarrenak ikerkuntza egin luke irakaskuntzarekin batera edo irakaskuntzan aritu gabe.
‎Militantzia esan ohi zaio horri. Lan horrek ematen die bideragarritasuna eta zilegitasuna euskaldunen proiektuei. Euskal Unibertsitatea izan ahal izateko hori da, hain zuzen, ezinbesteko duguna, euskaldunok gutxi garelako eta baliabide urriak ditugulako.
‎Imajinario kolektiboa mamituz doa, gorpuztuz, sendotuz, eta lan horretan inor ez dago soberan, adin eta estilo guztietakoen ekarpenak baliagarriak baitira.°
2003
‎Unibertsitate ikastegiek, IRALEk, euskaltegiek eta gainerako ikasketa elkarteek zeregin zabala dute goi mailakoprestakuntza lan horretan. Asmatu egin behar (neurriz eta lekuz, edukiz eta itxuraz), urteetarako eginkizun larri horri ikastaro emankizun egokiz erantzuten.
‎Euskal Herriko zonalde zabaletan bai bederen. Eskolak egingo du, egiten ari da, lan hori etxekoekin batera. Zein tarte gelditzen zaio orduan helduen euskalduntze alfabetatzeari?
‎Hegoaldeko lau euskal lurraldeetan Apalategik burutu duen lan horren ondorioetatik atera dezakegun interpretazio laburtua, ondokoa da. Zortzi urtetik aurrera D, BetaAereduetan nagusitzen diren sistema sinbolikoak ezberdinak dira ereduz eredu; ez beti eta ezinbestez, baina bai neurri handian.
2004
‎• Plan honetan, aurrekoan bezala, politikariek etagoikarguek tokian tokiko planak dinamizatzeko arduradute, baina ez da ezer zehazten lan horretan dagokien aitzindaritzaz edo euskalduntzen nahiz euskaraz lan egiten dagokien arduraz.
‎• Ebaluazioak, neurketak, jarraipenak... aipatzen dira, baina ez da ezer aipatzen jarraipen lan horrek ekarritakoak prozesuan txertatzeko egin beharrekoaz.
‎Zenbait unibertsitatetan liburua debekatu egin zen, Stattler jesus lagunakAnti Kantliburua argitaratuzuen eta komentu batean txakurrari" Kant" deitzen omen zioten. Heineren arabera filosofiaren metodo berria garatzen duen eta bereziki ezagutzaren teoria jorratzen duen liburu hauxe da Kanten lan nagusia, besteak ez ditu ia aipatu ere egiten, baina lan horrek gizartean izan duen eragina azpimarratu nahi du. Horregatik, ideia garrantzitsuena agerpenen eta berbaitango gauzen arteko bereizketa da, eta bereziki horrek Jainkoaren ideian duen eragina.
‎Baina ekinez ikasten da, beraz temati edo burugogor samarra izatea ez da txarra izaten. Eta ausardia eta kemen hori ere, lehendabiziko lan horren porrota bizkar gainean hartu etahu rrengo proiektuan burubela rri sartzeko, beharbeh arrezkoa izaten da.
‎Antzerti izeneko aldizkaria —kopiagailuan egina, noski, beste baliabiderik ezean— sortu genuen, taldeen jarraipenaeta gure artean obren itzulpenak elkarri pasatzeko. Bizpahiru urtez aritu ginen lan horretan, beti Jarrai utzi gabe.
‎2 Euskal Herriko Unibertsitateak finantzaturiko (1/ UPV 00016.323/ 2001)" Telebistagintza lokalaren panorama Euskal Herrian" izeneko ikerketa proiektu zabalean oinarrituta dago artikulu hau. Artikulu honen egileak ikerketaldiaren partaide berberak dira eta 2002an hasi eta gaur egun ere lan horretan dihardute. Bide honetan, oso lagungarriak izan zaizkigu telebista kanal desberdinetan elkarrizketatu ditugunen kolaborazioa eta baita ere Josu Amezaga eta Miren Josu Aranburu ikerlariek eskainitako laguntza.
2005
‎2003ko urrian abiatu eta 2005eko urrian amaitu zen. CIES etxeak lagundu zien lan horretarako galdetegia prestatzen. Galderen edukietan, hedabide guztiak eta telebistagintzako genero guztiak hartu dituzte kontuan, eta oso lagin zabala hartu, gurearen aldean (1.882 inkesta, 35 ikastetxetan —publiko eta pribatu—, Iparralde eta Hegoaldekoak).
‎Etainpe rfekzio teknologiko hori, ongizate sistemaren akats horiek erakutsi behar zirela uste zuten taldekoek. Lan horretan, jakina, Kraftwerkek Europako hiri bizitzari egiten zion errefe rentzia batez ere, Alemaniako bizitzari, gerraondokoari, eta horrek guztiak teknologiarekin zuen harremanari. Eta hori modu enpatikoan egiten zuten:
‎Hil arte euskara hobeagotu egin behar dugu. Neu ere lan horretan etenik gabe ari naiz. Irakurri euskaraz ongi idatziak dauden liburuak eta baserritanengandik ikasi.
‎Orain esapideekin zabiltza, modismoekin, lan horrek denbora asko hartuko dizu?
‎Fikzioa idazteko lan horrek denbora asko hartuko dizu.
‎Gaur egun dagoen euskal literaturaren historia ez dago osorik, subjektiboa da. Hasier Etxeberria ren liburuak jadanik zegoen kanon maskulinoa finkatu du, sendotu du, zilegitasuna eman dio (Aldekoaren historian berresten eta are gehiago murrizten dena) 27 Jendearen onarpena jaso zuen lan horretan bost idazle, bost gizon agertzen dira, eta emakume idazle bakar bat agertzen da, txiripaz: bost IDAZLE horietako batek gomendatzen dituen hamar liburuen artean BAT da emakume batek idatzitakoa (Bordaren Bizitza nola badoan) 28.
‎Ur erakundearekin sartu zen, ni argitaratzaileekin sartu naiz. Eta lan hori dela eta, ni mehatxatuta nago. Niri esan didate hau argitaratzen baduzu hau eta hori gerta dakizuke.
2006
‎Testuliburuak Euskal Curriculumean oinarritzen badira, Euskal Herrian bertan sortuak eta Euskal Herriko ikasleentzat egitea da bidezkoena. Testuliburuen egileak bertakoak izatea giza baliabideetan garrantzi handiko inbertsioa egitea da, izan ere egile horiek lan horretan asko ikasten dute eta horrek berarekin dakar erabiltzaileen prestakuntza lana. Alde horretatik, zentzuzkoa dirudi, beste euskal kultur eragile estrategikoekin gertatzen den antzera, bertako argitaletxeak izatea testuliburu horiek plazaratuko dituztenak.
‎Bertan,. cat domeinua lortu bitartean katalanek eman dituzten pausoak eta egin dituzten harremanen berri damaigu oso modu interesgarrian. Lan hori burutzeko, lagun paregabea izan du Peter Gerrand irakasleak, Amadeu Abril i Abril abokatu eta irakaslea. Amadeu izan da, gainera, puntCAT elkarteko kideetako bat, ICANNeko kide urte askotan, eta. cat domeinua lortzeko izerdi eta lan asko egin duen gizona.
‎Eskola osoa birpentsatzeko prozesuak une honetan Hezkuntza proiektua berridaztera ekarri gaitu. Hain zuzen ere lan horretarako bi izan dira ardatz nagusiak:
‎Antolaketa ildo horren gaineko hausnarketan hasi ginenean, berehalakoan plazaratu zen ideia izan zen, Hizkuntzaren plangintza prestatzerakoan oinarrizkoa zela hezkuntza eta hizkuntza arloetako profesionalen elkarlana bultzatzea, bakoitzaren ekarpenak bilduz eta lan horretarako baliatuz.
‎Hala aldarrikatzen du ezin nabarmenago ‘In Defense of Self Determination’ artikuluan. Lan horretan autodeterminazioari buruzko hiru ikuspuntu ageri ditu. Lehena, nazioartekoa; Nazio Batuena, hain zuzen ere:
‎Delako gida metodologikorako materiala egitearen ardurari HABEk erantzun dio. Tartean, lantalde bat eratu zen lan hori bideratzeko, eta bertan HABEko bi teknikarik egindako planteamenduek gainerako lantaldekideon ikuspegiak zalantzan jartzeko, berritzeko eta aberasteko bide eman dute.
‎Bi helburuak bata besteari guztiz lotuta ikusi izan ditu Jakinek. Eta lan hori dena helmuga bati begira egin duela esan daiteke: Euskal Unibertsitatea.
‎bertso zaharrak kantatzen genituen, ipuinak kontatzen, kantuak asmatzen... Umeekin egiten genuen lan hori Irrintziko adar bezala hasi zen. Irrintzikoak zirenak eta ez zirenak ibili ziren lan horretan.
‎Umeekin egiten genuen lan hori Irrintziko adar bezala hasi zen. Irrintzikoak zirenak eta ez zirenak ibili ziren lan horretan. Joxe Antonio Azpeitia, Anjel Lertxundi, Baxilio Bergara...
2007
‎Gero, noranai eraman nai danean, patrikan eramateko egokia. Onelakoa egiñik, marrazkiekin ere argitaratu diteke, etxean beti edo geienetan izaten baitugu lan ori egin dezakenen bat. Baiña ba du beste akats bat ere:
‎Baina jeltzaleak ziren beste batzuekin batera hor ari zirenak. 1960ko hamarkadaren erditik aurrera hasi zen kolokan jartzen jeltzaleen hegemonia oposizioko indarren artean; eta higatze lan horretan, ETAren adarrekin batera, beste talde eta ideologia desberdinek hartu zuten parte, kasu askotan abertzaletasunarekin zerikusi gutxi zutenak gainera. Burgosko epaiketara itxaron behar da ezkerreko taldeak nagusitzen hasteko, hain justu EAJ berrantolatzen hasi zen garaian.
‎Arestian aipatutako EAE eta Jagik, ELAk bezala, hiru lan nagusi gauzatu zituzten 1945etik aurrera hogeita hamar urte luze iraun zuen bigarren erbestealdian. Lehena eta garrantzitsuena dirua biltzea, erakundeak mantentzeko eta, nagusiki, Francoren errepresioaren ondorio larrienak estaltzeko; propaganda lana egitea bigarrena eta jarraitzaile berriak bilatzea hirugarrena, nahiz eta azken lan horretan arrakasta gutxi izan. EAJren zereginetan garrantzi handia izan zuten lan horiek, bere kide askoren eginkizun nagusia bereziki dirua bilatzea baitzen; baina horretaz gain, arrakasta desberdineko estrategia politikoak ere bultzatu zituen.
‎Hurrengo urteetan, ordea, historialarien interesak Sabino Arana eta XX. mende hasierako urteetara aldatu ziren. 1990eko hamarkadan, lan horiekin batera, Amerikako abertzaletasuna (Koldo San Sebastian eta Iñaki Anasagastiren eskutik) eta ETAren ingurukoak landu ziren; Euskadi Ta Askatasuna Euskal Herria y la Libertad entziklopedia nabarmendu zen une horretan. Bilakaera horren ondorioz, Eusko Alderdi Jeltzalearen historia landu zuen historialari taldeak ia ia hutsetik hasi zuen bere lana (El pendulo patriotico famatua) frankismoari zegokionez.
‎EHUko Informatika Fakultateko IXA taldeak Lengoaia Naturalaren Prozesamenduan eginiko ikerketa lana du helburu nagusi. Lan horretan diziplinarteko taldea osatzen dute 45 lagunek: 31 informatikarik eta 14 hizkuntzalarik.
‎1989an, Irargi Euskadiri buruzko informazioa biltzen hasi zen bere lurraldetik kanpo kokatutako artxibo fondoetan. Lan hori, dokumentazio kualitatiboki garrantzitsuena zuten bi artxiboetan oinarrituta egin zen: " Archivo de la Real Chancilleria de Valladolid" artxiboko prozesu zibilak eta Madrilgo Artxibo Historiko Nazionaleko ezabatutako kontseiluen atala.
‎Eraldaketa sozialerako beste tresna bat da, bozeramaileen trebakuntza. Heziketa lan hori ez da bat batean sortzen. Komunikazioan heziketa behar da:
‎lan munduan, hezkuntzan, etorkinenean, administrazioetan... Lan horren fruituak dagoeneko jasotzen ari gara, eta euskaldun askoren ahaleginari esker aurrera goaz.
‎Demokraziak suposatzen duen ibilbide amaigabe horretan, urteak dira, jada, berezko nortasuna duten gizataldeak demokrazian sakontzearen xedearekin etxe horren planoak aldatzeko eskaera egiten ari direla. Artikulu honetan, hain zuzen, gizatalde horietako herrikidearen ikuspegitik, demokraziaren sakontze lan horri ekin nahiko nioke.
2008
‎Honelaxe titulatzen dut sarrera eta bertan kontatzen nola hasi nintzen, zergatik heldu nion lan horri azterketa soziologiko baterako liburuen informazioa falta zitzaidalako. Nola jarraitu nuen 80ko hamarkadan kexu eta kexu Eusko Jaurlaritzari deika, berak har zezan.
‎Sam Harris ez nuen ezagutzen, baina, sobra ere, zientziaren eta erlijioaren gaietan polemista ezaguna da Estatu Batuetan (www.samharris.org). Aurretik gai berari buruz The End of the Faith (Fedearen Amaiera) best-sellerra publikatuta zuen eta neronek leitu dudana lan horrek kristauen artean, bereziki fundamentalisten artean, eragindako erreakJakin 165 martxoa apirila zioen ondorioz idatzitakoa da. Laburra da liburua, libeloa esango nuke, eta oso oso korrosiboa.
Lan hori, oinarrian, zeinek bere hizkuntzan, egina dute dibulgazio idazleek, eta, ZIOrako aukeratzen diren liburuen kasuan, bikain egina, literaturatasun eta guzti. Liburuok euskaratzean, hala ere, bada hainbat gorabehera, garapen berantiarrak estandarizazio hutsak eragiten baititu gure hizkuntzan, bereziki larriak halako alorretan.
‎Izan ere, 2000 urteko ekainaren 26an, hedabideek gizakiaren mapa genetikoaren (sekuentziaren) lehen zirriborroa jadanik zientzialarien esku zegoela iragarri zuten. Zientziaren lorpen nagusienetakotzat jo izan da lan hori, medikuntzaren etorkizuna aldatuko zuen aurrerapausoa. Datozen orrialdeetan saiatuko naiz modu erraz batean lorpen horri buruzko zehaztasun batzuk ematen, aurkikuntza horren zenbait ezarpen interesgarri aipatuz.
‎Opari ekonomia bedeinkazio bat izan daiteke sareko hedabideentzat, baina arazo handi bat da hedabide tradizionalentzat. Zertarako ordaindu profesional bati, amateur bat pozik izango bada lan hori doan egiten?
‎Doktore gradua lortzeko, master bat —doktoregoaren araberakoa izan behar duena— gainditua eduki behar da, eta horrez gain, doktorego tesi gisa defenditu behar den ikerketa lan bat ere egin behar da. Lan horren iraupena ez dago finkatua, gaiaren eta doktoregaiaren arduraldiaren araberakoa baita, baina 4 urteko iraupena normaltzat hartzen da bestelako jarduerarik burutzen ez denean. Esan bezala, ebaluatuko duen batzordearen aurrean defenditu behar da tesi lan hori.
‎Lan horren iraupena ez dago finkatua, gaiaren eta doktoregaiaren arduraldiaren araberakoa baita, baina 4 urteko iraupena normaltzat hartzen da bestelako jarduerarik burutzen ez denean. Esan bezala, ebaluatuko duen batzordearen aurrean defenditu behar da tesi lan hori. Doktore maila da erdiets daitekeen akademia mailarik gorena.
‎Beraz, eta jada lan horretan sartuta gaudenez, arestian aipatutako Europatik datozen haizeek aurreratzen diguten norabidea gehiegi gustatzen ez zaigun neurrian, ahalegindu ginateke irizpide argi baten arabera jokatzen: konpetentzietan oinarritutako ikasketen curriculuma diseinatzerakoan, lan munduan txertatzera zuzendutako konpetentzia jakin batzuen garapena lortzeak ezin dezakeela izan irizpide bakarra.
‎Hiru egunez, hogeita bost partaide izan ziren, kazetari, poeta, kontalari, bertsolari, denak idazleak. Ondoko elkarretaratzearen antolatzeko, okzitaniarrek proposatu zuten beren burua, denek lan horretan jarraitzeko nahia erakutsi baikenuen. Beraz, ondoko hitzordua Beziers en izango da datorren urtean.
2009
‎Herritar parte hartzaileak, eskuarki, prentsaren bidez zabaldutako deialdi bati emandako erantzun idatzietatik hautatzen dira, bertan azaltzen baitituzte parte hartu nahi izateko arrazoiak. Hautagaiak lan horri seriotasunez heldu ahal izango dion ebaluatzen da, ez baita ordaindutako jarduera; bestalde, irizpide soziodemografikoak ere aintzat hartzen dira hautaketa egiterakoan. Panela edo taldea, orduan, gaian aditu ez diren eta hari lotutako interes partikularrik ez duten herritarrek osatzen dute; biltzarraren bideratzailea ere ez da gaian aditua izango.
‎Artikuluan proposatu ditugun hiru urratsak —kulturatik abiatu, informazioaren eta kulturaren arteko erlaziotik barrena, informazioaren eta adiskidetasuna lantzearen azterketa kasura ailegatu arte— hemendik aurrera egingo dugun lanaren adierazpideak besterik ez dira. Lan horrekin informazioaren filosofia mundu errealarekin lotzea espero dugu, mundu hori baita gizakiok sortzen eta garatzen ari garena jarduera desberdinen bidez. Horrek, jakina, Floridik eta enparauek ireki dituzten ikerketa bideak osatuko dituelakoan gaude.J
‎" Balio" eta" auto errealizazio" bezalako kontzeptuak lausoak dira, edo hutsalak, ez baldin bada ikusgarri bihurtzen atzetik ezkutatzen den patroi teknologikoa. Borgmannen ustez, liberalismo politikoak bizitza ona definitzea saihesten duenean, eta lan hori hausnarketa eta aukeraketa indibidualari uzten dionean, orduan dispositiboen paradigmak, modu isilean, definitzen du zer den bizitza ona hausnarketa kontzienterik gabe. Auto errealizazioa, hortaz, kontsumitzeko aukera bilakatzen da soilik.
‎Hamarkada bat baino gehiago daramate lan hori egiten Alemania, AEB, Erresuma Batua, Frantzia eta Herbehereetako argitaletxe handientzat.
‎Euskal kultur erakundeak jarraipen lan hori segituko du, eta aberastuko ondoko hilabeteetan, euskal kulturaren baliabide zentro emankorra izan nahi baitu.
‎Orduan, Euskal Herriko 66 herritan egin zen ebaluazio hori. Ondoren, lan horri jarraipena eman zaio eta lehenengo ebaluazio hori jada 100 herritan aplikatu du Kontseiluak. Oraingoan, gainera, hasierako ebaluazioa hobetu du Kontseiluak eta neurketa sistema egokitu du, emaitzak hobe islatzeko 0 eskala batean.
‎Kontseiluak, abiatutako lan horri jarraipena emateko asmoa du eta, 2011n, bigarren ebaluazioari ekingo dio. Ziklo politiko bakoitzean hizkuntza politikak aztertzeko asmoa du Kontseiluak.
‎Gurean, ordea, konpromisoa eta engaiamendua ezin argiago daude: baliabideak egoki kudeatzea, euskararen arloan akademiari dagozkionetan ikerketa lana bultzatu eta lan hori artez gizarteratzea, eta, last but not least, harremanetarako zina, euskalgintzan ari direnekin batera aurrera joateko, euskararen eta euskal kulturaren aitzinamenduan.
2010
‎Asko esan zitekeen lan horri buruz, esaterako, zenbateraino dirudien galdua eta lekuz kanpo bere kokaleku berrian; zenbateraino har dezakeen Parisen izaera anekdotiko eta dekoratzailea Irak bezalako lurralde txikitu eta minduan benetan probokatzailea izan zen objektu batek.
‎Baina gazteok ikasketetatik aparte beti izaten genituenez beste zeregin batzuk, obrak zirela, baserrira joan behar zela edo garbiketa batzuk egin behar zirela, posible zen ordu horiek Jakinerako izatea, lan aitortua zenez. Zenbakia ateratzera bagindoazen, posible zen, ez bakarrik zuk orduak sartzea, baizik eta lagunei lan horretarako deitzea, bidalketa egiteko eta. Alde horretatik, seminarioak bide ematen zuen:
‎" Ez dago hau hiltzen uzterik". Ez zuten inolako erreparorik jarri, eta inplizituki erraztasunak eman zituzten, ikasleei aukera ematen zieten lan horretan jarraitzeko.
‎Jakineko arduradunak zineten, baina aldi berean ikasleak. Arantzazuko zuen nagusiek eskuak libre uzten zizkizueten Jakineko lan horretan?
‎Euskaltzaindian Joanes Etxeberri proiektua zuzentzen aritu zara, Euskararen Historia Soziala lantzen, alegia. Zure ibilbide baten bidean dator lan hori, ezta?
‎Lutherri buruzko lan hori euskaraz izango zen. Foruan bazegoen aldizkaritxo bat, ikasleentzat, eta bertan idazten genuen euskaraz, gaztelaniaz, grekoz eta latinez.
‎Esaten baldin bagenuen batasun batean egin behar zela, horrek esan nahi zuen gizarte osoari begira egingo zela; beraz, bazuen dimentsio politikoa, eta izan zezakeen instituzionala ere. Guk denbora batez egiteko asmoa genuen, eta gero egindako lan hori edo sortutako errealitate hori eraman behar bazen beste nonbaitera, ez zen gure arazoa, egingo genuen. Ez gindoazen teorian guztiz egonkorra izango zen zerbait sortzera, baizik eta denon artean irtenbide egokiagoa aurkitzen ez genuen bitarteko lan bat, urte batzuetan egitekoa.
‎Kasu honetan ere bai. Ni deitu nindutenean lan horretara, esan zidaten ikastolen historia egin behar zela. Erantzun nien ikastolen historia osorik ez zegoela egiterik.
‎Historia baten bila [1991]. Gero Eba Gaztañazpi historialari oriotarrak jarraitu zuen lan horrekin. Altxor ederra bilduta dago lekukoen testigantzekin.
2011
Lan horretan asko lagundu didate Joseba Intxaustik eta Joxe Azurmendik. Lan hau beraiei eskaintzen diet. Halaber, Jakin aldizkariari, berrogeita hamabost urteotan euskal kulturaren alde egin duenagatik eta egun ere egiten diharduenagatik.
‎Orain arte epealdi horretaz agertu diren lanik garrantzizkoenak aipatzen jarririk, lehenbizikoa 1963koa da, Jakin lehenbiziko debekupean zela, bigarren aldiari artean ekitekotan, Joxe Azurmendik egindako azterketa jakingarria Euskaltzaindiaren agerkari ofizialean plazaratua (Euskera, 1963, 336). 35 orriko lan horren atalburuetan garbi ageri dira aldizkariaren nondik norako nagusiak: Jakin en asmoak eta inportantzia; Jakin kultura bidetan:
‎K. Mitxelena, Egan i prestigioa ematen zioten elkarrizketa —Baroja, Oteiza... — eta zinema kritikez gain, kritika lan zorrotza egiten hasi zen edo jarraitu zuen; izan ere, 1953an jada hasi baitzen lan horretan, A. Oihenarti buruz idatzitako hitzaldiaz geroztik.
‎Lagun min izan zuen Robert Mapplethorpe argazkilari ezaguna, eta berarekin bizitakoak islatu zituen Just kids/ Eramos unos niños lanean. Lan horrekin 2010ean Estatu Batuetako National Book Award saria eraman zuen. Chico Buarque (Rio de Janeiro, 1944) brasildarrak ere diziplina biak uztartzen ditu.
‎Fazenda Modelo, Estorvo edo Budapeste/ Budapest. 2005ean argitaratutako lan horrek sariren bat ere eman dio. Momentuz idatzi duen azkena Leite derramado/ Leche derramada da.
‎11 umeren autismoa hirukoitz birikoarekin lotu zuen. Gerora lan hori iruzurra dela frogatu da (ikus: http://en.wikipedia.org/wiki/MMR_vaccine_controversy).
‎Unibertsitatean gaztelerazko departamentuan egin zituen lehen zazpi urteak, baina, 1969an Lafon erretiratu zenean, euskarazko katedraren jabe egin zen. Lan horretan aritu zen 1986an erretiroa hartu zuen arte. Ardura horietan zelarik euskalgintzan eragiteko ahalmena ez ezik borondatea ere bazuenez, euskararen eta euskal kulturaren eremuan ia egiturarik ez zegoen garaian hainbat ekimenetan eragile erabakigarria izan zen:
‎Jin nintzen Baionara, Labegerie ikusi, joan ginen Greneten ikustera bere klinikan, eta esplikatu nion argi eta garbi nik tesi bat egiten nuela, tesi horrekin egun batez unibertsitatean izanen nintzela, eta, beraz, lan hori bigarren lan gisa izanen zela. Onartu zuen.
2012
‎Teologi Hiztegirako lehen hitz zerrenda eskuratua zioten Jakinetik, kritikatzeko eskatuz; bere kritika orokorra bidali zuen, Azkueren Morfologa vascako sufijazioa hobeto ikasi beharra iradokiz. Holandako kristau ikasbidearen —gero Kristau Bidea tituluarekin atera zutenaren— itzulpena zuzentzeko ere eskatua zioten Jakinetik, baina lan hori Amunsak (Dionisio Amundarainek) hobeto egingo zuela iradoki zuen. Hendaian ziharduen orduan eraikuntza enpresa bateko bulegoan; baina lan gutxi nonbait, eta familia mantendu behar.
‎Onengatik zuen asmoak ezin obeak ditugu. Baliteke zuen lan ori oraindik EGIN gabea, umotu gabea izatea; baiña egin duzutena baiño geiagotara iristeko gauza zeratela uste dut.
‎Nabaria zen azken lan horretan egile eta ikusleen arteko enpatia: egileek euren buruak ikuslearen lekuan kokatu zituzten, ikusle bihurtu ziren proiektua garatu bitartean, eta ikusle horien presentzia onartuz, hori espektakuluan barneratzen saiatu ziren, biolentziazko egoerarik sortu gabe.
‎Narrazio eta artikulu ugari daude biltzeko hainbat hedabidetan, besteak beste, La Nacion, La Prensa, Cntica, Noticias Grcficas, El Hogar, Atlantida, Leoplan, Saber Vivir... Bilketa eta ikerketa lan hori egin gabe dago.
‎Ez gara kikildu krisiaren aurrean, eta sobera ez ditugun indarrak inbertitzen ari gara gauzak hobeto egiteko. Lan horren ondorioz, herri ekimeneko euskal hedabideek martxoan aurkeztu genuen sektorearen diagnostikoa eta erronka komunak biltzen dituen dokumentua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lan 134 (0,88)
Lan 34 (0,22)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
lan hori egin 13 (0,09)
lan hori ekin 5 (0,03)
lan hori aritu 3 (0,02)
lan hori bi 3 (0,02)
lan hori denbora 3 (0,02)
lan hori euskara 3 (0,02)
lan hori asko 2 (0,01)
lan hori burutu 2 (0,01)
lan hori egile 2 (0,01)
lan hori eman 2 (0,01)
lan hori fruitu 2 (0,01)
lan hori jardun 2 (0,01)
lan hori jarraipen 2 (0,01)
lan hori jarraitu 2 (0,01)
lan hori ondorio 2 (0,01)
lan hori apreziatu 1 (0,01)
lan hori ardura 1 (0,01)
lan hori arrakasta 1 (0,01)
lan hori artez 1 (0,01)
lan hori asmo 1 (0,01)
lan hori atalburu 1 (0,01)
lan hori autodeterminazio 1 (0,01)
lan hori azterketa 1 (0,01)
lan hori baliagarri 1 (0,01)
lan hori baliatu 1 (0,01)
lan hori berak 1 (0,01)
lan hori beste 1 (0,01)
lan hori bide 1 (0,01)
lan hori bideratu 1 (0,01)
lan hori bigarren 1 (0,01)
lan hori bost 1 (0,01)
lan hori deitu 1 (0,01)
lan hori den 1 (0,01)
lan hori diziplinarteko 1 (0,01)
lan hori doan 1 (0,01)
lan hori egon 1 (0,01)
lan hori ekarri 1 (0,01)
lan hori emaitza 1 (0,01)
lan hori erredakzio 1 (0,01)
lan hori erreparatu 1 (0,01)
lan hori eten 1 (0,01)
lan hori etxe 1 (0,01)
lan hori euskal 1 (0,01)
lan hori ez 1 (0,01)
lan hori Fermin 1 (0,01)
lan hori gain 1 (0,01)
lan hori galdetegi 1 (0,01)
lan hori gizarte 1 (0,01)
lan hori gu 1 (0,01)
lan hori hamabi 1 (0,01)
lan hori hausnarketa 1 (0,01)
lan hori ikusi 1 (0,01)
lan hori informazio 1 (0,01)
lan hori inoiz 1 (0,01)
lan hori inor 1 (0,01)
lan hori irakurri 1 (0,01)
lan hori iraupen 1 (0,01)
lan hori irrintzi 1 (0,01)
lan hori iruzur 1 (0,01)
lan hori Iñigo 1 (0,01)
lan hori jarri 1 (0,01)
lan hori kristau 1 (0,01)
lan hori lehen 1 (0,01)
lan hori lotu 1 (0,01)
lan hori motibazio 1 (0,01)
lan hori natura 1 (0,01)
lan hori ni 1 (0,01)
lan hori nola 1 (0,01)
lan hori ondorioz 1 (0,01)
lan hori oraindik 1 (0,01)
lan hori porrot 1 (0,01)
lan hori sari 1 (0,01)
lan hori sartu 1 (0,01)
lan hori segitu 1 (0,01)
lan hori seriotasun 1 (0,01)
lan hori ukan 1 (0,01)
lan hori unibertsitate 1 (0,01)
lan hori utzi 1 (0,01)
lan hori zer 1 (0,01)
lan hori zipriztindu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia