2000
|
|
Nafarroan izan dugun lehiaketarik ospetsuena izan zen hura. Diru pribatuek hornituko dute orain sona handia izateko
|
bidean
jarri duten Juan Zelaia saiakera saria. Pamiela etxearen produktua da, euskaldun jendea buruari hazka jarri nahi duena, ile kalpar azpian pentsamendu edo iritzi, analisi edo proposamenik topatzerik bat ote den jakitera emanen diguna.
|
|
Eta hizkuntzaren alorrean muturreko egoeran bizi diren euskaldunen meritua ez da makala, baina hala ere, Frantziako Gobernuak ofizialtasuna onartzen ez duen bitartean, esfortzu horren etekina oso murritza da. Departamendua bera ere aipatu izan da hizkuntzaren berpizkunderako bide gisa, baina oraingoz politika eta hizkuntza nahasi dituzte departamenduaren aurkako jarrera dutenek eta
|
bidea
ez da arantzarik gabekoa izango. Eta Ipar Euskal Herrian euskararen egoera aztertzen duen Larrun aldizkariaren 36 alean Itxaro Bordak salatzen duen moduan, eta Hego Euskal Herrian bide beretik goazela ezin uka, gure hizkuntza abertzaleen artean sinesgarritasuna galtzen ari bada, konponbide zaila izango du galera horrek, eta gainera ezin izango zaio inori errurik leporatu.
|
|
Departamendua bera ere aipatu izan da hizkuntzaren berpizkunderako bide gisa, baina oraingoz politika eta hizkuntza nahasi dituzte departamenduaren aurkako jarrera dutenek eta bidea ez da arantzarik gabekoa izango. Eta Ipar Euskal Herrian euskararen egoera aztertzen duen Larrun aldizkariaren 36 alean Itxaro Bordak salatzen duen moduan, eta Hego Euskal Herrian
|
bide
beretik goazela ezin uka, gure hizkuntza abertzaleen artean sinesgarritasuna galtzen ari bada, konponbide zaila izango du galera horrek, eta gainera ezin izango zaio inori errurik leporatu.
|
|
Eta gaur egun ez dute lotsarik hala agertzeko. Horretarako ezinbesteko babesa izan dute erabakiotan, PSE PSN alderdiarena, sozialisten botoek eta aldizkako isiltasunak
|
bidea
erraztu baitiote PPk abiaturiko ez Euskaldundu eta Deseuskalduntzeko Idazkaritza Nagusiari. Historian zehar beti izan dira euskaldunak alderdiotan.
|
|
AEKri egin erasoa, beraz, iragarritakoa dela esan dezakegu. Ez Garzonek
|
bide
horretatik jotzeko arrazoirik edo deliturik aurkitu Uj duelako ordea! Alfabetatze eta Euskalduntze Koordinakundearen bideak bihurgune asko izan ditu sortu zenetik.
|
|
Ez Garzonek bide horretatik jotzeko arrazoirik edo deliturik aurkitu Uj duelako ordea! Alfabetatze eta Euskalduntze Koordinakundearen
|
bideak
bihurgune asko izan ditu sortu zenetik. Ia laguntzarik gabe bide luzea egina, era guztietako argudioak erabili izan dira urtetan ia ia klandestinitatean aritu behar izateko, irakasleen maila, titulazio eta eskarmentu faltatik ikasgaietan —ikastoletan bezalaxe— terrorismoa bultzatzen zela ziurtatzera iritsi arte.
|
|
Horrelako batasunaren beharra sumatzen zen aspaldian eta, EAJko ordezkariek esan zuten bezala, euskal gizartean denon ahaleginez lorturiko adostasun politikoa eta gizartekoa haustea ezkutatzen da Garzonen eta Espainiako botere faktikoen jardunbidearen atzean, betiere euskalgintza eta politika nahastuz, eta euskal gizartearen edozein herrigintza edo kultur mugimendu susmopean jarriz, eta ez bakarrik Espainia mailan, bertako askoren ustean ere bai. Gaur egun dena justifikaturik egotea lortzen ari dira
|
bide
horretatik.
|
|
Euskal antzerkigintza, sendotzeko
|
bidean
|
|
Antzerkigintzaren
|
bidea
ez da orain urte batzuetakoa bezain txarra, esan beharrik ez dago. Aurreko urteko joerari jarraiki, badirudi sendotze prozesua aurrera doala, ez arinegi, baina bai etengabe.
|
|
Oso garrantzitsua da zirkulua osatzea lortzen delako: idazteari
|
bidea
eman, saritu, gehienetan antzezten ez diren sariketetara aurkezturiko sorkuntzazko lanei antzerkigintza profesionalean leku egin eta salmenta bermatu. Finantza erakundeek, erakunde publikoek eta besteek badute eredurik euskaraz sorturiko antzerkigintza sustatzeko.
|
|
N murritza izaki, gazteen probaleku eta zailtzeko aukera izateari ere uzten ari zaio antzerki amateurra gaur egun. sIpar Euskal Herriko antzerkigintzan ez da sumatu aurrerapausorik azken urte honetan eta desintegrazioaren
|
bide
beretik doala esan daiteke; nahiz eta taldeek kalitatea<3 ren errekonozimendua lortu izan duten beti, nahiz eta bertako idazleek behin eta berriro sariak jaso, oso esparru txikian eskaintzen dira euren muntaiak eta kasu honetan muga ez da banaketa administratibo hutsa. Ipar Euskal Herrian emanaldiak eskaintzeaz gain, Hego Euskal Herrira ere iritsi lukete, baina urrats hori egitea ezinezkoa dirudi gaur egun. Ea eurak ere azken mohikanoez mintzatzen hasi diren une honetan bertako antzerkigintzari ateak zabaltzen zaizkion.
|
|
Antzerki eskolen egoera hobetzen ari dela ematen du. Egiten duten lanaren errekonozimenduak klandestinitatearen esparrua gainditzen lagundu die eta homologazioa, mailakatzea, bateragarritasuna eta antzerkia unibertsitateko karrera izatea bilatu behar da gaur egun. Talde profesionalak, erakunde publikoak eta ikus entzunezko komunikabideak jabetuta daude beharrak asetzeko adina aktore prestatzeko duten gaitasunaz eta ez litzateke txarra
|
bide
honetatik esfortzuak bateratzea eta, era berean, antzerki amateurrari bere esparrua errespetatuta, haien osagarri edo unibertsitate eta antzerki eskolen eremuan zirkuitu propioa izatea.
|
|
Ehun bat herritarren partaidetza izaten dute eta gero eta herri gehiagok prestatzen dute euren muntaia dramatikoa (umorezkoa, historikoa, musikala...).
|
Bide
hori bultzatzea oso garrantzitsua litzateke ikusleak antzerkia ikusten ohitu eta antzokietara hurbil daitezen. j
|
|
Idazleek, editoreek eta enpresa pribatuak asmatu beharkosdute
|
bidea
. Dagoeneko ibiltzeari ekin diote eta, hasteko, kanpokoen esperientziak biltzen ari dira, Islandiakoena esaterako.
|
|
Baina gorago esandakoak balio du hala ere: irakurzaletasuna pizteko
|
biderik
hoberena, irakurleari kalitatezko lanak eskaintzea da, arloa edozein dela ere.j
|
|
Asaldatu ziren orduan saiakeraren esparrukoak, hizkuntzaren ederra jendilaje horien eskuetan jausiko zelakoan. Biba klasikoak!, esango luke beste horrek —ni ere taldeko, jakina— Kezkaburu,
|
bide
beretik ere, euskal klasikotasuna aipatzerakoan maiz sarri sumatzen den irizpiderik eza.
|
|
Bi horien izenean maiz eskaintzen zaigun euskal" kultura" horren aurrean, zerbait egiteko premia larria inon bada, Euskaltzaindian da. Hor izan luke zinezko —eta ez itxurazko— habia eta egonlekua euskal kultura anitz eta zabalak, aukera bakarrekoa baino, euskarari berari
|
bide
desberdinak eskain diezazkiokeena. Horretarako, alabaina, Euskaltzaindiak bereganatu behar ditu hizkeraren neurria emateko ardura eta kezka, historiatik, tradiziotik eta lanetik datorkionari eutsita.
|
|
Ezin zitzaion egokiago eman hasiera milurtekoari, ezen, metafora arrunt bat paratuz, antzerki, errepresentazio, edo itxuratzea baita maiz gure kulturako jendearen izanaren ezkutune eta babestoki. Bigarren kultur ekitaldia bertsolaritzaren
|
bidetik
joan zen Zumaian, omenaldia ongi merezita zuen euskaltzale bati bertso aste osoa eskainiz, bazkaria barne. Hirugarrena, Eusko Jaurlaritzak Ikusgela telebista programak ekoizteko arautu zuen dirulaguntza izan zen; sei mila euro saio bakoitzeko.
|
|
Horrek halako eskandalu txikia sorrarazi zuen, eta berehala erantzun zioten gure unibertsitateko irakasle batzuek, irakasgai hori euskaraz aspaldian ematen zihardutenek.
|
Bide
berean, duela bi urte, Madrilen, Kultura Ministerioan nengoela, mahai gainean nuen Euskaldu non Egunkaria ikustean, espainol idazle ezagun batek kortesiaz galdetu zidan —nolabaiteko lotsa aitortuz baina— ea egiazki euskara jadanik informazio bide egokia izateko egoeran aurkitzen ote zen. Ageri denez, Unamunoren behialako iritzi haiek atzetik segizio luzea utzi dute, gainditzeko aski zaila.
|
|
Horrek halako eskandalu txikia sorrarazi zuen, eta berehala erantzun zioten gure unibertsitateko irakasle batzuek, irakasgai hori euskaraz aspaldian ematen zihardutenek. Bide berean, duela bi urte, Madrilen, Kultura Ministerioan nengoela, mahai gainean nuen Euskaldu non Egunkaria ikustean, espainol idazle ezagun batek kortesiaz galdetu zidan —nolabaiteko lotsa aitortuz baina— ea egiazki euskara jadanik informazio
|
bide
egokia izateko egoeran aurkitzen ote zen. Ageri denez, Unamunoren behialako iritzi haiek atzetik segizio luzea utzi dute, gainditzeko aski zaila.
|
|
7 Interesgarria da, era berean, bere kontutik eta marxismo
|
bidean
abiatuz, Niko Marr hizkuntzalari georgiarra ere antzeko ondorioetara heldu zela jakitea, hau da, estadialismo famatura, luzaro, alderdi komunistaren laguntzarekin, SESBean ofizialki indarrean izan zen teoriara. Harik eta beste georgiar batek, Arnold Txikobavak, estadialismoak sobietar hizkuntz ikerketei zekarzkien ondorio negargarriak eta mendebaldeko ikerlariengandik gero eta aldenduagorik zebiltzala ikusita, Stalini elukubrazio horiek gaitzesteko baimena eskatu eta lortu arte bederen.
|
|
" Poesiak ez du buru buztanik, baina ez da gezurtia." Ezta dolamen kantua ere, baizik eta" bere kuskutik ateratzen ari den langile gizarte baten elea." Hitzok estu hartuta, iritzi okerra aterako genuke Erdozaintziren poesiaz. Itxaro Bordak ongi ikusia duen moduan, Erdozaintzi saiatzen da Iparraldeko kutsu erlijiozko poesiaren eta Hegoaldean garai horretan idazten zen poesia sozialaren artean
|
bide
liriko desberdin bat bilatzen. Presuner ohien frantsestasuna madarikatzen du eta herriaren izerdiaz liluratzen da, egia da, baina bere poemak irakurriz ikasiko dugu, hala berean, nola kanta primadera bihotzean edo zein hasperen egin izarrei beha.
|
|
Edergailua ez baita bakarrik forma mailan atzematen, apaingarri esaten dugun hori izan liteke mezuari desmezu egiten dion joko kontzeptuala ere. Eta soberakinak sobera dira beti. gogoratuko duzu heriotzak zuen masaila horia gelako itzal ketsuan agurea eta amona aulki marroietan betebeharrekin jarrita korridorean zoru freskoa pauso ahul batzuen azpitik eta negar pixka bat isilik haurraren
|
bideak
leuntzen bi koadrotan arbasoak denbora hatzetan balego bezala eta behakoak horman erailak edo ezpain gorrien puzturan jendetza triste marmarka besarkadak eta intsentsua pertsonen joateaz solasa eta bihotzean gorde ezin lurpera zeramaten kaxa eskaileretan beherantz baldar karreran kalean airean geldiro kanpaiak haurtzaroa iheska arropa beltz haiek eta atea itxi zuteneko danbada
|
|
Kanpai geldo horiek, agian, malkoak dira, baina gela ketsua zen, beharbada horrek eraginak dira. Nola nahi den dela, marrurik gabeko malkoa dugu, malko isila, baita besteenean ere, haurraren
|
bideak
errazteko... Elementu gutxi eta oso aukeraturikoren inpresionismo bat da Otamendiren lehen poesiaroa.
|
|
Ez dituzte pintorearen lan gehiegi zintzilikatu Bilbokoan, baina bai extremadurarraren maisutasuna nabaritzeko adina. Espainiako Urrezko Mendearen pintoreak Berpizkundean nagusitu zen estiloari zenbaterainoko mugak ipini zizkion, edo barrokoaren
|
bidea
jorratu ondoren estilo klasikora itzuli zen ala ez, orrialde askotan irakurri ahal izan dugu guztiok dagoeneko.
|
|
Gune elkarreragile honetan astean behin, ostegunetan, 22:00etatik 23:00etara bitartean, katalanez, pertsona publiko ospetsu bat internauten galdera guztiei erantzuten saiatzen da. Horrez gain, publikoak eztabaida guneetan parte har dezake eta posta elektronikoaren
|
bidez
erredakziora helaraz ditzake bere iritziak eta iradokizunak.
|
|
Elkarrekintzaren
|
bidea
jorratzea helburutzat duen beste egunkari digital bat ABC da. Webgune hau ere aurrenekoen multzo horretan sartu behar dugu.
|
|
Antza denez, The Wall Street Journal izan zen urtea irabaziekin amaitu zuen bakarrenetarikoa, eta hori, ordaindu behar diren zerbitzuak dituelako. Argi dago, beraz, datu hauek adierazten duten bezala, martxa ez dela erraza izango eta
|
bidea
harri koskorrez beteta dagoela. Dena den, kontuan hartzen badugu aspaldi honetan webgune batzuen jabegoagatik —Terra atariaren kasua adibidez— nolako dirutza ordaindu den eta, beste aldetik, nola igo diren beste batzuen akzioak —nahiz eta oraindik zorretan egon—, ezin dugu pentsatu etorkizuna guztientzako beltza izango denik.
|
|
Estatu espainiarrean egunkari ugari dira bere webgunean zerbitzu hau dagoeneko eskaintzen dutenak. Kataluniako La Va nguardiaizan zen aitzindaria ekimen honetan eta azken urte honetan asko eta asko izan dira
|
bide
berari ekin diotenak.
|
|
barne murrizketok gizabanakoaren autodeterminazioa oztopatzen dute, gizabanakoek antzinako autoritateak eta praktikak kolokan jarri ezin dituztelako eta, beraz, beraien bizitza onaren ikuskera ezin berrikus daitekeelako. Itsu itsuan onartu behar dituzte, beraien zentzu kritikoa alboratuz eta zapalketari
|
bidea
zabalik utziz. Indartsuago den kulturaren nagusitasunetik babestera bideratuta dauden eskakizunak, hots, kanpoko kulturekiko babesa (protecciones externas) bilatzen dituztenak, zilegi izango lirateke, Kymlickaren arabera beti ere, gizakiari bizimodu on ezberdinen artean iritzi informatua hartzea ahalbidetzen baitiote.
|
|
Estatuak esku hartu behar du aipaturiko talde horiek orohartzaileak direnean, defentsa premia larrian daudenean eta, aldi berean, bere kideen askatasuna eta errespetua babesten dutenean. Esku hartzeko modu bat (ez bakarra) ekintza positiboaren
|
bidez
burututakoa da. Horrela, eta hizkuntzaren adibidera itzuliz, zilegi da gobernu batentzat hizkuntza gutxiagotuan egiten diren argitalpenak diruz laguntzea, merkatuaren mekanismoek gehiengoaren idatzizko adierazpenak baino ez baitituzte bermatzen.
|
|
Orain arte, talde orohartzaileak kanpoko kulturekiko defentsa neurriak (besteak beste, ekintza positiboaren
|
bidez
zuzenduak) hartzeko hautagairik egokienak direla argudiatu dugu. Neurri hauen helburuetariko bat gizabanakoari bizimodu onaren aukera ahalbidetzea da.
|
|
Europa eta nazioarteko testuingurua euskal esparruaren erreferentziatzat hartu zuten nazionalismoaren doktrinak, printzipioek, xedeek eta programek. Hasiera batean politika, gizarte, antolakuntza eta hauteskunde mailan indartu behar izan zuen Euskadin nazionalismoak; bigarren plano batean, berriz, Madrilgo gobernuari aurkeztu behar izan zizkion bere eskaerak, baita Espainiako dinamika politikoan parte hartu ere; horrez gain, hirugarrenik, nazioarteko mailara bideratu behar izan zuen bere politika, nazionalitateen mugimenduak markatutako
|
bideari
jarraituz. Nire ustez, hortaz, euskal nazionalismoaren doktrinak eta haren kanpo jarduerak koherentzia erakusten dute.
|
|
8) Ekintzak eta nazioarteko eremuan jarduteko
|
bideak
: izen honek hainbat ekimen eta ekintza praktiko biltzen ditu (bidaiak eta bisitak; jakinarazpen eta agiriak; beste mugimendu, diplomatiko, gobernu eta nazioarteko erakundeekin izandako harremanak...; kanpo propaganda, etab.).
|
|
Lehen Eusko Jaurlaritzaren eskutik sartu zen Euskadi orduan, nazio bezala eta eskubide osoz, nazioarteko bizitzan. Urratutako
|
bideari
hurrengo urteetan ere jarraituko zitzaion, zeren atzerriratu bazen ere Eusko Jaurlaritza ez baitzen Gerraren ostean desegin. Aitzitik, Euskadik aktore izaten jarraitu zuen nazioarteko eszenatokian, estaturik gabeko gobernua izanik.
|
|
Zaitegik, 1956 urteaz gero, Miarritzen helbideratu ondoren, aldizkariaren garai berri honi ekin zion, orain Baionan. Bigarren etapa 1960an bukatuko zen, Arrasateko idazleari ekonomikoki itota zegoen aldizkaria ixtea beste
|
biderik
gelditu ez zitzaionean.
|
|
Zoritxarrez, gure herrian ez ziren planteamendu hauek justifikatzeko beharrezko baldintzak betetzen: unibertsitaterik gabe, euskararen irakaskuntza erabat baztertuta, populazio euskaldun gehiena analfabetismoan murgilduta, Euzko Gogoa ren
|
bidea
intelektual talde txiki batena izan zen, apenas ondorioak jaso zituena. Gaur egun, urteak igaro ondoren, aldizkari honekin oraindik ordaindu gabeko zor handi bat dugu, mitikoa bihurtu den izengoitia inoiz ez baita berriro ere berrargitaratu eta publikazio osoa eskuratzea zaila baita.
|
|
Orduan zuk leihoa kitatu, orri biluzia kajoian sartu eta tabernara
|
bidean
espresio perfeta gauzak berak dira aitortzen diozu zure ezgaitasunari.
|
|
Pagoa geldi dago
|
bidearen
ertzean ezin du konprenitu nire presa bidean bide gora noala...
|
|
Pagoa geldi dago bidearen ertzean ezin du konprenitu nire presa
|
bidean
bide gora noala...
|
|
Kantsazio pozoia baitarama zainean izanaren miztoak sartuta egonean bizitza neke ahulen pentsaketa luzean ezin du konprenitu nire presa
|
bidean
|
|
Bihotza ihartu zaio gogoeta luzean gogoa zaio ihartu pentsamendu lanean. Nire anaia delarik ezaren ilunean ezin du konprenitu nire presa
|
bidean
|
|
Udazken bustiaren arratsalde morean fedea erantzi dio Lanbrok oharkabean sentimen busti tristez elkar besarkatzean. Ezin du konprenitu nire presa
|
bidean
|
|
Ezin du konprenitu nire presa
|
bidean
|
|
Ez dut entzuten txio txiorik, aizerik, erle soiñurik;
|
bidez
nekatu gabe bainago, ezta nere pilpirarik.
|
|
• Jakintza egitasmoa, ezagutzak lortzeko
|
bide
erosoa izan: jakintza gunea, bildumak, kulturgune dinamikoa, bihurtu behar dira Bibliotekak, komunikazio sare guztietara loturik, eta hiriaren informazio gune garrantzitsuena bihurturik, iragana eta etorkizunaren arteko zubia, denborarik gabeko zentroa.
|
|
jakintza gunea, bildumak, kulturgune dinamikoa, bihurtu behar dira Bibliotekak, komunikazio sare guztietara loturik, eta hiriaren informazio gune garrantzitsuena bihurturik, iragana eta etorkizunaren arteko zubia, denborarik gabeko zentroa. Jakintzaren tenplu berrietan, espazio sakratua eta lan egiteko izango dira, norberaren lana eta hezkuntza hartzeko
|
bidea
ematen saiatu behar direlako. Gizarte berrietan informazioa egitasmo estrategikoa bihurtu da etengabeko hezkuntzan murgildurik gaudelako.
|
|
Gizarte berrietan informazioa egitasmo estrategikoa bihurtu da etengabeko hezkuntzan murgildurik gaudelako. Beraz biblioteka publikoek informazioa ez ezik jakintza lortzeko
|
bidean
sakondu behar dute.
|
|
Beharbada ez du izango ondare baliotsu nagusiena baina bai aginte nagusia, biblioteken Herri sare nagusia artikulatzeko eta arautzeko. Horra koska, ahaztu gabe, internet sarean, izugarrizko lana eta ondarea lortzeko
|
bidea
izango lukeela, etorkizunean, ondarea ez baita izango Leizarragaren lehen edizioa edukitzea, informazio eta jakintza gune garrantzitsuak landurik edukitzea baizik.
|
|
a) Argitaratu gabe dagoen materiala() argitaratu. Oroit Euskal Herriko Unibertsitatearen babespean argitaratu zela urte horiei dagokien materiala, 1996an, baina A B letrak bakarrik kaleratu dira. b) Eusko Ikaskuntzan sortu euskal bibliografiaren atala, mundu guztiak artikulu eta liburuen erreferentzia paperean eta ordenagailuan eskura izateko. c) Jakina, Jon Bilbaoren Eusko Bibliographia osoa ordenagailu
|
bidez
irakurle eta ikertzaile guztien eskuetan ezarri behar da.
|
|
Susmoa dut ez ote den hori, besterik ezean, diru publikoaren
|
bidea
baino. Izan ere, diru pribatuak nekez helduko dio zeregin horri, bien bitartean etekinak eskuratuko ez baditu.
|
|
Lehenengo fasean, katalogo horren plangintza eta urratu beharreko
|
bideak
aztertu genituen.
|
|
Dagoeneko, zortzi liburutegiren fondoak sartu ditugu katalogo orokorrean frogak egin ahal izateko eta aurten, hitzarmen
|
bidez
, informatizatuta dauden liburutegi guztien fondoak katalogo kolektiboan sartuko ditugu. Datu basea martxan dagoenean, EAEko gainerako liburutegiei katalogo horretan parte hartzeko aukera eskainiko zaie.
|
|
Eusko Jaurlaritzari dagokio lege gordailuaren
|
bidez
biltzen den bibliografia katalogatzea. Aurten lan hori euskara hutsez egiten hasiko gara.
|
|
Azken dokumentua, kudeaketa deszentralizatzeko (edo mailakako kudeaketarako) proposamen arrazoitua da. Egun dagoen kontrol tartea zatikatu beharra dago, ez baitu
|
biderik
ematen liburutegian gertatzen denaren jarraipena egiteko, eta zerbitzu zentraletan pilaketa eragiten baitu; hortaz, zatiketa horretarako, Nafarroan Liburutegien Kudeaketarako bost barruti eratzea proposatu da, koordinatzaile bana buru dutela. Barrutien mugak konbentzioz ezarri dira, merindade historikoak errespetatu eta barruti bakoitzean dagoen liburutegi kopurua orekatzen saiatzen den irizpide bat erabiliz.
|
|
Gehienetan taldean lan egin behar izaten da, bilerek eta telefono deiek denbora asko kentzen dutelarik. Internet
|
bide
egokia da hainbat lan errazteko. Horrela, intranetek abantaila asko ekar ditzake leku fisiko ezberdinetan egon daitezkeen lantaldeetan (barne kontsultak, lanen antolakuntza, txandak, ordutegiak...).
|
|
Dokumentu digitalen produkzioaren gorakadaz gain gero eta dokumentu digital mota ezberdin gehiago azaltzen ari dira. Liburutegien zerbitzuak honetara egokituz
|
bide
desberdinak hartuko dituztela espero da.
|
|
Zahartze tekno' Biblioteka logikoa, hondatze fisikoa bera baino azkarrago doa. Beti ere, edukia errekuperatzea errazagoa izango bada ere, hasiera bateko
|
bide
bera baino errazagoa izango da.
|
|
Aldiz, dokumentu horren momentu konkretu bateko egoera islatuko du kopia horrek. Era honetan, ikertzaileek bestela erabiltzeko modurik izango ez zuten dokumentuak eskuragarri jartzen dira Internet edo CD ROMaren
|
bidez
esaterako.
|
|
Teknologia berri hauek lanbide guztietan eragin zuzena dute; arrantzaleak satelite
|
bidez
gidatzen dira itsasoan, abeltzainek txipak jartzen dizkiete animaliei, bideokonferentzien bidez egiten dira bilerak Alemaniara joan gabe...
|
|
Informazio bolumen hauen mugimenduari begira, ezinezkoa zaigu guztiari unitate bakar batean heltzea, beharrezkoa da bereziki prestatutako profesionalak egotea, informazio kopuru izugarri horren barruan aise mugitzeko. Profesionalen beharra dugu behar dugun hori eskuratzeko
|
bideak
erakutsiko dizkigulako, denbora aurrezteko, zarata kentzeko eta behar dugun hori zehazki eta behar dugun momentuan jasotzeko. Laburtuz, informazioa erraz eta azkar eskuratzea beharrezkoa dugu; honek eskura ditugun errekurtsoen probetxua eta razionalizazioa suposatzen du, hau da, egun ditugun aurrekontuekin giza errekutso, errekurtso ekonomiko eta teknologikoak ongi erabiltzea da.
|
|
Ondorioz, liburutegien erabiltzaileekiko zerbitzuen filosofian aldaketak etorriko dira: liburutegi digitala helburu bat izan daiteke, liburutegiko edukiak eskuragarri egon daitezen
|
bideak
erraztuko dira eta dokumentuen garrantzia identifikatzeko moduak ezarriko dira.
|
|
Sarean loturik dauden liburutegiek, hau da, zentralizatutako sistema baten barruan funtzionatzen dutenek, zentro bakar baten
|
bidez
lortzen dituzte beraien fondoak (liburutegi publiko orokor baten sare sistemaz hitz egingo genuke kasu honetan), eta bestelako dokumentuak eskuratzeko aurrekontu txikia izaten dute. Hala ere, Internet beti izango da zentralizazio prozesu hau azkartzeko bide bat.
|
|
Gai honetan Internetek duen abantaila nagusietako bat, informazio bibliografikoa eskuratzea ohiko
|
bideetatik
baino askoz merkeago eta azkarragoa izatea litzateke, dokumentu inprimatuen identifikazio, aukeraketa eta eskuraketa arinago egiten baita.
|
|
Gaur egungo komertziozko bibliografia gehienek (ISBN kasu, http://www.mcu.es/bases /spa/isbn/ISBN.html), argitaletxeek, banatzaileek, liburutegiek, baita administrazio publiko gehienek ere, web orriak dituzte beraien informazioa eskaintzeko.
|
Bide
honi esker eskaerak egiteko informazioa azkarrago eskuratzen da eta eskatzeko bideak errazten ditu. Kasu batzuetan, eta zerbitzu interesgarria da hau, nobedadeak posta elektronikoz igortzen dituzte.
|
|
Gaur egungo komertziozko bibliografia gehienek (ISBN kasu, http://www.mcu.es/bases /spa/isbn/ISBN.html), argitaletxeek, banatzaileek, liburutegiek, baita administrazio publiko gehienek ere, web orriak dituzte beraien informazioa eskaintzeko. Bide honi esker eskaerak egiteko informazioa azkarrago eskuratzen da eta eskatzeko
|
bideak
errazten ditu. Kasu batzuetan, eta zerbitzu interesgarria da hau, nobedadeak posta elektronikoz igortzen dituzte.
|
|
Erabiltzaileen galderei erantzuteko gero eta tresna erabilgarriagoa da posta elektronikoa, galderak azkar eta merke helarazteko medioa baita. Ondorio zuzen bat telefono
|
bidez
egin beharreko lanen biderketa bat da. Zerbitzu hau aurrera eramateko hainbat sistema badago ere, puntako biak aipa genitzake:
|
|
Hiriburuek markatzen dute, agian gehiegitan, herri honetan kultura eta kulturgintza gizartera hurbiltzeko
|
bidea
. Hirietan gertatzen ez dena, ez da gertatzen.
|
|
Ikuskizunaren mundu gurea txikia dela tamainaz badakigu baina ezin dugu onartu zikoitza izan dadila. Aurkitu ditugu
|
bideak
Euskal ikuskizunaren magia areagotzeko. Asmatu ditugu tranpak ñimiñoa dena erraldoi eta hotsandiko bihurtzeko.
|
|
7 zk. (1978), 89 Gure herriaren eta besteen autonomia (Orain eta Hemen). 7 zk. (1978), 91 Margaret Mead, Kultur Antropologiaren
|
bidetatik
. 9 zk. (1979), 97 CIEMEN en IV. Ihardunaldiak (Orain eta Hemen). 11 zk. (1979), 73 Lanza del Vasto:
|
|
17/ 18 zk. (1981), 160 Senghor: sozialismorako afrikar
|
bidea
–(Orain eta Hemen).
|
|
zientziatik iraganiko mitoa. 26/ 27 zk. (1983), 271" Hamaseigarrenean aidanez". 28 zk. (1983), 197 Gerra aurreko giro literarioa. 29 zk. (1983), 6 Ohar parea Lizardiren iturriez. 29 zk. (1983), 103" Etiopia" ren estiloaz oharrak. 31 zk. (1984), 137 Lauaxetaren olerkigintzaren ardatzak. 36 zk. (1985), 79" Bi anai", errugabearen eskaintza. 39 zk. (1986), 147 Juan Mari Lekuonaren olerkigintza
|
bideak
. 40 zk. (1986), 109 Literatur kritikaz. 56 zk. (1990), 183 Orixeren literatur tradizioez. Orixe eta gerraurreko kritika.
|
|
LABAKA, Iñaki Krisostomo Deuna" Apaiz". 4 zk. (1957), 25 Krisostomo Dna. apaiz (Jarraipena). 5 zk. (1957), 15" Euskaldunak" Orixe-ren poema dala ta Juan San Martin Jaunari erantzupena. 22 zk. (1966), 87 Batasunaren
|
bideak
. 31/ 32 zk. (1968), 62 Ezer gutxi gehiago euroari buruz. 108 zk. (1998), 50 (Itz.: Erredakzioa)." Guardasola ahantzia":
|
|
LARRAZABAL, Jesus Mari UEUtik Euskal Unibertsitaterako
|
bidean
. 1 zk. (1977), 36 Ipar Euskadiko Bertsulariak. 14/ 15 zk. (1980), 30
|
|
ARANBERRI, Luis Alberto Prentsa idatziaren arazoak. 22 zk. (1982), 70 ETB: 25 urteurrenaren
|
bidean
. 89 zk. (1995), 77
|
|
19/ 20 zk. (1981), 145 Euskal saioaren heriotza (Orain eta Hemen). 19/ 20 zk. (1981), 147 Diktablanda gogor baten birjaiotza. 19/ 20 zk. (1981), 173 UZEI auzitan edo normalizazio
|
bideak
auzitan. 23 zk. (1982), 77" Zutabe", aldizkari berria (Orain eta Hemen). 26/ 27 zk. (1983), 259 Soldaduzka eta euskara (Orain eta Hemen).
|
|
31 zk. (1984), 91 Euskal Kulturaren Batzarrea (Orain eta Hemen). 31 zk. (1984), 94 Euskadiko kale eta
|
bideetan
ibili (Orain eta Hemen). 31 zk. (1984), 97 George Orwell. 32 zk. (1984), 87 Diderot(). 32 zk. (1984), 111 Estradiziorik ez, eta kitto (Orain eta Hemen).
|
|
BAZTARRIKA, Daniel Karakterologiaren burubideak. 13 zk. (1960), 47 Zubikarai’ren" Jaunaren
|
bideetan
" Azpeiti’n. YAKINen geigarri I, 3 (1960), 5 Jesus’en Biotzaren Deya. 14 zk. (1961), 29 Gaurko karakterologiaren burubidea arrotzen. 14 zk. (1961), 75 Ebanjelioen egiaz. 18 zk. (1965), 42 Ezkontza ta gaurko mundua. 19 zk. (1965), 20
|
|
DORRONSORO, Juan; LEKUONA, Juan Mari Elkarrizketa: bertsolaritza modernoaren
|
bideak
. 44 zk. (1987), 8
|
|
15 zk. (1961), 16 Zubiartea’ri. 17 zk. (1964), 26 Zubiarteari. 18 zk. (1965), 63 La Mennais.
|
Bide
urratzaile. 19 zk. (1965), 3 Axmutil i erantzun agiria. 20 zk. (1965), 28 Euskal kezka Barojaren baitan. 21 zk. (1966), 16" Axmutil" Jaunari nere azken hitza. 23 zk. (1966), 60 Euskal kezka Baroja’ren baitan (Jarraipena). 24 zk. (1967), 52 Susa.
|
|
Mujika, L.M.: " Herria eta
|
bidea
Hitzak eta kezkak". 7 zk. (1978), 123 Koldo Izagirre: " Guardasola ahantzia". 8 zk. (1978), 133
|
|
INTXAUSTI, Joseba Bergson’en Jainko intuiziñoa. 8 zk. (1958), 12 Izatearen azterketan. 9 zk. (1959), 15 Illobira bultzaka. 9 zk. (1959), 83 Ortega’ren bizitz errazoimena. 10 zk. (1959), 28" Orixe" ri erantzun
|
bidez
. 10 zk. (1959), 72 Oteiza’tar Gorka. 11 zk. (1960), 43" Euskera". Euskaltzaindiaren lan eta agiriak.
|
|
(Orain eta Hemen). 10 zk. (1979), 78 Bertsoak ulertzeko. 14/ 15 zk. (1980), 50 Gogoetarik gogoeta. 58 zk. (1990), 161 Pilota bertsolarien jardunean. 88 zk. (1995), 73 Descartes’en zalantza
|
bidea
. 14 zk. (1961), 66
|
|
Europa mendebaldarreko Kolonialismoaren aurkako burrukaren Agiria. 2 zk. (1977), 107 Argel eko Agiria: Herrien eskubideez deklarapen nagusia (Argel, 1976ko Uztailak 4). 2 zk. (1977), 113 Herria ez da negoziatzen. 3 zk. (1977), 5 Autonomi Estatutua. 3 zk. (1977), 11 Bibliografia. 3 zk. (1977), 77 Euskal Kanta, heldutasun
|
bidean
. 4 zk. (1977), 5 Euskal Kanta Berria. 4 zk. (1977), 7 Bibliografia. 4 zk. (1977), 65 Kontzientzia ekologikoa. 5 zk. (1978), 5 Bibliografia. 5 zk. (1978), 75 Nafarroa bahitua. 6 zk. (1978), 5 Bibliografia. 6 zk. (1978), 100 Davant, J.L.: " Aberri eta klase burruka euskal Mugimenduan". 6 zk. (1978), 113 Agur, idazle. 8 zk. (1978), 1 Filosofo berriak:
|
|
" Aberri eta klase burruka euskal Mugimenduan". 6 zk. (1978), 113 Agur, idazle. 8 zk. (1978), 1 Filosofo berriak: ilusio gabeko borroka. 8 zk. (1978), 5 Batasuna batasunean. 8 zk. (1978), 11 Bibliografia. 8 zk. (1978), 121 Ipar Euskal Herria, berrikuntza
|
bidetan
. 9 zk. (1979), 5 Bibliografia. 10 zk. (1979), 72 Euskara batua, euskalkiak eta tokian tokiko hizkerak. 10 zk. (1979), 106 Rikardo Arregi,. 10 zk. (1979), 109 Bibliografia. 12 zk. (1979), 111 Bibliografia. 17/ 18 zk. (1981), 143 JAKIN zilarrezko ezteietan. 21 zk. (1981), 7 JAKINen historiaurrea: abertzaletasuna eta euskara. 21 zk. (1981), 19 1956:
|
|
hiri kulturaren bila. 21 zk. (1981), 91: normalizazio
|
bidetan
. 21 zk. (1981), 102: kultur aldizkaria. 21 zk. (1981), 111 Bilakaera ideologikoa. 21 zk. (1981), 125 Kulturgintzaren planteamenduak. 21 zk. (1981), 148 Filosofia eta Teologia. 21 zk. (1981), 192 Artea eta literatura. 21 zk. (1981), 213 Zientziak. 21 zk. (1981), 223 Euskararen arazoak. 21 zk. (1981), 230 JAKINen zuzendariak. 21 zk. (1981), 249 294 idazle.
|
|
LEKUONA, Juan Mari; DORRONSORO, Juan Elkarrizketa: bertsolaritza modernoaren
|
bideak
. 44 zk. (1987), 8 A. Berasaluze’rentzat. 3 zk. (1957), 160 Aita gurea dala ta, erantzun bidez! 3 zk. (1957), 162 Aitagurearen inguruan (Irigoyen Jaunarentzat eta A. Mendizabal’entzat).
|
|
LEKUONA, Juan Mari; DORRONSORO, Juan Elkarrizketa: bertsolaritza modernoaren bideak. 44 zk. (1987), 8 A. Berasaluze’rentzat. 3 zk. (1957), 160 Aita gurea dala ta, erantzun
|
bidez
! 3 zk. (1957), 162 Aitagurearen inguruan (Irigoyen Jaunarentzat eta A. Mendizabal’entzat).
|
|
5 zk. (1957), 86 Bertsoen metrika. 14/ 15 zk. (1980), 60" La Voz de España"(). 40 zk. (1986), 75 Rikardo, idazle. 10 zk. (1979), 117 Ipuingintza sugestioaren
|
bidetik
. 25 zk. (1982), 37 Lizardiren bide modernoak. 29 zk. (1983), 89 Ai, Marlowe, Marlowe! 29 zk. (1983), 109 XXXI eskutik?
|
|
5 zk. (1957), 86 Bertsoen metrika. 14/ 15 zk. (1980), 60" La Voz de España"(). 40 zk. (1986), 75 Rikardo, idazle. 10 zk. (1979), 117 Ipuingintza sugestioaren bidetik. 25 zk. (1982), 37 Lizardiren
|
bide
modernoak. 29 zk. (1983), 89 Ai, Marlowe, Marlowe! 29 zk. (1983), 109 XXXI eskutik?
|
|
• IDAZLEEN ARABERA • Ama semeak. 3 zk. (1957), 133 Sagrario oñetan. 3 zk. (1957), 138 Literatura
|
bidean
. 8 zk. (1958), 56 R. Etxezarreta Jaunari.
|
|
INTXAUSTI, Joseba Filosofia, zertarako? 13 zk. (1960), 31 Descartes’en zalantza
|
bidea
. 14 zk. (1961), 66 Subjektu transzendentala giza jakintzetan. 69 zk. (1992), 117 (Itz.: Jokin Apalategi).
|
|
ZUZENDARITZA Euskal Kanta, heldutasun
|
bidean
. 4 zk. (1977), 5 Euskal Kanta Berria. 4 zk. (1977), 7 Bibliografia. 4 zk. (1977), 65
|
|
BAZTARRIKA, Daniel Zubikarai’ren" Jaunaren
|
bideetan
" Azpeiti’n. YAKINen geigarri I, 3 (1960), 5.
|
|
INTXAUSTI, Joseba" Orixe" ri erantzun
|
bidez
. 10 zk. (1959), 72" Txillardegi" rekin solasean. 12 zk. (1960), 81" Aita gurea" auzia. 4 zk. (1957), 70 Nuen, zuen, duen, duela, dagoen, dagoela... YAKINen geigarri I, 3 (1960), 4.
|
|
KAMIÑAZPI Zeintzuk dira euskal itzak. 13 zk. (1960), 62 Amugitza dala ta. YAKINen geigarri I, 3 (1960), 5 Orixe’ri erantzuna. 14 zk. (1961), 59 Amugitza dala ta. 14 zk. (1961), 78... ez... baina... dala ta. 17 zk. (1964), 71 Euskal joskera. 31/ 32 zk. (1968), 39 A. Berasaluze’rentzat. 3 zk. (1957), 160 Aita gurea dala ta, erantzun
|
bidez
! 3 zk. (1957), 162 Aitagurearen inguruan (Irigoyen Jaunarentzat eta A. Mendizabal’entzat).
|
|
KORTAZAR, Jon Mikel Zarateren literarturgintza. 11 zk. (1979), 48 XVIII. mendeko lirika herrikoia. 24 zk. (1982), 106 Gerra aurreko giro literarioa. 29 zk. (1983), 6 Ohar parea Lizardiren iturriez. 29 zk. (1983), 103 Lauaxetaren olerkigintzaren ardatzak. 36 zk. (1985), 79 Juan Mari Lekuonaren olerkigintza
|
bideak
. 40 zk. (1986), 109 Literatur kritikaz. 56 zk. (1990), 183 Orixeren literatur tradizioez. Orixe eta gerraurreko kritika.
|
|
LEKUONA, Juan Mari Lizardiren eskema metrikoak eta puntuak. 29 zk. (1983), 53 Manuel Lekuona Etxabeguren(). 45 zk. (1987), 169 Lizardiren
|
bide
modernoak. 29 zk. (1983), 89 Ai, Marlowe, Marlowe! 29 zk. (1983), 109 Rikardo, idazle. 10 zk. (1979), 117 Euskal kultura 1993. 79 zk. (1993), 56 Jon Mirande, eskuin muturreko idazlea. 106 zk. (1998), 45 Txillardegiren pentsaera politikoa. 114 zk. (1999), 67
|
|
MUXIKA, Luis Mari Literatura
|
bidean
. 8 zk. (1958), 56
|
|
AGIRREBALTZATEGI, Paulo Senghor: sozialismorako afrikar
|
bidea
–(Orain eta Hemen).
|