2008
|
|
Gaur egun enpresa txiki bateko langile eta nagusiak eduki dezakete BMW bana. Orduan, nagusiak bere nagusitasuna erakutsi nahi badu, segur aski
|
bide
kulturala aukeratuko du. Bere gustuak jasoagoak izango dira, kultuagoak, operara joango da, halako antzerki obra ikustera, baina ez da rock kontzertu batera joango.
|
2009
|
|
Kapitalistek, haien ustez, ez zuten soilik indar hutsa edo presio ekonomikoa erabiltzen boterea mantentzeko; bazituzten beste baliabide batzuk ere: entretenimendu kapitalistak, adibidez, egungo kulturaren baitan gaudela esaten digu, baina gure
|
bide
kulturalek zein izan behar duten esanez. Mota horretako argudioek ezkertiarren kezken erdian kokatu zuten kultura, klaseen antagonismoari garrantzia kenduz nolabait.
|
2010
|
|
Kolektiboak ibilitako
|
bide
kulturalaren zentzu itxierak izan duen kausaren abiaburua bistagarri egiten du, sinbolikoan, izanaren ibilbide zirkularraren abiapuntua eta itxidura azaleratzen laguntzeko. Identitatearen atakan bizi den herriak, halabeharrez, bizitu beharreko ibilbidea da, baturaren eraikuntzaren errepresentazio eszenikoan irudikatua izateko.
|
2013
|
|
Joera hori emango bada ezinbestekoa da ingurune hurbileko beste gune batzuetan ere, eta bereziki lagunartekoan, euskara erabiltzeko ohitura errotua egotea. Gainontzean, euskara eskolako transmisio
|
bide
kulturaletik hartu dutenak nekez iristen dira Txepetxek" hiztun oso". deiturikoa izatera.
|
|
Euskara etxean jaso edota erabiltzen duten gazteak ondo sentiarazten dituzten espazioak dira, eroso dauden hizkuntzan aritzeko aukera daukaten heinean. Aldiz, euskara
|
bide
kulturaletik eurenganatu dutenentzat hizkuntza errefortsu garrantzitsu izan daitezke, euskal giroan murgiltzeko eta, bide batez, euskarari eusteko parada eskaintzen dietelako. Hor dago bada, Arrasaten, elikatu eta saretu beharreko ingurunea.
|
|
Hizkuntza tipologiari erreparatuz gero, garbi ikusten da hezkuntza sistema euskalduntzeak portzentaje horietan izan zuen eragina, EUSTATen arabera, gazte elebidun horietatik %32a euskaldun berria baitzen. Hau da, euskara transmisio
|
bide
kulturaletik (eskolan) jasotakoa. Euskara etxean ikasitakoak %35 ziren eta gainontzeko %10ak, jatorrizko elebidunak.
|
|
sexua, euskararen transmisio bidea eta eskolaz kanpoko jarduerak. Hau da, mutilak zein neskak, euskara transmisio bide naturaletik jaso zutenak zein
|
bide
kulturaletik jaso zutenak eta aisialdian euskal kultur taldeetan ibilitakoak zein ez ibilitakoak.
|
|
Ezinezkoa suertatu zitzaigun, ordea, asmoa bere hartan aurrera eraman, bidean topatutako hainbat zailtasun tarteko. Zailtasunak izan genituen lagunartean euskaraz aritzen diren mutilak lokalizatzeko eta, oro har, euskara soilik
|
bide
kulturaletik jaso ondoren giro informalean erabiltzeko ohitura duten gazteak topatzeko. Ezinezko gertatu zaigunez, euskal kultur taldeekin sekula harremanik izan gabe euskaraz berba egiteko joera dutenak aurkitzea.
|
2014
|
|
Gazte ginen arras, koblaka aritze xahar hori beztitzen zuen bestako irri zozoen lanbroak, geroko
|
bide
kultural baten jelosteko begi zorrotza behar zen, baina alaintsot, baziren gu baino zaharragoak! Ez zuten deus ikusi?
|
2017
|
|
Gipuzkoako Lizartzan AB izan daiteke, era naturalean A, familianeta kulturalean B, eskolanlantzen delako. Nafarroako Tuteran B egoeran da, printzipioz,
|
bide
kulturalaren bidez bakarrik ikas daitekeelako.
|
2018
|
|
«Pertsona testuinguru batean jaiotzen da, testuinguru horretan hizkuntza bat erabiltzen da, hizkuntza hori ezagutzen du, eta ezagutzaren ostean hizkuntzarekiko kontzientzia, motibazioa, dator».
|
Bide
kulturalean, berriz, abiapuntua motibazioa litzateke, nortasunari lotua gehienbat, eta horrek leramake pertsona hizkuntzaz jabetzera eta, azkenik, erabiltzera. «Euskalduntze alfabetatze mugimendua oso sendoa zen Txepetxek lan hori eman zuenean».
|
|
Horrela, kontrako norabidean doazen ibilbide bi baino gehiago, azkenean itxi egiten den zirkulu gisa uler daiteke hizkuntza gutxituaren jabekuntza prozesua. Bide naturalaren eta
|
bide
kulturalaren arteko aldea, hortaz, ez legoke prozesuaren amaieran, abiapuntuan baizik: batean abiapuntua erabilera delarik, bestean motibazioa da.
|
|
Gaitasunak erabilerari lotuta daude, eta erabilera oso ezberdina da bide naturaletik euskaraz jabetu direnen eta
|
bide
kulturaletik jabetu direnen artean ulertzen dutenak; edota idatzi hitz egin baino hobeto egiten dutenak. Izan ere, gaitasunak erabilerari lotuta daude, eta erabilera oso ezberdina da bide naturaletik euskaraz jabetu direnen eta bide kulturaletik jabetu direnen artean.
|
|
Gaitasunak erabilerari lotuta daude, eta erabilera oso ezberdina da bide naturaletik euskaraz jabetu direnen eta bide kulturaletik jabetu direnen artean ulertzen dutenak; edota idatzi hitz egin baino hobeto egiten dutenak. Izan ere, gaitasunak erabilerari lotuta daude, eta erabilera oso ezberdina da bide naturaletik euskaraz jabetu direnen eta
|
bide
kulturaletik jabetu direnen artean.
|
|
Bide politikoa eta
|
bide
kulturalaren arteko muga aldakorrak azaltzen dira Iruñeko Udalean euskaroen ordezkari politikoek egindako lan kulturalean. Gainera, haien ekinbidea oso adierazgarria izan zen euskaroen lan aitzindaria neurtzeko, eta garai horretako maila intelektuala ikusteko.
|
2022
|
|
Frantsesaren eta ingelesaren dinamikak logika linguistikoetan kokatzen dira, eta autoktonoen dinamikak, berriz,
|
bide
kulturalean.
|
|
Bertan, populazio migratzaileengana iristeko bidea erraztu behar da. Frogatu dugu frantsesaren eta ingelesaren dinamikak logika linguistikoetan kokatzen direla, eta autoktonoen dinamikak, berriz,
|
bide
kulturalean. Hizkuntza autoktonoak saihetsezin bihurtzen ari diren testuinguru honetan, ez dirudi nahikoa denik herritarren aniztasun linguistikoa salbuespenen bidez kudeatzea.
|