Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.026

2000
‎Hori ez da izan euskaltzain batzuei egun batean berriz arauak ematen hastea bururatu zitzaiela. Ez, ez, 90 eztabaida berezia izan zen bide honetatik jo behar genuen ala ez ikusteko; argitaletxeetatik eta beste leku askotatik arauak eta arauak eskatzen ari ziren. Leioan eztabaida handia izan zen orduan.
‎Santiago bideetako batek, Frantziatik zetozen bidaiariek heltzen zioten bide honi Landak eta Pirinioak gurutzatu eta Ibañetako gainetik Orreagako bidetik jarraitzen zuen. Bidaiariek idatzita utzi zuten eremu hauek gurutzatzerakoan izan zituzten sentipenak, sagardoari eta sagarrondoei erreferentzia eginez.
‎Guevarak esandakoekin amaitzeko, bide honi ekin dioten burukideek beren postua alderdiaren esku utzi luketela esan du.
‎EAJk hori badaki, eta aurreko esperientzia ere hor dauka. Gehiago ere badaki EAJk, nazio eraikuntzaren bide honetan konpromiso batzuk hartuz gero, horrek berez ekarriko lukeela EAJk aipatzen duen ETAren borroka armatuaren berehalako geldiaraztea.
‎Hemendik aurrera ur ertzaren ondotik doan bidetik jarraitu behar duzue. Txango hau itsasbeheran egiten baduzue, bide honetan, itsasmareen gorabeherek eragindako ur eta gazitasun aldakortasun handiari aurre egiteko moldatu diren paduretako landare bereziak ere ezagutu ahal izango dituzue, zuen oinen ondoan landaredi interesgarri honen populazio joriak aurkituko baitituzue.
‎Itsasmareen eragina geroz eta txikiagoa den heinean, paduretako landaredia ibaiertzetan nagusi diren haltzez, sahatsez, urritzez, lizarrez... eta era honetako landareez ordezkatua izaten da, baina trantsizio hau emeki emeki gertatzen da. Hori da bide hau jarraituta ikusi ahal izango duzuena.
‎Alternatiba hau burutzeko bitartekorik ez duzuenok, ibaian gora egin duzuen zati hori atzerantz errepikatu behar duzue eta lehen aipatu dugun Palado baserrien sarreratik hurbil dagoen bidetik gora abiatu behar duzue. Bide honetatik, gizakiak landatutako eukaliptoak eta pinuak, berez sortuak diren haritzak, lizarrak, gaztainondoak, astigarrak... nahastuak azaltzen dituen baso zoragarrian barrena, poliki poliki altuera hartzen joango zarete.
‎Errepidetik jarraitu eta Gorlizko Udal Barrutian sartzen zaretela iragartzen duen seinalea baino pixka bat lehenago, ezkerretik beherantz abiatzen den bidea hartu. Bide honetatik lehen ezagutu duzuen Mandañu auzora jaitsiko zarete denbora laburrean. Auzo hau osatzen duten baserriek hasieran aipatu ditugun Bizkaiko baserri tipikoez eta bere inguruko landazabalen hainbat adibide dotore eta interesgarriez gozatzeko aukera emango dizuete.
‎Zure osaba (Retegi I.) pilotaria izateak eragin handia izan zuen zuk ere bide hau hartzeko.
‎Halaxe, urtean bi ikuskizun taxutzeko asmoa dute, bat haurrentzat eta bestea helduentzat. Bide honi lotzeko hautatu lana Lewis Carroll en liburuan oinarria duen" Alizia bitxikerien lurraldean" dugu. " Antonio Daniel Garcia Orellana sevillarrak egindako antzerki egokitzapena abiapuntu hartuta ere, klasiko honi gure ekarpena egingo diogu, Mozarten musika erantsiz eta, mundu magiko hori aberastearren, eszenografia goma espumako elementuekin osatuz:
‎" Berrikuntzekin hasi baino lehen dantza tradizionalean ikasteko asko dago. Bestalde, egun bide honetatik jarraitzeko dantzari prestatu gutxi dago, interesa bai baina prestakuntza gehiegi ez dagoenez guk egin dugun moduan dantzariak hartu eta prestatu egin behar dira".
‎Borroka bide demokratiko eta pazifiko honen aurkako sorgin harrapaketa hasi da jada. Inkisidore berriak borroka bide hau erabiltzen duten taldeak kriminalizatzen eta bere kideak atxilotzen hasi dira poliziaren usteak egi borobiltzat harturik. Poliziaren inpar tzialtasunean sinesten duen gizagaixorik ba al dago, oraindik?
Bide honetatik, liburuak idazle estatu batuar askok jorratutako ildoa gogorarazten digu Joxe Belmonteren lanak. Baina baita Katalunian genero horren inguruan azken urteotan egindako lan bikainak ere.
‎Gizarteak antolatzeko bide honetan, euskaldunonak bezalako estaturik gabekohizkuntzak, kulturak, herriak eta nazioak, gizarte tresna eraginkorrik gabe suertatzendira beren iraupenerako. Areago, askatasuna geroa eraikitzeko ahalmen modura ulertuz gero, aipaturiko giza taldeak menpekoak izatera kondenaturik ditugu betiko5.
Bide honetatik jarrai dezaket hainbat zita ekartzen, han eta hemen irizpideakastero ateratzen dira-eta; baina uste dut aski dela gaiaren gaurkotasuna adierazteko.Euskal Herrian kultura eta balioei buruzko hausnarketa sakona, zabala eta bizkorradenok bultzatu behar dugulakoan nago, gure kultura eta nortasuna etorkizunerantzbideratzeko. Euskal genoma kulturala biziaraziz lan egiten duten zelulak badira, nahizeta egitarau zehatz baten barnean ez egon.
‎Azentuaz egin diren ikerketekin erkatuta, intonazioaz egin direnak urriak diraoraingoz; edozelan ere, bide honi ere lotu zaizkio euskal ikertzaileak. Hualde k eta lag. (1994), Uriarte-k (1995), Gaminde-k eta lag. (1996 eta 1997), Gandarias ek (1996), Elordieta-k (1997 eta 1999), Hernaez-ek eta lag (1997), Jun ek eta Elordieta-k (1997), Elordieta-k eta lag. (1999), Gaminde-k (1999b), Hualde k (1999) eta bestek burutudituzten lanek argiro erakusten dizkigute ikerketa lerro honen nondik norakoak.
Bide honetan, euskaldunen nahiak eta jokabideak zeresan handia dutela azpimarratzenda. Azkenik, euskal administrazioaren erantzukizuna, Xabier Kintanaren hitzez, nabarmentzen da.
‎Zazpigarrena, gizakiak berezkoa du komunikazio bide hau, eta jaio garenetikgaratzen dugu (Donegan ek dioenez, umeak honetarako entzumenaren feedbacka etasare propizeptiboarena darabiltza, besteak beste), eta honegatik suposatu behar da, badaudela hizkuntz oinarri komun batzuk gizakion adimenean; komunikazio aleak erealdi berean prozesatzen ditugu, sistema konbinatorio diskretu bat erabiliz, soinu kateaketa informazio trasbasea (bakoitza bere aldet...
‎Horrela, Estatuak (ez dezagun ahaztu nazioan oinarritzen den Estatuaz ari zela) bere gain hartuko luke hezkuntza nazionalaren antolaketaren ardura, horretan kokatzen baitu nazioaren etorkizuna. Ikus daitekeenez, neurri batean Estatutik naziora doan bide honek bat egiten du tradizio frantsesarekin; edo hobeto esanda, Fichte-k honen eredua bere pentsamoldean integratzen du, zentzu horretan tradizio erromantikoaren eta tradizio frantsesaren antinomia gaindituz. Bi hitzetan, eta ondorio gisa, Fichte-k funtsezkoa den errealitatearen aurrean jartzen gaitu:
‎Dena den, tartean bide honi urratzeko ahaleginak egin baziren ere, ikuskaritzaren benetako sorrera 1849an izan zen, orduan abiatu baitzen ikuskaritzaren antolaketa erregularra. Ruiz Berrio-k dioenez,, el nacimiento del cuerpo de inspectores se debió mucho al afán del gobierno por vigilar, controlar y dirigir la enseñanza en todos sus pormenores? 247 Zaindu, kontrolatu eta zuzendu, horiexek ziren ikuskaritzaren ardatz nagusiak.
‎Era berean, gero eta talde gehiagok, gaur egun bizirauteko modu bakarra dela jabetuta, enpresa bihurtzeko ausardia erakutsi izana pozgarria da. Baina egitura hori sortu eta funtzionamendurako eustea oso zaila dela antzematen hasi dira bide honetan aitzindari diren euskal talderik sendoenak.
‎Antzerki eskolen egoera hobetzen ari dela ematen du. Egiten duten lanaren errekonozimenduak klandestinitatearen esparrua gainditzen lagundu die eta homologazioa, mailakatzea, bateragarritasuna eta antzerkia unibertsitateko karrera izatea bilatu behar da gaur egun. Talde profesionalak, erakunde publikoak eta ikus entzunezko komunikabideak jabetuta daude beharrak asetzeko adina aktore prestatzeko duten gaitasunaz eta ez litzateke txarra bide honetatik esfortzuak bateratzea eta, era berean, antzerki amateurrari bere esparrua errespetatuta, haien osagarri edo unibertsitate eta antzerki eskolen eremuan zirkuitu propioa izatea.
‎Gaur egungo komertziozko bibliografia gehienek (ISBN kasu, http://www.mcu.es/bases /spa/isbn/ISBN.html), argitaletxeek, banatzaileek, liburutegiek, baita administrazio publiko gehienek ere, web orriak dituzte beraien informazioa eskaintzeko. Bide honi esker eskaerak egiteko informazioa azkarrago eskuratzen da eta eskatzeko bideak errazten ditu. Kasu batzuetan, eta zerbitzu interesgarria da hau, nobedadeak posta elektronikoz igortzen dituzte.
‎Orduan fisikariarentzat objektiboa zena filosofoaren arabera behagarria zenarekin bat zetorren. Emaitza hau lortzeko, dena den, bide luzea jarraitu behar izan zen, ikusi bezala; bide honek filosofian nahiz fisikan ere izan zuen eragina: fisikan, teoria klasikotik erlatibitatearen teoria orokorrera ailegatu zen; filosofian, aldiz, ikusmolde kantiarrarekin hasi eta positibismoan bukatu21.
‎Bide hori hartzera kondenatuak gara, ez baitugu beste biderik. Baina jakin behar dugu bide honek ez duela helmugarik: beti harrituta geratuko gara gauza baten edo bestearen aurrean.
2001
‎Hau aspalditik ulertuta daukate ELB sindikatukoek eta" Ossau Irati" jatorri markaren alde borrokatzen dutenek. Bide honek soilik du bizitzeko ahala emanen laborantza ttipiari eta, bide batez, laborari gehienei.
‎Borroka armatua zuritzeko hautatu da bide hau. Dagoeneko borroka armatua ez delako tresna, helburu baizik.
‎Azuelotik irtenez gero, egin beharrekoa zera da, gorantz doan Kale Nagusia hartu ostean ipar mendebalderantz (monolitoak ikusten diren norabidean) doan Genevillako bidea hartu. Bide hau bihurgune batzuk egin ostean urontzi baten ondotik pasatzen da. Bidebanatze batean eskuinera eta monolitoetarantz doan bidea hartu, eta bihurgune handi eta bikoitz baten ostean, hurrengo bidebanatzean zuzenean" Lama makurtua" haitzera hurbiltzen den bidea hartu.
‎Izan ere, azken batean borondateak eta euskararekiko konpromisoaknolabaiteko pisua izango du planteamendu honetan. Bide honetatik abiatzekoazken erabakia ez da etorriko argudio pisutsu eta ukaezinetatik, nolabaitekokonbentzimendu pertsonaletik baizik.
‎Irizpide hau, bere soiltasunean, oso lagungarri gertatu zaie irakasle etamaterialgileei, ikasgelarako proposamen berritzaileak eratzeko orduan. Azkenorduko argitalpen eta esperientzia askotan oraindik eusten zaio bide honi.
‎Beraz, eduki orokorrak funtziokomunikatiboekin estuki erlazionaturik daude, eta erlazio hau aprobetxatuko dugubeharrezkoak diren zehaztapenak lortzeko. Hala ere, eduki guztiekin bide hau ezinerabil daitekeenez, banan banan azalduko dizuet aurrerago eduki mota bakoitzakduen sailkapena. Interesgarria da eduki mota bakoitzari definizio txiki bateskaintzea, zertaz hitz egiten ari garen hobeki uler dezagun.
‎Hartara, inguruko errealitateari bizkarra emanez, isilduz, muzin egiten dio errealitate horri. Laster ikusikodugunez, isiltasunaren bide hau gure idazlearen poetikaren zutabe garrantzitsuenetakoa da.
‎erdara, hizkuntza nagusia; euskara, mirabea eta mendekoa. Ez deritzat nik euskara bide honetatik jaso litekeenik. Euskarak erdaraz esan ez diren, edo hain ongi adierazi ez diren, gogoeta eta bihotzondokoei bide emanaz bakarrik jaso dezake burua, lehen, orain eta beti.
‎Ongi merezi du beronen egileak adiskide zenari opa dion" erramu boneta". Eta euskara bide honetan gehiago ibili izan balitz, ez zen noski bere kaltean ibilia izango, eta ibilaldi bakoitzean bildu dituen ondasun apurrak sakabanatu beharrean maitekiro gorde izan bagenitu, garen baino aberatsago ginateke.
‎Lana, eguneroko jardunean eta ez aldarri hutsean oinarritutako estrategia burutu behar dugulako (dutelako nafarrek?). Bide honetan aurtengo bi gertakari aipatuko nituzke erakusgai moduan: Hizkuntz Eskubideen Behatokiaren lana eta Euskara Kultur Elkargoak bideratutako helegiteak.
‎Beste ahalegin bat, Ga ra eta Euskaldunon Egunkaria auzipetu eta ixteko bidean, ETAko kideei elkarrizketa egin izanagatik terrorismoaren apologia egiteaz akusatzea. Bide honetan, beste era bateko laguntzarik ere izan du Madrilgo Gobernuak, La Vanguardia egunkariak berak salatu baitzuen bere orrialdeotan, Guardia Zibilaren txosten bat aipatuz, Euskaldunon Egunkaria k ETAren diru kontuekin zerikusia zuela, beste hogei bat argitaletxek osatzen omen duten taldearen baitan.
‎Jende horrekin hizketalditxo bat egin gabe ezin utzi. Hizketaldi horiek ere bultzatu ninduten bide honetan sartzera.
‎Nanoteknologiaren helburuetariko bat konputagailuetako zirkuitu integratuen eremuan dago, eta dagoeneko munduan zeharko hainbat taldek bide honetan lan egitendiha rdute. Etorkizuneko zirkuitu integratuetan, egungo silizioko txipak izan beharrean, osagai indibidualak plastiko malguetan depositatuko dira prozesu kimikoen bidez, etaargazkietako pelikulen itxura ukan dezakete.
‎Hego Euskal Herrian noski, EAEn eta Nafarroan, batzuetan batera hartuta eta bestetan aparte, bakoitza bere aldetik. Gauzek bide honetatik jarraitzen badute, gutxi barru hizkuntz politika berezi berezia eskatuko da Arabarentzat ere.
‎Nafarroan euskara ohiko eta kaleko hizkuntza izatetik kanpoko eta ezkutuko izatera pasatzeko urratsak egin dituzte, euskararen presentzia oinarrizkoena bera —paisaia linguistikoa— erabat erdaldundu nahi baitute. Bide honi ekindakoan, modu batera edo bestera gauzatzeko bidea egingo dute, ja rrera aldatu ezean. Araban euskararen gizarte eragileak eta euskara ikasi nahi dutenak ekonomikoki zigortzera jo dute, eta honek, euskalgintzaren lana zailtzeaz gain, ikasi nahi duenak atzera egin dezan laguntzen du. b) Eraso komunikatibo —polizial— judizialaren bidetik, oraingoz ez dute lortu jendea euskararen kontra jar dadin; hor dago, adibide baterako, hitz hauek idazten ari garenean Euskal Herria zeharkatzen ari den Korrikaren arrakasta.
‎Intelektual akademikoek beren burutazio atzeratuak bota baino lehenago, benetako solidaritate zibil mundiala eraikitzen hasi da Seattle, Praga, Niza edo, hurbilago, 2001eko urtarrilean Brasilgo Porto Alegre hirian antolatutako lehenengo Munduko Gizarte Foroan. Bide honetan, egile eta elkarte multzo bat dugu: John Zerzan en anarkismo antiteknologikoa, Vandana Shivarenekofeminismo ekialdetarra, Brasilgo Lurrik Gabekoen Mugimendua, Mexikoko mugimendu (neo) zapatista, Indiako
‎3 Hala eta guztiz ere, Kanten jokaerak kritikak erakarri ditu, beti bide honetatik kategorien beharrezkotasuna ez delako segurtatzen, ez delako benetako dedukzio bat egiten. Kritika honek gaizki ulertu batean du jatorria.
2002
‎Basoan barna jaisten den bide hau, 4 x 4 delako autoek desegina dago zati batzuetan, erabat lokaztuta eta iraganezina. Tarte horietan, bidea utzi eta basotik joan behar da.
‎Gure iritziz, prozesu honek gizartean hedatzen eta indartzen bada baino ez du izango aurrera egiteko modurik. Guk ez dugu Ibarretxe bide honetatik ikusten. Alde horretatik politiko tradizionala dela erakusten ari da.
Bide honetatik berezko eskumenak izango lituzkeen instituzio bat gauza al liteke?
‎Ilunak ere, dena den, badira baina, nire ustez, ez hizkuntzaren biziraupena, epe ertainera bederen, arriskuan jartzeko modukoak. Besterik da, ordea, bide honetatik barrena euskararen erabateko normalizazioa erdietsi ote daitekeen ala ez.
‎Alferrontziak autoz etorri daitezke bide honetan barna guk trinitate eguneko erromerian egiten dugun bezala. Pago eta haritzak nagusi.
‎Gazteria bide honetan joateko gisan ikusten al duzu?
‎Erreformismo asko dago, eta benetako iraultzak egin dira, baina gaizki atera dira. Hala ere, bide honetatik jarraitu behar dugu.
‎Nik inpresioa daukat bereiziak daudela berez, kontziente naiz horretaz. Hamasei urterekin ez nuela idazle izan behar erabaki nuen, memento hartan eskakizun politiko batzuk zeudelako, gizarte zientzia, soziologia, historia, edota kazetaritza geroago egin nuenez ikastea eta bide honetatik joatea erabaki nuen. Gizarteak sekulako buelta emango zuelakoan, aldaketak gertu eta berehalakoak izango zirelakoan prestatu behar genuela pentsatu genuen.
‎Lan baldintza batzuk oinarrizko eskubideakdira (lan berdinarentzat soldata berdina, lan osasunerako eskubideak, 35 ordukolan astea...), eta ahaleginak egin behar dira gizarte osoak hori horrela dela onardezan. Bide honek, normalean, epe luzeko emaitzak izaten ditu.
‎Esanguratsua da, bide honetan, 1982/ 83ko Unibertsitateko memorian azaltzen zirela EuskaraBatzordeko kideen izenak, baina ez egindako lanaren berririk.
‎Euskarazko irakaskuntzak, aldiz, urratsgutxi eman zuen jesuiten ikastetxean. Nabarmena da bide honetan, Deustuangertatutako istiluak zehaztasun eta gordintasun osoz azaldu zituen Jose RamonScheifler ek inon ez aipatzea euskarazko irakaskuntzarik, ezta horren ingurukoeztabaida edo protestarik ere (Torres, 1995). Garai horretako ekintzarik garrantzitsuenak 1986 urtean egin ziren.
‎Hasiera hasieran dago. Gogoeta sakona falta da, bide hau euskarazko irakaskuntzaren alde nola aprobetxa litekeen aztertzeko.
Bide hau zaila da, aitor dezagun, baina ez dut uste beste biderik dagoenik'. Gauden egoera ez dut uste epe luzera bideragarria denik. Gainera, euskarazko unibertsitatea eraikitzen ari den une hau euskararen behar sintaktiko berriei erantzunegokia emateko momentu aproposa da.
‎Hirugarren bide honetan bi puntu nabarmentzen dira:
‎Helduen euskara irakaskuntzan aspaldian hasi baginen ere, gure autoikaskuntzarako gelak urtebete besterik ez du. Duela hiru urte, bide hau jorratzeko beharraikusi genuenean, eredu desberdinak gurera nola ekarri aztertzeari ekin genion. Iaz, ekainean, gelaren inaugurazio ofiziala izan zen eta udako probatxoa pasa ondoren, gaur egun martxan dago erabat.
‎Esaterako, 2Hren irakaskuntzan, uste dugu badaukala zer ustiatu baliabide gisa ahozko hizkuntzaren zenbait alderdi jorratzeko. Ahozkoaren irakaskuntzannagusi den ezintasun pedagogikoari eskua luzatu gura diogu bide honetatik. Euskarazko ahozko formala lantzeko material didaktikoa osatzen doan artean helduleku bat izan daiteke.
‎Eta hirugarrenean, ikerketaren lerronabarmenenak azalduko ditut. Bide honetan, aurrera dezadan, joera nagusien azterketa ikerketa eremuen arlora zuzenduko da, eta ez argitalpen horien oinarri teorikoedota metodologikoak arakatzera, norberaren mugak direla medio.
‎Epaimahaiak: Azken aukera da, gastu juridikoak ekar ditzake, eta, beraz, bide honi ekin aurretik, konpentsatzen duen planteatu behar da.
‎Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoak administrazio espedientea irekiko du eta kasua udaleko ikuskapen zerbitzuetara igorriko du, zehapena ezar dezaten. Bide honekin zehapena lortzen da. Kalte ordaina nahi izanez gero, justizia epaitegietara jo da, gastu medikoen, baja egunen eta eragin ahal izan den beste edozein kalteren ordaina eskatzeko.
‎Baina zuek, kazetariok, ohartzen al zarete zer hondora dezakeen zuen huts batek, zenbat kalte egin dezakezuen gaizkiari kontra egitearen aitzakiaz? Agintea duzue, jendeak zer pentsatu behar duen markatzen duzue inoren eta inolako kontrolik gabe, eta bidean honi edo hari egindako kalteak ez dira ezer zuentzat. Edo, zerbait izatekotan, gaizkiaren kontrako aldareak eskatutako sakrifizio saihestezinak dira, ez besterik.
Bide honetatik beste zenbait proposamen egiten ditu Rubio irakasleak, ez laburki, ez antzoski, ez zuzenki, hemen berriz ere errepikatzea merezi ez dutenak.
‎Hobeki pentsaturik lurra joko dut nik ere, ez litzateke egokiago izango jendea prestatzea lehenik, euskal testuak poliki poliki landu, eta, hori bideratua dugularik, bertan goxo eskolak non eman daitezkeen pentsatzen hastea? Bigarren bide honek, egia da hori, badu arrisku handi bat, eta arrisku hori da gauzak inoiz ere ez egitearena, garbi mintza gaitezen. Baina aukera egin behar badugu, garbi mintza gaitezen hemen ere, uste dut askoz ere egokiagoa dela bigarren bidea hautatzea, plangintza bat pentsatu, eta egin, ongi betetzen baldin bada bederen.
‎Joxean Sagastizabali oraindik produkzio gehiena motzegi gera  tzen zaio. Aingeru Epaltza, Harkaitz Cano edota Juan Luis Zabalarenak oraindik ez dute erabat bide hau hartu, potentzialik badute ere. Beraz, badirudi best selleraren mundua hutsik geratzen dela euskal literaturan oraingoz.
‎3. Euskal Unibertsitateak espirituz publikoa luke izan, baina arestian aipatu dudan bezala egoera politikoaren aferak bide hau eragozten du. Proiekturik hoberenahe rrialde guztiak bateratuko lituzkeen Unibertsitate publiko bat izango litzateke, baina hau, tamalez, ezinezkoa da.
‎Are gehiago. Oso oker ez banago, UEUk, Ikastolen Federazioak eta zenbait kultur taldek planteatu ere egin dute bide honetatik euskal unibertsitatea bultzatzea. Halaz ere, uste dut izoztuta ez, baina geldirik dagoela asmo hori.
Bide honetan izan dugun laguntzagatik, lehenik eta behin eskerrak gure ikastarora bertaratu ziren ikasle zein irakasle guztiei, beraien jarrera parte hartzaile eta emankorragatik. Bigarrenik, Joana Garmendia, Ibon Plazaola eta Larraitz Ugarteri, egin duten lan onagatik.
2003
‎Antton Olariaga maisuak ekin zion gure artean hitzekin eta hizkuntzarekin jolas egitearen bide honi. Geroztik, ekarpen garrantzitsuak eta aberatsak ditugu euskal kulturaren esparru guztietan.
‎Loregintzak gero eta arreta gehiago eskatzen du gure gizartean, etxe lorategien kultura gero eta zabalagoa da, mintegietan dabiltzan lorazainek bide honetan laguntzen dutelarik. Gutariko askok du balkoi edo terrazak landarez hornitzeko ohitura.
‎Herri oso bati begira proposamen bat egiten bada, arduraz jokatu eta esan da: " EAEn errealitate soziopolitiko hau daukagu eta bide bat jarriko dugu, Nafarroan hau daukagu, bide hau jarriko dugu eta Iparraldean hau da errealitatea eta bideak honakoa izan behar du". Horrek guztiak planteamendu nazional bat osatu du.
‎Ziur gaude euskal herritarren gehienak bide honekin ados daudela. Gero, alderdi politikoek eta defendatu lukete bide hori.
‎Batetik ibiltari oso gutxi ikusten dira kilometro askoren ondoren. Bestetik, bide hau ez da oso ikertua izan eta ondorioz ez dago norabidea adierazten duen zeinurik; bi erromesok eguneroko kilometroei aurre egiteaz gain, bidearen nondik norakoak sumatu behar dituzte. Bideak zeharkatzen dituen herrixketako biztanleek ere ez dute harrera berezirik azaltzen ibiltariaren aurrean, edozein dela ere:
‎Bideak zeharkatzen dituen herrixketako biztanleek ere ez dute harrera berezirik azaltzen ibiltariaren aurrean, edozein dela ere: " Kostaldeko bide honetan, lehenengo ia 1.600 kilometroetan ez dago erromesen oroitzapenik, eta hala izanik ere ez dira aintzakotzat hartuak izaten, ez dira baloratuak. Bakan batzuei gu nor garen aipatuz gero jarrera ona azaltzen digute".
‎Eta, jada Santiagorako bidea egiteko 500 kilometro besterik gelditzen ez zaizkienean, orain artean egindako guztia atzean utzita, urruntasunak eskaintzen duen ikuspegi berriarekin, ziurrenik ere ibilbide berdina ez luketela inoiz errepikatuko aitortzen du Legorretakoak: " Bide hau ez da guk aukeratu genuen bidea, ondorioz, denetarik topatu dugula aitortu behar dut". Hala ere, une politak ere gogoan ditu Iturriozek, besteak beste, lagunek beraiekin egindako ibilaldi saioak, ezagutu gabe lotarako etxea eskaini dieten herritarrak edota, lehenengo egunean, Finisterretik abiatu aurretik, bretoi laiko batzuk euren ohorez egindako meza.
‎Asko, fededun izan gabe zerbaiten bila dabiltza. Kultura askok bidea egitearen filosofia bereganatzen dute; nire ustez ezinezkoa da bide hau sineskera zehatz bati lotzea".
‎Estatu Batuek eta Europako Batasunak beren multinazionalak buru dituztela hitzartu nahi duten bide honen kontra hiru estrategia proposatu ditu Lori Wallachek Larzaceko bilkuretan.
‎Gaur, Camilo José Celak eta beste idazle erdeldun batzuk, batez ere Hego Amerikakoek, eleberrietako hizlarien esakerak hitzez hitz idazten dituzte, baina hau ezta azkeneko urteetako moda bat baizik, inglesezko literaturaren imitazio pobre bat baino. Gutxi irabaz dezake gaztelerazko literaturak bide hontatik. Gaztelako erderaren batasuna ezta liburu batasuna edo eskola batasuna bakarrik.
Bide honetatik jo dabe beste euskal idazle guztiak be: erabiliaz eta landuaz, geroago ta bigunago bihurtu deuskue artzain, baserritar eta arrantzaleen hizkuntza zahar gozoa.
‎Hori holan egin ezkero, bihar etzi be gogoan izango ebezan, eskola barruko beste gauza asko ta asko ahaztu arren be. Bide hau, gehien baten, Udako Ikastaroan erabili neban geroago, baina aurreko urteetan baita Seminarioan be. Ni neu ez naz belarri eta boz oneko kantaria; hori holan dala, beste batzuen laguntza eskatzen neban.
‎Ala, zuek biok, mesedez, zoaze kalera, haize apur bat hartzen esan zien Unaxek atzealdean hizketan ziharduten lagun biri. Ez dot goizetik haserretu nahi, eta bide honetan lortuko dozue.
‎Nolanahi ere, bide honetara jo aurretik prozedura judiziala agortu beharra dago.
‎Hauxe uste dut izango dela. Euskal Unibertsitatearen bidea?. Bide honen urratzaile, bidegile, izan behar du Udako Euskal Unibertsitatea.
‎Bi multzo horiek, neurri handian, bizi bizi zeuden euskal autonomiaren eskakizunen aurkako taldean kokatu behar dira. Gogora dezagun bide honetan, gero Bilboko Unibertsitateko errektorea eta autonomista sutsua izango zen Echevarria Gangoiti 1968 urtean euskararen katedra sortzearen alde azaldu zela, baina Santanderren jartzea proposatuz, Bilboko alkatearen babesarekin, Bizkaia eta Gipuzkoa elkartzeko aitzakiak ekidin nahian3 Dena den, batzuek Euskal Barrutia eta Euskal Unibertsitatea bereizten zituzten eta barruti bakarra defendatz...
‎Esanguratsua da, bide honetan, 1982/ 83ko Unibertsitateko memorian azaltzen zirela Euskara Batzordeko kideen izenak, baina ez egindako lanaren berririk.
‎UEUko kideen aniztasunak, bere zereginetarako euskal sektore gehienekin kontatu beharrak eta lerrokatze politiko esplizituen faltak, talde moduan, garaiko borroka guneetatik urrundu zuen UEU, nahiz eta askok Euskal Nazio Askapen Mugimenduarekin identifikatu aztertzen ari garen erakundea. Beharrezkoa da, bide honetan, zera gogoraraztea: EAEren Autonomia Estatutuak sortutako itxaropenak eta martxan jartzeko zailtasunek, EAJk bere gobernu jardunean erakutsitako nagusikeriak, Espainiako gobernuen jarrera zentralistak, ETAren bi adarren eta talde parapolizialen ekintzek ekarritako ehundaka hildakoek, eta erakunde sortu berrien zilegitasuna eta indar korrelazioa onartu ez eta kontrabotere bilakatu nahi zuen Ezker Abertzale indartsuaren portaera rupturistak ez zutela ezertan lagundu garaiko eztabaidak giro baketsu eta arrazionalean gertatzen.
‎Hizpidea eman nahi izan zidan, eta onartu egin nion. Bidean honetaz eta hartaz jardun genuen, gehienbat tarteka ikusten genituen jendeei lar ez erreparatzeko.
2004
‎1980ko hamarkadan dagoeneko, bazuten jaki funtzionalak erregulatzeko arautegia. Ondoren Amerikako Estatu Batuetan ekin zioten bide honi. Europan berantiarragoak izan dira.
‎Erratzeko beldurrik gabe esan daiteke gaur egun euskara irakasteko bide hau jorratzen duten guztiek informatika euskarriren bat eskaintzen dutela. Gehienetan, gainera, euskarri hori da metodoaren oinarria.
‎Nik ez dut besterik erakutsi behar. Bide hau burutzea eragozten duen bakarra oposizioko taldeen ez ohiko akordioa da.
‎Bide horretara heldu baino 200 metro lehenago, eskuinera doan pista segituko dugu, aterpe batetik pasatuko gara eta pagadi batean sartuko. Bide honek Zabalandira arte eramango gaitu eta berehala beste pagadi zoragarri bat igaroko dugu.
‎Dena den, hobekuntza horiek oraino oso oso eskasak direnez, oraingo bide honetatik hondamendira goaz.
‎Hori guztia dela eta, lehen multzoko oinarrizko eskubideei dagokienez, hau da, epaiketaz kanpoko ondasun juridikoen ingurukoak diren horiei dagokienez, legeak ezarri du, kasuan kasuko prozesuaren izapideak lehenespenez egiteaz gain, horiek gauzatu behar direla Oinarrizko Eskubideen Jurisdikzio Babesari buruzko 1978ko Legeak ezarri prozedura bidea baino azkarragoa den bide hau erabilita: epaiketa arrunten bidea, demanda eta erantzuna idatziz aurkeztuta, eta ikustaldia egin eta epaia emanda.
‎Guk geure aldetik, uhin hilgarri honen buruan nolabaiteko elementu komunen bat dagoen irudipena agertu dugu. Goazen bide honetatik aurrera, etnozidio ikaragarri honen erroetan arakatzeko. Besteak beste, Alizia Stürtze behin baino gehiagotan kezkatu du auzi honek.
‎Besteak beste, Alizia Stürtze behin baino gehiagotan kezkatu du auzi honek. Eta ustea jakitea ez baldin bada, sar gaitezen ahalik eta barrenen, harra zurean bezala, jakite bide honetan barrena: –Globalizazioaz elkarrizketa, truke intelektuala, ideologikoa, kulturala... ulertzen bada, hori oso aberasgarria da, baita guretzat ere, Chomskyk dioen legez desberdintasuna baita dagoen gauzarik ederrena.
‎Zernahi delarik ere, euskararen patua, beste edozein hizkuntzarena bezalaxe, interes eta jokamolde politiko jakinen arabera moldatzen denez, aho batez onartuko dugu euskaltzale guztiok politikagintzaren eta euskalgintzaren arteko loturaren beharra. Baina, atal honen hastapenetan iradoki dugun moduan, politikaren berezko tasun onuragarriak eta politizazioaren keria makurrak zehatz mehatz bereizi ondoren abiatu behar genuke bide honetan barrena.
‎Eskolara zoaz? Ez duzu inoiz bide hau hartzen.
‎MCC erakunde horiekin harremanetan jar liteke, gure kooperatiben printzipioakezagutarazi, kanpoan sortu nahi diren enpresetan printzipio horiek sustatzeko dugunasmoa azaldu eta horiek ezartzea bideratzeko lankidetza eskatu, ohiko kapitalenpresetatik desberdindu nahi duen bide honetan gizarte eta langileak gogoz duten formulak aurkitzeko. Herrialdea eta bertako lan egoera ezagutzenduten eta enpresarengandik independente izan eta sartuta gauden edo sartu nahidugun herrialdean gizartearen oniritzia duten herri mailako erakunde zibilekinelkarlanean parte hartzeak, aberastu egingo gintuzke ezagutzan, eta proiektuarisinesgarritasuna emango lioke langileen eta bertako gizartearen aurrean.
‎Egite ekonomikoa bide honetako azken etapan dago, bere alde sozial eta psikologikoengatik adimeneko mailan koka dezakegulako: produktu berriak materiatransformatuz sortzen dira, eta zerbitzuak bizitzako gaitasunak erabiliz eskaini daitezke, baina horiek beti izango dira adimeneko mekanismoen erabilpenaren menpeegindako jarduerak.
‎Asegarritasunaren nozioaren bidez definitzen da formula bat noiz den egiazkoa. Esanbezala, bide hau aukeratu zuen Tarskik formulak egiazkoak noiz diren era formaleandefinitzeko. Aurretiaz asegarritasuna deñnituz aldagai libreak zituzten formulen arazoariaurre egin zion.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bide 748 (4,92)
bide izan 278 (1,83)
Lehen forma
bide 765 (5,04)
Bide 236 (1,55)
bidea 11 (0,07)
bidean 4 (0,03)
Bidean 3 (0,02)
Bidea 2 (0,01)
bidez 2 (0,01)
BIDE 1 (0,01)
bideak 1 (0,01)
bidetik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Argia 101 (0,66)
Karmel Argitaletxea 98 (0,65)
UEU 95 (0,63)
ELKAR 93 (0,61)
Berria 61 (0,40)
Pamiela 48 (0,32)
Euskaltzaindia - Liburuak 35 (0,23)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 35 (0,23)
Consumer 33 (0,22)
Jakin 29 (0,19)
Noaua 28 (0,18)
Alberdania 28 (0,18)
Booktegi 23 (0,15)
Open Data Euskadi 19 (0,13)
Susa 18 (0,12)
LANEKI 17 (0,11)
Guaixe 16 (0,11)
goiena.eus 15 (0,10)
Karmel aldizkaria 14 (0,09)
Labayru 14 (0,09)
Jakin liburuak 13 (0,09)
Urola kostako GUKA 13 (0,09)
Anboto 12 (0,08)
Osagaiz 11 (0,07)
Uztarria 10 (0,07)
erran.eus 10 (0,07)
Txintxarri 10 (0,07)
Maiatz liburuak 9 (0,06)
ETB dokumentalak 8 (0,05)
Uztaro 8 (0,05)
Deustuko Unibertsitatea 6 (0,04)
EITB - Sarea 6 (0,04)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 6 (0,04)
alea.eus 6 (0,04)
barren.eus 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
Herria - Euskal astekaria 6 (0,04)
hiruka 5 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 4 (0,03)
Erlea 4 (0,03)
aiurri.eus 4 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 4 (0,03)
ETB serieak 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 3 (0,02)
Kondaira 3 (0,02)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
IVAP 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bide hau jarraitu 62 (0,41)
bide hau hartu 27 (0,18)
bide hau ez 24 (0,16)
bide hau egin 22 (0,14)
bide hau joan 22 (0,14)
bide hau ekin 15 (0,10)
bide hau erabili 15 (0,10)
bide hau eraman 12 (0,08)
bide hau jorratu 12 (0,08)
bide hau ere 11 (0,07)
bide hau aukeratu 6 (0,04)
bide hau eutsi 6 (0,04)
bide hau guzti 6 (0,04)
bide hau jo 6 (0,04)
bide hau ukan 6 (0,04)
bide hau amaiera 5 (0,03)
bide hau baino 5 (0,03)
bide hau beste 5 (0,03)
bide hau eman 5 (0,03)
bide hau hasi 5 (0,03)
bide hau hautatu 5 (0,03)
bide hau segitu 5 (0,03)
bide hau urratu 5 (0,03)
bide hau aurre 4 (0,03)
bide hau bar 4 (0,03)
bide hau gu 4 (0,03)
bide hau heldu 4 (0,03)
bide hau hiru 4 (0,03)
bide hau ibili 4 (0,03)
bide hau ireki 4 (0,03)
bide hau lehen 4 (0,03)
bide hau lortu 4 (0,03)
bide hau nahiko 4 (0,03)
bide hau abiatu 3 (0,02)
bide hau apustu 3 (0,02)
bide hau asko 3 (0,02)
bide hau aurkitu 3 (0,02)
bide hau bat 3 (0,02)
bide hau bera 3 (0,02)
bide hau egon 3 (0,02)
bide hau elkar 3 (0,02)
bide hau esan 3 (0,02)
bide hau euskal 3 (0,02)
bide hau herritar 3 (0,02)
bide hau ikusi 3 (0,02)
bide hau jarraiki 3 (0,02)
bide hau jarri 3 (0,02)
bide hau lagundu 3 (0,02)
bide hau lagungarri 3 (0,02)
bide hau lan 3 (0,02)
bide hau lehenengo 3 (0,02)
bide hau oraindik 3 (0,02)
bide hau oso 3 (0,02)
bide hau urrats 3 (0,02)
bide hau zabaldu 3 (0,02)
bide hau zehar 3 (0,02)
bide hau ados 2 (0,01)
bide hau akuilu 2 (0,01)
bide hau aritu 2 (0,01)
bide hau aski 2 (0,01)
bide hau auskalo 2 (0,01)
bide hau azken 2 (0,01)
bide hau bakarrik 2 (0,01)
bide hau beldur 2 (0,01)
bide hau bermatu 2 (0,01)
bide hau bihurgune 2 (0,01)
bide hau ediren 2 (0,01)
bide hau egoki 2 (0,01)
bide hau egokitu 2 (0,01)
bide hau emaitza 2 (0,01)
bide hau emankor 2 (0,01)
bide hau euskara 2 (0,01)
bide hau ezin 2 (0,01)
bide hau ezinbesteko 2 (0,01)
bide hau gehiago 2 (0,01)
bide hau gizonezko 2 (0,01)
bide hau gomendatu 2 (0,01)
bide hau hitz 2 (0,01)
bide hau inora 2 (0,01)
bide hau iritsi 2 (0,01)
bide hau jardun 2 (0,01)
bide hau jarraipen 2 (0,01)
bide hau jaun 2 (0,01)
bide hau merezi 2 (0,01)
bide hau mutur 2 (0,01)
bide hau nora 2 (0,01)
bide hau oraindino 2 (0,01)
bide hau oztopo 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia