Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.954

2006
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
‎2) Araututako irakaskuntza, unibertsitateko titulazio arruntetan sartzen dena (1 edo 2 zikloetan), bai soziolinguistika orokorra (modu zabalean ulertuz) eta baita katalanaren soziolinguistika ere, bai derrigorrezkoak direnean eta baita hautazkoak direnean ere; interesgarria da unibertsitate bakoitzean dagoenaren internet helbidea adieraztea, kasu bakoitzeko informazio osoa jasotzeko bidea errazten digulako.
‎Aurrera begira, euskara normalizatu ahala, partzialki alfabetatu eta alfabetatu gabekoen multzoak txikiagotuko dira, gazteenetan horrela ikusten da. Izan ere erdaldunak euskalduntzearekin batera alfabetatzen baitira, baita jatorrizko euskaldunak euskal eskolaren bidetik ere.
‎" Egungo hezkuntza sistemaren diseinuak berak urratutako bidea atzera ibiltzeko aukera bere baitan gordea dauka.
‎Azken buru, egungo hezkuntza sistemaren diseinuak bere baitan gordea dauka urratutako bidea atzera ibiltzeko aukera.
‎Etorkizunerako aukera handienak ikasleek soziolinguistika lanak jorra ditzaten arloan ikusten ditut: soziolinguistika eta gainerako irakasgaien formazioa hartuta tesina lanetan gehiago sakon daiteke eta practicumaren bidez ikasitakoa praktikan ipin daiteke.
‎Izan ere, egoera ofizialetan kokatuak direnean, menderatuek beraien hizkuntza ekoizpenei ezfagoretuak zaizkien prezioen osaketa legeak gorputz eta pratiko ezagupenetan adierazten dituzte. Horrek, zuzentasun ala ixiltzerako bidean , indar amaiezin bat egitera derrigortzen ditu".
‎Lurraldetasunaren oinarriak hizkuntza planifikazio gehienak iradoki ditu, arrakasta ezberdinekin, zeren hizkuntza politika baten arrakasta lurraldetasunaren irakurketa malgu batean kokatzen da. Maila horretan, Finlandiak bide interesgarri bat hartu du, batez ere distrikto elebidunak sortuz. Elebitasun instituzionalak suediarraren eta finesaren arteko trataera orekatu bat bermatu nahi du.
2007
‎Sektore moduan, inoiz baino batuago gaudela begi bistakoa da; sakabanaketa historiko horien gainditze bidean jarri gara, eta ahalegin handiak egiten ari gara sektoretik estrategia bateratuak planteatzeko eta gure lanean eraginkorragoak izateko.
‎Eginkizun honetan, Helduen Euskalduntze eta Alfabetatzeak berebiziko garrantzia izan du eta izango du euskararen biziraupenean. Euskaltegiok 1970eko hamarkadan hasitako bidean euskararen ezagutza nahiz erabilera, euskaldunon hizkuntz gaitasuna hobetzea, euskara ikasi eta erabiltzearen aldeko motibazioa izan ditugu jomuga. Honela aitortzen du Eusko Jaurlaritzak berak Euskara Biziberritzeko Plan Nagusian, lehentasunezko sektore estrategikoa garela berretsiz.2
‎Behin gaur egungo argazkia erakutsi ondoren, HEA alfabetatzea indartsu dagoela esan daiteke inolako zalantza barik. Baina baikortasunak ez gaitu itsutu behar, aurrera begira jarri behar gara, orain arte ondo egindakoetatik ikasi eta hobetu behar direnak hobekuntza bidean jarriz. Goazen, bada, etorkizunari begira gure erronkak zeintzuk diren aipatzera.
‎Euskaltegi bakoitzak bere estrategia egokitu behar du inguruko beharrei ahalik eta egokien erantzuteko, alegia, ikaslea eta hizkuntza, hizkuntza komunitatea, baldintza egokietan harremanetan jartzeko. Ikasleei euskara erabiltzeko aukerak erraztea ere euskaltegiaren funtzioa da; arestian aipatutako egitasmoak bide egokiak izan daitezke ikaslea euskaldunei era ez traumatikoan hurbiltzeko. Horri guztiari erantzuteko nahian, AEK k Praktika Jarduerak izeneko zerbitzua eskaintzen du, euskaltegietan zubi lana beteko dituzten programak landuz eta bultzatuz:
‎• Haur eta gazteekin aritzen diren hezitzaile erdaldunak euskalduntzeko ekimenak garatu; hezitzaileak euskaldunak izanez gero, trebatzeko eta haien euskara maila egokitzeko bideak jorratu.
‎• Euskaltegien arteko lankidetza; sare moduan antolatu beharra dago. Izan ere, lehiakideak garela ahaztu gabe, komunean ditugun beharrak identifikatu behar ditugu eta horiei erantzuna emateko lankidetza bideak jorratu behar ditugu. Nabarmena da azken urteotan euskaltegiok elkarlanean egindako lana fruituak ematen ari dela, hor dago Kultura Sailarekin izandako negoziazioen emaitza ona.
‎Giza baliabideen joan etorriarekin amaitu behar da. Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira. Horretarako lan baldintzak hobetu behar direla oso argi dago, baina horrekin batera formazioan, irakaskuntzako materialetan, baliabide teknologikoetan eta beste arlo batzuetan asko inbertitu behar da.
‎• Ikasle kopuruetatik, ikasle euskaldunduetara; emaitzetaz hitz egiten ari naiz, argi eta garbi. Euskaltegietatik igaro diren ikasleak milaka dira, horietatik askok EGA atera arte ibili dira euskaltegian, beste asko, erdi bidean geratu dira baina euskaraz bizitzeko adina ikasi dute. Beste askok, ordea, hasi bai baina gero bertan behera utzi dute ikas prozesua.
‎EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira. Azken hiru urteetan, tarteko mailak egiaztatzeko bideak jarri dira, baina asko dago hobetzeko, mailak homologatzea adibidez.
‎Euskaltegietatik igaro diren ikasleak milaka dira, horietatik askok EGA atera arte ibili dira euskaltegian, beste asko, erdi bidean geratu dira baina euskaraz bizitzeko adina ikasi dute. Beste askok, ordea, hasi bai baina gero bertan behera utzi dute ikas prozesua.
‎EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira. Azken hiru urteetan, tarteko mailak egiaztatzeko bideak jarri dira, baina asko dago hobetzeko, mailak homologatzea adibidez.
‎Gauzak honela, talde heterogeneoen inguruan (maila ezberdineko ikasleak ikastalde berean) egindako proiektuek hein batean arazo hau gainditzen lagundu izan digute. Eskualdeetako eskaintzaren garapenean autoikaskuntzaren eredua halabeharrez gauzatu behar izan dugu, nahiz eta askotan ikasleen benetako nahia ohiko ikastalde bidez ikastea izan. Hala ere, onartu beharra dugu metodo honek emaitza txukunak eman izan dituela orain artekoan eta hasieran izan genituen mamu asko uxatu ditugula.
‎Haurrek eskolan eredura eramatearekin ez da nahiko, ez da nahiko euskararen aldekotasuna agertze hutsarekin, euskarak gaur behar ditu neurriak eta gaur neurriak hartzeko helduek modu masiboan jo behar dute euskaltegietara euskara ikastera. Horrek ere eragina du; izan ere, nafar gobernuari egiten ahal diogun presio bide handiena euskaltegiak lepo betetzea izanen baita.
‎NAFARROAKO AEK, BIDEAN AURRERA EGIN DUGU BAINA EZ DA NAHIKOA
‎Urteak aurrera joan ahala, eta AEKn bertan izandako pentsamolde ezberdinen harira, banatu egin zen erakundea, eta hortik abiatuz sortu ziren orain AEK eta IKA moduan ezagutzen ditugun bi erakundeak. Egun bi erakundeok dira Nafarroan lurralde osoan euskara ikastea posible egiten duten euskaltegien sareak, euskaltegi sare publikoak ez baitu horretarako biderik ematen.
‎" labur" baina zailtasun handiko honetan, ezin ahaztuko ditugu bidean izandako milaka oztopo (judizial, politiko eta beste...). Oztopo horiek guztiak gainditzeko ezinbestekoa izan da Euskal Herri mailako erakunde bateko parte izateak eman digun sostengua eta bermea.
‎teknika. Datuak hainbat analisi estatistikoren bidez aztertu ziren: ANOVA, Analisi diskriminanteak, LISREL analisiak...
‎LISREL analisiak lehenengo laginean bistaratu zuenez, aurreikusitakoaren bidetik ," soziodemografia" eta" sare sozialak" aldagai latenteekin batera beste aldagai latente bat," aldagai psikosoziala" (euskalduna vasco aldagaia+ euskaldunen aurreko jarrerak+ motibazio noranzko integratiboa), ageri zen menpeko aldagaiaren zuritzaile (euskaraezagutzaren autoebaluazioa+ zein urratsetan ari ziren).
‎Esan gabe doa, irakasleak berak dira partaiderik funtsezkoenak ikasgela barruko ikerketa arlo horri ekiteko. Eta, gaur egun, sare telematikoak lagun, bidea erraztu egiten da hainbat ingurunetatik eskuratutako datuak elkarrekin jorratzeko.
‎Irakasle jendea ez dago ez gaudehain gustora lortzen diren errendimenduez. Inkesta bidez , berrikitan, honako hau galdetu izan zaie irakasleei: ea berekin ikasten hasten direnetarik zenbatek bukatzen duen euskara ikasiz, hizketan alegia.
‎...keraren irakaskuntza heleraztea du helburu eta, hori guzti hori, bigarren hizkuntzen irakaskuntzarako teknikabideekiko ikerketa, irakaspideekiko azterlanak, entzun ikuste bidezko baliapidea, irakasleak gertatzea eta gaitzea bezala horri datxekon aurrerapide guztiekin batean, eta hoiei guztiei Helduen Alfabetatze eta Berreuskalduntzerako Erakundea HABESortarazi eta Euskaltegiak Araupetzeaz baliatuz bideak ematen zaizkiela.
‎Ikasketaren sustapena, eta bere helburuak lortzeko bideak , iharduteerak eta baliapideak bilatzea.
‎Euskara egoera gutxituan egonik, bizitzeko beharrezkoa ez izateaz gain, askotan hizkuntza erabiltzeko aukera gutxi egoten da, are gehiago zenbait lurralde eremu eta gizarte arlotan. Gauzak horrela, Plangintzak dira egun euskalduntze prozesuan aurrera egiteko bidea , eraginkorra eta ilusio sortzailea. Testuinguru gure ikasleak trebatzeko eta motibatzeko.
‎Euskara egoera gutxituan egonik, bizitzeko beharrezkoa ez izateaz gain, askotan hizkuntza erabiltzeko aukera gutxi egoten da, are gehiago zenbait lurralde eremu eta gizarte arlotan. Gauzak horrela, Plangintzak dira egun euskalduntze prozesuan aurrera egiteko bidea
‎2 PLANGINTZEN BIDEA
‎Gure ustez, hementxe dago, hain zuzen ere, gure motibazio arazoei eta ikas prozesuari norabide berria emateko aukera. Plangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea . Euskalduntze alfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile.
‎Gurea, noski, egoera larrian dagoela esan dezakegu. Globalizazioaren garaian txikiak larri ibiliko dira, baina bidea antolatu eta baliabideak jartzen baditugu, urrats garrantzitsua emateko moduan egongo gara.
‎Aldi berean, bere lana euskaraz betetzen laguntzen saiatuko ginateke, alboan egonez eta bere arazo errealei erantzunez. Europako Erreferentzi Marko Bateratuan berariaz aipatzen da atalase mailatik goraPlangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea .
‎Bestetik, plangintza bera, euskalduntzearen beharrizanetara moldatu litzateke. Adibidez, euskaraz funtzionatuko duten atal edo" bide osoak" zabaltzea proposa liteke, adibidez, ikasten ari direnek praktikak egiteko aukera izan dezaten. Atal edo lerro hauek, gainera, beste atalak euskalduntzeko eredu eta esperientzien bilgune izango dira.
‎Orain arte ekoizpenari eman izan zaio garrantzia. Ariketak zuzendu eta emaitzak neurtzea izan da gure egitekorik ohikoena, bideari garrantzi handirik eman gabe. Kurrikulu berriak bideari ematen dio garrantzia.
‎Ariketak zuzendu eta emaitzak neurtzea izan da gure egitekorik ohikoena, bideari garrantzi handirik eman gabe. Kurrikulu berriak bideari ematen dio garrantzia. Horretarako ikaslearen parte hartzea ezinbestekoa da.
‎Gure ustez berebiziko garrantzia dauka atal honek. Ikasleak arlo edo gune baten hizkuntz plangintzaren parte sentituz, bere bidearen nondik norakoei garrantzia emango die, markatu beharreko helburuei eta jorratu beharreko alderdiei erreparatuz. Bere bidearen adierazlerik garbiena, eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa izango da eta, ondorioz, plangintzaren barruan bete ditzakeen funtzio berriak.
‎Ikasleak arlo edo gune baten hizkuntz plangintzaren parte sentituz, bere bidearen nondik norakoei garrantzia emango die, markatu beharreko helburuei eta jorratu beharreko alderdiei erreparatuz. Bere bidearen adierazlerik garbiena, eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa izango da eta, ondorioz, plangintzaren barruan bete ditzakeen funtzio berriak.
‎Ikasleak arlo edo gune baten hizkuntz plangintzaren parte sentituz, bere bidearen nondik norakoei garrantzia emango die, markatu beharreko helburuei eta jorratu beharreko alderdiei erreparatuz. Bere bidearen adierazlerik garbiena, eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa izango da eta, ondorioz, plangintzaren barruan bete ditzakeen funtzio berriak. tzea litzateke egokiena.
‎Ikasleak arlo edo gune baten hizkuntz plangintzaren parte sentituz, bere bidearen nondik norakoei garrantzia emango die, markatu beharreko helburuei eta jorratu beharreko alderdiei erreparatuz. Bere bidearen adierazlerik garbiena, eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa izango da eta, ondorioz, plangintzaren barruan bete ditzakeen funtzio berriak. tzea litzateke egokiena. Zalantzarik gabe, herriak oso gune garrantzitsuak dira euskalduntze prozesuan, baina gizarte egitura eta ikasleen motibazioei erreparatzea besterik ez dago konturatzeko dibertsifikazio kurrikularra behar beharrezkoa dela eraginkorrak izateko.
‎Irakasleek ikaragarrizko prestakuntza plana genuke, eta ikasleengan ere aldaketa eskatuko luke. Dena dela, zalantzarik gabe, bide horri jarraitu ahal izateko, egungo agirien sistema aldatu litzateke. Maila ezberdinak ezartzea eta horiek egiaztatzeko agiriak beharrezkoak badira ere, neurgailuak egokitzea funtsezkoa izango da.❚
‎(familia, lagunartea...) horietan gertatzen delako, eta bestetik hizkuntza komunitatearen konpaktaziorako bidea bertatik hasten delako (familia, lagunartea, auzokoak, elkarteetako lagunak,...).
‎Aipatutako esparru horiek pertsonen bizitza pribatuarekin lotuak daude eta horietan legeek eta arauek eragin gutxiago dute. Esparru hauetan, beraz, hizkuntza ohituretan eragiteko bestelako bideak jorratu behar dira: eskaintza oparoa, erakargarritasuna, gozamena, praktikotasuna, erosotasuna, sentiberatzea,...
‎Topagunearen ustetan erabilera askeko guneak euskalduntzea lehentasunezko gaia da, batetik neurri handi batean hizkuntzaren transmisioa (familia, lagunartea...) horietan gertatzen delako, eta bestetik hizkuntza komunitatearen konpaktaziorako bidea bertatik hasten delako (familia, lagunartea, auzokoak, elkarteetako lagunak,...).
‎Golemanen teoriari erreparatuz gero, motibazio emozionalak hizkuntza bat aukeratzerakoan duen garrantzia eta" Txepetx" ek hainbestetan aipatzen duen motibazioa lantzeko bide emankorra izan daitekeela uste dugu eta, osagarriak diren aldetik, Mintzapraktika programei etekin handiago ateratzeko bide izan daitekeela uste dugu.
‎Ez dugu orain emango helduen euskalduntzearen bilakaeraren eta aukera metodologikoaren berri. Era batera edo bestera eta arrakasta gehiago edo gutxiagorekin, ahalegina egin da betidanik jarduera didaktikoa hobetzeko, azken ekarpenak integratzeko eta, azken baten, emaitzak hobetzen lagun dezaketen bideak bilatzeko. Hizkuntzaren normalizazioa jardun pedagogikoan integratzeko esperientzietan zentratuko gara.
‎Bestalde, ekintza bera zuzenduta dago euskararen normalizazioan eragiteko, paisaia linguistikoan kasu honetan. Ekintza horren arrakasta beraz bi bidetatik ebaluatu behar da, ikaslearen hizkuntzan daukan eraginean batetik, eta inguruan daukan eraginean bestetik.
‎EBI AEK k bere funtzioari buruz daukan ikuspegiaren isla izan zen. Helduentzako euskararen irakaskuntzan diharduen erakundea da, baina arlo hori euskararen normalizaziorako bidea den neurrian, AEK euskararen normalizazioan lan egiten duen erakundea baita. Irakaskuntza jarduera horretara era integralean bideratzeko ahalegin garrantzitsua izan zen EBI, eta zentzu horretan euskalgintzari egindako ekarpen gisa hobeto aztertzea litzateke.
‎EBI AEK k bere funtzioari buruz daukan ikuspegiaren isla izan zen. Helduentzako euskararen irakaskuntzan diharduen erakundea da, baina arlo hori euskararen normalizaziorako bidea den neurrian, AEK euskararen normalizazioan lan egiten duen erakundea baita. Irakaskuntza jarduera horretara era integralean bideratzeko ahalegin garrantzitsua izan zen EBI, eta zentzu horretan euskalgintzari egindako ekarpen gisa hobeto aztertzea litzateke.
‎AEK k kezka agertu zuen une hartan hizkuntzaren egoeragatik, 20 urte geroago dena halakoa ez bada ere, normalizazioarekiko kezka hemen dugu oraindino. Kezka hartatik abiatuta etorri zen fruitua ez bada, kezkari heltzeko bidea ez da inondik inora baztertzekoa. Irakas jardueratik normalizazio prozesuan nola eragin galdera hura bera etengabe planteatuz adibidez.
‎Nola integratu beraz hizkuntzaren normalizazioa hizkuntzaren irakaskuntzan? Artikulu honetan galdera horri erantzuteko bideen gainean hausnarketatxoa plazaratzen saiatuko gara. Ez da hausnarketa berria, baina bai, gure ustez, berriro ekarri beharrekoa.
‎Mintza-praktika terminoa zabaldu zen sasoi honetan. Bada sasoi hartatik gaur arteko bidea egin duenik, Bilboko Lizardi Mintza taldea edo Santutxuko Mintzataldea adibidez.
‎Aurreko historia guztiak, nire ustez, gauza bat utzi du argi: eragiteko erak ugari dira, baina inportantea da" eragingarriena" den bidea bilatzea. Eragingarria azken helburua ondoen betetzen duena bada, lehenengo eta behin lortu nahi den helburua ezartzea komeni da.
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen.
‎Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea.
‎• Orain arteko bideei eutsi, baina ahal den neurrian hobetu:
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia e...
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normalizazioari, eta halaxe da, baina, nahi izanez gero, aurrerago ere joan daiteke.
‎Hala ere, aurreko edizioen pareko datu bilketa osatzeko ez da nahi beste baliabiderik lortu, behaketa kopurua murriztu egin behar izan da eta ondorioz eskualdeko datuak ezin izan ditugu eskuratu. Ez ahal du murrizteko premiak etorkizuneko bidea markatuko!
‎•" Ikerketa honen berezitasuna inon egotekotan metodologian dago. Izan ere, behaketa bidezko datu bilketa da; alegia, orain artean erabilerari buruzko datuak inkesta bidez jaso badira ere (eta hala egiten da Euskal Herrian administrazioak burutzen dituen datu bilketa guztietan, zentsuan zein Inkesta Soziolinguistikoan), ikerketa honetan zuzeneko behaketa erabiltzen dugu. Beste modu batera esanda, inkesta bidez, norberak bere buruari aitortzen dion erabilera maila jasotzen da; hau da, erabilera aitortua edo subjektiboa deitu ohi dena.
‎Izan ere, behaketa bidezko datu bilketa da; alegia, orain artean erabilerari buruzko datuak inkesta bidez jaso badira ere (eta hala egiten da Euskal Herrian administrazioak burutzen dituen datu bilketa guztietan, zentsuan zein Inkesta Soziolinguistikoan), ikerketa honetan zuzeneko behaketa erabiltzen dugu. Beste modu batera esanda, inkesta bidez , norberak bere buruari aitortzen dion erabilera maila jasotzen da; hau da, erabilera aitortua edo subjektiboa deitu ohi dena. Kale Neurketan, berriz, inkestetan ez bezala, mintzatzen ari denari ez zaio ezer galdetzen, entzun eta hizkuntza jasotzen da modu objektiboan."
‎Mikel Arregik Nafarroako emaitzei buruz ari zela honakoa idatzi zuenean: " Gauza batean ez dago zalantzarik, bide honetatik segituz gero erabilerak ez du gora eginen". 6
‎1993tik honantzako bidea aztertuz gero, berriz, tarteko tipologietan lortu da hobekuntzarik nabariena. Gaitasun maila %25 den eremuan %13tik %20ra eta %50 %36tik %41era igoz (azken 3 neurketetako aldea txikia delarik).
‎Bestalde, ezin dugu ahaztu bildutako informazioa lagin bidez bildutakoa denik. Hortaz, 2002an esaten genuena gogoraraziko dugu hemen:
‎Gune soziolinguistikoaren eta euskararen kale erabileraren arteko korrelazioa diagrama bidez ere aztertu dugu. 1989 eta 2001era bitartean egindako lau neurketen kurbak jasotzen ditu beheko diagramak, laurak ere oso antzekoak.
‎• Euskal elebidunak (euskaraz erdaraz baino errazago hitz egiten dutenak) eta elebidun orekatuak (bi hizkuntzetan erraztasun berarekin hitz egiten dutenak) izatera heltzen diren guztiak euskara lehen hizkuntza –euskara edo euskara eta gaztelania– dutenak direla, hau da, euskara familia bidez jaso dutenak.
‎• Euskaldun berri guztiek (gehienak eskola bidez euskaldundutakoak eta beste hainbat euskaltegietan) erdaraz euskaraz baino errazago egiten dutela
‎Gainera, gero eta gehiago dira euskara seme alabei familian transmititzen dieten euskaldun berriak. Zenbat eta gehiago izan euskara bigarren hizkuntza izan eta bere seme alabei euskara familia bidez transmititzen dietenak, orduan eta euskal elebidun eta elebidun orekatu gehiago izango dira eta, horren ondorioz, handiagoa izango da euskaldunen dentsitatea, bai gune soziolinguistikoetan bai harreman sareetan ere. Euskaldun berriek euskara familia bidez transmititzeko joera areagotuko balitz, datozen urteetan euskararen erabilerak gora egiten jarraitzeko luke kalean, familian, lagunartean eta, oro har, gertuko harreman sareetan.❚
‎Zenbat eta gehiago izan euskara bigarren hizkuntza izan eta bere seme alabei euskara familia bidez transmititzen dietenak, orduan eta euskal elebidun eta elebidun orekatu gehiago izango dira eta, horren ondorioz, handiagoa izango da euskaldunen dentsitatea, bai gune soziolinguistikoetan bai harreman sareetan ere. Euskaldun berriek euskara familia bidez transmititzeko joera areagotuko balitz, datozen urteetan euskararen erabilerak gora egiten jarraitzeko luke kalean, familian, lagunartean eta, oro har, gertuko harreman sareetan.❚
‎Hizkuntza baten normaltasun mailaren berri jakiteko biderik eraginkorrenetakoa da jakitea hizkuntza horren erabilera zein eremutara eta eremu bakoitzean zenbateraino dagoen zabalduta. Fishmanek hala dio Reversing Language Shift lanean.
‎Bestalde, Euskararen Erabileraren Kale Neurketak badu beste ezaugarri bat berebiziko garrantzia ematen diona. Izan ere, Soziolinguistikaren adierazlerik ohikoenak inkesta bidez jasotzen diren bitartean, Euskararen Erabileraren Kale Neurketak behaketa bidez lortzen ditu datuak. Kasu honetan, beraz, zuzeneko behaketa da euskararen erabilera neurtzeko metodoa, ez inkesta.
‎Bestalde, Euskararen Erabileraren Kale Neurketak badu beste ezaugarri bat berebiziko garrantzia ematen diona. Izan ere, Soziolinguistikaren adierazlerik ohikoenak inkesta bidez jasotzen diren bitartean, Euskararen Erabileraren Kale Neurketak behaketa bidez lortzen ditu datuak. Kasu honetan, beraz, zuzeneko behaketa da euskararen erabilera neurtzeko metodoa, ez inkesta.
‎Hau da, espero zitekeenaren kontra, ingurumari soziopolitikoan ez alde jokatu duten aldagaiek jokatu dutela, euskararen erabilera egonkor mantendu duela. Aurrerabiderik ez hori euskara harreman bidea duen komunitate baten iraupen gisa baliozta daiteke eta hori da etengabean, iraunkorki kale neurketek Nafarroan adierazten dutena. Hizkuntza komunitate txikia baina hizkuntzari atxikimendu handia diona da gurea.
‎Gazteen erabileraren gainbehera Iruñean nola Iruñerrian (10.000 – 25.000 biztanle bitarteko udalerrietan) antzeman da, eta bietan nabarmen. Horrek Iruñerriko haur eta gazte euskaldunen erabilera baldintzen eta aukeren gainean gogoeta egitera bultzatu gintuzke bai eta, komunitate gisa, belaunaldi gazte euskaldunek dituzten erabilera beharrei erantzuteko bideak modu estrategikoz jorratzera ere.
‎Iruñerriko gazte euskaldun gehienek euskarazko irakaskuntza bidez euskaldundu dira. Euskarazko irakaskuntza funtsezkoa da baina ez nahikoa.
‎• Arestian aipatutako hiztun berrien kalitatea ez ezik, kantitatea ere dugu kezka. Irakaskuntza da Nafarroako lurralderik gehienean euskal hiztun berriak sortzeko bide nagusia eta egun bide hori Nafarroako lurralderik gehieneko sistema publikoan itxita dago hemengoen nola berriki etorritakoen seme alabendako. Hori berebiziko eragozpena da eta ez du iduri hurrengo urteotan konponbide politikoa emanen zaionik.
‎Nafarroan irakaskuntzaren bidez euskara pixka bat ezagutu edo euskalduntzeko bideak hain murriztuak izatea larriagotzen da jakinda azken urteotan Nafarroara etorritakoen eraginez populazioa% 8,3 hazi dela. Egun kanpotik etorritakoei nola gure artean sortu diren haien seme alabei euskararen bidez bertakotzeko aukera eman behar zaie eta horretarako bide eraginkorrena irakaskuntza dugu, helduena (euskalduntzea) nola haurrena (Hezkuntza sistema).
‎Nafarroan irakaskuntzaren bidez euskara pixka bat ezagutu edo euskalduntzeko bideak hain murriztuak izatea larriagotzen da jakinda azken urteotan Nafarroara etorritakoen eraginez populazioa% 8,3 hazi dela. Egun kanpotik etorritakoei nola gure artean sortu diren haien seme alabei euskararen bidez bertakotzeko aukera eman behar zaie eta horretarako bide eraginkorrena irakaskuntza dugu, helduena (euskalduntzea) nola haurrena (Hezkuntza sistema).
‎Hezkuntzan, kanpotik etorritako jendearen seme alabak gure artean bertakotzeko biderik onen gisa, ahalegin estrategikoak egin behar ditugu, horretan ere Nafarroa Hegoaldeko bertze herrialdeen aldean bereiz ari baita jokatzen: Nafarroan, ikasturtean, ikasle etorkin ia guztiak(% 99,8) G ereduan zeuden matrikulatuta.
‎Kale neurketen datu kuantitatiboek atentzioa merezi duten gertakariak detektatzen laguntzen dute. Kale neurketa honek eman duen zenbakiikuspegia arloz arloko ikerketa kualitatiboen bidez osatzea interesgarria izanen litzateke. Honako hauek dira, nire idurikoz, sakontze ikerketa kualitatiboak egiteko moduko gertakariak:
‎Euskaldunak bakarrak direnean euskara gehiago erabiltzen dutela beren solaskideekin baino eta euskara bakartasunaren hizkuntza bilakatzen dela? Ez naiz bide horretan ausartuko.
‎Hastapenean erran bezala, mugatua izanik ere, Soziolinguistika Klusterrak kudeatzen duen kale neurketa hori biziki baliagarria da, eta proiektu horren aurrekontua murriztu ez balitz euskararen erabileraren neurketak beste alor batzutan hedatzeko lirate: zerbitzu publikoetan, bankuetan, saltegietan, kirol zelaietan, etab. Egiazko erabilera zein den jakiteko edo, bederen, ebaluatzeko ez da beste biderik , oraiko inkesta soziolinguistikoek eta neurketek itxura orokorra ematen badute ere.❚
‎Baina irakaskuntza honek 1000 bat ikasle hunkitzen du Ipar Euskal Herrian eta dakigun bezala hiztun osoak eskuratzeko epea luzea da. Ikasle askok ikaskuntza bidean uzten dute.
‎Guneak eraikitzeko bidean , Euskal Herri osoan hainbat eragilek bultzatuta (euskara elkarteek, bestelako gizarte erakundeek, hezkuntzaren inguruko eragileek eta erakunde publikoek, besteak beste) hainbat jarduera antolatzen dira euskara erabiltzeko guneak sortzeko helburuarekin: ludotekak, jolas tailerrak, udalelekuak, begiraleentzako soziolinguistika ikastaroak, gaztetxokoak,...
‎Hizkuntza ahularen aldeko politika ausart, deliberatu eta irmoa: hau da, erakunde publiko eta pribatuetan hizkuntza ahularen presentzia bermatuko duten bideak pausu irmoz abiatu eta sustatzea.
‎2006ko urrian egindako V. Kale Erabileraren Neurketako datuek irakurketa gazi gozoa eragin digute. Gozoa Euskal Herriko datu orokorrek, motel bada ere, gorazko joera adierazten dutelako; baita orain arte beherazko joera adierazten zuen Arabak ere joera aldatu eta gorazko bidea abiatu duela ematen duelako ere. Halaber, Nafarroa egonkor mantendu da oraingoan ere, Gobernuaren aldetik izan dituen laguntza eza eta traben gainetik.
‎Fishmanek adibidez, argi esaten du hiztunak hitzez eta idatziz ongi moldatzen direnean lan munduan hizkuntza hori txertatzea, gure kasuan euskara, hizkuntzaren biziberritzerako behar beharrezkoa dela: " Helduon bizitzako zati handi bat (tentsioaz eta espektatiba profesionalez, emulazio sozialez eta akulturatze bideez arras garrantzitsua) lan munduak eratzen, moldatzen eta mugatzen digu". 1
‎Euskarak normalkuntzara edo garapen osora bidean pausoak eman ditu azken hiru hamarkadetan. Hezkuntza euskalduntzen jarritako ahalegina izan da azken 30 urteotako garapenaren zutabe nagusia.
‎2006ko urrian egindako V. Kale Erabileraren Neurketako datuek irakurketa gazi gozoa eragin digute. Gozoa Euskal Herriko datu orokorrek, motel bada ere, gorazko joera adierazten dutelako; baita orain arte beherazko joera adierazten zuen Arabak ere joera aldatu eta gorazko bidea abiatu duela ematen duelako ere. Halaber, Nafarroa egonkor mantendu da oraingoan ere, Gobernuaren aldetik izan dituen laguntza eza eta traben gainetik.
‎euskalduntze estrategia kulturgintzatik has daiteke. euskal kulturak euskarak baino jende askoz gehiago biltzen du. Ikusten dugu elkartasunez kulturgintzak nortasun kolektiboa bizkortzen duela, kultura ekintzen bidez eta bere inguruan sortzen duen mugimenduei esker. euskaldunak beren nortasunaz harro daude eta erdaldunek nolazbaiteko eskas bat sentitzen dute. Berentzat berantegi bada ere, beren haurrentzat euskara nahi dute irakaskuntzaren bidez. urraspide hau frogatzeko hona sinbolo bat eta inkesta emaitza bat.
‎Beste garrantzi handiko hitzarmen bat izenpetu zen, 2003an eta 2007an, eep eta eusko Jaurlaritzaren artean. hizkuntza politika komun bat finkatu zuten euskararen aldeko lau erronka oinarritzat hartuz: transmisioa, gizarte erabilera, hizkuntzaren kalitatea eta hiztunen motibazioa. estrategia komun bat eramanen dute, elkarrekin muntatuko duten fondo bakar baten bidez , eep kudeatzaile. eskaera leihatila bakarra irekiko da elkarte eta eragileen ekimenak laguntzeko, lehentasunez sostengatuz erakunde egituratzaileak, ikastola eta eskola elebidunak, euskal irratiak, gazte aisialdiak (uda leku), bertsolaritza eta helduen formakuntza (Aek).
‎Maila guzietako botere politikoa, hezkunde ministeritza barne, elkarteen aldarrikapen ozenei jarraiki da, elkarteekin erakunde ofizialak kudeatuz adibidez euskal kultur erakundea eta euskararen erakunde publikoa. oro har elkarte bizitzaren dinamika da familien eta ikastetxeen lagungarri eta erakundeen akulatzaile. Gazteekin euskarak garapenaren bidea hartu du, bereziki kulturgintzaren bidez" hizkuntza gozamenarekin uztartuz". etorkizunari begira erronka da nola Y belaunaldia dinamika honetan sartuko den hain maite dituen informazio eta komunikazio tekniken bidez. • Hitz gakoak: transmisio kulturala, elkarte bizitza, hizkuntzaren gozamena.
‎" abehurrea" edo" bidegaza". Lekuak norberarenak direla adierazteko markak dira, batak adierazten du" etxea" bertan eraikiko dela, besteak, berriz, bidea norbanako baten jabetzapekoa dela erasotzen du. Eta horrela jarrai dezakegu beste hainbat erakunde juridikorekin, baina bego honetan.
‎Kirol horietan guztietan erabiltzen diren esaldietatik askok eta askok bidea egin dute euskal hizkuntzaren altxor orokorrera, eta, horrenbestez, euskal kulturara. Adibidez, ‘azken txanpa’ esapidea nekez uler daiteke, ez badago estropadetan egiteko ekandurik.
‎Sarri askotan euskarari eskatzen diogu beste ezein hizkuntzari eskatzen ez dioguna. Maiz euskal kultura, kultura barik, mito bat legez ikusi nahi dugu, eta ez gara konturatzen (edo ez dugu konturatu nahi) hori dela biderik bizkorrena geure sena galbidera eroateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bide 1.954 (12,86)
Lehen forma
bidea 475 (3,13)
bidez 331 (2,18)
bide 323 (2,13)
bidean 281 (1,85)
bideak 175 (1,15)
bidetik 94 (0,62)
Bide 46 (0,30)
biderik 46 (0,30)
bideari 39 (0,26)
Bidea 11 (0,07)
bidearen 11 (0,07)
bideetako 11 (0,07)
bideetan 10 (0,07)
Bidean 9 (0,06)
bideen 8 (0,05)
bidera 6 (0,04)
BIDEAN 5 (0,03)
bideei 5 (0,03)
bidetatik 5 (0,03)
bideaz 4 (0,03)
bideetatik 4 (0,03)
BIDEA 3 (0,02)
Bideak 3 (0,02)
bidearekin 3 (0,02)
bideek 3 (0,02)
bideetan barrena 3 (0,02)
bideez 3 (0,02)
bidean zehar 2 (0,01)
bideari buruzko 2 (0,01)
bideekin 2 (0,01)
bideen artean 2 (0,01)
bidetan 2 (0,01)
BIDEAK 1 (0,01)
BIDEAn 1 (0,01)
BIDEETAN 1 (0,01)
BIDERA 1 (0,01)
BIDERAKO 1 (0,01)
BIDETIK 1 (0,01)
BIDEZ 1 (0,01)
Bidean zehar 1 (0,01)
Bideari 1 (0,01)
Bideen 1 (0,01)
bidean barrena 1 (0,01)
bidearen arabera 1 (0,01)
bidearen gainean 1 (0,01)
bidearen inguruko 1 (0,01)
bidearen ondoren 1 (0,01)
bideei buruzko 1 (0,01)
bideen arabera 1 (0,01)
bideen gainean 1 (0,01)
bideen gainekoak 1 (0,01)
bideen inguruan 1 (0,01)
bideetakoren 1 (0,01)
bideetara 1 (0,01)
bideon 1 (0,01)
bideren 1 (0,01)
bidetzat 1 (0,01)
bidezkoen ostean 1 (0,01)
bidia 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bide hori 122 (0,80)
bide egin 102 (0,67)
bide eman 43 (0,28)
bide jarri 33 (0,22)
bide bera 32 (0,21)
bide ere 31 (0,20)
bide ireki 27 (0,18)
bide egoki 24 (0,16)
bide jaso 24 (0,16)
bide zabaldu 24 (0,16)
bide jorratu 20 (0,13)
bide bakar 18 (0,12)
bide hartu 18 (0,12)
bide neurtu 18 (0,12)
bide hau 17 (0,11)
bide bat 16 (0,11)
bide horiek 16 (0,11)
bide urratu 16 (0,11)
bide jarraitu 15 (0,10)
bide erraztu 14 (0,09)
bide ez 14 (0,09)
bide ezberdin 12 (0,08)
bide lortu 12 (0,08)
bide aurkitu 11 (0,07)
bide joan 11 (0,07)
bide erakutsi 10 (0,07)
bide eskaini 10 (0,07)
bide euskara 10 (0,07)
bide indartu 10 (0,07)
bide landu 10 (0,07)
bide abiatu 9 (0,06)
bide aztertu 9 (0,06)
bide bilatu 9 (0,06)
bide eraginkor 9 (0,06)
bide aurre 8 (0,05)
bide ikasi 8 (0,05)
bide luze 8 (0,05)
bide on 8 (0,05)
bide ekin 7 (0,05)
bide erraz 7 (0,05)
bide ikusi 7 (0,05)
bide azaldu 6 (0,04)
bide emankor 6 (0,04)
bide markatu 6 (0,04)
bide metodologiko 6 (0,04)
bide oraindik 6 (0,04)
bide topatu 6 (0,04)
bide ukan 6 (0,04)
bide antolatu 5 (0,03)
bide berri 5 (0,03)
bide euskaldundu 5 (0,03)
bide hartz 5 (0,03)
bide ibili 5 (0,03)
bide interesgarri 5 (0,03)
bide oso 5 (0,03)
bide sortu 5 (0,03)
bide bideratu 4 (0,03)
bide edota 4 (0,03)
bide egon 4 (0,03)
bide erabili 4 (0,03)
bide etorri 4 (0,03)
bide eutsi 4 (0,03)
bide garrantzitsu 4 (0,03)
bide gazte 4 (0,03)
bide geratu 4 (0,03)
bide grabatu 4 (0,03)
bide hauek 4 (0,03)
bide ia 4 (0,03)
bide irudikatu 4 (0,03)
bide jo 4 (0,03)
bide kultural 4 (0,03)
bide malkartsu 4 (0,03)
bide oparo 4 (0,03)
bide posible 4 (0,03)
bide proposatu 4 (0,03)
bide sustatu 4 (0,03)
bide transmititu 4 (0,03)
bide analizatu 3 (0,02)
bide bakarrik 3 (0,02)
bide bildu 3 (0,02)
bide bizirik 3 (0,02)
bide desberdin 3 (0,02)
bide ebaluatu 3 (0,02)
bide elkar 3 (0,02)
bide erabilera 3 (0,02)
bide eraiki 3 (0,02)
bide funtzionatu 3 (0,02)
bide garatu 3 (0,02)
bide gertatu 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
bide neurtu gida 16 (0,11)
bide hori jarraitu 10 (0,07)
bide egin ari 8 (0,05)
bide bera joan 7 (0,05)
bide egin behar 6 (0,04)
bide hori egin 6 (0,04)
bide indartu tailer 6 (0,04)
bide aurre egin 5 (0,03)
bide hori ekin 5 (0,03)
bide hori jorratu 5 (0,03)
bide bera jo 4 (0,03)
bide egin lagundu 4 (0,03)
bide grabatu datu 4 (0,03)
bide hori hartu 4 (0,03)
bide hori joan 4 (0,03)
bide hori sakondu 4 (0,03)
bide bera jarraitu 3 (0,02)
bide edota zuzen 3 (0,02)
bide egin ezan 3 (0,02)
bide egin hasi 3 (0,02)
bide egin ukan 3 (0,02)
bide egoki aukeratu 3 (0,02)
bide erraz jo 3 (0,02)
bide hori abiatu 3 (0,02)
bide hori etorri 3 (0,02)
bide interesgarri bat 3 (0,02)
bide jorratu behar 3 (0,02)
bide landu behar 3 (0,02)
bide on joan 3 (0,02)
bide bakar hauxe 2 (0,01)
bide bakarrik ezinezko 2 (0,01)
bide bat ek. 2 (0,01)
bide bat ezagutza 2 (0,01)
bide bera abiatu 2 (0,01)
bide bera egin 2 (0,01)
bide bera hasi 2 (0,01)
bide berri eman 2 (0,01)
bide bilatu behar 2 (0,01)
bide bilatu ezan 2 (0,01)
bide bizirik eduki 2 (0,01)
bide egin baliagarri 2 (0,01)
bide egin eduki 2 (0,01)
bide egin ere 2 (0,01)
bide egoki aurkitu 2 (0,01)
bide eman behar 2 (0,01)
bide eman hizkuntza 2 (0,01)
bide eman pausu 2 (0,01)
bide emankor egin 2 (0,01)
bide erabilera eskaini 2 (0,01)
bide ere aztertu 2 (0,01)
bide ere eraldatu 2 (0,01)
bide ere erraztu 2 (0,01)
bide ere eskaini 2 (0,01)
bide erraztu egin 2 (0,01)
bide euskara bera 2 (0,01)
bide euskara ezagutza 2 (0,01)
bide ezberdin egin 2 (0,01)
bide ezberdin eragin 2 (0,01)
bide hau ekin 2 (0,01)
bide hau zeratu 2 (0,01)
bide hori erabili 2 (0,01)
bide hori eskola 2 (0,01)
bide hori ez 2 (0,01)
bide hori guzti 2 (0,01)
bide hori heldu 2 (0,01)
bide horiek euskara 2 (0,01)
bide horiek konbergente 2 (0,01)
bide ia egin 2 (0,01)
bide ikasi arrazoi 2 (0,01)
bide ireki egon 2 (0,01)
bide jarraitu ados 2 (0,01)
bide jarraitu nahi 2 (0,01)
bide jarri aukera 2 (0,01)
bide jarri behar 2 (0,01)
bide jarri ezan 2 (0,01)
bide jarri nahi 2 (0,01)
bide metodologiko tekniko 2 (0,01)
bide oraindik luze 2 (0,01)
bide oso zehatz 2 (0,01)
bide ukan egin 2 (0,01)
bide abiatu edota 1 (0,01)
bide abiatu erabaki 1 (0,01)
bide analizatu ahal 1 (0,01)
bide antolatu ukan 1 (0,01)
bide aurkitu behar 1 (0,01)
bide aurkitu garrantzitsu 1 (0,01)
bide aurre EGI 1 (0,01)
bide aurre jo 1 (0,01)
bide aurre samartu 1 (0,01)
bide azaldu nahi 1 (0,01)
bide aztertu ari 1 (0,01)
bide aztertu ukan 1 (0,01)
bide bakar agente 1 (0,01)
bide bakar erabili 1 (0,01)
bide bakar euskara 1 (0,01)
bide bakar goi 1 (0,01)
bide bat egon 1 (0,01)
bide bat ere 1 (0,01)
bide bat eskualde 1 (0,01)
bide bat euskara 1 (0,01)
bide bat gazte 1 (0,01)
bide bat hezkuntza 1 (0,01)
bide bera aurre 1 (0,01)
bide bera diskurtso 1 (0,01)
bide bera ere 1 (0,01)
bide bera eutsi 1 (0,01)
bide bera kritika 1 (0,01)
bide bera sortu 1 (0,01)
bide bideratu publizitate 1 (0,01)
bide bildu datu 1 (0,01)
bide bizirik eutsi 1 (0,01)
bide desberdin azterketa 1 (0,01)
bide desberdin jaso 1 (0,01)
bide desberdin joan 1 (0,01)
bide ebaluatu behar 1 (0,01)
bide egin adostu 1 (0,01)
bide egin audientzia 1 (0,01)
bide egin azterketa 1 (0,01)
bide egin diagnosi 1 (0,01)
bide egin emaitza 1 (0,01)
bide egin erakunde 1 (0,01)
bide egin eraman 1 (0,01)
bide egin eskatu 1 (0,01)
bide egin gerturatu 1 (0,01)
bide egin hausnarketa 1 (0,01)
bide egin hautu 1 (0,01)
bide egin ikerketa 1 (0,01)
bide egin jauzi 1 (0,01)
bide egin lan 1 (0,01)
bide egin lotura 1 (0,01)
bide egin lurralde 1 (0,01)
bide egin ulermen 1 (0,01)
bide egoki aztertu 1 (0,01)
bide egoki bat 1 (0,01)
bide egoki eutsi 1 (0,01)
bide egoki hartu 1 (0,01)
bide egoki hartz 1 (0,01)
bide egoki hotz 1 (0,01)
bide egoki zein 1 (0,01)
bide ekin ondoren 1 (0,01)
bide elkar erlazionatu 1 (0,01)
bide elkar komunikatu 1 (0,01)
bide elkar topatu 1 (0,01)
bide eman ezan 1 (0,01)
bide eman helburu 1 (0,01)
bide eman nahi 1 (0,01)
bide emankor bilatu 1 (0,01)
bide emankor lortu 1 (0,01)
bide erabilera aitortu 1 (0,01)
bide erabili nazio 1 (0,01)
bide eraginkor egungo 1 (0,01)
bide eraginkor irakaskuntza 1 (0,01)
bide erakutsi ezan 1 (0,01)
bide erakutsi nahi 1 (0,01)
bide ere ahalegindu 1 (0,01)
bide ere asko 1 (0,01)
bide ere hizkuntza 1 (0,01)
bide ere horixe 1 (0,01)
bide ere ikusi 1 (0,01)
bide ere joan 1 (0,01)
bide ere ugaritu 1 (0,01)
bide ere ukan 1 (0,01)
bide ere zehatu 1 (0,01)
bide erraz aukeratu 1 (0,01)
bide erraz bat 1 (0,01)
bide erraz egin 1 (0,01)
bide erraztu behar 1 (0,01)
bide erraztu ezan 1 (0,01)
bide erraztu nahi 1 (0,01)
bide euskaldundu hiztun 1 (0,01)
bide euskara behar 1 (0,01)
bide euskara etorkizun 1 (0,01)
bide euskara indarberritu 1 (0,01)
bide euskara irakatsi 1 (0,01)
bide euskara normalizazio 1 (0,01)
bide euskara sorkuntza 1 (0,01)
bide eutsi baino 1 (0,01)
bide ez baita 1 (0,01)
bide ez ukan 1 (0,01)
bide ezberdin aztertu 1 (0,01)
bide ezberdin erabili 1 (0,01)
bide ezberdin eskaini 1 (0,01)
bide ezberdin heldu 1 (0,01)
bide ezberdin iritsi 1 (0,01)
bide funtzionatu lortu 1 (0,01)
bide garatu behar 1 (0,01)
bide garatu jarraitu 1 (0,01)
bide garrantzitsu bat 1 (0,01)
bide gazte egunerokotasun 1 (0,01)
bide gazte jarduera 1 (0,01)
bide gazte talde 1 (0,01)
bide hartu beharreko 1 (0,01)
bide hartu eraman 1 (0,01)
bide hartu ezan 1 (0,01)
bide hartu ezinbesteko 1 (0,01)
bide hau aritu 1 (0,01)
bide hau ekarri 1 (0,01)
bide hau ez 1 (0,01)
bide hau hainbat 1 (0,01)
bide hau heldu 1 (0,01)
bide hau hitano 1 (0,01)
bide hau segitu 1 (0,01)
bide hauek erabili 1 (0,01)
bide hauek gurutzatu 1 (0,01)
bide hauek proposatu 1 (0,01)
bide hauek transmititu 1 (0,01)
bide hori aipatu 1 (0,01)
bide hori aktibatu 1 (0,01)
bide hori aldendu 1 (0,01)
bide hori apailatu 1 (0,01)
bide hori aparteko 1 (0,01)
bide hori aro 1 (0,01)
bide hori arrakasta 1 (0,01)
bide hori asmatu 1 (0,01)
bide hori aukeratu 1 (0,01)
bide hori aurre 1 (0,01)
bide hori ausartu 1 (0,01)
bide hori autorregulazio 1 (0,01)
bide hori bakarka 1 (0,01)
bide hori barna 1 (0,01)
bide hori baserri 1 (0,01)
bide hori berak 1 (0,01)
bide hori berri 1 (0,01)
bide hori bukatu 1 (0,01)
bide hori desberdin 1 (0,01)
bide hori eman 1 (0,01)
bide hori erantzun 1 (0,01)
bide hori eutsi 1 (0,01)
bide hori ezinezko 1 (0,01)
bide hori gatazka 1 (0,01)
bide hori gauzatu 1 (0,01)
bide hori gehiago 1 (0,01)
bide hori gero 1 (0,01)
bide hori gogoeta 1 (0,01)
bide hori gutxiengo 1 (0,01)
bide hori honako 1 (0,01)
bide hori Internet 1 (0,01)
bide hori jarri 1 (0,01)
bide hori jaso 1 (0,01)
bide hori jorra 1 (0,01)
bide hori kokatu 1 (0,01)
bide hori maila 1 (0,01)
bide hori murgildu 1 (0,01)
bide hori nabarmen 1 (0,01)
bide hori Nafarroa 1 (0,01)
bide hori nekez 1 (0,01)
bide hori ongi 1 (0,01)
bide hori osatu 1 (0,01)
bide hori parte 1 (0,01)
bide hori PE 1 (0,01)
bide hori probatu 1 (0,01)
bide hori sakonki 1 (0,01)
bide hori ukan 1 (0,01)
bide hori urratu 1 (0,01)
bide hori ustiatu 1 (0,01)
bide hori zirriborratu 1 (0,01)
bide horiek aurre 1 (0,01)
bide horiek bakoitz 1 (0,01)
bide horiek bat 1 (0,01)
bide horiek erabakigarri 1 (0,01)
bide horiek euskal 1 (0,01)
bide horiek olioztatu 1 (0,01)
bide horiek titulu 1 (0,01)
bide ia bakar 1 (0,01)
bide ia oharkabe 1 (0,01)
bide ibili behar 1 (0,01)
bide ikasi praktika 1 (0,01)
bide ikusi ahal 1 (0,01)
bide ikusi berau 1 (0,01)
bide ikusi ordu 1 (0,01)
bide ireki ari 1 (0,01)
bide ireki ere 1 (0,01)
bide ireki ezan 1 (0,01)
bide ireki nahi 1 (0,01)
bide ireki orde 1 (0,01)
bide ireki proposatu 1 (0,01)
bide jarraitu saiatu 1 (0,01)
bide jarri helburu 1 (0,01)
bide jarri praktika 1 (0,01)
bide jaso eskarmentu 1 (0,01)
bide jaso hizketaldi 1 (0,01)
bide jaso urrats 1 (0,01)
bide joan are 1 (0,01)
bide joan Fishman 1 (0,01)
bide joan gero 1 (0,01)
bide joan maiz 1 (0,01)
bide joan utzi 1 (0,01)
bide jorratu ari 1 (0,01)
bide kultural eurenganatu 1 (0,01)
bide kultural jaso 1 (0,01)
bide lortu aitortu 1 (0,01)
bide lortu aurrerapen 1 (0,01)
bide lortu behar 1 (0,01)
bide lortu egitura 1 (0,01)
bide lortu ordain 1 (0,01)
bide lortu zenbat 1 (0,01)
bide malkartsu begitandu 1 (0,01)
bide markatu behar 1 (0,01)
bide markatu etorri 1 (0,01)
bide metodologiko artikulu 1 (0,01)
bide metodologiko emankor 1 (0,01)
bide metodologiko jarraitu 1 (0,01)
bide neurtu metodologia 1 (0,01)
bide on gisa 1 (0,01)
bide on ibili 1 (0,01)
bide on jarraitu 1 (0,01)
bide oparo egin 1 (0,01)
bide oraindik egin 1 (0,01)
bide oraindik ere 1 (0,01)
bide oraindik gauza 1 (0,01)
bide oraindik labur 1 (0,01)
bide oso hasiera 1 (0,01)
bide posible bide 1 (0,01)
bide posible zein 1 (0,01)
bide proposatu ere 1 (0,01)
bide sortu ahal 1 (0,01)
bide sortu ezan 1 (0,01)
bide sortu soilik 1 (0,01)
bide topatu al 1 (0,01)
bide topatu hainbat 1 (0,01)
bide transmititu dieta 1 (0,01)
bide transmititu ez 1 (0,01)
bide transmititu joera 1 (0,01)
bide ukan heinean 1 (0,01)
bide ukan komunitate 1 (0,01)
bide urratu aukera 1 (0,01)
bide urratu bainoago 1 (0,01)
bide urratu behar 1 (0,01)
bide urratu ere 1 (0,01)
bide urratu harta 1 (0,01)
bide urratu joan 1 (0,01)
bide zabaldu asmo 1 (0,01)
bide zabaldu ezan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia