2003
|
|
" Pijoak", pentsatu du Josebak. Askotan hartzen zuten ahotan hitz hori âpijoakâ, Parte Zaharrera
|
bidean
gazte baba lore haiek  beren motorren gainean ikusten zituztenean. Irribarre egin du.
|
2005
|
|
Hartuik erretira! Eta zabal
|
bidia
gazteei. Politikiaren ordua yatorrek.
|
2008
|
|
Eustatek dio egoera honek zaildu egiten duela belaunaldien arteko ordeztea eta, halere, maiz entzuten dugu, norbaitek urtetan aurrera egin arren lanean jarraitu nahi edo behar duenean, halakoak itxi egiten diela
|
bidea
gazteei. Gauza da klasikotzat dugun familia, etxe berean guraso eta seme alabak biltzen dituena, gutxiengo dela gure artean hogeita batgarren mendean.
|
2009
|
|
Errastik eskarmentua du literatura lanak itzultzen: euskarara itzuli ditu, besteak beste, Harold Pinterren Maitalea eta beste antzerki lan batzuk Jokin Zaitegi bekari esker eta Jenny Valentinen Violet Parken
|
bidetik
gazteentzako liburua (Alberdania).
|
2010
|
|
Bi munduko egoeran bizi dimentsioa bereziki emankorra suertatu da helduak euskararekiko nola kokatzen diren ulertzeko. izan ere, heldu asko bi munduko egoeran bizi direla kontuan harturik, hiritar horiek euskararekiko eta euskararen aldeko politikarekiko dituzten jarrerak ulertzea errazagoa da. artikuluan beste auzi garrantzitsu bat ere aztertu da: bi munduko egoeran bizi diren heldu horiek nola sumatzen dituzten euskara ikasteko aukera izan duten gazteak. euskararen normaltze
|
bidean
gazteek talde estrategikoa osatzen dutela badakite helduek eta auzi garrantzitsuak azalarazten dituzte. oso orokorra da gazteek euskara ez dutela erabiltzen edo oso gutxi erabiltzen dutela pentsatzea, nahiz eta" primeran" dakiten. gertakizun horren aurrean helduek ematen dituzten azalpen eta arrazoiak gazteen hizkuntza portaera ulertzeko lagungarri izan daitezke eta sakonago ikertu beha...
|
2011
|
|
Bidean gozoki eta gaztainen arrastoa utziko du Olentzerok. Plazatik Argi
|
Bidea
gazte elkartera joko dute. Bertan ikazkinak opariak banatuko dizkie txikienei.
|
2013
|
|
motiborik bada pentsatzeko, 13 urteko gazte askok euren artean duen euskarazko erabileramaila horrek gora egingo duela adinean gora egin ahala. Beren nortasuna eraikitzeko eta gizartera egokitzeko
|
bidean
gazteen jarduerak beren hizkuntza erabileran duen isla legoke hipotesi honen atzean.
|
2015
|
|
K. S M. Gure mailako alternatibak egitea posible da, baina zaila da sistematik erabat kanpo egitea. Zuberoan eta Behe Nafarroan badago elkartasun
|
bidez
gazteei euren enpresa sortzeko sostengu ekonomikoa emateko ekimen bat, dirua denborarekin itzultzeko aukera ematen duena. Alternatiba txiki bat da norberaren lan propioa sortzeko aukera eman eta prekarietate mota bat atzean uzten laguntzen duena, baina azkenean diruaren logikak agintzen du hor ere.
|
2016
|
|
Dudarik ez da Artetxe egilerik eztabaidatuenetakoa gertatzen dela egun. Familiaren egoera ekonomiko kaskarra zela
|
bide
gazterik gazte hasi behar izan zuen lanean, ondoren erakutsi zuen erudizioa erabat autodidaktikoa izan zela. Gipuzkoako liburutegi probintzialaren liburuzaina zenak izkiriatu zuen gehiena gaztelaniaz egin bazuen ere, euskaraz zertxobait izkiriatu zigun, aldizkari ezberdinetan:
|
2017
|
|
Jaime Altuna Ram� rez – Genero identitatearen hizkuntza jokoa. ...da, ikasturtean zehar gauzatzen dena. antolaketa sendo eta, aldi berean, malgua du, eta, zentzu horretan, aukera eskaintzen du jarduera ezberdinak modu zuzenean gazteekin lantzeko. izan ere, behatutako praktiken ohiko jasoketa egiteaz gain, elkarrizketa informalak bideratu nituen eta haurtzaro eta nerabezaroaren antropologian proposatzen diren zenbait talde dinamika erabili nituen. talde dinamiken
|
bidez
gazteen egunerokotasunera hurbiltzeaz gain, euren diskurtsoak jaso nahi izan nituen. horrela, behaketa lana egiten egon nintzen egun bakoitzean bina dinamika proposatu nizkien. dinamika hauetan, lehendabizi, nerabeak, 5 lagunez osatutako taldeetan elkartzen ziren proposatutakoa egiteko. ondoren, talde txikietan osatutako dinamikaren emaitza elkar banatzen zuten, talde handian denon artean landu n... Talde dinamiken bidez gazteen egunerokotasune ra hurbiltzeaz gain, euren diskurtsoak jaso nahi izan nituen.
|
|
Hurbiltze etnografikoa nerabeen hizkuntza praktiketara gainera, kuadrillategi programak beste baldintza egoki batzuk eskaintzen zizkidan ikerketa hau garatzeko. hasteko, tipologia ezberdinetako gazteak biltzen dituen egitasmo iraunkor bat da, ikasturtean zehar gauzatzen dena. antolaketa sendo eta, aldi berean, malgua du, eta, zentzu horretan, aukera eskaintzen du jarduera ezberdinak modu zuzenean gazteekin lantzeko. izan ere, behatutako praktiken ohiko jasoketa egiteaz gain, elkarrizketa informalak bideratu nituen eta haurtzaro eta nerabezaroaren antropologian proposatzen diren zenbait talde dinamika erabili nituen. talde dinamiken bidez gazteen egunerokotasunera hurbiltzeaz gain, euren diskurtsoak jaso nahi izan nituen. horrela, behaketa lana egiten egon nintzen egun bakoitzean bina dinamika proposatu nizkien. dinamika hauetan, lehendabizi, nerabeak, 5 lagunez osatutako taldeetan elkartzen ziren proposatutakoa egiteko. ondoren, talde txikietan osatutako dinamikaren emaitza elkar banatzen zuten, talde handian denon artean landu nahi den gaiari buruz hausnarketa eginez. dinamika hauetan sortutako material guztia (denon artean landu nahi zen gaiari buruz...) jaso nuen analisirako. bestetik, bost talde elkarrizketa egin nituen, nerabeen artean ematen diren diskurtso nagusiak identifikatzeko (guztira 20 gaztek parte hartu zuten). ez nituen iritzi partikularra edo originala duten informatzailerik bilatu, ikerketan parte hartu zuten kolektiboko partaide diren pertsona guztien diskurtso oro kolektiboa ere badela uste dudalako. ikerketa honetarako bost talde elkarrizketa egin nituen, behaketa parte hartzaileak egin ondoren eta behaketa horietan ateratako datuen lehen azterketa egin eta gero. lehen lau talde elkarrizketako nerabeek behaketa saioetan parte hartu zuten. azken talde elkarrizketakoek, ordea, ez zuten behaketa egin nituen egunetako dinamiketan parte hartu. azken horiekin, beraz, ordurarte nik egindako azterketen emaitzak kontrastatzeko aukera izan nuen. elkarrizketa horietako gidoi bat osatu banuen ere, solasaldirako eskema gisa erabili nuen eta elkarrizketatuak izan diren pertsonen arabera moldatu nuen, hau da, laguntza bat izan zen, eta ez nuen hitzez hitz jarraitu, ezta ordena mantendu ere. asmoa elkarrizketatutako gazteekin solasaldi ahalik eta erosoena edukitzea izan zen, euren esperientziak, diskurtsoak eta hausnarketa pertsonalak jaso ahal izateko. azkenik, testuinguru kultural, sozial eta linguistikoa ulertzeko dokumentazio lana burutu nuen. esan bezala, beraz, ikerketa planteamendu honek nerabe multzo batekin lagunarteko egoera ez formaletik oso gertu dagoen gune batean egoteko aukera eman zidan. horri begira, penelope eckert ek eta McConnelBehatutako praktiken ohiko jasoketa egiteaz gain, elkarrizketa informalak bideratu nituen eta Haurtzaro eta Nerabezaroaren Antropologian proposatzen diren zenbait talde dinamika erabili nituen. Talde dinamiken
|
bidez
gazteen egunerokotasune ra hurbiltzeaz gain, euren diskurtsoak jaso nahi izan nituen.
|
2021
|
|
beren sentimenduak edo frustrazioak adierazteko zailtasunak dituzte, portaera disruptibo edo oldarkorren bidez erakusten dituztenak. Teknologia berriak, gazteekin komunikatzeko
|
bidea
Gazteentzat, teknologia komunikatzeko beste modu bat da; horregatik, psikologoentzako tresna berri bihurtu dira. “Konfinamenduan, gazteek hobeto eraman dituzte saioak pantaila bidez presentzialak baino.
|
2022
|
|
Monumentua abenduaren 18an bota zuten, gazte antolakundeak bere gain hartu zuen ekintza: " Herri honen askatasunerako
|
bidean
gazteok ez dugu faxismoaren omenaldirik onartuko". Buruntzako gurutzea 1939ko irailaren 3an zutitu zuten frankistek, 1936ko uztailaren 18ko estatu kolpearen alde" eroritako faxisten omenez".
|
2023
|
|
Maiatzaren 27an, larunbata, Arbizuko Argi
|
Bidea
gazte elkartearen urtemuga ospatzeko musika jaialdia izanen da. Skapaia elektrotxaranga, Skabidean taldea, Nafarroa 1512, Zetak, Raimundo el Canastero eta DJ Fresa Morango taldeak ariko dira.
|