Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.352

2011
‎Berunaren toxikotasuna hainbat testuin­gurutan frogatu da, eta bereziki toxikoa da atmosferako beste konposatu organiko batzuekin kimikoki konbinatzen denean (kutsatzaile horietako asko antropogenikoak dira). Erreakzio horien ondorioz sortzen diren substantzia berriak jatorrizkoak baino toxikoagoak dira askotan, sinergiaren eraginez.
‎Eraikuntza berriko etxebizitza eraikinetan, lokal edo gela bat gorde behar da kontadore zentralizazioetarako. Lokal edo gela horrek ezaugarri hauek izan behar ditu:
‎Kartel, seinale edo aginduen bidez gailu edo ekipamendu bati ezarritako mugen berri emateari deitzen zaio seinaleztapena.
‎Seinaleak: Ateetan azalpen errotuluak jartzeaMakinak, gelaxkak, kontrol panelak eta zirkuituak egokiro bereiz­tea eta seinaleztatzeaArriskuaz ohartarazteko kartelak ezartzea, beharrezkoak badiraGarraio eremuetan, galiboen eta karga maximoen adierazleak jartzeaEskema haribakar eguneratuak eta zerbitzu argibide orokorrak jartzeaKartel normalizatuak jartzea (GTan lan egiteko arauak, segurtasun distantziak, lehen sorospenak)? Instalazioetako anormaltasunen berri ematea, halakorik hautemanez gero
‎tximistorratzak eta autobalbulak? Instalazioetako anormaltasunen berri ematea, halakorik hautemanez gero. Arrisku bereziko lanetarako baimena eskatzea
‎tximistorratzak eta autobalbulak? Instalazioetako anormaltasunen berri ematea, halakorik hautemanez gero. Lanak hasteko egunean: Krokadura automatikoak kendu egin behar dira, instalazioak halakorik badu, eta, aurretik deskonektatu bada, instalazioa abian jartzea debekatu egin behar da, harik eta laneko buruaren onespena jaso arteLan eremuan edo hartatik gertu komunikazio bideren bat jarri behar da (irratia, telefonoa eta abar), premiazko jardueretarako
‎Kableak, papera eta kartoia, plastikoak, zura (obra berrien atalean bezala, baina 20?, hondakin kodearen barruan sailkatuta), gaika bereizitako hondakinak eta 17 04 11 kodeko kableak.
‎Kontsumitzaileek dagoeneko gizarte bonua edukitzeko eskubidea ematen dieten baldintzak betetzen ez badituzte, hilabeteko epean eman behar dute egoera horren berri . Bestela,% 10eko igoera ezarri ahal zaie fakturazioan, zehapen modura.
‎Muntaketa egitean pieza batzuk mihiztatzeko arazoak edo ordezkatu edo aldatu beharreko piezak agertzen badira, kontratugileak obrako zuzendariari jakinarazi behar dio horren berri .
‎Instalazio berrietan , eta haien aldaketa eta zabalkuntzetan.
‎Behe tentsioko banaketa sareetan muntaketa eta mantentze jarduerak egiteko, lehenik eta behin, instalazioarekin lotuta dagoen dokumentazio administratiboaren berri izan behar da, muntaketa faseak zehaztu eta horniketaren segurtasuna eta kalitatea bermatzeko mantentze planak egin behar dira.
‎Banaketa sarrei buruzko araudiaren eta erregelamenduaren berri izatea.
‎Zirkuitu paraleloak dituzten instalazioetan, deribatutako linea berriak dagokion banaketa linearen babes eta ustiapen tekniketara egokitutako babes eta maniobra elementuak izan behar ditu.
‎Lotura instalazio elektrikoan, kontadoreen zentralizazioari dagokion zatian, tarifa elektrikoei eta neurketa aparatuei buruz hitz egingo dugu. Izan ere, zuzeneko eragina dute instalazioaren zati horren planifikazioan eta neurrietan, eta garrantzi handia hartu dute, 2009ko uztailaz geroztik, tarifa elektrikoak desagertu eta, betiko kontadore mekanikoen ordez, kontadore elektroniko berriak agertu zirenetik.
‎Harguneak airetikoak edo lurpekoak izan daitezke, eremuaren banaketa motaren arabera. Hiri eremuetan, lurpekoak izaten dira normalean; landa eremuetan, berriz, airetiko muntaketa bidez egiten dira eremu zaharretan, eta lurpekoak edo mistoak izaten dira (airetiko zatia gehi lurpeko zatia) eraikin edo hornidura berrietan .
‎Mendeko langileei hartu beharreko prebentzio neurrien berri ematea ahoz, eta, beharrezkoa denean, idatziz
‎Langileen segurtasuna eta osasuna arriskuan jar ditzakeen egoeraren bat sortzen denean, nagusiei horren berri berehala ematea
‎Rc handituz gero, orduan Ic txikiagoa izango da, eta, beraz, karga zuzen berriak jatorrizkoak baino malda txikiagoa izango du.
‎Ekipamendua jasotakoan, garraioan inolako kalterik izan ez duela egiaztatu behar da lehenik. Kalterik hautemanez gero, ekipamenduaren jabeak edo erabiltzaileak berehala eman die kalte horien berri bai fabrikatzaileari bai garraiatzaileari.
‎2 Diseinatu hamaseitarretik bitarrerako lehentasundun kodetzaile bat, sarrera aktiboak 0 balioan eta irteera balioak 1 balioan dituena, 74HC148 ZIko bi kodetzaile eta beharrezko ate logikoak mihiztatuz. Zirkuitu berriak gaitze sarrera aktiboa izan behar du? 0 balioan?. Bete dago­kion egia taula.
‎Jakinekoa den moduan, PBB 0 edo 1 izango da konbinazio bitar bakoitzak duen batekoen kopuruaren arabera. Konbinazio bitar berriak beti batekoen kopuru bikoitia izatea da helburua.
‎Zirkuitu batutzaile osoak hiru biten batuketa egiten du, bi batugaienak eta aurreko etapa bateko bururakoarena, eta batuketaren eta sortzen den bururako berriaren balioak ematen ditu irteeran.
‎2 Diseinatu hamaseitarretik bitarrerako lehentasundun kodetzaile bat, sarrera aktiboak 0 balioan eta irteera aktiboak 1 balioan dituena, 74HC148 ZIko bi kodetzaile eta beha­rrezko ate logikoak mihiztatuz. Zirkuitu berriak gaitze sarrera aktiboa izan behar du 0 balioan. Bete horri dagokion egia taula.
‎1 Diseinatu 5 sarrera bitar eta 32 irteera hamartar dituen deskodetzaile bat, 74HC155 ZIa bakarrik erabiliz.Zirkuitu berriak gaitze sarrera aktiboa izan behar du? 0 balioan?. Zenbat ZI behar dira?
‎1 Diseinatu 5 sarrera bitar eta 32 irteera hamartar dituen deskodetzaile bat, 74HC155 ZIa bakarrik erabiliz.Zirkuitu berriak gaitze sarrera aktiboa izan behar du? 0 balioan?. Zenbat ZI behar dira?
‎Entrenatzaileak oso irekiak direnez, irakasleari egoki irizten zaizkion beste ariketa batzuk ere egin daitezke proposaturikoez gainera. Protoboardean egin ahal izango dira, edo ikastetxeko labora­tegian bertan diseinatzen diren aplikazio zirkuitu berrietan .
‎Egokia da ELOko ziklo berrietan erabiltzeko, modulu hauetan batez ere: Telekomunikazioen Insta­lazioak EMHZko" Elektronika aplikatua?
‎Egoera larriengatik edo epailearen aginduz gurasoek ezin baldin badute adingabea zaindu, erakunde publiko eskuduna arduratuko da hura zaintzeaz behar den denboran. Zaintza idatziz ematen da, eta gurasoei seme alabekiko izaten jarraitzen dituzten arduren berri ematen zaie; izan ere, zaintza ez edukitzeak ez du esan nahi guraso ahala galtzen denik.
‎Legearen arabera, adingabe bat arrisku edo babesgabetasun egoeran ikusten duen pertsona orok berehalako laguntza eman behar dio, eta gertakariaren berri eman behar dio autoritateari edo haren hurbileneko agenteei. Era berean, berariaz aurreikusten da herritarrek agintari publiko eskudunei jakinarazi behar dietela adingabeak ohiz edo arrazoirik gabe huts egiten duela eskola.
‎Horrez gain, bere zaintzapean edo tutoretzapean adingabeak dituen erakunde publikoak haien egoeraren berri eman die gurasoei, tutoreei edo zaintzaileei, baldin eta ebazpen judizial batek ez badu debekatzen.
‎Eraldaketa berriak , familia harreman mota berriak
‎Eraldaketa berriak, familia harreman mota berriak
‎Gaur egun, eraldaketa ugari dituen erakunde bat da familia. Laguntza bidezko ugalketaren teknika berriek eta alor horretako etorkizuneko aurrerapen teknologikoek seme alabatasun eta familia harreman mota berriak ekarriko dituzte, eta tradizionalki familia erakundearen oinarri izan diren hipotesiak aldatuko dituzte.
‎Gaur egun, eraldaketa ugari dituen erakunde bat da familia. Laguntza bidezko ugalketaren teknika berriek eta alor horretako etorkizuneko aurrerapen teknologikoek seme alabatasun eta familia harreman mota berriak ekarriko dituzte, eta tradizionalki familia erakundearen oinarri izan diren hipotesiak aldatuko dituzte.
‎Bestalde, areagotu egin dira izatezko loturak, eta gizarteak onartu egiten ditu; horrek elkarbizitza mota berriak sortzen ditu, duela gutxi arte ezezagunak zirenak baina zuzenbideak onartuak, eta eragin juridikoak dituzte. Hona hemen familia harreman mota berri batzuk:
‎Familiak indibidualki garatzeko aukera eman behar dio bere kide bakoitzari, etorkizunean kide horiek beren familia propioa eratu dezaten. Jatorrizko familian bizitako esperientziek familia unitate berriak eratzeko jarraibide gisa balio diote pertsonari.
‎Gogoan izan! Familiaren bizi zikloaren ereduaren egungo proposamena harreman egonkorra duen familia nuklear batean aztertu da gehienbat. Arestian aipatu ditugun familia harreman mota berriek beste ezaugarri batzuk dituzte; ezaugarri horien ondorioz, familia horien bizi zikloa desberdina da, nahiz eta oraindik ez diren ikertu behar adinako zorroztasunez.
‎Batetik, gozamen iturri izan daiteke hori, denbora eta askatasuna ematen baitu kanpoko munduarekin berriz topatzeko, denbora pasa zaharrei edo berriei ekiteko, edo denbora lanean edo bikote harremanean emateko; bestetik, ordea, lehengo guraso zereginak galtzen direla sentitzen da (habia hutsaren sindromea deitzen zaio horri). Etapa horretan, sarritan gertatzen da guraso propioak benetan galtzea ere.
‎2.1 dokumentuaZer da estresa. Hans Selye doktoreak estres terminoa erabili zuen gorputzak etengabe eta biziki jasaten dituen seinale eta asaldura guztiei lotutako gainkarga egoerak definitzeko; organismoa seinale eta asaldura horiei erantzuten saiatzen da, estimulu berrietara egokitzeko.Asaldura horien ondorio dira metabolismoa aldatzea, jarduera fisikoa aldatzea, presio arteriala edo bihotz taupaden maiztasuna aldatzea?; horiek gorputzaren errendimendua igotzeko gertatzen dira, eta horren helburua da, Selye doktorearen arabera, pertsonari egoera berrira egokitzeko aukera ematea. Hala ere, sarritan, egoera berriak pertsonaren egokitzeko gaitasuna gainditzen du, eta antsietatea eta depresioa eragiten dizkio.Garai batean, estresaren arrazoi nagusia izaten zen oinarrizko premiak asetzea, hala nola gosea, hotza edo segurtasuna; gaur egun, ordea, gizarte garatuetan, arrazoi psikosozialek eragiten dute, gehienbat, estresa.
‎2.1 dokumentuaZer da estresa. Hans Selye doktoreak estres terminoa erabili zuen gorputzak etengabe eta biziki jasaten dituen seinale eta asaldura guztiei lotutako gainkarga egoerak definitzeko; organismoa seinale eta asaldura horiei erantzuten saiatzen da, estimulu berrietara egokitzeko.Asaldura horien ondorio dira metabolismoa aldatzea, jarduera fisikoa aldatzea, presio arteriala edo bihotz taupaden maiztasuna aldatzea?; horiek gorputzaren errendimendua igotzeko gertatzen dira, eta horren helburua da, Selye doktorearen arabera, pertsonari egoera berrira egokitzeko aukera ematea. Hala ere, sarritan, egoera berriak pertsonaren egokitzeko gaitasuna gainditzen du, eta antsietatea eta depresioa eragiten dizkio.Garai batean, estresaren arrazoi nagusia izaten zen oinarrizko premiak asetzea, hala nola gosea, hotza edo segurtasuna; gaur egun, ordea, gizarte garatuetan, arrazoi psikosozialek eragiten dute, gehienbat, estresa.
‎Orain arte ikusi dugu bakarrik konpontzen diren arazo edo krisiei egiten dietela aurre bizitzan zehar pertsonak zein familiak, bizitzaren zati baitira; krisi horiek, oro har, esperientzia eta heldutasuna ematen dute, eta hori hurrengo etapei aurre egiteko egokitzapen faktore bat da. Era berean, ikusi dugu pertsona edo familia jakin batzuek gainditzea lortzen ez duten egoerak gertatzen direla batzuetan, eta horrek zailtasun berriei aurre egiteko gaitasuna kentzen die, edo zailtasun horiei aurre egitea eragozten die. Kasu horretan, garrantzitsua da jakitea zer faktorek eragin dezaketen krisi bat, eta nola prebeni edo diagnostika daitezkeen.
‎5 Komunikabideetan eta teknologia berrietan , haurren eskubideak eta babesa bultzatzea.
‎–1 Kasuan kasuko lurraldean adingabeen babesaz arduratzen den herri erakundeak antzematen badu adingabea babesgabezia egoeran izan daitekeela, orduan, erakunde horrek lege aginduz adingabearen gaineko tutoretza du, eta beharrezkoak diren babes neurriak hartu behar ditu, adingabe hori zaintzeko. Berrogeita zortzi orduko epearen barruan, herri erakundeak horren berri eman behar dio Fiskaltzari, eta, legezko forma erabiliz, jakinarazpena egin behar die guraso, tutore edo zaintzaileei. Jakinarazpena egitean, guraso, tutore edo zaintzaileei informazioa eman behar zaie, Administrazioaren esku hartzea eragin duten arrazoiei buruz eta kasuan kasuan hartutako erabakiak izan ditzakeen ondoreei buruz; ahal izanez gero, informazioa beraien aurrean, eta modu argi eta ulergarrian eman behar da.
‎Horrez gain, kontuan izan behar da emakumea lan munduan sartu denez eta bere eskubide indibidualak onartu direnez errazagoa zaiola harreman gatazkatsu batetik edo oso asebetegarria ez den batetik ateratzea. Bestalde, banandutako edo dibortziatutako pertsonek beste familia bat osa dezakete berriz ezkonduta; beraz, familia harremanen kontzeptu berriak sortzen dira. Adibidez, pertsona batzuek familia bat baino gehiago izaten dituzte ezkontza loturaren bidez, eta, hala, serie monogamia deritzona sortzen da.
‎...GURUNE FORMALETAN 77Familiak hezteko duen zeregina 78Familiaren hezkuntza ingurunea 78Heziketa estiloak 79Familia eta haur eskola 83Familiak eskolan duen parte hartzea eta konpromisoa 84Zentroetan parte hartzeko organismoak 84Parte hartzea, konpondu gabeko arazoa 87Parte hartzearen esperientzia hezitzaileak 87Familiarekiko komunikazioa 91Eguneroko komunikazioa 91Aldizkako komunikazioa 95Teknologia berriak , familiaren eta eskolaren arteko komunikazioarenzerbitzura 101Familiarekin zenbait egoeratan esku hartzea 102Egokitzapen denboraldiko esku hartzea 102Minusbaliotasuna edo jarrera arazoak dituzten haurren familiekin 103Familia iritsi berriekin esku hartzea 104Dolu egoeretako jardunbidea 105Indarkeria jarreren prebentzioa 106
‎Moral kristau berria
‎II. eta III. mendeen artean, kristautasuna hedatu eta sendotu zenean, moral kristau berria nagusitu zen, eta horrek ondorio handiak izan zituen familiari eta haurtzaroari buruzko pentsaeran. Familia eredu berri horretan, senar emazteak ziren lehentasunezko lotura modua, eta banandu ezinezko loturak odolkidetasun harremanak ziren.
‎Hala, txikienek ere bazituzten beren zereginak. Bestalde, arretarik eza eta abandonua ohikoak ziren, hiri berrietako kaleak haur eskalez eta zarpailez beteak baitzeuden.
‎M. Montessori(), O. Decroly(), C. Freinet() eta A. S. Neill(), besteak beste, aitzindariak izan ziren hezkuntza praktika berriak probatzen, eta mundu guztira zabaldu zituzten.
‎Haur etorri berriaren egokitzapenean kontuan hartu behar den beste alderdi bat da eskola ingurukoa ez den ama hizkuntza izateak hezkuntza prozesua zaildu eta moteltzen duelako ustea. Baina guztiz kontrakoa gertatzen da:
‎Gainera, hileta errituen berri eman behar zaio: hiletara joan nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da.
‎Dena den, egoera horiek ez dituzte hezitzaileek diagnostikatu behar; haien zeregina da, susmoa hartzeko arrazoizko aztarnak? dauden egoeren berri ematea zerbitzu espezializatuei. (4.3 dokumentua)
‎Beraz, haurrenganako tratu txarren balizko egoera baten aurrean gaudela susmatuz gero, eskolako zuzendariari ohartarazi diogu, eta hark emango du egoeraren berri . Handik aurrera, biktima babestera zuzendutako protokolo segida bat aktibatuko da.
‎Jakinarazpena deitzen diogu dagokion erakundeari detektatutako egoeraren berri emateari. Hezkuntza arloan, zentroko zuzendaria arduratzen da jakinarazteaz.
‎Han, aktibatu beharreko izapideak aktibatuko dira. Ondoren, egoeraren berri eman behar zaie gurasoei.
‎Tratu txarren kasu bat jakinarazten denean, komeni da gurasoei ere arazo horien berri ematea, eta protokoloak aktibatu direla jakinaraztea. Hala ere, zaila izan daiteke hori egitea erantzun oldarkor edo aurkako bat espero denean, egoera onartu nahi ez dutelako edo, besterik gabe, adingabeari kalte egin diezaioketelako.
‎Haatik, garrantzitsua da aipatzea ez direla beti gurasoak tratu txarren erantzule; beraz, haiek tratu txar horien berri izateak indartu egiten ditu babesak eta laguntzak, egoera hori eragin duten arazoak ongi konpontzeko.
‎Gogoan izan! Ezkontza anitzak adierazteko, ezkerretik eskuinera jartzea da gomendagarriena; lotura berriena azkena jartzen da. Ezkontza anitzak askotan agertzen badira, zaila izango da horiek irudikatzea, batez ere bigarren ezkontzarik egon bada eta ezkontideetako bakoitzak beste ezkontide bat edo gehiago izan baditu.
‎Ezkontza anitzak askotan agertzen badira, zaila izango da horiek irudikatzea, batez ere bigarren ezkontzarik egon bada eta ezkontideetako bakoitzak beste ezkontide bat edo gehiago izan baditu. Arazo hori konpontzeko modu bat da erdian bikote berriena jartzea, adibide honetan agertzen den bezala.Bi ezkontideen ezkontza anitzak. Erdian, bikote berriena jartzen da.
‎Arazo hori konpontzeko modu bat da erdian bikote berriena jartzea, adibide honetan agertzen den bezala.Bi ezkontideen ezkontza anitzak. Erdian, bikote berriena jartzen da.
‎Mapan oinarrituta, bere etxearekiko asebetetasun mailaren berri eta bere ongizatea eta familiarteko harremanak hobetzeko beharrezkotzat jotzen dituen aldaketen berri eman dezake pertsonak.
‎Mapan oinarrituta, bere etxearekiko asebetetasun mailaren berri eta bere ongizatea eta familiarteko harremanak hobetzeko beharrezkotzat jotzen dituen aldaketen berri eman dezake pertsonak.
‎Aipatu dugunez, adingabeak bere familian jarraitzea bilatu behar da, baina familia nolabait kontrolatuz eta harengan esku hartuz. Hezkuntza zentroarekin lankidetzan aritzea ere komenigarria da, arrisku egoera berriak prebenitzeko eta detektatzeko.
‎psikologian, hezkuntzan, gizartean eta zuzenbidean. Oro har, udalek egiten dituzte, eta egoera berezietan edo familia dinamika berrietatik sortzen diren egoeretan (esaterako, berreraikitako familiak, dibortzioak, guraso bakarreko familiak, nerabeekiko arazoak) dauden familiei beharrezko arreta ematen diete. Hona hemen programa horietako batzuk:
‎4.5 dokumentuaEsku hartzeko teknikakTerapia familiarraBehar duten familiei aholku ematea, haiekin esku hartzea eta haiek tratatzea dira terapia familiarraren ekintza nagusiak, eta ekintza horien helburua da familiak orientatzea eta izan ditzaketen gatazka edo krisi egoerak konpontzen laguntzea. Profesional baten (terapeuta) eta familiaren arteko bilakaera prozesu batean oinarritzen da; prozesuan zehar, arazoa birdefinitu egiten da, eta irtenbide berriak proposatzen dira.Terapiak familiaren konpromisoa eskatzen du, hobekuntza itxaropenak betetzeko. Itxaropen horiek kontratu moduko batean zehaztu daitezke, ahoz ala idatziz, eta lortu nahi diren helburuak ezartzen dira bertan.
‎Maiztasunaren eta erabilitako tresnen arabera, eguneroko komunikazioa eta aldizkako komunikazioa bereiz ditzakegu. Era berean, aipagarria da egungo teknologia berriek aukera ematen digutela komunikazio kanal berri eta oso eraginkorrak sortzeko.
‎Bigarren elkarrizketa edo jarraipen elkarrizketa ikasturtearen erdi aldera egiten da. Elkarrizketa horretan, haurraren alderdi berezi guztiak jorratzen dira, eta haren prozesuaren eta zentroarekiko egokitzapenaren berri ematen da: ohiturak hartzean egin dituen aurrerapenak, gelakideekiko elkarbizitzan egin dituen aurrerapenak, jolas gustukoenak, garapen heldugarria eta kognitiboa, gehien gustatzen zaizkion jarduerak, hezitzaileekin duen harremana?
‎Haurraren nahiz familiaren egoerek hala eskatzen dutenean, behar adina elkarrizketa egin dira. Elkarrizketa horiek zentroak eska ditzake, hezitzaileek haurren jokabidean anomaliaren bat, aldaketa handiak edo atzerapauso nabarmenak antzematen badituzte; edo familiek, eskolari familiako kontu garrantzitsuen berri eman nahi badiote, esaterako, gurasoak banantzea, edo seme alabaren hezkuntzari eta zaintzari buruzko edozein gai?. Nolanahi ere, eskolak egin dezakeen guztia egin du elkarrizketa gauzatzeko.
‎Argi eduki behar da zein den elkarrizketaren helburua: hasierako elkarrizketa den, informazioa jasotzeko; jarraipen elkarrizketa bat den, haurraren aurrerapenen berri emateko; edo ezohikoa den, gai konplexuagoak jorratzeko.
‎Zentroak aita amekin komunikatzeko duen beste tresna bat dira bilerak. Funtsean, informatzaileak dira, bileraren deialdian adierazten diren informazioen berri emateko, baina parte hartzeko aukera ere ematen dute, edozein deialditan agertu behar duen galde eskeen atalaren bidez.
‎Zentro gehienek bilera bat egiten dute ikasturtearen hasieran. Bertan, hezitzaile taldea aurkezten da, zentroaren funtzionamendu arauen berri ematen da, eta zentroan parte hartzeko eta harekin komunikatzeko bideak zein diren azaltzen da. Egokitzapen prozesuaren berri ere ematen da, eta gelarako, festetarako eta zentrotik kanporako irteeretarako (txangoak, elkarbizitzak?) aurreikusitako programazioa azaltzen da.
‎Bertan, hezitzaile taldea aurkezten da, zentroaren funtzionamendu arauen berri ematen da, eta zentroan parte hartzeko eta harekin komunikatzeko bideak zein diren azaltzen da. Egokitzapen prozesuaren berri ere ematen da, eta gelarako, festetarako eta zentrotik kanporako irteeretarako (txangoak, elkarbizitzak?) aurreikusitako programazioa azaltzen da. Era berean, familien zalantzei eta galderei erantzuten zaie, eta haien iradokizunak jasotzen dira.
‎Teknologia berriak , familiaren eta eskolaren arteko komunikazioaren zerbitzura
‎Etengabe bilakatzen ari dira teknologia berriak , eta komunikatzeko eta parte hartzeko eremu berri bat ireki dute haur eskoletan. Gero eta eskola eta familia gehiagok dute teknologia horietarako sarbidea.
‎Gero eta eskola eta familia gehiagok dute teknologia horietarako sarbidea. Adibidez, gero eta zentro gehiagok dute webgune propioa, eta, horren bidez, guztien intereseko gaien berri ematen diete gurasoei eta gizarteari. Webgune horretan, hauei buruzko informazioa aurkitu daiteke:
‎3.8 irudiaTeknologia berriak baliabide errazak eta oso eraginkorrak dira haurren hezitzaileentzat familiekin harremanetan jartzeko.
‎Teknologia berrien erabilerak hainbat eta hainbat aukera ematen ditu familiak Haur Hezkuntzako zentroekin komunika daitezen eta haien lanean parte har dezaten. Baina horrek badu arrisku bat:
‎baliteke desberdintasun sozialak areagotzea zentroak ez badu beste komunikazio modurik erabiltzen teknologietarako sarbiderik ez duten familientzat, horren arrazoiak izan daitezke prestakuntzarik eza, baliabide ekonomiko urriak, arrazoi kulturalak??. Dena den, adi egon behar da garai berrietara egokitzeak ez dezan oztopatu desberdintasun sozialak gainditzea, ezta horiek areagotu ere.
‎Horrekin ez dugu esan nahi hezkuntza zentroek ez dituztenik teknologia berriak erabili behar, baizik eta, haiek erabiltzeaz gain, pertsona guztiei erraztu behar dietela haietarako sarbidea. Esaterako, ikasturtearen hasieran, prestakuntza saio bat egin daiteke, gurasoei haiek nola erabili erakusteko, eta haien eskura jarri Interneteko konexioa duen ordenagailu bat.
‎Ezin dugu ahaztu gaur egun familia asko gizarte eta hezkuntza errealitate oso desberdinak dituzten herrialdeetatik datozela; beraz, gure herrialdeko hezkuntza errealitatean kokatu behar dugu familia, eta eskura dauden baliabide eta zerbitzuen berri eman behar diogu. Behar izanez gero, osasun zerbitzuekin, gizarte zerbitzuekin eta abarrekin koordinatu dugu.
‎Baldintza horiek bistakoak dira, baina, familia gure herrialdera etorri berria denean, horiez gain, beste oharpen batzuk ere hartu behar dira kontuan:
‎Gogoan izan! Oso garrantzitsua da Haur Hezkuntzako profesionalek familiarekin lotutako gai horien berri izatea, hein handi batean, jarraitu egingo baitute haur eskola haurraren hezkuntza ingurunearen zati bihurtzen denean. Orduan, zentroa eta profesionalak jokabide eredu, gizarteratze eragile, balioen igorle?
‎Eskola Kontseiluaren osaera.. 1 Ikastetxeen Eskola Kontseilua osatuko duten kideak honako hauek dira: a) Ikastetxeko zuzendaria, Eskola Kontseiluaren lehendakaria izango dena.b) Ikasketaburua.c) Ikastetxea kokatuta dagoeneko udalerriko Udaleko zinegotzi edo ordezkari bat.d) Klaustroak aukeratutako irakasleak; irakasle horien kopurua Kontseilua osatzen duten guztien herena izango da gutxienez.e) Gurasoak eta ikasleak, haiek beren artean aukeratuak; guraso eta ikasle horien kopurua Kontseilua osatzen duten guztien herena izango da gutxienez.. f) Ikastetxeko administrazioko eta zerbitzuetako langileen ordezkari bat.g) Ikastetxeko idazkaria, Kontseiluko idazkari lanak egingo dituena; hitza izango du, baina botorik ez.127 artikulua. ...Ikastetxearen urteko programazio orokorra onartzea eta ebaluatzea, irakasleen Klaustroak irakaskuntzaren plangintzari eta antolamenduari dagokionez dituen eskumenak aparte utzi gabe.c) Zuzendaritzarako kandidaturak eta hautagaiek aurkeztutako zuzendaritza proiektuak ezagutzea.d) Ikastetxeko zuzendariaren hautaketan parte hartzea.. e) Ikasleen onarpena erabakitzea.f) Diziplina gatazken ebazpenaren berri izatea eta gatazka horiek indarrean dagoen araudiaren barruan bideratzeaz arduratzea.g) Ikastetxeko elkarbizitza, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna eta gatazken konponbide baketsua, bizitza pertsonalaren, familiakoaren eta sozialaren eremu guztietan, bultzatzeko neurriak eta ekimenak proposatzea.h) Eskolako instalazioen eta ekipoaren kontserbazioa eta berrikuntza sustatzea, eta baliabide osagarrien lorpena onartzea, 122.3 artikuluan ezarritakoari jarraiki.i) Hezkuntza helburuak eta kultura helburuak lortzearren toki administrazioekin eta beste ikastetxe, erakunde eta organismo batzuekin lankidetzan jarduteko jarraibideak finkatzea.. j) Ikastetxearen funtzionamendu orokorra, eskola errendimenduaren bilakaera eta ikastetxearen parte hartzea duten barneko eta kanpoko ebaluazioen emaitzak aztertzea eta balioestea.k) Bere ekimenez edo administrazio eskudunak eskatuta, ikastetxearen funtzionamenduari, kudeaketaren kalitatearen hobekuntzari eta kudeaketaren kalitatearen inguruko beste zenbait alderdiri buruzko proposamenak eta txostenak lantzea.l) Hezkuntza administrazioak esleitzen dizkion guztiak.
‎hasi adingabeei lotutako nobedadeetatik (bisita aldaketak, irteerak?) eta gertakari zehatzetaraino (erradiadore bat hondatu dela eta konpondu egin behar dela). Horrela, taldeak egunero izaten du gertatzen den guztiaren berri .
‎Komunikazio prozesu eraginkor bat bermatu behar da, behar izanez gero, bitartekaritza edo itzulpen zerbitzu bat erabiliz, eta elkarrizketak maizago eginez, hezkuntza zentrora egokitzea bermatzeko. Behar izanez gero, zentroak adingabearen egokitzapen plan bat egin behar du, eta haren berri eman behar dio familiari. Gainera, argi utzi behar zaie haien prozesuko parte hartzetik zer espero den.
‎Zentroak egindako HPI (hezkuntza proiektu indibidualizatua) izateko eta haren berri jakiteko eskubidea.
‎Zentroko funtzionamenduaren eta araudiaren berri izateko eskubidea.
‎Zentroko oinarrizko dokumentuak berrikustean, bereziki, hezkuntza proiektua? kontuan hartu beharreko dokumentu garrantzitsu bat da memoria ere, sortzen diren premia berriak pixkanaka han sartuz joateko.
‎Adingabearen bilakaeran detektatutako oharpenen berri ematea, edo garrantzitsuak iruditzen zaizkion gorabeheren berri ematea.
‎Adingabearen bilakaeran detektatutako oharpenen berri ematea, edo garrantzitsuak iruditzen zaizkion gorabeheren berri ematea.
‎Hezitzaileak zauriak ikusi ditu Vanesaren gorputzean. Zaurien larritasuna ikusirik, berehala eman dio haien berri eskolako zuzendariari, eta ospitalera eraman dute. Han, azterketa bat egin zaio, eta baieztatu egin dira tratu txarrak.
‎Poliziari jakinarazi zaio, eta guardiako epaitegian salaketa jarri da tratu txarrengatik. Orri normalizatu baten bidez, zuzendariak egoeraren berri eman die gizarte zerbitzuei.
‎Aldi batean biziko den zentroa erakutsiko dio, berarekin ibiliko da zentroan zehar, eta bertako langileak eta lagun berriak aurkeztuko dizkio.
‎Gogoz bainatzen lagunduko dio, parasitoen aurkako produktu bat emango dio (ospitalean eman ez baldin badiote), arropa eta zapata berriak emango dizkio, eta bere gela berria erakutsiko dio.
‎Prozesu hori egiten den bitartean, zentroan sartu eta gutxi gorabehera astebete edo hamabost egun barru, eskolara itzuliko da, edo beste bat eskola bat bilatuko zaio. Nolanahi ere, Laurak elkarrizketa bat egingo du eskolarekin, eta haurraren, haren premien eta abarren berri emango du. Horrez gain, harremanetan egongo da eskolako tutorearekin, aldian behin bilerak eginez, Vanesak izan ditzakeen arazo guztiak jarraitu ahal izateko.
‎Gauzatzen diren programek helburu desberdinak dituzte, kasuaren arabera; helburu batzuk izan daitezke, adibidez, jokabide arau berriak eraikitzea, berreziketa prozesuak hastea, familiako kideek irtenbideak biltzeko konpromisoa hartzea?
‎familiako kide bati zehazki zuzendutako esku hartzea, familiari etxeko antolakuntzaren, elikaduraren, seme alaben hezkuntzaren eta abarren alderdi batzuk irakastea? Familiaren premiak ere aztertzen dira, eta zailtasun egoera gainditzeko egokiak izan daitezkeen laguntzen berri ematen zaio.
‎Bi hodiek ez badute lerrokatuta egon behar, lehendik dagoenari desbideratze bat egin dakioke (kargarekin edo kargarik gabe) kargako hargune teen edo deribazioen bidez. Hodi berriak lehendik dagoenaren diametro bera badu, te bat tartekatu daiteke (kargarik gabe), elektrofusio bidezko zorro batez elkartuta.
‎Arau honi dagokionez, aireztapen patio gisa hartzen dira gutxienez 3 m2 oinplano azalera dutenak, lehendik eraikitako eraikinen kasuan? eta 4 m2ko oinplano azalera dutenak, eraikin berrien kasuan?. Lokal horren planoaren alde txikienak koa izan behar du, gutxienez.
‎Sorgailuaren gainean, hodirik eta oztoporik gabeko 0,5 m ko altuerako tarte bat utzi behar da, gutxienez. Eraikin berrietan , makina gelaren gutxieneko altuerak 2,50 m koa izan behar du, eta makina gelan sartzeko atearen zabalerak 0,8 m baino handiagoa izan behar du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
berriak 546 (3,59)
berri 389 (2,56)
berrien 75 (0,49)
berriek 42 (0,28)
berria 40 (0,26)
berrietan 38 (0,25)
berriei 29 (0,19)
berrietara 29 (0,19)
Berri 23 (0,15)
berriz 12 (0,08)
Berriko 11 (0,07)
berriaren 11 (0,07)
berrietarako 9 (0,06)
berrientzako 7 (0,05)
berriekin 6 (0,04)
berriena 6 (0,04)
berriei esker 5 (0,03)
Berriak 4 (0,03)
berriari 4 (0,03)
berrien aurrean 4 (0,03)
berrientzat 4 (0,03)
berriei buruz 3 (0,02)
berriekiko 3 (0,02)
berrien bidez 3 (0,02)
berriko 3 (0,02)
BERRI 2 (0,01)
Berrien 2 (0,01)
berrian 2 (0,01)
berriei buruzko 2 (0,01)
berrien gainean 2 (0,01)
berrien gaineko 2 (0,01)
berrienak 2 (0,01)
berrietako 2 (0,01)
berrietatik 2 (0,01)
berriez 2 (0,01)
berririk 2 (0,01)
BERRIAK 1 (0,01)
BERRIENA 1 (0,01)
Berriz 1 (0,01)
berriagatik 1 (0,01)
berriaren aurrean 1 (0,01)
berriei buruzkoa 1 (0,01)
berriei buruzkoak 1 (0,01)
berrien arabera 1 (0,01)
berrien bidezko 1 (0,01)
berrien bitartez 1 (0,01)
berrien gainekoa 1 (0,01)
berrien ondoan 1 (0,01)
berrienei buruzko 1 (0,01)
berrienek 1 (0,01)
berrienetako 1 (0,01)
berriengana 1 (0,01)
berriengatik 1 (0,01)
berrietakoei 1 (0,01)
berrietaraino 1 (0,01)
berrikoak 1 (0,01)
berrira 1 (0,01)
berrirako 1 (0,01)
berriren 1 (0,01)
berritzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berri eman 227 (1,49)
berri sortu 53 (0,35)
berri txar 28 (0,18)
berri erabili 27 (0,18)
berri egokitu 22 (0,14)
berri jarri 19 (0,13)
berri sartu 15 (0,10)
berri ere 14 (0,09)
berri erabilera 13 (0,09)
berri garatu 13 (0,09)
berri merkaturatu 13 (0,09)
berri turismo 13 (0,09)
berri ukan 13 (0,09)
berri agertu 12 (0,08)
berri bat 11 (0,07)
berri bilatu 11 (0,07)
berri egin 10 (0,07)
berri jaso 10 (0,07)
berri lortu 10 (0,07)
berri harrera 9 (0,06)
berri jakin 9 (0,06)
berri aurre 8 (0,05)
berri eskaini 8 (0,05)
berri ireki 8 (0,05)
berri aurkitu 7 (0,05)
berri ezarri 7 (0,05)
berri informazio 7 (0,05)
berri egon 6 (0,04)
berri ikasi 6 (0,04)
berri zabaldu 6 (0,04)
berri ekarri 5 (0,03)
berri enpresa 5 (0,03)
berri eraiki 5 (0,03)
berri gehitu 5 (0,03)
berri hartu 5 (0,03)
berri onartu 5 (0,03)
berri sistema 5 (0,03)
berri aplikatu 4 (0,03)
berri eratu 4 (0,03)
berri gaitu 4 (0,03)
berri lan 4 (0,03)
berri prestakuntza 4 (0,03)
berri sustatu 4 (0,03)
berri txertatu 4 (0,03)
berri aplikazio 3 (0,02)
berri ari 3 (0,02)
berri baliatu 3 (0,02)
berri barneratu 3 (0,02)
berri beste 3 (0,02)
berri bi 3 (0,02)
berri eragin 3 (0,02)
berri erakarri 3 (0,02)
berri erakutsi 3 (0,02)
berri garapen 3 (0,02)
berri gero 3 (0,02)
berri ikertu 3 (0,02)
berri kopuru 3 (0,02)
berri landu 3 (0,02)
berri planteatu 3 (0,02)
berri sorrera 3 (0,02)
berri topatu 3 (0,02)
berri alda 2 (0,01)
berri aldaketa 2 (0,01)
berri argitaratu 2 (0,01)
berri arlo 2 (0,01)
berri atal 2 (0,01)
berri aukera 2 (0,01)
berri aurkeztu 2 (0,01)
berri aurreikusi 2 (0,01)
berri azaldu 2 (0,01)
berri balio 2 (0,01)
berri behar 2 (0,01)
berri berehala 2 (0,01)
berri erantsi 2 (0,01)
berri ez 2 (0,01)
berri ezagutu 2 (0,01)
berri finkatu 2 (0,01)
berri gauzatu 2 (0,01)
berri hainbat 2 (0,01)
berri hasiera 2 (0,01)
berri hautatu 2 (0,01)
berri heldu 2 (0,01)
berri informatu 2 (0,01)
berri instalatu 2 (0,01)
berri iritsi 2 (0,01)
berri jaio 2 (0,01)
berri jatorrizko 2 (0,01)
berri kontratatu 2 (0,01)
berri kontu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
berri eman behar 18 (0,12)
berri txar eman 9 (0,06)
berri aurre egin 6 (0,04)
berri eman ezan 5 (0,03)
berri harrera plan 5 (0,03)
berri turismo sektore 5 (0,03)
berri ere eman 4 (0,03)
berri gaitu sarrera 4 (0,03)
berri turismo sustatu 4 (0,03)
berri txar bat 4 (0,03)
berri egokitu behar 3 (0,02)
berri eman erabili 3 (0,02)
berri erabilera turismo 3 (0,02)
berri harrera egin 3 (0,02)
berri informazio eman 3 (0,02)
berri jarri behar 3 (0,02)
berri prestakuntza plan 3 (0,02)
berri ukan erabiltzaile 3 (0,02)
berri bat iritsi 2 (0,01)
berri bat urte 2 (0,01)
berri eman dokumentu 2 (0,01)
berri eman egin 2 (0,01)
berri eman erabaki 2 (0,01)
berri eman ere 2 (0,01)
berri eman joan 2 (0,01)
berri eman nahi 2 (0,01)
berri eragin nabarmen 2 (0,01)
berri garatu ari 2 (0,01)
berri hautatu prozesu 2 (0,01)
berri ikertu ari 2 (0,01)
berri jatorrizko baino 2 (0,01)
berri onartu erantzun 2 (0,01)
berri turismo informazio 2 (0,01)
berri txar jaso 2 (0,01)
berri txar komunikatu 2 (0,01)
berri txar nola 2 (0,01)
berri ukan fitxategi 2 (0,01)
berri agertu ere 1 (0,01)
berri agertu saihestu 1 (0,01)
berri alda aurreko 1 (0,01)
berri alda aurretiko 1 (0,01)
berri aldaketa hauek 1 (0,01)
berri aplikatu ezan 1 (0,01)
berri aplikatu hasi 1 (0,01)
berri arlo meritu 1 (0,01)
berri atal bezala 1 (0,01)
berri atal jaioberri 1 (0,01)
berri aukera asko 1 (0,01)
berri aukera eman 1 (0,01)
berri aurkitu bideratu 1 (0,01)
berri aurkitu tresna 1 (0,01)
berri aurre hartu 1 (0,01)
berri balio eman 1 (0,01)
berri bat eman 1 (0,01)
berri bat sortu 1 (0,01)
berri bat sustatu 1 (0,01)
berri behar egokitu 1 (0,01)
berri behar ukan 1 (0,01)
berri berehala eman 1 (0,01)
berri berehala identifikatu 1 (0,01)
berri beste angelu 1 (0,01)
berri beste bat 1 (0,01)
berri beste ezaugarri 1 (0,01)
berri bi ataka 1 (0,01)
berri bi leku 1 (0,01)
berri bi seme 1 (0,01)
berri bilatu behar 1 (0,01)
berri bilatu bizitza 1 (0,01)
berri egin behar 1 (0,01)
berri egin katalogo 1 (0,01)
berri egin nahi 1 (0,01)
berri egin trantsizio 1 (0,01)
berri egokitu ahalmen 1 (0,01)
berri egokitu aldatu 1 (0,01)
berri egokitu asmatu 1 (0,01)
berri egokitu den 1 (0,01)
berri egokitu ekarri 1 (0,01)
berri egokitu ez 1 (0,01)
berri egokitu gaitasun 1 (0,01)
berri egokitu jarduera 1 (0,01)
berri egokitu zeratu 1 (0,01)
berri egon banaketa 1 (0,01)
berri ekarri ukan 1 (0,01)
berri eman aho 1 (0,01)
berri eman ari 1 (0,01)
berri eman baliatu 1 (0,01)
berri eman beharrean 1 (0,01)
berri eman bezero 1 (0,01)
berri eman bidali 1 (0,01)
berri eman deitu 1 (0,01)
berri eman dieta 1 (0,01)
berri eman edota 1 (0,01)
berri eman erabiltzaile 1 (0,01)
berri eman eskatu 1 (0,01)
berri eman garraiatu 1 (0,01)
berri eman gutun 1 (0,01)
berri eman hainbat 1 (0,01)
berri eman hazi 1 (0,01)
berri eman hotel 1 (0,01)
berri eman hura 1 (0,01)
berri eman konponbide 1 (0,01)
berri eman kontrolgune 1 (0,01)
berri eman modu 1 (0,01)
berri eman organismo 1 (0,01)
berri eman saiatu 1 (0,01)
berri eman sektore 1 (0,01)
berri eman sortu 1 (0,01)
berri eman ukan 1 (0,01)
berri eman une 1 (0,01)
berri eman zerbitzu 1 (0,01)
berri enpresa ahal 1 (0,01)
berri enpresa banatzaile 1 (0,01)
berri enpresa bat 1 (0,01)
berri enpresa egokitu 1 (0,01)
berri enpresa erraz 1 (0,01)
berri erabilera abantaila 1 (0,01)
berri erabilera hainbat 1 (0,01)
berri erabilera sustatu 1 (0,01)
berri erabili abantaila 1 (0,01)
berri erabili behar 1 (0,01)
berri erabili berak 1 (0,01)
berri erabili ekarri 1 (0,01)
berri erabili erabaki 1 (0,01)
berri erabili ezan 1 (0,01)
berri erabili gaixo 1 (0,01)
berri erabili gehiago 1 (0,01)
berri erabili hasi 1 (0,01)
berri erabili ikasi 1 (0,01)
berri erabili jaso 1 (0,01)
berri erabili ohitu 1 (0,01)
berri erabili ondorio 1 (0,01)
berri erabili zerikusi 1 (0,01)
berri eragin probabilitate 1 (0,01)
berri eraiki ezin 1 (0,01)
berri eraiki moldatu 1 (0,01)
berri erakarri postontzi 1 (0,01)
berri eratu beharrean 1 (0,01)
berri eratu jarraibide 1 (0,01)
berri eratu ugalketa 1 (0,01)
berri ere agertu 1 (0,01)
berri ere bai 1 (0,01)
berri ere behar 1 (0,01)
berri ere erabili 1 (0,01)
berri ere proposatu 1 (0,01)
berri ere sortu 1 (0,01)
berri eskaini behar 1 (0,01)
berri eskaini hasi 1 (0,01)
berri ez eman 1 (0,01)
berri ez ukan 1 (0,01)
berri ezagutu eman 1 (0,01)
berri ezagutu irrika 1 (0,01)
berri ezarri behar 1 (0,01)
berri ezarri ohi 1 (0,01)
berri garapen aldatu 1 (0,01)
berri garapen bultzatu 1 (0,01)
berri garapen hasiberri 1 (0,01)
berri garatu ahala 1 (0,01)
berri garatu aukera 1 (0,01)
berri garatu behar 1 (0,01)
berri garatu finantzaketa 1 (0,01)
berri gauzatu behar 1 (0,01)
berri gauzatu nahi 1 (0,01)
berri gehitu erraz 1 (0,01)
berri hainbat berritasun 1 (0,01)
berri hainbat komunikabide 1 (0,01)
berri harrera nagusi 1 (0,01)
berri hartu behar 1 (0,01)
berri hartu bultzatu 1 (0,01)
berri ikasi aukera 1 (0,01)
berri ikasi eraiki 1 (0,01)
berri ikasi gaitasun 1 (0,01)
berri ikasi ukan 1 (0,01)
berri informatu nahi 1 (0,01)
berri informazio hori 1 (0,01)
berri informazio iturri 1 (0,01)
berri informazio lortu 1 (0,01)
berri instalatu eman 1 (0,01)
berri ireki baso 1 (0,01)
berri ireki behar 1 (0,01)
berri jakin ahal 1 (0,01)
berri jakin behar 1 (0,01)
berri jakin eskubide 1 (0,01)
berri jakin gabe 1 (0,01)
berri jarri ere 1 (0,01)
berri jarri joan 1 (0,01)
berri jarri zaindu 1 (0,01)
berri jaso agindu 1 (0,01)
berri kontratatu ala 1 (0,01)
berri kontu hartu 1 (0,01)
berri kontu hartz 1 (0,01)
berri kopuru nahiko 1 (0,01)
berri lan agintaritza 1 (0,01)
berri lan asko 1 (0,01)
berri lan azkartu 1 (0,01)
berri lan istripu 1 (0,01)
berri landu ari 1 (0,01)
berri lortu aurreratu 1 (0,01)
berri lortu ikastaro 1 (0,01)
berri merkaturatu ere 1 (0,01)
berri merkaturatu hasi 1 (0,01)
berri merkaturatu kanpaina 1 (0,01)
berri merkaturatu komunikazio 1 (0,01)
berri merkaturatu ohiko 1 (0,01)
berri onartu ere 1 (0,01)
berri prestakuntza ikastaro 1 (0,01)
berri sartu enpresa 1 (0,01)
berri sartu erraz 1 (0,01)
berri sartu produktu 1 (0,01)
berri sistema ari 1 (0,01)
berri sistema berri 1 (0,01)
berri sistema jarraitu 1 (0,01)
berri sorrera egin 1 (0,01)
berri sorrera eragin 1 (0,01)
berri sortu ahala 1 (0,01)
berri sortu ahalmen 1 (0,01)
berri sortu ari 1 (0,01)
berri sortu aukera 1 (0,01)
berri sortu bide 1 (0,01)
berri sortu erabili 1 (0,01)
berri sortu eragin 1 (0,01)
berri sortu foku 1 (0,01)
berri sortu hasi 1 (0,01)
berri sortu jarraitu 1 (0,01)
berri sortu joan 1 (0,01)
berri sortu lagundu 1 (0,01)
berri sortu nahi 1 (0,01)
berri sustatu ukan 1 (0,01)
berri topatu aukera 1 (0,01)
berri topatu behar 1 (0,01)
berri txar aurre 1 (0,01)
berri txar jabetza 1 (0,01)
berri txar kolpe 1 (0,01)
berri txar prestatu 1 (0,01)
berri txar telefono 1 (0,01)
berri txar ukan 1 (0,01)
berri ukan artxibo 1 (0,01)
berri ukan beste 1 (0,01)
berri ukan direktorio 1 (0,01)
berri ukan domeinu 1 (0,01)
berri zabaldu ekarri 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia