2015
|
|
Nik nahi dut, Jauna, eta eskatzen dut, eta Zugana nator. Ez zakizkit ezkuta, Jauna, nire premiaren berri badakizu eta;
|
bai
, badakizu Zugatik zauritua den arimaren egiazko sendagaia dela. Oi Jauna, hamaikatxo su mota daude bizi honetan!
|
|
Oi nire Jainkoaren zauriei darien iturri biziak,
|
bai
oparo jarioko duzuela beti gu elikatzeko eta bai ziur joango dela bizitza dohakabe honetako arrisku artean jainkozko likore honetatik elikatzen saiatzen dena.
|
|
Oi nire Jainkoaren zauriei darien iturri biziak, bai oparo jarioko duzuela beti gu elikatzeko eta
|
bai
ziur joango dela bizitza dohakabe honetako arrisku artean jainkozko likore honetatik elikatzen saiatzen dena.
|
|
1 Oi nire arimaren Jainkoa,
|
bai
presa handia hartzen dugula guk Zu iraintzeko, eta bai handiagoa hartzen duzula Zuk barkatzeko! Zer motibo dago, ene Jauna, hain zentzugabeko ausarkeriarako?
|
|
1 Oi nire arimaren Jainkoa, bai presa handia hartzen dugula guk Zu iraintzeko, eta
|
bai
handiagoa hartzen duzula Zuk barkatzeko! Zer motibo dago, ene Jauna, hain zentzugabeko ausarkeriarako?
|
|
Heriotzako oinazeek naute inguratu.Oi, oi, oi,
|
bai
gauza astuna dela bekatua, Jainkoa oinaze artean hiltzeko gai izan baitzen! Eta bai inguratua zaudela, ene Jainkoa, bekatuz inguratua!
|
|
Heriotzako oinazeek naute inguratu.Oi, oi, oi, bai gauza astuna dela bekatua, Jainkoa oinaze artean hiltzeko gai izan baitzen! Eta
|
bai
inguratua zaudela, ene Jainkoa, bekatuz inguratua! Nora joan, oinazetu ez zaitzaten?
|
|
Eta txarrena da, agerian adiskide agertu ohi zaizkiola eta ezkutuan saldu egin ohi dutela; ia ez du aurkitzen norengan fidatu. Oi adiskide benetakoa,
|
bai
gaizki ordaintzen dizula zeure saltzaileak! Oi kristau benetakoak!, lagundu negar egiten zeuen Jainkoagatik, errukizko malko haiek ez baitziren izan Lazarogatik soilik, Jaunak deika jardun arren, piztu nahi ez zutenengatik baizik.
|
|
Oi kristau benetakoak!, lagundu negar egiten zeuen Jainkoagatik, errukizko malko haiek ez baitziren izan Lazarogatik soilik, Jaunak deika jardun arren, piztu nahi ez zutenengatik baizik. Oi ene On hori,
|
bai
gogoan izan zenituela zure aurka egin nituen bekatuak! Amaitu bitez honezkero, Jauna, amaitu bitez nireak eta guztienak.
|
|
Oi, ene Jainkoa!
|
Bai
atsekabe handia dela niretzat, gogoan erabiltzea zer sentituko duen hemen aintzat hartua, maitatua, zerbitzatua, estimu handitan izana eta gozotasunez betea izan den arima batek, orduantxe hil berri, bere burua betiko galdua ikusten duenean, eta ongi ulertzen duenean amaierarik gabeko egoera izango dela (han alferrik izango zaiola fedeko gauzez pentsatu nahi ez izatea, hemen egin ohi zuenez), eta... Oi, bera denerako zein motel azaldua doan!
|
|
Zeure kreaturei diezun maitasun osoa behar izan zen hainbeste zentzugabekeria eraman ahal izateko eta senda gaitezen itxaroteko, eta mila erako bitarteko eta erremedioz hori lortzeko! Benetan harri eta zur geratzen naiz, gauza arin batean ez dela indarrik egiten pentsatzen dudanean, eta, nahi izan arren, egiaz ezin dutela erorbidea saihestu eta arima galtzeko arriskutik ezin dutela alde egin beren buruari sinetsarazten diotenean; eta hala ere, Zu zaren bezalako Maiestate handiari eraso egiteko
|
bai
badugula indarra eta adorea. Zer da hau, ene Jauna, zer da hau?
|
|
3
|
Bai
itsukeria handia, ene Jainko! Bai esker gaizto handia, ene Errege!
|
|
3 Bai itsukeria handia, ene Jainko!
|
Bai
esker gaizto handia, ene Errege! Bai zorotasun sendaezina dela, deabruaren zerbitzuan jardutea, Zuk ematen diguzuna kontuan izanik, ene Jainko!
|
|
Bai esker gaizto handia, ene Errege!
|
Bai
zorotasun sendaezina dela, deabruaren zerbitzuan jardutea, Zuk ematen diguzuna kontuan izanik, ene Jainko! Zuk diguzun maitasun handia guk horrela gorroto zaituen eta betiko gorroto izango zaituena maite izanez ordaindu beharra!
|
|
Dohatsua zuen zoria.
|
Bai
arrazoi handia duzuela beti gorespen hauetan aritzean eta bai inbidia handia dizuela nire arimak, garai zorigaiztoko hauetan nire Jainkoari egiten zaizkion irain handiek ematen duten atsekabetik, eta hainbesteko esker gaiztoa ikustetik, eta Satanasek daramatzan arima ugariei ez ikusi egin nahi zaiela ikustetik aske baitzaudete.
|
|
Dohatsua zuen zoria. Bai arrazoi handia duzuela beti gorespen hauetan aritzean eta
|
bai
inbidia handia dizuela nire arimak, garai zorigaiztoko hauetan nire Jainkoari egiten zaizkion irain handiek ematen duten atsekabetik, eta hainbesteko esker gaiztoa ikustetik, eta Satanasek daramatzan arima ugariei ez ikusi egin nahi zaiela ikustetik aske baitzaudete.
|
|
Emaguzue aditzera, oi arima maitaleak, zeuen zoriona betikoa dela jakiteak ematen dizuen gozamena, eta zein atsegina den ez dela amaituko ziur jakitea. Oi gu
|
bai
dohakabeak, ene Jauna!, guk ongi dakigu hori eta sinesten dugu; kontua da, egia hauetaz gogoetarik ez egiteko ohitura sartu sartua izanik, arimei guztiz arraro egiten zaizkiela, eta ez dituztela ezagutzen ezta ezagutu nahi ere.
|
|
3 Oi, oi, oi,
|
bai
gutxi fidatzen garela Zugan, Jauna! Zuk, ordea, bai aberastasun eta altxor handiak utzi zenituela gure esku, lan handizko hogeita hamahiru urte eman baitzenizkigun, eta gero heriotza latz eta erdiragarria eta zeure Semea, gu jaio baino urte asko lehenago!
|
|
3 Oi, oi, oi, bai gutxi fidatzen garela Zugan, Jauna! Zuk, ordea,
|
bai
aberastasun eta altxor handiak utzi zenituela gure esku, lan handizko hogeita hamahiru urte eman baitzenizkigun, eta gero heriotza latz eta erdiragarria eta zeure Semea, gu jaio baino urte asko lehenago! Eta genizula ordaindu jakin arren, ez zenuen nahi izan altxor ezin baliotsuagoa guri eman gabe uzterik, zure aldetik gera ez zedin, Harekin saiatuz guk irabaz dezagun Zurekin batera, Aita onbera hori.
|
|
Ezagutzen ez zaituenak ez zaitu maite. Hau
|
bai
dela egia handia! Baina ai, hau atsekabea, Jauna, ezagutu nahi ez zaituztenena!
|
|
Gauza ikaragarria de heriotzako ordua. Baina, ai ene Kreatzailea,
|
bai
izugarria izango dela zure zuzenbidea bete beharreko eguna! Sarri izaten dut gogoan, ene Kristo, zein gozo eta atseginak diren zure begiak maite zaituztenentzat eta Zuk, ene ona, maitez begiratu nahi diezunarentzat.
|
|
Zerbitzatu eta itxaron haren errukian, zeure mina sendatuko baitizu, zure erruen penitentziak haientzat nolabaiteko barkamena irabaz dezanean; ez ezazu gozatzerik nahi izan sufritu gabe. Oi benetako Jaun eta ene Errege!, horretarako ere bainaiz gauza, zure esku bikain eta handitasunak laguntzen ez badit; orduan
|
bai
, orduan guztia ahal izango dut.
|
|
Gizakien seme alabekin dituzula zeure atseginakdiozu; hori gogoratzean biziki pozten da nire arima. Oi zeru lurretako Jauna!, eta hauek
|
bai
direla edozein bekatarik itxaropena ez galtzeko hitzak! Beharbada, norekin atsegin hartu falta zaizu, Jauna, ni bezalako usain txarreko hartxo batengana jotzeko?
|
|
1 Oi Jauna, ene Jainkoa, Zuk
|
bai
dituzula bizi hitzak, non gizaki guztiek nahi dutena aurkituko duten, bilatu nahi izanez gero! Baina zein harrigarria, ene Jainko, guk zure hitzak ahaztea gure egintza gaiztoek eragiten duten zorakeriaz eta gaixotasunaz!
|
|
Orain, Jauna, ez da ikusi nahi. Oi, hau
|
bai
gaitz sendaezina! Hemen, ene Jainko, agertu behar du zure ahalmenak, hemen zure errukiak.
|
|
3 Oi,
|
bai
gauza zaila eskatzen dizudala, ene egiazko Jainkoa: maite ez zaituena maite izan dezazula, dei egiten ez dizunari irekitzea, gaixo egotea gogoko duenari eta gaixotu nahirik ari denari osasuna eman diezaiozula!
|
|
Min ematen dit neure buruak, eta min handiagoa mindurik bizi ez nintzeneko aldiak. Oi Jauna, zure bideak
|
bai
leunak! Baina nor ibil daiteke beldurrik gabe?
|
|
Baina zer da hau, ene Jainko, atsedenak nekatu egiten baitu Zu bakarrik kontentatu nahi zaituen arima? Oi, Jainkoaren maitasun ahaltsua,
|
bai
bestelakoak direla zure ondorioak, munduko maitasunaren ondoan! Honek ez du nahi izaten ondoan lagunik, berak duena kenduko diotelakoan; nire Jainkoaganako maitasuna, ordea, zenbat eta gehiago izan maitaleak, gehiago hazten da, eta horrela haien pozak moteldu egiten dira, ondasun hartaz guztiek ez dutela gozatzen konturatuz.
|
|
3 Baina
|
bai
galdera zentzugabea egin dizudana, Jauna! Badirudi ahaztuak ditudala zure handitasun eta errukiak eta nola etorri zinen mundura bekatariengatik, eta hain prezio handian erosi gintuzun, eta nola ordaindu zenituen gure atsegin faltsuak oinaze eta zigor latzak sufrituz.
|
|
1 Ai ene, ai ene, Jauna,
|
bai
luzea dela erbeste hau eta samin handien artean igarotzen dena nire Jainkoa ikusteko bihotz minez! Jauna, zer egingo du arima batek kartzela honetan sarturik?
|
|
Jauna, zer egingo du arima batek kartzela honetan sarturik? Oi Jesus,
|
bai
luzea dela gizakiaren bizia, laburra dela esan ohi bada ere! Laburra da, ene Jainko, haren bitartez amairik izan ezin duen bizia irabazteko; baina luzea da oso bere burua bere Jainkoaren aurrean ikusi nahi duen arimarentzat.
|
|
2 Oi egiazko Maitalea,
|
bai
erruki handiaz, leuntasun handiaz, atsegin handiaz, bai gozotasun eta maitasun seinale handiaz sendatzen dituzula zauri hauek, maitasun beraren geziez eginak baitira! Oi ene Jainkoa eta samin guztien atsedena, bai zentzugabe ari naizela!
|
|
2 Oi egiazko Maitalea, bai erruki handiaz, leuntasun handiaz, atsegin handiaz,
|
bai
gozotasun eta maitasun seinale handiaz sendatzen dituzula zauri hauek, maitasun beraren geziez eginak baitira! Oi ene Jainkoa eta samin guztien atsedena, bai zentzugabe ari naizela!
|
|
2 Oi egiazko Maitalea, bai erruki handiaz, leuntasun handiaz, atsegin handiaz, bai gozotasun eta maitasun seinale handiaz sendatzen dituzula zauri hauek, maitasun beraren geziez eginak baitira! Oi ene Jainkoa eta samin guztien atsedena,
|
bai
zentzugabe ari naizela! Nola izan daiteke giza bitartekorik, jainkozko suak gaixotu duena sendatzekorik?
|
|
Ez litzateke zentzuzkoa izango hain gaitz baliotsua gizon emakumeek har ditzaketen bezalako bitarteko kaskarrez arindu ahal izatea.
|
Bai
zuzen diola Emazteak. Kantarik Ederrenean?: Nirea da maitea, eta ni harena eta nirea da maitea, ezinezkoa baita halako maitasuna nire bezalako gauza kaskarretik sortzea.
|
|
4 Oi ene arima,
|
bai
gudu miragarria izan duzula neke honetan, eta bai gertatzen dela guztia horrelaxe! Beraz, nirea da Maitea, eta ni neure Maitearena:
|
|
4 Oi ene arima, bai gudu miragarria izan duzula neke honetan, eta
|
bai
gertatzen dela guztia horrelaxe! Beraz, nirea da Maitea, eta ni neure Maitearena:
|
|
3
|
Bai
kaskarra dela gizakien jakinduria eta ziurtasun gabea haien burubidea! Har ezazu Zuk behar diren baliabideak nire arimak beraren nahierara baino gehiago zurera zerbitzu egin diezazun.
|
|
Hala ere, ai ene, Jauna,
|
bai
luzea dela nire erbestealdia! Laburra da denbora oro, zure betikotasunaren ordez emateko; oso luzea da egun bakar bat eta luzea da ordubete ere, Zu irainduko zaituen jakin ez eta horren beldur denarentzat.
|
|
Laburra da denbora oro, zure betikotasunaren ordez emateko; oso luzea da egun bakar bat eta luzea da ordubete ere, Zu irainduko zaituen jakin ez eta horren beldur denarentzat. Oi hautatze askatasuna, zu
|
bai
zarela askatasunaren gatibu errukarria, sortu zintuenaren beldur eta maitasunari josirik ez bazaude! Oi, noiz iritsiko ote da zeure burua Egia gorenaren itsaso amaigabe hartan itoa ikusiko duzun egun zoragarria, orduan ez baituzu bekatu egiteko askatasunik izango eta ez baituzu nahi ere izango halakorik, miseria guztitik seguru egongo zarelako, zeure Jainkoaren bizitzarekin izaera bat eginik!
|
|
Menturaz ezkutatu egin zen sari haietaz gozatu eta beste ezertaz ez arduratzeko? Ikusten duzue
|
bai
, guk dakigunez, ez zuela egunik izan atseden hartzeko, eta gaurik ere ez zuen izango, gauez irabazten baitzuen zer jana. Oso gogoko dut nik san Pedro kartzelatik ihesi zihoala gure Jauna agertu zitzaionekoa, eta Erromara zihoala berriro gurutziltzatua izatera esan zionekoa.
|
|
Berberak ematen du horren definizioa: . Naturaz gaindikoa deitzen diot nik, ahaleginak ahalegin, giza abileziaz eta arduraz lortu ezin denari; hala ere, hartarako prestatzea
|
bai
lor daiteke? (Arimako Kont. 5, 3).
|
|
Apaltasunaren indarra biziki adierazi zuen Perf. Bid. 16, 1 ere:
|
bai
azkar egingo diogula mate jainkozko Erregeari, sarri erabiltzen badugu!
|
|
15 Oi, arima bere senera guztiz itzultzen denean,
|
bai
harridura handia geratzen zaiola eta Jainkoak nahi duen era guztietara beraren gauzetara dedikatzeko desira ezin biziagoa! Aurreko otoitzetatik aipatuak diren bezalako ondorioak geratzen badira, nolakoak ez ote dira geratuko hau bezalako mesede hain handi batetik?
|
|
Nik uste dut, arima hauei bezala, Haren Maiestatea agertuko balitzaie munduan guztiz galdurik dabiltzanei, ez liratekeela ausartuko Hura iraintzen, maitasunagatik ez bada beldurragatik. Oi,
|
bai
behartuak daudela indar guztiekin Jaun hau ez sumintzen saiatzera hain goitiko bidez abisuak jaso dituztenak! Beragatik eskatzen dizuet, ene ahizpak, Haren Maiestateak mesede hauek edo antzekoak egin dizkizuenoi, ez zaiteztela axolagabeak izan hartu besterik ez eginez.
|
|
batzuetan desira horiek asko estutu ohi dute, eta ez dago haiei lagundu beharrik, zeuen arreta beste gauza batzuetara barreiatu baizik, ahal baduzue esan nahi dut; izan ere, geroago esango ditudan batzuetan, inola ere ezin da, ikusiko duzuenez. Lehenbiziko hauetan, batzuetan
|
bai
ahal izango duzue, arrazoi osoa dagoelako Jainkoaren borondatearekin bat egiteko, eta san Martinek esaten zuena esateko; eta asko estutzen badute, berriro pentsa daiteke; dirudienez, desira hori oso aurrera dauden pertsonena denez gero, deabruak eragin diezaguke gu ere aurreratuak gaudela pentsatzera; beraz, betiere ona da beldurrez aritzea. Baina nik uste dut, dituela ezarri ariman pena honek ematen dituen baretasuna eta bakea, harekin batera grinaren bat piztuz baizik, munduko gauzengatik penaren bat dugunean gertatzen den bezala.
|
|
Mesede hau egiten badizue, Jauna bihotzez gorets dezazuen eta igarotzen den gauza dela jakin dezazuen jartzen dut hemen. Nire iritziz, ahalmenen bat egite handi bat da, baina gure Jaunak haiei askatasuna ematen die pozaldi hauetaz goza dezaten, eta zentzumenei ere
|
bai
, zertaz eta nola gozatzen duten ulertzen ez dutela. Honek ahuntz erdara dirudi, eta egia da horrela gertatzen dela; arimari gainezka egiten dion pozaldia izanik, ez luke nahi hartaz berak bakarrik gozatzea, guztiei iragartzea baizik, gure Jauna goresten lagun egin diezaioten, horretara baitoa haren mugimendu guztia.
|
|
Jainkoak emango ahal digu guztioi halako zorotasuna! Eta
|
bai
mesede handiak egin dizkizuela toki honetan edukitzeaz, hau egiten badizue eta horren erakutsiak ematen badituzue ere, zuei laguntzeko izango delako, eta ez gaizki esateko, mundukoak, gorespen aldarri hau hain gutxi erabiltzen den tokikoak, bazinete bezala; horregatik, ez da harritzekoa han gaizki esaka jardutea!
|
|
12 Oi
|
bai
zorigaiztoko garaiak direla eta bai bizitza dohakabea dela orain gu bizi garena, eta dohatsuak hortik kanpo izateko zoria izan dutenak. Batzuetan aparteko poza hartzen dut, elkarrekin gaudela, ahizpa hauek duten barruko poz handia ikustean, gehien ahal duenak gehiago goresten baitu gure Jauna, bere burua monasterioan ikustearen pozez; izan ere, argi ikusten da gorespen aldarri haiek arimaren barrutik irteten direla.
|
|
12 Oi bai zorigaiztoko garaiak direla eta
|
bai
bizitza dohakabea dela orain gu bizi garena, eta dohatsuak hortik kanpo izateko zoria izan dutenak. Batzuetan aparteko poza hartzen dut, elkarrekin gaudela, ahizpa hauek duten barruko poz handia ikustean, gehien ahal duenak gehiago goresten baitu gure Jauna, bere burua monasterioan ikustearen pozez; izan ere, argi ikusten da gorespen aldarri haiek arimaren barrutik irteten direla.
|
|
Honetatik Jaunak liluramendua emango balio, bejondeiola, nahi ez badu ere utzaraziko baitio egiten ari zena. Eta ziurtzat dut jokaera hau ez litzatekeela eragozpena izango, on guztirako laguntza handia baizik; hasieran esan nuen gogoeta egiten lan nekagarria hartzea
|
bai
, ordea, eragozpena litzatekeela, eta uste dut ezin izango duela gehiagora iritsi denak. Baliteke hala izatea ere, Jainkoak arimak bide askotatik eraman ditzakeelako; hala ere, ez bitez hortik joan ezin dutenak, ezta Jesu Kristo gure onaren misterioetan dauden ondasun hain handiez gozatzeko gaitasunik ez dutelakotzat jo ere; inork ez dit buruan sartuko, denik eta espiritualena bada ere, hemendik ongi ez doazenik.
|
|
fedeko gauzetako tentaldi antzera baizik; izan ere, deabruak zalaparta sor dezake, baina ez arimak hartan sendo egoteari utzi; alderantziz: zenbat eta gehiago erasotzen dion, ziurrago geratzen da deabruak ezin dizkiola hainbeste ondasun eman pentsatuz; eta halaxe da, izan ere, hark ez baitu hainbesteko ahalmenik arimaren barruan; irudipenak
|
bai
eman ditzake, baina ez honelako egiaz, handitasunaz eta egintzez.
|
|
Ez horixe; Jainkoa bera den jauregian bertan gertatzen dira bekatariok egiten ditugun gauza higuingarri, zantar eta gaiztakeria guztiak.
|
Bai
dela beldur izatekoa, gogoan hartzekoa eta probetxu handikoa gutxi dakigunontzat, ez baitugu lortzen egia hauek ulertzea, bestela ezinezkoa bailitzateke hain zentzugabeko lotsa txarra! Gogora dezagun, ene ahizpak, Jainkoaren erruki handia eta egonarria, gu hantxe bertan ez hondatzeko, eta eman diezazkiogun eskerrak, eta lotsagorri gaitezen gure aurka egiten edota esaten dena sentitu izanagatik; munduko gaiztakeriarik handiena baita guk, bertan ez geundela, gugatik noizbait esandako hitz bakar bat, beharbada asmo txarrik gabe esandakoa, sentitzea, Jainko gure Kreatzaileak bere kreaturei hainbeste irain bere Barruan sufritzen dizkieten bitartean.
|
|
6 Oi ene Jainko Jauna,
|
bai
ongi estutzen dituzula zeure maitaleak! Baina guztia da gutxi gero ematen diezunaren ondoan.
|
|
Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. Arrazoi handiagoz, oinaze eta samin hau, nahiz eta nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen,
|
bai
gorputzekoak eta bai espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hil...
|
|
Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. Arrazoi handiagoz, oinaze eta samin hau, nahiz eta nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen, bai gorputzekoak eta
|
bai
espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hiltzea, etengabe hilez ...
|
|
Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala. Lehen baino askoz ere munduarekiko erdeinu handiagoaz geratzen da, oinaze hartan bertako ezerk ez ziola lagundu konturatzen delako, eta kreaturetatik askoz ere askatuago, Kreatzaileak soilik kontsola eta ase dezakeela konturatzen delako, eta beldur eta kontu handiagoz Hura ez iraintzeko,
|
bai
oinazetzeko eta bai kontsolatzeko ahalmena duela konturatzen delako.
|
|
Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala. Lehen baino askoz ere munduarekiko erdeinu handiagoaz geratzen da, oinaze hartan bertako ezerk ez ziola lagundu konturatzen delako, eta kreaturetatik askoz ere askatuago, Kreatzaileak soilik kontsola eta ase dezakeela konturatzen delako, eta beldur eta kontu handiagoz Hura ez iraintzeko, bai oinazetzeko eta
|
bai
kontsolatzeko ahalmena duela konturatzen delako.
|
|
7 Oi, ene Jainkoa!
|
Bai
gauza desberdinak direla hitz hauek entzun eta sinestea, eta era honetara zein egiazkoak diren ulertzea! Eta egunetik egunera gehiago harritzen da arima hau, beragandik ez zutela inoiz alde egin deritzolako; aitzitik, argi ikusten du, esanda geratu denez, bere arimaren barruan daudela, barru barruan, hondo hondoko egonleku batean; nolakoa den esaten ez daki, eskolarik ez baitu, baina bere barruan sumatzen du jainkozko lagun hau.
|
|
Gauza batez ohartarazten dizuet, ez dezazuela uste izan, Jainkoarenak badira ere, horregatik hobeak izango zaretenik, fariseuei ere asko hitz egin baitzien, eta on guztia honetan datza: hitz haietatik zer onura ateratzen den; eta Eskritura Santuaz bat ez datorren hitzari ez egin deabruari berari entzungo bazeniote baino kasu handiagorik; izan ere, zuen irudimen ahuletik etorri arren, fedeko gauzen aurkako tentalditzat hartu behar dira, eta horrela kontra egin beti, kenduz joan daitezen; eta kenduko dira,
|
bai
, indar gutxikoak direlako.
|
|
13 Bigarrena, hemen ez zelako sarri pentsatzen entzundako gauza hartaz, ustekabean dela diot eta inoiz elkarrizketan ari zela ere
|
bai
–, askotan burutik laster batean igarotzen denari edota lehenago pentsatu zenari erantzuten badio ere; baina beste askotan, izan behar zutenik ezta etorkizunean ere izango direnik sekula burutik pasatu gabeko gauzak izaten dira, eta horrela ezin sor ditzake irudimenak arima engaina dadin, berak ez desiratu, ez nahi izan, ez albisterik izan gabeko gauzaz irudipena izanez.
|
|
Gauzak ulertzeko modu honetaz beste toki batean hitz egingo dut, gauza guztiz fina eta gure Jauna gorestekoa baita. ...batez ere hortik pasatu den haietako bat eta horrela gehiago ere izango dira) beren baitan gauzak argitzerik izan ez dutenak; eta horrela, badakit pertsona hark kontu handiz begiratu duela, asko askotan egin diolako Jaunak mesede hau, eta hasiera batean irudipena ez ote zen izaten zuen zalantzarik handiena; deabruarena denean, errazago antzematen da, haren trikimailuak ugariak izan arren eta ongi
|
bai
ongi jakin arren argizko espiritua imitatzen; baina, nire iritziz, hitzetan badago zerikusia, argi argi esanak izanik, egiazko espirituan bezala zalantzarik ez izateko eran entzun ote ziren; baina hark (deabruak) ditu esandako ondorioak imitatu, ez ariman bake hori utzi, ezta argia ere; alderantziz, egonezina eta nahasmena utziko ditu.
|
|
3 Badakit ikuskari honetaz beldurrez zegoela (irudizkoak bezalakoa ez zelako; hauek laster batean pasatzen dira, beste honek, ordea, egun asko irauten du, eta inoiz edo behin urtebete ere
|
bai
), nahiko kezkaturik bere aitor entzulearengana joan zen. Hark esan zion, ezer ikusten ez bazuen, nola zekien gure Jauna zela; esateko nolako aurpegia zuen.
|
|
Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean. Bere eskuinaldean zebilela sentitzen zuen, baina ez zentzumen hauen bidez pertsona bat geure ondoan dugula senti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere
|
bai
; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz. Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
|
|
4 Irudia badiot ere, ikusten duenaren iritziz ez da ulertu behar pintatua denik, benetan bizia dela baizik, eta batzuetan arimarekin hitz egiten aritzen da, eta sekretu handiak agertzen ere
|
bai
. Hala ere, kontuan izan behar duzue honetan une batean gelditzen bada ere, ezin dela hari begira egon eguzkiari begira egon ohi den baino luzaroago, eta horrela, ikuste hau betiere oso laster igarotzen da; eta ez, eguzkiarenak bezala, haren dirdirak min ematen diolako barruko ikusmenari, hau guztiau ikusten duena hura baita (kanpoko ikusmenaz denean, nuke ezer esan, aipatu dudan pertsona hau, nik hartaz hitz egin baitezaket modu berezian, ez zelako hortik igaro; eta esperientziarik ez badago, nekez eman daiteke arrazoi ziurrik); izan ere, haren dirdira isuritako argi baten antzekoa da eta, landu ahal bada, diamantezko gauza mehe batez estalia dagoen eguzki baten antzekoa; janzkiak holanda ehunezkoa dirudi, eta Jainkoak arimari ia mesede hau egiten dion bakoitzean, liluramenduan geratzen da, haren ezerezak ezin baitu jasan hain ikuskari izugarririk.
|
|
6 Oi Jauna,
|
bai
gaizki ezagutzen zaitugula kristauok! Zer izango ote da epaitzera etorriko zatzaizkigun eguna, hemen zeure emaztearekin hain adiskide giroan egotera zatozenean, halako beldurra ematen badu Zuri begiratzeak?
|
|
8 Oi, ene Jainkoa,
|
bai
egiazkoak direla hitz hauek!, eta bai ongi ulertzen dituela arimak, otoitz honetan bere buruz ikusten baitu! Eta bai ongi ulertuko genukeela guztiok geure erruagatik ez balitz, Jesu Kristo gure Errege eta Jaunaren hitzek ezin dutelako huts egin!
|
|
8 Oi, ene Jainkoa, bai egiazkoak direla hitz hauek!, eta
|
bai
ongi ulertzen dituela arimak, otoitz honetan bere buruz ikusten baitu! Eta bai ongi ulertuko genukeela guztiok geure erruagatik ez balitz, Jesu Kristo gure Errege eta Jaunaren hitzek ezin dutelako huts egin!
|
|
8 Oi, ene Jainkoa, bai egiazkoak direla hitz hauek!, eta bai ongi ulertzen dituela arimak, otoitz honetan bere buruz ikusten baitu! Eta
|
bai
ongi ulertuko genukeela guztiok geure erruagatik ez balitz, Jesu Kristo gure Errege eta Jaunaren hitzek ezin dutelako huts egin! Baina ongi ez prestatzean eta argi honi enbarazu egin diezaiokeen guztitik ez aldentzean huts egiten dugunez gero, ez dugu geure burua ikusten begira gauden ispilu honetan, gure irudia zizelkaturik dagoenekoan.
|
|
10 Bada, esaten ari nintzenera itzuliz, ez da ulertu behar ahalmenak eta zentzumenak beti bake honetan direnik; arima
|
bai
, ordea; hala ere, gainerako egoitzetan badira gerra eta lanak eta nekeak izaten diren uneak; hala ere, bere baketik eta bere lekutik ateratzen ez dutenak dira: hau gehienetan gertatzen dena da.
|
|
Hauek, alde batetik, lehenbizikoek baino hainbat lan gehiago dute, haiek adinako arriskurik ez badute ere, honezkero ezagunak zaizkiela baitirudi, eta barrurago sartuko diren itxaropena dago. Lan gehiago dutela diot, lehenbizikoak entzuten ez duten mutuak bezala direlako, eta horrela hitzik ez egitearen zama hobeki daramate; entzun
|
bai
eta hitzik egin ezin dutenek, ordea, ez lukete horrela eramango, askoz ere gaizkiago baizik. Hala ere, ez da horregatik nahiago izaten entzuten ez dutenen zoria, azken batean esaten digutena aditzea gauza handia baita.
|
|
3 Ez diot nik ahots eta dei hauek gero esango ditudanak bezalakoak direnik, baizik eta hitzez pertsona onei edo sermoietan entzuten dituztenak edota liburu onetan irakurtzen dituztenak eta entzun dituzuen gauza asko, horien bidez deitzen du Jainkoak, edo gaixotasunen bidez, nekeen bidez, eta otoitzean ari gareneko une haietan irakasten digun egia baten bidez ere
|
bai
; gogorik gabe hartzen badituzue ere, Jainkoak benetan aintzat ditu. Eta zuek, ene ahizpak, ez ezazue gutxitzat har lehen mesede hau, ezta ez zaitezte nahigabetu Jaunari berehala erantzuten ez badiozue, Haren Maiestateak ongi dakielako egun eta urte asko itxaroten, batez ere ekina eta asmo onak ikusten dituenean.
|
|
Izan ere, hau guztiau dago eta sugeen arriskuak. Oi,
|
bai
seinale argiak eman ditzakedala nik honetaz! Eta Jainkoak nahi beza hau atzean utzia izatea nik, batzuetan ezetz iruditzen baitzait.
|
|
Gozotasunak, berriz, Jainkoagan hasten dira eta berezkotasunak sentitzen ditu eta esan ditudanak adina gozatzen du haiekin eta askoz gehiago ere
|
bai
. Oi Jesus, zein biziki nahi nukeen nik hau ongi adierazten jakitea!; izan ere, neure iritziz, argi dut bien arteko aldea eta nire jakintza ez da iristen hori adieraztera.
|
|
Eta zenbat gehiago ez ote diren izango! Oi ene Jaun eta ene Jainko,
|
bai
handiak direla zure handitasunak!, eta hemen ari gara gu artzaintxo burugabe batzuk bezala, zure gauzetatik zerbait dakigulakoan eta ezereza adina izan behar du, gure barruan bertan baitira ulertzen ez ditugun sekretu handiak. Ezereza adina diot, Zugan dagoen ugaritasun handi handiaren ondoan, eta ez ikusten ditugun handitasunak, are guk uler ditzakegun zure egintzen handitasunak ere, oso handiak ez direlako.
|
|
7 Baliteke barneko gauza hauetan beste toki batzuetan esana dudanaren kontrakoa esatea. Ez da harritzekoa, hura idatzi nuenetik ia hamabost urtean, beharbada, orduan nuen baino argi gehiago eman dit Jaunak gauza hauetan, eta
|
bai
orain eta bai orduan huts egin nezakeen edozertan, baina ez gezurrik esan, Jainkoaren errukiagatik, hori baino lehen milaka heriotza jasango bainituzke. Nik ulertzen dudana esaten dut.
|
|
7 Baliteke barneko gauza hauetan beste toki batzuetan esana dudanaren kontrakoa esatea. Ez da harritzekoa, hura idatzi nuenetik ia hamabost urtean, beharbada, orduan nuen baino argi gehiago eman dit Jaunak gauza hauetan, eta bai orain eta
|
bai
orduan huts egin nezakeen edozertan, baina ez gezurrik esan, Jainkoaren errukiagatik, hori baino lehen milaka heriotza jasango bainituzke. Nik ulertzen dudana esaten dut.
|
|
eta. Erromatarra? hitzak lerro artean gehitu zituen Teresak; hitzaurrean ere
|
bai
.
|
|
Nola geratzen diren gazteluko bizitoki urriak!
|
Bai
nahasiak geratzen direla zentzumenak, hau da, haietan bizi diren pertsonak! Eta ahalmenak, hau da, gazteluko zaintzaileak eta maiordomoak eta mahaizainak, zein itsumenez eta gobernu txarrez ari diren!
|
|
Oi norbere buruaren ezagutzarako bada!
|
Bai
beharrezkoa zaiela hau (uler iezadazue), Jaunak Bera dagoen egoitza berean dituenei ere!; inoiz ere ez dagokio besterik eta nahi izanda ere ezin izango du, goi goian egon arren?; apaltasunak, erleak erlauntzean bezala, beti ontzen du eztia, eta hura gabe dena dago galdua. Baina gogora ekar dezagun erlea ez dela geratzen loreak ekartzeko hegan egitera irten gabe; horrela arimak ere bere buruaren ezagutzarako; sinets diezadala eta egin dezala hegan noizbehinka bere Jainkoaren handitasun eta gurentasunaz gogoeta egitera.
|
|
13
|
Bai
dohakabea dela bizi dugun bizitza! Izan ere, apaltasuna eta norbere buruaren ezagutza hau ongi ez ulertzeak eragiten dituen kalteez beste toki batean luze hitz egin dudanez gero, ene alabak, ez dizuet gehiago esango hemen, garrantzitsuena bada ere; behintzat, Jaunak hala nahita, asmatuko ahal nuen zuentzat onuragarria den zerbait esaten.
|
|
Baina Errege honek oraindik ez digula entzun eta ikusi ere ez gaituela ikusten uste dugunean, ez dugu inozoak izan behar, nahiko inozo geratzen baita arima hau lortzen saiatzean, eta irudimena askoz ere lehorrago eta, beharbada, urduriago ezer ez pentsatzeko egin duen indarraz, baina Jaunak nahi du eska diezaiogula eta pentsa dezagula beraren aurrean gaudela, Berak dakiela zer zaigun egoki. Nik ezin dut neure burua behartu giza ahaleginetara, Haren Maiestateak muga ezarri eta berarentzat gorde nahi izan zituela dirudien gauzetan; beste gauza batzuk, ordea, ez zituen berarentzat gorde eta burutu ditzakegu beraren laguntzaz,
|
bai
penitentziazko egintzak, bai bestelakoak, esaterako, otoitza, gure ezereztasunak ahal duen heinean.
|
|
Baina Errege honek oraindik ez digula entzun eta ikusi ere ez gaituela ikusten uste dugunean, ez dugu inozoak izan behar, nahiko inozo geratzen baita arima hau lortzen saiatzean, eta irudimena askoz ere lehorrago eta, beharbada, urduriago ezer ez pentsatzeko egin duen indarraz, baina Jaunak nahi du eska diezaiogula eta pentsa dezagula beraren aurrean gaudela, Berak dakiela zer zaigun egoki. Nik ezin dut neure burua behartu giza ahaleginetara, Haren Maiestateak muga ezarri eta berarentzat gorde nahi izan zituela dirudien gauzetan; beste gauza batzuk, ordea, ez zituen berarentzat gorde eta burutu ditzakegu beraren laguntzaz, bai penitentziazko egintzak,
|
bai
bestelakoak, esaterako, otoitza, gure ezereztasunak ahal duen heinean.
|
|
–Nire ustez arrazoi hauengatik da: lehenengoa, deabruak sekula ere ezin eman dezakeelako hau bezalako min gozorik; espirituzkoa dirudien zapore eta gozotasuna
|
bai
, eman dezake; baina mina, eta hainbesteko mina, arimaren baretasun eta gozotasunarekin bat egitea ez dago haren esku; haren ahalmen guztiak gizakiaren kanpoaldeari begira daude, eta haren minak, hark ematen dituenean, nire iritziz, ez dira sekula ere gozoak ezta bakea dakartenak ere, ezinegona eta gerra dakartenak baizik. Bigarrena, ekaitz gozo hau hura nagusi den ingurunetik ez baina bestelakotik datorrelako.
|
|
Eta oraindik bizitza honetan ondasun honetaz gozatzeko itxaropenik badugu, zer egiten dugu?, zeren ondoan gelditzen gara?, zer da nahikoa une batez Jaun honen bila ibiltzeari uzteko, auzo eta plazetan Emazteak egiten zuenez? Oi,
|
bai
barregarria dela munduko guztia, hona ekartzen eta honetarako laguntzen ez badigu, haren atsegin, aberastasun eta gozotasunak, imajina daitekeen guztiak betiko iraungo balute ere, guztia da nazkagarria eta zaborra amairik gabe gozatuko diren ondasun hauekin konparatuz! Eta hauek ere ez dira ezer, ondasun guztien eta zeru lurretako Jauna geuretzakotzat izatearen ondoan.
|
|
Noiz kenduko ote zaigu lur hau begietatik, noiz? Gure artean guztiz itsutzeko adina ez badugu ere, zamartxo batzuk, harri koskortxo batzuk
|
bai
ikusten ditut, hazten uzten baditugu, kalte handia egiteko nahiko izango direnak; Jainkoaren maitasunagatik, ene ahizpak, balia gaitezen akats hauetaz, geure miseria ezagutzeko eta haiek eman diezagutela ikusmen argiagoa, gure Senarrak sendatu zuen itsuaren lokatzak eman zuenez; eta honela, geure burua akatsez betea ikusirik, haz dadila gure miserietatik gauza ona atera dezala eskatzeko gogoa, Ha...
|
|
11 Arrisku baten berri eman nahi dizuet (beste toki batean esan badizuet ere), otoitzeko pertsonak erortzen ikusi baititut, batez ere emakumeak; ahulagoak garenez gero, hobeki datorkie esango dudana. Eta kontua da, batzuk, penitentzia handiengatik eta otoitz eta lo galduengatik eta bestela ere
|
bai
, izaera ahulekoak direla; atseginen bat edo beste izandakoan, berezko izaera hari loturik geratzen zaie eta, barruko nolabaiteko poza eta kanpoko erortze eta halako ahulezia sentitzen dituztenez gero, espirituala deitzen dioten lokartzeren bat gertatzen denean, esandakoa baino pixka bat gehiago dena, bata bestea bezalakoa delakoan daude eta beren burua hartan murgiltzen uzten dute. Eta zenbat eta gehiago utzi beren burua hartan, gehiago murgiltzen dira, berezko izaera gehiago jotzen duelako ahuleziak, eta beraiei liluramendua iruditzen zaie; nik, berriz, buruko nahasmendua deitzen diot, han denbora galtzen eta osasuna hondatzen egotea ez baita horixe baino besterik.
|
|
Susmoz beterik geratzen da, eta ongi da susmoak izatea,, esan dudanez? han geure izaerak berak ere noizbait engaina gaitzakeelako; izan ere, gauza pozoitsuek sarrera handirik izan ez arren, sugandilatxo batzuk
|
bai
, lirainak direnez gero, nonahi sartzen dira; eta kalterik egin ez arren, batez ere jaramonik egiten ez bazaie, esan nuen bezala, irudimenetik eta esandakotik datozen pentsamendutxoak direlako, hala ere gogait eragiten dute askotan. Hemen, sugandilak lirainenak izanda ere, ezin dira sartu egoitza honetan; izan ere, ez dago ez irudimenik, ez oroimenik eta ezta adimenik ere ondasun hau eragotz dezakeenik.
|
|
bada, diotenez, gure pentsamendua ulertzen ez badu, gutxiago ulertuko du hain gauza ezkutua, gure pentsamenduari ere ez baitio agertzen Jainkoak. Hau
|
bai
ondasun handia, gaizkin honek gaitzik egiten ez digun egoera baita! Horrela geratzen da arima irabazi handi handiekin, Jainkoak harengan lan egiten duelako inork eragotzi gabe eta guk geuk ere eragotzi gabe.
|
|
Bat egiteari dagokionez, uste dut ez dudala gehiago esaten jakingo; baina Jainkoak mesede hauek egiten dizkion arima prestatzen denean, Jaunak haiengan egiten duenaz gauza asko dago esateko. Gauza batzuk esango ditut eta nola geratzen den arima ere
|
bai
. Hobeki aditzera emateko, konparazio batez baliatu nahi dut; ongi dator horretarako eta baita, Jaunak burutzen duen egintza honetan guk zer eginik ez badugu ere, Jaunak mesede hau egin diezagun geure burua prestatuz, asko egin dezakegula ikus dezagun ere.
|
|
2 Entzungo zenituzten, nonbait, zeta nola egiten den azaltzean haren gauza harrigarriak, Berak egin baitezake soilik halako asmakaria, eta nola piperbeltzaren ale txikien antzekoak omen diren hazi batetik (nik sekula ez dut ikusi, baina
|
bai
entzun; eta horrela, zerbait oker esaten badut, errua ez da nirea), beroarekin, masustondoetan hostoa irteten hasi ahala, hasten da hazi hau bizi izaten; mantentzeko behar duten elikagai hau izan arte, hilik dago; eta masustondoaren hostoekin hazten dira, handi egin ondoren, abartxo batzuk ezartzen dizkiete eta han ahotxoekin beren baitatik zeta ehoz doaz eta kusku estu estuak lantzen dituzte eta... Baina hau ikusi ez, eta beste garai batzuetakoa kontatuko baligute, nork sinets dezake?
|
|
3 Gatozen berriro esaten ari nintzenera. Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean,
|
bai
aitortzekin jarraituz, bai irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak. Orduan hasten da bizi izaten eta janarituz doa hauen bidez eta gogarte onen bidez, handi egina dagoen arte; hauxe da niri harira datorkidana, beste horrek ez baitu garrantzi handirik.
|
|
3 Gatozen berriro esaten ari nintzenera. Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean, bai aitortzekin jarraituz,
|
bai
irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak. Orduan hasten da bizi izaten eta janarituz doa hauen bidez eta gogarte onen bidez, handi egina dagoen arte; hauxe da niri harira datorkidana, beste horrek ez baitu garrantzi handirik.
|
|
ez baitago gure esku, eginahalak egin arren, Jainkoak berriro mesede hau egin nahi digun arte. Oi Jauna!, eta
|
bai
neke berriak hasiko zaizkiola arima honi! Nork usteko zuen halakorik, hain goi mailako mesedearen ondoren?
|
|
Nork usteko zuen halakorik, hain goi mailako mesedearen ondoren? Azken batean, era batera edo bestera, gurutzea izan dugu bizi garen bitartean, eta hona iritsi zenez gero beti dagoela atseden eta gozotasunean esaten duena, ez zela egundo iritsi hona esango nuke nik; beharbada, gozotasunen bat
|
bai
izango zuen, aurreko egoitzan sartu bada, berezko ahultasunak lagundurik, eta, beharbada, deabruak lagundurik, bakea ematen baitio geroago askoz ere gerra handiagoa egiteko.
|
|
10 Ez dut esan nahi hona iristen direnek bakerik ez dutenik;
|
bai
badute eta oso handia; izan ere, nekeek beraiek hain dute balio handia eta hain sustrai ona, non, oso handiak izan arren, haietatik beraietatik etortzen baita bakea eta poza. Munduko gauzek ematen duten nahigabetik sortzen da handik irteteko desira hain mingarria, non, ezer aringarririk badu horrek, bera erbeste honetan bizi izatea Jainkoak nahi duela pentsatzea baita, eta hala ere ez da nahiko horrekin, arima irabazi hauekin guztiekin ez dagoelako oraindik erabat Jainkoaren borondateari emana, geroago ikusiko denez; hala ere, kontentatzen da; baina sentimendu handiz eta gehiago ezinean, gehiago ez diotelako eman, eta malko ugariz.
|
|
Otoitzean ari den bakoitzean nahigabe honekin ari da. Nolabait Jainkoa iraindua dela eta mundu honetan ez dela maitatua eta arima asko galtzen direla
|
bai
heretikoenak eta bai mairuenak ikusteak ematen dion nahigabetik dator beharbada; hala ere, gehien mintzen dutenak kristauenak dira; izan ere, Jainkoaren errukia handia dela, eta gaizki bizi arren, bide onera etorri eta salba daitezkeela ikusten badu ere, beldur da asko kondenatuko ez ote diren.
|
|
Otoitzean ari den bakoitzean nahigabe honekin ari da. Nolabait Jainkoa iraindua dela eta mundu honetan ez dela maitatua eta arima asko galtzen direla bai heretikoenak eta
|
bai
mairuenak ikusteak ematen dion nahigabetik dator beharbada; hala ere, gehien mintzen dutenak kristauenak dira; izan ere, Jainkoaren errukia handia dela, eta gaizki bizi arren, bide onera etorri eta salba daitezkeela ikusten badu ere, beldur da asko kondenatuko ez ote diren.
|
|
Bada, nik esaten dizuet, eta behin eta berriro esango dut, hori hala denean, lortu duzuela Jaunaren mesede hau, eta ez izan inolako goserik esanda geratu den gozotasunezko beste bat egite horrenik; izan ere, horrek bere baliorik handiena orain diodan honetatik datorrelako hartzen du eta esandako horretara ezin delako iritsi gure borondatea Jainkoarenaren mende ezarritako bat egite ziur ziurra ez bada. Oi, hau
|
bai
dela bat egite desiragarria! Dohatsua hori lortu duen arima, gozotasunez biziko delako bizitza honetan eta bestean ere bai; izan ere, ez dute nahigabetuko munduko gertakarietako ezerk, Jainkoa galtzeko arriskuren batean bere burua edota Jainkoa iraindua ikusten ez badu behintzat; ez gaixotasunak, ez pobretasunak, ez heriotzek, Jainkoaren Elizan beharrezkotzat jotzen denaren heriotzak izan ezik; arima honek argi ikusten baitu, Jaunak hobeki dakiela zer egiten duen berak zer nahi duen baino.
|
|
Oi, hau bai dela bat egite desiragarria! Dohatsua hori lortu duen arima, gozotasunez biziko delako bizitza honetan eta bestean ere
|
bai
; izan ere, ez dute nahigabetuko munduko gertakarietako ezerk, Jainkoa galtzeko arriskuren batean bere burua edota Jainkoa iraindua ikusten ez badu behintzat; ez gaixotasunak, ez pobretasunak, ez heriotzek, Jainkoaren Elizan beharrezkotzat jotzen denaren heriotzak izan ezik; arima honek argi ikusten baitu, Jaunak hobeki dakiela zer egiten duen berak zer nahi duen baino.
|