Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Hala, gaur egun garapen soziokognitiboaren ikerketa eremuak edozein gizarte objekturen ezagueraren garapenahartzen du barne: bai norbera, bai beste pertsonak, bai harremanak, bai taldeak, bai rolak eta bai instituzioak (Durkin, 1995). Beraz, Serafica k dioenmoduan (Serafica 1982, 11 orrialdea),, kognizio sozialaren ikerketa eremuagizarte ezagutzaren garapenera zabaldu zen; hau da, gizarte fenomenoen ingurukoezagutza antolatuaren garapenera?.
‎Nirea osagai pasiboa, berriz, norbera pentsamendu objektu gisa definitu zuenJames ek; hau da, bai beste pertsonek baita gizabanakoak berak ere hautematenduten Nia. Norbera definitzeko baliagarri diren ezaugarrien ulertze objektiboaridagokio; esate baterako, itxura fisikoa, estatus soziala eta nortasun ezaugarriak.Gaur egun, Nirea Selfaren sinonimotzat hartzen da, eta Niari baino garrantziahandiagoa eman ohi zaio (Harter, 1998).
‎Bestetik, beste pertsonek ere gauza bera egin dezaketela ikastendu, eta beste pertsonen pentsamenduak eta sentimenduak anizkuntzat hartzen ditu (adibidez, beldurtia eta alaia), nahiz eta oraindik isolatutzat, jarraitutzat edogarrantzi maila ezberdinekotzat hartu (nagusiki alaia da, eta, bigarren mailan, beldurtia). Haren iritzian, bai norbera bai beste pertsonak ekintza nahi gabekoakegiteko gai dira. Pertsonen baitan, haurrak itxura ikusgaia eta barne errealitateezkutua bereizten ditu, eta ulertzen du pertsonen ezaugarriak ez direla egonkorraketa egoeraren arabera alda daitezkeela.
2012
‎4 Adimen emozionala «bai gure emozioak eta bai beste pertsonen emozioak antzemateko, ulertzeko eta erregulatzeko gaitasuna» da edo, beste era batera esanda, «emozioak modu inteligentean erabiltzea». Adimen emozionalaren barruan abilezia intrapertsonalak, geure buruarekin nola erlazionatzen garen zehazten dutenak:
‎Daniel Golemanen (1996) esanetan, adimen emozionala «bai gure emozioak eta bai beste pertsonen emozioak antzemateko, ulertzeko eta erregulatzeko gaitasuna» da. Hortaz, norbere emozioak eta besteenak antzemateko gaitasuna da, baina, horrez gain, geure burua motibatzeko eta geure buruarekin zein besteekin dauzkagun harremanak egokiro maneiatzeko gaitasuna ere bada11.
2015
‎Negar batean eraman zuten, eta esaten zien zergatik oinazetzen zuten, ez baitzuten inolako probetxurik aterako. Hemen ekin eta ekin egin zioten bai erlijiosoek eta bai beste pertsonek ere. Batzuek umekeria zela uste zuten; besteek, berriz, bere ezkon bizieraz goza zezala nahi zuten.
2016
‎Hala ere, Icloud en ustezko akats batek, Apple ren «hodeiak», zalantzan jarri zuen duela urtebete biltegiratze sistema horien segurtasuna. Hala ere, irizpide onarekin erabiltzen bada, cloud computing delakoa abantaila handia da, edozein tokitan edozein artxibo edukitzeko aukera ematen baitu, bai lan egiteko, bai beste pertsona batzuekin partekatzeko. Aitzitik, gomendatzen da teknologia hori ez erabiltzea edozein artxibo, argazki edo dokumentu, norberaren osotasuna edo beste batzuena arriskuan jar dezakeena.
2017
‎Komunikatzeko, loturak sortzeko, taldelalean aritzeko, beste pertsonekin kolaboratzeko, haiengan eragina izateko, eta abarretarako gaitasuna. Honen garrantzia agerikoa da bai beste pertsonekin lan egiteko bai pazienteak artatzeko.
2019
‎6 Zerga Ziztaden hazkurak maiz eragiten duen larruazaleko infekzio hori oso ohikoa da haurrengan. Igerilekuetan asko kutsatzen da, bai gorputzean, bai beste pertsona batzuetan, batez ere familian, toalla bera erabiltzeagatik. Ikusmenean, ziztaden gainean eta baba txikien gainean kokatzen den zarakar horixka bat bezala identifikatzen da.
2020
‎Nola hedatzen den: airetik, beste arnas birus batzuk bezala, bai beste pertsona batekin hurbil egoteagatik, bai infektatutako superfinantzekin kontaktuan egoteagatik. Gaur egungo arriskua:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia