Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.433

2015
‎Berriz pizten da orain Santa Teresa, eta argitara dator, askoren nahiaren arabera. Nolanahi ere, oraingoan berritua eta euskaratua dator, historian lehendabizi bere osotasunean, Karmel sortaren bilduman.
‎3 Oi Jauna, ene Jainkoa! Negar dagit hori ulertu ez nuen aldiagatik; eta Zuk, ene Jainko, badakizunez gero hori ulertu nahi ez dutenak hainbeste eta hainbeste direla ikusteak zein nekatua naukan, haietako batek, Jauna, orain eskatzen dizudan batek behinik behin, ikus dezala zugandiko argia, askok ikusteko bidea bailitzateke. Ez dizut neugatik eskatzen, ez baitut merezi, zure Semearen irabaziengatik baizik.
‎3 Oi, oi, oi, bai gutxi fidatzen garela Zugan, Jauna! Zuk, ordea, bai aberastasun eta altxor handiak utzi zenituela gure esku, lan handizko hogeita hamahiru urte eman baitzenizkigun, eta gero heriotza latz eta erdiragarria eta zeure Semea, gu jaio baino urte asko lehenago! Eta genizula ordaindu jakin arren, ez zenuen nahi izan altxor ezin baliotsuagoa guri eman gabe uzterik, zure aldetik gera ez zedin, Harekin saiatuz guk irabaz dezagun Zurekin batera, Aita onbera hori.
‎Sarri izaten dut gogoan, ene Kristo, zein gozo eta atseginak diren zure begiak maite zaituztenentzat eta Zuk, ene ona, maitez begiratu nahi diezunarentzat. Uste dut zeuretzakotzat dituzun arimei behin bakarrik eginiko begirada hain leuna aski dela urte askotako zerbitzuaren saritzat. Oi ene Jainkoa, zein gaizki eman daitekeen ulertzera hau, lehendik Jauna zein leuna den ulertua dutenei izan ezik!
‎Kexu izango ote naiz emakume santu honekin batera? Ez, ez dut inolako arrazoirik kexu agertzeko, neure Jainkoagan nik eska eta desira ditzakedan baino askoz ere maite erakutsi handiagoak ikusi baititut beti! Zure onberatasunak hainbesteraino jasan nauelako ez bada, ez dut zertan agerturik kexu.
‎Gehien ahal duenak, azpikeria handiagoak asmatzen ditu bere Erregearen aurka. Badakizu, ene Jauna, askotan gehiago beldurtzen ninduela azken epaiketako egun ikaragarri honetan zure jainkozko aurpegia nire aurka haserre ikusiko ote nuen gogoratzeak, irudimenean agertzen zitzaizkidan infernuko oinaze eta sumin guztiak baino; eta zure errukiak gorde nintzala niretzat hain gauza erdiragarria denetik eskatzen nizun, eta orain ere halaxe eskatzen dizut, ene Jauna. Zer etor dakidake lurrean honen mailara iristen denik?
‎2 Askoz ere gehiago esan nitzake honetaz, Jauna, neure burua ez dudala ulertzen agertzeko; baina ulertzen didazula badakit eta zertarako hitz egin. Nire miseria itzartzen denean, ene Jainkoa, eta nire arrazoia itsutzen duenean, neure eskuz idazten dudan honetan ea aurkitzen dudan ikusteko.
‎Nire miseria itzartzen denean, ene Jainkoa, eta nire arrazoia itsutzen duenean, neure eskuz idazten dudan honetan ea aurkitzen dudan ikusteko. Izan ere, askotan hain ezerez eta ahul eta adoregabe ikusten dut neure burua, non galdetzen baitut zer izan zen zure mirabeaz, mundu honetako ekaitzen aurka borroka egiteko zure mesedeak jadanik jasoak zituelakoan zegoen hartaz. Ez, ene Jainkoa, ez; ez gehiago konfiantzarik nik neuretzat nahi izan dezakedan ezertan.
‎Bizitza Liburuan aitortzen zuen autoreak, askotan izaten zuela plaza eta kaleetara irten eta aldarri eta oihu egiteko desira. Baita bere barneko plazan aldarri egitekoa ere.
‎Karmeldar euskaldun askok lan bikaina egin dute santa Teresaren pentsamendua, Jainkoarekin zituen harremanak, loturak aztertu, ezagutu eta gure gizartean ezagutarazteko.
‎Diru kontuetan sartu beharra izan zuen, pertsona handikiekin, giza harrokerietan ari zirenekin, ezkontza nahasketa arazoak zituztenekin, jainkozaleekin? era askotako pertsonekin izan zituen harremanak.
‎1 Gaur, Jaunari nire ordez hitz egin zezan eske nengoela, nik zer esan eta agindutakoa betetzen nondik hasi ezin asmatu nuenez gero, nolabaiteko ganoraz hastearren, orain esango dudan hauxe etorri zitzaidan burura: gure arima diamantezko edo kristal garden gardenezko gaztelu bat balitz bezala irudikatu dezakegula, eta bertan gela asko daudela, zeruan ere egonleku asko dauden bezala. Izan ere, ongi begiratuz gero, ene ahizpak, zintzoaren arima ez da besterik paradisu bat baino, Jaunak bere atsegin guztiak dituela dioena.
‎1 Gaur, Jaunari nire ordez hitz egin zezan eske nengoela, nik zer esan eta agindutakoa betetzen nondik hasi ezin asmatu nuenez gero, nolabaiteko ganoraz hastearren, orain esango dudan hauxe etorri zitzaidan burura: gure arima diamantezko edo kristal garden gardenezko gaztelu bat balitz bezala irudikatu dezakegula, eta bertan gela asko daudela, zeruan ere egonleku asko dauden bezala. Izan ere, ongi begiratuz gero, ene ahizpak, zintzoaren arima ez da besterik paradisu bat baino, Jaunak bere atsegin guztiak dituela dioena.
‎3 Gogoan izan dezagun, bada, gaztelu honek, esan dudanez? gela asko dituela, batzuk goian, beste batzuk behean, beste batzuk alboetan; eta erdian eta hauen guztien artean du gela nagusia, Jainkoaren eta arimaren arteko gauza isil isilekoak gertatzen direnekoa.
‎4 Ezinezko gauzak diruditela eta ez dela komeni ahulak eskandalizatzea esango da, beharbada. . Gutxiago galtzen da hauek ez sinesteaz, Jainkoak mesedeak egiten dizkienak probetxurik gabe geratzeaz baino; eta atsegin hartuko dute eta hainbesteko errukia agertu diena, honen ahalmen eta handitasuna hain handia izanik, gehiago maitatzeko itzarriko dira; are gehiago, arrisku honen beldurrik ez dutenekin hitz egiten dudala dakidanean, Jainkoak oraindik askoz ere maitasun seinale handiagoak agertzen dituela dakitelako eta sinesten dutelako. Nik badakit, hau sinets ez dezanak ez duela esperientziaz ikusiko, Hura bere egintzei neurririk ez ipintzearen oso zalea baita; eta horrela, ene ahizpak, ez dakizuela horrelakorik gerta, Jaunak bide honetatik eraman ez ditzanei.
‎Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. . Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere. Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua:
‎Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. ...ezazue barruko egoitza honetatik, Jainkoa gure ariman dagoenekotik, datorrela, eta gorets ezazue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin nahi izatea, eta oso erraza da, barruko erantzuna izan behar duenez gero, nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
‎nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez: zer nahi duzu, Jauna, egin dezadan. Era askotara irakatsiko dizue han nola Berari atsegin eman eta abagune egokia da; izan ere, entzuten ari zaigula ematen du, eta ia beti prestatzen du arima hain ukitu fin honek, esanda geratu dena borondate sendoz egin ahal izateko.
‎Zenbat eta mesede gehiago jaso Haren Maiestateagandik, orduan eta uzkurrago eta beldurtiago daude beren buruaz. Eta haren handitasunetan beren miseriak hobeki ezagutu eta beren bekatuak astunagoak iruditzen zaizkienez gero, askotan , zergalaria bezala ari dira, begiak jasotzen ausartzen ez direla; beste batzuetan, beren burua ziur ikustearren, bizitza amaitzeko gogoaz, nahiz eta berehala, dioten maitasunagatik, Hura zerbitzatzeko bizi nahi izatera itzultzen diren, esanda geratu denez, dagokien guztian haren errukian jarriz uste osoa.
‎2 Egia da aldi laburra dela: gehienez egun bat, edo ez asko gehiago; eta nahasmendu handi honetan, gehienetan okasioren batetik sorturikoan, ikusten da hain ongi lagundua egotean arimak irabazten duena, Jaunak adore handia ematen baitio bere zerbitzutik eta erabaki onetatik ezertan ere ez okertzeko; alderantziz, haietan hazi egiten dela dirudi, eta lehen mugimendu txiki bat gorabehera, ez da okertzen erabaki honetatik. Diodanez, gutxitan izaten da, baina bere izaera ez dezala ahaztu nahi du gure Jaunak, batetik beti apal iraun dezan; bestetik, hobeki uler dezan Haren Maiestateari zor diona eta jasotzen duen mesedearen handitasuna, eta gorets dezan.
‎7 Hauxe da Jainkoak egindako gauza eta mesedea delako benetako seinalea, dagoeneko esan dizuedanez?, izan ere, gutxi balio izango dit oso bilduta gure Jaunarekin bakarrean asmoak zertzen egoteak, haren zerbitzurako gauza miragarriak egingo ditudala adieraziz eta hitzemanez, handik irtetean, aukera agertzean, guztia bestera egiten badut. Gaizki esan dut gutxi balioko duela, Jainkoarekin egotea beti baita probetxu handikoa; eta erabaki hauek, egitez betetzeko gero ahulak izan arren, halako batean emango digu Jaunak egiteko modua, baita, beharbada, gure gogoz kontra ere, askotan gertatzen den bezala: arima oso beldurti ikusten duenez gero, beronen gogoz kontra, neke handiak ematen dizkio, eta irabaziaz ateratzen du; eta gero, arima horretaz konturatzen denean, galdu egiten du beldurra, Hari bere burua gogotsuago eskaintzeko.
‎8 Kontuan izan nik adierazten dakidana baino askoz ere garrantzi handiagokoa dela hau. Jarri begiak Gurutziltzatuan eta gutxitzat joko duzue guztia.
‎Lotara joan daitezen ote da? Ez, ez, ez!, haiekin sufritzen zegoenean baino gerra handiagoa egiten baitie handik, ezer egin gabe egon ez daitezen ahalmenak eta zentzumenak eta gorputzezkoa den oro; izan ere, orduan ez zen konturatzen zein irabazi handia ziren nekeak, beharbada, haiek izango baitziren Jainkoak arima haraino ekartzeko bideak, eta nola lagun duenak ematen dizkion inoiz baino askoz ere indar handiagoak. Izan ere, hemen santuekin santuak izango garela badio Davidek, ez da izan behar zalantzarik:
‎11 Oso ziurra da, arimak berari han itsasten zaionaren partaide egiten dituela gazteluan dauden guztiak, eta baita gorputza bera ere; hau askotan ez dela sentitzen dirudi; baina adoretua dago arimak ardandegi honetako ardoa edanez duen adoreaz; bere Senarrak ekarri du hara eta ez dio irteten uzten; arimak, bada, gorputz ahularen indartzea dakar, urdailean ezartzen den janariak buruari eta gorputz osoari hemen indarra ematen dion bezala. Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza.
‎11 Oso ziurra da, arimak berari han itsasten zaionaren partaide egiten dituela gazteluan dauden guztiak, eta baita gorputza bera ere; hau askotan ez dela sentitzen dirudi; baina adoretua dago arimak ardandegi honetako ardoa edanez duen adoreaz; bere Senarrak ekarri du hara eta ez dio irteten uzten; arimak, bada, gorputz ahularen indartzea dakar, urdailean ezartzen den janariak buruari eta gorputz osoari hemen indarra ematen dion bezala. Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza. Hortik zetozen, antza, santu askok egin zituzten penitentziak, batez ere hain bizimodu gurian hazitako Magdalena aintzatsuak, eta gure aita Eliasek bere Jainkoaren aintzarako izan zuen garrak, eta arimak Jaunarengana ekarri eta goretsia izan zedin san Domingok eta san Frantziskok izan zutenak; nik neuk esaten dizuet ez zutela gutxi ikusiko, beren buruaz ahazturik.
‎Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza. Hortik zetozen, antza, santu askok egin zituzten penitentziak, batez ere hain bizimodu gurian hazitako Magdalena aintzatsuak, eta gure aita Eliasek bere Jainkoaren aintzarako izan zuen garrak, eta arimak Jaunarengana ekarri eta goretsia izan zedin san Domingok eta san Frantziskok izan zutenak; nik neuk esaten dizuet ez zutela gutxi ikusiko, beren buruaz ahazturik.
‎bata, alderik onena aukeratu zuela Mariak esan zuela. Eta egin ere, Martaren ofizioa egin zuen, Jaunari oinak garbitzean eta bere ileaz xukatzean, eta uste al duzue penitentzia txikia izango zela hura bezalako andre batentzat, kale haietatik joatea, eta beharbada bakarrik, nola zihoan erreparatzeko gogo berorik ez zuelako, eta egundo ere sartu ez zen lekuan sartu, eta gero fariseuaren gaizki esate eta sufritu beharreko beste gauza asko sufritzeko. Izan ere, hura bezalako emakume bat hainbesteko aldaketa egiten herrian ikusi, eta dakigunez, hain jende txarraren artean, Jaunaren, beraiek hain amorru handia zioten haren, adiskidea zela jakitea nahiko baitzen nolako bizitza izan zuen gogora ekartzeko, eta orain santatzat agertu nahi zuela, argi baitago berehala aldatuko zuela janzkera eta gainerako guztia; bada, gaur egun hain ospetsuak ez diren pertsonengatik beltzak esaten badira, zer izango ote zen orduan?
‎Ez txikia, oso handia baizik, eta Jaunak oso gogoko duen zerbitzua, eta egiten duzuen honekin, ahal duzue eta? askoz ere gehiago egingo zenuketela ikusiko du Haren Maiestateak; eta horrela, arima asko berarentzat irabaziko bazenituzte bezala sarituko zaituzte.
‎Ez txikia, oso handia baizik, eta Jaunak oso gogoko duen zerbitzua, eta egiten duzuen honekin, ahal duzue eta? askoz ere gehiago egingo zenuketela ikusiko du Haren Maiestateak; eta horrela, arima asko berarentzat irabaziko bazenituzte bezala sarituko zaituzte.
‎Oso maite du apaltasuna. ...re zeuen burua duin ikusten ez duzuela bazaudete, haren bihotza erakarriko duzue bosgarrenetaraino iristeko; eta horrela, handik zerbitzatu ahal izango duzue, sarri sarri haietara joaten jarraituz, Berarentzat duen egoitza berean sar zaitzaten arte; ez zarete handik gehiago irtengo, prioreak dei eginda izan ezik, haren borondatea berberarena bezala betetzea nahi baitu Jaun honek; eta haren aginduz askotan kanpoan egon arren, beti aurkituko duzue atea irekita. Gaztelu honetako gozotasuna probarazten zaizuenean, gauza guztietan aurkituko duzue atsegina, neke handiko gauzak izan arren, hara berriro itzultzeko itxaropenaz, inork ere kendu dizuenaz.
‎Bizitza Liburuaren eta Perfekzio Bidearen zeharkako aipamena, eta haiek idaztean izan duen Jaunaren eragina: . Hemen idazten ditudan gauza asko ez dira nire burutikoak, neure Maisu zerutarrak esan dizkidanak baizik?.
‎Hortik atera behar da, 7 Egoitzek ez dutela parekorik Bizitza Liburuan. Horregatik, behin eta berriro esaten du, liburu honetan, Barne Gazteluan, zuzendu edota osatuko dituela liburu hartan esandako gauza asko (ik. I. Egoitzak 2 kap., 7 zeb.; IV. Egoitzak 2 kap. 4 zeb.).
‎Mila bizitza izan nahiko lituzke guztiak Jainkoaren zerbitzuan erabiltzeko, eta munduan dauden gauza guztiak mihiak izan daitezela haien bidez Jainkoa goresteko. Penitentzia egiteko desirak handi handiak dira; eta ez du askorik sufritzen egiten duenean, maitasunaren indarrez gutxitzat duelako egiten duena eta argi ikusten du martiriek ez zutela gauza handirik egiten oinazeak sufritzean, gure Jaunaren laguntza honekin, erraza delako, eta kexu agertzen zitzaizkion arima hauek Haren Maiestateari zer sufriturik eskaintzen ez zienean.
‎Hau probetxu handikoa dela uste dut, kontura zaitezten zenbateraino pozten den gure Jauna, guk geure buruak ezagutzen eta geure txirotasun eta ezereza behin eta berriro begiratzen saiatzen garela, eta hartu gabekorik ez dugula ezer konturatzen garela ikustean. Beraz, ene ahizpak, honetarako eta Jaunak maila honetan duena arima bati eskaintzen dizkion gauza askotarako , adorea behar da; eta, nire iritziz, azken honetarako beste ezertarako baino gehiago, apaltasuna izanez gero. Eman biezagu Jaunak Bera denagatik.
‎Eta bat batean hainbeste gauza erakusten dizkiote era batera, non, urteetan bere irudimen eta adimenaz haiek sailkatzen lan egingo balu ere, ez bailuke sailkatu ahal izango mila zatitik bat ere. Hau ez da adimenezko ikuskaria, irudizkoa baizik, arimako begiekin hemen gorputzeko begiekin baino askoz hobeki ikusten dena, eta hitzik gabe aditzera ematen zaizkio gauza batzuk; esaterako, santu batzuk ikusten baditu, haiekin harreman handia izan balu bezala ezagutzen ditu.
‎8 Beste batzuetan, arimako begiekin ikusten dituen gauzekin batera, adimenezko ikuskari bidez beste batzuk irudikatzen zaizkio, batez ere aingeru aldra handia Jauna beraiekin dela; eta gorputzeko begiekin ezer ikusi gabe, nik esaten ez dakidan ezagutza miragarri baten bidez, diodana irudikatzen zaio eta baita esatekoak ez diren beste gauza asko ere. Haietatik igaro denak eta nik baino trebetasun handiagoa duenak, beharbada, jakingo du aditzera ematen, oso zaila baderitzot ere.
‎9 Askotan pentsatu izan dut, eguzkia zeruan dagoela, haren izpiek hain indar handia badute bera handik aldatu gabe bat batean honaino iristeko, horrela, arima eta espiritua, eguzkia eta beronen izpiak bezala gauza bera direnez gero, ez ote daitekeen haren goreneko parteren bat bere gain altxa, arima bere lekuan geratuz, egiazko Zuzentasun Eguzkitik datorkion beroaren indarrez. Azken batean, ez dakit zer esaten ari naizen.
‎Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. ...iraungo duen pausalekurik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero, su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala datoz jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten, pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
‎Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎9 Ez uste izan negar eta negar eginez gero, guztia eginda dagoenik; ez, egintzei eta bertuteei hel diezaiegun, hauek baitira guri dagozkigunak, eta malkoak betoz Jainkoak bidal ditzanean, geure aldetik ekartzeko ahaleginik egin gabe. Hauek lur lehor hau ureztatua utziko dute, eta oso lagungarri izan ohi da fruitu emateko; zenbat eta haien ardura gutxiago izan, gehiago, zerutik erortzen den ura delako; lurra zulatzen nekaturik ateratzen dugunak ez du zerikusirik honekin, askotan zulatu eta zulatu lur jota geratuko gara, eta ez dugu aurkituko ur potxingo bat ere, are gutxiago iturburua den putzurik. Horregatik, ahizpak, hobetzat dut Jaunaren aurrean jarri eta begira diezaiegula haren errukiari eta handitasunari eta geure ezerezari, eta eman diezagula Berak nahi dezana, ura nahi badu ura eta lehortasuna nahi badu, lehortasuna:
‎13 Haren Maiestateak nahi beza otoitz era hau guri askotan ematea, hain ziurra eta onura handikoa delako; guk ez dugu hura lortzerik, naturaz gaindikoa baita guztiz; eta egun osoan irautea gertatzen da, eta arima asko edan duen baten antzera dabil, baina ez zentzumenak galdurik izateraino; edota malenkoniadun baten antzera, baina ez zentzua guztiz galdurik; hala ere, irudimenean jarri zaion gauza batetik ez da irteten, ezta ez dago hartatik aterako dueni...
‎13 Haren Maiestateak nahi beza otoitz era hau guri askotan ematea, hain ziurra eta onura handikoa delako; guk ez dugu hura lortzerik, naturaz gaindikoa baita guztiz; eta egun osoan irautea gertatzen da, eta arima asko edan duen baten antzera dabil, baina ez zentzumenak galdurik izateraino; edota malenkoniadun baten antzera, baina ez zentzua guztiz galdurik; hala ere, irudimenean jarri zaion gauza batetik ez da irteten, ezta ez dago hartatik aterako duenik ere.
‎2 Egia da samin honek batzuetan gehiago estutzen duela beste batzuetan baino, eta baita beste era batera izaten dela ere; izan ere, ez da gogoratzen haiengatik izango duen saminaz, nola izan zen hain esker gaiztokoa hainbeste zor dionarekin eta zerbitzatzea hainbeste merezi duenarekin baizik; izan ere, ematen dizkion gauza handi hauetatik, askoz ere hobeki ulertzen du Jainkoaren handitasuna. Izuturik dago nola izan zen hain nabarmena; negar egiten du bere errespetu faltagatik; hain zentzugabea iruditzen zaio bere zentzugabekeria, non ez baitu azkenik beraren saminak, hain gauza narrasengatik uzten zuela halako Maiestate handia gogora datorkionean.
‎Izuturik dago nola izan zen hain nabarmena; negar egiten du bere errespetu faltagatik; hain zentzugabea iruditzen zaio bere zentzugabekeria, non ez baitu azkenik beraren saminak, hain gauza narrasengatik uzten zuela halako Maiestate handia gogora datorkionean. Honetaz askoz ere gehiago gogoratzen da hartzen dituen mesedeez baino, esan direnak eta esateko direnak bezain handiak izan arren; ur handitako ibaiak daramatzala eta dakartzala bere garaian ematen du; bekatuen kontu hau lokatza bezala dago, oroimenean etengabe berpizten direla dirudi eta gurutze nahiko handia da.
‎gure Jaunak bide horietatik eramaten duela, eta hasieretatik aurrera egin ondoren, hobe dela jainkotasunaren gauzetan aritzea eta gorputzezkoetatik ihes egitea, niri ez didate aitorraraziko bide ona denik. Baliteke ni oker egotea eta guztiok gauza bera esatea; hala ere deabruak hortik engainatu nahi izan ninduela ikusi dut, eta hain nago eskarmentua hartua, non, askotan esan badut ere, berriro hemen zuei esatea erabaki baitut, horretan arreta handiz ibil zaitezten; eta begira, kontrakoa esan diezazuenari ez sinesteko esatera ausartzen naiz. Eta beste lekuan egin nuen baino argiago aditzera ematen saiatuko naiz; izan ere, beharbada norbaitek honetaz idatzi badu, berak esan zuen bezala, luze eta zehatz azaltzea egoki litzateke; eta handi handika esateak hainbeste ulertzen ez dugunoi kalte handia egin diezaguke.
‎Uste dut arrazoi hau izan daitekeela: ...ila aritzea, eta arima hartan egonik eta borondatearen eraginez berriro bilatzera ohitua egonik, ez du nekatu nahi izango adimenaren bidez. Eta baita iruditzen zait, borondatea dagoeneko pizturik badago, ahalmen oparo honek ez duela, ahal dela, beste horretaz baliatu nahi; eta ez du gaizki egiten, baina ezinezkoa gertatuko zaio, batez ere azken egoitza hauetara iritsi arte, eta denbora galduko du, askotan borondatea pizteko adimenaren laguntza behar duelako.
‎9 Egia da, Jaunak zazpigarren egoitzan sar dezanak, oso gutxitan, edota ia inoiz ere ez duela ahalegin hau egin beharrik izango, gogoratzen banaiz, han esango dudan arrazoiarengatik; baina aldiro aldirokoa da Kristo gure Jaunarekin era miragarrian ibiltzetik ez aldentzea, eta haren laguntza beti da jainkozkoa eta gizatasunezkoa era batera. ...zia ere sentitzen ez denean, bilatu beharra dugu; hauxe da, izan ere, Haren Maiestateak nahi duena, Kantarik Ederreneko Emazteak egiten zuenez, eta galde diezaiegula kreaturei nork egin zituen, san Agustinek, uste dut, bere Meditazioetan edo Aitorkizunetan dioenez?, eta ez gaitezela ergelen antzera egon denbora galtzen behin eman zitzaigunaren zain egotearren, hasieretan Jaunak urtebetean eta urte askoan ere ez ematea gerta baitateke; Haren Maiestateak daki zergatik; guk ez dugu jakin nahi izan behar, eta ez dago zertan jakinik ere. Bada, Jainkoari nola poza eman aginduen eta aholkuen bidez badakigunez gero, ibil gaitezen honetan arretaz, eta haren bizitza eta heriotza eta zenbat zor diogun gogoan erabiltzean; gainerakoa betor Jaunak nahi dezanean.
‎ez dakit zergatik, baina gehienetan ezin du. Hala ere ez du izango, hau da, ez du arrazoirik izango, misterio hauetan ez dela gelditzen eta ez dituela haiek askotan , batez ere Eliza Katolikoak ospatzen dituenean, gogoan erabiltzen esaten badu; Jainkoagandik hainbeste hartu duen arimak halako maitasun agiri ederrik ahanztea ere ezinezkoa da, gure Jaunari dion maitasunean bera gehiago sutzeko txingar pizgarri biziak baitira; gertatzen dena da ez dela konturatzen, arimak misterio hauek era bikainagoan ulertzen dituelako: izan ere, adimenak agertzen dizkio, eta oroimenean josirik geratzen dira; beraz, Baratzean izerdi izugarri harekin Jauna eroria ikusteaz besterik gabe, nahikoa du ez ordubeterako soilik, egun askotarako baizik, begirada xumeaz Hari erreparatuz, nor den eta zein esker gaiztokoak izan garen hain oinaze handiaz; gero borondatea dator, samurtasunez ez bada ere, mesede hain handiaren ordainez zer edo zertan zerbitzu egin nahirik eta hainbeste sufritu zuenagatik sufritu nahirik eta antzeko gauza egin nahirik, horietan oroimena eta adimena jardunez.
‎Hala ere ez du izango, hau da, ez du arrazoirik izango, misterio hauetan ez dela gelditzen eta ez dituela haiek askotan, batez ere Eliza Katolikoak ospatzen dituenean, gogoan erabiltzen esaten badu; Jainkoagandik hainbeste hartu duen arimak halako maitasun agiri ederrik ahanztea ere ezinezkoa da, gure Jaunari dion maitasunean bera gehiago sutzeko txingar pizgarri biziak baitira; gertatzen dena da ez dela konturatzen, arimak misterio hauek era bikainagoan ulertzen dituelako: izan ere, adimenak agertzen dizkio, eta oroimenean josirik geratzen dira; beraz, Baratzean izerdi izugarri harekin Jauna eroria ikusteaz besterik gabe, nahikoa du ez ordubeterako soilik, egun askotarako baizik, begirada xumeaz Hari erreparatuz, nor den eta zein esker gaiztokoak izan garen hain oinaze handiaz; gero borondatea dator, samurtasunez ez bada ere, mesede hain handiaren ordainez zer edo zertan zerbitzu egin nahirik eta hainbeste sufritu zuenagatik sufritu nahirik eta antzeko gauza egin nahirik, horietan oroimena eta adimena jardunez. Eta uste dut horregatik dela Pasioaz gogoeta egin ezina, eta horrek sinestarazten dio ezin duela hartaz gogoeta egin.
‎12 Eta hau egiten ez badu, komeni da egiten saiatzea, horrek ez baitio eragotziko otoitzik gorena, eta ez dut ontzat horretan askotan jardun ez izatea. Honetatik Jaunak liluramendua emango balio, bejondeiola, nahi ez badu ere utzaraziko baitio egiten ari zena.
‎Eta ziurtzat dut jokaera hau ez litzatekeela eragozpena izango, on guztirako laguntza handia baizik; hasieran esan nuen gogoeta egiten lan nekagarria hartzea bai, ordea, eragozpena litzatekeela, eta uste dut ezin izango duela gehiagora iritsi denak. Baliteke hala izatea ere, Jainkoak arimak bide askotatik eraman ditzakeelako; hala ere, ez bitez hortik joan ezin dutenak, ezta Jesu Kristo gure onaren misterioetan dauden ondasun hain handiez gozatzeko gaitasunik ez dutelakotzat jo ere; inork ez dit buruan sartuko, denik eta espiritualena bada ere, hemendik ongi ez doazenik.
‎–Bosgarrena, uste al duzue txikiak direla Jaunak mesede hauek egiten dizkienek jasaten dituzten nekeak? Ez, oso handiak eta era askotakoak baizik. Zer dakizue zuek haiek jasateko gai izango zareten?
‎Eta kontuan izan behar duzue, honelako mesede ugari hartuagatik ez dela aintza handiagorik irabazten, gehiago zerbitzatzera behartuak daudelako, gehiago hartzea da-eta. Gehiago merezi izatekorik, ez digu Jaunak kentzen, geure esku baitugu; eta honela, pertsona santu asko daude, honelako mesedeetako bat ere hartzea zer den sekula jakin ez zutenak; eta beste asko daude honelakoak hartzen dituztenak, eta santuak ez direnak. Eta ez uste izan mesede hauek segidakoak direnik, bestera baizik:
‎17 Egia da laguntza handi handia izan behar duela bertuteak perfekzio gorenean izateko; hala ere, bere lanaren lanez lortu dituenak, askoz ere merezimendu handiagoak izango ditu. Nik ezagutzen dut pertsona bat, Jaunak mesede hauetako batzuk egin zizkiona, eta baita bi ere, haietako bata gizonezkoa zen?; biak zeuden beren kontura Haren Maiestatea zerbitzatzeko hain gogo biziaz, gozotasun handi hauek gabe, eta sufritzeko halako irrikaz, non kexua agertzen baitzioten gure Jaunari gozotasunak ematen zizkielako, eta haiek hartzea saihesteko biderik izanez gero, pozik saihestuko zituzketen.
‎1 Era askotara komunikatzen da Jauna arimarekin agerkari hauetan; batzuetan, arima samindurik dagoenean; beste batzuetan, neke handiren bat gainera etorri behar zaionean; beste batzuetan, Haren Maiestateak harekin batera atsegin hartzea eta hari atsegin ematea nahi duenean. Ez dago bakoitzaren zehaztapen gehiagoeman beharrik, bide honetan dauden diferentzietako bakoitza, nik ulertzen dudan heinean, aditzera ematea baita asmoa, ene ahizpak, uler dezazuen nolakoak diren eta nolako ondorioak uzten dituzten; irudipen bakoitza ikuskaria delakoan egon ez zaitezten, eta egiaz ikuskaria denean, litekeena dela kontuan hartuz, asaldaturik ibil ez zaitezten ezta nahigabeturik ere, deabruak asko irabazten baitu eta atsegin handia hartzen baitu arima bat nahigabeturik eta ezinegonik ikusten duenean, oso osoan maitatzeari eta Jainkoa goresteari emanda egoteko eragozpen dela ikusten duelako.
‎gaiztakeria handiak egiten ditugulako. Konparazio bat jarri nahi dut zuei aditzera emateko, ongi asmatzen badut; izan ere, hori horrela izan arren eta askotan entzun arren, ez diogu erreparatzen edota ez dugu ulertu nahi; izan ere, nola den ulertuko balitz, ez ezinezkoa litzateke hain lotsa txarrekoak izatea.
‎5 Baita gertatzen da, halaxe bat batean eta ezin esan daitekeen eran, Jainkoak berarengan egia bat agertzea, dirudienez, kreaturetan dauden guztiak ilundurik uzten dituena, oso argi ulertaraziz gezurrik esan ezin dezakeen egia Bera dela soilik; eta ongi ematen da aditzera Davidek salmo batean dioena, hau da, gizaki oro gezurtia dela, sekula horrela ulertu ez dena askotan entzun arren. Jainkoa hutsik egin ezin duen egia da.
‎1 Nahiko izan ote dira Senarrak arimari egin dizkion mesede hauek guztiak, usotxoa edo tximeletatxoa (ez uste izan ahaztua dudanik) asea egon eta hil behar dueneko lekuan pausa dadin? Ez horixe; bestera da, askoz ere txarrago dago. Mesede hauek hartzen dituela urte asko izan arren, beti ari da intzirika eta negarrez, haietako bakoitzetik samin handiagoa geratzen zaiolako.
‎Ez horixe; bestera da, askoz ere txarrago dago. Mesede hauek hartzen dituela urte asko izan arren, beti ari da intzirika eta negarrez, haietako bakoitzetik samin handiagoa geratzen zaiolako. Bere Jainkoaren handitasunak hobeki ezagutuz joanik eta Harengan gozatzeko bere burua absente eta urrundua ikusirik, desira biziki hazten delako da hori; maitasuna ere haziz doa, Jainko eta Jaun handi honek maitatua izatea merezi duela agertuz doakion heinean; eta urte hauetan apurka apurka haziz doa desira hau, orain esango dudan samin bizi biziraino iritsiz.
‎...lko, intziri eta oldar bizi hauek gertatzen dira (hauek guztiak, dirudienez, gure maitasunetik sentimendu handiz datozenak dira; hala ere, hori ez da ezer beste honekin konparatuz, honek ketan dagoen eta, nekez bada ere, sufri daitekeen sua dirudielako); arima hau horrela, bere baitan kiskaltzen ari dela, pentsamendu arin arin bategatik, edota hiltzea atzeratzen dela entzuten duen hitz batengatik, askotan gertatzen da beste alde batetik, ez da jakiten nondik ezta nola ere, kolpe bat etortzea, edota suzko gezi bat baletor bezala.
‎Eraman handikoa eta asko ikusia den pertsona izan arren, une hartan ezin du gehiago; izan ere, sentimendu hau ez da gorputzean, esanda geratu denez?, arimaren barruan baizik. Hortik atera zuen pertsona honek arimaren minak gorputzarenak baino askoz ere latzagoak zirela, eta burura etorri zitzaion era horretakoak zirela garbitokian sufritzen direnak, gorputzik ez izateak ez baitie eragozten gorputza izanda hemen sufritzen zituzten guztiak baino askoz ere gehiago sufritzea.
‎Eraman handikoa eta asko ikusia den pertsona izan arren, une hartan ezin du gehiago; izan ere, sentimendu hau ez da gorputzean, esanda geratu denez?, arimaren barruan baizik. Hortik atera zuen pertsona honek arimaren minak gorputzarenak baino askoz ere latzagoak zirela, eta burura etorri zitzaion era horretakoak zirela garbitokian sufritzen direnak, gorputzik ez izateak ez baitie eragozten gorputza izanda hemen sufritzen zituzten guztiak baino askoz ere gehiago sufritzea.
‎Ez gorputzean ezer sentitzen duelako, esan dudanez, gorputza lokatzen bada ere, ondorengo bi edo hiru egunetan idazteko ere indarrik ez duela, eta min handiekin geratuz; eta uste dut betiere gorputza lehen baino indar gutxiagoz geratzen zaiola. Gorputzean ez sentitzea, arimaren barruko sentimendua askoz ere handiagoa delako izango da, gorputzaren sentimendua ez baita ezertarako kontuan hartzen; gorputz atal batean hemen min bizi bizia dugunean bezala da: beste min batzuk izan arren, hauek gutxi sentitzen dira; hau ongi probatua dut nik.
‎7 Gogora ditzagun, ene ahizpak, infernuan dauden haiek, ez baitaude eroapen honekin, ez Jainkoak ariman ezartzen dituen poz eta gozotasunarekin ere, ezta sufritze hau gehiago irabazteko izango delakoan ere, gero eta gehiago sufritzen dutelakoan baizik, (gero eta gehiago diot, ez funtsezko oinazeei dagokienez). Arimako oinazeak gorputzekoak baino askoz handiagoak izanik eta haiek sufritzen dituztenak, alde handiz, hemen esan ditugunak baino latzagoak izanik, eta oinazeak beti betiko izango direla ikusiz, zer izango ote da arima zorigaitzeko haietaz. Eta zer egin dezakegu eta sufritu, bizitza hain laburrean, oinaze hain ikaragarri eta betikoei ihes egiteko adina denik?
‎10 Hau gauza nekagarria da, baina ondorio handiekin geratzen da arima eta gainera letozkiokeen lanei beldurra galdurik; izan ere, haren arimak izan zuen samin handiko sentimenduaren ondoan, hemengo lanak ez direla ezer uste du. Hain probetxu handiaz geraturik, hura askotan sufritzea nahiko luke. Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala.
‎Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala. Lehen baino askoz ere munduarekiko erdeinu handiagoaz geratzen da, oinaze hartan bertako ezerk ez ziola lagundu konturatzen delako, eta kreaturetatik askoz ere askatuago, Kreatzaileak soilik kontsola eta ase dezakeela konturatzen delako, eta beldur eta kontu handiagoz Hura ez iraintzeko, bai oinazetzeko eta bai kontsolatzeko ahalmena duela konturatzen delako.
‎Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala. Lehen baino askoz ere munduarekiko erdeinu handiagoaz geratzen da, oinaze hartan bertako ezerk ez ziola lagundu konturatzen delako, eta kreaturetatik askoz ere askatuago, Kreatzaileak soilik kontsola eta ase dezakeela konturatzen delako, eta beldur eta kontu handiagoz Hura ez iraintzeko, bai oinazetzeko eta bai kontsolatzeko ahalmena duela konturatzen delako.
‎4 Berariazko ardura har dezagun, ahizpak, Jaunari hori eskatzeko eta ez ahazteko, limosna handi handia baita bekatu astunean daudenen alde otoitz egitea; askoz ere handiagoa litzateke kasu honetakoa baino: egin dezagun kristau bat ikusten dugula eskuak atzealdera kate lodi batez loturik eta bera zutabe batean amarraturik eta goseak hiltzen, eta ez zer janaren faltan bere ondoan baititu janari gozo oparoak, ahora ezin eraman dituelako baizik, eta gainera nazka handiaz dago, eta hiltzera doala konturatzen da, eta ez hemengoa bezalako heriotzaz, betiko heriotzaz baizik; ez ote litzateke ankerkeria handia hari begira egotea, jan dezan ahora ezer eman gabe?
‎8 Esandakotik uste izango duzue ez dela bere senean egongo, bere baitan murgildua baizik, eta horrela, ez duela ezer ulertu ahal izango. . Lehen baino askoz ere gehiago ulertzen du Jainkoaren zerbitzuari dagokiona, eta beste egitekorik ez duenean, lagun atsegin harekin geratzen da; eta arimak Jainkoari huts egin ezik, Jainkoak ez dio sekula huts egingo eta, nire iritziz, bere presentzia ageri agerian ezagutaraziko du; eta konfiantza handia du Jainkoak ez duela bertan behera utziko, mesede hau egin dionez gero, ez diola berau galtzen utziko; eta horre...
‎1 Jainkoak arima iratzartzeko beste era bat du, eta esandakoak baino nolabait mesede handiagoa badirudi ere, arriskutsuagoa ere izan daiteke eta horregatik luzatuko naiz pixka bat honetan; arimarekin era askotara izandako hizketak dira: batzuk kanpotik datozela dirudi, beste batzuk, berriz, arimaren barru barrutik, beste batzuk haren goialdetik, beste batzuk erabat kanpotik etorririk belarriez entzuten dira, ahots eratua dirudielako.
‎batzuk kanpotik datozela dirudi, beste batzuk, berriz, arimaren barru barrutik, beste batzuk haren goialdetik, beste batzuk erabat kanpotik etorririk belarriez entzuten dira, ahots eratua dirudielako. Batzuetan, eta askotan , irudipena izan daiteke, batez ere irudimen ahuleko edota malenkoniadun pertsonengan, hau da, malenkonia nabarmena dutenengan.
‎Jaunaren laguntzaz ongi esaten asmatzen badut, esango ditut batzuen eta besteen artean dauden ezaugarriak eta noiz diren hizketa hauek arriskutsuak. Izan ere, arima asko dira otoitzari emanda dauden jendeen artean sumatzen dituztenak, eta nahi nuke, ene ahizpak, ez dezazuela uste izan gaizki egiten duzuenik haiei sinesterik ez ematean, ezta sinestea ematean ere zuentzat direnean soilik, gozotasunezkoak nahiz zuen hutsegiteetan abisu ematekoak, esaten duenak esaten duela, nahiz irudipena izan, horrek ez baitu garrantzi handirik. Gauza batez ohartarazten dizuet, ez dezazuela uste izan, Jainkoarenak badira ere, horregatik hobeak izango zaretenik, fariseuei ere asko hitz egin baitzien, eta on guztia honetan datza:
‎Ziurtasunez eta atsekaberik gabe geratzen da. Eta honela beste gauza asko .
‎Eta azken batean, esan dudanez? bete egiten da Jaunaren hitza, eta arima hain pozik eta alai geratzen da, non ez bailuke nahi Haren Maiestatea gorestea baino besterik eta askoz ere gehiago esan zaiona beteta ikusteagatik, egintzagatik beragatik baino, hau berari oso ongi doakiona izan arren.
‎13 Bigarrena, hemen ez zelako sarri pentsatzen entzundako gauza hartaz, ustekabean dela diot eta inoiz elkarrizketan ari zela ere bai?, askotan burutik laster batean igarotzen denari edota lehenago pentsatu zenari erantzuten badio ere; baina beste askotan, izan behar zutenik ezta etorkizunean ere izango direnik sekula burutik pasatu gabeko gauzak izaten dira, eta horrela ezin sor ditzake irudimenak arima engaina dadin, berak ez desiratu, ez nahi izan, ez albisterik izan gabeko gauzaz irudipena izanez.
‎13 Bigarrena, hemen ez zelako sarri pentsatzen entzundako gauza hartaz, ustekabean dela diot eta inoiz elkarrizketan ari zela ere bai?, askotan burutik laster batean igarotzen denari edota lehenago pentsatu zenari erantzuten badio ere; baina beste askotan , izan behar zutenik ezta etorkizunean ere izango direnik sekula burutik pasatu gabeko gauzak izaten dira, eta horrela ezin sor ditzake irudimenak arima engaina dadin, berak ez desiratu, ez nahi izan, ez albisterik izan gabeko gauzaz irudipena izanez.
‎16 Bosgarrena, hitzekin batera, askotan , nik esaten ez dakidan era batez, hitzik gabe hitzek esaten dutena baino askoz ere gehiago adierazten delako.
‎16 Bosgarrena, hitzekin batera, askotan, nik esaten ez dakidan era batez, hitzik gabe hitzek esaten dutena baino askoz ere gehiago adierazten delako.
‎Gauzak ulertzeko modu honetaz beste toki batean hitz egingo dut, gauza guztiz fina eta gure Jauna gorestekoa baita. Izan ere, era honetan eta honen era desberdinetan zalantzaz beteriko pertsonak izan dira (batez ere hortik pasatu den haietako bat eta horrela gehiago ere izango dira) beren baitan gauzak argitzerik izan ez dutenak; eta horrela, badakit pertsona hark kontu handiz begiratu duela, asko askotan egin diolako Jaunak mesede hau, eta hasiera batean irudipena ez ote zen izaten zuen zalantzarik handiena; deabruarena denean, errazago antzematen da, haren trikimailuak ugariak izan arren eta ongi bai ongi jakin arren argizko espiritua imitatzen; baina, nire iritziz, hitzetan badago zerikusia, argi argi esanak izanik, egiazko espirituan bezala zalantzarik ez izateko eran entzun ote ziren; baina hark (deabruak) ditu esandako ondorioak imitatu, ez ariman bake hori utzi, ezta argia ere; alderantziz, egonezina eta nahasmena utziko ditu.
‎1 Esandako neke eta gainerakoekin, zer baretasun izan dezake tximeletatxo gaixoak? Guztia datorkio, Senarraz gozatzea bizikiago desira dezan; eta Haren Maiestatea, gure ahultasuna ezagutzen duena izanik, gauza hauekin eta beste gauza askorekin prestatuz doa, adorea izan dezan hain Jaun handiarekin bat egiteko eta Hura Senartzat hartzeko.
‎Ezinezkoa ematen du, bada, ahalmenak sorgorturik badaude, hilda daudela esateko eran, eta zentzumenak ere berdin, nola esan daiteke ulertzen duela sekretu hori? . Nik ez dakit nola, eta, beharbada, inongo kreaturak ere ez du jakingo, Kreatzaileak berak baizik, eta gauza bera esan behar egoera honetan, hau da, bi egoitza hauetan, gertatzen diren beste gauza askori buruz ere; egoitza hau eta azkenekoa egoki bat egin daitezke, batetik bestera ez baitago ate itxirik. Hala ere, azkenekoan, oraindik haraino iritsi ez direnengan agertzen ez diren gauzak daudelako, bitan bereiztera jo dut.
‎8 Konparazio bat jartzen asmatzeko desira biziz nago, esaten ari naizenetako zer edo zer aditzera eman ahal izateko, eta uste dut ez dagoela ongi datorrenik, baina esan dezagun hau: errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira. Behin honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi etorri zaidan honetarako; eta zati batean han izan banintzen ere, hainbeste gauza ikusteko egonik, berehala ahaztu zitzaidan guztia eta guztiz joan zitzaizkidan gauza haiek oroimenetik, sekula ikusi ez banitu bezala; ez nuke jakingo haiek zuten itxura esaten ere.
‎1 Obedientziak agindutako gauzetatik gutxi gertatu zaizkit, otoitzeko gauzez orain idaztea bezain zail; alde batetik, uste dudalako Jaunak ez didala ematen hori egiteko espiritua ezta gogoa ere; bestetik, orain dela hiru hilabeterik hona burua hain burrundara eta ahulezia handiekin dut, non behar beharrezko gorabeheretarako ere neke handiz idazten baitut. Hala ere, obedientziaren indarrak ezinezkoak diruditen gauzak erraztu egiten dituela kontuan izanik, borondateak egitera jotzen du oso gogo onez, berezko izaerak hartan neke handia hartzen duela dirudien arren; izan ere, Jaunak ez dit eman berezko izaeraren kontrakotasun handirik gabe etengabeko gaixotasun eta era askotako zereginekin borrokatzeko bertuterik. Niri mesede egitearren gauza zailagoak egin dituenak egin beza, haren errukian baitut uste ona.
‎2 Egia da, idazteko agindu didaten beste [lan] batzuetan esan ditudanak baino asko gehiago ez dudala asmatuko esaten; aitzitik, beldur naiz ez ote diren ia guztiak gauza berdinak izango; izan ere, hizketan irakasten dieten txoriek irakatsi dietena edo entzuten dutena baino besterik ez dakitenez, eta hura askotan errepikatzen dutenez, horrelaxe egiten dut nik ere, hitzez hitz. Jaunak ezer berririk esatea nahi badu, Haren Maiestateak emango du edota niri oroimenera ekartzea nahiko du beste batzuetan esan dudana; hauxe ere nahikotzat izango nuke, hain oroimen kaskarra izanik, zoriontsua nintzateke gauza batzuk, ziotenez ongi esanak zirenak, berriro esaten asmatuko banu, galduak balira ere badaezpada. Jaunak hau ere emango ez balit, obedientziagatik nekatuz eta nire buruko mina areagotuz, irabaziaz geratuko nintzateke, esan dezadanetik inork onurarik aterako ez balu ere.
‎15 Nik nuen engainua, nire iritziz, ez zen horrenbesteraino iritsi; Jesu Kristo gure Jaunagan pentsatzea hain atsegin ez izatea ekarri zidan, eta murgiltze hartan sarturik gozotasun haren zain egotea. Eta argi eta garbi ikusi nuen gaizki nindoala; izan ere, gozotasunik beti ezin izan nuenez gero, pentsamendua batetik bestera zebilen, eta arima, uste dut, non pausaturik ez duen hegazti bat bezala hegaka, eta denbora asko alferrik ematen, eta bertuteetan eta otoitzean aurrerapenik egin gabe. Eta ez nuen ulertzen zergatik zen, eta ez nuen ulertu ere egingo, hura egokia zela uste bainuen, harik eta, neure otoitz era Jainkoaren zerbitzari bati agertuz, konturarazi ninduen arte.
‎Honi adimenezko ikuskaria deitzen diote, ez dakit nik zergatik. ...to gure Jauna zela hain ziur zegoen, non ezin baitzuen zalantzarik izan, hau da, hantxe zegoen ikuskari hura; Jainkoagandikoa ote zen ala ez, hala zela ulertarazteko ondorio handiak berekin batera bazekartzan ere, oraindik beldurrez zebilen, eta berak sekula ere ez zuen entzun adimenezko ikuskariaren izenik, eta halakorik zegoenik ere ez zuen uste; hala ere, argi ulertzen zuen esandako era hartara askotan hitz egiten ziona Jaun hau zela, diodan mesede hau egin zion arte, ez zekielako nork hitz egiten zion, hitzak ulertzen bazituen ere.
‎3 Badakit ikuskari honetaz beldurrez zegoela (irudizkoak bezalakoa ez zelako; hauek laster batean pasatzen dira, beste honek, ordea, egun asko irauten du, eta inoiz edo behin urtebete ere bai), nahiko kezkaturik bere aitor entzulearengana joan zen. Hark esan zion, ezer ikusten ez bazuen, nola zekien gure Jauna zela; esateko nolako aurpegia zuen.
‎Berak erantzun zion ez zekiela, eta zuela aurpegirik ikusten, ezta ezin zezakeela esandakoa baino gehiago esan; zekiena zela Bera zela hitz egiten ziona eta ez zela irudipena. Eta hainbesteko beldurrak sartzen bazizkioten ere, askotan ezin zuela zalantzan jarri, batez ere hau esaten zionean: Ez izan beldurrik, neu naiz.
‎Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean. Bere eskuinaldean zebilela sentitzen zuen, baina ez zentzumen hauen bidez pertsona bat geure ondoan dugula senti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz. Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
‎hemen, ordea, ezin arduragabe egon, beraren ondoan den Jaunak iratzartzen baitu. Eta esanda geratu diren mesedeak ere, arima bere ondoan ikusten edota sumatzen duenaganako maitasunez ia aldiro suturik dagonez gero, askoz ohikoagoak dira.
‎3 Esan dezagun orain, bat batean ireki nahi izaten duela noizbait, utzi dionari mesede egitearren: argi dago askoz ere pozgarriago gertatuko zaiola gero, harribitxiaren dirdira harrigarriaz gogoratzen denean, eta horrela hobeki zizelkatua geratuko dela oroimenean. Bada, hemen ere horrela gertatzen da:
‎9 Pertsona batzuk (eta badakit egia dena, nirekin tratatu dutela, eta ez hiru edo lauk, askok baizik) hain irudimen ahula dute, edo adimena hain eraginkorra, edota ez dakit zer den, baina irudimeneko gauzetan hainbeste murgiltzen da, non, buruan garbi sortzen duten guztia ikusi egiten dutela iruditzen baitzaie; hala ere, egiazko ikuskaria ikusi izan balute, ulertuko lukete, duda mudarik ez izateko eran, engainua; izan ere, beraiek doaz moldatuz beren irudimenaz ikusten dutena, eta gero ez... Oso gauza jakina da ez zaiola horri jaramonik egin behar, eta horrela, amesturiko gauza baino askoz ere gehiago ahanzten da.
‎9 Pertsona batzuk (eta badakit egia dena, nirekin tratatu dutela, eta ez hiru edo lauk, askok baizik) hain irudimen ahula dute, edo adimena hain eraginkorra, edota ez dakit zer den, baina irudimeneko gauzetan hainbeste murgiltzen da, non, buruan garbi sortzen duten guztia ikusi egiten dutela iruditzen baitzaie; hala ere, egiazko ikuskaria ikusi izan balute, ulertuko lukete, duda mudarik ez izateko eran, engainua; izan ere, beraiek doaz moldatuz beren irudimenaz ikusten dutena, eta gero ez du inolako ondoriorik uzten; alderantziz, hotz geratzen dira, deboziozko irudi bat ikusiko balute baino hotzago. Oso gauza jakina da ez zaiola horri jaramonik egin behar, eta horrela, amesturiko gauza baino askoz ere gehiago ahanzten da.
‎4 Espirituzko ezkon hitza ematea bestelakoa da, askotan elkarrengandik bereizten baitira, eta bat egitea ere bestelakoa da; izan ere, bat egitea bi gauza batean biltzea bada ere, azken batean, bereiz daitezke bata besteagandik eta gauza bakoitza bere aldetik geratu, askotan ikusten dugunez; hau da, Jaunaren grazia hau laster batean igarotzen dela, eta gero arima lagun hura gabe geratzen dela, hau da, berak ondoan duela konturatzeko eran ez duela. Jaunaren beste grazia honetan ez da horrela gertatzen; betiere arima bere Jainkoarekin geratzen delako erdigune hartan.
‎6 Eta hau hobeki ulertzen da, denbora joan ahala, ondorioetatik, argi ikusten baita Jainkoa dela gure arimari bizia ematen diona, ezkutuko desira batzuen bidez; sarri askotan hain dira biziak, non ez baitago inola ere zalantzan jartzerik, arimak oso garbi sentitzen dituelako, esaten jakin ez arren; baina sentimendu hau hainbestekoa da, non, esan gabe ezin egon eta, zenbait hitz gozo sorrarazten baititu batzuetan: Oi, ene biziaren bizia eta mantentzen nauzun janaria!, eta honelako gauzak.
‎7 Gogora etorri zait Jaunaren agur honek, eta Magdalena dohatsuari bakean joateko esateak, hitzen soinuak dioena baino askoz ere gehiago izan behar zuela; izan ere, Jaunaren hitzak gugan egintza eran gauzatuak direnez gero, dagoeneko prest zeuden arimetan, gorputz erakoa zen oro arimatik bereiztea eta espiritu hutsean uztea eragingo zuen, bat egite zerutar honetan kreatu gabeko espirituarekin bildu ahal izateko, egi egia baita gu kreatura den oroz hustu ahala eta hartatik Jainkoaren maitasunagatik askatu ahala, Jaunak ... Eta horrela, Jesu Kristo gure Jaunak behin apostoluen alde otoitz eginez, ez dakit non?
‎Ziur dakit behintzat, egoera honetan egon eta urteetan horrela iraun arren, ez duela bere burua ziur ikusten, alderantziz: lehenago baino askoz ere beldur [eta ardura] handiagoz ari dela Jainkoa iraintzeko edozein gauza txikitik gordetzeko eta Hura zerbitzatzeko geroago esango diren bezain desira handiez, eta gehienetan nahigabez eta nahasmenez, zein gutxi egin ahal duen eta zenbateraino behartua dagoen ikusten duelako; ez da hori gurutze txikia, penitentzia oso handia baizik, arima honi penitentzia egiteak, zenbat eta handiagoa izan, at... Benetako penitentzia Jainkoak penitentzia egiteko osasuna eta indarrak kentzen dizkionean da; honek ematen duen atsekabe handia beste leku batean aipatu badut ere, hemen askoz ere handiagoa da, eta guztia etorriko zaio bera landatua dagoen sustraitik; izan ere, ur korronte ondoan dagoen zuhaitza hezeago dagoenez eta fruitu ugariago ematen duenez, zer du harritzekorik arimak desirak izateak, haren egiazko espiritua aipatu genuen ur zerutarrarekin bat eginik baitago?
‎lehenago baino askoz ere beldur [eta ardura] handiagoz ari dela Jainkoa iraintzeko edozein gauza txikitik gordetzeko eta Hura zerbitzatzeko geroago esango diren bezain desira handiez, eta gehienetan nahigabez eta nahasmenez, zein gutxi egin ahal duen eta zenbateraino behartua dagoen ikusten duelako; ez da hori gurutze txikia, penitentzia oso handia baizik, arima honi penitentzia egiteak, zenbat eta handiagoa izan, atsegin handiagoa ematen diolako. Benetako penitentzia Jainkoak penitentzia egiteko osasuna eta indarrak kentzen dizkionean da; honek ematen duen atsekabe handia beste leku batean aipatu badut ere, hemen askoz ere handiagoa da, eta guztia etorriko zaio bera landatua dagoen sustraitik; izan ere, ur korronte ondoan dagoen zuhaitza hezeago dagoenez eta fruitu ugariago ematen duenez, zer du harritzekorik arimak desirak izateak, haren egiazko espiritua aipatu genuen ur zerutarrarekin bat eginik baitago?
‎11 Erregea bere jauregian dago, eta haren erreinuan gerra asko eta gauza penagarri asko dira, baina horregatik ez du alde batera uzten bere lekua; hemen ere gauza bera, gainerako egoitzetan zalaparta ugari izan eta piztia pozoitsuak ibili eta zarata entzun arren, inor ez da sartzen han dagoen lekutik hura kenduko duenik; eta entzuten dituen gauzak ere, nolabaiteko samina ematen badiote ere, ez dira arima asaldatu eta hari bakea kentzekoak, grinak dagoeneko g...
‎5 Arima hauek barruko poz handia izaten dute pertsegituak direnean, esanda dagoena baino askoz ere bake handiagoaz, eta kalte egiten edo kalte egin nahi dietenen aurkako gorrotorik gabe; alderantziz, maitasun berezia hartzen diete, eta nekepean ikusten badituzte, barru barruan sentitzen dute, eta edozein neke hartuko lukete haiek handik askatzearren, eta Jainkoaren eskuetan uzten dituzte gogotik, eta Haren Maiestateak egiten dizkien mesedeetatik pozik galduko lituzkete haiei egin diezazkie...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
asko 438 (2,88)
askotan 281 (1,85)
askoz 279 (1,84)
askoan 90 (0,59)
askok 42 (0,28)
askotara 40 (0,26)
askotarako 34 (0,22)
askori 32 (0,21)
Askotan 22 (0,14)
askoren 22 (0,14)
askorengatik 22 (0,14)
askotatik 22 (0,14)
askorekin 20 (0,13)
askotako 18 (0,12)
askogatik 13 (0,09)
Askoz 12 (0,08)
askoko 6 (0,04)
askotakoak 6 (0,04)
askoren artean 4 (0,03)
askorengan 4 (0,03)
askorik 4 (0,03)
askori buruz 3 (0,02)
askorekin batera 2 (0,01)
askoren arteko 2 (0,01)
askorena 2 (0,01)
askotaz 2 (0,01)
Askok 1 (0,01)
Askotako 1 (0,01)
askora 1 (0,01)
askoren aurka 1 (0,01)
askoren bidez 1 (0,01)
askoren ondoren 1 (0,01)
askorenak 1 (0,01)
askorengandik 1 (0,01)
askotariko 1 (0,01)
askotarikoren 1 (0,01)
askotzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
asko ere 246 (1,62)
asko esan 42 (0,28)
asko eman 35 (0,23)
asko egin 27 (0,18)
asko ni 26 (0,17)
asko ez 24 (0,16)
asko gertatu 21 (0,14)
asko gehiago 19 (0,13)
asko ukan 19 (0,13)
asko ikusi 18 (0,12)
asko egon 17 (0,11)
asko bidali 15 (0,10)
asko bera 14 (0,09)
asko hobe 11 (0,07)
asko baino 10 (0,07)
asko baizik 10 (0,07)
asko hobeki 10 (0,07)
asko igaro 9 (0,06)
asko bat 8 (0,05)
asko eskatu 8 (0,05)
asko galdu 8 (0,05)
asko handi 8 (0,05)
asko ahizpa 7 (0,05)
asko berori 7 (0,05)
asko eraman 7 (0,05)
asko idatzi 7 (0,05)
asko on 7 (0,05)
asko entzun 6 (0,04)
asko neu 6 (0,04)
asko aita 5 (0,03)
asko ama 5 (0,03)
asko bezala 5 (0,03)
asko ene 5 (0,03)
asko gorde 5 (0,03)
asko guzti 5 (0,03)
asko hitz 5 (0,03)
asko iraun 5 (0,03)
asko lagundu 5 (0,03)
asko nahi 5 (0,03)
asko pentsatu 5 (0,03)
asko pertsona 5 (0,03)
asko sartu 5 (0,03)
asko sufritu 5 (0,03)
asko arima 4 (0,03)
asko berak 4 (0,03)
asko bizi 4 (0,03)
asko etorri 4 (0,03)
asko ezagutu 4 (0,03)
asko ezin 4 (0,03)
asko gogo 4 (0,03)
asko hartu 4 (0,03)
asko ibili 4 (0,03)
asko irakatsi 4 (0,03)
asko irakurri 4 (0,03)
asko jaun 4 (0,03)
asko agertu 3 (0,02)
asko askatu 3 (0,02)
asko asko 3 (0,02)
asko baita 3 (0,02)
asko buru 3 (0,02)
asko gaitz 3 (0,02)
asko geroago 3 (0,02)
asko ha 3 (0,02)
asko haiek 3 (0,02)
asko harreman 3 (0,02)
asko iritzi 3 (0,02)
asko jainko 3 (0,02)
asko kalte 3 (0,02)
asko laguntza 3 (0,02)
asko ongi 3 (0,02)
asko osasun 3 (0,02)
asko oso 3 (0,02)
asko otoitu 3 (0,02)
asko otoitz 3 (0,02)
asko Frantzisko 2 (0,01)
asko Pedro 2 (0,01)
asko agindu 2 (0,01)
asko antz 2 (0,01)
asko antzeman 2 (0,01)
asko argi 2 (0,01)
asko atera 2 (0,01)
asko aurreratu 2 (0,01)
asko ausartu 2 (0,01)
asko babestu 2 (0,01)
asko bai 2 (0,01)
asko begiratu 2 (0,01)
asko beste 2 (0,01)
asko bi 2 (0,01)
asko bide 2 (0,01)
asko bisitatu 2 (0,01)
asko eduki 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
asko ere gehiago 45 (0,30)
asko ere hobeki 23 (0,15)
asko ere handi 22 (0,14)
asko ni parte 10 (0,07)
asko ere hobe 9 (0,06)
asko ere nahiago izan 8 (0,05)
asko ahizpa guzti 6 (0,04)
asko ere goragoko 5 (0,03)
asko ere osasun 5 (0,03)
asko ere txar 5 (0,03)
asko gorde ezan 5 (0,03)
asko hitz egin 5 (0,03)
asko aita frai 4 (0,03)
asko eman ni 4 (0,03)
asko ere gutxi 4 (0,03)
asko ere merezimendu 4 (0,03)
asko on egin 4 (0,03)
asko ere maite 3 (0,02)
asko ere pena 3 (0,02)
asko esan ezan 3 (0,02)
asko esan nahi 3 (0,02)
asko gehiago ere 3 (0,02)
asko hobeki egon 3 (0,02)
asko nahi ukan 3 (0,02)
asko ni eskatu 3 (0,02)
asko agertu ohi 2 (0,01)
asko ama priore 2 (0,01)
asko antz ibili 2 (0,01)
asko bera buru 2 (0,01)
asko bera zerbitzu 2 (0,01)
asko berori agurgarritasun 2 (0,01)
asko egon esan 2 (0,01)
asko ene aita 2 (0,01)
asko ere adiskide 2 (0,01)
asko ere askatasun 2 (0,01)
asko ere beldur 2 (0,01)
asko ere gaizkiagotu 2 (0,01)
asko ere gauza 2 (0,01)
asko ere gogor 2 (0,01)
asko ere gora 2 (0,01)
asko ere kontu 2 (0,01)
asko ere lan 2 (0,01)
asko ere mesede 2 (0,01)
asko ere min 2 (0,01)
asko ere nahigabe 2 (0,01)
asko ere nekagarri 2 (0,01)
asko ere neke 2 (0,01)
asko ere poz 2 (0,01)
asko ere sendo 2 (0,01)
asko ere ziur 2 (0,01)
asko esan behar 2 (0,01)
asko ez jakin 2 (0,01)
asko ez ukan 2 (0,01)
asko ezin ukan 2 (0,01)
asko Frantzisko jaun 2 (0,01)
asko gogo etorri 2 (0,01)
asko ha parte 2 (0,01)
asko hobeki egin 2 (0,01)
asko jaun borondate 2 (0,01)
asko kalte egin 2 (0,01)
asko neu iloba 2 (0,01)
asko on handi 2 (0,01)
asko Pedro Alcántara 2 (0,01)
asko ukan harreman 2 (0,01)
asko ahizpa hauek 1 (0,01)
asko ama brianda 1 (0,01)
asko ama Ines 1 (0,01)
asko ama joan 1 (0,01)
asko antzeman baita 1 (0,01)
asko antzeman ez 1 (0,01)
asko argi eman 1 (0,01)
asko argi ulertu 1 (0,01)
asko arima aberastu 1 (0,01)
asko arima gutxi 1 (0,01)
asko arima hemen 1 (0,01)
asko arima neke 1 (0,01)
asko asko guzti 1 (0,01)
asko babestu egon 1 (0,01)
asko bai egin 1 (0,01)
asko bai etorri 1 (0,01)
asko baino gehiago 1 (0,01)
asko baino hobeki 1 (0,01)
asko baita aita 1 (0,01)
asko baita lagun 1 (0,01)
asko baita zentzugabeko 1 (0,01)
asko bat baino 1 (0,01)
asko bat egin 1 (0,01)
asko bat egitezko 1 (0,01)
asko bat egon 1 (0,01)
asko bat etorri 1 (0,01)
asko bat ni 1 (0,01)
asko bat ukan 1 (0,01)
asko begiratu behar 1 (0,01)
asko begiratu ezan 1 (0,01)
asko bera berezko 1 (0,01)
asko bera irabazi 1 (0,01)
asko bera laguntza 1 (0,01)
asko bera sen 1 (0,01)
asko bera tratatu 1 (0,01)
asko berak ezer 1 (0,01)
asko berak giza 1 (0,01)
asko berori ahizpa 1 (0,01)
asko berori esku 1 (0,01)
asko berori seme 1 (0,01)
asko beste haiek 1 (0,01)
asko beste proba 1 (0,01)
asko bezala egin 1 (0,01)
asko bi liburu 1 (0,01)
asko bi ordu 1 (0,01)
asko bidali behar 1 (0,01)
asko bidali jainko 1 (0,01)
asko bide egin 1 (0,01)
asko bisitatu agindu 1 (0,01)
asko bizi nahi 1 (0,01)
asko buru etorri 1 (0,01)
asko buru kendu 1 (0,01)
asko buru laster 1 (0,01)
asko egin behar 1 (0,01)
asko egin buru 1 (0,01)
asko egin egin 1 (0,01)
asko egin ere 1 (0,01)
asko egin joan 1 (0,01)
asko egin lortu 1 (0,01)
asko egin nahi 1 (0,01)
asko egin ohi 1 (0,01)
asko egon bera 1 (0,01)
asko egon etxe 1 (0,01)
asko egon galdu 1 (0,01)
asko egon han 1 (0,01)
asko egon hor 1 (0,01)
asko egon pasio 1 (0,01)
asko eman aita 1 (0,01)
asko eman ala 1 (0,01)
asko eman behar 1 (0,01)
asko eman bera 1 (0,01)
asko eman berori 1 (0,01)
asko eman ezan 1 (0,01)
asko eman haiek 1 (0,01)
asko eman hori 1 (0,01)
asko eman nahi 1 (0,01)
asko ene alaba 1 (0,01)
asko ene andere 1 (0,01)
asko ene haur 1 (0,01)
asko eraman baino 1 (0,01)
asko eraman errege 1 (0,01)
asko eraman ezan 1 (0,01)
asko eraman jainko 1 (0,01)
asko eraman ohi 1 (0,01)
asko ere altxor 1 (0,01)
asko ere apaltasun 1 (0,01)
asko ere areago 1 (0,01)
asko ere askatu 1 (0,01)
asko ere aske 1 (0,01)
asko ere asmo 1 (0,01)
asko ere asti 1 (0,01)
asko ere atsegin 1 (0,01)
asko ere aurreratu 1 (0,01)
asko ere bake 1 (0,01)
asko ere baliotsu 1 (0,01)
asko ere begirune 1 (0,01)
asko ere beharrezko 1 (0,01)
asko ere behartu 1 (0,01)
asko ere behera 1 (0,01)
asko ere bizkor 1 (0,01)
asko ere debozio 1 (0,01)
asko ere egotzi 1 (0,01)
asko ere ekin 1 (0,01)
asko ere erori 1 (0,01)
asko ere erreparatu 1 (0,01)
asko ere espiritual 1 (0,01)
asko ere estimu 1 (0,01)
asko ere ez 1 (0,01)
asko ere gaitz 1 (0,01)
asko ere galdu 1 (0,01)
asko ere garrantzi 1 (0,01)
asko ere garrantzitsu 1 (0,01)
asko ere gerra 1 (0,01)
asko ere gogotsu 1 (0,01)
asko ere gozo 1 (0,01)
asko ere gu 1 (0,01)
asko ere hitz 1 (0,01)
asko ere hotz 1 (0,01)
asko ere indar 1 (0,01)
asko ere indartsu 1 (0,01)
asko ere irabazi 1 (0,01)
asko ere izugarri 1 (0,01)
asko ere kalte 1 (0,01)
asko ere kaltegarri 1 (0,01)
asko ere kaskar 1 (0,01)
asko ere kezka 1 (0,01)
asko ere larri 1 (0,01)
asko ere latz 1 (0,01)
asko ere lehenago 1 (0,01)
asko ere lehor 1 (0,01)
asko ere maila 1 (0,01)
asko ere maitasun 1 (0,01)
asko ere mundu 1 (0,01)
asko ere neketsu 1 (0,01)
asko ere ogasun 1 (0,01)
asko ere okerrago 1 (0,01)
asko ere oldar 1 (0,01)
asko ere ondasun 1 (0,01)
asko ere onura 1 (0,01)
asko ere oso 1 (0,01)
asko ere pozgarri 1 (0,01)
asko ere sakon 1 (0,01)
asko ere sufritu 1 (0,01)
asko ere zabaltasun 1 (0,01)
asko ere zorrotz 1 (0,01)
asko ere zuri 1 (0,01)
asko esan gabe 1 (0,01)
asko esan gertatu 1 (0,01)
asko eskatu ahal 1 (0,01)
asko eskatu ezan 1 (0,01)
asko eskatu hasi 1 (0,01)
asko eskatu hiru 1 (0,01)
asko eskatu ni 1 (0,01)
asko etorri ez 1 (0,01)
asko ez bada 1 (0,01)
asko ez esan 1 (0,01)
asko ez hurreratu 1 (0,01)
asko ez joan 1 (0,01)
asko ez onartu 1 (0,01)
asko ezagutu ekarri 1 (0,01)
asko galdu ikusi 1 (0,01)
asko gehiago beldurtu 1 (0,01)
asko gehiago bera 1 (0,01)
asko gehiago egin 1 (0,01)
asko gehiago egon 1 (0,01)
asko gehiago ekin 1 (0,01)
asko gehiago eman 1 (0,01)
asko gehiago gai 1 (0,01)
asko gehiago lagundu 1 (0,01)
asko gehiago luzatu 1 (0,01)
asko gehiago sentitu 1 (0,01)
asko gehiago sufritu 1 (0,01)
asko geroago ere 1 (0,01)
asko geroago monasterio 1 (0,01)
asko gertatu ere 1 (0,01)
asko gogo nola 1 (0,01)
asko guzti galdu 1 (0,01)
asko ha nahigabe 1 (0,01)
asko haiek aitortu 1 (0,01)
asko haiek infernu 1 (0,01)
asko handi baizik 1 (0,01)
asko hartu gai 1 (0,01)
asko hobe egon 1 (0,01)
asko hobe ukan 1 (0,01)
asko hobeki ikusi 1 (0,01)
asko hobeki ukan 1 (0,01)
asko hobeki zerbitzatu 1 (0,01)
asko ibili behar 1 (0,01)
asko ibili esan 1 (0,01)
asko ibili ez 1 (0,01)
asko idatzi ahal 1 (0,01)
asko idatzi luze 1 (0,01)
asko igaro bakoitz 1 (0,01)
asko igaro lehortasun 1 (0,01)
asko ikusi bide 1 (0,01)
asko ikusi mesede 1 (0,01)
asko iritzi jakin 1 (0,01)
asko jainko bera 1 (0,01)
asko jainko haurtxo 1 (0,01)
asko jainko iraindu 1 (0,01)
asko jaun andre 1 (0,01)
asko jaun Ostia 1 (0,01)
asko kalte handi 1 (0,01)
asko laguntza aurre 1 (0,01)
asko laguntza on 1 (0,01)
asko neu ahizpa 1 (0,01)
asko neu ardurapean 1 (0,01)
asko neu arima 1 (0,01)
asko neu baita 1 (0,01)
asko ni aita 1 (0,01)
asko ni aitor 1 (0,01)
asko ni borondate 1 (0,01)
asko ni desira 1 (0,01)
asko ni erru 1 (0,01)
asko ni eskolatu 1 (0,01)
asko ni Gabriela 1 (0,01)
asko ni haiek 1 (0,01)
asko ni Kasilda 1 (0,01)
asko ni kontra 1 (0,01)
asko ni neba 1 (0,01)
asko ni neska 1 (0,01)
asko on gehiago 1 (0,01)
asko ongi adierazi 1 (0,01)
asko ongi bizi 1 (0,01)
asko osasun bete 1 (0,01)
asko osasun eskas 1 (0,01)
asko oso bestelako 1 (0,01)
asko oso eman 1 (0,01)
asko oso santu 1 (0,01)
asko otoitu egin 1 (0,01)
asko otoitu hoberen 1 (0,01)
asko otoitz eduki 1 (0,01)
asko otoitz gartsu 1 (0,01)
asko otoitz hau 1 (0,01)
asko pentsatu ezan 1 (0,01)
asko pertsona bera 1 (0,01)
asko pertsona gutun 1 (0,01)
asko pertsona igaro 1 (0,01)
asko sartu ikusi 1 (0,01)
asko sufritu egin 1 (0,01)
asko sufritu nahi 1 (0,01)
asko ukan arima 1 (0,01)
asko ukan barruko 1 (0,01)
asko ukan beste 1 (0,01)
asko ukan emakume 1 (0,01)
asko ukan geu 1 (0,01)
asko ukan idatzi 1 (0,01)
asko ukan nahigabe 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia