Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.770

2000
‎ORAINGO kanpaina honetan arretaz jarraitu dut politikariek ziotena bi atal nagusi eta funtsezkotan, hots, hezkuntzan eta kulturan eta honen barruan sartuta, nahi baduzue, euskara eta egunotako euskararen erabilpen praktikoa. Beno, zer nahi duzue esatea. Penagarria, desastrosoa, negargurea eragiten duen kanpaina izan dela alde horretatik oraingo hau, esan dezaket.
‎Hariren baten esperantzarik ez da falta. Edozein modutan argi dute zer nahi duten: " Bere desagerpena kontuan hartu dadila, ez dadila ahaztu.
‎Iraultza, izan ere, indibiduoarennahimenaren eta erabaki librearen izenean egin zen, eta Erregimen Zaharraren aurka (leinuaren erregimena) justifikatu zen. Hiritar bakoitzak badaki zer nahi duen eta nahiduena hautatzen du, teorian. Praktikan, nahimen hori, indibidualitatea, alegia, ezabatuegiten baldin bada, gehiengo inmentsoa ez ezer erabakitzeaz eta ez hautatzeazarduratzen ez bada, eta artalde hutsa bada, zerk justifikatzen du egiaz Iraultza etaIraultza ondoko sistema hau guztia?
‎Geroxeago, eta Frantziako estatuaz ari dela, honela diosku: . Iruditzen zait ezeuskaldunek, ez bretoiek eta ez besteek ere ez dutela argi esaten zer nahi duten eginberen hizkuntzarekin. Jakina, eskolan irakatsi behar dela, horretan denak daude ados; baina bizitza ekonomikoaren hizkuntza ere bihurtu behar al da?
‎Fede kontuetan gizon gogorra eta zurruna zen arren, gozo ibili zitzaidan aita jesuita nik hari eginikako lehen aitor hartan, neure kontzientzia estutu gabe eta neurriz kanpoko galdegiterik egin gabe. Halarik ere, aita Bartolomek ongi baino hobeki zekien orduko zer nahi zuen eneganik, eta, akabantzan, bere kontseiluen emaiterat beharturik sentitu zen:
‎—Ez dut denbora handirik —haserre plantak erabat utzi gabe, jarrera profesionalagoa hartu zuen— Zerorrek erranen zer nahi duzun: kartak, eskua, galdutako zerbait edo norbait berreskuratu, negozioren baterako aholkua, izpirituren batekin harremanetan sartu...
‎Horrako putzu horretan larru gorritan bainatzen omen ziren, edo lasterka egiten omen auzo etxeko zerrien ondotik, edo lehen mozkorra harrapatu omen herriko besta betiere alaietan. Eta halakoak solasera ekartzean, ez dakizu zer nahi zaituzten, penatu, berek galdutako garai zoriontsuen kontura, ala bekaiztu, zuk inoiz dastatuko ez duzun zuku miresgarritik edanak direlako.
‎Ama: ez dakit zergatik, baina harengandik asko urruntzen naizenean, lehenago edo geroago behin egin genuen erridikuluaz sentiarazi ziguten lotsaz oroitzen naiz; ezkontza bat zela eta, bera eta biok Dato kaleko arropa denda dotore dotore eta esklusiboegi, nonbait batera sartu ginen; baina hara sartu, eta, gu ikustearekin batera, saltzaileak zer nahi genuen galdegin beharrean, irribarretsu esan zigun: " Sentitzen dut, baina hemen ez daukagu zuentzako moduko arroparik".
‎Harrezkeroko historiak ez die azken hauei arrazoirik kendu. Beren galdera gakoa," zer nahi duzu esan horrekin?", ez zen batere tribiala: ikusmolde askok —totalitaristek lehenik— ezin diote beren buruari hori galdetu, beren partaideek ezin dute ezta planteatu ere egin.
‎– Eta zer nahi duzu. Berorika egitea?
‎" Zure on beharrez da", saiatu zen amatxi. " Badakit zer nahi duzuen", esan zuen aitatxik; ez zuen prezisatu: arrotz baten aurrean (aldika, hala baitzen Xan, nahiz aldika etxekotzat ibili) ezin aipatuzko hitzak zirela ulertzera emanez.
‎" Bai"; Xan zutitu egin zen;" barkatu pixka bat itxoinarazi badizut", esan zuen Garik," sabaian itaxur batzuk atera dira ta... Eta, zer nahi zenuen edo...?". Xanek, diskretuki:
‎Bestean mendi arropekin jantzitako gizon mustur ilun, sendo, burusoil bat bakarrik zegoen. Haren mahaira eurak iritsitakoan hura, zer nahi zuten galdetu eta, bera eskearekin barrara zihoala, Iharrak Xani: " Ezagutzen al duk?"; Xanek ezetz, eta:
2001
‎Har dezagun kontuan, hamazazpi hemezortzi urterekin zer ikasi nahi duen erabakitzea oso zaila gertatzen zaiela ikasle gehienei. Besteak beste, ez dakitelako zer nahi duten edo nahi dutela uste duten hori zer nolakoa den benetan ez dakitelako eta, gainera, ikasketak amaitu eta gero zer irtenbide izango duten ere ez.
‎Horregatik, psikologiako profesionalek aholkatzen dute kirurgiara jo aurretik, pertsona horrek psikologo batekin hitz egin eta arazoa jorra dezala, bene benetan zer nahi duen zehazteko.
‎(Ateratzen) Eta zer nahi duzu egitea argazkian atera nahi ez bazuen?
‎Gakoa zer nahi duzun jakitea da Braulio!
‎Horren guztiaren aurka aritu du aholkulariak. Ez dugu ahaztu beharikaslea ez dela aditua, eta askotan ez dakiela kontzienteki zer nahi duen, zer beharduen edo zergatik egiten dituen gauzak. Urteetan izandako ikas prozesuen inertziahor dago, eta horri ihes egitea oso lan nekeza da ikaslearentzat.
‎Kaxa artean galduta pasa zuen lehen eguna Sergiok. Bezeroek ondotxo zekiten zer nahi zuten, Sergiok baino hobeto, eta saltzaileak noraezean pasa zituen orduak. Zelofan koloretsuz estalitako oinetakoak atera eta atera.
‎Dena barruan gordetzen duten horietako bat duk, badakik, berezi samarra. Baina zer nahi duk esatea, niri jatorra egiten zaidak.
‎‘Eta zer nahi duzu? ’ galdetu zuen Arianek.
‎‘Ez dut ondo ulertzen zer nahi duen esan esaldi horrek, historiak oraina jaten duela, baina zientzia mailan behintzat alderantziz gertatzen dela esango nuke, historia orainak jaten duela... ’
‎Arianek buelta eman bere begi garbiekin eta bere erneguarekin: Zergatik etorri zara nire atzetik, zer nahi duzu. Eta Goiok esango zuen, Arrazoi bat behar al da zu ikusteko?
‎Horrela izango da aurrera ere, biziko baldin bada. Hauta dezagun, bada, behin eta betiko zer nahi dugun: euskara garbia ala bizia.
‎Horretarako, ordea, konplexurik gabe eta handikeriazko menturarik gabe jokatu beharra eta jokoa banatu beharra (administrazioa, unibertsitatea, erakundeak, hiztunak...) azpimarratzen zituen Mitxelenak. Baina nola lortu horrelakorik, nolakoak garen, zein buruhauste ditugun, zertan gabiltzan, noiz eta nola zer nahi dugun ezagutarazten ez badugu, zer garen, zer izan nahi dugun eta nola izan nahi dugun komunikatzen ez badugu. Mitxelena bezalako maisu handi baten lanik sentituenak ezagutarazten ez baditugu?
‎Esate baterako, ez dakit non ikasi duen U. jaunak zer nahi dugun euskaltzain garelakook. Ez dut uste gure barrena, Jainkoak bezala, irakurtzen duenik eta ez du esaten zein dokumentutan azaldu dugun" euskal ioskera bera gainazpikatu ta itzulipurdikatzeko" borondate hori.
‎–Baina oraindik jakiteko nago zer nahi duzuen.
‎Oraindik ez baduzu ulertu gu nor garen, ez dakit honezkero, nik edozein azalpen emanik ere, ulertuko zenuen. Bakeaz eta odolaz diozunaz, zer nahi duzu erantzutea. Populuak odolaren hizkuntza baizik ez du ulertzen.
‎Gauza gutxi. Egia esan, kanona irekitzeko ahalegina... zer nahi duzue esatea, nik...
2002
‎Alde batetik ezagutzen naute pertsona bezala, ezagutzen gaituzte, eta naturaltasunez onartzen gaituzte; baina beste aldetik telebista eta komunikabideen eragina hor dago, eta gurekiko jendea nahastuta dagoela esango nuke: ez dakite gure" rolloa" nondik dabilen," los vascos" hauek zer nahi duten, iritzi faltsuak zabaltzen dira... Trantsizioko urteetan" vienen los vascos que nos van a quitar la tierra" zabaldu nahi izan zuten.
‎Horietatik 600ek beste batzar bat osatzen dute eta Udalbiltza beraiek direla diote. Ni ez naiz sartuko orain gatazkan beste biltzar batekin, guk argi dugu zer nahi dugun, zein den egoera eta gu gure bidea jorratzera goaz.
‎PP, PSE EE eta Batasunaren gogoeta ekarri lukete emaitza haiek. Gizarteak zer nahi duen ikusi behar dute: herrigintzari bai, bakeari bai, eta herri bezala gure eskubideak onartzeari ere bai.
‎Euskal nazio berri bat eraikitzeko eginahalak huts egin duela eta izan daiteke Nafarroaren erresuma historikoa hartu eta hartan oinarrituz lortzeko saio bat. Baina arazoa da gaur eta hemen herritarrek zer nahi duten. Gure ideien etsaiek esango dizute berdin zaiela Sabino Arana erreibindikatzen baduzu edo Nafarroako Erresuma edo Kanpion eta abarren Euskara Elkartea.
‎Pentsa ezazu zer nahi duzun, zer gertatzen zaizun, nola zauden, eta saiatu erostera joatea ez den bestelako aukerak bilatzea.
zer nahi duzun.
zer nahi duzun ez dakidalako
‎Irudiak ikusita, hartzaileren batek pentsa zezakeen, eta halaxe pentsatuko zuten batek baino gehiagok: ? zer nahi duzu, beltzak holakoxeak dira, beltza oso biolentoa da, izatez?.
‎Venusen jai-eguna iritsia zen, Zipre osoan ospetsuena, eta adar erakargarriak urrez jantziak zituzten txahalak elurrezko lepondoan jota eroriak ziren, eta intsentsua kea zeriola zegoen, bere oparia eskaini eta aldare ondoan jarrita, lotsaz «jainkook dena eman ahal baduzue, nahi dut nire emaztea izan dadin...» eta «marfilezko neskasoa» esaten ausartu ez eta «marfilezko neskasoaren antzekoa» esan zuenean Pigmalionek. Bere jaietan han bertan zen urrezko Venusek ulertu zuen zer nahi zuen eskari hark eta aldeko erabakiaren aurrerapen gisa hiru bider biztu zen sugarra eta airean eraman zuen muturra.
‎kultur elkartearen ekimena izan da hau. Ikastolari eusteko apostua egin genuenetik argi izan dugu Ikasberrikoek zer nahi dugun eta ekitaldi hau ere horren inguruan ulertzen da.
‎Mirari oso gaizki sentitzen zen. Oraindik ere ez zekien zer nahi zuen, baina lehenago edo geroago zerbait gertatuko zen. Eta ordurako erabakita izan zuela bazekien.
‎–Baina zer nahi zuen zehazki? –galdetu zuen Irenek.
‎Baina ez zegoen harro, preseski. Sekula ez zuen jakin zer nahi zuen zehazki. Aurrera, inertziaren gris hutsez egin zuelako sentipenak eraso zion, basamortuko sirokoaren modura, bortitz eta itsugarri.
‎–Baina zer nahi dun gertatzea?
‎Josu R k bazekien bere aitak zer nahi zuen, baina ezjakinarena egiten saiatu zen:
‎Lagunak mostradorearen ondoan bilduak ziren, atea gainditu eta bertan, diskoen aparailua eta kanpoaldeko beiraduraren artean geratzen zen txokoa inguratuz. Josu R txoko hartara zuzendu, eta barreneraino sartu zen, erronda ateratzen ari zen Kandidoren galderari zer nahi zuen edateko, alegia" beltza" Â erantzuten ziola. Diskoen aparailuaren aurrean bueltatu, eta hari bizkar emanez, begira jarri zen mostradoreaz harantz, aldi berean Txantoi nagusiak eta Orrondok egingo zuten sarrera zelatatzen zuela.
‎beti egongo da Gombrowiczek botatakoak berresten jarraituko duen poeta setatsurik, eta, ondorioz, beti egongo dira motiboak Poesiaren aurkako poseari eutsi ahal izateko. Hau da, poesia atsegin ez duela dioenak badaki zehatzagoa izango litzatekeela poesiaren zati bat (erretorikoena, pinpirinena) gustuko ez duela esaten badu, baina, zer nahi duzue, zatirik handiena halakoa izaten jarraitzen du, eta erosotasunagatik (metonimia gisa alegia), eta poeta askok diren bezalakoak izaten jarraitzen dutelako (hots, Poetak), zilegi da oraindik poesiaren aurkako posea... pose hori defendatzen dutenek, ezkutuan, poemaren bat edo beste irakurtzen badute ere.
‎2002ko iraila urria • 132 zenbakiara renesportazioaz ari zela eta, eta euskarazko liburuek kanpora ateratzeko duten zailtasuna ikusirik, ondorengo proposamena egiten zuen: merkatuaren azterketa egin, merkatuak zer nahi duen ikusi eta hura eskaini, enpresa munduan egiten den ildoari jarraituz.
2003
‎«Orain Floren Aoiz ere bai? Baina zer nahi dute?».
‎Zirrikitua ere ekimenean dago. Pixkana bada ere, euskaldunok jarraitu behar dugu ikasten, sortzen, pentsatzen, saiatzen, denontzako etorkizun hobea diseinatzen… eta gure burua aztertzen, zer nahi dugun batzuk eta besteek, nola errealitate bihurtu, zer akats egin ditugun… Mendeetan zehar egindako lanez, ur tantoek haitzak zulatzen baitituzte.
‎Ikusi behar haiek zer nahi duten eta zer eskaintzen duten, beraiek erabaki dute gobernua norekin osatu. Ikusiko dugu nazio ikuspegitik CiUk Esquerra moduko alderdi independentista batekin itun egoki bat egiteko adinako ausardiarik duen; eta ikusiko dugu PSCk Esquerra moduko alderdi ezkertiar batek eskatuko dizkion baldintzen gainean ituna egiteko adina ausardiarik duen.
‎Eta horrela pentsatzen dudanean, ez dut asmatzen inoiz. Ez dakit jendeak zer nahi duen.
‎Jendez mukurru dago. Jendea baino goratuagoak, bar atzean morroiek berehala ikusten dute han sartzen dana, eta euretako batek garraisika galdetzen dio ea zer nahi duan:
‎¿ Qué deseaba? (Egun on eta ea zer nahi duan.)
‎Ainhize egoeraren jabe egiten ahalegindu zen. Erakutsi behar zion bera klasean ezagutu zuen neska gogor eta zer nahi zuen ondo zekien hura zela. Baina hain zen zaila irudimenetik kanporako mundua...
‎Hortik aurrera, aukerak mugagabeak dira, baina betiere bi galderari erantzun diete: zer nahi dugun argiztatu eta nolako argi motaz egin nahi dugun, bi gai horiek erabakiko baitute gure etxea argiz nola jantzi.
‎API baten eginkizun nagusia da erabiltzaileari bitartekari lana egitea etxebizitzarekin zerikusia duen edozein arazotarako. “Informatu aurretik, bezeroak zer nahi duen entzun behar du”, dio Bizkaiko Higiezinen Jabetzako Agenteen Elkargoko lehendakari José Ramón Gorostizak. Xehetasunen berri izan ondoren, agenteak bere prestakuntza eta esperientzia eskaintzen ditu etorkizuneko eragiketa batean aldeko finantzaketa sistemak proposatzeko.
‎Gida horiek, gainera, produktuaren araudiari, babesari eta kontsumitzailearen eskubideei buruzko informazioa ematen dute. Bi erakunde horien arabera, jostailuak ondo aukeratzeko, aldez aurretik gogoeta egin behar da, eta “zer duten, zer nahi duten eta zer behar duten haurrek” jakin, hautatutakoak jostailuak modu integralean garatzen lagun dezan. Gogoan dute jostailuak egokitu zaien haur zehatzerako hautatu eta pentsatu behar direla, afektuz eta ilusioz entregatu behar direla, eta beste haur batzuekin eta helduekin partekatu behar direla, “gurasoek, aitona amonek eta adingabeak zaintzen dituzten pertsonek ere jolas egin dezaten eta haurren nortasuna, trebetasunak eta interesak ezagutu ditzaten”.
‎Edo besteen nahiei begira. Bera nor zen eta zer nahi zuen ez zekien. Sekula ez baitzion halakorik galdetu bere buruari.
‎Hitz haiek ezin nituen burutik kendu. Ez nuen ulertzen zer nahi zuen Anak. Bai, aitortzen dut Gretarekin neukan harremana oso estua zela.
‎Euskara rentzat ditugun helburuetara mugaturik, nork bere ideia propioa omen du, baina beldur naiz ez ote diren gutxi izango benetan zer nahi duten ondo dakitenak. Pluraltasuna ez litzateke kezkagarria izango, baina bai asmoen definiziorik eza.
‎Erabaki okerra izan zela halako etxe handia eta urruna erosi izana. Bai, bazekiela berak eskatuta hartu zutela erabakia, baina, zer nahi duzu, Damian, gezurra esaten hastea. Hobe zutela hura saldu eta etxebizitza bat hartzea Donostiako zentro aldean.
‎Nola jokatu erabakitzeko, argiren bat aurkituko zuelakoan. Bere buruak, behingoagatik, benetan zer nahi zuen erakutsiko ziolakoan.
‎Bera lasai bizi dela eta beldur diola bestelako harremanetan sartzeari. Baietz, ulertzen duela bere ikuspegia eta nahia, baina, zer nahi duzu esatea, halakoxea naiz ni. Ez dut estropezurik nahi.
‎–Halaxe duk, bai. Baina zer nahi duk? –barrea bareturik esan nion– Hortxe daukak, eskutitzean, Falangearen definizioa –eta solemne jarraitu nuen– Falange, abnegazio handiz eta sentimendu onen aldekoa zen gazteriaz beterik jaio zen partidua da; baina era berean Falange justizia hotz eta motz egiteko ere sortu zen; hala bada, ni orain ordezkari nauten Juezen aldetik, berori zigortu edo errugabe aitortu behar duten Juezen aldetik, inongo bidegabekeriarik izango denik ez du zertan uste izan behar berorrek.
2004
‎Bila ditzagun argudio onenak, ez errazenak. Has gaitezen geure buruei galdatzetik zer nahi dugun, nora goazen, zein den gure helburua, zertarako nahi dugun euskara, zer nolako gizartea dugun amets.
‎Bidez bide, badirudi PPk PSOEk baino argiago ikusten duela zer nahi duen.
‎PSOEren planteamenduak PPrenak bezain argiak dira. Guk badakigu zer nahi dugun, baina gure alderdia ez da lerro edota pentsamendu bakarrekoa. Gure alderdia PP baino askoz anitzagoa da.
‎–Beno! Bota zer nahi duzun, nire nebak irribarre zabal batez.
‎esaten da. Horrek adierazten du bakoitzak askatasuna daukala zer nahi duen izan erabakitzeko, eta gehienetan estatubatuarraren izaera baieztatuko du.
‎Gaur telefonoan beste ordu erdi bat. Eta zer nahi duk, gaurko arratsaldea ere nik hire zain pasatzea hi beste txolin horrekin habilen bitartean. Joode!
‎Kontua da geure burua zertzat hartzen dugun. Gutako bakoitzak zer nahi duen. Izan gaitezen ausart.
‎Esaidazu zer nahi duzun eta nik egingo dut.
‎Idatzi hemen zure helbidea, izena eta zer nahi duzun opari.
‎Aizu, eta zer nahi zuen txoriburu horrek?
‎Eta zer nahi duzu, ba, nik egitea?
‎Esaidazu, zer nahi duzu?
‎Eta zer nahi duzu, ba, nik egitea?
‎Bueno, zer nahi zenuen?
‎Herrien nahiak erabakiko. Hizkuntza bereko herriek egiazki zer nahi duten, ez dakigu usu. Kondairak ordea gauza bat erakusten du:
‎Signora Maria gauera arte geratu da, esan duelako hamarrak arte geratuko zela, eta halaxe egingo duela. Erantzun diote jokatzeko kabal, denek bozkatu dutela eta ea zer nahi duen, kanposantuko biztanleak ere etortzea papertxo batekin ala zer. Eta berak esan du hobe hori horrela balitz, eta esateko nahi zutena, baina bera han geratuko zela dena jasotzeko ordua heldu arte.
‎Gero etorkizunerako zer nahi duen kontatu dio, eta gaua egin zaie.
‎–Mireia mendekatu nahi nuen –aitortu zuen Josebak– Banekien nuela jakin zehazki zein ziren hiltzaileak, eta nituela benetako errudunak harrapatu. Baina oso ondo nekien zer nahi zuten: txostena eskuratu eta beraientzat gorde; Mireiari lapurtutako lanaz aprobetxatu; sekretua, zena zela ere, beraientzat gorde.
‎Berotu eta listo... A, eta zer nahi duzu ekartzea gaueko bokadillorako?
‎–Hi ez hoa hemendik, errua hirea duk-eta! Izan ere, galdetu al diok sekula hire semeari zer nahi duen. Ez!
‎–Eta zer nahi duzu egitea, maskurian uholdeak nituela bazirudien.
‎Egoera lehen baino hobea da, gogoan dut gure txikitako garai haietan beldurra zela nagusi. Egun, berriz, gazte asko eta asko dira zer nahi duten garbi ikusten dutenak, eta ez daude isilik egoteko. Lehen isilik egon behar zen.
‎—Eta zer nahi duzu nik jakitea! —esan nion— Oraindik ez naiz Balantzategiko ukuiluan sartu ere egin!
‎—Behi izanda, zer nahi duzu! —atera zitzaidan, behi izatea ez baitzait sekula beste munduko gauza iruditu.
‎Amaren marmarrari, zer nahi zuen berehala igarririk, ez adituarena egin zion. Azkenean konkor gogor bat nabaritu zuen galtzaren ehun finean.
‎Pentsatzen dut zein izango den... Aber zer nahi duen, ireki ezazu... Zaude, ekarri Mixi; ez zaio gustatzen korbatako jendea."
‎Aupa, Bela." Axperi: " Hik zer nahi duk. Neri ateraidan:
2005
‎Zopa jaterakoan, letrekin izenak osatzeko ohitura hartu zuen neskato horrek. Eta hara nondik halako batean bere platereko letrak ea zer nahi zuen galdezka hasi zitzaizkion. Kasualitatea ote zen?
‎Gero, ate zahar batzuk zituen Bolina hark, dena ilun... Bazkaltzen hasi eta" zer nahi duzu, Amaia?". Aitaren familiak ez ninduen ezagutzen, ez zekien nolakoa nintzen.
‎Ni sekula ez naiz izan argala, beti mardula, eta jaten ere ona. Eta," zer nahi duzu ba, Amaia?", eta nik," ez dakit ba, tia, zeozer, zeuk nahi duzuna!". Eta, lehenengo, arrain zopa!
‎Bai, baina zer nahi duzu. Guk badugu horrelako amets bat, erraten ditugunak egitea, hitza hitz dela guretzat.
‎Euskaltzainburu izanez ere beti erraten nuen «ez da euskaltzainburua mintzo, Jean Haritschelar mintzo da. Bakoitza bere buruaren jabe da, eta ni frantses herritarra bainaiz, bozkatzen dut, baina Haritschelarrek erraten du zer nahi duen, eta ez euskaltzainburuak». Beraz, nik Mitteranden alde eman dut boza; baina Mitterrandek bere hitza jan zuelarik lehenbiziko itzulian ez zuen ukan ene boza, aldiz Chiracen kontra zelarik hautaketa egin behar zen, eta nik ez dut erran nahi Mitterranden alde bozkatu nuela, baina Chiracen aurka bai.
‎Ezker abertzaleak zer nahi duen badakigu. Nik uste dut bakea nahi duela, baina baldintza zehatz batzuetan, prezio politiko zehatz batekin eta bera protagonista den prozesu baten bitartez.
‎Bigarren artikuluak jakinarazten digu lehen ur: rats bat egin dutela mendiz honaindian euskararen eta herri ohiduren zaintzeari aspaldion bermatzen diren hiru batasunek: Euskalzaleen Biltzarrak, Gure Herriak eta Eskualdunak, Darlan amiralari gutun bat bidali diote adierazteko garbiki zer nahi duten Frantziako euskaldunek: Ez ditzatela bederen Iparraldeko hiru probintziak elkarretarik bereiz eskatzen dute, eta herrialde hau bere gain uzte­ ko tipiegi balitz, 3 B deitu eskualdean, hots, Pays Basque, Béarn, Bigorre hiru aldeak billitzakeen elkargoan sar dadiela, baina bere begitarte berezia atxikiz.
‎Suposatzen du dirua irabaz daitekeela, argindarraren tarifa baxua denean ura altxatuz eta argindarra sortuz tarifa altua denean. Orduan, zer nahi duzu, dirua irabaztea gezatzetik edo ura ahalik eta merkeen gezurtatzetik at?
‎Eraso fisiko, hitzezko eta sozialak saihesteko irakasleen gehiengoak ikastetxeetan zer nahi duen ezartzeko mekanismoetako bat eskola bitartekotza da, Argentinan eta beste herrialde batzuetan ondorio positiboak dituen legeak arautua. Kataluniako Generalitateak, esperientzia horiei erantzunez, ikasleen eskubide eta betebeharrei buruzko eta unibertsitateaz kanpoko ikastetxeen bizikidetza arautzeko dekretu proiektuaren ardatz bihurtu du eskola bitartekaritza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer 1.770 (11,65)
Lehen forma
zer 1.770 (11,65)
Argitaratzailea
ELKAR 435 (2,86)
Open Data Euskadi 211 (1,39)
Berria 147 (0,97)
Alberdania 122 (0,80)
Susa 108 (0,71)
Goenkale 107 (0,70)
Booktegi 97 (0,64)
Argia 93 (0,61)
Pamiela 56 (0,37)
Karmel Argitaletxea 38 (0,25)
Jakin 34 (0,22)
Consumer 28 (0,18)
ETB serieak 25 (0,16)
UEU 21 (0,14)
Euskaltzaindia - Liburuak 20 (0,13)
Maiatz liburuak 18 (0,12)
Hitza 16 (0,11)
Karmel aldizkaria 15 (0,10)
LANEKI 14 (0,09)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 13 (0,09)
aiurri.eus 11 (0,07)
Herria - Euskal astekaria 10 (0,07)
ETB marrazki bizidunak 9 (0,06)
Urola kostako GUKA 8 (0,05)
Jakin liburuak 7 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 7 (0,05)
EITB - Sarea 6 (0,04)
Uztarria 6 (0,04)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 6 (0,04)
alea.eus 6 (0,04)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 5 (0,03)
Erlea 5 (0,03)
Labayru 5 (0,03)
Anboto 5 (0,03)
Uztaro 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
hiruka 4 (0,03)
Karkara 4 (0,03)
Zarauzko hitza 4 (0,03)
erran.eus 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
ETB dokumentalak 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia