2007
|
|
En écoutant le Maréchal Juin, Ba, badakigu
|
zer
nahi dugun?, Edouard Herriot hila da, Gauden hein batean,.
|
2008
|
|
eta, batzuetan gazte batek edo gazteago batek zaharrak baino hobeki erantzun dit eta osoki eskola gabea ez zait orainarte sekulan baliatu, ez baitute ulertzen
|
zer
nahi duzun eta ez baitakite beren hiztegi hibridoan euskara eta erdara beti ongi bereizten. Gero aurkitu behar pazentziako berriemailea eta euskara ongi ahoskatzen duena.
|
2010
|
|
Ikastolen Hezkuntza Proiektua atalari zegokionez, sei puntutan laburtzen zen ikastolak zer ziren eta ikastolek
|
zer
nahi zuten:
|
2012
|
|
5) Norentzakoek zer espero duten edo
|
zer
nahi duten ere badaki
|
2014
|
|
artistak oso ondo daki
|
zer
nahi duen, badaki zertan ari den. Asmo bat du, eta asmo hori gauzatzeari eskaintzen dio bere ahalegin guztia.
|
|
Umeak ginela, Gabriel Arestik betertzetik so egiten zigun Lengua> Española> liburuko argazki zuri beltzetik. Liburuz beteriko apal ba ten aurrean ageri zen, lepoa pixka bat jiratuta eta begirada tinko,?
|
zer
nahi duzue?, edo, noren bila zatozte??
|
2016
|
|
POLIZA: (Erretorari) Errak, badakik, dudarik gabe
|
zer
nahi zuen eneganik. Beraz hori zuian hiltzalea(...) Eta gure zalaparta guziak, hobenik ez zuen baten kontra ibili ditiagu(...) (Bizi bizia) Hik bahakien, eta aspalditik bahakien, hori zela hobenduna(...) Zertako ez duk pitsik salatu?
|
|
...de relâche erran zautan antzerkiak ez zuela arrakastarik hemen Baionan tropak ekarrarazten zituztela, eta ez zela jendea etortzen, jendea ez zela teatrozalea batere eta noizko duzue primaderako eta asteartea har genezake eta zer teatro zen eta euskal teatroa, baina ez duzue inor izanen, eta orduko arrats bat mila libera zen arrats batentzat eta ni dirudun banintz bezala kopetarekin, bai konforme,
|
zer
nahi duzu egitea, nahi genuen absolutoki sinbolo bat bezala erakutsi euskal teatroari eman bere noblezia, erakutsi Baionako bezalako herri batean, kaskoin herri batean, euskal antzerkiak jendea biltzen ahal, bildu ziren abantzu zortzi ehun jende, su hitzaileek ez gintuzten jende gehiago sartzen utzi, bazen berrehun bat jende kanpoan ezin sartuz, arrakasta ikaragarria.328...
|
|
Euskalzaindiko lagun batzu entzun ditut, beren aitamen merezimenduen kantatzen, eskuara irakatsi ziotelakotz... Berehala diot ene ez dutela merezimendurik, eskuara badautet erakatsi...
|
zer
nahi duzue irakats zezadaten. Ez zakiten besterik? 159
|
2017
|
|
Ipar Euskal Herritik begira, galdera batzuk badira. Zertan dira euskararen formak Ipar Euskal Herrian eta
|
zer
nahi dugu, zoin erabili. Zoin da euskara batuaren lekua?
|
2019
|
|
Ia bigarren aukera bat bezala. Horregatik, oso garrantzitsua da ezagutzea oraintxe, une honetan, saretik datorren kontsumoa nolakoa den, ze ezaugarri dituen, nolako kontsumitzaileak dauden atzean,
|
zer
nahi duten. Horretarako datuak behar dira, eta datu horiek interpretatzen eta ikertzen lagunduko duten adituak.
|
2021
|
|
40.16a Bereziki ahozko jardunean erabiltzen diren ondorengo hauek ere modutik hain urruneko ez den balioa adierazten dute: Nondik zatozen zu, kontrako bidetik joango naiz ni; Prezioak nolakoak diren, asko edo gutxi erosiko dugu; Peruk
|
zer
nahi duen, Josuk beti jarraituko dio. Beste era batera adierazi behar bagenu, ‘zu egiten ari zaren bidearen arabera’, ‘prezioaren arabera’, ‘Peruk nahi duen arabera’ edo antzerako itzuliak baliatuko genituzke.
|
|
Eta bada horien balioa eta honako beste hauena desberdina dela aski bistan dago, hauena ondoriozkoa baita: Aspertu egin naiz, bada;
|
zer
nahi duzu!; Ez dut agurtu, bada; izorra dadila!; Lehorte handia dago, bada; zuk nahi duzuna esango duzu!
|
|
– Zinez, galdera denaren aurrean: Zer, hori bazeneki,
|
zer
nahi zenuke egin? (Pouvreau); Eta zer?
|
|
Bestalde, bi postposizio sintagma elkartzen direlarik, izena errepikatzen bada, eskuineko osagaian egiten da ezabaketa: Hauta dezagun, bada, behin eta betiko
|
zer
nahi dugun: euskara garbia ala bizia (Mitxelena); Zoin laster asetzen giren solasik arinenez ala pizuenez (Hiriart Urruti).
|
|
(iii) hiztunaren nahia edo desira adierazten duten predikatuak: Esna nendin nahi zuen Teresak (Atxaga); Gainera, badirudi aski hedatua dagoela gizartearen maila batzuetan, eta onartua, enpresek badutela eskubidea adierazteko unibertsitateari
|
zer
nahi luketen erakunde honek egin lezan, zer espero duten egin dezan (Pérez Iglesias eta Salaburu).
|
|
Ohart gaitezen, bera k banaketa markatua duela perpausean. Ez da kontua hura eta bera ren artean aukeran dugula arrunta nahiz indartua erabiltzea, noiz
|
zer
nahi dugun. Hasteko, bera k, hura k ez bezala, gehien gehienetan pertsona bati egiten dio erreferentzia:
|
|
Egokiago irakasle donostiar gizena sintagman ikusten den hurrenkera irakasle gizen donostiarra baino. Pragmatika kontua izan daiteke erabakitzea
|
zer
nahi dugun azpimarratu, hurrenkeren artean hautua eginez: ardo beltz ona, edo ardo on beltza.
|
|
Perpaus osagarri jokatuetako aldaketak aztertuko ditugu lehenik: a) konplementazio egitura erabiltzen da; hau da, jatorrizko perpaus lokabeak mendeko bilakatzen dira, dagokien menderagailua hartuz (etxean geratuko naiz, pentsatu nuen/ etxean geratuko nintzela pentsatu nuen;
|
zer
nahi duzue, galdetu digu dendariak/ zer nahi dugun galdetu digu dendariak; garrasika hasi zitzaigun:
|
|
a) konplementazio egitura erabiltzen da; hau da, jatorrizko perpaus lokabeak mendeko bilakatzen dira, dagokien menderagailua hartuz (etxean geratuko naiz, pentsatu nuen/ etxean geratuko nintzela pentsatu nuen; zer nahi duzue? galdetu digu dendariak/
|
zer
nahi dugun galdetu digu dendariak; garrasika hasi zitzaigun: isilik, isilik!
|