Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea.
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normalizazioari, eta halaxe da, baina, nahi izanez gero, aurrerago ere joan daiteke.
2010
‎Einsten belaunaldia, Gamers... Informazio eta komunikazioaren garaikoak dira," bertakoak". 5 Hori horrela, gazte horiek zer nahi duten, zer nola funtzionatzen duten, zer nahi eta zer gorroto duten jakitea obsesio bihurtu da azken bolada honetan. Hamaika focusgroup eta ehunka ikerketa egiten ari dira mundu osoan etorkizuneko kontsumitzaileen profila aurresan ahal izateko, honek merkatuan abantailak emango dizkigulakoan.
2012
‎"... haserre jartzen da: ‘Bai, zer nahi duzue, ni bezala gero? ’ haserretzen da, bai" (Laura, 7 FG). haurren familia barneko hizkuntza sozializazioaren baldintzen atzean gurasoen mintzaira balioak daude (cf. Morris 2005:
‎(...) Konfiantza puntu bat gehiago ematen du. (...) Gertutasunagatik, konplizitateagatik, hau da, markan ikusten duzu ulertzen duela zu nor zaren eta zer nahi duzun... Eta pixka bat gertuago sentitzen duzu marka bat gertuagotik hitz egiten dizunean baita ere, ez?" Areago doa José Ignacio Esnaola:
2013
‎Pentsa daiteke aurrean dugunak, geuk bezala, badakiela zer nahi duen argi adierazten. Beraz, logikoena da guk esaldia euskaraz errepikatzea:
2017
‎] eta orduan esan egin behar duzu · egon behar da une bat ados jartzeko esateko" bale" · orduan une batzuetan ezagutzen ez ez zaituztenean eta orduan · ea badaude une batzuk nik esfortzua egiten dudana aldatzeko baina batzuetan pentsatzen dut: begira ez banauzu ulertzen zer nahi duzu nik esatea[?] zergatik ez duzu zuk aldatzen eta zuk ere kat hitz egin hau da jende horrekin baldin badakit ez duela hitz egiten nik esfortzua egiten dut ez zait batere axola beraz, zentzuzkoa da pentsatzea katalana mantentzen dutenek nabarmen areagotzen dutela jatorriz gaztelania hiztunak direnek katalana praktikatzeko duten aukera, horrela egiteko prest edo motibatuta daudenei. bestald...
2018
‎beste eremu batzuetara iristea. " Jende askok ez gaitu ezagutzen, eta ez dakite zer nahi dugun. Eta guk ere ez dakigu haiek zer nahi duten".
‎" Jende askok ez gaitu ezagutzen, eta ez dakite zer nahi dugun. Eta guk ere ez dakigu haiek zer nahi duten".
2019
‎4 gIZARTE EREDU BERRIA mikel zalbidek aipatzen dituen erronkei dagokienez, gizarte ereduaren bilakaera bat behar dela azpimarratzen da. maila soziokulturalari dagokionez, txostenean aipatzen den moduan Gemeinschaft elkartea eta Gesellschaft gizartea uztartu egin dira: gizarte eredu berri bat osatu da, ez XIX. mendeko gizartearen eredura itzuli. arnasguneetako biztanleriak, ez bestek, erabaki behar du zer nahi duen. antzinako ereduak ez zaizkio, seguruenik, erakargarri gertatuko. garrantzitsua da, beraz, txostenean eredu berritzeaz esaten den hori. aisialdia eta gertuko komunitatea desmaterializatzen ari dira hein batez: eguneroko solaskideak eta harreman sareak; eta ez dira lehen bezain gertukoak eta trinkoak (hala dira kontuak, bereziki, adin batetik aurrera:
2020
‎Eduki pertsonalizatuak, gutxik landutakoak edo ikuspuntu ezberdinekin landutakoak interesgarriak dira hedabidea arrakastaz garatzeko baina, zer nahi dute kontsumitzaileek. Nola jakin zer den gutxik landu duten hori edo inork lantzen ez duen hori eta, era berean, arrakasta izan dezakeena?
‎Hainbeste aukera dituen testuinguru honetan, kontsumitzaileak asebetetzen duen zerbait topatzen duen momentuan ainguratu egiten da, eduki horren iturria bere egiten du, bere egunerokoan txertatzen du, eta hori lortzeko ezinbestekoa da kontsumitzaileak zer nahi duen jakitea.
2022
‎● Euskaraldia bezalako ariketak oso baliagarriak izan daitezke esparru sozioekonomikoan euskararen erabileran eta hizkuntza ohituretan eragiteko, batik bat ariguneak sortu eta sendotuz gero; baina beharrezkoa da ariketa soilaren ikuspegi laburra gainditzea eta epe luzeagora begira jartzea: zer nahi dugu geratzea ariketaren ondoren. Zer lortu behar dugu eta gero sendotu ariketari esker?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia