Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Iraultza, izan ere, indibiduoarennahimenaren eta erabaki librearen izenean egin zen, eta Erregimen Zaharraren aurka (leinuaren erregimena) justifikatu zen. Hiritar bakoitzak badaki zer nahi duen eta nahiduena hautatzen du, teorian. Praktikan, nahimen hori, indibidualitatea, alegia, ezabatuegiten baldin bada, gehiengo inmentsoa ez ezer erabakitzeaz eta ez hautatzeazarduratzen ez bada, eta artalde hutsa bada, zerk justifikatzen du egiaz Iraultza etaIraultza ondoko sistema hau guztia?
‎Geroxeago, eta Frantziako estatuaz ari dela, honela diosku: . Iruditzen zait ezeuskaldunek, ez bretoiek eta ez besteek ere ez dutela argi esaten zer nahi duten eginberen hizkuntzarekin. Jakina, eskolan irakatsi behar dela, horretan denak daude ados; baina bizitza ekonomikoaren hizkuntza ere bihurtu behar al da?
2001
‎Horren guztiaren aurka aritu du aholkulariak. Ez dugu ahaztu beharikaslea ez dela aditua, eta askotan ez dakiela kontzienteki zer nahi duen, zer beharduen edo zergatik egiten dituen gauzak. Urteetan izandako ikas prozesuen inertziahor dago, eta horri ihes egitea oso lan nekeza da ikaslearentzat.
2002
‎Irudiak ikusita, hartzaileren batek pentsa zezakeen, eta halaxe pentsatuko zuten batek baino gehiagok: ? zer nahi duzu, beltzak holakoxeak dira, beltza oso biolentoa da, izatez?.
‎Venusen jai-eguna iritsia zen, Zipre osoan ospetsuena, eta adar erakargarriak urrez jantziak zituzten txahalak elurrezko lepondoan jota eroriak ziren, eta intsentsua kea zeriola zegoen, bere oparia eskaini eta aldare ondoan jarrita, lotsaz «jainkook dena eman ahal baduzue, nahi dut nire emaztea izan dadin...» eta «marfilezko neskasoa» esaten ausartu ez eta «marfilezko neskasoaren antzekoa» esan zuenean Pigmalionek. Bere jaietan han bertan zen urrezko Venusek ulertu zuen zer nahi zuen eskari hark eta aldeko erabakiaren aurrerapen gisa hiru bider biztu zen sugarra eta airean eraman zuen muturra.
2007
‎Komunikazioaren esparruan, aldaketa nabarmenena elkarrizketaren kontzeptua da.Enpresa eta herritarra elkarren ondoan egotetik, enpresa herritarra sortzera jo dugu.Beraz, nahitaez ezagutu behar dugu zer nahi duten, zer espero duten gure interestaldeek. Hori elkarrizketa sistemen bidez egiten da.
‎Badakigu, adibidez, dokumentazio sistemak eratzen, enpresabarruan ustiatzeko moduan jartzen, badakigu intranet bat ustiatzen, badakigumerkatu azterketak interpretatzen... Azken batean, elkarrizketaren kontzeptu horrekin enpresari eskatzen zaiona da, aldi oro, interes taldeek zer nahi duten jakitea, zer uste duten eta nola baloratzen duten enpresaren lana. Hor, beraz, komunikazioaren eginbeharrekoa oso garrantzitsua izango da eta erabili beharreko tresnak, oro har, komunikazioak erabiltzen dituenak.
‎XX. mende hasieran, marketina batere kontuan hartu gabe egiten zituzten produktuak enpresek.Gerora, aurreratu batzuk etorri ziren eta hauxe esan zuten: «Beharbada merkatuazterketak egin genituzke, merkatuak zer nahi duen jakiteko». Pauso batizan zen hori.
‎Merezi lezake bai, ohartzea, herria, nazioa kontzeptuok, modakoak eta, gatazka gorrien erdian, konnotazio arriskugarriz kargatuak orduan, Humboldt baitan inoiz ere ez direla doinukera ideologikoekin markatuak agertzen, ez positibo edo propagandistikoki eta ezta ere, haren adiskide Goethe-ren baitan, adibidez, nahikoa ikusten diren bezala, kutsu erdeinuzko edo negatiboekin: nazio bat instintu makurrek dominatzen duten lagunabar infantila da, sekula ez dena heldutasunera heltzen716; herria, masa ezjakina, beti deskontentu, zer nahi duen ez dakiena717 Humboldt-ek interes aski objektiboetako naturalista gisa ohi dihardu. Eta, zalantza gabe, merezitzenago duena da seinalatzea, nola ikasten dugun haren gogoetan, batek edukitzen duen nazioaren kontzeptuan, inplikatua edukitzen dela orobat, banakoa eta gizadia nola ulertzen den ere.
‎Eskuarki Goethe-k aiurri nazionala aipatu ohi du (Herder-ek bezalaxe), ez izpiritua. ...»ren ideia bihurtzeko ahaleginetan hain zuzen, beste asko bezala bera ere espresio baten bila, Volkheit berba asmatu du (herritasuna Volksgeist izanez bukatuko duenaren aurresaioa inondik ere) 1057 Pedagogoak, dio, haurtasunari entzun behar dio, ez haurrari (haurrak, haurkeriak nahi ditu eta esaten ditu); eta legegileak herritasunari entzun behar dio, ez herriari (herriak, nahiaren nahiz, ez daki, zer nahi duen ere). Herritasunak, aldiz (hots, izpiritu nazional orokorrak, nabariki), «beti gauza bera dio, arrazoizkoa da, egonkorra, garbia eta egiazkoa(?).
‎Bonba bota amerikarrek egin dute, baina gerraldian izan da, eta gerraren errua japoniarrok dugu. Okerra geuk egin dugu, zer nahi dugu orain amerikarrak gaitzitu. Barkamena da oinarria etorkizunean bakea izateko.
2008
‎Eskua aldatu baino lehen aztertu behar ditugun alderdiak honako hauek dira: haurrak zenbat urte daraman idazten, zenbat denbora daukagun aldaketa egiteko, lateraltasun neurologikoari buruzko proben emaitzak, familiako kideen lateraltasuna, haurrak zer nahi duen, zein eskurekin ez den nekatzen, zein eskuz egiten duen kalitate hobeko idazkera eta ea kontra egin zaion ezkerrari. Kontra egin bazaio, eta hainbat urte badaramatza eskuinaz idazten, ez da eskua aldatzeko aholkatu behar (Portellano, 2001).
2009
‎Kontuan izan beharra dago, ordea, guretzat guztiz argia denhori gure proiektuaren berririk ez duen norbaiti azaldu behar diogula berakulertzeko moduan: geure burua aurkeztu, deiaren/ gutunaren arrazoiak azaldu etapertsona horrengandik zer nahi dugun adierazi behar dugu, kasu honetan, adibidezelkarrizketa bat, bideo grabazio bat... Gure eskaerak mota guztietako harrera izandezake.
‎Baina P2P aplikazioetan, aldiz, erabiltzaileak ez daki, hasiera batean, zein kidek emango dion eskatutako zerbitzua. Hau da, erabiltzaileak zer nahi duen adieraziko dio bere bezeroari23, baina ez nork emango dion. Horregatik, aplikazioko lehenengo lana partaideen artean zerbitzua emateko moduan daudenak toptzea izango da.
2011
‎Asaldurak jasaten ditu bere buruaren irudian, bere harremanetan eta bere umorean. Ez daki nor den, zer nahi duen edo zer gustatzen zaion. Identitate sexuala eta balio iraunkorrak finkatu gabe ditu:
‎Ikuspegi kognitiboari heltzen badiogu, mugako nortasunaren nahastea duenaren oinarrizko kognizioak ez dira bereizten nortasun saiheskariaren nahastea, mendeko nortasunaren nahastea eta nortasun obsesibo konpultsiboaren nahastea dituztenen kognizioetatik; aldiz, nortasun histrionikoaren nahastea eta nortasun paranoidearen nahastea dituztenen kognizioetatik bereizten dira (Arntz et al., 1999). Kognizio espezifikorik ez baldin badu, bere buruaren eskema antolaturik ez duelako, nor den eta zer nahi duen garbi ez dakielako da. Egitura psikologiko eta identitate garbi bat ez edukitzean, ezegonkortasuna eta zatikamendua agertzen ditu.
‎Beren buruaz kognizio berezirik ez dute mugako nortasunaren nahastea dutenek, autokontzeptu antolatu eta definiturik ez baitute. Ez dakite nortzuk diren eta zer nahi duten. Psikologikoki ongi egituratu gabeak dira.
2012
‎Hori bezalako doktrina linealki sinple eta garbi bat, euskaldunak ez dauka ziur askoeskubiderik benetan serioa izan litekeela ere sinesteko. (...) Zenbat gerra inolako egonote da benetan gizadian sekula santa gehiengoak nahita, defentsako nahiz erasoko. Nola adierazten ote zuen «libreki» gehiengoak, zer nahi zuen, gerra batean. Alemaniantxekiarren aurka, Frantzian alemanen aurka, Aljerian frantsesen aurka, ErrumanianCeaucescuren aurka?
‎Hori bezalako doktrina linealki sinple eta garbi bat, euskaldunak ez dauka ziur askoeskubiderik benetan serioa izan litekeela ere sinesteko. (...) Zenbat gerra inolako egonote da benetan gizadian sekula santa gehiengoak nahita, defentsako nahiz erasoko. Nola adierazten ote zuen «libreki» gehiengoak, zer nahi zuen, gerra batean. Alemaniantxekiarren aurka, Frantzian alemanen aurka, Aljerian frantsesen aurka, ErrumanianCeaucescuren aurka?
‎Estatuen ikuspegi mugatzailea eta katastrofista izateaz gain, gehiegikeria bat eta oinarri gabeko analisia dela uste du Conversi k (1993), eta Laugarren Munduak beti kontsideratu dut traba egiteko ekimen baten aurrean gaudela, Laugarren Mundua, kreatibotasun handiarekin erantzunez, estatuak hezteko ahaleginean beldurrak uxatzen aritu da, eta benetan zer nahi duten erakutsi (Coulter, 2006).
2015
‎Kontuan hartzen badugu, gaur, era guztietako baliabideak ditugula istorioak kontatzeko, beste premia batek hartu du aurrea: pentsatzea, lehendabizi, zer nahi dugun kontatu, eta, hortik aurrera, gero, nola kontatu pentsatzea, betiere, testutik, argazkitik edo bideotik harago joanda.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia