Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.115

2000
‎Izan erabakitzeko proiektuan batez ere esaten da Euskal Herriak nahiko gaitasun eta ahalmen duela bere etorkizuna erabakitzeko, euskaldunok autodeterminaziorako eskubidea dugu. Guk geuk jarri behar dugu mahai gainean Estatu espainiar eta frantsesekin zein harreman mota nahi dugun , eta gure barnean zein eratako harremana eta antolaketa nahi ditugun ere bai. Dauden proiektu guztiak mahai baten inguruan eztabaidatzea proposatzen dugu eta gero, ateratzen dena erreferendum batera eraman Euskal Herriak erabaki dezan.
‎" Kataluniako hainbat kiderekin harremanak izan ditugu, proiektuak aztertu dira... baina gertatzen dena da hizkuntza mailan ez dagoela horrelakorik munduan, eta neurri batean dira bakarrik baliagarri beste esperientziak. Zer nahi dugun gutxi gorabehera badakigu, baina hori nola diseinatu, nola bideratu aztertzen ari gara" dio Mikel Arrizabalagak.
‎Orduan piztuko zen zalaparta! Kontuak kontu, ezin uka diseinu xinplea dela, deigarria izan gabe bere presentzia duena; dinamikoa da, gainera, urdinez jantzia eta mokoa goraka duela," heldu nahi dugun tokira dago begira" esan zuen aurkezpenean Andoni Ortuzar zuzendari nagusiak. Logotipo berria Zarauzko Euskal.com-TV enpresak sortua da.
‎Eta hori demokratikoki egiteko aukera bakarra dago, euskal herritar guztiei eskubide berdinak onartzea. Hortaz, Lizarra-Garaziren bidez bultzatu nahi dugun gatazkaren konponketa eta Udalbiltzaren bidez bultzatu nahi dugun nazio eraikuntza demokratikoa errealitate berdinaren alorrak dira.
‎Eta hori demokratikoki egiteko aukera bakarra dago, euskal herritar guztiei eskubide berdinak onartzea. Hortaz, Lizarra-Garaziren bidez bultzatu nahi dugun gatazkaren konponketa eta Udalbiltzaren bidez bultzatu nahi dugun nazio eraikuntza demokratikoa errealitate berdinaren alorrak dira.
‎Guk ez dugu pertzepzio hori. Modu egokienean aurrera egiteko modua da abertzaleen artean ituna egin eta definitzea Euskal Herria norantz eraman nahi dugun , oraingo zatiketa gainditu eta Euskal Herri subiranoa egiteko. Biolentziarena aitzakia da.
‎Bestea gaztelerazko espresioak hartzea da, azken aldi honetan gehiegi ikusten dena. Hor, batetik, errealitatea dago, hiri giroan jerga hizkuntza sartu nahi dugun bakoitzean gaztelerara jotzen dugula. Nobela errealista egiten duzun momentuan, hori bere horretan ekarri behar duzu?
‎Batasun europarra, batez ere, ekonomikoa eta monetarioa da. Ordea, hauek inportante izanik ere, zer-nolako batasun politiko egin nahi dugun zehaztea falta da. Batasun politikoa oso ahula da oraindik.
‎Baina etorkizuneko erronka nagusia hori da: edo asmatzen dugu bertso eskoletan benetan zer egin nahi dugun finkatzen eta prozesu hori artikulatzen, edo zilborreste nagusi bat eten egingo zaigu.
‎Akaso oso ikuspegi ezkorra emango nuen. Baina jakineko kontua da bertsolariok ez dugula nahi dugun huraxe esaten, errima-hitzek esaten uzten diguten hura baizik. Errima aukeraketak du beraz, beztasunaren errua.
‎Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu beharko genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira. Herrialdeen ahots propioa bermatu behar dugu, eta horretarako Herrialdeen Ganbera edo HerrialdeenBatzarra osatzea proposatzen dugu.
‎Martin Aranburu (EA): Alderdi abertzaleok, elkarrekin, planteamendudemokratiko bat egiten baldin badugu, inori eskubiderik kendu gabe baina gauregun ez daukanari emanda, eta guk nahi dugun etorkizuneko Euskal Herria horrelakoa izango da eta Espainia eta Frantziarekin horrelako erlazioak izango ditu esatenbadugu. Quebec-en egin duten modura?, eta lege-agintaldi batean (guk epea jartzen dugu) Gobernu espainiarrak hori onartzen ez badu, ekin diezaiogun beste bidebati. Zergatik ez du Gasteizko Legebiltzarrak subirano deklaratzen bere burua?
‎Aztertu nahi dugun gertaera, esandako aurrekin horiek gogoan direla, ia hiruurtetan luzatu zen, 1937ko ekainetik 1940ko martxoraino. 1937ko abenduaren 17koOrdenak eman zion izaera ofiziala auziari.
‎Kontseiluak eskainiriko eztabaida-foru bikainean ikasitakoa batetik, eta ur-teotanbilduriko ene esperientzia dela bestetik, ondoren, saiatuko naiz azaltzen zein diren, nire ustez, edozein saltoki euskalduntzeko hartu behar diren neurririk garrantzitsuenak.Eta, adibide moduan, euskaldundu nahi dugun saltoki hori, nagusiki erdalduna denhirian. Gasteizen, eman dezagun, kokatuko dut.
‎Eta hegoaldeko euskaldunek ere, ba ote dakigu benetan zer egin nahi dugun geurehizkuntzarekin. Etxean, eskolan, lagunen artean eta, kasurik onenean, kalean ereeuskara erabiltzeko prest gaude; baina guretariko zenbatek irakurtzen du eguneroEgunkaria?
‎Tenedoreak asko balio du, baina ez zopa jateko. Adierazi nahi dugun gauzada, borroka nazionalerako, bestelako kontzeptuak asmatu behar direla. Sexuen ustiaketaklaseen ustiaketarekin alderatzea, sagarrak udareekin alderatzea bezalakoa da.
‎Prentsaurrekoetarako aholku praktikoetara joz, diogun ezen audioak problema franko sortzen dituela, iturri honetatik zuzeneko deklarazioak hartzen ditugunean. Mikrofonoak ondo kokatu behar dira, prentsaurrekoaren berri nola eman nahi dugun kontuan harturik, desberdina baita zuzenean dena erretransmititzea ala informazioa laburbiltzearren estudioan pasarte batzuk hartuz muntaia egitea.
‎Honekin ez dugu esan nahi merkatu nazionalak nazioa egiten duenik edo nazioaren ezaugarri bat merkatu nazionalarena denik, ezta gutxiagorik ere. Azaldu nahi dugun gauza bakarra honako hau da: merkatua nazionaltzat hartzeak burgesiaren interesei erantzuten dio, horretarako nazioaren oinarria beharrezkoa zaiolarik.
‎hizkuntza abiapuntutzat harturik eraikiko litzateke nazioa, eta hizkuntzari esker hitz egin ahal izango litzateke kultura nazionalaz. Baina, eta hemen legoke guk aztertu nahi dugun arazoaren gakoa. Estatuaz hitz egiterakoan, garbi antzeman daiteke Fichte-k ikusmolde iraultzailearekin duen lotura.
‎Hain zuzen, ez dago onarpen zabala izan duen nazionalismoaren inongo teoria zehatzik7, eta kontzeptu horrek izan duen bilakaera historikoa ikusi ondoren, agian nazionalismoaz baino nazionalismoez hitz egin beharko genuke. Beraz, gure ikerketaren norabidetik ez aldentzeko, aukera egin beharrean aurkitzen gara, eta aztertu nahi dugun egoera argizta dezaketen nazionalismoaren teoria zehatz batzuen bila joko dugu, geure burua kokatu dugun denboraldian eta euskal nazionalismoaren kasu zehatzean, frantsesa eta espainiarra ahaztu gabe, noski?
‎Esmeraldak duen edertasuna berezkoa du, eta edertasun hori ez da izenaren ez poetak kanta diezaiokeenaren fruitu. Zeren eta, nominalistek erran dezaketenaren kontra, izenak ez du izanarekin zerikusirik, ezta izanak izenarekin ere, hitz onomatopeikoetan izan ezik, eta, beraz, bi gauza dira izena eta izana, eta ezin dira nahastu, argitu nahi dugun errealitatearen nahasteko eta iluntzeko ez bada. Eta esmeraldak duen berezko edertasun hori, zalantzarik ez, numeroei lotua dago, eta haien ondorea da —esmeraldaren berezko numeroena—, zeinek pisuaren, konposizionearen eta kristalaren estrukturaren berri emaiten diguten.
2001
‎IKUSKIZUNEN kulturan oso zaila da bereiztea benetan zer ikusi, jakin eta sakondu nahi dugun edo gizartean norbait izateko zer ikusi, jakin eta gainetik pasa behar dugun. " Port Aventura" ra edo Pariseko" Eurodisney" parkera joan behar den bezala, Guggenheim museora joan behar da, nahiz eta artea ez gustatu edo ez interesatu.
‎Aurrekontuetan baiezkoa eman zitzaien, eta bertan, besteak beste, zipaioei 50.000 milioi pezeta (2 miliar bat libera) ematea eta diru pila bat energia proiektuak aurrera eramateko bideratzea jasotzen zen. Energiari buruz ari garelarik, denen artean erabaki behar dugu zein energia plan nahi dugun . Gaur egungo gobernu eta parlamentuaren bidez, eskuinak erabakitzen du energia planek nolakoak izan behar duten.
‎Atzo lur bat haratago sentitzen ginen eta gaur lur bat honatago. Askatasuna, hots, utopia, kausitu nahi dugun lur hori' Lur bat haratago' kausitzen da beti ere
‎Digitalizazioak, aldiz, soinua sistema bitarrera (0 eta 1 zenbakien arteko konbinaketa multzoa) bihurtzen du; ondorioz, kalitatean aurrerapen handia eskaintzeaz gain sistema honek soinua erabiltzeko bide berriak zabaldu ditu. CD bat erabiliz, nahi dugun puntuan hasi edo moztu dezakegu abestia, diskoak aurrez programa daitezke eta LP zaharrek baino edukiera askoz handiagoa dute. Aurrekoaren barietatea den" DVD-Audio" an, berriz, talde edo kantari baten diskografia osoa gorde dezakegu eta minidisc delakoa oso erabilerraza suertatzen da prentsaurreko edota unitate mugikorretan, bere tamaina txikia dela-eta.
‎komikoa, dramatikoa eta tragikoa. Usuenik azkeneko biak erabiltzen ditugu, edozein gertaerari guk nahi dugun tonua eman diezaiokegula kontuan izan gabe.
‎Valentzian, Cuencan eta Palman egon gara. Jendearen erantzuna oso ona izan da eta disko honekin lortu nahi dugun helburuetako bat horixe da, gehiago ateratzea.
‎EAn uste dugu gaia serioski hartu behar dela eta, horregatik, defendatu dugu europar arazoetarako saila sortzea, eta atzerriko politika egiteko orain arte erabili ditugun moldeak aldatzea, medioak eta dirua jarriz. Independentzia nahi badugu, gaurdanik hasi behar dugu azaltzen eta demostratzen zertarako eta nolakoa nahi dugun ".
‎Ezinbestekoa da eta osasungarria, hori da bide egokia (batzuetan ikasleak" asaldatu" egiten dira, nor bere buruari exijitzea, noski, errepikatzea baino zailagoa baita) eta gainera edozein emakumezko/ gizonezko idazleren eguneroko esperientzia da: espresatu nahi dugun horretara hurbiltzen den zerbait lortu arte hitzekin eta formekin borrokatzea.
‎Konferentzian euskal sozialista gisara gure jarrera argitu behar dugu, alegia, gure etxean ideiak oso garbiak izan behar ditugu lehenik. Hortik aurrera, alderdi kideek beharrezko ikusten badute, akordioa zein indar politikorekin gauzatu nahi dugun zehaztu behar dugu, baita zein akordio mota ere bai. Horretarako baina, alderdi kide guztiek, gai guztietan, hots, udalgintza, ekonomia, kultura baita autogobernuari edo independentziari buruz duten iritzia ondo ezagutu behar dugu.
‎Hona oreka emozionalaren gakoa: zer garen (eta daukagun) eta zer izan (eta eduki) nahi dugun jakin eta hori guztia lasaitasunez eta umore onez hartzeak ematen duen oreka.
‎Erdietsi nahi dugun itxura fisikoa iristea dela eta, beste hainbat sistema baino bisturia nahiago izateko arrazoia, hein handi batean, gizartean nagusitu den egundoko erosotasuna da: gorputza zizelkatu eta malgu mantentzea kirol eginez lor dezakegun arren, metodo hori askozaz ere luzeago eta mantsoagoa izateaz gainera, diziplina zorrotzagoa eskatzen du bisturiak baino.
‎Deia Telefónica-z bestelako konpainia baten bidez egin nahi badugu bere eskaintzei onura atera diezaiegun, OPERADOREAe horri dagokion aurrezenbakia markatu beharko dugu eta, ondoren, hitzegin nahi dugun abonatuaren telefono-zenbakia.
‎eguneroko eskolak prestatzeko ditugunbenetako baldintzak izan behar ditugu oinarri. Ordubeteko saioa prestatzeko bostordu izanez gero, nahi dugun bezalako testua berehala lortzeko aukera izanda etaprozedurak eskatzen digun materiala egiteko behar den tresneria guztia eskura, osoeskola biribilak prestatu ahal izango dira seguru asko. Baina, bizi dugun egoerakez dauka inondik ere horren antzik.
‎Edukia mezua bera da, komunikatu nahi dugun zer hori. Edukiak zehazteko momentuan, oso baliagarriak izan dira testu-moten inguruan argitaratutako lanak.
‎Lana egiteko, Euskaldunon Egunkariatik hiru berri labur eta HABE aldizkaritik artikulu bat hartu ditugu. Hartu esan dugu eta ez aukeratu, hain zuzen ere, erakutsi nahi dugun fenomenoa edozein testutan gertatzen dela frogatu nahi baitugu; eta aukeratu izan bagenitu, interesatzen zaizkigunak aukeratu izana leporatu ahalizango ziguten.
‎Hizkuntza-trebetasun bakoitzean (mintzamena, idazmena, entzundakoarenulermena eta irakurmena) ikasleak zer egiteko gai izan behar duen azaltzenziguten. Helburu zehaztuen atalean, aldiz, nozioak (proposiziozko esanahiak, ZER adierazi nahi dugun ) eta funtzioak (esanahi ilokutiboak, ZERTARAKOhitz egin edo idazten dugun) agertzen ziren. Baina, helburuak sailkatu etazerrendatu ez eze, egitarauak sekuentziatu ere egiten zituen ikas-prozesuan.Dagokigun kasuan, oinarrizko maila xede izanik, sei urratsetan banatu genituenaurretik aipaturiko helburuak.
‎Benetan erabiltzen den hizkuntza klaseratzeko aukera ematen digute testuerrealek. Batzuetan, zailtasunak izan ditzakegu nahi dugun testua aurkitzeko; baina, ikusi dugun bezala, ahozko testuen kasuan, aldez aurretik prestaturikogidoirik gabeko grabazioek hizkuntzaren arlo gehiago biltzen dituzte beren baitan.Izan ere, Abe, Carton, Cembalo eta Regent-ek adierazten duten moduan «testuerrealak formaren bidez esanahia transmititu nahi duen bitartean, testu didaktikoaesanahiaren bidez forma transmititzen saiatzen da».
‎garatu eta landu gabe dirau oraingoz, sarritan ez baitago identifikazio zuzenik. Hona hemen galdera bi zer adierazi nahi dugun biribiltzeko: Nola hartzen du usaina gure gorputzak?
‎Horrela izango da aurrera ere, biziko baldin bada. Hauta dezagun, bada, behin eta betiko zer nahi dugun : euskara garbia ala bizia.
‎–Zer nahi dugun –Gaiak, gaurkoak eta betikoak, hemengoak eta nonahikoak.
‎Batasun-bidez abiatzekotan, nahitaezkoa da, aldez aurretik, zer batu nahi dugun jakitea; zein diren euskalkien arteko bereizkuntzak ezagutzea. Euskara norberaren" amaren hizkuntza" dela uste duguino, eta ez auzokoaren amarena, batasun-bidean gara beti.
‎Beheraxeago, egia esan, aitortzen ere du, nahiz oraindik ez izan, izateko bidean gaudela bederen: " Berriro ere..., ez dugun, nahi dugun eta behar dugun benetako eta urte osoko Euskal Unibertsitate demokratiko eta herritar baten oinarria eta sustraia izan nahi duela adierazi du".
‎Gogoan dut euskaraz ez dakiten euskal herritarren hizkuntza harresia aipatu niola, besteak beste. Halaber, esan nion osasungarri litzatekeela, erdal hiztunen herritartasunarentzat bezala euskal hiztunon bertakotasunarentzat ere (euskara inoren aurka erabili baino, euskara geure buruen alde baliatu nahi dugun euskal hiztunontzat, alegia), euskal komunitate osoak gure arazo, kezken eta nahien berri izatea. Horretarako, euskal lanak –tartean eta nabarmen, Mitxelenarenarenak berarenak–  ezagutaraztea guztiz beharrezkotzat jotzen nuela erantsi nion.
‎Horretarako, ordea, konplexurik gabe eta handikeriazko menturarik gabe jokatu beharra eta jokoa banatu beharra (administrazioa, unibertsitatea, erakundeak, hiztunak...) azpimarratzen zituen Mitxelenak. Baina nola lortu horrelakorik, nolakoak garen, zein buruhauste ditugun, zertan gabiltzan, noiz eta nola zer nahi dugun ezagutarazten ez badugu, zer garen, zer izan nahi dugun eta nola izan nahi dugun komunikatzen ez badugu. Mitxelena bezalako maisu handi baten lanik sentituenak ezagutarazten ez baditugu?
‎Esate baterako, ez dakit non ikasi duen U. jaunak zer nahi dugun euskaltzain garelakook. Ez dut uste gure barrena, Jainkoak bezala, irakurtzen duenik eta ez du esaten zein dokumentutan azaldu dugun" euskal-ioskera bera gainazpikatu ta itzulipurdikatzeko" borondate hori.
‎A rrazoi bat daJaki n-en 125 zenbakian aipatzen genuena; labur esanda: gizartearen gehiengoak euskararekiko adierazten duen interesaren azpian dagoen motibazio apala ez da nahikotasun mailara iristen berreskuratu eta normaldu nahi dugun hizkuntza gutxituak eskatzen duen ahalegin mardulari erantzuteko. Gogoan izan, kasu honetan, plangintza zorrotzak proposatzen zirela.
‎Urtero euskararen mundura jende berri asko txertatzen da. Askok nahi dugun neurrikoa ez izanda ere, bistan da soziolinguistikoki euskara integrazio-faktore izan dela, eta hala dela: euskaldunberrien kopuruak hori erakusten du, Deredua bere seme-alabentzat aukeratzen dituzten gurasoek gauza bera erakusten dute.
‎Bestalde, ordea, ez du inoiz zientziaren bide segurua aurkitu. Behin eta berriz atzera egin behar dugu bertan bideak nahi dugun helburura eramaten ez gaituelako eta, horrela, Metafisika iritzi ezberdinen borroka-lekua bihurtu da. Egoera tamalgarri hau gainditzeko Matematikari eta Fisikari begiratu behar diegu, hauetan gertatu den metodo aldaketa ulertzearren.
‎Horrek ez du ukatzen ‘lege’ izenez kanpotik datozkion adibideek, erakustaldiek, ez dutela giza gogoa argitzeko ahalmenik. Baina, azkenean, laguntza eta argitasun guztiak gogoan dituela, maitatuz osatuko du gizakiak bere burua eta gizartea ere gaur eta historian, denok osatzen dugun eta denon gogoko eratuta nahi dugun gizartea. Eta, batez ere, gizakiaren amaiera Jaungoikoa maitatzea da, Jesukristok begiz begi Maitasuna ikustea eta Maitasunaren seme izatea emango dionean; hau da, Jaungoikoa ezagutzea, bere altzoan murgildurik ezagutzea emango dionean.
2002
‎Adopziorako lehen pausoa erabakia garbi hartzea da, aukera honen inguruan hausnartzea eta haur bat adoptatzeak zer esan nahi duen oso argi izatea. Ume Alaia Adopzioan Laguntzeko Elkarteko idazkari Henrike Eguzkitzaren esanetan, «adopzioa ez da solidaritate ekintza bat, bizitza apustu bat da eta, nolabait, ekintza egoista ere bada, guk hainbeste nahi dugun umea lortzen dugulako». Egoismoa aipatzen du Eguzkitzak, baina ez da ahaztu behar, noski, haurrak berak lehen ez zituen baldintza egokiak eta benetako familia bat lortzen duela.
‎Zeren bozkatzera joan behar genuke? Errepublikarrak gara, naski, batzuek ez uste izan arren, baina Euskadikoa da guk nahi dugun Errepublika. Eguna etorriko delarik, haren alde bozkatuko dut, haatik, ez gaude horren bezperan, iparraldetik bederen.
‎Bezero garen banku nahiz aurrezki kutxaren sukurtsalik hurbilena bisitatzeko ordua, beraz. Kutxazain automatikoan txartela edo libreta sartu ondoren, pantaila batek galdetuko digu ea eragiketak zer hizkuntzatan egitea nahi dugun . Hori da esaterako BBK, Caixa, Kutxa, Vital Kutxa eta Euskadiko Kutxaren kasua.
‎Corpusa lematizatua da, hots, testu hitz bakoitzari forma estandar bat erantsi zaio, hiztegi sarrera moduko bat, eta horri esker, bilatu nahi dugun hitzaren aldaera guztiak aurkituko ditu bilatzaileak: hala eta guztiz ere jarriz gero, alan da guztiz be eta halaz eta guztiz ere bilatuko ditu.
‎Horietatik 600ek beste batzar bat osatzen dute eta Udalbiltza beraiek direla diote. Ni ez naiz sartuko orain gatazkan beste biltzar batekin, guk argi dugu zer nahi dugun , zein den egoera eta gu gure bidea jorratzera goaz.
‎Kataluniako sozialismoa, PSOEren atzetik joan gabe, batzutan, bere abangoardia da. Hau da guk jarrituko nahi dugun eredua.
‎Bezeroak, bilatzaile baten bidez, desio duen data eta leku bat aukeratu eta atariak bi parametro horiekin bat datozen eskaintzak zerrenda batean bilduko ditu. Gainera, batzuetan, xahutu nahi dugun dirua ere zehaztu dezakegu, eta horren arabera zerrenda berri bat agertuko zaigu. Guk hiru laukiak bete ditugu-data, lekua eta xahutu nahi dugun kopurua-eta bila genbiltzana aurkitu dugu:
‎Gainera, batzuetan, xahutu nahi dugun dirua ere zehaztu dezakegu, eta horren arabera zerrenda berri bat agertuko zaigu. Guk hiru laukiak bete ditugu-data, lekua eta xahutu nahi dugun kopurua-eta bila genbiltzana aurkitu dugu: asteburua Bartzelonan, nahiko prezio onean.
‎Gure buruhausteei irtenbide egokia emango dien eskaintzaz gain, egin nahi dugun bidaiaren inguruko informazio ugari lor dezakegu sarean. Bidaia-agentziek, atari turistiko nahiz agentzia birtualek, bidaia-gidek, erakunde ofizialek... makina bat web gunek eskaintzen du bidaia hobeto prestatzen lagunduko digun materiala:
‎Lothse edo beste mendi batera joan dudan gaude. Lagunen araberakoa ere bada, Carlos Paunerrekin egon naiz Cho Oyun, eta Lothsera joan nahi dugun taldetxo bat bildu gara. Bestetik, Pakistanen ez naiz inoiz izan, eta ezagutzeko gogo handia dudalako goaz G-II-ra.
‎Zer lortu nahi dugun gizartearentzat, horixe da galdera. Niretzat, ongizatea gero eta gehiago banatzea, edo giza eskubideen lorpenetan aurrera egitea, esaterako, helburu desiragarriak dira.
‎Gero, deskriba dezagun kritikatu nahi dugun jokaera edo egoera, lehen pertsonako mezuen bidez: gure iritziak dira, ez gehiago eta ez gutxiago.
‎Argazkiak errebelatzera eramatean, matea ala distiratsua nahi dugun galdetu ohi digute, hau da, paper satinatua ala distiratsua aukeratu beharko dugu.
‎Irudia nola hartu nahi den zehaztea da, argazkiarekin zein mezu transmititu nahi dugun zehaztea.
‎Liburu hau etorkizunean jorratu nahi dugun lan-ildo baten hasiera da, EuskalHerriko ekonomiaz zeresanik duenarentzat irekita dagoena. Egin nahi dugun bidehorretan, ekarpen berriek liburuak dituen gaien inguruko hutsuneak eta ikuskeraeta metodologia-aniztasunak aberastuko dituzten itxaropena dugu.
‎Liburu hau etorkizunean jorratu nahi dugun lan-ildo baten hasiera da, EuskalHerriko ekonomiaz zeresanik duenarentzat irekita dagoena. Egin nahi dugun bidehorretan, ekarpen berriek liburuak dituen gaien inguruko hutsuneak eta ikuskeraeta metodologia-aniztasunak aberastuko dituzten itxaropena dugu.
‎Nabarmena da ildo horretan Jaurlaritzaren lehen Hezkuntza Sailburuak, Pedro MigelEtxenikek, esandakoa, 1981eko otsailean antolaturiko Unibertsitatearen inguruko sinposiomean: «Euskalerrikoa eta euskerazkoa nahi dugun unibertsitatea agurtzen dut...» (Hainbat egile, 1982: 9). 1984ko Eusko Jaurlaritzaren gobemu-programak honela zioen:
‎–Eraiki nahi dugun gizarte-ereduaren erreprodukzitzaile izatensaiatzen gara eta hala izaten jarraitu nahi dugu. Belaunaldiberriak gero eta euskaldun jantziago datozkigu, gure ingurunehurbilean urrats handiak eman dira..., eta paradoxikoa badenarren, denon artean erein dugun hazi horrek une honetan ezdigu eskatzen gure jarrera euskararen aldekoa izatea, eskatzendigu gure joera euskaltzalea izatea, eta horretarako jarrera onabaino gehiago behar da?.
‎–Eraiki nahi dugun gizarte-ereduaren erreprodukzitzaile izatensaiatzen gara eta hala izaten jarraitu nahi dugu. Belaunaldiberriak gero eta euskaldun jantziago datozkigu, gure ingurunehurbilean urrats handiak eman dira..., eta paradoxikoa badenarren, denon artean erein dugun hazi horrek une honetan ezdigu eskatzen gure jarrera euskararen aldekoa izatea, eskatzendigu gure joera euskaltzalea izatea, eta horretarako jarrera onabaino gehiago behar da?.
‎Eraiki nahi dugun Euskal Unibertsitatean, euskaraz idatzitako testuliburuak, artikuluak, hitzaldiak eta abar behar-beharrezkoak izango dira; beraz, arlo horretandauden hutsuneak hain nabarmenak baldin badira, zergatik ez dira testuliburugehiago euskaraz idazten?
‎Aztertu nahi dugun lehen okerbidea kontzeptuen gehiegizko kontrola dei genezakeena da. Hau da, espezialistak gaia (errealitate konplexua, bestalde) ongi ulertzendu, eta nahikoa du oinarrizko elementu lexikoak jaso edo ematearekin, testuaulergarri izan dadin.
‎Aurrena izena eta segituan izenari dagozkien izen-osagarriak ematea irizpidekomunikatibo batetik zuzenagoa da; baina itsatsi nahi dugun izen-osagarria luzeadenean, edo/ eta bere bamean beste izenak eta beste azpiosagarriak daramatzanean, ez da soilik zuzenagoa baizik-eta beharrezkoa, ezinbestekoa, beti ere ikuspuntukomunikatibo huts batetik, zein baita artikulu honetan dagokiguna?.
‎Gure kasuan, ikerketa aurrera eramateko aukeratutako analisi-metodoamikrohistoriatik gertu dagoela esan daiteke; gainera, metodo kualitatiboa da, batezere. Gure ustez, ikertu nahi dugun errealitatea bere sakontasunean aztertzeko, lanabes ona da metodo hau. Gainera, erabiliko dugun dokumentazioak berak, eskatzen?
‎Horrez gain, historiak sortzen saiatzen gara, narrazioaz baliatuta, tropo literarioz beterik, gure tramaren eta egituraren abiapuntu eta ardatz gisa halako nazioaedo delako klasea edo pertsona hartuz. Beraz, zer-nolako diskurtsoa sortu nahi dugun , halako protagonista zehatza eta mugatua hartuko genuke, ondoren, paradigmaaplikatuz, ondorioak eta azalpenak lortzeko. Berriz ere, ondoko galdera zehatza etaerradikala sortu zaigu.
‎Hori horrela egitea ahalbidetu, eta politika ireki eta garden baten bidez hiritarrei egoeraz jabetzea lortzen bada, arriskuak objektibatu arren, zifra eta formuletara mugatu arren, arrisku-katearen sinesmenak azken batean onarpenaren auzia pizten du berriro. Izan ere, modu horretan,, nola bizi nahi dugun –galdera pizten da berriro.
‎Izan ere ez da makala iluntasuna gauza hauek idoro behar diren oihanean, eta iritsi nahi dugun helmugarako ez da sarri zapaldutako bidezidorrik, eta bidexka ziurrak ere ez dira bidaztia geldiaraz lezakeen oztopo gabekoak izaten. Eta hauen artean da erabilera arrunteko hitz berrien eta zaharren arteko desadostasun oro:
‎Lexiko-itzultzaileek lexikoa eta erregela-multzoa argitzeaz eta osatzeaz gain, erregela-sistema sekuentzial anitzak bideratzen dituztenez, aipatutako 3 mailak lau, bost edo nahi dugun kopurura eraman daitezke. Honetaz balia gaitezke hainbat hobekuntza egiteko, eta horietako bat morfotaktika ez-jarraituaren kontrola izan daiteke.
‎Lehenik eta behin, marrazkia egin behar dugu. Horretarako, apaindu nahi dugun objektuaren neurriak hartuko ditugu, eta hartutako neurriekin landare-paperean eredu bat egingo dugu. Finkatutako landare-papera metalezko xaflan jarriko dugu, lan egiten dugun bitartean mugi ez dadin.
‎Bexamel saltsa esne-saltsa da, eta roux batekin gizentzen da (gurinaren eta irinaren nahasketa). Gurinaren eta irinaren proportzioak berdinak dira, eta aldatu egingo dira egin nahi dugun bexamel-motaren arabera. Bexamel saltsa egitea Jarri esnea ontzi batean berotzen; bestalde, bota gurina kazola batean eta, deseginda dagoenean, bota irina eta utzi hozten, baina ez hartu kolorerik.
‎Erretako egosketa-denborak ondo kalkulatzeko, kontuan hartu behar da prestatzen dugun 500 g haragi bakoitzeko 20 eta 25 minutu bitarte behar direla labean egosteko. Haragia bere puntuan erretzeko trikimailu batzuk Erre nahi dugun haragia samur eta leun geratzeko, aurreko egunean ura eta gatza dituen gatzun batean sartu behar da. Gatzaren dentsitatea haragiaren tamainaren eta beratzen ematen duen denboraren araberakoa da (zenbat eta haragi-tamaina handiagoa izan, orduan eta gehiago beratzen du gatzunetan; normalean, 8 ordu inguru behar baino gehiago izaten dira).
‎Irudiak guk geuk eskuratu edo egin ditzakegu hainbat materialez, eskaiolaz, marmolinaz, maché paperaz eta abarrez, baina oraingoan marmolinaz erabakiko dugu, lan egiteko material erraza baita, akabera errealista eta dotorea eskaintzen duena. Irudiak baditugu, saiatu egingo gara kolorerik gabeko mediumarekin egiten, Jaiotza margotu nahi dugun koloreetako akuarela sintetikoekin, bai eta berniz zeramiko satinatuarekin eta pintzelekin ere. Berniz horien artean, liner bat egongo da aurpegiko ezaugarriak koloreztatzeko, eta belaki bat, pintura lausotzen eta homogeneizatzen lagunduko diguna.
‎kultur elkartearen ekimena izan da hau. Ikastolari eusteko apostua egin genuenetik argi izan dugu Ikasberrikoek zer nahi dugun eta ekitaldi hau ere horren inguruan ulertzen da.
‎Ez dakit; beharbada ez da beste biderik, eta ezinbestekoa da euskarak ahulezia horretan segitzea epe luze batean. Ez dakit, benetan diot, euskaltzaleok nahi dugun kontsolamendua den horrela pentsatzea edo benetan errealitateak eskatzen duen zerbait den. Baina batera nahiz bestera izan, ez dut dudarik euskaltzaleok hartu behar dugula aitzindaritza hausnarketa honetan, ez dugula besteren esku uzten ahal gogoeta hau, eta jakin behar dugula non gauden:
‎Ez, ez dugu beste alde batera begiratu behar, aukerak ditugu gaurko eta etorkizuneko erronkei aurre egiteko, tamainaz txiki diren neurrien bidez, beharbada. Baina, horrela, irudikatuz joango gara etorkizunerako nahi dugun euskal unibertsitate sistema.
‎Orduan, jakina egingarria dela euskal unibertsitatea! Kontua da zerrenda horietan nora begiratu nahi dugun . Eta gure begiek lehenbiziko zerrendara begiratu nahi badute, hoberenen zerrendara —ez dut esango hoberenen artean sartzeko baizik hoberenei begiratzeko bakarrik, hori aski baitzait—, orduan ez dut uste hain erraza den euskal unibertsitatea egitea.
‎Demografikoak: hau izan daiteke batzuentzako arazo nagusietakoa, baina hemen ere antolatu nahi dugun Unibertsitateak jarriko ditu mugak. Egun ezin dugu pentsatu edo diseinatu eredu zaharkituetan oinarritutako Unibertsitatea; gure ustez, Unibertsitate horren ezaugarri nagusietako bat malgutasunak behar du izan, eta hori antolaketa txiki batekin egin daiteke (egingarriagoa dela esango genuke).
2003
‎Zure ustez, euskaldunok nahi dugun euskarazko egunkariaren nolakoa ez dagokizu zuri erabakitzea. Baina zein aholku emango zenieke egunkari berria eratuko dutenei?
‎Pertsonak aldi baterako gara baina EAJren oinarrizko planteamenduak argi daude eta mementoan mementoko praktika politikoa egiten dugu. Argi dugu zer garen eta nora joan nahi dugun .
‎Zirrikitua ere ekimenean dago. Pixkana bada ere, euskaldunok jarraitu behar dugu ikasten, sortzen, pentsatzen, saiatzen, denontzako etorkizun hobea diseinatzen… eta gure burua aztertzen, zer nahi dugun batzuk eta besteek, nola errealitate bihurtu, zer akats egin ditugun… Mendeetan zehar egindako lanez, ur tantoek haitzak zulatzen baitituzte.
‎Guk, euskaldunok aldiz, botere publikoa herriarengandik hurbil dagoen botere bezala ulertzen dugu. Hegoaldean bi autonomia erkidego ditugu eta zer-nolako botere publikoa nahi dugun frogatzen ari gara. Iparraldean, tamalez, oraindik ez dugu, baina, hemen ere guretzat botere publiko hori nahi dugu.
‎Ezker abertzalea urte luzeetan ibili da bere posizioaren legitimazioa gainontzekoen erantzukizun edo borondate ezean bilatzen: «Guk nahi dugun ibilbidetik besteak ez doazen moduan, hemen ez da ezer aldatu eta, beraz, zoritxarreko patu batek borroka bide guztiak zabalik mantentzera behartzen gaitu». Ez ikusi, gorra edo ez jakinarena egin arren, garai hau amaitu da:
‎Behin aurreasignatutako operadorea aukeratu eta gero ere, hainbat operadoretan alta eman (doanekoa eta erraza da, eta ez da kuotarik ordaindu behar) eta egin behar dugun dei motaren arabera erabiltzen baditugu( nahi dugun operadorearen aurrezenbakia markatuz), dirua aurrez dezakegu.
‎Hortik aurrera, aukerak mugagabeak dira, baina betiere bi galderari erantzun beharko diete: zer nahi dugun argiztatu eta nolako argi motaz egin nahi dugun, bi gai horiek erabakiko baitute gure etxea argiz nola jantzi.
‎Hortik aurrera, aukerak mugagabeak dira, baina betiere bi galderari erantzun beharko diete: zer nahi dugun argiztatu eta nolako argi motaz egin nahi dugun , bi gai horiek erabakiko baitute gure etxea argiz nola jantzi.
‎Nola ordaindu nahi dugun -eskudirutan ala txartelaren bidez-argi eta garbi adierazi behar zaio bulegokoari.
‎Lehenago egon gabeak ginen edo hobeto ezagutu nahi dugun hiri batera iristean, turismo bulegoa erreferentzia gune nagusitzat hartzen dugu bidaiari askok.
‎Ikertu nahi dugun gaiaren testuingurua zehazteko, esan behar da, XVIII. mendeko Europan kontraste handia zegoela populazioaren gehiengoaren eta aberatsen klasearen artean. Populazioaren kopuru handi baten bizi-maila neurri minimoetan zegoen orduko gizarte guztietan eta, bitartean, gutxi batzuk oparotasunean bizi ziren.
‎92 Nabarmena da ildo honetan Jaurlaritzaren lehenengo Hezkuntza Sailburuak, Pedro Migel Etxenikek, esandakoak 1981eko otsailean egindako Unibertsitatearen inguruko sinposioan: «Euskale-rrikoa eta euskerazkoa nahi dugun unibertsitatea agurtzen dut». Zenbaiten artean (1982):
‎Giro horretan, beharrezkoa zen euskal kulturgintzan, oraindik ez zen euskalgintza hitza erabiltzen? ari ziren pertsonak, taldeak eta erakundeak bateratzea, «zer nahi dugun , noraino joan behar dugun, zein bide urratu behar, zein urrats eman behar dugun jakitea eta elkarrekin erabakitzea»101 UEUk zenbait ahalegin bultzatu zituen bide horretan, eta horren ondorio izan zen 1976ko urriaren 31n Durangon, bertako Euskal Liburu eta Diskoaren Azokarekin batera egindako batzarra; UEUk proposatuta, Xabier Mendiguren izan zen moderatzailea. Ehun lagun inguru bildu ziren:
‎Funts batetik bestera mugitzeko interesa badugu, helburuko erakundera jo behar dugu eta, horretarako, dokumentu baten bidez, gure beste erakundearen funtsa eskualdatzeko eskatu. Egun berean, funtsa eraman nahi dugun erakundera joango gara, eta beste erakundera pasatzeko eskatuko diegu. Bost egun igaro ondoren, dirua funts berrian eduki behar dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 252 (1,66)
Consumer 248 (1,63)
Argia 223 (1,47)
ELKAR 151 (0,99)
LANEKI 147 (0,97)
UEU 132 (0,87)
Jakin 93 (0,61)
Alberdania 69 (0,45)
Pamiela 58 (0,38)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 58 (0,38)
Euskaltzaindia - Liburuak 48 (0,32)
Booktegi 45 (0,30)
Hitza 44 (0,29)
Open Data Euskadi 43 (0,28)
Susa 37 (0,24)
Urola kostako GUKA 32 (0,21)
Uztaro 26 (0,17)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 24 (0,16)
goiena.eus 23 (0,15)
Ikaselkar 22 (0,14)
Maiatz liburuak 21 (0,14)
hiruka 20 (0,13)
aiurri.eus 19 (0,13)
Jakin liburuak 19 (0,13)
Noaua 18 (0,12)
Uztarria 16 (0,11)
Guaixe 15 (0,10)
EITB - Sarea 14 (0,09)
erran.eus 14 (0,09)
aiaraldea.eus 14 (0,09)
uriola.eus 14 (0,09)
Karmel Argitaletxea 12 (0,08)
Aldiri 12 (0,08)
alea.eus 12 (0,08)
Herria - Euskal astekaria 12 (0,08)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 8 (0,05)
Zarauzko hitza 8 (0,05)
Txintxarri 8 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 8 (0,05)
Maxixatzen 7 (0,05)
ETB dokumentalak 6 (0,04)
Kondaira 6 (0,04)
Labayru 6 (0,04)
barren.eus 5 (0,03)
Aizu! 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
Karkara 4 (0,03)
Goenkale 3 (0,02)
aikor.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Anboto 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
ETB serieak 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan guzti 59 (0,39)
nahi izan hori 52 (0,34)
nahi izan erabaki 45 (0,30)
nahi izan leku 32 (0,21)
nahi izan toki 30 (0,20)
nahi izan ala 26 (0,17)
nahi izan galdetu 25 (0,16)
nahi izan modu 24 (0,16)
nahi izan pentsatu 22 (0,14)
nahi izan helburu 16 (0,11)
nahi izan gu 15 (0,10)
nahi izan informazio 15 (0,10)
nahi izan jakin 15 (0,10)
nahi izan adierazi 14 (0,09)
nahi izan bide 13 (0,09)
nahi izan ere 13 (0,09)
nahi izan mezu 13 (0,09)
nahi izan gai 12 (0,08)
nahi izan gizarte 12 (0,08)
nahi izan herri 12 (0,08)
nahi izan zehaztu 12 (0,08)
nahi izan bakoitz 11 (0,07)
nahi izan Euskal Herria 10 (0,07)
nahi izan hitz 10 (0,07)
nahi izan beste 9 (0,06)
nahi izan era 9 (0,06)
nahi izan eredu 9 (0,06)
nahi izan etorkizun 9 (0,06)
nahi izan hizkuntza 9 (0,06)
nahi izan hura 9 (0,06)
nahi izan eztabaidatu 8 (0,05)
nahi izan gauza 8 (0,05)
nahi izan herritar 8 (0,05)
nahi izan ikusi 8 (0,05)
nahi izan mundu 8 (0,05)
nahi izan produktu 8 (0,05)
nahi izan proiektu 8 (0,05)
nahi izan aukeratu 7 (0,05)
nahi izan errealitate 7 (0,05)
nahi izan esan 7 (0,05)
nahi izan euskaldun 7 (0,05)
nahi izan hautatu 7 (0,05)
nahi izan irudi 7 (0,05)
nahi izan jende 7 (0,05)
nahi izan pertsona 7 (0,05)
nahi izan unibertsitate 7 (0,05)
nahi izan zerbait izan 7 (0,05)
nahi izan aldaketa 6 (0,04)
nahi izan eremu 6 (0,04)
nahi izan hezkuntza 6 (0,04)
nahi izan ideia 6 (0,04)
nahi izan testu 6 (0,04)
nahi izan aldiro 5 (0,03)
nahi izan ar 5 (0,03)
nahi izan baizik 5 (0,03)
nahi izan bakar 5 (0,03)
nahi izan definitu 5 (0,03)
nahi izan egitura 5 (0,03)
nahi izan egoera 5 (0,03)
nahi izan euskal 5 (0,03)
nahi izan euskara 5 (0,03)
nahi izan fitxategi 5 (0,03)
nahi izan garai 5 (0,03)
nahi izan irudikatu 5 (0,03)
nahi izan jakin behar 5 (0,03)
nahi izan liburu 5 (0,03)
nahi izan tenperatura 5 (0,03)
nahi izan une 5 (0,03)
nahi izan adostu 4 (0,03)
nahi izan argi 4 (0,03)
nahi izan arropa 4 (0,03)
nahi izan aztertu 4 (0,03)
nahi izan balio 4 (0,03)
nahi izan bezalako 4 (0,03)
nahi izan bizitza 4 (0,03)
nahi izan datu 4 (0,03)
nahi izan edozein 4 (0,03)
nahi izan egin 4 (0,03)
nahi izan elikagai 4 (0,03)
nahi izan emaitza 4 (0,03)
nahi izan erakunde 4 (0,03)
nahi izan esparru 4 (0,03)
nahi izan estrategia 4 (0,03)
nahi izan etxe 4 (0,03)
nahi izan forma 4 (0,03)
nahi izan guzi 4 (0,03)
nahi izan hiri 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ala ez 23 (0,15)
nahi izan erabaki behar izan 6 (0,04)
nahi izan guzti egin 6 (0,04)
nahi izan ar te 5 (0,03)
nahi izan gauza bakar 5 (0,03)
nahi izan guzti lortu 5 (0,03)
nahi izan leku joan 5 (0,03)
nahi izan jakin behar ukan 4 (0,03)
nahi izan pentsatu behar izan 4 (0,03)
nahi izan toki iritsi 4 (0,03)
nahi izan era antolatu 3 (0,02)
nahi izan euskara garapen 3 (0,02)
nahi izan herri eredu 3 (0,02)
nahi izan herritar aspalditik 3 (0,02)
nahi izan hori egin 3 (0,02)
nahi izan hori lortu 3 (0,02)
nahi izan leku heldu 3 (0,02)
nahi izan leku iritsi 3 (0,02)
nahi izan pentsatu ere 3 (0,02)
nahi izan toki bizi izan 3 (0,02)
nahi izan zehaztu behar izan 3 (0,02)
nahi izan adierazi behar izan 2 (0,01)
nahi izan arropa mota 2 (0,01)
nahi izan aztertu behar izan 2 (0,01)
nahi izan bide hautatu 2 (0,01)
nahi izan bizitza luze 2 (0,01)
nahi izan datu bihurketa-faktore 2 (0,01)
nahi izan edozein proiektu 2 (0,01)
nahi izan egoera hau 2 (0,01)
nahi izan erabaki behar 2 (0,01)
nahi izan euskal unibertsitate 2 (0,01)
nahi izan eztabaidatu behar izan 2 (0,01)
nahi izan fitxategi izen 2 (0,01)
nahi izan galdetu ameskeria 2 (0,01)
nahi izan galdetu behar izan 2 (0,01)
nahi izan galdetu etorri 2 (0,01)
nahi izan gauza bat 2 (0,01)
nahi izan gizarte sortu 2 (0,01)
nahi izan gu nagusi 2 (0,01)
nahi izan guzti bat 2 (0,01)
nahi izan guzti esan 2 (0,01)
nahi izan guzti hor 2 (0,01)
nahi izan guzti sinetsi 2 (0,01)
nahi izan hautatu gaitasun 2 (0,01)
nahi izan helburu bat 2 (0,01)
nahi izan hezkuntza geu 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza mintzatu 2 (0,01)
nahi izan hori aldendu 2 (0,01)
nahi izan hori hurbildu 2 (0,01)
nahi izan hori indartu 2 (0,01)
nahi izan jende guzti 2 (0,01)
nahi izan leku egin 2 (0,01)
nahi izan leku hori 2 (0,01)
nahi izan tenperatura jarri 2 (0,01)
nahi izan unibertsitate agurtu 2 (0,01)
nahi izan adierazi aukera eman 1 (0,01)
nahi izan adierazi ere 1 (0,01)
nahi izan adostu behar izan 1 (0,01)
nahi izan adostu komeni izan 1 (0,01)
nahi izan adostu lehenengo 1 (0,01)
nahi izan ala bakarrik 1 (0,01)
nahi izan ala nahi izan 1 (0,01)
nahi izan aldaketa den 1 (0,01)
nahi izan aldaketa ez 1 (0,01)
nahi izan aldiro hori 1 (0,01)
nahi izan aldiro komando 1 (0,01)
nahi izan argi baldin 1 (0,01)
nahi izan argi bat 1 (0,01)
nahi izan argi ukan 1 (0,01)
nahi izan arropa egin 1 (0,01)
nahi izan arropa eroso 1 (0,01)
nahi izan aukeratu askatasun 1 (0,01)
nahi izan aukeratu behar 1 (0,01)
nahi izan aukeratu behar izan 1 (0,01)
nahi izan aukeratu ezan 1 (0,01)
nahi izan bakar Europa 1 (0,01)
nahi izan bakar fitxategi 1 (0,01)
nahi izan bakoitz begiratu 1 (0,01)
nahi izan bakoitz erabiltzaile-izen 1 (0,01)
nahi izan bakoitz gaztelera 1 (0,01)
nahi izan bakoitz kode 1 (0,01)
nahi izan bakoitz lan 1 (0,01)
nahi izan bakoitz programa 1 (0,01)
nahi izan balio eduki 1 (0,01)
nahi izan balio jarri 1 (0,01)
nahi izan beste ale 1 (0,01)
nahi izan beste edozein 1 (0,01)
nahi izan beste era 1 (0,01)
nahi izan beste gai izan 1 (0,01)
nahi izan beste hori 1 (0,01)
nahi izan beste kontsultatu 1 (0,01)
nahi izan beste kontu 1 (0,01)
nahi izan beste nor izan 1 (0,01)
nahi izan beste sistema 1 (0,01)
nahi izan bezalako testu 1 (0,01)
nahi izan bide azaldu 1 (0,01)
nahi izan bide bete 1 (0,01)
nahi izan bide galdu 1 (0,01)
nahi izan bide politiko 1 (0,01)
nahi izan bizitza salto 1 (0,01)
nahi izan datu jarri 1 (0,01)
nahi izan definitu une 1 (0,01)
nahi izan definitu zailtasun 1 (0,01)
nahi izan edozein gauza 1 (0,01)
nahi izan edozein hedabide 1 (0,01)
nahi izan egitura laborantza 1 (0,01)
nahi izan egoera argiztatu 1 (0,01)
nahi izan elikagai ingurune 1 (0,01)
nahi izan elikagai mota 1 (0,01)
nahi izan elikagai zati izan 1 (0,01)
nahi izan emaitza iritsi 1 (0,01)
nahi izan emaitza lortu 1 (0,01)
nahi izan emaitza lupulu 1 (0,01)
nahi izan era aurkitu 1 (0,01)
nahi izan era hobetu 1 (0,01)
nahi izan era jardun 1 (0,01)
nahi izan era jarri 1 (0,01)
nahi izan era kontatu 1 (0,01)
nahi izan erabaki ahal izan 1 (0,01)
nahi izan erabaki ahalmen 1 (0,01)
nahi izan erabaki aukera 1 (0,01)
nahi izan erabaki aukera eman 1 (0,01)
nahi izan erabaki aukera izan 1 (0,01)
nahi izan erabaki bezain 1 (0,01)
nahi izan erabaki eraman 1 (0,01)
nahi izan erabaki eskubide 1 (0,01)
nahi izan erabaki gu 1 (0,01)
nahi izan erabaki hasi 1 (0,01)
nahi izan erabaki tresna 1 (0,01)
nahi izan erabaki une 1 (0,01)
nahi izan erakunde joan 1 (0,01)
nahi izan erakunde koordinatu 1 (0,01)
nahi izan ere bai 1 (0,01)
nahi izan ere galdetu 1 (0,01)
nahi izan ere garbi 1 (0,01)
nahi izan ere onartu 1 (0,01)
nahi izan ere zehaztu 1 (0,01)
nahi izan eredu bat 1 (0,01)
nahi izan eredu kontsideratu 1 (0,01)
nahi izan eredu lortu 1 (0,01)
nahi izan eredu suntsitu 1 (0,01)
nahi izan eredu ukan 1 (0,01)
nahi izan eremu ikertu 1 (0,01)
nahi izan eremu ikuspegi 1 (0,01)
nahi izan eremu mugitu 1 (0,01)
nahi izan errealitate bera 1 (0,01)
nahi izan errealitate gutxi 1 (0,01)
nahi izan errealitate izaera 1 (0,01)
nahi izan errealitate jaso 1 (0,01)
nahi izan errealitate nahasi 1 (0,01)
nahi izan errealitate zati 1 (0,01)
nahi izan esan abiarazi 1 (0,01)
nahi izan esan bezain 1 (0,01)
nahi izan esan joan 1 (0,01)
nahi izan esparru egoki 1 (0,01)
nahi izan esparru erronka 1 (0,01)
nahi izan esparru hori 1 (0,01)
nahi izan esparru politiko 1 (0,01)
nahi izan estrategia komuna 1 (0,01)
nahi izan estrategia mugitu 1 (0,01)
nahi izan etorkizun aritu 1 (0,01)
nahi izan etorkizun begira 1 (0,01)
nahi izan etorkizun bidea egin 1 (0,01)
nahi izan etorkizun erabaki 1 (0,01)
nahi izan etorkizun erabili 1 (0,01)
nahi izan etorkizun hausnartu 1 (0,01)
nahi izan etorkizun marraztu 1 (0,01)
nahi izan etxe erosi 1 (0,01)
nahi izan etxe hipotekatu 1 (0,01)
nahi izan etxe pareta 1 (0,01)
nahi izan euskal atleta 1 (0,01)
nahi izan euskal hiztun 1 (0,01)
nahi izan euskal kultu 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria begi 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria berri 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria burujabe 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria definitu 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria ez 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria hori 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria irudikatu 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria lortu 1 (0,01)
nahi izan euskaldun egin 1 (0,01)
nahi izan euskaldun horixe 1 (0,01)
nahi izan euskaldun maiz 1 (0,01)
nahi izan euskaldun zuri 1 (0,01)
nahi izan euskara egunkari 1 (0,01)
nahi izan eztabaidatu aldaketa 1 (0,01)
nahi izan eztabaidatu oinarrizko 1 (0,01)
nahi izan eztabaidatu planteatu 1 (0,01)
nahi izan fitxategi beste 1 (0,01)
nahi izan fitxategi kokapen 1 (0,01)
nahi izan forma diseinatu 1 (0,01)
nahi izan forma lortu 1 (0,01)
nahi izan gai bueltan 1 (0,01)
nahi izan gai epai 1 (0,01)
nahi izan gai fokatu 1 (0,01)
nahi izan gai hautatu 1 (0,01)
nahi izan gai hori 1 (0,01)
nahi izan gai konplexutasun 1 (0,01)
nahi izan gai ondo 1 (0,01)
nahi izan gai testuinguru 1 (0,01)
nahi izan galdetu ari izan 1 (0,01)
nahi izan galdetu berri 1 (0,01)
nahi izan galdetu bultzatu 1 (0,01)
nahi izan galdetu ekarri 1 (0,01)
nahi izan galdetu nola 1 (0,01)
nahi izan galdetu ohi izan 1 (0,01)
nahi izan garai deskribapen 1 (0,01)
nahi izan garai ezezko 1 (0,01)
nahi izan garai hasi 1 (0,01)
nahi izan garai hori 1 (0,01)
nahi izan gauza bila 1 (0,01)
nahi izan gizarte eredu 1 (0,01)
nahi izan gizarte ez 1 (0,01)
nahi izan gizarte hori 1 (0,01)
nahi izan gizarte iritsi 1 (0,01)
nahi izan gizarte irudikapen 1 (0,01)
nahi izan gizarte mota 1 (0,01)
nahi izan gizarte oinarri 1 (0,01)
nahi izan gizarte pentsatu 1 (0,01)
nahi izan gu begirada 1 (0,01)
nahi izan gu bizitza 1 (0,01)
nahi izan gu buru 1 (0,01)
nahi izan gu edota 1 (0,01)
nahi izan gu geu 1 (0,01)
nahi izan gu herri 1 (0,01)
nahi izan gu hori 1 (0,01)
nahi izan gu ikasle 1 (0,01)
nahi izan gu orain 1 (0,01)
nahi izan gu pilotari 1 (0,01)
nahi izan gu txo 1 (0,01)
nahi izan guzi adierazi 1 (0,01)
nahi izan guzi leku 1 (0,01)
nahi izan guzi ukan 1 (0,01)
nahi izan guzti adierazi 1 (0,01)
nahi izan guzti aliantza 1 (0,01)
nahi izan guzti ba 1 (0,01)
nahi izan guzti behar bezala 1 (0,01)
nahi izan guzti berri 1 (0,01)
nahi izan guzti bezala 1 (0,01)
nahi izan guzti bidaiatu 1 (0,01)
nahi izan guzti elkartu 1 (0,01)
nahi izan guzti ere 1 (0,01)
nahi izan guzti euskara 1 (0,01)
nahi izan guzti ez 1 (0,01)
nahi izan guzti gainditu 1 (0,01)
nahi izan guzti gu 1 (0,01)
nahi izan guzti hartu 1 (0,01)
nahi izan guzti idatzi 1 (0,01)
nahi izan guzti iraun 1 (0,01)
nahi izan guzti jakin 1 (0,01)
nahi izan guzti nahi bezala 1 (0,01)
nahi izan guzti nahi izan 1 (0,01)
nahi izan guzti ondo 1 (0,01)
nahi izan guzti parada 1 (0,01)
nahi izan guzti sartu 1 (0,01)
nahi izan guzti urratu 1 (0,01)
nahi izan hautatu aukera eman 1 (0,01)
nahi izan hautatu erregistro 1 (0,01)
nahi izan hautatu garrantzi handi 1 (0,01)
nahi izan helburu beste 1 (0,01)
nahi izan helburu efektu 1 (0,01)
nahi izan helburu eraman 1 (0,01)
nahi izan helburu gizaki 1 (0,01)
nahi izan helburu jauzi 1 (0,01)
nahi izan helburu kontuan izan 1 (0,01)
nahi izan herri gisa izan 1 (0,01)
nahi izan herri hori 1 (0,01)
nahi izan herri idatzi 1 (0,01)
nahi izan herri zahar 1 (0,01)
nahi izan herritar asko 1 (0,01)
nahi izan herritar beste behin 1 (0,01)
nahi izan herritar bizi izan 1 (0,01)
nahi izan hezkuntza ' 1 (0,01)
nahi izan hezkuntza eredu 1 (0,01)
nahi izan hezkuntza plan 1 (0,01)
nahi izan hiri abiaburu 1 (0,01)
nahi izan hiri bat 1 (0,01)
nahi izan hiri eraiki 1 (0,01)
nahi izan hitz aldaera 1 (0,01)
nahi izan hitz berdin 1 (0,01)
nahi izan hitz bilaka 1 (0,01)
nahi izan hitz esanahi 1 (0,01)
nahi izan hitz gu 1 (0,01)
nahi izan hitz heldu 1 (0,01)
nahi izan hitz izen 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza egoki 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza hartu 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza hautatu 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza kolonial 1 (0,01)
nahi izan hori albait 1 (0,01)
nahi izan hori argazki 1 (0,01)
nahi izan hori arrazoi eman 1 (0,01)
nahi izan hori atze 1 (0,01)
nahi izan hori aurkitu 1 (0,01)
nahi izan hori aurre 1 (0,01)
nahi izan hori bertso 1 (0,01)
nahi izan hori bila 1 (0,01)
nahi izan hori ebaluazio 1 (0,01)
nahi izan hori elkar 1 (0,01)
nahi izan hori erabili 1 (0,01)
nahi izan hori eraiki 1 (0,01)
nahi izan hori eskuratu 1 (0,01)
nahi izan hori ez 1 (0,01)
nahi izan hori ezagutu 1 (0,01)
nahi izan hori gako 1 (0,01)
nahi izan hori gerturatu 1 (0,01)
nahi izan hori giltza 1 (0,01)
nahi izan hori gu 1 (0,01)
nahi izan hori ikasi 1 (0,01)
nahi izan hori jarri 1 (0,01)
nahi izan hori kasu egin 1 (0,01)
nahi izan hori komunikatu 1 (0,01)
nahi izan hori konektatu 1 (0,01)
nahi izan hori kontzentratu 1 (0,01)
nahi izan hori landu 1 (0,01)
nahi izan hori modu 1 (0,01)
nahi izan hori nola 1 (0,01)
nahi izan hori nolako 1 (0,01)
nahi izan hori pentsatu 1 (0,01)
nahi izan hori sortu 1 (0,01)
nahi izan hori transmititu 1 (0,01)
nahi izan hura agertu 1 (0,01)
nahi izan hura baino 1 (0,01)
nahi izan hura elikatu 1 (0,01)
nahi izan hura ez 1 (0,01)
nahi izan hura justifikatu 1 (0,01)
nahi izan hura lortu 1 (0,01)
nahi izan hura nahi 1 (0,01)
nahi izan ideia hari 1 (0,01)
nahi izan ideia nagusi 1 (0,01)
nahi izan ikusi behar izan 1 (0,01)
nahi izan informazio ardatz 1 (0,01)
nahi izan informazio aukeratu 1 (0,01)
nahi izan informazio erabaki 1 (0,01)
nahi izan informazio erregistratu 1 (0,01)
nahi izan informazio gehitu 1 (0,01)
nahi izan informazio guzti 1 (0,01)
nahi izan informazio hogei 1 (0,01)
nahi izan informazio lortu 1 (0,01)
nahi izan informazio markatu 1 (0,01)
nahi izan informazio sentikor 1 (0,01)
nahi izan irudi eman 1 (0,01)
nahi izan irudi eragin 1 (0,01)
nahi izan irudi igo 1 (0,01)
nahi izan irudi komunikatu 1 (0,01)
nahi izan irudi lotu 1 (0,01)
nahi izan irudi sortu 1 (0,01)
nahi izan irudikatu nahi izan 1 (0,01)
nahi izan irudikatu pasatu 1 (0,01)
nahi izan jakin bai 1 (0,01)
nahi izan jakin ez 1 (0,01)
nahi izan jakin funtzionatu 1 (0,01)
nahi izan jakin hitz egin 1 (0,01)
nahi izan jakin ziurtatu 1 (0,01)
nahi izan jende bakarrik 1 (0,01)
nahi izan jende ere 1 (0,01)
nahi izan leku aldatu 1 (0,01)
nahi izan leku azaldu 1 (0,01)
nahi izan leku bidaiatu 1 (0,01)
nahi izan leku bizi izan 1 (0,01)
nahi izan leku eraman 1 (0,01)
nahi izan leku eskalatu 1 (0,01)
nahi izan leku hurbil 1 (0,01)
nahi izan leku ikusgarri 1 (0,01)
nahi izan leku leku 1 (0,01)
nahi izan leku sartu 1 (0,01)
nahi izan liburu bilatu 1 (0,01)
nahi izan liburu borobildu 1 (0,01)
nahi izan liburu ukan 1 (0,01)
nahi izan mezu argi 1 (0,01)
nahi izan mezu helarazi 1 (0,01)
nahi izan mezu txertatu 1 (0,01)
nahi izan mezu ulertu 1 (0,01)
nahi izan mezu zer 1 (0,01)
nahi izan modu bideratu 1 (0,01)
nahi izan modu eraikitzeko eskubide 1 (0,01)
nahi izan modu erreakzionatu 1 (0,01)
nahi izan modu errepikakor 1 (0,01)
nahi izan modu festa 1 (0,01)
nahi izan modu gozatu 1 (0,01)
nahi izan modu ikaragarri 1 (0,01)
nahi izan modu isildu 1 (0,01)
nahi izan modu jokatu 1 (0,01)
nahi izan modu konfiguratu 1 (0,01)
nahi izan modu tratatu 1 (0,01)
nahi izan modu ulertu 1 (0,01)
nahi izan modu zizelkatu 1 (0,01)
nahi izan mundu begi 1 (0,01)
nahi izan mundu eraiki 1 (0,01)
nahi izan mundu gogoeta 1 (0,01)
nahi izan mundu hori 1 (0,01)
nahi izan mundu sortu 1 (0,01)
nahi izan mundu zehaztu 1 (0,01)
nahi izan pentsatu ez izate 1 (0,01)
nahi izan pentsatu garai on 1 (0,01)
nahi izan pentsatu huts 1 (0,01)
nahi izan pertsona egon 1 (0,01)
nahi izan pertsona ez 1 (0,01)
nahi izan pertsona hori 1 (0,01)
nahi izan pertsona izen 1 (0,01)
nahi izan pertsona izen-abizen 1 (0,01)
nahi izan pertsona zer 1 (0,01)
nahi izan produktu bat 1 (0,01)
nahi izan produktu eragin 1 (0,01)
nahi izan produktu kantitate 1 (0,01)
nahi izan produktu lagin 1 (0,01)
nahi izan produktu tekleatu 1 (0,01)
nahi izan proiektu ahalbidetu 1 (0,01)
nahi izan proiektu diseinatu 1 (0,01)
nahi izan proiektu hobekien 1 (0,01)
nahi izan proiektu oinarri 1 (0,01)
nahi izan proiektu subjektu 1 (0,01)
nahi izan tenperatura aukeratu 1 (0,01)
nahi izan tenperatura lortu 1 (0,01)
nahi izan testu aurkitu 1 (0,01)
nahi izan testu komunikazio 1 (0,01)
nahi izan testu sartu 1 (0,01)
nahi izan toki atera 1 (0,01)
nahi izan toki egon 1 (0,01)
nahi izan toki estrategiko 1 (0,01)
nahi izan toki euskara 1 (0,01)
nahi izan toki gu 1 (0,01)
nahi izan toki guzti 1 (0,01)
nahi izan toki ipini 1 (0,01)
nahi izan toki jaio 1 (0,01)
nahi izan toki jo 1 (0,01)
nahi izan toki joan 1 (0,01)
nahi izan toki kokatu 1 (0,01)
nahi izan toki lotura 1 (0,01)
nahi izan toki maitasuna egin 1 (0,01)
nahi izan toki saldu 1 (0,01)
nahi izan une guzi 1 (0,01)
nahi izan une ikusi 1 (0,01)
nahi izan une neurona 1 (0,01)
nahi izan unibertsitate berri 1 (0,01)
nahi izan unibertsitate eredu 1 (0,01)
nahi izan unibertsitate etniko 1 (0,01)
nahi izan unibertsitate ez 1 (0,01)
nahi izan unibertsitate jarri 1 (0,01)
nahi izan zehaztu falta izan 1 (0,01)
nahi izan zehaztu ordu 1 (0,01)
nahi izan zerbait izan lanaldi 1 (0,01)
nahi izan zerbait izan lortu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia