Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2003
‎nafarroako gobernuak atzerriko hizkuntzen garrantzia handitu nahi du hezkuntza ereduetan, euskararen kaltetan. Ekainaren 27an Euskara Kontseiluak egindako bilerak Gobernuak proposatutako dekretu hori aurrera ateratzeko baino ez zuela balio izan salatu du Oinarriak taldeak.
2004
‎Kontua beraz, transmititzen diren balio horiez kontziente izatea da, behin balio horiek zein diren jakinik horiek onartu eta argi aitortzeko, ala, bestela, balio desegokiak iritziz gero, zuzentzeko. Hau hezkuntzan ezinbestekoa da, haurrei eman nahi zaien hezkuntza eta orientabidea ezagutu beharra baitago.
2006
‎Zerbitzu publikoa sustatu beharrean, irabazizko eredua indartzen ari da udal politikan. Hezkuntza gizartearen eta askatasunaren oinarria izan ordez, Gobernuak dirua aurreztu nahi du hezkuntzaren bizkar. Zazpi geletan gaztelaniaz eta beste bitan euskaraz ari dira.
‎Espainiako unibertsitateak" beste herrialde batzuetako ikasleak erakartzeko gunea izatea" nahi du Hezkuntza ministroak
‎Desberdintasuna gainditu nahi duen hezkuntzak ez du bide eman behar bi hizkuntza ofizialetako bat ez ezagutzeko. Euskal gizartean integratu nahi dutenentzat, bi hizkuntzak ikastea eskubide izateaz gainera beharrezkoa ere bada, gizarteko kide izateko eta hala sentitzeko, eta gizartean nahiz lan-munduan integratzeko aukerak gehitzeko.
2007
‎Europar Batasuneko herrialdeetako batean lana bilatzeko, prestakuntza zabaltzeko edo lan praktikak egiteko, ezinbestekoa da gaitasun akademikoak eta profesionalak egiaztatzea. Egiaztagiri horien esanahia ulertzen lagundu nahi zaion hezkuntza-enpresa edo-erakundeari, Europako Kontseiluak proposatutako eredu komun baten bidez aurkez dezakete informazioa hautagaiek: Europass Elkarren osagarri diren bost dokumentuk osatzen dute multzo hau, eta Europako edozein herritarren bizitza akademikoa eta lanekoa modu ulergarrian biltzeko aukera ematen dute.
‎Gizakiak bere nortasuna osatu behar du, hain zuzen bere gaitasun guztien garapena modu proportzional batean bultzatuz, eta bere burua berari dagokion gizataldean modu egoki batean txertatuz. Esan dezakegu, beraz, paideia kontzeptuak —zeina guk hemen ez dugun bere zentzu grekoan zuzenean aztertuko— hezkuntza bera ulertzeko modu orohartzaile bat islatzen duela, hain zuzen gizakiaren garapen integrala eta harmonikoa bultzatu nahi duen hezkuntza bat.
2008
‎Moirari oso indibidualistak garela iruditu zaio eskubide indibidualak kolektiboen gainetik jartzen ditugulako. Haiek ez dute hezkuntzarako eskubiderik nahi hezkuntza hori egokia iruditzen ez bazaie, horregatik egiten duten proposamena beste indigena batzuek egin dutenarekin bat datorrena da, eskubide kosmikoak, hauek euren munduaren ikuspegian oinarritzen dira.Aholku bat eman zuen Moirak, herrien arteko lotura beharrezkoa da borrokarako. Lurraldeen artean komunikatu eta gauzak batera egiteko antolatzea beharrezkoa dela esan zuen.
‎Gutunean ez da zehazten Azkuek zertaz hitz egin nahi zion hezkuntza ministroari, baina litekeena da euskara eskoletan sartzeaz aritu gura zuela pentsatzea. Ez dut bilera hori gauzatu zenik inon aurkitu.
‎Txosten honen bitartez argi izpi bat egin nahi dugu hezkuntza munduan hizkuntza aldaera eta erregistroei buruz plazaratu diren gomendio, jarraibide eta orientabideen gainean, eta ahal dela hezkuntzan, bai gela barruan, bai gelaz kanpo, berauek lantzeko orientabide batzuk eman. Egokiagoa iruditu zaigu lehenik eta behin zenbait kontzeptu argitzen hastea, oinarrizkoenetatik hasita, gero norberak ikastola bakoitzaren egoera soziolinguistikoaren arabera zehaztu dezan hemen egingo dugun proposamena.
‎Iberoamerikako herrialdeek hamabi urte barru lortu nahi dituzten hezkuntza-helburuak planteatu dituzte
‎pobrezia eta desberdintasuna. Testuinguru hori kontuan hartuta, belaunaldi berrientzat lortu nahi den hezkuntzaren muina osatzen duten hamaika hezkuntza-xede biltzen ditu proposamenak, eta horiek osatzen dute historia iberoamerikarrean bicentenarioen sorkuntza gehien eta hobekien hezitakoa izan dadin lortzeko formula: Gizartea hezkuntzarekin konprometitzea:
2009
‎Gainera, testu liburuetan Euskal Herria hitzaren erabilera zuzendu nahi du Hezkuntza Sailak. Euskal Herria kontzeptua kultura eta hizkuntza eremuetarako erabiliko da.
‎Europako programetan parte hartzen duten ikastetxeak, etengabeko ikaskuntzako programaren barruan, hala nola Comenius, Erasmus, Leornado, etab. Hizkuntzen Europako Porfolioa ezartzen duen sarean sartutako ikastetxeek lehentasuna izanen dute ikastetxeetako zuzendaritza taldeetako kideek ere. Programan parte hartu nahi dutenek Hezkuntza Ministerioko Erregistro Osagarrian aurkeztu behar dute eskaera hori jasotzen duen ministro-aginduari erantsitako eskaera. Zuzendariak edo ikastetxeko arduradunak zigilatu eta onartu behar du eskaera, eta, horrekin batera, autonomia-erkidegoko agintari eskudunek mugikortasuna egiteko emandako baimena.
‎Ministroen Kontseiluak Eskola 2.0 programa onartu du, “XXI. mendeko ikasgela digitalak” abian jarri nahi dituen hezkuntza-berrikuntzako ekimena. Proiektuak aurreikusten du hurrengo hilabeteetan Lehen Hezkuntzako 5 mailako 392.000 ikaslek eta 20.000 irakaslek, Espainia osoko 14.400 gela digitalizatutan baino gehiagotan, beren prestakuntzarako erabil dezaketen ordenagailu pertsonal ultraeramangarria izango dutela.
‎Darcosen aldaketekin segitu nahi du Hezkuntza ministroak
2010
‎Zer egin duzue Ertzaintzan, Osakidetzan, arlo publikoan oro har orain arte? Zer eredu xelebre saldu nahi diguzue Hezkuntzan ere?
‎Gaitasun komunikatiboarekin batera, ikasleek irakasle izateko bestelako trebezia eta ezagutzak izan ditzaten bermatu nahi dituzte hezkuntzan. Elizaldek eman dizkigu berritasun horien azalpenak:
‎Eusko Jaurlaritzak bultzatu nahi duen hezkuntza-eredu berriaz eztabaidatuko dute.
‎Baina, halaber, hurrengo bost urterako diru sail berezia eskatu zuen, bi argudiotan oinarrituta. Batetik, eremu erdaldunean D eredua debekatuta dagoenez, ikastolek zerbitzu publiko bat eskaintzen dutela, herritar orok bere seme-alabentzako nahi duen hezkuntza eredua aukeratzeko eskubidea gauzatuz. Bestetik, beharrezko baldintzak bete ahal izateko, ikastola haiek inbertsio handiak egin zituztela, inongo diru laguntza publikorik jaso gabe.
‎Egindako bidean sakonduz, eta etengabe adostasunak bilatzeko ahaleginetatik etorriko da hobekuntza hori. Hala, beren babesa eta indarra eman nahi diote hezkuntza komunitateari, orain arteko lanarekin jarrai dezaten. Eragileei eta gizarteari, berriz, hezkuntzan gertatzen ari denaren inguruan hausnarketa egiteko eskatu diete, gertatzen ari denari erantzun egokia emateko.
2011
‎Hezkuntza-esperientzia batzuek lortu nahi dute hezkuntza-zentroak sartuta dauden komunitatearekin lotzea. Lurralde-eremu jakin bateko, herria, hiria edo auzoa?
‎Rubén García/ Consumer Eroski Bide alternatiboa Joan den ikasturtera arte, unibertsitatean sartu nahi zuten eta ikasketa horietara sartzeko titulu akademikoren bat ez zuten helduek 25 urtetik gorakoentzako sarbide-proba gainditu behar zuten, selektibitatearen antzeko azterketa. Azterketa horretan, izangaiek frogatu egin behar dituzte unibertsitate-ikasketak egiteko dituzten trebetasunak eta gaitasunak, eta lortu nahi duten hezkuntza-adarrari lotutako hainbat arlotan dituzten ezagutzak. 25 urtetik gorakoentzako sarrera-proba ez da helduentzako unibertsitatera sartzeko bide bakarra.
2012
‎Espainiako Gobernuak mahai gainean jarritako murrizketak bere egin ditu Nafarroako Gobernuak hezkuntzan, baita unibertsitatean ere. Unibertsitaterako sarbidea mugatu nahi du Hezkuntza Ministerioak, uste baitu ikasle gehiegi daudela; horretarako, lehen bidea izan da tasak garestitzea. Kontuan izatekoa da lehen ere unibertsitate publiko garestienetakoa dela Nafarroakoa.
‎–Sukaldaritza-tailerra izaten dute eta han erabili izan dituzte barazkiak?, azaldu dute irakasleek. Ikastetxeko arduradunen arabera, ikasleekin ortua lantzeak metodologia berriak landu eta ikasleen artean sustatu nahi diren hezkuntza-gaitasunak lortzeko aukerak eskaintzen ditu. Denak ez daude hain pozik
2014
‎Izan ere, prefetak auzitara eraman zuen Beskoitzeko Herriko Etxea (Lapurdi), ikastola berria ezartzeko lurra uzteagatik edo prezio apalean alokatzeagatik Seaskari. Falloux legea eskuan, prefetak galarazi egin nahi du hezkuntza eredu pribatu bati ondasun publikoak uztea edo alokatzea. Egun horretan jakin zen, gainera, Hendaiako ikastola berriaren kontra abian ezarritako auziaren emaitza.
‎era trasbertsalean genero berdintasuna osatzen duen hezkuntza, inolako estereotiporik gabe eta hori guztia gauzatuko duena hezkuntzako etapa eta irakasgai guztietan. Orobat, nahi dugu hezkuntza afektibo-sexuala derrigorrezko irakasgaia izan dadin curriculumaren barnean.
2015
‎" Ikasleek esaten zuten heziketa traba zela berdintasuna lortzeko, gaur egun ez zelako behar bezalako ahaleginik egiten horretan. Baina, era berean, sinetsita daude egoera aldatu nahi bada hezkuntzari esker aldatu beharko dela. Hau da, ume-umetatik benetako berdintasunean heziz gero, errazagoa da berdintasuna gizartean indarra hartzen hastea".
‎Betearazi egin nahi dio hezkuntza erreforma Espainiako Gobernuak Jaurlaritzari. LOMCE legea garatzeko dekretua ez du era ofizialean onartu Gasteizko gobernuak oraindik, eta atzerapen hori auzitara eraman nahi du Hezkuntza Ministerioak.
‎Betearazi egin nahi dio hezkuntza erreforma Espainiako Gobernuak Jaurlaritzari. LOMCE legea garatzeko dekretua ez du era ofizialean onartu Gasteizko gobernuak oraindik, eta atzerapen hori auzitara eraman nahi du Hezkuntza Ministerioak. Kataluniako Generalitatea ere jomugan jarri du.
‎Euskal Herrian behar eta nahi dugun Hezkuntza Sistema Propioa eraiki nahi dugu, besteak beste LOMCE bezalako mehatxuek gugan eraginik izan ez dezaten. Baina, bereziki, nahi dugun herria eta nahi dugun hezkuntza geuk eraiki, kudeatu eta aurrera ateratzeko. Hau aurrera eramateko tresnarik eraginkorrena hezkuntza burujabetza osoa eskuratzea eta gure bide propioa egitea da
‎Euskal Herrian behar eta nahi dugun Hezkuntza Sistema Propioa eraiki nahi dugu, besteak beste LOMCE bezalako mehatxuek gugan eraginik izan ez dezaten. Baina, bereziki, nahi dugun herria eta nahi dugun hezkuntza geuk eraiki, kudeatu eta aurrera ateratzeko. Une erabakigarrian gaude urteetako inposizioei “ez” esan eta hezkuntzaren gaineko erabakiak gure herrian hartzeko, bertan erabakitzea beharrezkoa dela argi adierazteko.
‎Ohikoa da gurean ere penduluaren mugimendua hezkuntzari buruzko proposamenetan, arlo batzuetan alde bateko exageraziotik bestera pasatuz. Ulertu egin nahi dut hezkuntza propio-identitarioaren kontrako oztopo nagusi omen diren guraso horien jarrera; uler dezaket. Apustu politiko eta diskurtso identitarioak ondo daude, baina guraso baten lehen kezka da bere seme-alabek etorkizuneko gizartean aukera onak izatea.
2016
‎–Nafarroan, %13k bakarrik hitz egiten dute euskaraz, eta, hala ere, inposatu egin nahi duzue hezkuntzan, administrazioan eta hedabideetan. Legebiltzarrean euskaraz hitz egiten duzuenean, adibidez, entzungailuak jarri behar izaten ditugu parlamentari gehienok, ez dugulako ulertzen.
2017
‎Adierazi duenez, heldu den urtea" akordioen ikasturtea" izanen da: izan ere, lan hitzarmena berritu nahi du Hezkuntzak, sindikatuekin hitz eginda; itunpeko irakaskuntzaren hobekuntzarako akordio sinatzeko asmotan da, bai eta NUPen finantziazio egonkortze bidean ere.
‎Zentzu honetan, argi utzi nahi dugu Hezkuntza Departamenduak erakutsitako jarrera merkantilistak talka egiten duela 25 urtez aldarrikatzen, eta egunero gauzatzeko borrokatzen, daramagun eskola publiko berriarekin. Departamenduko arduradunei baliabideen kudeaketak hezkuntzaren kalitatea eta familien eskubideak ezin dituela baldintzatu esan nahi diegu.
2018
‎Hiru ikusmoldeen arteko eztabaida bat sustatu beharra zegoen: batzuek nolabaiteko legitimitatea ikusiko zieten gertakariei, beste batzuk aurka agertuko ziren, eta, azkenik, euren burua posizionatu nahi ez zuten horiei exigitu egin beharko litzaieke euren iritzia ematea eta posizio bat hartzea; hiritar osoak hezi nahi dituen hezkuntzak ezin baitu onartu hiritar batek posiziorik ez hartzea arazo baten aurrean.
‎Honela, enpresek esku hartu nahi dute hezkuntza-sistemak ikasleei transmititu beharreko baloreetan. Sinestarazi nahi diote hezkuntza-komunitateari enpresaren baloreak partekatzen dituzten ikasleek aukera hobeak izango dituztela etorkizunean, lan munduan txertatzeko.
2019
‎–Gure helburuak bi dira: aurretik eginiko berrikuntzak ordaindu eta ezarri nahi dugun hezkuntza plan berri batek eskatzen dituen baliabideak eskuratu?, azaldu die Kortak euskaltzainei. Opari trukaketa egin ostean, talde-argazkia atera dute euskaltzainek Argiako ikasle eta irakasleekin.
2020
‎Halaber, curriculuma berritu nahi du Hezkuntza Ministerioak: memorian oinarritutako edukiak baino gehiago, gaitasunetan ardaztutako curriculuma nahi dute.
‎Halaber, curriculuma berritu nahi du Hezkuntza Ministerioak: «Curriculumak gaitasunean oinarritu behar du gehiago:
‎Aldeko iritzi horrek zer pentsatua ematen dit, ordea. Horiek dira nahi dugun hezkuntza ereduaren gakoak?
‎Lan honen bidez jakin nahi dugu hezkuntza alternatiboa EAEn zein egoera kualitatibotan dagoen. Horrez gain, azken hamarkadan abian jarri diren askotariko proiektuak deskribatzea eta ezaugarritzea dugu xede.
‎A priori, espazio horiek ez daukate ez lekurik, ez aitortzarik lege-esparruan (abenduaren 9ko 8/ 2013 Lege Organikoa). Hau da, lege-aitortza lortu nahi duen hezkuntza alternatiboko edozein proiektuk LOMCEk (Espainiako Hezkuntzaren Kalitatea Hobetzeko Lege Organikoa) eta Heziberri Planak7 ezarritako esparrua bete behar du, eta lege-esparru hori ohiko hezkuntzarako pentsatuta eta eratuta dago. Egia esan, badira oztopo administratibo eta legalak gainditzea lortu duten proiektuak, eta, beraz, homologazioa ere lortu dute.
‎Biak ala biak osagarriak direlakoan gaude, eta baliagarriak, beraz, tokiko kulturaondarearekin loturiko hezkuntza-eredu bat eta, are gehiago, aurkikuntza aktiboan oinarritutako ikasketa proposatuz aurrera eraman nahi dugun hezkuntza-eredu bat sustatzeko. Hala eginez gero, ikasleak euren azterketa-emaitzen analisian eta eztabaidan mugiaraziko genituzke, era dinamiko batean.
2021
‎Eta ugalketarako teknikek aukera gehiago ematen dituzte seme-alabak geroago izateko. Nolanahi ere, seme-alabak ditugunok eta zoriontsu izatea nahi dugunok, halako bizi kalitatea eman nahi diegu hezkuntzari, zainketei, ondasun materialei, oporrei eta abarri dagokienez. Eta hori baino lehen denbora gehiago ematen dugu prestatzen, lan munduan sartzea atzeratu egiten da eta, beraz, independentzia ekonomikoa ere bai familia bati eusteko.
‎Batzuen interesak ikasle guztien eskubideen aurrean babestuko dituen sistema dual eta segregatzaile bat mantentzen jarraitzea? Egoera hori blindatu nahi al du onartu nahi den Hezkuntza Lege berriak. Aniztasuna ezkutatu eta bazterkeria bultzatu?
‎Pablo Garcia de Vicuña (CCOO): ' Euskadirentzat nahi dugun hezkuntza'.
‎Eusko Legebiltzarrean lehen pausoa eman dute hezkuntza legerako: aurretik lortu nahi duten hezkuntza hitzarmena adosteko batzorde txostengilea eratzea onartu zuten atzoko osoko bilkuran. Lantalde horretan, aukera izango dute akordio horren oinarriak zehazteko, eztabaidarako eta adituek esateko dutena aditzeko, besteak beste.
‎" Hoy, en España particularmente, ser antinacionalista es ser racional". Testuingurua ezagutu barik, esaldi hori irakurrita, baten batek pentsa dezake nazionalismo oro desagerrarazi nahi duela hezkuntzatik, benetan nazionalismo jakin batzuk baino ez dituenean desagerrarazi nahi: nazionalismo linguistiko euskalduna eta katalana-berak aldarrikatzen duena, berriz, ez omen da nazionalismoa-.
‎Hartara, bizi garen mundu globalizatu honetan, hizkuntzak jakiteak aukera berriak ireki ohi dizkigu, betiere, geure-geurea denari uko egin eta bazterrean utzi gabe. Horrela, Euskaltzaindiak eskertu nahi du hezkuntzaren arloan euskara biziberritzeko egin den ahalegin berebizikoa, aspalditik datorrena eta iturri anitzetatik elikatu dena. Orobat, eskertu nahi du gurasoen eginahala eta dei egin nahi die euskara ardatz duten ereduen aldeko apustu sendoa egiten segi dezaten.
‎Sagrario Aleman euskaltzain oso eta Sustapen batzordeko buruak eman zion amaiera jardunaldiari, euskara ardatz duen hezkuntzaren alde aritu diren guztiak txalotuz: “Euskaltzaindiak eskertu nahi du hezkuntzaren arloan euskara biziberritzeko egin den ahalegin berebizikoa, aspalditik datorrena eta iturri anitzetatik elikatu dena. Orobat, eskertu nahi du gurasoen eginahala eta dei egin nahi die euskara ardatz duten ereduen aldeko apustu sendoa egiten segi dezaten.
2022
‎Lau paretetatik ihes egin nahi du hezkuntzak
‎Eusko Jaurlaritzak urte honen bigarren seihilekoan onartu nahi du hezkuntza legea, eta asmo hori berretsi du gaur goizean Bingen Zupiria bozeramaileak. Izan ere, garrantzitsua iruditzen zaio «hartutako konpromisoa» betetzea.
‎Arau berrian, berebiziko pisua izanen du sexu heziketaren auziak. Zehazki, «sexu heziketa integrala» eskaini nahi dute hezkuntzako fase nagusietan, «adostasunean eta tratu onetan oinarritutako sexu harremanak» sustatze aldera. Sexu heziketari buruzko kanpaina bereziak ere sustatuko dituzte ikastetxeetan eta, horien barruan, antisorgailuak banatuko dituzte.
‎Monterok esplizituki aipatu ez bazuen ere, igartzen da Skolaeren gisako programek zabaldutako bideari eutsi nahi diola Berdintasun Ministerioak. Zehazki, «derrigorrezko sexu heziketa integrala» ezarri nahi dute hezkuntzako fase guztietan, «adostasunean eta tratu onetan oinarritutako sexu harremanak» sustatze aldera: «Erabaki behar dugu gure seme-alabek nola deskubrituko duten sexua; pornografia biolentoaren bidez, edo errespetua ardatz izanen duen heziketa baten bidez».
‎Hain zuzen ere, horixe dute eskari nagusia, transmisioa bermatzea: «Egin nahi den hezkuntza lege berriak euskarazko kulturgintzaren transmisioa bermatu behar du hezkuntza eraldatzailea lortu nahi badugu, eta, hori hala izan dadin, garrantzi handia du legeak modu esplizituan behar hori jasotzeak».
‎Hori ikusita, indarrak batu nahi dituzte hezkuntza komunitatearekin eta bestelako eragileekin. Ez dute baztertu mobilizazioak egiteko aukera ere.
‎EH Bilduk bermatu nahi du hezkuntza komunitateak Hezkuntza Legearen eztabaidan parte hartzea
‎ELAko Miren Zubizarretak gogorarazi du prozesua hasi zenetik sindikatuek hainbat ekarpen egin dituztela lege proposamenaren inguruan, eta salatu du ekarpen horiek ez dituztela aintzat hartu: «Aurreproiektuak ez du jasotzen zer norabide eman nahi zaion hezkuntzari, ez du egungo sare banaketa gainditzeko urratsik zehazten, murgiltze eredua alboratzen du, lan baldintzak aipatu ere ez ditu egiten, eta euskal curriculuma eta Euskal Herria erreferentzia izateko pausorik ez du zehazten».
‎Jardunaldi batean bildu nahi dituzte hezkuntza ministroa, Kreole Akademiako burua, eta atzerritik bi begiratu: Massachusetts-eko MITeko bi aditu, eta euskalduna.
2023
‎Alabaina, programen ebaluazioa ezinbestekoa da, horien babes publikoa lortzeko (Nevo 1986, Perez 2000k aipatua) eta baita hobekuntzara bideratutako erabakiak hartzeko (Pérez 2000). Besteak beste," praktika onetan" oinarritutako praxiak programak zuzenduta dauden subjektuen errealitateak ezagutzea dakarrelako, subjektu eta errealitate konkretuetan lortu nahi diren emaitzak ongi ulertzea errazten duelako, eta baita ezarritako irizpideek eta metodologia-prozesuek eragin nahi den hezkuntza-testuinguruaren ezaugarriei erantzutea ere: ezaugarri sozial, kultural, eta ekonomikoei.
‎Arau berrian, berebiziko pisua izanen du sexu heziketaren auziak. Zehazki, «sexu heziketa integrala» eskaini nahi dute hezkuntzako fase nagusietan, «adostasunean eta tratu onetan oinarritutako sexu harremanak» sustatze aldera. Sexu heziketari buruzko kanpaina bereziak ere sustatuko dituzte ikastetxeetan, eta, horien barruan, antisorgailuak banatuko dituzte.
‎Jakinaren gainean gaude oso zaila dela irakaskuntzaren ertz guztiak eta bakoitza artikulatzea. Ondorioz, inoiz baino beharrezkoagoa da akordio iraunkor bat lortzea, alderdi, sindikatu edo erakunde bakoitzaren interes eta ideologia legitimoen gainetik, guztiek beren ideologia propiora egokitu nahi baitute hezkuntza-plataforma.
‎Hezkuntzaren balioa, egia da, hezkuntza posible egiten duten baldintza materialetan dago, baina, batez ere, pertsonak eta horiek bizi diren gizartea aberasteko transmititzen diren balioen garapenean. Eta hemen gurasoek eginkizun eztabaidaezina dute, nahi duten hezkuntza-proiektua aukeratzeko orduan, gizarte demokratikoa benetan egituratzen duten printzipioekiko errespetua onartuz, betiere.
‎Txibiterekin zuzenean negoziatu nahi dute hezkuntzako sindikatuek
‎Sindikatu handietako bakoitzak atseginez hartu ditu emaitzak, eta batean edo bestean alde positiboa azpimarratu. «Poztasun handiz adierazi nahi dugu hezkuntza publikoan gehien bozkaturiko sindikatua garela», adierazi du Steilasek. «LABek berretsi du lehen indarra dela EAEko hezkuntza publikoan», LABek.
‎Javier Esparza buru duen alderdiak behin eta berriz aipatzen du askatasuna hitza hezkuntzaz aritzean. Adibidez, jarri dute zentro publikoen eta itunpekoen eskaintza «justua eta orekatua» bermatuko dutela, «familiek askatasunez erabaki dezaten beren seme-alabentzat nahi duten hezkuntza mota».
‎Aurrekontua. PSNk esan duenez, «progresiboki» handitu nahi dute hezkuntzara bideratutako diru kopurua, BPG Barne Produktu Gordinaren %5 izatera gerturatu arte. Haien hitzetan, helburuetako bat izango da Haur Hezkuntzako lehen zikloa doakoa izatea familia guztientzat.
‎Javier Esparza buru duen alderdiak behin eta berriz aipatzen du askatasuna hitza hezkuntzaz aritzean. Adibidez, jarri dute zentro publikoen eta itunpekoen eskaintza «justua eta orekatua» bermatuko dutela, «familiek askatasunez erabaki dezaten beren seme-alabentzat nahi duten hezkuntza mota».
‎Aurrekontua. PSNk esan duenez, «progresiboki» handitu nahi dute hezkuntzara bideratutako diru kopurua, BPG Barne Produktu Gordinaren %5 izatera gerturatu arte. Haien hitzetan, helburuetako bat izango da Haur Hezkuntzako lehen zikloa doakoa izatea familia guztientzat.
‎Idurre Eskisabel Euskalgintzaren Kontseiluko idazkari nagusiak azpimarratu zuen sinadura bilketaren bidez, eusko legebiltzarkideei eskatu nahi dietela Hezkuntza Legeak euskara eta euskal kultura ardatz izan ditzala. Uste baitu hezkuntza sistemak, ezinbestean, euskararen eta euskal kulturaren aldeko «jauzia» egin behar duela, hizkuntza gutxitu baten normalizazio prozesuan «funtsezko elementua» delako.
‎Osoko zuzenketak aurkeztu dituzten gainerako alderdiei dagokienez, PPk, Ciudadanosek eta Voxek antzeko arrazoiak erabili dituzte beren proposamenak defendatzeko eta lege proiektuari kontra egiteko: euskara inposatuko dutela eta gazteleraz ikasteko aukerarik ez dela egongo, proiektu jakin batzuen mesedetan erabili nahi dutela hezkuntza, itunpeko sarearen aurkakoa dela...
‎Gorka Alvarezek (EAJ), Ikoitz Arresek (EH Bildu), Maria Jesus San Josek (PSE-EE), Miren Gorrotxategik (Elkarrekin Podemos-IU), Carmelo Barriok (PP) eta Jose Manuel Gilek (Ciudadanos). Onartutako zuzenketekin ondutako testua azaroaren 29an onartu nahi dute Hezkuntza Batzordean.
‎Langileei dagokien atala izango da 2024ko aurrekontuetan handiena, 1.742 milioi eurokoa izango baita. Horrekin, sindikatuekin hitzartutako akordioak bete nahi ditu Hezkuntza Sailak. «Irakasleen egonkortasuna» ere helburutzat ezarri du Bildarratzek, eta, esan duenez, abian jarritako lan eskaintza publikoekin egiturazko lanpostuen behin-behinekotasuna %5etik beherakoa izatea nahi dute.
‎Era berean, eskerrak eman eman nahi dizkiegu hezkuntzaren alorreko profesional guztiei, lehen hezkuntzakoetatik hasi eta gizarte hezitzaileetarainokoei, bigarren hezkuntzako irakasleei, zuzendariei eta unibertsitateko doktoreei, beren gogoetak, ezagutzak eta esperientziak partekatu dituztelako gurekin. Eskerrak Nerea Martinez, Eneritz Alkorta, Lierni Armendariz, Miren Ros, Jose Javier Huerta, Toni Estefania, Jon Bustillo eta Amaia Arroyo Sagastari, balio handiko beren ekarpenengatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi du 16 (0,11)
nahi dute 8 (0,05)
nahi dugun 6 (0,04)
nahi duen 5 (0,03)
nahi dugu 5 (0,03)
nahi duten 5 (0,03)
nahi den 4 (0,03)
nahi dituzte 3 (0,02)
nahi diote 2 (0,01)
nahi dituen 2 (0,01)
nahi zaion 2 (0,01)
nahi 1 (0,01)
nahi bada 1 (0,01)
nahi baitute 1 (0,01)
nahi diegu 1 (0,01)
nahi dietela 1 (0,01)
nahi diguzue 1 (0,01)
nahi dio 1 (0,01)
nahi diren 1 (0,01)
nahi ditu 1 (0,01)
nahi dituzten 1 (0,01)
nahi dizkiegu 1 (0,01)
nahi duela 1 (0,01)
nahi dut 1 (0,01)
nahi dutela 1 (0,01)
nahi dutenek 1 (0,01)
nahi duzue 1 (0,01)
nahi zaien 1 (0,01)
nahi zion 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 33 (0,22)
Consumer 8 (0,05)
Pamiela 5 (0,03)
Argia 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 3 (0,02)
Uztaro 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia