Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 143

2000
‎J. Sarrionandiak metaliteratura aukeratu zuen bide bezala. Bere lan horrek munduari buruzko ikuspegi kezkatua agertzen zuen poeta erakutsi zigun. Borroka armatuari buruzko poemak irakurrita ere, beti nabaritu zitzaion urrunketa nabaria, berehalakotasunetik urrunketa, bihozpena edo ironiaren bidez lortzen zuena.
‎izan ere, testuaren leku ezberdinetan egoteak sentsazio ezberdinak dakartza, batetik bestera dugun informazioa aldatuz baitoa: narrazioaren munduari buruzko gure ezagutza ezberdina baita.
‎Metafisika arloan, esentziak eta horrelakoak definitu eta bereizten zituztenfilosofiak, bata bestearen atzetik pasatu dira gaurdaino, garaian garaiko modarenlekukoa elkarri emanez. Bakoitzak munduari buruzko bere interpretazioa ekarri digu, aurrekoak gogoz ezabatu nahian. Gaurtik aztertuta, ordea, frogatuta daukagu bai irudi, bai teoria ugari eta ez gutxitan interesgarri eta aberats batzuk zabaldurik ere, erabilidituzten egiturak, mentalak izan direla fisikoak baino gehiago, neurtu ezinezkoak, errealitatearekin lotura zehatzik gabekoak.
‎Alabaina, Zirkuluaren kontaktuak ez ziren hor gelditu. Zientzia zehatzen epistemologiari buruzko beste kongresu bat antolatu eta gero —1930ean Konigsbergen—, munduari buruzko beren ikuspegiak Austriako mugak zeharkatzea lortu zuen beste Estatu askotan sartzeko. Polonian izugarrizko harrera izan zuen, eta bertako
2001
‎Gaztelaniaz egindako literatura nazionalista tradizionala deitoragarria egitenzait, euskarak aspaldi arbuiatu eta baztertu zuen euskal munduari buruzko idealizazio atzerakoi kitsch idiota batek bizi baitu literatura hori. Ni nago euskaltzalenazionalisten eta ez-nazionalisten fedea eta pazientzia frogatzeko daukagulaeuskara souvenir soiltzat hartzen duen nazionalista-klase hori.
2002
‎Argi ikus daitekeenez, beraz, kontrol-taldeek posizio berezia dute informazioaren munduan, beren kontrolpe zuzenean dauzkatelako hedabideak eta baita hedabideak elikatzen dituzten albiste-etxeak ere. Kontrol-taldeok statu quo bereziaren jabe dira komunikazioaren munduan, eta posizio horrek ematen dien abantailaz profitatzen dira hedabideetako arduradunak hautatzean eta egunkarietako orrialdeetako informazioak aukeratzean; alegia, munduari buruzko ikusmolde berezia ezartzean.
‎Printzipio marxista-leninistei jarraituta, hedabideek munduari buruzko ikuspegi objektibo eta osoa erakutsi behar dute.
‎Kognitiboa, zeren mundua ulertzeko balio baitio. Azaltzailea, zeren ulertu duen munduari buruzko diskurtsoa eraikitzeko balio baitio.
‎K. B. Jensen autoreak iragartzen digun moduan, komunikazioaren munduari buruzko azterketa semiotiko estrukturalista hutsetan, gehienetan zeinuei eurei eskaini zaie batez ere arreta, gutxiagotan, ostera, gizarteari berari edo zeinuek gizartean bertan duten bizitzari, berebat zeinuek praktika sozialetan duten garrantziari. Beharrezkoa da zeinuei buruzko teoria bereizi bat eraikitzea, komunikazioaren benetako eusleen eginkizuna edo garrantzia zein den eta horiek entzuleengan eta gizarteetan duten eragina azalduko dituena.
‎Errealitateez komunikatzen zaiguna, egitateaz eta gertakizunez esaten zaiguna? eta munduari buruzko informazioa deitu ohi dena, keinuak, seinaleak, zeinuak?, beti ere, haren ordezkoak dira.
2003
‎2002an Consumer aldizkariak egindako ikerketabaten arabera, 14 urtetik gorakoen% 89k ikusten du telebista,% 52k entzuten duirratia eta% 36k irakurtzen ditu egunkariak. Datu horiek, aurrez jakina zenaziurtatu egiten dute; hau da, telebista munduari buruzko informazioa emateko ezezik, munduari buruzko ikuspegia moldatzeko aparteko tresna ere bada.
‎2002an Consumer aldizkariak egindako ikerketabaten arabera, 14 urtetik gorakoen% 89k ikusten du telebista,% 52k entzuten duirratia eta% 36k irakurtzen ditu egunkariak. Datu horiek, aurrez jakina zenaziurtatu egiten dute; hau da, telebista munduari buruzko informazioa emateko ezezik, munduari buruzko ikuspegia moldatzeko aparteko tresna ere bada.
‎Albistegiak ikusten dituztenen artean, gainera,% 72k erabateko edo nahikokonfiantza egiten die albistegietako berriei. Horrek esan nahi du, albistegiek munduari buruzko berriak helaraztearekin batera, munduari buruzko ikuspegia moldatuere egiten dutela. Ez da harritzekoa, hortaz, albiste bati buruzko aipamenak egiten, egia da, telebistan esan dute!?
‎Albistegiak ikusten dituztenen artean, gainera,% 72k erabateko edo nahikokonfiantza egiten die albistegietako berriei. Horrek esan nahi du, albistegiek munduari buruzko berriak helaraztearekin batera, munduari buruzko ikuspegia moldatuere egiten dutela. Ez da harritzekoa, hortaz, albiste bati buruzko aipamenak egiten, egia da, telebistan esan dute!?
‎Hauek dira, eta hauek soilik, frogatu eta kontrastatu behar direnak zientzialariak bere jardueran erabiltzen dituen ebidentzien aurrean. Izan ere, zientzi teoriak, azken buruan, munduari buruzko aieruak dira, Popperren ustez, eta ez datu enpirikoetatik abiatuz lortzen diren orokortzeen antzeko zerbait, enpirista logikoek uste zuten moduan.
‎(1) Esanahi filosofikoa dela eta: esanahi horren arabera, zientzialariak errealitateari buruz duen oinarrizko usteei eta munduari buruzko irudiaz ari da Kuhn. Paradigmaren kontzeptu horren azpian hainbat ikusmolde daude, hala nola atomismoa, mekanizismoa, fenomenismoa...
2004
‎Homerorekin, edo Tirteorekin? beste kuitura baten aurrean jartzen gara, munduari buruzko bestefilosofia baten aurrean. Ohorearen gizartea da, izenaren eta ospearen gizartea.
‎Inferentzia azalpen baten gainean eratuko da eta autonabaritasunprintz.ipio batzuek gidatuko dute. Descartesen inferentziak kanpoko munduari buruzko argudio batzuk hartuko ditu kontuan, azalpen hoberenaren inferenizia delakoa ahaztu gabe.1.1 Ezagutzaren ikusmolde tradizionalaEzagutzaren ikusmolde kartesiarra ezagutzaren ikusmolde iradizionalaren kasu batda, garrantzizkoena segurik. Horren bertsio estandarraren arabera, ezagutzak honako hirubaldintza hauek bete behar ditu:
‎" Horrela sortu da nik ‘Hizkuntza-Errelatibidadearen Baldinkizuna’ deitu dudana; alegia, gramatika liferenteak erabiltzen dituzten gizonak, arras ikuspen liferentetara iristen dira, eta guztiz bestetara ulertzen dituzte kanpoko gertakari edo aztergaiak. Ikusle diran aldetik ez baitira berdiñak edo alderagarriak; eta hori dala bide, munduari buruzko teoria desberdiñetara iristen dira". Whorf’en horrialde osoak aipa nitzazke, eta beti tankera hortan mintzo da.
‎Nola jokatzen du hizkuntza batek (edo, hobeki esateko, hizkuntza bat sortu eta mamitu duen herriak) gizonek bildu duten ezaguera kanpora agertu nahi hortan? Nola eratzen du munduari buruzko esperientzia, nola tajutzen ikasien eta ikusien bilduma. Huna hemen erantzuna:
‎Aldarrikatzen zuten pertsonalismoak pertsonaren eta mundu berrian desagertzear ziren printzipioen eta balioen babesa eskatzen zuen. Bada, Manex Erdozaintziren gizakiari eta munduari buruzko ikuspegiak Mounierren obra eta pertsonalistek defendatzen zituzten ideiak dakarzkigute gogora. Ideia haiekin bat egiten zuen, bereganatu egin zituen Euskal Herriko egoerara ere ekarriz, eta idazteko eta gogoetatzeko abiapuntu izan zituen.
‎Badira, bestalde, esna gaudenean zenbait egoera jatorria gure irudimen hutsean dutenak. Hauetako egoera batetik bestera pasatzean —lo egotetik iratzarrita egotera pasatzean, esaterako— pertsona bera gara eta mundu batean bizi gara beti, baina munduari buruzko hautematea aldatzen da, esan bezala, aldaketa ematen den uneaz jabearazten gaituen seinale garbirik ez dagoen arren.
‎Hala eta guztiz ere, guk Descartesen modura esan beharko genuke ezagutzatzat jotzen dugun honetan, baita gaur egun ere, sinesmen karga oso handia dagoela, konfiantza eta konbentzimendu handiegia, eta fede itsua dugula gure garaiko zientziaren eta teknologiaren indarraz; eta horrexegatik garai haietan bezain beharrezkoa izango dela gaur egun zalantzari ekitea, giza bizitzaren eta munduari buruzko ezagupenaren hastapenez hausnarketa egin nahi badugu behintzat. Zalantza egin, beraz, geuk ere, eta ez onartu mengel baten moduan eskolan edo gaurko erretorikaren eta dogmatikaren pulpitu goren diren komunikabideetan edo informazioaren sareetan esaten diguten guztia, eta ez egin geureak era itsu-itsuan zientziaren emaitzak, ezta hastapenak ere, gure bizitza alde guztietatik zipriztindu behar duten egia absolutuak balira bezala.
‎Forma logiko unibertsal honi esker pentsatzeko gaitasuna izango dugu; eta pentsatzeko, gainera, inolako aginteren aurrean makurtu gabe eta modu burujabe eta ez mekaniko batean. Adimenaren egitura unibertsal honetaz baliatuko gara gure kontzientzia maila ezberdinetan (iratzarrita gaudenean nola lotan edo ametsetan gaudenean); egitura horretaz baliatuko gara, halaber, kultura berezi bat dela-eta munduari buruzko ikuspegi ezberdindu bat dugunean, edota honegatik edo besteagatik munduaren hautematerako ezinduak gaudenean (itsutasunagatik, gortasunagatik...).
‎Horrela, Jainkoa, unibertsoaren osotasunaren perfekzioa, edozein existentziaren aurrekoa bilakatuko da eta baita munduari buruzko ezagupenaren aurrekoa ere, hau da, edozein arrazoinamenduren, egiaren, aurrekoa; egiaren aurrekoa perfektua den neurrian, ezin izango delako engainatzailea, eta existentziarena munduan den guztiaren azken zergatia bera izango delako.
2005
‎Pertsona bakoitzak dauka munduari buruzko bere ikuspegia eta gainera batetik bestera asko aldatzen den zerbait da. Hala ere, estereotipo sozialak egon badaude eta hainbat gaitan uste kolektiboak existitzen dira.
‎Gero eta zabalduago dagoen kontzeptua Generoa nahiko berria den arren, hedabide perfektua aurkitu du Interneten. Gero eta orri gehiagotan aurki ditzakegu Machinima munduari buruzko erreferentziak. Bi dira, zalantzarik gabe, kausaren aitzindari nagusiak:
‎Jarraian gizakiaren formazio-prozesuan ezinbestekoa den beste aldea, beronen garapen pertsonala edo etiko-morala, zehatzago aztertzen saiatuko gara, bertan Humboldtek hizkuntzari aitortzen dion funtzioari arreta berezia eskainiko diogularik. Kontuan hartzekoa da, zentzu honetan, ezinezkoa dela gizakiaren formazioa asebetetzea, haren formazio-teoriaren arabera, kanpoko munduari buruzko ezagupen objektiboen jabetzearekin bakarrik. Zeregin hau benetan da garrantzitsua baina, egiaz, ez da nahikoa norbaitek bere burua pertsona bezala guztiz osatzeko, alegia, azken honetarako beharrezkoa da gainera batek bere barruko edo berezko ahalmenei bide ematea.
2006
‎Eguneroko politikaz aritu gara segidan, azkenik langileriaz jarduteko. Lan munduari buruzko aburuak koadro berezietan paratu ditugu.
‎Munduaren kontsiderazio enpirikoak, eta baita matematikoak ere, erabat arbuiatzen dute mundu barneko gertaeraren, zentzuaz? galdezka ari den munduari buruzko beste kontsiderazio oro. Zientzia enpirikoaren arrazionalismoaren zeinahi aurrera-
‎Maiatzeko azken edizioan, TIME astekariak ‘autismoaren ezkutuko munduari buruzko pista berriak’ aztertu zituen azalean. Leo Kanner estatubatuar psikiatra izan zen, eta autismo terminoa sortu zuen lehen aldiz, orain dela 60 urte, garapenaren nahasteen taldearen barruan koka daitekeen buruko gaixotasun bati buruz hitz egiteko.
‎Kalkuluen arabera, 34 milioi estatubatuar inguru konektatzen dira hilero leku horretara, eta horrek plataforma garrantzitsu bat ematen dio Googleri Interneteko publizitate-espazioak saltzeko negozioak zabaltzeko. “YouTubeko taldeak plataforma mediatiko kitzikagarri eta boteretsua eraiki du, Googlek munduari buruzko informazioa antolatu eta unibertsalki eskuragarri eta erabilgarri bihurtzeko duen misioa osatzeko”, adierazi du Eric Schmidt Googleko presidente exekutiboak. “Bi konpainiek ere antzeko balioak dituzte; lehenik eta behin, gure erabiltzaileak jartzen ditugu.
‎• Giza abere berria: estereotipo heroikotik desatxikitzen ari den giza abere modernoago bat, Aro Lausoan eta, bereziki, Aro Arkaikoan munduari buruzko ikuspegi zuhurrago bat —razionalizatuago bat— erakusten duena, hain zuzen, VI. mendean, joniar fisikariekin osatu eta beteko dena, hausnarketa filosofikoaren bidez Homero —eta Zeus— gailenduko duena.
‎Kultura heroikoa, kultura homerikoa, munduari buruzko koadro edo eredu orokor bat da; gai berberak, elementu berberak errepikatuko dira testu epiko guztietan: genealogiak2, borroka heroikoa3, oturuntza4, opari eta atzera-opariak5..; formula eta esapide eginak, errekurtso estilistiko jakinak erabiliko dira testu epiko guztietan.
‎Baina halako ezusteko batez jainkoaren eta bere borondate sortzailearen burubideak ezagutuko balira, munduaren gaineko benetako zientzia baten aurrean geundeke. Mintzaira teologiko sinboliko batez ari beharko bagenu, Kojevek dioenez, munduari buruzko zientzia mundu horrek elementu geometrikoak osagai dituen heinean baizik ezingo genuke azaldu. Hain zuzen ere, Kantek argi azaldu zigun algoritmoa mintzo bilakatzeko, ezinbestekoa dela denborarekin eta espazioarekin harremanetan jartzea.
2007
‎–Ondo pasatzeko balio duten liburuak? maite ditu, ez gizakiari eta munduari buruzko galdera sakonak planteatzen dituen literatura.
‎Pertsonari buruz duten ikuspegian da bi teoria horien arteko ezberdintasunnagusia. Piaget-en ustez, pertsona izaki aktibo bat da, eta objektuen gain egitendituen ekintzen bidez lortzen du ezagutza; hau da, umea zientzialari aktibo bat da, ingurunearekiko harremanen bidez munduari buruzko ezagutza eraikitzen duenaeta gero eta konplexuagoak diren pentsatzeko erak lantzen dituena. Bainazientzialari aktibo horrek, jarduerak bakarka egiten ditu (Bruner eta Haste, 1990).
‎3.3 irudia. Piaget-en ustez, haurra zientzialari aktibo bat da, ingurunearekikoharremanen bidez bakarka munduari buruzko ezagutza eraikitzen duena (argazkia: www.carnegiemuseums.org).
‎Egoera ezagunen inguruko gidoiak eraikitzeko gaitasunari esker, haurrekbadute istorioak eta iraganeko gertaerak ulertzeko, komunikatzeko, etorkizunerakogertakariak planeatzeko, munduari buruzko ezagutza antolatzeko eta beste hainbatgauza egiteko aukera emango dien ezagutzaren oinarria. Ildo horretatik, Nelson-eneta Grundel-en ustez (1981), gidoiak ezagutzaren garapenaren oinarrizko multzotzat har daitezke.
‎Haurrak, zenbaitetan, gurasoekin pailazoak ikustera joaten dira. Pailazoeksaioetan transmiti ditzakete balioak eta munduari buruzko hainbat jarrera, ezagutzaeta beste. Egun badira balio, ezagutza eta jarrera horiek positiboak izan daitezensaiatzen diren pailazo-taldeak.
‎Eta ez da harritzekoa izaten gurasoek seme-alabekin beren buruaz, semealabez, kideez, eskolaz, politikaz, ekonomiaz eta beste hainbat gaiez hitz egitea.Elkarrizketa horien bitartez, seme-alabek gizarte- munduari buruzko ezagutzakbereganatzen dituzte. VI. kapituluan ikusiko den bezala, beste hainbeste gertatzenda gurasoek seme-alabekin egiten dituzten jarduera ludikoetan.
‎Egia ala gezurra? Motorraren munduari buruzko baieztapen asko egiazkotzat jotzen dira, baina batzuetan ez dira hain egiazkotzat hartzen.
‎• Heraklitoren munduari buruzko ikuspegi kontraesankorra salbatzen du: behaketa, frogapenak eta argudioak erabili zituen gazte razionalista antzematen zaio, zientziaren filosofia gogoangarria asmatu zuena, hain zuzen16.
‎Terminologiaz aritzea ezinbestekoa egiten zaigu, tarte batean: kosmogonia filosofikoak adiera erabiliko dugu aipatutako autore kosmogonikoak izendatzeko —alegia, ez dugu esango, maiz esaten denez, kosmogonia prefilosofikoak— Horrela deitzen dituzte miletotarrak baino lehenagoko kosmogoniak Kirk, Raven eta Schofieldek, hain zuzen, hizkera eta izaera mitikoa darabilten arren, munduari buruzko ikuspegi kuasi-razionalistak eskaintzen dituztelako139: izan ere, autore kosmogoniko guztietan nabarmenak dira ordenamendu-ahaleginak bezala, bulkada logikoa.
2008
‎Paulo Coelho gehiegi dabilenez munduan, uste izaten dugu mistika eta filosofia pitin batekin, istorioak kontatzeko xamurtasun amini batekin nahikoa dela munduari buruzko ezagutza osoa eta betea jasotzeko. Ez da egia.
‎Ez nuen haren aurpegian sentimendu jakin baten adierazpenik irakurri. Gizakiari eta munduari buruzko konprentsioa eta eroapena adieraz zitzakeen, baina baita nazka, etsipena eta nekea ere. Berak bazekiela iruditu zitzaidan ni susmatzen hasia nengoena:
‎Sentitzen nuen. Dos Amigos? horrek bere barruan nobela bat zuela, desagertzen ari den arrantza munduari buruzko nobela bat. Baina hori hasierako asmoa baino ez zen.
‎(off) Armadilloa da, keak itota. Behinola espirituen munduari buruzko sineste zaharrek arautuko zuten ehiza, beharbada. Baina orain ez.
‎Egia da, oinarrizko kultura, jakitea eta munduari buruzko informazioa, maila bateraino bederen, etxeko giroan bereganatzen dela, eta, kasurik one-nean, norbere hizkuntza trebeki erabiltzeko gaitasuna ere bai. Hortik gaine-rakoak, ordea, hizkuntzaren goi ahalmen eta baliabideak barne, kanpoko ikas-keta, irakurtze eta eskola bidez datozkigu.
‎Zenbait autorek, garapenaren psikologian garatu diren teoriak sailkatu eta konparatu ondoren, paradigma kontzeptua onartu dute (Overton eta Reese, 1973; Overton, 1984). Teorien oinarrian dauden eta testuinguru historiko, sozial edo kulturalarekin lotuta dauden munduari buruzko oinarrizko ideien multzoa dira paradigmak. Oinarrizko planteamendu horiek askotan ez dira behar bezala adierazten, baina teoriaren edukia gidatzen dute, adibidez, aztertu beharreko aldagaiak zehaztu, aldagaien arteko harremana aztertu, hipotesien formulatzea egin eta abar.
‎Teorien oinarrian dauden eta testuinguru historiko, sozial edo kulturalarekin loturik dauden munduari buruzko oinarrizko ideien multzoa da.
‎b) Teorien oinarrian dauden eta testuinguru historiko, sozial edo kulturalarekin loturik dauden munduari buruzko oinarrizko ideien multzoa da.
‎Gai aldetik eta estetikoki oso ezberdinak diren bideo jokoen hainbat aldaera aurkezten dizkigu Try Again-ek; askok atzean egungo munduari buruzko gogoeta sakonak dituzte. Bideo jokoen mundua urrundik bizi duen bisitariarentzat jokalariaren lekuan jartzea esperientzia interesgarria da, eta ohiko jokalariari, berriz, bere burua kanpotik, beste ikuspegi batetik, begiratzeko aukera eskaintzen dio.
‎Mexiko eta Panamara bidaiatu zuen 70eko hamarraldian, eta indioen kulturarekin harreman estuak izan zituen. Esperientzia hark «bizitza, artearen munduari buruzko ideiak, eta besteekin egoteko, ibiltzeko, jateko, lo egiteko eta maitatzeko modua» aldatu zizkiola aitortu zuen, «eta baita ametsak ere».
‎Los recursos humanos (Giza baliabideak). «Lan munduari buruzko liburu bat?», harrituko da bat baino gehiago, ez baita oso ohikoa. Eta harriduraren ostean, ezinbestean, galdera:
‎Tragedia guztietan egoten da koroa. Akzioa kokatzea, munduari buruzko ikuspegia ematea, eta pertsonaiei ohartarazpenak egitea da haren eginbeharra. Publizitatea, liburuak eta halakoak erabiliz sartu dut nik koroa.
‎Pentsamendu presokratikoaren aurrean, Aristotelesek kausa formalaren eta kausa finalaren garrantzia azpimarratzen du, izaki naturalen bizitza eta portaera ezin baitaiteke zuzen azaldu ikuspegi materialista hutsez soilik baliaturik. Beraz, Aristotelesen munduari buruzko deskribapenean, materia, beharrezkoa bada ere, ez da nahikoa. Filosofoaren ustez, formak eta helburuak, benetan, naturan existitzen dira, eta haien bidez izaki naturalen sorrera, portaera eta barneko egitura azaldu daitezke.
2009
‎Kontaketa bideratzeko, horregatik, pertsonaien hitzez eta marrazkiez gain, beste hainbat tresna erabili dituzte: poemak, wikiak deitzen dituzten komikiko munduari buruzko azalpen testuak, kontatzen dena sortzeko egileei baliagarri izan zaizkien liburu eta iturrien erreferentziak... Eta, hala eta guztiz ere," Internet aurrean izanik irakurtzeko liburu bat da", Urrutiaren hitzetan.
‎Atari hauek erabiltzen dituztenek ez dute jendea ezagutzeko egiten, lagunekin harremana izateko baizik. Lan- munduari buruzko gizarte sareak ere badaude, besteak beste, LinkedIn edo Xing. Gainera, Nielsen Online enpresaren txosten baten arabera, krisia dela eta, %16 hazi da atari horien jarduera.
‎Erabiltzaile bakoitzaren profiletik ikus daitezke inbertsioa eta erabaki duten beste erabiltzaileena modu publikoan partekatu, eta gehitu zaizkienak kontaktu gisa. Gainera, blog bat idatz daiteke irudikatzeko finantza- munduari buruzko iritzi pertsonalak, eta talde hauek sortzea: erabiltzaileak beren interesen arabera biltzen dituzte.
‎Hala, Raimonek eta Pi de la Serrak PSUC alderdiarekin, Serratek PSC-PSOE izango zenaren mugimenduarekin, eta Llachek, ez hain modu nabarmenean? Nacionalistes d. Esquerra mugimenduarekin izan zituzten harremanen ondorioz, kanta-hitz asko langile- munduari buruzko erreferentziez beterik zeuden.
‎Esparru publikoan (hala nola hezkuntza publikoan) aztertu behar da mundua nolakoa den, eztabaidatu behar da balioei buruz, hau da, munduak nolakoa izan beharko lukeen aztertu behar da, eta hori guztia egin behar da giza baliabideen bitartez, hain zuzen ere, sen onaren metodologia izendatu dugun horren barruan kokatu ditugun baliabideen bitartez. Hortaz, munduari buruzko teoriarik onenak (ziurrak ez badira ere) ezagutarazi behar dira, eztabaidatzeko tresnak eta jarrera kritikoa landu behar dira, eta balioetan ere arakatu behar da. Balioen oinarri diren giza sentimenduak landu behar dira.
2010
‎Sermoigintza hilabeteetan eta urteetan luzatzen den diskurtso bakarra eta diskurtso jarraia da. Progresiboki entzuleak barneratzen du munduari buruzko eszenografia bat beste bat (zu) en ezabatzea dakarrena (Ilustrazioaren mundua eta beste sinisteena, heterodoxia, praktika paganoak?, erlijio katolikoa esklusibista delarik). Erretorikak eszena enuntziatiboaren banaketaren berri ere ematen du, nork nori zertarako hitz egiten dion eta zein komunikazio kontratu jartzen duen, legitimatzen dituelarik (edo desletigimatzen) botere erlazio jakin batzuk, hierarkia batzuk.
‎Zinema orokorra, superheroiak, Goya sariak edo 80ko hamarkadako zinema dira ebaluatzen diren gaietako batzuk. Induda able.com web orriak 500 test baino gehiago biltzen ditu eta zinemari buruzko atalean zeluloidearen munduari buruzko berrogeita hamar galdera baino gehiago biltzen ditu. Geografia.
‎Kasu horretan, mundua nolakoa den (tomatea nolakoa den) adierazten ari gara, eta askatasuna murrizten da zalantzarik gabe. Horrek ez du esan nahi munduari buruzko uste horiek ziurrak edo zalantzarik gabekoak direnik; ez, inola ere ez. Dena den, eta hori nahikoa da oraingoz, denok onartuko genuke eztabaidagarriagoak direla gorago aipatutako usteak arestian aipatutako horiek baino.
‎Baina erlijioa, edo katolizismoa bederen, ez da hor gelditu. Katolizismoan heziak izan garenok munduari buruzko ikuspegi zehatzago bat eskuratu dugu. Gehiegi arriskatu gabe, horrelako ikuspegi bat eskuratu dugula esan dezakegu:
‎Ideia minimo horietaz gainera, katolizismoak (edo instituzio katoliko nagusiak) munduari buruzko ikuspegi zehatzago bat eman digu. Garai batean bederen, katolikoek uste zuten gizakia bere horretan sortu zuela Jainkoak, alegia, kreazionismoan sinesten zuten:
‎Jainkoak espezieak banan-banan sortu zituen. Halaber, eta munduari buruzko ikuspegia zehaztuz, geozentrismoa eta antropozentrismoa aldarrikatzen zuten, eta Lurra eta gizakia unibertsoaren erdigunean zegoela uste zuten. Beraz, katolizismoa gorago aipatu ditugun sinesmen minimoetatik harantzago joan zaigu behin baino gehiagotan.
‎diseinuaren argudioaz ari gara, jakina. Darwinek eskaintzen digun munduari buruzko ikuspegia oso urrun dago Jainko adimentsu batek diseina dezakeen edozein unibertsotatik. Darwinek baino lehen, Humek gogor kritikatu zuen diseinuaren argudioa (ik.
‎Teoria horiek guztiak zentzu komunaren metodologian oinarritzen dira. Teoria bakoitzak munduari buruzko edo, hobeto esanda, munduaren maila edo alderdi bati buruzko behin behineko ezagutza ematen digu. Fisikariak, kimikariak eta biologoak munduari buruzko ezagutza eskaintzen digute, nor bere ikuspuntutik abiatuta.
‎Teoria bakoitzak munduari buruzko edo, hobeto esanda, munduaren maila edo alderdi bati buruzko behin behineko ezagutza ematen digu. Fisikariak, kimikariak eta biologoak munduari buruzko ezagutza eskaintzen digute, nor bere ikuspuntutik abiatuta. Beste hainbeste esan dezakegu soziologia, historia eta psikologiari buruz.
‎Horrek erakusten du ustezko erlatibismoaren atzean arimen ibilbideari buruzko uste edo teoria bat dagoela. Uste edo teoria hori munduari buruzkoa da, eta munduari buruzko usteak zentzu komunaren ereduari jarraituz eztabaidatzen ditugu eskuarki. Zergatik ez dugu arrazionalki eztabaidatuko gai horretaz?
‎3)" Munduaren errepresentazioa" hartzen duena erreferentziatzat, zentzu filosofikoan," mundua" hartu beharrean; errealismo eta materialismoaren kontra. Gunther Andersonek hirugarren esanahi honekin erabili zuen hitza, pertsonak munduari buruzko irudi oso subjektibo eta mediatizatua osatzen duelakoan.
‎Amnesia, gorreria bisuala, esanekoa izatea onuragarriak ere bazaizkio menderatuari. Edozein estatutan, munduari buruzko bertsio ofizial horrekin bat etorriz gero, badaki pixka bat erosoago biziko dela.
2011
‎Desagertzen den hizkuntza bakoitzarekin Alexandriako liburutegi bat galtzen dugu. Nork daki Alexandriako liburutegian antzinako munduari buruzko zenbat ezagutza galdu ote den! Nork daki desagertu den hizkuntza bakoitzean galdu dugun ezagutza guztia!
‎Gutxitan aipatu da bizitzan zehar mota guztietako mezuak jasotzen ditugula hartzaileok, eta horiei esker gure ideologia eta munduari buruzko ikuskera moldatzen direla. Nerabeek ez dute onartzen ikus-entzunezko mezuek zabaltzen dituzten ideologiek baldintzatuta daudela haiek ere.
‎Azken kasu horietan, nahaste obsesibo-konpultsiboa duten subjektuak deprimituta daudela esaten da, duten nahastea deprimitzeko modukoa delako (Tallis, 1999). Dena dela, kontuan izan behar da bi nahasteak desberdinak direla, depresio-kasuetan (depresio nagusian batez ere) norbere buruari buruzko eta munduari buruzko ideia pesimistak aurkezten dituzte subjektuek, baina ideia pesimista horiek depresioa pairatzen duen pertsonak bizi duen gogo-aldartearen ondorio dira, eta, nahaste obsesibo-konpultsiboan gertatzen ez den bezala, ideia horiek burutik kentzeko ez dute saiakerarik egiten ez baitituzte intrusibotzat kontsideratzen.
‎Sierraren ekoizpena ez da teknika bakar batean oinarritzen, hainbat teknikekin jolasten du: argazkigintza, bideoa, musika edota inguratzen gaituen munduari buruzko hausnarketa egitera gonbidatzen dituzten instalazioak egiteko erabiltzen dituen eguneroko elementuak.
2012
‎Inor gutxik ezetsiko luke, gainera, daukaten eragina munduari buruzko ikuspegi zehatza zabaltzeko, alde batetik, eta topikoak eta estereotipoak maila ideologiko, kultural eta sozialean finkatzeko, bestetik. Mundua —gaur egun inoiz baino gehiago—, hedabideen arabera ikusten dugu. egunkariak, telebistak, irratiak, edo Interneteko jario etengabea, askea eta antzemanezina, denak, errealitatearen interpretazio periodiko bat baino zerbait gehiago dira:
‎Madame Bovaryk ez zeukan artean adimena nahiko argia edozertan ere serioski saiatzeko; bestalde, harrapazkaegi ekin zien irakurketa hauei. Haserretu egin zen kultuaren aginduen kontra; idatzi polemikoen harropuzkeria higuin izan zuen, berak ezagutzen ez zuen jendea jazartzeko era ankerrarengatik; eta erlijioz eraberrituriko ipuin profanoak, munduari buruzko hainbesterainoko ezjakinkeriaz idatziak iruditu zitzaizkion, non berak froga-aiduru zeuzkan egietatik haiek hastandu baitzuten ezarian. Alabaina berak gogor jarraitu zuen, eta, liburua eskuetatik erortzen zitzaionean, arima etereo batek sor zezakeen malenkonia katoliko finenak atzitutzat ematen zuen bere burua.
‎Gure ekintzak garrantzitsuagoak dira orain “Gizakien aro” honetan. Egin dezakegun gauzarik garrantzitsuenetako bat munduari buruzko informazio ona eta konfiantza izatea da. Informazio zientifikoki dokumentatua modu argi, orekatu, global eta epe luzerako ikuspegiarekin emateko diseinatuta dago ‘Etorkizun sakona’ Gure lekuak historian duen garrantzia ikusteko hezten dugunean, erabaki hobeak har ditzakegu botoa emateko, kausa bat babesteko edo gure lagun eta bizilagunei informazioa emateko aukera dugunean.
‎hastearekin batera. Hamar urtez dantzaren munduari buruzko informazioa
2013
‎udalerri edo hiriburuetako hizkuntza-egoeren azterketak (Gipuzkoa eta Bizkaiako herrialdeak, nagusiki), lan-mundua euskalduntzeko plangintzak, eta gazteen eta euskararen arteko harremana. Webgunean eskuragarri dauden lan guztiak kontuan hartuta, berriz, lan munduari buruzko gaiak dira gailentzen direnak, horien atzetik herrien inguruko azterketak daude. Lanen %62 emakumeek egindakoak dira, %38 gizonezkoek.
‎–12 Eman begiratu bat automaten munduari buruzko web-orrialde hauei:
‎Txakurrak bere sudurra hurbilduko du-non bere zentzumenik ahaltsuenetako bat baitago: usaimena – inguruko munduari buruzko informazioa lortzeko. Ondorioak ez dira espero:
‎Datu-basea honela osatuta dago: txakurrekiko maitasuna duten pertsonak eta txakurren munduari buruzko prestakuntza mota desberdinak dituzte. Claudio Salamancak, Dogabooren sortzaileak, azaldu duenez, «zakurrekiko dugun pasioak atari hau sortzera bultzatu gaitu.
‎Galesko Unibertsitateko David Benton irakasleak bezala, arlo horretan lan egiten duten ikertzaileek eguneko lehen bazkaria eta oroitzapenen prestakuntza-eta berreskuratze-prozesuak eta informazio konplexuaren kudeaketa erlazionatzen dituzte. Ildo horretan, Marcus Raicle neurologoak eta haren taldeak, Washingtongo Unibertsitateko bere taldeak, jakin dute neuronen arteko mezuek kanpoko munduari buruzko informazioa ematen dutela-hau da, sentipenen bidez hautematen duguna-, nahiz eta gure zentzumenek seinaleak jasotzen dituzten modu jarraituan. Hala ere, garunak bere energia erabiltzen du memorian gordetako datuak eta informazioa aztertzeko eta etorkizunean gerta daitekeena ondorioztatzeko.
‎Dozenaka gurdik osatutako ilara luzeak urte eta erdi behar izaten zuen Nueva España eta Santa Fe arteko bidea egiteko. Karabana hartan heltzen ziren, hornigaiekin batera, misiolariak, soldaduak edo bestelako funtzionarioak; baita munduari buruzko albisteak ere. 1675etik aurrera, karabana haren arduraduna Francisco de Ayeta iruindarra izan zen, frantziskotarren kustodio eta probintziako prokuradore nagusia.
2014
‎Hau da: langileez gain, langileria ere erakutsi nahi du langile munduari buruzko lehen pastoralak. Errepiken aspektu soziala Urtarrilean hasi zituzten errepikak, eta 100 lagun baino gehiagok hartuko dute parte.
‎Garapen kognitiboaren emaitza gisa, nerabeak beren eguneroko bizitzako teorien eraikitzaile entzutetsu bihurtzen dira. Umerik txikienek, beren berehalako esperientzian eta ezagueran oinarrituz, gertaera espezifikoei buruz orokortu ohi dute, inguruan duten munduari buruzko ondorioak ateratzeko. Nerabeak, berriz, informazio-iturri zabalarekin koherenteak diren teoria orokorragoak eta integratzaileagoak sortzen saiatzen dira.
‎Oroimen semantikoa da munduari buruzko ezaguera. Kontzeptu horrek zerikusia du banakoak espezializatzen diren alorrarekin.
‎Asimilazioa (gaurko eskemei gehituz esperientzia berriak interpretatzean datzan prozesua) da munduari buruzko beren ereduetatik edo jada badituzten eskemetatik abiatuz umeak esperientzia berriak interpretatzeko egiten saiatzen diren prozesua. Esaterako, familiaren autoa identifikatzeko autoa hitza ikasi duen umeak mugimendua duten ibilgailu guztiei «autoa» esango die.
‎hipotesiak ezartzen dituzte, entseatzen, egiaztapenak egiten eta berriro probatzen. Bestela esanda, haurrak belakiak dira munduari buruzko ezagutza eskuratu nahi dutenean. Beraz, adinekoen aldetik zenbat eta laguntza gehiago jaso, orduan eta gehiago garatu ahal izango dute adimena.
‎Ez da mugatzen, bestalde, lokalak ezagutzera ematea, baizik eta aurkitu nahi dugun negozio-motaren araberako iragazkiak eskaintzen dizkigu, baita albaitariak, paseatzaileak eta abar ere. Aplikazioak web orri bat du, txakurren lagun diren lokal berriak jakinarazteko eta txakurren munduari buruzko berriak emateko. Irudia:
‎1998an sortu zen Gatuzain argitaletxea, tokiko literatura zabaltzeko eta idazle berrien ezagutarazteko xedearekin. Euskal Herriari eta munduari buruzko liburu anitz atera ditu geroztik: kultur eta historiaren oinarrizko ikerketak, mugimendu sozialen kronikak, aisialdia liburuak besteak beste.
2015
‎Gonbidapen horiek jada erregistratuta dauden erabiltzaileek ere lor ditzakete, eta hainbat sustapen komertzialetan parte hartzen dute, aldian behin edo GKE jakin batzuei dohaintzak eginez. 2 MerIstation Bideojokoen munduari buruzko elkarrizketa-lerroak aurki daitezke MerIstion-en Bideojokoen zaleentzat Espainiako plataforma ezagunenetakoa da MerIstation. 590.000 erabiltzaile erregistratu dira MerIstation foroan.
‎Barcinak, berriz, ez zuen hitz gogoangarririk utzi egun hartan. Alkatetzara eta Iruñeko Kutxara iritsi berria zen, eta finantza munduari buruzko bere ezagutza eskasarekin bi urteko prozesua oso labur deskribatu zuen: " Bi aurrezki kutxen ezaugarriengatik, oso operazio erraza izan da, batez ere Iruñeko Kutxarentzat".
2016
‎Pirinio Atlantikoak Departamenduko Calandretako presidente Midou Curmer honela mintzatu zaigu proiektuaz: " Lehenik eta behin, eskola eraikitzeak munduari buruzko ikuspegi eta gogoeta bateratua lantzen lagundu dezake. Euskaldunon eta bearnesen artean ez dago areriotasunik, ez dago batzuetan zabaldu nahi izan den elkarrekiko ikusiezina.
‎Ohar pertsonal horiekin kontzeptu fisikoak azaltzeaz gain, Rovelik literaturaren, musikaren eta zinemaren kategoria berera igotzen du zientzia. Konpara ezazu erlatibitatea Mozarten Requiemarekin, Odisea, Kapera Sixtinoarekin edo Lear erregearekin; giza eraikuntzak dira, eta, horien bidez, nolabaiteko ikaskuntza eskatzen dute, baina edertasun puruaren eta munduari buruzko begirada berriaren sari guztiak gordetzen dituzte. Izan ere, Roveliren arabera, zientzia esperimentuak, neurriak, matematika edo kenkari zorrotzak baino lehen, batez ere irudipenak dira.
‎Atxagak esan zuenez, eskolatu gabeko gizartean bizi zen Txirrita. “Gizarte sektore ilustratuak errealitateari modu logikoan begiratzen dion bezala, eskolatu gabeko gizarte horrek munduari buruzko ikuspegi oso nahasia dauka, osagai majikoa presente dauka”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
mundu ikuspegi 20 (0,13)
mundu ezagutza 8 (0,05)
mundu informazio 8 (0,05)
mundu ikuskera 4 (0,03)
mundu bera 3 (0,02)
mundu ezagupen 3 (0,02)
mundu gogoeta 3 (0,02)
mundu informazioa eman 3 (0,02)
mundu interpretazio 3 (0,02)
mundu irudi izan 3 (0,02)
mundu liburu 3 (0,02)
mundu oinarrizko 3 (0,02)
mundu teoria 3 (0,02)
mundu begirada 2 (0,01)
mundu berak 2 (0,01)
mundu berri 2 (0,01)
mundu erreferentzia 2 (0,01)
mundu esperientzia 2 (0,01)
mundu gu 2 (0,01)
mundu ideia 2 (0,01)
mundu iritzi 2 (0,01)
mundu jakin-min 2 (0,01)
mundu uste 2 (0,01)
mundu aburu 1 (0,01)
mundu aieru 1 (0,01)
mundu albiste 1 (0,01)
mundu argudio 1 (0,01)
mundu azalpen 1 (0,01)
mundu azterketa 1 (0,01)
mundu baieztapen 1 (0,01)
mundu berrogeita hamar 1 (0,01)
mundu bertsio 1 (0,01)
mundu beste 1 (0,01)
mundu deskribapen 1 (0,01)
mundu diskurtso 1 (0,01)
mundu egia 1 (0,01)
mundu elkarrizketa 1 (0,01)
mundu esanahi 1 (0,01)
mundu eszenografia 1 (0,01)
mundu eurak 1 (0,01)
mundu euskara 1 (0,01)
mundu ezaguera 1 (0,01)
mundu filosofia 1 (0,01)
mundu gai 1 (0,01)
mundu galdera 1 (0,01)
mundu gizarte sare 1 (0,01)
mundu gogoeta egin 1 (0,01)
mundu hainbat 1 (0,01)
mundu hainbesterainoko 1 (0,01)
mundu hausnarketa 1 (0,01)
mundu hausnarketa egin 1 (0,01)
mundu hauteman 1 (0,01)
mundu idealizazio 1 (0,01)
mundu ikerketa 1 (0,01)
mundu ikusmolde 1 (0,01)
mundu ikuspuntu 1 (0,01)
mundu interesa piztu 1 (0,01)
mundu irudi 1 (0,01)
mundu itxaropen 1 (0,01)
mundu jakintza 1 (0,01)
mundu koadro 1 (0,01)
mundu konprentsio 1 (0,01)
mundu landare 1 (0,01)
mundu lehen 1 (0,01)
mundu nobela 1 (0,01)
mundu ondorioak ateratze 1 (0,01)
mundu pentsamolde 1 (0,01)
mundu pertzepzio 1 (0,01)
mundu pista 1 (0,01)
mundu prestakuntza 1 (0,01)
mundu sinetsi 1 (0,01)
mundu uste izan 1 (0,01)
mundu web-orrialde 1 (0,01)
mundu zenbat 1 (0,01)
mundu zentzu 1 (0,01)
mundu zientzia 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
mundu ikuspegi zehatz 3 (0,02)
mundu oinarrizko ideia 3 (0,02)
mundu ezagutza eraiki 2 (0,01)
mundu ikuspegi oso 2 (0,01)
mundu aburu koadro 1 (0,01)
mundu albiste ere 1 (0,01)
mundu argudio batzuk 1 (0,01)
mundu azalpen testu 1 (0,01)
mundu azterketa semiotiko 1 (0,01)
mundu baieztapen asko 1 (0,01)
mundu begirada berri 1 (0,01)
mundu begirada gu 1 (0,01)
mundu bera ezagutza 1 (0,01)
mundu bera ikuspegi 1 (0,01)
mundu bera interpretazio 1 (0,01)
mundu berak eredu 1 (0,01)
mundu berak ikuspegi 1 (0,01)
mundu berri eman 1 (0,01)
mundu berri helarazi 1 (0,01)
mundu berrogeita hamar galde 1 (0,01)
mundu bertsio ofizial 1 (0,01)
mundu beste kontsiderazio 1 (0,01)
mundu diskurtso eraiki 1 (0,01)
mundu egia behin betiko 1 (0,01)
mundu erreferentzia bete 1 (0,01)
mundu eszenografia bat 1 (0,01)
mundu eurak ikuskera 1 (0,01)
mundu euskara saio 1 (0,01)
mundu ezagupen ere 1 (0,01)
mundu ezagupen hastapen 1 (0,01)
mundu ezagupen objektibo 1 (0,01)
mundu ezagutza antolatu 1 (0,01)
mundu ezagutza berri 1 (0,01)
mundu ezagutza bezala 1 (0,01)
mundu ezagutza eskaini 1 (0,01)
mundu ezagutza eskuratu 1 (0,01)
mundu ezagutza oso 1 (0,01)
mundu filosofia ezin izan 1 (0,01)
mundu galdera sakon 1 (0,01)
mundu gizarte sare ere 1 (0,01)
mundu gogoeta aktibo 1 (0,01)
mundu gogoeta bihurtu 1 (0,01)
mundu gogoeta sakon 1 (0,01)
mundu gu ezagutza 1 (0,01)
mundu gu ikuspegi 1 (0,01)
mundu hainbat jarrera 1 (0,01)
mundu hainbesterainoko ezjakinkeria 1 (0,01)
mundu hausnarketa kritiko 1 (0,01)
mundu hausnarketa egin gonbidatu 1 (0,01)
mundu hauteman aldatu 1 (0,01)
mundu idealizazio atzerakoi 1 (0,01)
mundu ideia pesimista 1 (0,01)
mundu ikerketa garrantzi 1 (0,01)
mundu ikuskera desberdin 1 (0,01)
mundu ikuskera moldatu 1 (0,01)
mundu ikuskera poetiko 1 (0,01)
mundu ikusmolde berezi 1 (0,01)
mundu ikuspegi eman 1 (0,01)
mundu ikuspegi ezberdindu 1 (0,01)
mundu ikuspegi fluido 1 (0,01)
mundu ikuspegi kezkatu 1 (0,01)
mundu ikuspegi kontraesankor 1 (0,01)
mundu ikuspegi kritiko 1 (0,01)
mundu ikuspegi moldatu 1 (0,01)
mundu ikuspegi objektibo 1 (0,01)
mundu ikuspegi zehaztu 1 (0,01)
mundu ikuspegi zientifiko 1 (0,01)
mundu ikuspegi zuhur 1 (0,01)
mundu ikuspuntu ilun 1 (0,01)
mundu informazio antolatu 1 (0,01)
mundu informazio deitu 1 (0,01)
mundu informazio fidagarri 1 (0,01)
mundu informazio lortu 1 (0,01)
mundu informazio on 1 (0,01)
mundu informazio partekatu 1 (0,01)
mundu informazioa eman ezezik 1 (0,01)
mundu interpretazio baizik 1 (0,01)
mundu interpretazio trinko 1 (0,01)
mundu iritzi pertsonal 1 (0,01)
mundu irudi ari izan 1 (0,01)
mundu irudi izan bat 1 (0,01)
mundu irudi izan funts 1 (0,01)
mundu irudi izan oso 1 (0,01)
mundu jakintza hedatu 1 (0,01)
mundu landare ikuspuntu 1 (0,01)
mundu lehen pastoral 1 (0,01)
mundu liburu anitz 1 (0,01)
mundu liburu bat 1 (0,01)
mundu liburu mardul 1 (0,01)
mundu nobela bat 1 (0,01)
mundu pertzepzio aldatu 1 (0,01)
mundu prestakuntza mota 1 (0,01)
mundu sinetsi zahar 1 (0,01)
mundu teoria inplizitu 1 (0,01)
mundu teoria on 1 (0,01)
mundu uste horiek 1 (0,01)
mundu uste zentzu komun 1 (0,01)
mundu web-orrialde hauek 1 (0,01)
mundu zenbat ezagutza galdu 1 (0,01)
mundu zentzu zerbait izan 1 (0,01)
mundu zientzia mundu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia