Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 276

2008
‎Zentzu horretan komeni da argitzea Vienako Hitzarmenaren 13 artikuluak jasotzen duenari begira, Nota Elkartrukea Estatuen borondatea plazaratzeko instrumentu juridikotzat jotzen dela eta, ondorioz, tratatuen oinordetza terminoetan hitz egitea onargarri bihurtzen dela. Instrumentu horretan jasotakoak eta lan honetan egitateetan islatuta geratu denak ez bide diote uzten zirrikitu handirik Uruguaiko herritar bati bisaturik gabe Espainian sartzeko momentuan; izan ere, bertan jasotzen den moduan, bakarrik laurogeita hamar egunetik beherako sarreretan edota langileria diplomatikoaren kasuetan baimen hau ez da galdatuko. Horri atzerritartasun legeriari blokean egindako igorpena gehitzen badiogu, horrek ondorioztatzera garamatza ezen, nahi bai, baina zaila dela bi instrumentu horien arteko interpretazio bateragarria topatzea eta, beraz, arlo honi dagokionez, 1870eko Tratatuaren 8 artikulua litzatekeela aplikatu bateraezintasun horiek direla eta.
‎Dena den, lan berri horiek, badute, nire ustez, gabezia bat; hots, datu berri asko eskuratu arren ez dira behar beste jorratu, eta bereziki, ez da nahiko ahalegin egin inguruarekin konparatzeko. Gabezia horrek, hain zuzen, eraman nau lan hau idaztera, ez hainbeste datu berriak ekartzeko asmotan, badakit hainbat agiritegi begiratu gabe utzi ditudala eta ez dut landu ahozko historia; baizik eta ditugun datuak hobeto ulertzen lagunduko digula uste dudalako.
‎Orduan bertan behera geratu zen, baina hurrengo urteetako irakurgaiek animatu ninduten gaia berraztertzera eta hartutako oharrekin ikerketa berria egitera. Manex Goihenetxe historialaria eta UEUko lehen zuzendaria hil zenean, euskal erakunde batek haren omenezko liburua kaleratzeko asmoa agertu zuen eta lan hau bidali nien, 2005eko azaroa zen. Arrazoi ezezagunen ondorioz asmo hura ez da oraindik gauzatu eta hona hemen Uztaron nire lana.
‎Arrazoi ezezagunen ondorioz asmo hura ez da oraindik gauzatu eta hona hemen Uztaron nire lana. Historialariok jarrera kritikoa izan behar dugula entzun nion Manexi 1987an ezagutu nuenean eta ziur naiz gustura ikusiko zuela espiritu hari eusten saiatu naizela lan honetan.
‎7 Honi buruz gehiago, lan honetan: Adams eta Craig, 2002.
‎6 Eman didaten laguntzagatik, eskerrak eman nahi dizkiet Maite Olabe eta Mireia Amilategiri, eta nola ez, lan honetarako ezinbesteko izan diren lekukoei: Jabier Bustindui, Iban Iloro, Luis Mari Ezenarro eta Iñaki Uzuriaga.
‎Gaur egun, immigrazioa aztertzean hainbat ikertzailek genero ikuspuntua erabili dute edota emakumearen garrantzia narbarmendu dute. Ildo beretik, lan honetan Euskal Herrian bizi diren emakume etorkinen ezaugarriak eta ongizate maila erakutsi ditugu.
2009
‎Hortaz, grafiak ez du berebiziko garrantzia izango gure azterketan. Hala eta guztiz ere, zenbait ortografia aukera garai hartako testuen bereizgarritzat har daitezke, eta erreferentzia berezia egingo diegu lan honetan.
‎Bestetik, Bidea lexikalizatzeko moduari dagokionez, argi geratu da euskara gertuago dagoela satelite hizkuntzen ereduetatik, gainerako aditz hizkuntzen ereduetatik baino. Ibarretxe Antuñanok ildo horretan proposatutako hipotesiak, beraz, argi frogatu dira lan honetan.
‎Dena den, kontuan hartzekoa da lan honetan aztertutako testua poema bat dela, eta itzulpenean neurria mantentzeko ahaleginik egin ez den arren, baliteke espazio kontuek mugatu izana perpaus batzuen luzera, eta beraz, egin diren kenketa edota laburtzeak. Bestetik, Joseba Sarrionandiak itzulpenaren inguruan duen filosofia ere aintzakotzat hartu behar da:
‎1 Lan hau Eusko Jaurlaritzaren finantziazioari esker egin ahal izan da, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ikertzaileak prestatzeko eta hobetzeko ikasturtean emandako bekaren bidez. Esker ona agertu behar diot Iraide Ibarretxe Antuñano irakasleari ere, lan hau arretaz irakurri eta zuzendu duelako.
‎17 Atal hau egiteko, gure lan hau erabili dugu oinarritzat: Iriani eta Alvarez, 2003.
‎badaukazue zuen Ikastetxe berria. Batez ere, lan hontan zuen gogo, zuen biotza, zuen indarr osoa ipiñi dezutenok, idiki orain poz eta alaitasunari norbere biotzaren atariak zabal zabalik: azkenik iritxi duzute amairu urrtetatik onaraiño izan dan zuen amets gozoa.
‎Hiru urtetan besterik ez zuen iraun Euskal Erria ikastetxeak; azkenean euskal etxearen eta kongregazioaren arteko ika mikak zirela eta, 1927ko abenduan ikastetxea itxi zen betiko. Gure lan honen helburuak gainditzen ditu historia horren azterketak. Edonola ere, Euskal Errian ematen zen hezkuntza eredua Euskal Echekoaren oso antzekoa zela esan dezakegu.
2010
‎Xehetasun gehiagorako ik. Aurrekoetxea & Ormaetxea 2006). Bihoakio nire eskerrik zintzoena Gotzon Aurrekoetxeari lan hau txukuntzen eta argitaratzen laguntzeagatik.
‎Aldaketa horren lekukotasunak bildu eta aztertzeko asmoz EUDIA ikerketa taldea sortu zen, eta hortik atera da, besteak beste, EAS proiektua. Horren ondorio da lan hau.
‎16 Berez, bi aldaerak lehian omen zeuden XX. mendearen hasieratik( lan honetako 7 oin oharra), baina, batuan larunbat hobesten denez, pentsa dezakegu horrek bultza dezakeela Ataungo gaztea aldaera hori hautatzera.
‎Kontuan izan beharrekoa da taula horretan irakaslearen komunikazio gaitasuna trebetasunetan eta hiru eremutan zehazten dela. Era berean, garrantzizkoa da ohartaraztea, lan honen hasieran esan den bezala, komunikazio gaitasuna ezagutza linguistikoak ez ezik, beste gaitasun batzuek ere osatzen dutela eta taula honetan horren berri ere ematen da; izan ere, ikasle batek esaten duena ulertu behar baldin badu irakasleak, ezagutza linguistikoaz gain, ezagutza soziala ere izan behar du, aintzat hartu behar baititu ikasleak dituen izaera, jatorria, heldutasun maila, ama hiz...
‎Hortaz, irakasleak argi izan behar du komunikazio gaitasuna ez dela gaitasun linguistiko hutsa, lan honetan zehar aipatutako zenbait ikerketek ere hala erakutsi digute (Canale eta Swain, 1983; Bachman, 1990; Celce Murcia, Dörnyei eta Thurrell, 1995; Europako Erreferentzi Marko Bateratua, 2002). Hau da, sistema linguistikoa maneiatzeko bestelako trebetasunak (soziolinguistikoa eta pragmatikoa Europako Erreferentzi Marko Bateratuak dioenari jarraitzen badiogu) ere garatu behar ditu, hau era egokian erabili arte.
‎Gaur egun hiztun orok duen komunikazio gaitasuna definitzeko orduan, kode linguistikoa ez ezik, bestelako ezagutza ere kontuan izan behar dugu. Horrela, bada, lan honetan aipatzen ditugun zenbait autorek komunikazio gaitasuna osatzen duen ezagutzaren berri eman dute. Halaber, lan honetan irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu eta horretarako bi bide hartu ditugu; batetik, irakasleak bere eguneroko jarduera akademikoan dituen hiru lan eremuak zehaztu ditugu; bestetik, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak aipatzen duen C1 hizkuntza maila oinarri hartuta, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna aipatutako hiru eremuotan azpimarratu dugu.
‎Horrela, bada, lan honetan aipatzen ditugun zenbait autorek komunikazio gaitasuna osatzen duen ezagutzaren berri eman dute. Halaber, lan honetan irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu eta horretarako bi bide hartu ditugu; batetik, irakasleak bere eguneroko jarduera akademikoan dituen hiru lan eremuak zehaztu ditugu; bestetik, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak aipatzen duen C1 hizkuntza maila oinarri hartuta, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna aipatutako hiru eremuotan azpimarratu dugu....
‎Lan honen egileoi egokia iruditu zaigu bi bidetatik jotzea sarrera honetan; batetik komunikazio gaitasunaren garrantzia azpimarratzeari ezinbesteko deritzogu, egungo ikuspegi linguistikoetan horixe bilatzen baita; bestetik, irakasleak duen jardueran oinarrituta, lan hau egiteak izan duen helburua zehaztu dugu.
‎Behin hori guztia azpimarratuta, orokortasunetik zehaztasunera jo dugu; komunikazio gaitasuna orokorrean hartua, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu, horretarako, kontuan izan ditugu irakasleak ikasleekin, gainerako profesionalekin eta ikasleen senideekin dituen ohiko hiru jarduera eremuak, hauek baitira irakasleen egunerokotasunean komunikazio esparrurik ohikoenak. Azpimarratu beharra dugu komunikazio gaitasuna lan honetan adierazten den zentzurik zabalenean kontuan izan behar dugula, ingurunea eta pragmatika ere kontuan hartuta. Irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasunaren berri emateko orduan, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak definitzen duen euskarako C1 maila aintzat hartu dugu.
‎Horretarako estimulu gisa zapore bat erabili genuen dimentsio ezberdinetan. Alonso eta Hall ek (1999) bereizteko oso errazak ziren bi oinarrizko estimulu erabili zituzten bitartean (azukrea eta gatza), aurkeztu dugun lan honetan, zapore gozo berdina erabili genuen kontzentrazio maila desberdinetan. Zapore berdina zenez, oso zaila zen bien arteko asoziazioa eta ezberdintzea egitea.
‎Estimuluen aurreko esposizio hutsaren ondorioz gertatzen den ikaskuntzaren ebidentzia esperimental handia dago animalia eta gizakiengan (ikus, adibidez, Alonso, Sanjuán, Lombas eta Rodríguez, 2003; Michell, 2009; Rodríguez eta Alonso, 2007). Ondoren, eremu honetan burutu diren ikerketa esperimental esanguratsuenak deskribatuko dira animalien ereduan oinarrituta, berau izango baita lan honetan erabiliko den eredua. Ikaskuntza pertzeptiboa animaliekin bi modu ezberdinetan ikertu da, batik bat:
‎Hemen aurkeztu dugun lan hau oinarrizko psikologian kokatzen da. Ikerketa honekin oinarrizko eta unibertsala den ikaskuntza pertzeptiboaren fenomeno honetan parte hartzen duten mekanismo eta prozesu psikologikoetan sakondu nahi izan da.
‎Ikerketa lan hau Zientzia eta Innobazioa Ministerioaren (PSI2008 PSIC) eta Eusko Jaurlaritzaren (IT) diru-laguntzari esker burutu da. Egileek SGIkerrek emandako laguntza teknikoa eta gizatiarra eskertzen dute.
‎1 Eskerrak adierazi nahi dizkiegu ikerketa honetan lagundu diguten guztiei, hala nola datu bilketan parte hartu duten haur eskola eta guraso guztiei, babesaz eta diruz hornitu gaituzten Euskal Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailari (PI2000 eta PI2004) eta MECri (HUM2006 C03/ FILO), KGNZ taldeko ikertzaile guztiei, Uztaro aldizkariko ebaluatzaileei eta bereziki lan hau euskara aldetik orrazten hainbeste lagundu digun Mitxel Kaltzakorta lankideari.
‎Horregatik guztiagatik, ikerketa lan honetan aztertzen da ea neskatoek eta mutikoek garatzen duten euskara modu berezituetan eta, zehazki, ea balizko ezberdintasunak generoen artean sendoak diren KGNZren bertsio bietan (luzean zein laburrean).
‎Euskal esaera zaharrak dioenez, beti bezala, «zenbat buru, hainbat aburu». Guk, lan honetan, Frantziako ereduari so egingo diogu, errepublika horretako araudiari erreparatuz.
2011
‎Hasteko, uste da Giddensek (1984) egindako planteamenduak, zeinak, gizarte egitura (bere ustetan, eguneroko bizimoduan erreproduzitzen diren eta etengabeko eraldatze prozesuan dauden arauen multzoa) eta sistema soziala (denbora tarte luze batean garatzen direnak) ezberdintzen baititu, lan honetan balio ez duela. Giddensen aburuz, gizarte egiturak eguneroko praktika sozialen bidez birsortzen eta erreproduzitzen dira.
‎Capelen (2003) ustez, Geografia arloan, eskalei buruzko eztabaida eskalen aldaketan galtzen eta irabazten denaren arazoari zegokion, baita horietakoren batean maila ezberdinetan egindako generalizazioen balioari ere. Zentzu horretan eta lan hau planteatzen den parametroen barruan, azterketa enpirikoak ahalbidetzeko garaian eskalaren erabilgarritasuna garbia eta funtsezkoa da.
‎Lau kapituluetako edukien azterketa egitea erabaki genuen, telesailetan agertzen diren gaien eta espazioen errepikapenek baliozkoak diren ondorioak ateratzeko aukera eskaini digutelako. Are gehiago, lan hau tamaina handiagoko ikerketari bidea zabaltzen dion lehenengo hurbilketa bat baino ez dela kontuan hartzen badugu.
‎Disney Channel en agertzen den emakumearen erakargarritasunaren eredua aztertzea da lan honen helburu garrantzitsuenetakoa. Horretarako, kapituluetako sekuentzia guztiak berrikusi dira eta bertan agertzen diren emakumeen datu zehatzak bildu dira.
‎Galdera sortak 10 itaun biltzen ditu eta bertan ikergai den egoerari modu egokienean erantzuten dieten aukerak eskaintzen zaizkio ikasleari. Inkesta 2010eko ekainaren lehenengo hamabostaldian egin zen, lan honen egileak bertan zirela.
‎1 Tamaina handiagoko ikerketari bidea zabaltzen dion lehenengo hurbilketa da lan hau.
‎Hezkuntzaren alorrean diharduten egile kritikoen lorratzari jarraituz prestatu dugu lan hau. Hedabideetatik umeek jasotzen dutena modu kritikoz ikertu behar dela pentsatzen dutenekin bat gatoz, eta gizon eta emakumeen arteko benetako berdintasun eraginkorra jomuga dutenekin konpartitzen dugun ardurak bultzatu gaitu Disney Channel katean begia ezartzera.
‎AEBko Disney faktoriak errealitatea islatzeko duen modua aztertzen duen ikerketa korrontearen barruan kokatzen da lan honen helburu orokorra. Fikzio telesailen bitartez eta nerabeentzako komedia formatupean, itxuraz tolesgabea den dibertsioaren bilgarriarekin erakusten ditu Disney k gazteen imaginarioan sakon sartzen diren AEBko bizimodu idilikoa, kontsumo moldeak edota emakume eta gizonen erakargarritasunen ereduak.
‎Hori dela-eta, lan honen funtsa ikasten duten eskualde eta lurraldeen kontzeptutik haratago, sozialki berritzaileak diren lurraldeen ideian zein gobernantzaren kontzeptu integralago batean ezartzen dugu interesgunea. Aipaturiko desoreka eta jasangarritasun ezak eragiten du gure arreta eragile kolektibo moduan jarduteko baldintza instituzionalak garatzean ezartzea.
‎Sareen barnean sorturiko harreman kapital horrek tokiko autorregulazio ahalmena garatzen du. Aldi berean, saretze prozesuak ikerketa lan honetan gakotzat dugun berrikuntza sozialaren ideiaren oinarrian aurkitzen dira. Hain zuzen, lurraldearen ikuspuntutik, berrikuntza sozialaren eduki soziala berrikuntza eragiteko prozesuetan bertan hezurmamitzen dela aldarrikatzen dute berrikuntza soziala prozesu moduan ikusten duten egileek (Moulaert eta Nussbaumer, 2005; Davies, 2009; Mulgan, 2006).
‎Dena den, lan honek berrikuntza sozialaren bestelako ikuspegi bat aztertzea du helburu. Berrikuntza sozialak lurralde eta tokiko garapenerako bidean duen paperari egiten diogu erreferentzia.
‎Prozesu hau erritu tradizional baten barne nola sortzen den ikustea da lan honen xede nagusia. Marijesiak Gabonetako bederatziurren bat dugu.
‎Azaldu dugun bezala, lan honek abiapuntu zehatza badu ere, euskal kultura eta identitatea ditu xede. Hau da, enpresa izenetatik abiatuko gara, eremu askoz zabalago batera jotzeko asmoz.
‎Aurretik egin diren ikerketa horiek oinarritzat hartuta, lan honen helburua da, batetik, aztertzea zein den telebistagintzaren gaur egungo testuingurua, eta bestetik, testuinguru berri horretan ikertzea Leintz bailarako nerabeen kontsumo erak.
‎Lan honetan ezarritako helburuak lortzeko jarraitu dudan metodologia oso sinplea izan da. 6 hilabeteko epea izan dut lan hau aurrera ateratzeko eta hori kontuan hartuta nire lana hiru ataletan banatua izan da. Lehenengo atala nire ikerketa gauzatzeko beharrezkoak nituen informazio iturrien bilaketa egiteari eskaini diot.
‎1 Eskerrak eman nahi dizkiegu galdetegiei erantzun dieten gurasoei, bildutako datuak ekoitzi dituzten haurrei eta KGNZ ikerketa taldeko lankideei. Ikerketa lan hau aurrera ateratzeko ezinbestekoak izan dira Eusko Jaurlaritzaren (PI2004) eta Espainiako Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren laguntzak (Hum2006 C03).
2012
‎Artistak eraikina aprobetxatu egiten du, protagonisten bizitzan duen izate arraroa azpimarratzeko, pertsonaien giza existentzia txikituz dekoratuaren handitasunaren aurrean. Artista honen lanek (eta hautatutako lan hau ez da salbuespena), Hopperrengan pentsatzera garamatzate, nahiz eta margolari amerikarraren mugako desolazio existentzialik ez agertu, egunerokotasuneko jokalekuetatik hurbilago egonik. 2000 urteko lana dugu hau, 61 X 45 cm-ko neurriak ditu eta egur gainean egina dago arrautzarekin egindako tenplearekin.
‎Gauzak horrela, artean, eta era berean, gizartean eta hiriaren historia urbanoan batik bat, azken urteetan gertatu diren aldaketak sumatu ahal izango ditu lan honetan barneratzen denak.
‎Gaur egun Elkarkidetza bilduman gordetzen da, Gasteizen. Seguru asko atsegina irudituko zaio lan hau irakurleari, hiriko deskribapen errealistetan ohikoa ez dena, normalean gizatasunik ez duen aldea agertzen baitute. Argi grisak teilatu eta dorreak biltzen ditu.
‎Venezuelan, Hugo Chavezek 1998ko hauteskundeak irabazi zituenetik, aldabernuaketa prozesu bat abian jarri zen eta, hamarkada luze bat igaro ostean, prozesuak jarraitzen du, kontraesanak eta ahuleziak izan arren. «Iraultza bolivartarra» bataiatutako aldaketa prozesuak 12 urte gainditu ditu eta lan honetan haren ibilbidearen analisia eskaini nahi dugu. Lehenengo kapituluan, garaipenaren arrazoiaz, lehenengo aldaketez eta elitearen altxamenduaz hitz egingo dugu.
‎6 Nolanahi den dela, lan honetatik ondorioztatzen den beste puntu bat Martin Ugalde Kultur Parkeak egiteke duen ibilbide luzearen konstatazioa da, berezkoak dituen (eta bertan diren erakundeek aitortzen dizkieten) potentzialtasunak erabat garatu gabeak baititu oraino. Horiek ez garatu izanaren kausak toki batean baino gehiagotan kausi litezke (2003 urteko eraso polizial judizialak eragindako etena, engaiamendu publiko mugatua, egungo krisialdi testuingurua, etab), baina argi geratu da aurrera begira Parkeak eskaini behar lituzkeen lehentasunezko zerbitzu gehigarrien inguruan adostasun nahiko orokortuak ageri direla Parkeko erakundeen artean.
‎Martin Ugalde Kultur Parkearen sorrera bera, bere horretan, berrikuntza sozial argia dela defendatzen dugu lan honetan. Berrikuntza da, alde batetik, nazioartean ezagutzen den izaera honetako esperientzia bakarra delako.
‎Berrikuntzako Sistema Erregionalen Teoria eta Berrikuntza Sozialaren Teoria. Teorizazio lan hau, gaiari buruz argitaratutako dokumentazioaren berrikusketan oinarritu da, tokiko eta nazioarteko eremuetako aldizkari espezializatuetara joz zein arlo honetako bestelako erreferentziazko publikazio eta ikerketa lanak baliatuz.
‎1 Gure eskerrik beroena eman nahi diegu haien borondate onenaz lan honen bilakaeran kolaboratu duten norbanako guztiei, haiei esker lortutako emaitzak ordezkatzen dituzten erakundeen errealitatera ahalik eta gehien hurbiltzen lagundu dutelako.
‎Era berean, hurrengo lan batean sakontzeko uzten ditugu lan honetan aipatu ditugun beste zenbait egitura eta ezaugarri, hala nola eragiketa matematikoekin eta teknologia prozesuekin sortzen diren kolokazio lexikoen bilketa eta azterkuntza zehatzagoa, kolokazio askotako osagai diren aditz berezituen bilketa eta deskribapena eta kolokazio ez lexikoen azterkuntza mota gehiagotara hedatzea.
‎Hortaz, orain arteko bilketan, jarraian aipatuko ditugun multzoak antolatzeko ahaleginetan ari gara lehenengo azterketa baterako, horrela eginik esparru bakoitzeko ezaugarri komunak errazago agertuko direlakoan. Horien aipamenarekin hasiko dugu lan hau, gaiaren konplexutasunaz jabetzeko, eta artikulu honetarako aukeratu dugun arloaren murrizketa ulertu ahal izateko.
‎Nolanahi den, bestelako korronteak ere badira fraseologian, zeinetan abiadura terminoari funtzio lexiko jakin bat aplikatzeak moteldu aditza lortzera eramaten gaituen. Horixe da, hain zuzen, lan honetan hartu dugun ikuspuntua, ez hainbeste arrazoi teorikoengatik, gure lanaren helburua batez ere praktikoa delako baizik.
‎Ikerketa lan hau egiteko Gipuzkoako zazpi enpresa eta erakundetako zortzitik hamalaura arteko langilez osatutako bederatzi talde aztertu ziren, guztira laurogeita hamaika langile. Laginaren 28 langilek kontrol taldea osatu zuten, 32k jarraipen taldea eta 31k hausnarketa taldea.
‎Esandako guztiarekin ere, Foucault-ek esan bezala gizabanakoak benetan nor den ikertu eta aztertzeari uko egin behar badio ere errefuxatzeari ekiteko, lan honen helburu nagusia egun ekoizten den Gizaki mota benetan nor den ikertzea da; beste modu batean esanda, lan honen helburua Mendebaldeko kulturan gizaki berrien artean gertatzen diren botere harremanen inguruko analisia egitea da, non analisiak, gure analisia esan nahi duen?.
‎Esandako guztiarekin ere, Foucault-ek esan bezala gizabanakoak benetan nor den ikertu eta aztertzeari uko egin behar badio ere errefuxatzeari ekiteko, lan honen helburu nagusia egun ekoizten den Gizaki mota benetan nor den ikertzea da; beste modu batean esanda, lan honen helburua Mendebaldeko kulturan gizaki berrien artean gertatzen diren botere harremanen inguruko analisia egitea da, non analisiak, gure analisia esan nahi duen?.
2013
‎Hurrengo eskuduntza kooperatibak talde desberdinetan klasifikatzea da. Funtzio hau erregistroak dituen funtzioekin dago erlazionatua, beraz lan hau erakunde pribatu batek egiteak ez dauka zentzurik. Beste zeregin garrantzitsu bat, kooperatibentzako aholkularitza eta bestelako zerbitzuak eskaintzea da.
‎Ikerketa lan honen ondorio orokorrak aurkeztuko ditugu ondoren. Kontuan izan behar da, aintzat hartu direla elkarrizketatu genituen protagonista eta eragile nagusien iritziak, baina ez direla lotesleak izan.
‎– Hasteko, lan honetan darabiltzagun kontzeptu eta ildo nagusiak kokatuko ditugu marko teoriko batean. Batetik, enuntziatua subjektu bakarrak igortzen duen ideia alde batera utzi eta diskurtsoaren ikuspegi elkarrizketatuaren edo dialogismoaren aldeko apustua egingo dugu, eta marko horretan, bereziki, polifonia gertakaria izango dugu hizpide.
‎«Izaki laberintiko gisa ez dugu Egia bilatzen, gure Ariadna baizik» (Nietzsche, 2010: 55); edo, beste modu batera esanda, lan honen helburua ez da Nietzsche-k benetan esan zuena argitzea edo interpretazio posible guztien berri ematea, bestelako irakurketa bat eskaintzea baizik, gure garaian lagungarri izan daitekeen eta ate berriak zabal ditzakeen interpretazioa; popatik ematea, zentzu deleuzetarrean. Helburua ez da horrenbeste Nietzsche-rekin justuak izatea, Colli ren ustearen kontra uste baitugu ezin dela berarekin justua izan, den dena idatzita utzi zuela egia bada ere, kontrakoa ere idatzi zuelako.
‎Azkue eta Zubiaurren lanak (1996), Espainiako estatuko 1990 urteko Kontabilitate Plan Orokorra aztertzen du, azterketa hori aipatutako kontabilitate sistemen sailkapenaren barnean eginez (zehazki, finantza kontabilitatearen barnean). Beraz, nahiz eta 2007an Espainiako Kontabilitate Plan Orokorra aldatu, lan honetan erabili dugun kontabilitate sistemen sailkapenak indarrean jarraitzen du. Izan ere, sailkapen hori ez da «legala», «doktrinala» baizik (eta beraz, sailkapen hori ezin da dekretuz aldatu, Espainiako Kontabilitate Plan Orokorra aldatzen den bezala).
‎18 Kontuan izan behar dugu, EFQM ereduaren irizpideen operatibizazioa oso aldagai garrantzitsua dela (Vorria eta Bohoris, 2009), irizpide horiek elementu abstraktuak izatetik, neurtuak izateko gai diren elementuak izatera pasa daitezkeelako. Eta lan honetan zehar finkatutako ikuspegiaren arabera, neurtu ezin daitekeena ezin da kudeatu.
‎Izaera teoriko kontzeptuala duen lan honetatik, honako ondorioak atera ditzakegu: hezkuntza erakundeen izaera soziala kontuan hartuta, EFQM ereduan oinarritutako adierazleen sistemak ohiko kontabilitate sistema ekonomiko finantzarioek kudeaketa kontrolaren esparruan dituzten gabeziak bete ditzake.
‎Bikoizketaren eta azpidazketaren inguruko ika mikei, bataren eta bestearen aldekoek piztutako suari hauspoa emateko tokia ez da hau; luze joko luke batzuen eta besteen arrazoiak biltzeak, eta lan honek ez du horrelako helbururik. Autore jantziagoek luze hitz egin dute eta bildu dituzte horren inguruko sorburuko arrazoi, iritzi eta enparauak.
‎Testu horiek ere aparteko azterketa eskatzen dute, baina ez dira lan honen helburua eta beude bere horretan.
‎bide urratzaile jardun zuen, mentalitate eta praktika berritzaile. Horixe erakutsi nahi dugu, hain zuzen, lan honetan.
‎Kronologiaren eta gertakarien arteko elkarreraginetik ardaztuko dugu lan honen nondik norakoa: abertzaletasuna eta haren baitako aldaketa erabakigarriak izango ditugu gako nagusietako bat.
‎Mugarri funtsezko izan zen gure herriaren 30eko hamarkadako eraldatze eta egokitze saioan. Eta EAE/ ANVren aitzindaritza zeregina da, hain zuzen ere, lan honen bidez nabarmendu nahi dena. Gaur egunerako ere jardunbide egokiak eta zentzuzkoak eskaini diezazkiguke.
‎Ikerketa honen ondorioek berresten dute oraindik beharrizana badagoela gehiago ikertzeko unibertsitate mailako markoaren baitan estrategia diskurtsiboen eta jarrera komunikatiboen inguruan. Honako lan hau saiakera apal bat besterik ez da, CLIL testuinguruan garatzen diren estrategia diskurtsiboetako batzuk identifikatzeko eta jarrera komunikatiboen sustapenak gelan sortzen duen erantzuna zein izan den aztertzeko, baina oraindik hainbat ideia geratzen dira aztertzeko, esaterako zehatzago aztertzea estrategia diskurtsiboen eta ikasgelan sortzen den giroaren artean nolako lotura dagoen, komunikaz...
‎Nazioartean ezagun egin duten film laburrak. Razielen itzulera (1997), Belarra (2002), Amuak (2004), Midori (2006), Columba Palumbus (2007), Ahate pasa (2009) eta Deus et machina (2012)? oinarri harturik, haren zinema iradokitzailearen giltzarriak ezagutzera ematea da ikerketa lan honen xede nagusia. Alegia, zuzendari donostiarraren zineman nagusi diren gaiak, baliabide narratiboak nahiz aukera estetikoak ere doitasun osoz biluztea.
‎Giza garapenean bizi zikloan zehar gertatzen diren aldaketa psikologikoen deskribapen, azalpen eta optimizazioaz arduratzen den zientzia da garapenaren psikologia. Garapenaren psikologiaren sorrera eta finkapena laburki aurkeztea da lan honen helburu nagusia eta hiru ataletan banatu da. Lehenengoan, garapenaren psikologiaren sorrera ekarri zuten gertakari nagusiak aztertuko dira.
2014
‎«Horrelako lan taldeak sortzea eta finkatzea. Geroak erakutsiko du nolako fruitua dakarren taldekako lan honek, datorren urteko Unibertsitaterako eta euskal kulturaren bizitzarako eta hedakuntzarako».
‎Nahiz eta nola egin ez esan, gaur egun dauden desberdintasun guztien prestazioen arteko konponbide bateratzaile bezala oinarrizko errentaren prestazioa planteatzen da lan honetan. Errentaren elementu banatzaile bezala horrela, inorentzako babesik gabe, unibertsal, baldintzarik gabeko eta indibiduala izatea proposatzen da.
‎Espainiako populazioaren barruan desberdintasun demografiko eta ekonomiko nabarmenak daude (Camacho et al., 2008) eta kontuan izan behar dira oinarrizko errenta herritar guztientzat diseinatzerakoan. Hori izan da lan honen helburua Nafarroako eta EAEko herritarrei legokiekeen OEaren zenbatekoa aztertu ondoren.
‎Dena dela, familia bakoitzak ezinbesteko kontsumo ondasunak erosten ditu bere aurrekontuaren arabera. Horregatik, lan honetan koantilen bitartezko erregresio eredu bat erabiliko da, eta lehenengo koantilen dauden gizabanakoak eta familiak (haien aurrekontutik gehien gastatzen direnak oinarrizko kontsumo ondasunetan) kontuan hartuko dira OEaren zenbatekoa finkatzeko.
‎Gainera, pobreziaren mugaren behetik dauden gizabanakoek ezin dituzte bete oinarrizko beharrak (Guio, 2005). Gauzak horrela, lan honetan, txiroen beharrak kontuan izango dira eta horretarako koantilen bitartezko erregresio eredu bat erabiliko da. Koantil baxuaren gastuak azterturko dira, OEak diru gutxien dutenen beharrak bete ditzan.
‎Egun egin duen bilakaeran, zentzu eraikitzailea eta pragmatikoa nagusitu zaizkio. Finean, txapelketak kulturan egiten duen ekarpen sinbolikoa nabarmentzen du ikerketa lan honek, gertaera baten ikur balioa lur bati loturik ekoizten duela frogatzeko.
‎Merezi ote duen galdera maiz sortzen du, batez ere lehiaren ondorioa gehien sufritzen duen bertsolariarengan. Ikerketa lan honek txapelketaren eremu sinbolikoa, lehia zurrunetik harago, izaera kulturalaren ardatzean uztarturik aurkeztu du, egiletza kolektiboaren ardatzean eta helburu kolektiboen baitan. Txapelketaren zentzu kolektiboak, duen tresna izaera, funtzio kulturalaren baitan dagoela berretsi du.
‎Helburu horrekin, lan honetan aurretiko ikerketa bateko datu normatiboak erabili ziren aleen tipikotasuna erabakitzeko. Parte hartzaileei 30 segundo eman zitzaizkien kategoria ezberdinei zegozkien ahalik eta ale kopuru gehien idazteko.
‎Tipikotasun baxuko aleen elkartze indar baxuak lehiakortasuna eta inhibizioa murriztu lituzke. Hemen azaltzen den lan honetan aurkezpen formatua bi motatakoa izan zen; zorizko estandarra, multzo bakoitzean kategoria bakoitzeko item batekin, edo kategoriatan taldekatuta. Zorizko estandar aurkezpenak ez bezala, aurkezpen taldekatuak ikaste zeregina erraztuko luke, aleak elkarri lotzea sustatuz eta, teorikoki, inhibizioa murriztu eta modulatzeko beharrezkoak diren Bp+ eta Bpaleen arteko asoziazioak bultzatuz.
‎Datu normatiboak lortu ziren esperimentuan erabilitako kategoria aleen produkzio maiztasuna ezartzeko (ikusi Eranskina). Euskal Herriko Unibertsitateko 123 ikaslek (102 emakume eta 21 gizon), lan honetako esperimentuan parte hartu ez zutenek, 30 segundo (ikusi Battig eta Montague, 1969, autoreen prozedura) izan zituzten ondorengo kategorietako ahalik eta ale kopuru gehien idazteko: edariak, txoriak, fruta, altzariak, zaletasunak, lanbideak, lanabesak, zuhaitzak, landare motak eta etxe motak.
‎Ez zen inhibizio mailan ezberdintasun esanguratsurik izan gogoratzea praktikatutako Bp+ kategoriekin eta gogoratzea praktikatu ez ziren EzBp kategoriekin hasi zuten parte hartzaileen artean. Beraz, esperimentu honetan behatutako berreskuratze praktikaren efektuak azken oroimen zereginaren bitarteko output/ emaitzen interferentziaren ondorio direla ezin esan daiteke lan honetako emaitzetan oinarrituz.
‎Bi estrategia horiek, berreskuratze praktikaren gakoaren efektua isolatu ahal izateko eta integraziotik independente izateko helburuarekin, autoreek ikaste fasearen bitartean integrazio prozesuak ekiditeko egindako ahaleginen adierazle dira (Anderson eta beste, 1994). Aurkezpen formatua ale arteko integrazio maila anitzekin asoziatua egon daiteke; hala ere, kategorien gakodun gogoratze zereginean aurkezpen formatuak ez duela inhibizio mailan eragin esanguratsurik adierazten dute hemen azaltzen den lan honen emaitzek. Parte hartzaileek ale indartsuak kategorien arabera taldekaturik eta zorizko aurkezpen estandarra erabiliz ikasi zituztenean, berreskuratzeak eragindako ahanztetik eratorritako efektu negatibo eta positibo antzekoak aurkeztu zituzten.
‎Emaitza hori azal daiteke, bai aurkezpen taldekatuak bai zorizko aurkezpenak, aktibazioaren zabaltzea sustatzen dutelako kategoria nodotik sareko kideen artean, elementuen arteko lehia areagotuz eta prozesu inhibitzaileak piztuz. Hau da, lan honen emaitzek iradokitzen dute aurretiko ezagutzen generazio edo sorrera semantikoan hautagai tipikoak sorrarazten dituen mekanismo automatiko bat gertatzen dela, eta horien arteko lehiak inhibizioa eragiten duela. Berreskuratze gako batek, kategoria izen batek esaterako (adibidez, Fruta), asoziazioen sare bat aktibatzen du eta beharrezkoak diren itemak sare horretatik identifikatuak eta hautatuak dira.
‎Laburbilduz, hemen azaltzen den lanak, berreskuratzeak eragindako ahanztearen azalpen gisa, interferentzia dependentzia ideia eta inhibizioa sostengatzen ditu; izan ere, erreplikatu egin baita oso eskuragarri diren ale indartsuen esperotako inhibizioa; ez, ordea, tipikotasun baxuko aleen inhibizioa. Bestalde, lan honen emaitzek iradokitzen dute itemen aurkezpen formatua ez dela prozesu inhibitzaileak modulatzen dituen aldagai erabakigarria kategorien gakodun gogoratze zereginean, bai aleen zorizko aurkezpenak bai eta aurkezpen taldekatu sekuentzialak ere elementuen arteko lehia sortzen baitute.
‎Halaber, badirudi nukleoa bera kolokan jartzen dela, geroz eta gehiago, para erakundetutako modalitate ezberdinen sorrera edo/ eta berpizteagatik. Zentzu horretan, lan honen helburua ez bada ere, berebiziko garrantzia hartzen dute bizi estilo kirol bezala (Wheaton, 2004) definitzen diren modalitateak (surfa, skatea eta parkourra, besteak beste), kirolak nortasun indibidualaren eraikuntzan jokatzen duen paper berria bezain garrantzitsua mahi gainean jartzen baitu.
‎Hartara, lan hau euskara ia isil gordeka galdu zuten leku horietan hizkuntzari eutsi zioten azken haien oroitzapen gogoak eragin du. Balio al du ezertarako haran edo herriren batean azkeneko euskaldun zaharrak zein izan ziren edota noiz bizi izan ziren jakiteak?
‎Azkenik, prozesu osoa errebisatu zen eta jatorrizko bertsioaren egilearen ekarpenak jaso ziren galdetegian D bertsioa sortuz. Lan horretan parte hartu zuten hiru aditu elebidunek (psikologo bat, psikopedagogo bat eta pedagogo bat), azkeneko bertsioa (R SPQ 2F E) lan honen eranskinean ikus daiteke.
‎Nazionalismoarekin batera, lan honetan immigranteen integrazioa ere hizpide dugu. Migrazioen azterketen ikuspegitik, integrazioa gaur egun kontzeptu oso eztabaidatua da; izan ere, 1970eko hamarkadatik aurrera, eremu batez ere, multikulturalismoaren teoriek nagusitasuna lortu zuten, eta immigranteek harrera gizarteetan euren kulturaren nolabaiteko onarpena behar zutela azpimarratu zen, euren kulturaren erreprodukziorako eskubidearekin batera (adibidez, ik. López Sala, 2005:
‎Artikulu honetan1 euskal nazionalismoak2 Hego Euskal Herrira iritsi diren migrazio fluxuekiko garatu dituen ildo nagusiak berrikusten dira; eta, horretarako, arreta Espainiatik iritsitako immigrazioan jartzen da. Izan ere, euskal nazionalismoak naziotasuna definitzeko moduan izandako bilakaera aztertzea da lan honen xedea. Azterketaren eremua Hego Euskal Herrira mugatzen da; eta denbora tartea euskal nazionalismoaren sorreratik ezkerreko abertzaletasun berria finkatu artekoa da, XIX. mendearen amaieratik 1970eko hamarkadaren bukaera aldera3 Aldi berean, aztergaiaren zabalera kontuan hartuta, haren erpin guztiak behatu beharrean, nazionalismoaren ikuspegitik aztertu nahi dugu gaia, eta, horretarako, arreta abertzaletasunaren diskurtsoan eta ikuspegi teorikoan, nazionalismoa eta naziotasunaren definizioari loturik?
‎3 Espainia kanpotik Hego Euskal Herrira, 2000 urtetik aurrera batez ere, iritsitako immigrazio berriarekiko abertzaletasunak garatutako ildoa lan honetatik kanpo gelditzen da (horren azterketarako, ik. Iraola, 2013).
‎Euskal Herriaren lurralde nortasunari buruz nagusi diren bi kontzeptuak, ikuspegi abertzalea edo euskal nazionalista, eta ikuspegi konstituzionalista edo espainolista?. aztertu dira lan honetan. Ikuspegi abertzalea halaxe definituko genuke:
‎Aldaketak izan dira EiTBn lan honetan ikertutako garaietatik hona. 2012ko urriko hauteskundeen ondorioz osatutako EiTBren egungo administrazio kontseiluak 20 kide ditu guztira:
‎Euskal Telebistako informazio programetan islatzen diren nazio identitatearen erreferentziak aztertzen dira lan honetan. Ikerketa burutzeko, Juan Jose Ibarretxe jeltzalea eta Patxi Lopez sozialista EAEko lehendakariak izan ziren garaietako Gaur Egun albistegiak hartu dira oinarri.
2015
‎Beste hizkuntzetako lan ildoekin bat eginez (Cuartero, 2002; Krifka, 1999; González, 2009: §5.2.2.2.1) eta nonbait euskal hizkuntzalariekin batera (Etxeberria eta Irurtzun, 2011), lan honetan ardatz hartuko ez dugun emendio harreman sorta ondo aztertuta dago jadanik (Ondarra, 2006; Ondarra, 2007a; Ondarra, 2007b; Odriozola eta Ondarra, 2010; Odriozola eta Ondarra, 2012): aurresuposizio berezkoa/ fokala (7), aurresuposizio eskalarra (8), aurresuposizio areagotzailea/ esklusiboa (9) eta aurresuposizio sasifokala (10).
‎Ez dago esan beharrik egia aurresuposizioak ez daudela bakar bakarrik lokailuen eta antzerako osagai «periferikoen» mende. Hain zuzen ere, lan honen ekarpen nagusi modura ondorioztatuko dugu gure beheranzko irakurketa hori estuki lotuta doala hainbat predikatu motarekin ere. Polaritatetik urrun bada ere, luze sakon aztertuta daude osagarri modura perpaus bat hartzen duten predikatuen inguruko egia aurresuposizioak, gutxienez Karttunen (1971a, 1971b, 1971c, 1973), Demonteren (1982:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
lan hau helburu 24 (0,16)
lan hau egin 7 (0,05)
lan hau erabili 7 (0,05)
lan hau aztertu 6 (0,04)
lan hau ekarpen 5 (0,03)
lan hau emaitza 5 (0,03)
lan hau zehar 5 (0,03)
lan hau egile 4 (0,03)
lan hau muin 4 (0,03)
lan hau xede 4 (0,03)
lan hau aipatu 3 (0,02)
lan hau asmo 3 (0,02)
lan hau euskara 3 (0,02)
lan hau ez 3 (0,02)
lan hau honako 3 (0,02)
lan hau ikerketa 3 (0,02)
lan hau ondorioztatu 3 (0,02)
lan hau abiapuntu 2 (0,01)
lan hau aurre 2 (0,01)
lan hau behin 2 (0,01)
lan hau bera 2 (0,01)
lan hau bi 2 (0,01)
lan hau erakutsi 2 (0,01)
lan hau ere 2 (0,01)
lan hau hasiera 2 (0,01)
lan hau lehen 2 (0,01)
lan hau nondik 2 (0,01)
lan hau ondorio 2 (0,01)
lan hau sortu 2 (0,01)
lan hau zientzia 2 (0,01)
lan hau adierazi 1 (0,01)
lan hau aditu 1 (0,01)
lan hau agertu 1 (0,01)
lan hau alper 1 (0,01)
lan hau anitz 1 (0,01)
lan hau antzeman 1 (0,01)
lan hau ardatz 1 (0,01)
lan hau argi 1 (0,01)
lan hau arreta 1 (0,01)
lan hau artikulu 1 (0,01)
lan hau aurkezpen 1 (0,01)
lan hau aurretiko 1 (0,01)
lan hau balio 1 (0,01)
lan hau barneratu 1 (0,01)
lan hau bat 1 (0,01)
lan hau berrikuntza 1 (0,01)
lan hau bertako 1 (0,01)
lan hau beste 1 (0,01)
lan hau bestelako 1 (0,01)
lan hau bidali 1 (0,01)
lan hau bilakaera 1 (0,01)
lan hau bost 1 (0,01)
lan hau burutu 1 (0,01)
lan hau EAE 1 (0,01)
lan hau eduki 1 (0,01)
lan hau egitate 1 (0,01)
lan hau egon 1 (0,01)
lan hau ekarri 1 (0,01)
lan hau erakunde 1 (0,01)
lan hau eranskin 1 (0,01)
lan hau esperimentu 1 (0,01)
lan hau euskal 1 (0,01)
lan hau ezinbesteko 1 (0,01)
lan hau forma 1 (0,01)
lan hau funts 1 (0,01)
lan hau gai 1 (0,01)
lan hau gako 1 (0,01)
lan hau garapen 1 (0,01)
lan hau garrantzizko 1 (0,01)
lan hau gauza 1 (0,01)
lan hau gelditu 1 (0,01)
lan hau goiburu 1 (0,01)
lan hau gu 1 (0,01)
lan hau hartu 1 (0,01)
lan hau hazi 1 (0,01)
lan hau hizpide 1 (0,01)
lan hau hura 1 (0,01)
lan hau hurrengo 1 (0,01)
lan hau idatzi 1 (0,01)
lan hau ikasle 1 (0,01)
lan hau ikertu 1 (0,01)
lan hau ikusi 1 (0,01)
lan hau immigrante 1 (0,01)
lan hau inbertsio 1 (0,01)
lan hau interes 1 (0,01)
lan hau irakasle 1 (0,01)
lan hau irakurle 1 (0,01)
lan hau irakurri 1 (0,01)
lan hau irismen 1 (0,01)
lan hau islatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia