Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
Lan honetan gai horretara mugatu nahi izan dut. Egia da azken lauzpabosturteotan aldaketak badirela.
‎Nire asmoa ez da lan honetan gai horiek sakontzea. Guztiak ere ikerketa lerrodirenez, gaurkoan aski deritzot, hiru atalak modu instrumentalean erabiliz, kritikaren zilegitasuna jasotzeari eta, horrela, defizit kognitiboaren eredua birpasatzeari.Hori dela eta, ideiak modu orokorrean aldatuko ditut.
2008
‎Pertsonai ezaguna dugu Azkue arlo batzuetan baina lan honetan gai berria bihurtu du autoreak. Eta horretan datza ikerketaren berrikuntza:
2011
‎egunkari nazionalistan, aurrerago sakonago aztertuko duguna baina hein handi batean, esan dezaket, hipotesiaren baieztapena justifikatzera etorri zena. Kontakizuna batez ere egunkari ezberdinetan oinarrituz eta Tolosako artxiboko dokumentuekin han hemendik osatuz, egituratu da hain zuzen lan honen gai zentrala, 1934ko 8 greba egunak. Gero Tolosako langile mugimenduaren antolaketan eta Tolosako historiaren aurrekarietan sartu nahi izan da muturra, gertakarien garapen bidea hobeto ulertze aldera eta hiri honen inguruko lan historiko guztietan ahaztu den gertakaria gogorarazte aldera.
‎AGIFES ekin harremanetan jarri da. AGIFES elkartetik berri eman dutenez, eskizofreniari buruzko ikuspegi esperantzakorra agertzen du dokumentalak eta lan honek gai honi loturiko oinarrizko bi alderdietan lagundu du. " Batetik, ezaugarri hauetako buruko eritasuna duten pertsonen errealitatea esperantzaz enfokatzen lagundu du.
2012
‎Euskal itzultzaileek esandakoak aztertu ondoren, Leizarragaren lehen euskal itzulpenetik Sarrionandiaren garaira arte zer euskaratu den aztertuko dugu atal honetan. XX. mendearen bukaerara arteko euskal itzulpen guzti guztien azterketa egiteak luzeegi joko ligukeenez, eta lan honen gai nagusia kontuan harturik, nolabaiteko hautaketa bat egin behar izan dugu, eta testu edo itzulpen literarioetara mugatu dugu gure azterketa. Itzulpen literarioen barruan ere beste banaketa bat egin dugu, eta liburu gisa argitaratutako itzulpenak eta aldizkarietan kaleratutakoak bereizi.
2013
‎Alabaina, gure gaiaren ildo nagusietariko bat Eskualduna astekaria izan da. Nahiz eta gai nagusia Lehen Mundu Gerra izan edo lan honen gai nagusia hori dela pentsatu, lehenbiziko abiapuntua Eskualduna astekaria ikertzea izan dela gogora ekarri behar dugu. Lehen Mundu Gerrak zuen garrantziak eta oraino duen itzalak pentsatzera eman badezake ere gerlari buruzko tesia dela, argi utzi nahi dugu gerla horri buruzko begirada bat dela ikertu duguna, eta begirada hori Eskualduna astekarikoena da.
2014
‎1.600 mm-ko kanpo diametro arteko polietilenozko hodiak ekoizten dira. Taulan diametro ohikoenak adierazten dira, iturgintzako instalazioetan gehien erabiltzen direnak, hori baita lan honen gaia. Material horri buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu ASETUB elkartearen Manual de Tuberías de Polietileno lana, AENORek argitaratua.
2015
Lan honetako gaia Sarrionandiaren liburua eta nire Historia, arraza, nazioa komentatzea denez, bietaz nahaski mintzatuko naiz, tartean neure planteamenduak eta usteak ere sartuz. Sarrionandiak berak Renan izendatuki aipatu ez du lantzean behin baino egiten:
‎Gogoeta lan honen gaia, hortaz, euskal identitatea da, euskal kulturarekin edo euskal nazio identitatearekin berdindu ohi dena. Eta, esan bezala, euskal horretatik aparte euskal herriko jendeek badute identitate bizitza zabala eta aberatsa.
2016
‎Baina, haurrak ahozkotasunaren munduan murgiltzen hasteko benetan eraginkorra eta funtzionala izan den eta gaur egun den baliabidea Haur Literatura da, eta lan honen gaiarekin lotura eginez, Tradiziozko Ahozko Haur Literatura zehazki; betidanik ezagutu ditugun esaera zaharrak, olerkiak, haur hizkera, zotz egiteko formulak, aho korapiloak, jolasak, kantak, lo kantak, igarkizunak, ipuin hasierak, ipuin amaierak, koplak, ipuin herrikoiak... biltzen ditu termino horrek (Etxaniz, 2009). Juan Kruz Igerabidek, Bularretik Mintzoraliburuan (1993: 43),. Haur literaturaktradizioan bizirik iraun du eta nolabait ere bizirik dirau gaur egun, nahiz hilzorian egon?, aipatzen du.
2018
‎Lehen definizioa da, bistan da, lan honetako gaientzat egokiena. Hargatik,' mito' hitzaren esanahi desberdinek ez dute elkar baztertzen, elkar osatzen baizik, zentzu bat azpimarratzen denean besteak ez direlako ezabatuak.
2020
‎Orrialdeak bete betean ageri dira, tarte gutxirekin, eta adibideak ere lerro artean daude gehienetan. Irakurlea ohartuko da sarritan lan honek gai honetaz edo hartaz kontsultak egiteko balioko diola, dena hasieratik amaitu arte segidan irakurtzeko baino gehiago. Horregatik, dei gurutzatu asko egin dira, irakurlea atal batetik bestera bidaliz eta erreferentziak emanez.
2021
‎Orrialdeak bete betean ageri dira, tarte gutxirekin, eta adibideak ere lerro artean daude gehienetan. Irakurlea ohartuko da sarritan lan honek gai honetaz edo hartaz kontsultak egiteko balioko diola, dena hasieratik amaitu arte segidan irakurtzeko baino gehiago. Horregatik, dei gurutzatu asko egin dira, irakurlea atal batetik bestera bidaliz eta erreferentziak emanez.
‎Horregatik, gai bakoitzaren alor zenbait sakondu gabe geratu direla irudituko zaio irakurleari, edota batzuetan, gaiak ez direla sakontasun maila berdinez jorratu, baina esan dugun moduan, honek guztiak irizpide eta arrazoi metodologikoei zein ikerketaren izaerari erantzuten die. Era berean, komeni da argitzea, orobat, lan honetan gai batzuk zentralagoak izan direla beste hainbat baino, ikerketa literaturaren didaktikan kokatzen delako, jakina.
‎2 PTV, erran nahi baita >Pueblo Trabajador Vasco= edo ‘Euskal Herri Langilea’ Lan honen gai espezifikoa ekintza armatuak izanik, irakurleak beste lanetan bilatu behar ditu azalpen politikoak, bai ideiez, bai eta Erakunde edo alderdiez.
‎Mezu nazionalista poetikoetan nagusi, jende biltzailea, ETAri zer ekarri zion eta, ifrentzuz, nola mugatu zuen Ezker Abertzalearen hesparrua, ez da lan honen gaia.
‎‘Nabarralde’ elkartea, 2001ean sortua, izan da gune erreferentzial nagusia. Gero gorabeherak ezagutu ditu, lan honen gai ez direnak.
‎2011ko su etenean erabiliko arrazoiak, han ziren guztiak. Ezker Abertzalean zergatik ez ziren orduan kontutan hartu, hori da lan honen gai nagusietako bat.
‎Aurreko atalaren hasieran esan bezala, lan honen gaia neandertalen hizketagaitasunari buruzko informazioa biltzea den aldetik, hemen denboran zehar zenbait ikertzailek datuetatik abiatuta plazaratu dituzten ikuspuntuak aurkeztuko ditut. UZTARO 117, 93 100 Bilbo, 2021eko apirila ekaina
2023
‎Azkenik, eta lan honen gaia izan ez arren, toki erakundeen finantzazio sistemari aipamena egitea derrigorrezkoa da. Zuzeneko bi arrazoiengatik:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia