2000
|
|
Errotatxipin ustez Stalin den gorpu bat topatzen dute. Beraz, herrian desagerpena salatuz
|
jendea
mugitu egiten da: pintadak, manifestaldiak, rock jaialdia,...
|
|
Bestalde, herrian izurritea zabaldu denez, abereak hiltzen ari dira, eta beraz,
|
jendea
oso keztatuta dago, eta mirariaren inguruko gertaerek are gehiago aztoratuko dituzte biztanleak.
|
2001
|
|
" Polizia, bankero, ugazaba eta apezak" terrorista" esaten dizuete, eta are barregarriagoa bestaldeko
|
jendea
" heroe" deitzen zuei, estatuen harri gatibutza inola ametitzen ez duzuenoi, libertatearen aldeko burrukan libertatea galdu duzuen giza zatioi" (GP, 112)
|
|
Narratibitatea poesia ulerkorraren, hobe esan, poesia argiaren ezaugarrietako bat da. Narrazioa narratzailearekin lotzeko bidea da, afektibitatearekin bat egiteko modua, idazleak bere burua beti galtzaile gisa agertzen baitu, inoiz
|
jendea
eta txakurrak batu arte:
|
|
" eta gero zakurrak begi humanoekin, eta gero
|
jendea
zakurren bakardade eta tristurarekin" (P, 49) eta idazlearen burua marinel zaharrekin eta infernura, beti infernura, doan trenarekin.
|
2002
|
|
Hainbat arrazoi direla medio familia ingurunetik bereiz bizi diren bi anaiaren historiaren inguruan garatzen da haria. Beren bizitzan zenbait hiri ezagutu zituzten, adibidez Iruñea, Tutera edo Toledo, baina batez ere Lizarra, Erdi Aroan euskaldunak, frantsesak, gaztelarrak, juduak, musulmanak, ijitoak eta beste etnia zein kultura askotako
|
jendea
elkarrekin bizi zen hiri liluragarria. Ahots narratiboen txandakatzea, eskultura, fresko edo grabatu erromanikoen deskribapen laburrak, erritmo narratibo bizia... horra liburu honen irakurketa atsegin egiten duten zenbait ezaugarri.
|
|
Nik literatura egin nahi dut, momia pedagogiko eta fosil militanteetatik aparte, eta
|
jendea
lo hartu aurretik ordu erdi bat bada ere entretenitu nahi dut. Istorio rural eta (oraingoz) zaharrak kontatu arren ni ez naiz kostunbrista.
|
|
Haritschelharrekin, J. Kortazarrekin,...), hauek guztiek ez dute ikusten eta entzuten. Bera ikusi eta entzun dezaketen bakarrak lehendik ezagutzen ez zutenak izango dira (kaleko
|
jendea
, euskal filologiako ikasle literaturazaleak,...), hau da, euskal literaturaren eta kulturaren zurrunbilo mediatikotik kanpo daudenak. Modu honetan, gauzen benetako muinetara itzuli nahi du Julenek (42), etengabe errepikatzen den Win Wendersen Hain gertu eta hain urrun filmean iradokitzen dena gaindituz, bizitzari, literaturari berari, begi berriekin, benetakoagoekin begiratzeko azken ahalegina egiten ahalegindu nahi du.
|
|
Kareletik filma errodatzen ari zelarik autoreak kontrabandotik bizi izandako
|
jendea
ezagutu izanak Tobacco Days (Erein, 1987) hurrengo eleberria idaztera eraman zuen. Bertan, eta polizi eleberri beltzaren ildotik, itsasoaren eta kontrabandoaren mundura hurbiltzen da Lertxundi.
|
|
Bart luzexka artan
|
jendea
erruz zegoan. Batzuek ordurako bazkalduta, nunbait, kartetan ziarduten.
|
|
Eta horrelan hasi eta sendo bihurtu zan industriaren garapena. Baserrietako
|
jendea
, jende gaztea batez be, lantegi haundietarantz begira
|
2003
|
|
" Urte asko dira ta oraingo Madrid ezta ordukoa. Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez eta
|
jendea
beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko jendea edozertarako." (107 or.) bere herriko jaiak San Bartolomeak eta San Markosak direla.
|
|
Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez eta jendea beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko
|
jendea
edozertarako." (107 or.) bere herriko jaiak San Bartolomeak eta San Markosak direla. Idazleak ahalegin berezia egin behar izan zuen, nolanahi ere," Irakurleari" sarreran dioskunez, azpieuskalki hori modu koherente batez transkribatzen, ez baitzen berarena.
|
|
Orain eztirudi batere mugitzen danik eta
|
jendea
zutik eta ohargabetuta dago, bainan benetan eta tipuski gelditzen dala, zast! hartzen dute denek bultzada sendo bana aurreruntz, eta segundu batzutan jendea pilo batean nahastatzen da erortzeko zorian, ezezagunen arteko besarkada estu askorekin.
|
|
Orain eztirudi batere mugitzen danik eta jendea zutik eta ohargabetuta dago, bainan benetan eta tipuski gelditzen dala, zast! hartzen dute denek bultzada sendo bana aurreruntz, eta segundu batzutan
|
jendea
pilo batean nahastatzen da erortzeko zorian, ezezagunen arteko besarkada estu askorekin.
|
|
Wagoi barneko
|
jendea
serio eta triste, eztiote elkarri jaramonik ere egiten. Badirudi bakoitzak maleta bat galdu duela.
|
|
Europako toki askotan garestiagoak omen ziran telefonuak, bainan han etzekiten gauzak behar bezela egiten. Hobe zan hemen bezela kentzea, bide batez
|
jendea
zapaltzea eta indarra zala nagusi eta ez arrazoia, ta zuk ezer ere ezin zenezakela egin adieraztea soziedadearen oinarriak sendotzeko.
|
|
Urte asko igaro dira ta oraingo Madrid ezta ordukoa. Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez beteta eta
|
jendea
beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko jendea edozertarako.
|
|
Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez beteta eta jendea beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko
|
jendea
edozertarako.
|
|
Haizean igarten da igandea dala. Dendak itxita,
|
jendea
dotore jantzita... Lau adiskideek ere arropa ta oinetako berri berriak daramazkite.
|
|
Hau dana Moncloa deritzan enparantzara heldu arte. Han tranvia gelditu,
|
jendea
zutitu, eta astiro astiro jeisten dira danak banan bana lurrera. Txomin atzeratuta gelditu da apropos, eta Rodriguezen andregeiarekin doazten neskak jeisten diranean, senar emaztegei berriak jeisten dira atzetik, eta gero Txomin.
|
|
Nork pentsatuko zuan han arkituko zirala?, esan zuan Martinezek, eta prisekin zoala XXko elizara mezäa bukatu ta
|
jendea
irtetzen hasi baino lehen Iziarrekin hitz egiteko.
|
|
Askok, batza tokietatik ihes egin ostean, sartalderuntz zoaztela, jendearen laguntza arkitu zuten eta sartaldean gelditu ziran, baina beste asko, milaka ta milaka, etziran izan hain zoriontsuak eta sovieten agintariek, indarrez eraman, ganadu trenetan sartu, ta nahita nahi ezko lantokietara bidaldu zituzten. Eztute uzten herri komunistetatik
|
jendea
irtetzen. Komunismoa gauza ona balitz, irtetzea galerazo beharrean sartzea galerazo zuketen.
|
|
Tranvi luze horiak euren aurreko bidetik, ezkerretik eskumara. Haratxuago arbolak eta
|
jendea
oinez. Urruntxuago, pasileku zabalaren erdiko bidean, automobilak alde bietarantz, eta urrunago, berriz arbolak eta jendea oinez, eta pasilekuaren azkeneko bidetik tranviak eskumatik ezkerrera eta azkenez pasilekuz beste aldeko etxe handi ederrak.
|
|
Haratxuago arbolak eta jendea oinez. Urruntxuago, pasileku zabalaren erdiko bidean, automobilak alde bietarantz, eta urrunago, berriz arbolak eta
|
jendea
oinez, eta pasilekuaren azkeneko bidetik tranviak eskumatik ezkerrera eta azkenez pasilekuz beste aldeko etxe handi ederrak.
|
|
Bost edo hamar minutu, eta mezäa bukatuta,
|
jendea
oraino irtetzen amaitu gabe dagoela, bere tokia utzi, senarra dagoen lekura joan, eta bere ondoan belaunikatu baino lehen, Inasik mosu bat ematen dio elizan bertan.
|
|
Xalbadorrek: Zure esanak, Alfontxo,/ jarri nau seriyo;
|
jendea
tristatzen da,/ au dela mediyo: sortzeak iltzea du/ beti ondoriyo."
|
|
Leunkiro gidatu zuen etxerantz, birak oso poliki hartuz eta semaforoetan aurretik geldituz. Hiria ez zegoen zeharo loak hartuta, argixken azpitik gazte
|
jendea
igarotzen zen, taldeka, eta noizean behin, haien ahotsek auzoekin ahaztuta zeudela adierazten zuten. Errepidearen ispilu beltzak kale argiak, semaforoak, iragarkiak eta denden neoiak islatzen zituen nonahi.
|
2004
|
|
Jakina: holako orduetan prest
|
jendea
zerbait egiten laguntzeko; baita etxe inguruetan eta etxe barruetan ikuska ihardukitzeko ere, oker eta gaizki edo zuzen eta ongi dagoen zerbaitetan begiak pozez edo inbidiz jartzeko.
|
|
Mikrofono aurretik alde egiteko agintzen dio zuzentzaileak gazte bizartsuari; baina hau taket bat bezala dago, geldi. Geroago ta urduriago dago
|
jendea
. Epaimahaikoengana joan dira Don Trifonen zerbitzari bi.
|
|
Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen,
|
jendea
han, jendea, jendea, jendea... Eta herria?
|
|
Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen, jendea han, jendea, jendea,
|
jendea
... Eta herria?
|
|
Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen, jendea han,
|
jendea
, jendea, jendea... Eta herria?
|
|
Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen, jendea han, jendea,
|
jendea
, jendea... Eta herria?
|
|
" Hor dago, hor dabil
|
jendea
: artalde, uholde nortasun gabea.
|
|
hasi da
|
jendea
. Epaimahaikoak eta Don Trifonen zerbitzariak artega dagoz.
|
2005
|
|
Eta Pere Caldersen haritik tiratuz, gure artean ere ikus daiteke, gero eta gehiagotan zorionez, ipuina jenero oso bat bezala hartzen duen
|
jendea
. Egia da, eta hau behin baino gehiagotan aipatu dugu, euskal literaturan olerkigintzak une batetan izandako pisua bazirudien euskaraz poesia bakarrik egin behar zela narraziora pasa dela, eta fenomeno hau oso garai konkretuetan eman da, ipuingintza goraka ari den une batetan hain zuzen, eta guzti honek, nolabait, susmo txarrak sor ditzake jende batengan (eta ez ipuingileen kontra, argitaletxe eta erakundeen aurka baizik).
|
|
Behin, hoinbeste jende liluratzen dituen Hollywood famatuko saltegi handi baten atarian ikusi nituen oihalezko 20 bat ttattola elgarri lotuak, kofesategiak iduri, eta
|
jendea
lerroan, bakoitza bere aldiaren aiduru, lehenago kofesatzeko egiten zen bezala. Oihalaren gibelean, ttattola bakoitzean, azti bedera.
|
|
Norbait ikusten duelarik oinazetan edo nahigabean, hartaz urrikaltzen da: gizon bat leprak joa ikusten duelarik (Mk 1,41); Naimeko alargunak bere haurra galtzen duelarik (Lk 7,13);
|
jendea
janaririk gabe ikustean basa mortuan (Mk 6,43); Jerikoko bi itsuak hurbiltzen zaizkiolarik (Mt 20,34). Xoratua egoiten da zerbait eder ikustearekin, hala nola ehuntari erromatarrak erraten diolarik nola bere menekoek obeditzen dioten manua eman bezain segur (Lk 7,9).
|
|
Haiekin jaten du (Mk 2.16). Orain ere gehiagokorik laket ez zaizkigun zerga biltzaileen etxean jaten du,
|
jendea
mar mar mar ari dela. Zakeo zerga biltzailearen etxera gonbitatzen du bere burua (Lk 19,1).
|
2007
|
|
Baina laster ahalegin honek guztiak oztopo handi bat izan zuen, eta lehenago aipatutako hiru faktoreetako bati ezin izan zitzaion aurre egin, izan ere, bertako
|
jendea
ez zegoen prest esnegintzarako tanbo berrituetan lan egiteko. Enpresa hauen aldatze eta handiagotzearekin ordura arteko kudeaketa sistema familiarra ez zen batere eraginkorra.
|
|
Gaztelarrek arabiarren kontra eginiko erasoen ondorioz libre geratu ziren lurraldeetara goialdeko
|
jendea
etorri zen bizitzen; Araba eta Bizkaikoa zela pentsa daiteke. Horri esker sendotu egingo zen euskararen presentzia libre geratutako lurrotan.
|
|
Artzaintza izango zen orduan ere horko jarduera nagusia. Lurralde horretan bizi zen
|
jendea
, bestalde, nahikoa sakabanaturik bizi izango zen. Bai artzaintza eta bai biztanleen banakuntza bizibide baten iraupenari eusteko baldintza ezagunak dira.
|
2009
|
|
Antzezleak herriko
|
jendea
dira, ez dago profesionalik, urte osoa ematen dute antzezpena prestatzen, izan ere, urte bakoitzean herri batek dauka prestatzeko ardura. Herrien arteko lehiak egoten dira nork hobeto egin, zotzetan erabakitzen dela hurrengo urtean zeinek egin.
|
|
Kopla zaharrak ordena jakin batean kantatu ohi dira: Lehenengo sarrera bat, urteko garaiaren berri ematen duena. Sarrera horretan sartzen dira Santa Agedaren bizitza edo Jesusen jaiotzaren misterioa, edo kantatzeko baimenaren berri eman ohi da. Bigarren zatia da tradizioari lotuena, hau da, etxekoak, etxeko
|
jendea
, kantatu, notadu edo koplatzea. Halakoetan ordena jakin bati jarraitzen zaio estu estu:
|
|
Hiletetara kanpoko
|
jendea
etortzen zen, senideak batez ere, kanpora ezkonduak eta behar egitera asagora joandakoak. Lehenago komunikazio onik ez zegoenez, eta hileta amaierarako bazkalordua izaten zenez, hileta jatordua eratzea ekarri zuen ondorenez.
|
|
Gure lekukoen sasoian Karnabalak ez du ia indarrik eduki. Horren arrazoi legez,
|
jendea
sano elizatsua izan dela batu dugu.
|
|
Gerrako alderdi galtzaileko hildakoak edozein lekutan eta edozein modutara lurperatzen ziren, eta lur azpiko urak kutsatu egin ei zituen, batzuek diotenez. Gero, ur kutsatu hori edanaren ondorioz gaixotu ei zen
|
jendea
.
|
|
Familia osoak hiltzen ziren eta ez zuten topatzen lurperatzen lagunduko zien jenderik. Kutsatzearen beldurrez hiletetara ere ez ei zen hurreratzen
|
jendea
.
|
|
Ostera, ezberdintasun handi bat adierazten dute lekukoek santutegi horren inguruan. Izan ere, aurretik aipatu ditugun santutegietara edozein egunetan joaten ei zen
|
jendea
promesa betetzera. Baina Gaztelugatxera, santutegiaren jaiegunetan bakarrik.
|
|
Batzuetan, ezkontza aurreko egunetan arreoa erakustea egiten zuen. Halakoetan,
|
jendea
neskatilaren etxera joaten zen arreorako prestatu zuena ikusten.
|
|
Librea zen herriko ganaduak partzelatutako esparruan askatzea, han bazka zitezen. Hala ere, orokorrean funtzionamendua hori bazen ere, bazen
|
jendea
, bere partzelan abererik sartuz gero, abereak hartu eta Herriko Etxera isun eske jaisten zituztenak. Gutxienak ei ziren.
|
|
Tarteko aldi bat izan zen, hala ere,
|
jendea
etxerretik irten eta oraindino aseguru etxeak agertu bitartean. Garai gogorrak izan ziren horiek.
|
|
Goizeko hamaiketan hasi ohi zen. Herriko
|
jendea
elegante jantzita joaten zen, arropa berriak janzten ziren eta herriko abadearekin, denek hartzen zuten parte, meza garrantzitsua zen eta.
|
|
Zerreñe etxearen inguruan oraintsura arte Loramendi Hotela izenikoa kobazuloren bat dagoela esan digute. Orain dela hamaikatxo urte geologoak ibili ei ziren hura aztertu guran, eta gerra denboran
|
jendea
bertan ostentzen zen ustea zabal dabil.
|
|
Antzinako galtzadak txarrak zirela esan digute lekuko guztiek. Gogoan daukate
|
jendea
Bilbora gurdiz joan eta bueltatu ere gurdiz egiten zela. Gerra aurretik Mungiako okindegikoa eta herri bereko osagilearena ei ziren ikusten ziren auto bakarrak.
|
|
Antzinako tabernetara jenerotan ere joaten zen
|
jendea
. Ardoaz gainera, olioa, azukrea eta ez zegoen beste jan gauza asko saltzen zituzten tabernariek; baita abarketak, gomazko abarkak eta oinarrizko jantziak ere.
|
|
Zati bakarreko eta zati bikoak izan dira aldea etxeetako ateak. Zati biko ateen kasuan goiko zatia gehienetan egoten zen zabalik egunez, etxean
|
jendea
egon zein egon ez. Atearen goiko zatian kristala edukitzen ei zuten batzuek, horretara etxera nor datorren ikusteko.
|
|
Agian horregatik pentsatzen da zubien azpian bizi direla. Argi handi batekin agertzen ziren,
|
jendea
itsutu egiten zuten eta ihes egiten ei zuten gero. Jendeak buelta ematen zuen argiak itsututakoan eta orduan galtzen ziren.
|
|
Iritxok, ba bide bateti yon ber danak, besteti eron itxen" txusela. Iratxoek
|
jendea
noraezean uzteko gai zirela esan ohi da. Karraderan ihes egiten zuten herritarrek, etxetik hurbil zeudela eta, baina ez ziren sekula heltzen.
|
|
Lekukoen esanetan,
|
jendea
baraurik joaten zenez, kandelen kearekin mareatu egiten ziren asko. Antza denez, tentsio eta ezinegon handiko momentua izaten zen konfesioa.
|
|
Txerria hiltzen zen egunean auzoko
|
jendea
laguntzen etorri ohi zen. Txerriari eusten laguntzeko batez ere.
|
|
Monagiloa joaten zen abadearen aurretxotik, txilina joaz, kriseilua eta ur bedeinkatua eskuetan zeramatzala. Abadeak Gure Jaune eroaten zuen, eta txilina entzun eta batera belauniko jartzen zen inguruetako
|
jendea
, eta gizonek txapela eransten zuten, harik eta elizgizona eta bere laguntzailea ondotik igaro artean. Lotsa eta begirune handia edukitzen izan zaio Gure Jauneri.
|
|
Hildakoa janztea, edo mortajea egitea, izaten zen hurrengo egitekoa. Antzina aproposko
|
jendea
egoten zen, zeregin hori beteko zuena. Gehienetan andrezkoen zeregina izan den arren, etxe batzuetan gizonezkoak izaten ziren hildakoa janzten zutenak.
|
2011
|
|
(Juan Garziaz) Ez da lan makala, gero, Euskadi Saria eraman ez ezik, Itzulist itzultzaile
|
jendea
biltzen duen zerrendako heroiaren lana kritikatzen jartzea.
|
2012
|
|
San Joan bezperako gauerdian iturrira joan, bainatu, ura edan eta etxera eramaten izan dute, etxeko guztientzako sendagarritzat. Nafarroan batez ere, gaueko hamabietan
|
jendea
erreketan bainatzen zen, horri sanjuanada esaten zitzaion. Gehienetan egun horretan izaten zen urteko lehenengo bainua.
|
|
Urteko egunik handienetakoa, eta aberatsenetakoa da jai, dantza, zezenketa, inauteri itxurako panpin dantza eta era guztietako ospakizunetan. Behin eguna igarota,
|
jendea
sendatuta eta sendotuta, uzta batzeari ekiteko moduan zegoen. Izan ere, urteko egunik luzeenak eta beroenak izanik, baserritar eta nekazarientzat urteko sasoirik gogorrenetakoa zen, belarrak moztu, garia jo, belarrak etxeratu... eta beste hainbat zeregin zeuzkaten eta.
|
|
Urkiolako santutegia da San Antonio jaia handiroen ospatzen denetako bat. Urkiolako erromeriara herrialde guztietako
|
jendea
joaten izan da: Bizkaia, Gipuzkoa, Araba eta Nafarroatik.
|
|
Egunero goizean zezenak kale artean prestatutako ibilbidea egiten dute eta jendeak karrera egiten du zezen plazaraino. Horixe da jai hauen irudia,
|
jendea
jantzi zuriak eta gerriko eta zapi gorriak jantzita, eta zezenen aurretik arineketan. Lesakan ere ospe handia dute San Ferminak.
|
2013
|
|
Gu, berriz, aulki txiki banatan exerita. Atzean berriz, Pilatos aurrean jaunaren aurka aritu zen bezalako
|
jendea
: erabat etsai ta aberats jendea (Zapirain 1984:
|
|
Atzean berriz, Pilatos aurrean jaunaren aurka aritu zen bezalako jendea: erabat etsai ta aberats
|
jendea
(Zapirain 1984: 121) 80
|
|
" Gure etxe barru ontan, sagardotegira zetozenetan, bertsoak itun betiko leloa. Bertsolari sonatu xamarrak asten zirenean, elizan baino ixil eta erneago egoten uan
|
jendea
entzuten". (Ataño 1979:
|
|
Aldikada honetan beste joko hauek ere egiten ziren: jendeari irina, rrra, arrautzak... bota; txakrrr eta katuen atzetik ibili errrok jotzen, edo buztanetik poteak eta lotu; puxikak eskuetan direla
|
jendea
jo eta bata besteari jarraika ibili; zarata hots handiak atera, lapiko zaharrak, petardoak edo dena delakoa erabilita.
|
|
Taldeburu akerra doala, plazan amaitzen dute ibilaldia dantzaldiarekin. Alkandora zrrria odolez zikinduta daramate, praka urdinak, abarka beltzak, buruan ardi larruak eta animalia buruak adar eta guzti, zapiak arrrpegia estaltzeko, joareak gorputzari lotuta zarata egiteko, eta eskuetan sardeak
|
jendea
beldurtzeko. Eskean ibiltzen dira herrian zehar, eta gero dantzan, desfile jendetsu zaratatsuan.
|
|
Lesakan zakuzaharrak hiru zakrrrekin janzten dira, bat soinerako eta beste biak zango banatan lastoz beterik. Arrrpegia zapi batez estaltzen dute, lastozko kapela buraan eta puxika eskuan,
|
jendea
jotzeko. Zakuzaharrek ilaran jarrita egiten dute desfilea herriko bandaren musikarekin eta mairaekin batera.
|
|
Amurrion, Kakarro izeneko pertsonaia nagusia dela, herriko gazteak jantzi ilunak ipinita eta burua zaku beltzez estalita ibiltzen dira, eskuetan puxikak dituztela. Herriko
|
jendea
, batez ere umeak, beldurtzea da haien egitekoa.
|
|
Azken hirurak
|
jendea
zirikatu eta zarata egiten dute etengabe, basakeriak eta zorakeriak egiten dihardute.
|
|
Banderariak gidatzen du taldea, eta aitzindariak erdian beste biribil batean. Dantzarako herriko
|
jendea
ere sartzen dute. Hiru dantza dira berez:
|
|
Baina hori ere ez da beti horrela izan. Lehenago herrietan
|
jendea
arran eta zintzarriekin ateratzen zen, landetan zehar ibiltzera ere batzuetan; batzuk egunez, beste batzuk iluntzean. Horren helburua erregeei etxerako bidea erakustea omen zen.
|
|
Iruñak bado zerkea, zerka barruan dendea; merezi do ta kopla dezagun hemengo gazte
|
jendea
.
|
|
Makilekinjendeajotzen doaz etengabe. Taldeanbeste pertsonaia bat dago, mutua, mamuxarroei
|
jendea
norantz joan den esaten diena. Inork ez igartzeko andrez jantzita doa.
|
2015
|
|
Bakoitza jabe da nahi duen materialarekin poesia egiteko munduarekiko sekretu nagusia giltzarri honekin edo harekin susma nahi izateko. Hala ere,
|
jendea
pixka bat aspertuta dago. Aspertuta bezela gaude denok, eta poetak ere asperturik agertzen zaizkigu.
|
|
Euskaraz irakurtzea eta izkribatzea ez da bakarrik signo konbenzional batzuk interpretatzen jakitea, beste zerbait gehiagoren sintoma baizik. Sintomatologia hori, sindrome hori duen
|
jendea
, esanen genuke, interesatzen zaigu guri, jende horren aurrean bakarrik sentitzen gara gauzak kontatu beharrean, eta zihur gaude gauzak erdaraz emanen bagenitu ere, interesatu, benetan interesatu, euskaraz irakurtzen gaituzten irrazionalak interesatuko liratekeela.
|
|
Dena dela eta ezeren beldurrik gabe, bertsolaritza kezka politiko hutsez jarraitzen duen jende mordoska dagoela esan liteke. Inolako esijentziarik ez duen
|
jendea
, bertsolaria bere proiekzio huts bihurtzen duena, hark honek isilean dauzkanak ahokada batean esan ditzan. Honi ez dio axolarik haren pentsakerak eta esan dezakeenak, kosteak kosta bere identifikazio bat nahi du, sasipolitikatik atera gabe, bertsolaria gaizki esaka etengabe batetan edukiko luke, honetan ere sakondu gabe, eta herri batekiko konpromisoa baino, ikuspegi politiko batekiko konpromisoa txalotuz.
|
|
Musika talde horiek, nire ustez, ongi zeudek narzisismo arrunt batek eraginda beren" ego" a kanporatu behar dutenentzat. Satisfakzio totala sentitu behar ditek eszenario gainetik
|
jendea
hetaz enamoraturik ikustean. Espektakulu sublimea.
|
|
Aldizkariko
|
jendea
oso haserretu zen artikuluarekin baina Koldo Izagirre lur jota gelditu zen. " Mutilak" arrazoi zuela esan zuen behin baino gehiagotan zenbaki hura ateratzeko bileran.
|
2017
|
|
Zergatik autofizkioa? Errealari estu loturiko fikzioa sortu nahi nuelako; nobela askok nire ustez galdu duten sinesgarritasuna berreskuratu nahi nuen fikzio hutsa deitu ohi dugun hori[...] Hori dela eta,
|
jendea
benetan interesatuko zuten istorioak kontatu nahi nituen eta sinesgarritasuna berreskuratu liburuan benetako jendea sartuz[...]. 91
|
|
Zergatik autofizkioa? Errealari estu loturiko fikzioa sortu nahi nuelako; nobela askok nire ustez galdu duten sinesgarritasuna berreskuratu nahi nuen fikzio hutsa deitu ohi dugun hori[...] Hori dela eta, jendea benetan interesatuko zuten istorioak kontatu nahi nituen eta sinesgarritasuna berreskuratu liburuan benetako
|
jendea
sartuz[...]. 91
|
|
Kirmen kontu horren aurreran sinesgaitz agertuta, izeba Maritxuk nobelaren egitura semantikorako giltzarria den erantzuna eman du: " Bai, badakit harrigarria dela bi bandoetako
|
jendea
izatea etxean gerra garaian. Baina gauza bat ideiak dira eta bestea bihotza." 95 Berebiziko esaldia da, nobela goitik behera zentzu jakin batez janzten duena.
|
|
Izan ere, hain da aldrebesa inguruko errealitatea, hain dago bidegabekeriez josita, eta hain da geldoa, okerra zein axolagabea jende gehienak horren guztiaren aurrean duen jokaera... Metxak ezin argiago dakusa
|
jendea
bere lozorrotik ateratzeko beharra eta ohartuki heldu dio kontzientzien akuilu gupidagabearen rol ezinbestekoari, bere burkide politikoei esandako hitzotan ikus daitekeen bezala: " A, txotxo maiteok!
|
|
Halaxe dio, kasu, ipuinaren pasarte honek Estebani buruz: " Baina berak [Estebanek] ezin zuen
|
jendea
mespreziatu, eta oraindik ere zuzenik gabea iruditzen zitzaion Werfell ingeniariaren joera. Jendea, bai Obabakoa, bai [hiriko] parketik zebilena, maitatu egin behar zen, derrigorrez, kosta lain kosta.
|
2018
|
|
Festa programazioa zabala eta atsegina da: mahats bilketaren pregoia izaten da, herri guztiek mahatsa zapaltzen dute,
|
jendea
udalerri guztietako upategien postuen artean ibil daiteke haien ardoak dastatuz, dantzak, herri bazkaria, kirolak, haurrentzako jolas parkea...
|
|
Bideak betean zetorren
|
jendea
, arrastiriko lanaldira ziur asko, pentsatu zuen lehenbizi. Bat batean, ikara sartu zitzaion jendetza hura ikustean, baina trankildu ere segituan egin zen, bere helmugara heltzear zegoela ohartzean.
|
|
Bat batean, ikara sartu zitzaion jendetza hura ikustean, baina trankildu ere segituan egin zen, bere helmugara heltzear zegoela ohartzean. Zihoala zihoala,
|
jendea
nora zihoan jakin zuen, leku guztietan iragarrita zegoen manifestazio deiaz konturatu zenean. Greba orokorra zegoen.
|
|
Dena izan zen nire bizitzan arinegi eta berandu era berean, uste dut. Orain, denbora aurrera doala, euria zarra zarra dela,
|
jendea
blai blai eginda pasatzen ari dela gure leiho aurretik, presaka, arin arinka, bai banagoela ni arras jota, hilik; azkenetan egotea bezala dela nire egotea. Zein zaila eta gogorra egiten zaidan zuek biok gabe, Edhen eta Katinka maitea, bizirik irautea!
|
|
Geldiro geldiro,
|
jendea
mehazten hasi zen. Senarrak egin zion keinuak aldamenean jarririk, etxerantz mugitu behar zutela adierazi nahi zuen.
|
|
Lau katu ageri zirela kalean ikusi ahal izan zuen; etxe jagole zegoen antzinako antigualeko burdinazko hesi eder tartetik, igandeetan
|
jendea
arin etxeratzen ikusten zuen. Katinkarekin, ordea, beti ikusi ohi zuen telebista igandeetan, beste egunetan baino beranduagora arte, asteburuari eutsi nahian edo.
|
|
Gurasoak non aurkituko zituen ere ez zekien, baina nahi zuena,
|
jendea
lanean ikustea zen, eta ez erdi hilda erdi bizirik zeudenak. Handik hortik hemendik soro guztiak ageri zirela lagunez beteta erreparatu zuen; leun, birrin birrin narraturiko akabubako barazki lur arlo ikusgarriak ereiten.
|
|
Handik hortik hemendik soro guztiak ageri zirela lagunez beteta erreparatu zuen; leun, birrin birrin narraturiko akabubako barazki lur arlo ikusgarriak ereiten. Alogereko
|
jendea
zen; toki anitzetakoak, euren herrialdeetatik urrutira bizimodu bila irtendakoak. Batzuk, bai gizon eta bai andre, eguzkiak erreta eta lanak gastatuta ikusten ziren, baina gehienak gazte gazteak ziren.
|
|
Inoiz ez zitzaion emakume hura gustatu; alde batetik, gaizki egina zegoela pentsatzen zuen, neurriz txikiegia zela, gainera, hazten amaitu gabea, berna lodikote eta haragi bigun solteduna, eta bestetik, horrez gainera, irizten zitzaion zela bihotz gogorra eta mihingaina zuela zorrotz eta lehorra. Hala eta guztiz ere, uste zuen beste akats bat zuela, horien aldean txarragoa zena;
|
jendea
ondo engainatzen zekiela eta horretan eta ez beste ezertan zela jakituna. Berba onak eta labainak erabiltzen zekiela Augustoren aurrean, ezjakinarena egiten eta inor baino lagunago bere burua erakusten.
|