Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 120

2000
‎Errotatxipin ustez Stalin den gorpu bat topatzen dute. Beraz, herrian desagerpena salatuz jendea mugitu egiten da: pintadak, manifestaldiak, rock jaialdia,...
‎Bestalde, herrian izurritea zabaldu denez, abereak hiltzen ari dira, eta beraz, jendea oso keztatuta dago, eta mirariaren inguruko gertaerek are gehiago aztoratuko dituzte biztanleak.
2001
‎" Polizia, bankero, ugazaba eta apezak" terrorista" esaten dizuete, eta are barregarriagoa bestaldeko jendea " heroe" deitzen zuei, estatuen harri gatibutza inola ametitzen ez duzuenoi, libertatearen aldeko burrukan libertatea galdu duzuen giza zatioi" (GP, 112)
‎Narratibitatea poesia ulerkorraren, hobe esan, poesia argiaren ezaugarrietako bat da. Narrazioa narratzailearekin lotzeko bidea da, afektibitatearekin bat egiteko modua, idazleak bere burua beti galtzaile gisa agertzen baitu, inoiz jendea eta txakurrak batu arte:
‎" eta gero zakurrak begi humanoekin, eta gero jendea zakurren bakardade eta tristurarekin" (P, 49) eta idazlearen burua marinel zaharrekin eta infernura, beti infernura, doan trenarekin.
2002
‎Hainbat arrazoi direla medio familia ingurunetik bereiz bizi diren bi anaiaren historiaren inguruan garatzen da haria. Beren bizitzan zenbait hiri ezagutu zituzten, adibidez Iruñea, Tutera edo Toledo, baina batez ere Lizarra, Erdi Aroan euskaldunak, frantsesak, gaztelarrak, juduak, musulmanak, ijitoak eta beste etnia zein kultura askotako jendea elkarrekin bizi zen hiri liluragarria. Ahots narratiboen txandakatzea, eskultura, fresko edo grabatu erromanikoen deskribapen laburrak, erritmo narratibo bizia... horra liburu honen irakurketa atsegin egiten duten zenbait ezaugarri.
‎Nik literatura egin nahi dut, momia pedagogiko eta fosil militanteetatik aparte, eta jendea lo hartu aurretik ordu erdi bat bada ere entretenitu nahi dut. Istorio rural eta (oraingoz) zaharrak kontatu arren ni ez naiz kostunbrista.
‎Haritschelharrekin, J. Kortazarrekin,...), hauek guztiek ez dute ikusten eta entzuten. Bera ikusi eta entzun dezaketen bakarrak lehendik ezagutzen ez zutenak izango dira (kaleko jendea , euskal filologiako ikasle literaturazaleak,...), hau da, euskal literaturaren eta kulturaren zurrunbilo mediatikotik kanpo daudenak. Modu honetan, gauzen benetako muinetara itzuli nahi du Julenek (42), etengabe errepikatzen den Win Wendersen Hain gertu eta hain urrun filmean iradokitzen dena gaindituz, bizitzari, literaturari berari, begi berriekin, benetakoagoekin begiratzeko azken ahalegina egiten ahalegindu nahi du.
‎Kareletik filma errodatzen ari zelarik autoreak kontrabandotik bizi izandako jendea ezagutu izanak Tobacco Days (Erein, 1987) hurrengo eleberria idaztera eraman zuen. Bertan, eta polizi eleberri beltzaren ildotik, itsasoaren eta kontrabandoaren mundura hurbiltzen da Lertxundi.
‎Bart luzexka artan jendea erruz zegoan. Batzuek ordurako bazkalduta, nunbait, kartetan ziarduten.
‎Eta horrelan hasi eta sendo bihurtu zan industriaren garapena. Baserrietako jendea , jende gaztea batez be, lantegi haundietarantz begira
2003
‎" Urte asko dira ta oraingo Madrid ezta ordukoa. Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez eta jendea beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko jendea edozertarako." (107 or.) bere herriko jaiak San Bartolomeak eta San Markosak direla.
‎Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez eta jendea beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko jendea edozertarako." (107 or.) bere herriko jaiak San Bartolomeak eta San Markosak direla. Idazleak ahalegin berezia egin behar izan zuen, nolanahi ere," Irakurleari" sarreran dioskunez, azpieuskalki hori modu koherente batez transkribatzen, ez baitzen berarena.
‎Orain eztirudi batere mugitzen danik eta jendea zutik eta ohargabetuta dago, bainan benetan eta tipuski gelditzen dala, zast! hartzen dute denek bultzada sendo bana aurreruntz, eta segundu batzutan jendea pilo batean nahastatzen da erortzeko zorian, ezezagunen arteko besarkada estu askorekin.
‎Orain eztirudi batere mugitzen danik eta jendea zutik eta ohargabetuta dago, bainan benetan eta tipuski gelditzen dala, zast! hartzen dute denek bultzada sendo bana aurreruntz, eta segundu batzutan jendea pilo batean nahastatzen da erortzeko zorian, ezezagunen arteko besarkada estu askorekin.
‎Wagoi barneko jendea serio eta triste, eztiote elkarri jaramonik ere egiten. Badirudi bakoitzak maleta bat galdu duela.
‎Europako toki askotan garestiagoak omen ziran telefonuak, bainan han etzekiten gauzak behar bezela egiten. Hobe zan hemen bezela kentzea, bide batez jendea zapaltzea eta indarra zala nagusi eta ez arrazoia, ta zuk ezer ere ezin zenezakela egin adieraztea soziedadearen oinarriak sendotzeko.
‎Urte asko igaro dira ta oraingo Madrid ezta ordukoa. Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez beteta eta jendea beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko jendea edozertarako.
‎Gaur bazter guztiak dagoz beti automobilez beteta eta jendea beti dabil prisekin. Orduan ezegoan ia automobilik kaleetan geldituta eta beti egoten zan prisa gabeko jendea edozertarako.
‎Haizean igarten da igandea dala. Dendak itxita, jendea dotore jantzita... Lau adiskideek ere arropa ta oinetako berri berriak daramazkite.
‎Hau dana Moncloa deritzan enparantzara heldu arte. Han tranvia gelditu, jendea zutitu, eta astiro astiro jeisten dira danak banan bana lurrera. Txomin atzeratuta gelditu da apropos, eta Rodriguezen andregeiarekin doazten neskak jeisten diranean, senar emaztegei berriak jeisten dira atzetik, eta gero Txomin.
‎Nork pentsatuko zuan han arkituko zirala?, esan zuan Martinezek, eta prisekin zoala XXko elizara mezäa bukatu ta jendea irtetzen hasi baino lehen Iziarrekin hitz egiteko.
‎Askok, batza tokietatik ihes egin ostean, sartalderuntz zoaztela, jendearen laguntza arkitu zuten eta sartaldean gelditu ziran, baina beste asko, milaka ta milaka, etziran izan hain zoriontsuak eta sovieten agintariek, indarrez eraman, ganadu trenetan sartu, ta nahita nahi ezko lantokietara bidaldu zituzten. Eztute uzten herri komunistetatik jendea irtetzen. Komunismoa gauza ona balitz, irtetzea galerazo beharrean sartzea galerazo zuketen.
‎Tranvi luze horiak euren aurreko bidetik, ezkerretik eskumara. Haratxuago arbolak eta jendea oinez. Urruntxuago, pasileku zabalaren erdiko bidean, automobilak alde bietarantz, eta urrunago, berriz arbolak eta jendea oinez, eta pasilekuaren azkeneko bidetik tranviak eskumatik ezkerrera eta azkenez pasilekuz beste aldeko etxe handi ederrak.
‎Haratxuago arbolak eta jendea oinez. Urruntxuago, pasileku zabalaren erdiko bidean, automobilak alde bietarantz, eta urrunago, berriz arbolak eta jendea oinez, eta pasilekuaren azkeneko bidetik tranviak eskumatik ezkerrera eta azkenez pasilekuz beste aldeko etxe handi ederrak.
‎Bost edo hamar minutu, eta mezäa bukatuta, jendea oraino irtetzen amaitu gabe dagoela, bere tokia utzi, senarra dagoen lekura joan, eta bere ondoan belaunikatu baino lehen, Inasik mosu bat ematen dio elizan bertan.
‎Xalbadorrek: Zure esanak, Alfontxo,/ jarri nau seriyo; jendea tristatzen da,/ au dela mediyo: sortzeak iltzea du/ beti ondoriyo."
‎Leunkiro gidatu zuen etxerantz, birak oso poliki hartuz eta semaforoetan aurretik geldituz. Hiria ez zegoen zeharo loak hartuta, argixken azpitik gazte jendea igarotzen zen, taldeka, eta noizean behin, haien ahotsek auzoekin ahaztuta zeudela adierazten zuten. Errepidearen ispilu beltzak kale argiak, semaforoak, iragarkiak eta denden neoiak islatzen zituen nonahi.
2004
‎Jakina: holako orduetan prest jendea zerbait egiten laguntzeko; baita etxe inguruetan eta etxe barruetan ikuska ihardukitzeko ere, oker eta gaizki edo zuzen eta ongi dagoen zerbaitetan begiak pozez edo inbidiz jartzeko.
‎Mikrofono aurretik alde egiteko agintzen dio zuzentzaileak gazte bizartsuari; baina hau taket bat bezala dago, geldi. Geroago ta urduriago dago jendea . Epaimahaikoengana joan dira Don Trifonen zerbitzari bi.
‎Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen, jendea han, jendea, jendea, jendea... Eta herria?
‎Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen, jendea han, jendea, jendea, jendea ... Eta herria?
‎Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen, jendea han, jendea , jendea, jendea... Eta herria?
‎Autoa hemendik, autoa handik, norako ote du hainbeste presa jendeak? Jendea hemen, jendea han, jendea, jendea , jendea... Eta herria?
‎" Hor dago, hor dabil jendea : artalde, uholde nortasun gabea.
‎hasi da jendea . Epaimahaikoak eta Don Trifonen zerbitzariak artega dagoz.
2005
‎Eta Pere Caldersen haritik tiratuz, gure artean ere ikus daiteke, gero eta gehiagotan zorionez, ipuina jenero oso bat bezala hartzen duen jendea . Egia da, eta hau behin baino gehiagotan aipatu dugu, euskal literaturan olerkigintzak une batetan izandako pisua bazirudien euskaraz poesia bakarrik egin behar zela narraziora pasa dela, eta fenomeno hau oso garai konkretuetan eman da, ipuingintza goraka ari den une batetan hain zuzen, eta guzti honek, nolabait, susmo txarrak sor ditzake jende batengan (eta ez ipuingileen kontra, argitaletxe eta erakundeen aurka baizik).
‎Behin, hoinbeste jende liluratzen dituen Hollywood famatuko saltegi handi baten atarian ikusi nituen oihalezko 20 bat ttattola elgarri lotuak, kofesategiak iduri, eta jendea lerroan, bakoitza bere aldiaren aiduru, lehenago kofesatzeko egiten zen bezala. Oihalaren gibelean, ttattola bakoitzean, azti bedera.
‎Norbait ikusten duelarik oinazetan edo nahigabean, hartaz urrikaltzen da: gizon bat leprak joa ikusten duelarik (Mk 1,41); Naimeko alargunak bere haurra galtzen duelarik (Lk 7,13); jendea janaririk gabe ikustean basa mortuan (Mk 6,43); Jerikoko bi itsuak hurbiltzen zaizkiolarik (Mt 20,34). Xoratua egoiten da zerbait eder ikustearekin, hala nola ehuntari erromatarrak erraten diolarik nola bere menekoek obeditzen dioten manua eman bezain segur (Lk 7,9).
‎Haiekin jaten du (Mk 2.16). Orain ere gehiagokorik laket ez zaizkigun zerga biltzaileen etxean jaten du, jendea mar mar mar ari dela. Zakeo zerga biltzailearen etxera gonbitatzen du bere burua (Lk 19,1).
2007
‎Baina laster ahalegin honek guztiak oztopo handi bat izan zuen, eta lehenago aipatutako hiru faktoreetako bati ezin izan zitzaion aurre egin, izan ere, bertako jendea ez zegoen prest esnegintzarako tanbo berrituetan lan egiteko. Enpresa hauen aldatze eta handiagotzearekin ordura arteko kudeaketa sistema familiarra ez zen batere eraginkorra.
‎Gaztelarrek arabiarren kontra eginiko erasoen ondorioz libre geratu ziren lurraldeetara goialdeko jendea etorri zen bizitzen; Araba eta Bizkaikoa zela pentsa daiteke. Horri esker sendotu egingo zen euskararen presentzia libre geratutako lurrotan.
‎Artzaintza izango zen orduan ere horko jarduera nagusia. Lurralde horretan bizi zen jendea , bestalde, nahikoa sakabanaturik bizi izango zen. Bai artzaintza eta bai biztanleen banakuntza bizibide baten iraupenari eusteko baldintza ezagunak dira.
2009
‎Antzezleak herriko jendea dira, ez dago profesionalik, urte osoa ematen dute antzezpena prestatzen, izan ere, urte bakoitzean herri batek dauka prestatzeko ardura. Herrien arteko lehiak egoten dira nork hobeto egin, zotzetan erabakitzen dela hurrengo urtean zeinek egin.
‎Kopla zaharrak ordena jakin batean kantatu ohi dira: Lehenengo sarrera bat, urteko garaiaren berri ematen duena. Sarrera horretan sartzen dira Santa Agedaren bizitza edo Jesusen jaiotzaren misterioa, edo kantatzeko baimenaren berri eman ohi da. Bigarren zatia da tradizioari lotuena, hau da, etxekoak, etxeko jendea , kantatu, notadu edo koplatzea. Halakoetan ordena jakin bati jarraitzen zaio estu estu:
‎Hiletetara kanpoko jendea etortzen zen, senideak batez ere, kanpora ezkonduak eta behar egitera asagora joandakoak. Lehenago komunikazio onik ez zegoenez, eta hileta amaierarako bazkalordua izaten zenez, hileta jatordua eratzea ekarri zuen ondorenez.
‎Gure lekukoen sasoian Karnabalak ez du ia indarrik eduki. Horren arrazoi legez, jendea sano elizatsua izan dela batu dugu.
‎Gerrako alderdi galtzaileko hildakoak edozein lekutan eta edozein modutara lurperatzen ziren, eta lur azpiko urak kutsatu egin ei zituen, batzuek diotenez. Gero, ur kutsatu hori edanaren ondorioz gaixotu ei zen jendea .
‎Familia osoak hiltzen ziren eta ez zuten topatzen lurperatzen lagunduko zien jenderik. Kutsatzearen beldurrez hiletetara ere ez ei zen hurreratzen jendea .
‎Ostera, ezberdintasun handi bat adierazten dute lekukoek santutegi horren inguruan. Izan ere, aurretik aipatu ditugun santutegietara edozein egunetan joaten ei zen jendea promesa betetzera. Baina Gaztelugatxera, santutegiaren jaiegunetan bakarrik.
‎Batzuetan, ezkontza aurreko egunetan arreoa erakustea egiten zuen. Halakoetan, jendea neskatilaren etxera joaten zen arreorako prestatu zuena ikusten.
‎Librea zen herriko ganaduak partzelatutako esparruan askatzea, han bazka zitezen. Hala ere, orokorrean funtzionamendua hori bazen ere, bazen jendea , bere partzelan abererik sartuz gero, abereak hartu eta Herriko Etxera isun eske jaisten zituztenak. Gutxienak ei ziren.
‎Tarteko aldi bat izan zen, hala ere, jendea etxerretik irten eta oraindino aseguru etxeak agertu bitartean. Garai gogorrak izan ziren horiek.
‎Goizeko hamaiketan hasi ohi zen. Herriko jendea elegante jantzita joaten zen, arropa berriak janzten ziren eta herriko abadearekin, denek hartzen zuten parte, meza garrantzitsua zen eta.
‎Zerreñe etxearen inguruan oraintsura arte Loramendi Hotela izenikoa kobazuloren bat dagoela esan digute. Orain dela hamaikatxo urte geologoak ibili ei ziren hura aztertu guran, eta gerra denboran jendea bertan ostentzen zen ustea zabal dabil.
‎Antzinako galtzadak txarrak zirela esan digute lekuko guztiek. Gogoan daukate jendea Bilbora gurdiz joan eta bueltatu ere gurdiz egiten zela. Gerra aurretik Mungiako okindegikoa eta herri bereko osagilearena ei ziren ikusten ziren auto bakarrak.
‎Antzinako tabernetara jenerotan ere joaten zen jendea . Ardoaz gainera, olioa, azukrea eta ez zegoen beste jan gauza asko saltzen zituzten tabernariek; baita abarketak, gomazko abarkak eta oinarrizko jantziak ere.
‎Zati bakarreko eta zati bikoak izan dira aldea etxeetako ateak. Zati biko ateen kasuan goiko zatia gehienetan egoten zen zabalik egunez, etxean jendea egon zein egon ez. Atearen goiko zatian kristala edukitzen ei zuten batzuek, horretara etxera nor datorren ikusteko.
‎Agian horregatik pentsatzen da zubien azpian bizi direla. Argi handi batekin agertzen ziren, jendea itsutu egiten zuten eta ihes egiten ei zuten gero. Jendeak buelta ematen zuen argiak itsututakoan eta orduan galtzen ziren.
‎Iritxok, ba bide bateti yon ber danak, besteti eron itxen" txusela. Iratxoek jendea noraezean uzteko gai zirela esan ohi da. Karraderan ihes egiten zuten herritarrek, etxetik hurbil zeudela eta, baina ez ziren sekula heltzen.
‎Lekukoen esanetan, jendea baraurik joaten zenez, kandelen kearekin mareatu egiten ziren asko. Antza denez, tentsio eta ezinegon handiko momentua izaten zen konfesioa.
‎Txerria hiltzen zen egunean auzoko jendea laguntzen etorri ohi zen. Txerriari eusten laguntzeko batez ere.
‎Monagiloa joaten zen abadearen aurretxotik, txilina joaz, kriseilua eta ur bedeinkatua eskuetan zeramatzala. Abadeak Gure Jaune eroaten zuen, eta txilina entzun eta batera belauniko jartzen zen inguruetako jendea , eta gizonek txapela eransten zuten, harik eta elizgizona eta bere laguntzailea ondotik igaro artean. Lotsa eta begirune handia edukitzen izan zaio Gure Jauneri.
‎Hildakoa janztea, edo mortajea egitea, izaten zen hurrengo egitekoa. Antzina aproposko jendea egoten zen, zeregin hori beteko zuena. Gehienetan andrezkoen zeregina izan den arren, etxe batzuetan gizonezkoak izaten ziren hildakoa janzten zutenak.
2011
‎(Juan Garziaz) Ez da lan makala, gero, Euskadi Saria eraman ez ezik, Itzulist itzultzaile jendea biltzen duen zerrendako heroiaren lana kritikatzen jartzea.
2012
‎San Joan bezperako gauerdian iturrira joan, bainatu, ura edan eta etxera eramaten izan dute, etxeko guztientzako sendagarritzat. Nafarroan batez ere, gaueko hamabietan jendea erreketan bainatzen zen, horri sanjuanada esaten zitzaion. Gehienetan egun horretan izaten zen urteko lehenengo bainua.
‎Urteko egunik handienetakoa, eta aberatsenetakoa da jai, dantza, zezenketa, inauteri itxurako panpin dantza eta era guztietako ospakizunetan. Behin eguna igarota, jendea sendatuta eta sendotuta, uzta batzeari ekiteko moduan zegoen. Izan ere, urteko egunik luzeenak eta beroenak izanik, baserritar eta nekazarientzat urteko sasoirik gogorrenetakoa zen, belarrak moztu, garia jo, belarrak etxeratu... eta beste hainbat zeregin zeuzkaten eta.
‎Urkiolako santutegia da San Antonio jaia handiroen ospatzen denetako bat. Urkiolako erromeriara herrialde guztietako jendea joaten izan da: Bizkaia, Gipuzkoa, Araba eta Nafarroatik.
‎Egunero goizean zezenak kale artean prestatutako ibilbidea egiten dute eta jendeak karrera egiten du zezen plazaraino. Horixe da jai hauen irudia, jendea jantzi zuriak eta gerriko eta zapi gorriak jantzita, eta zezenen aurretik arineketan. Lesakan ere ospe handia dute San Ferminak.
2013
‎Gu, berriz, aulki txiki banatan exerita. Atzean berriz, Pilatos aurrean jaunaren aurka aritu zen bezalako jendea : erabat etsai ta aberats jendea (Zapirain 1984:
‎Atzean berriz, Pilatos aurrean jaunaren aurka aritu zen bezalako jendea: erabat etsai ta aberats jendea (Zapirain 1984: 121) 80
‎" Gure etxe barru ontan, sagardotegira zetozenetan, bertsoak itun betiko leloa. Bertsolari sonatu xamarrak asten zirenean, elizan baino ixil eta erneago egoten uan jendea entzuten". (Ataño 1979:
‎Aldikada honetan beste joko hauek ere egiten ziren: jendeari irina, rrra, arrautzak... bota; txakrrr eta katuen atzetik ibili errrok jotzen, edo buztanetik poteak eta lotu; puxikak eskuetan direla jendea jo eta bata besteari jarraika ibili; zarata hots handiak atera, lapiko zaharrak, petardoak edo dena delakoa erabilita.
‎Taldeburu akerra doala, plazan amaitzen dute ibilaldia dantzaldiarekin. Alkandora zrrria odolez zikinduta daramate, praka urdinak, abarka beltzak, buruan ardi larruak eta animalia buruak adar eta guzti, zapiak arrrpegia estaltzeko, joareak gorputzari lotuta zarata egiteko, eta eskuetan sardeak jendea beldurtzeko. Eskean ibiltzen dira herrian zehar, eta gero dantzan, desfile jendetsu zaratatsuan.
‎Lesakan zakuzaharrak hiru zakrrrekin janzten dira, bat soinerako eta beste biak zango banatan lastoz beterik. Arrrpegia zapi batez estaltzen dute, lastozko kapela buraan eta puxika eskuan, jendea jotzeko. Zakuzaharrek ilaran jarrita egiten dute desfilea herriko bandaren musikarekin eta mairaekin batera.
‎Amurrion, Kakarro izeneko pertsonaia nagusia dela, herriko gazteak jantzi ilunak ipinita eta burua zaku beltzez estalita ibiltzen dira, eskuetan puxikak dituztela. Herriko jendea , batez ere umeak, beldurtzea da haien egitekoa.
‎Azken hirurak jendea zirikatu eta zarata egiten dute etengabe, basakeriak eta zorakeriak egiten dihardute.
‎Banderariak gidatzen du taldea, eta aitzindariak erdian beste biribil batean. Dantzarako herriko jendea ere sartzen dute. Hiru dantza dira berez:
‎Baina hori ere ez da beti horrela izan. Lehenago herrietan jendea arran eta zintzarriekin ateratzen zen, landetan zehar ibiltzera ere batzuetan; batzuk egunez, beste batzuk iluntzean. Horren helburua erregeei etxerako bidea erakustea omen zen.
‎Iruñak bado zerkea, zerka barruan dendea; merezi do ta kopla dezagun hemengo gazte jendea .
‎Makilekinjendeajotzen doaz etengabe. Taldeanbeste pertsonaia bat dago, mutua, mamuxarroei jendea norantz joan den esaten diena. Inork ez igartzeko andrez jantzita doa.
2015
‎Bakoitza jabe da nahi duen materialarekin poesia egiteko munduarekiko sekretu nagusia giltzarri honekin edo harekin susma nahi izateko. Hala ere, jendea pixka bat aspertuta dago. Aspertuta bezela gaude denok, eta poetak ere asperturik agertzen zaizkigu.
‎Euskaraz irakurtzea eta izkribatzea ez da bakarrik signo konbenzional batzuk interpretatzen jakitea, beste zerbait gehiagoren sintoma baizik. Sintomatologia hori, sindrome hori duen jendea , esanen genuke, interesatzen zaigu guri, jende horren aurrean bakarrik sentitzen gara gauzak kontatu beharrean, eta zihur gaude gauzak erdaraz emanen bagenitu ere, interesatu, benetan interesatu, euskaraz irakurtzen gaituzten irrazionalak interesatuko liratekeela.
‎Dena dela eta ezeren beldurrik gabe, bertsolaritza kezka politiko hutsez jarraitzen duen jende mordoska dagoela esan liteke. Inolako esijentziarik ez duen jendea , bertsolaria bere proiekzio huts bihurtzen duena, hark honek isilean dauzkanak ahokada batean esan ditzan. Honi ez dio axolarik haren pentsakerak eta esan dezakeenak, kosteak kosta bere identifikazio bat nahi du, sasipolitikatik atera gabe, bertsolaria gaizki esaka etengabe batetan edukiko luke, honetan ere sakondu gabe, eta herri batekiko konpromisoa baino, ikuspegi politiko batekiko konpromisoa txalotuz.
‎Musika talde horiek, nire ustez, ongi zeudek narzisismo arrunt batek eraginda beren" ego" a kanporatu behar dutenentzat. Satisfakzio totala sentitu behar ditek eszenario gainetik jendea hetaz enamoraturik ikustean. Espektakulu sublimea.
‎Aldizkariko jendea oso haserretu zen artikuluarekin baina Koldo Izagirre lur jota gelditu zen. " Mutilak" arrazoi zuela esan zuen behin baino gehiagotan zenbaki hura ateratzeko bileran.
2017
‎Zergatik autofizkioa? Errealari estu loturiko fikzioa sortu nahi nuelako; nobela askok nire ustez galdu duten sinesgarritasuna berreskuratu nahi nuen fikzio hutsa deitu ohi dugun hori[...] Hori dela eta, jendea benetan interesatuko zuten istorioak kontatu nahi nituen eta sinesgarritasuna berreskuratu liburuan benetako jendea sartuz[...]. 91
‎Zergatik autofizkioa? Errealari estu loturiko fikzioa sortu nahi nuelako; nobela askok nire ustez galdu duten sinesgarritasuna berreskuratu nahi nuen fikzio hutsa deitu ohi dugun hori[...] Hori dela eta, jendea benetan interesatuko zuten istorioak kontatu nahi nituen eta sinesgarritasuna berreskuratu liburuan benetako jendea sartuz[...]. 91
‎Kirmen kontu horren aurreran sinesgaitz agertuta, izeba Maritxuk nobelaren egitura semantikorako giltzarria den erantzuna eman du: " Bai, badakit harrigarria dela bi bandoetako jendea izatea etxean gerra garaian. Baina gauza bat ideiak dira eta bestea bihotza." 95 Berebiziko esaldia da, nobela goitik behera zentzu jakin batez janzten duena.
‎Izan ere, hain da aldrebesa inguruko errealitatea, hain dago bidegabekeriez josita, eta hain da geldoa, okerra zein axolagabea jende gehienak horren guztiaren aurrean duen jokaera... Metxak ezin argiago dakusa jendea bere lozorrotik ateratzeko beharra eta ohartuki heldu dio kontzientzien akuilu gupidagabearen rol ezinbestekoari, bere burkide politikoei esandako hitzotan ikus daitekeen bezala: " A, txotxo maiteok!
‎Halaxe dio, kasu, ipuinaren pasarte honek Estebani buruz: " Baina berak [Estebanek] ezin zuen jendea mespreziatu, eta oraindik ere zuzenik gabea iruditzen zitzaion Werfell ingeniariaren joera. Jendea, bai Obabakoa, bai [hiriko] parketik zebilena, maitatu egin behar zen, derrigorrez, kosta lain kosta.
2018
‎Festa programazioa zabala eta atsegina da: mahats bilketaren pregoia izaten da, herri guztiek mahatsa zapaltzen dute, jendea udalerri guztietako upategien postuen artean ibil daiteke haien ardoak dastatuz, dantzak, herri bazkaria, kirolak, haurrentzako jolas parkea...
‎Bideak betean zetorren jendea , arrastiriko lanaldira ziur asko, pentsatu zuen lehenbizi. Bat batean, ikara sartu zitzaion jendetza hura ikustean, baina trankildu ere segituan egin zen, bere helmugara heltzear zegoela ohartzean.
‎Bat batean, ikara sartu zitzaion jendetza hura ikustean, baina trankildu ere segituan egin zen, bere helmugara heltzear zegoela ohartzean. Zihoala zihoala, jendea nora zihoan jakin zuen, leku guztietan iragarrita zegoen manifestazio deiaz konturatu zenean. Greba orokorra zegoen.
‎Dena izan zen nire bizitzan arinegi eta berandu era berean, uste dut. Orain, denbora aurrera doala, euria zarra zarra dela, jendea blai blai eginda pasatzen ari dela gure leiho aurretik, presaka, arin arinka, bai banagoela ni arras jota, hilik; azkenetan egotea bezala dela nire egotea. Zein zaila eta gogorra egiten zaidan zuek biok gabe, Edhen eta Katinka maitea, bizirik irautea!
‎Geldiro geldiro, jendea mehazten hasi zen. Senarrak egin zion keinuak aldamenean jarririk, etxerantz mugitu behar zutela adierazi nahi zuen.
‎Lau katu ageri zirela kalean ikusi ahal izan zuen; etxe jagole zegoen antzinako antigualeko burdinazko hesi eder tartetik, igandeetan jendea arin etxeratzen ikusten zuen. Katinkarekin, ordea, beti ikusi ohi zuen telebista igandeetan, beste egunetan baino beranduagora arte, asteburuari eutsi nahian edo.
‎Gurasoak non aurkituko zituen ere ez zekien, baina nahi zuena, jendea lanean ikustea zen, eta ez erdi hilda erdi bizirik zeudenak. Handik hortik hemendik soro guztiak ageri zirela lagunez beteta erreparatu zuen; leun, birrin birrin narraturiko akabubako barazki lur arlo ikusgarriak ereiten.
‎Handik hortik hemendik soro guztiak ageri zirela lagunez beteta erreparatu zuen; leun, birrin birrin narraturiko akabubako barazki lur arlo ikusgarriak ereiten. Alogereko jendea zen; toki anitzetakoak, euren herrialdeetatik urrutira bizimodu bila irtendakoak. Batzuk, bai gizon eta bai andre, eguzkiak erreta eta lanak gastatuta ikusten ziren, baina gehienak gazte gazteak ziren.
‎Inoiz ez zitzaion emakume hura gustatu; alde batetik, gaizki egina zegoela pentsatzen zuen, neurriz txikiegia zela, gainera, hazten amaitu gabea, berna lodikote eta haragi bigun solteduna, eta bestetik, horrez gainera, irizten zitzaion zela bihotz gogorra eta mihingaina zuela zorrotz eta lehorra. Hala eta guztiz ere, uste zuen beste akats bat zuela, horien aldean txarragoa zena; jendea ondo engainatzen zekiela eta horretan eta ez beste ezertan zela jakituna. Berba onak eta labainak erabiltzen zekiela Augustoren aurrean, ezjakinarena egiten eta inor baino lagunago bere burua erakusten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jende beti 4 (0,03)
jende edozer 2 (0,01)
jende egon 2 (0,01)
jende etorri 2 (0,01)
jende ezagutu 2 (0,01)
jende irten 2 (0,01)
jende jo 2 (0,01)
jende joan 2 (0,01)
jende kexu 2 (0,01)
jende oin 2 (0,01)
jende oso 2 (0,01)
jende Bilbo 1 (0,01)
jende arin 1 (0,01)
jende arran 1 (0,01)
jende ausart 1 (0,01)
jende barau 1 (0,01)
jende beldurtu 1 (0,01)
jende benetan 1 (0,01)
jende bera 1 (0,01)
jende bertan 1 (0,01)
jende bildu 1 (0,01)
jende blai 1 (0,01)
jende dotore 1 (0,01)
jende elegante 1 (0,01)
jende elkar 1 (0,01)
jende entzun 1 (0,01)
jende ere 1 (0,01)
jende ernarazi 1 (0,01)
jende erreka 1 (0,01)
jende erruz 1 (0,01)
jende ez 1 (0,01)
jende han 1 (0,01)
jende hil 1 (0,01)
jende hurbildu 1 (0,01)
jende igaro 1 (0,01)
jende irakurri 1 (0,01)
jende itsutu 1 (0,01)
jende janari 1 (0,01)
jende jantzi 1 (0,01)
jende kontrako 1 (0,01)
jende lagundu 1 (0,01)
jende lan 1 (0,01)
jende lasai 1 (0,01)
jende lerro 1 (0,01)
jende lo 1 (0,01)
jende makiavelikoki 1 (0,01)
jende mehaztu 1 (0,01)
jende mugitu 1 (0,01)
jende neskatila 1 (0,01)
jende nora 1 (0,01)
jende noraez 1 (0,01)
jende norantz 1 (0,01)
jende ondo 1 (0,01)
jende oraino 1 (0,01)
jende pilo 1 (0,01)
jende pixka 1 (0,01)
jende pobre 1 (0,01)
jende promes 1 (0,01)
jende sano 1 (0,01)
jende sartu 1 (0,01)
jende sendatu 1 (0,01)
jende serio 1 (0,01)
jende tristatu 1 (0,01)
jende udalerri 1 (0,01)
jende zakar 1 (0,01)
jende zakur 1 (0,01)
jende zapaldu 1 (0,01)
jende zerbait 1 (0,01)
jende zirikatu 1 (0,01)
jende zutik 1 (0,01)
jende zutitu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia