Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 158

2008
‎Harrespilaren sorkuntza errealitateari eta bizitzari aurre egiteko moduan euskaldunak gordetzen dituen ezaugarri barnenekoen eraketarekin uztartzen dugu. Ezagutzen ditugu gisa honetako baieztapenen zailtasuna eta arriskuak. Dotore geratzen zaio zientzialariari ohartarazten badu (Oteiza, 2007a:
‎2 Eskultura serie zabal honen barruan bereizketak egitea beharrezkoa bada ere, gure azalpenerako nahikoa zaigu serie honetako 4 eskultura esanguratsu aipatzea: Macla conjuntiva, 1973, 1957ko maketa batean oinarrituta; Fusión con tres sólidos abiertos (estela funeraria para España), 1957; Macla de dos cuboides abiertos, 1973, 1957ko maketa batean oinarrituta; Cuboides Malevich en maclas de contactos físicos, 1973, 1957ko maketa batean oinarrituta.
‎Argudio falta nabarmena da IDAZ 2 eta MINTZA 2 ariketetan. Ikasleei kosta egiten zaie era honetako testuak sortzea. Esan bezala, antolatzaile gutxi erabiltzen dituzte argudioak aurkezteko; elkarrekintzan, bestetik, talka da nagusi, oposizioa erakustea eta, ondorioz, diskurtsoera ezberdinen txertaketa benetan urria da.
‎Alegia, ingelesez egindako hiru ariketetan, MINTZA 3, MINTZA 4 eta IDAZ 4 deiturikoetan, 5 urterekin hasitakoek okerrago adierazi dituzte ariketen asmo komunikatiboak: MINTZA 3an talde honetako askok uko egiten diote argazkian agertzen diren pertsonen kokalekua deskribatzeari, adibidez; MINTZA 4an, etengabeko laguntza eskeek eta zuzentasun arazoek ekintza gaitasunaren ikuspegitik onargarriak ez diren testuak sorrarazten dituzte; IDAZ 4 ariketan ere gauza bera gertatzen da. Aldea, beraz, kontuan hartzeko modukoa da.
‎Inguru honetako estatuek, Elizaren tradizio onomastikoari jarraituz, gizonezkoen eta emakumezkoen izenak legez bereizi dituzte. Generoen arteko nahasketa ekidin behar da.
‎joerarekin, izenetan ere indibidualizazioa nabaria da. Nabaria da jendarteko egitura eta erakunde zenbaiten eraldaketa; garai honetako jendarte egiturek, zabalagoak eta malguagoak izanik, ez dute izenak ezartzeko arau zurrunik inposatzen. Behinola elizak, familiak, estatuak, klaseak, ideologiak eta abarrek arautzen zuten izena hautatzea; baina erakunde horiek, aukerakoak?
‎Legutioko ingurua, bereziki Nafarrete eta Elosua herrixkak, baita Gorbeiako maldak eta Elgeko mendilerroa ere, pasabide garrantzitsuak izan ziren gerraren aurreneko hilabeteetan bi norabideetan. Batetik, Gasteizko errepublikazaleek Bizkaira ihes egiteko eta, bestetik, lurralde honetako matxinatuen aldekoek eskualde lasaiagora heltzeko. Nafarreteko apaizak, Txomin Jakakortaxarenak, kontatzen duenez, ugari izan ziren toki hauek aukeratu zituztenak aldaketarako eta berak batzuei zein besteei laguntzen zien.
‎Dena dela, artikulu honetako gai zentralera itzuliz, esan beharra dago ingurumenaren alorrean kontzientzia hazkorra dagoela gizarteko esparru gehienetan. Horrela, esaterako, lurraldeak txaletez nahiz sakabanatutako urbanizazioez betetzea ekidin egin behar dela.
‎Horrek, berriemaileak baserri giroko hiztegia barneratua izatea ziurtatuko zuen. Inkesta honetako berriemailetariko bat, Bolibarko heldua, okina izana da eta azken urteetan tabernaria izandakoa. Etxebarriko heldua, baserrian jaio eta bizi da, baina lantegi bateko ugazaba dugu.
‎Esan dezakegu, beraz, ondo mantentzen direla bertoko hitzak edo hizkera honetako lexikoa. Bederatzi kasutan baino ez da erantzun ezberdina jaso.
‎Ikerketa honetako lehen ondorioa hau da: hiru parametroak (lexikoa, sintaxia eta morfologia) kontuan hartuz, ikerketa honen emaitzetan ikus daitekeenez, belaunaldi batean hizkuntza laurden bat aldatu dela baiezta daiteke.
‎Lan honetako helburu nagusia herri jakin bietako hizkeraren azterketa soziolinguistiko zehatza egitea izan da, aldaera estandarraren eta dialektoen arteko bateratze joerak zenbaterainokoak diren lantzea da helburua, une bereko eta herri bereko bi belaunaldiren arteko aldea da aztertuko dena. Estandarra oraintsu sartzeak eta euskalkiak oraindik irauteak euren arteko berdinketa, intentsitatea edo bizitasuna eta indarra neurtzeko aukera ematen digu.
2009
‎Testu hauek gaur egun matematika testuetan eraginik ez dutela izan argi ikus dezakegu artikulu honetako adibideen bidez. Hala ere, gaur egun erabiltzen ditugun termino batzuk liburu hauetan jada ikus zitezkeen; hau da, laster ehun urte beteko dituzte termino batzuek. Termino horiek hitz batekoak, hitz elkartu baten hitz bat, hitz anitzeko unitate oso bat edo hitz anitzeko unitate baten hitz bat izan daitezke, baita aurrizkiak edo atzizkiak ere.
‎Azken hamarkada honetako ekoizpen historiografikoak erakutsi duen moduan, Ameriketarako euskal emigrazioa fenomeno poliedrikoa dela esan daiteke zalantzarik gabe. Gai honen hastapeneko hausnarketak, zeintzuen arabera emigrazioa arazo demografiko soila baitzen, aspaldiko bidean geratu ziren, perspektiba berriei tokia utziz, eta mintegi honen hitzaldien edukia horren froga garbietako bat da?.
‎Horiek oso modu desberdinean uler litezke, ikuspuntu tekniko huts batetik begiratuta ere. Modu honetako auziek berresten dute analisirako eremu eta kontsiderazioak lotuta daudela alternatibak, parte hartzea edota bizitza eredua integratzearekin. Auzi baten dimentsio kognitiboak eta teknikoak eurak ere gure asmoen menpe daude, eta horiek, berriz, gure bizitza moduen zein ikusminen araberakoak dira18.
‎Neurri multzo honek denboraldirako aurreikusitako finantziazio totalaren% 27 adierazten du. Multzo honetan baso azpisektorearekin harremanetan izandako neurriak (basogintza eta nekazaritza lurren basotzea) gailentzen dira esparru honetako baliabideen% 62az jabetzen baitira16 Gainera, neurriok dira hain zuzen ere diru pribatu gehien jasotzen dutenak esparru honetan(% 65 inguru), beraz, esparru honetan kontuan hartuko ez balira, finantziazio bolumen gehiena publikoa izango litzateke. Bestetik, landa inguruko habitataren hobekuntzarako neurriak (landa inguruko ekonomia eta populaziori zuzendutako oinarrizko zerbitzu hornitzea; nekazaritza azpiegituren garapena eta hobekuntza; herrien garapena eta landa ondarearen babesa), baliabide guztien% 8 baino gehiago, esparru honetan ere kokatzen dira.
‎Bestetik, Natura Sarean kokatutako nekazaritza eremua izatea lehentasun irizpidetzat hartuko da nekazaritza ingurumen laguntzak emateko orduan. Aipatutako neurriok izan dezaketen eragina alde batera utzita, era honetako ekimenekin berriro ere agerian geratzen da NEBek eta landa garapenak duten harreman estua.
‎Era berean, ingurumenarekiko babesleak diren nekazaritza eta baso jarduerak mantentzearen alde agertuko da. Halako xedeen hezurmamitzea baso politikaren zein NEBen politikaren garapenean oinarritzen da, zeinak esparru honetako ardatz nagusiak diren. Horrez gain, beste jarduera lerroak ere abian jarri ziren:
‎Badirudi, aurrerantzean komunikatzaileek audientziek eskatzen dieten hurbiltasunaren ildo horretatik jarraitu dutela. Beraz, eduki anitzeko ikus entzunezko testuinguru berri honetako profesionalen trebakuntza fasea giltzarri bihurtzen da.
‎1861eko otsailaren 8ko Hipoteka Legeak sortu zuen Jabetza Erregistroa ondasun higiezinak inskribatzeko (lehenago ez zen mota honetako erregistrorik existitzen eta inskribatzeko modurik ez zegoen, beraz). 1863ko azaroaren 6ko errege dekretuak arautu zuen.
‎Ondareari buruz genituen ezagutza eta jakintzak nabarmen aldatu dira oso epe laburrean. Gizartean, gero eta jende gehiagok izan du arte eta kultura aberastasun horietara gerturatzeko aukera, telebista, ordenagailu, zinema zein aldizkari espezializatuen bidez. Gaur egun edozein herritar arruntek dauka bidaiatzeko, kontsumitzeko, gozatzeko edo ikasteko aukera, mundu eta galaxia honetako edozein tokitan. Ondarea guztiona da, eta denon lana da mundua zaintzea.
2010
‎Herri honetako datuak aurrekoen antzekoak dira kopuruz, baina ez beti izaeraz. 27 dira ezberdintasunak(% 22,5) eta, Tolosako datuekin egin dugun bezala, ondoren banan banan azalduko ditugu.
‎Horiezaz kanpo, herri honetako datuetan ez dugu datu aipagarri gehiago aurkitu.
‎Herri honetako bi belaunaldien artean 4 desberdintasun bildu ditugu(% 20), horietarik 2 Tolosako berberak:
‎Atal honetako faktorerik garrantzitsuenetakoa aldaera estandarraren eragina izan daitekeela uste dugu, baina, badira bestelakoak ere:
‎Kaleko erabilerari dagokionez ez dugu herri honetako daturik, baina, espero izatekoa da, ezagutza handiagoa izanik eta herria txikiagoa, kalearen erdal eraginetik urrunago, Tolosan baino aski arruntagoa izango dela bertan euskaraz entzutea.
‎16 Berez, bi aldaerak lehian omen zeuden XX. mendearen hasieratik (lan honetako 7 oin oharra), baina, batuan larunbat hobesten denez, pentsa dezakegu horrek bultza dezakeela Ataungo gaztea aldaera hori hautatzera.
‎1 Entsegu honetako lana Euskal Herriko Bertsolari Txapelketa Nagusian oinarritua dago. Txapelketa hori, lau urterik behin plazaratzen den ekimen kultural indartsuaren gailurra mugatzera datorren ekitaldia da.
‎Ildo berean, hots, merkatuak agintzen duenari begira, ziur aski gaineratu litzateke, handik eta hemendik entzuten ditugun azterketa guztien arabera, gazteek oso liburu gutxi irakurtzen dituztela. Areago, gutxi irakurri baina, ziur aski, gutxiago erosi, mota honetako liburuetan behintzat. Alegia, merkatu nagusia oraindik ere adin batetik goragoko jendearen artean dago, horiek baitira horrelako liburuak erosteko ohitura, eta irakurtzekoa ere hainbat kasutan, dutenak.
‎Beraz, Manexen erantzuna ez da problema ukatzea eta kontrarioen inkoherentziak edota gabeziak salatzea. Aitzitik, liburu honetako bost tomoetan behin ere ez dugu aurkituko ez baieztapen abertzale biribilik, ez espainolisten edo frantximanten salaketarik. Horren ordez, behin eta berriro azpimarratzen ditu langintza horren zailtasunak eta Euskal Herriaren eta haren lurraldeen pluralismoa eta askotarikotasuna.
‎Egun, gero eta pertsona zahar gehiago daude, eta, ondorioz, mota honetako gertakizunen lekuko izateko probabilitatea handiagoa da. Lekukoen oroimenaren inguruan ezinbestekoa da adinarekin narriadurarik gertatzen den ala ez aztertzea eta, hala bada, zein edukirekin gertatzen den jakitea.
‎ikasleen generoari erreparatuz gero, oro har, emaitza hobeak dituzte neskek, mutilek baino: atal honetako aprobatuen kopurua, bikoiztu egiten da nesken kasuan. Hiru:
‎Beraz, haren helburuak eta metodologiak ez dute bat egiten azaldutako natura eremuen balorazio ekonomikoaren testuinguruarekin. Hala ere, era honetako ikerlanak bateragarriak dira aztertu diren NEBen balorazio ekonomikoen ikuspegi eta edukiarekin. Gainera, nahiz eta artikulu honen helburutik aldendu, eta soilik aipatzearren, Euskal Herrian badira NEBek bere inguru hurbilean dituzten efektu sozioekonomikoen balorazioa egin duten ikerlanak.
‎Era honetako balorazio ekonomikoak egiteko Ingurumen Ekonomiak garatu dituen metodologiak bi multzo nagusitan banatzen dira: Errebelatutako Lehentasunen Metodoa eta Adierazitako Lehentasunen Metodoa.
‎Gune hauen gaineko balorazio ekonomikoak aspaldidanik (1950eko hamarkadatik) egiten dira, baina badirudi aipatu testuinguruan gero eta esanguratsuagoak bilaka daitezkeela. Izan ere, era honetako balorazio ekonomikoek NEBen inguruko erabakiak hartzerakoan ebaluazio tresna gisa jokatzen dute erabaki hartzaileen esku informazio baliagarria jarriz. Horretarako, Ingurumen Ekonomiak zenbait metodologia garatu ditu, zeinen bitartez, finean, natura baliabideen eta ekosistemen balio ez produktiboa bilatuko den.
‎6 Korronte honetako autore ugari aurki daitezke Steve Fullerek sorturiko Social Epistemology: A Journal of Knowledge, Culture and Policy aldizkarian.
2011
‎Izan ere, Internet bidezko ikus entzunezkoen inguruan egituratu da atal hau, eta, gaiaren berritasuna dela-eta, ez da bibliografiarik aurkitu Internet bidezko ikus entzunezkoak genero eta formatuetan sailkatzeko. Atal honetako aldagai denek helburu izan dute erreminta desberdinen kontsumo maiztasunak aztertzea. Diseinuaren fidagarritasunari dagokionez, 0,918ko fidagarritasun maila dauka Alfa Cronbach en eskalaren arabera; beraz, atal honen sinesgarritasun maila ere altua da.
‎Ikerketa honetako landa lana egin zenean EuskaltubeYoutube orotariko plataforma artean martxan zen arren (ren gisako orotariko plataforma zen, euskaraz egindako ikus entzunezkoak igotzeko, ikusteko eta jaisteko sortua; 2010eko abuztuan eten zuen bere jarduna, arazo ekonomikoak tarteko),% 84k aitortu du ez duela Euskaltube ezagutzen.
‎Ikerlan honetako marko metodologikoa komunikazio ikerketetan baliatzen den ikerketa naturalista edo naturalistic inquiry metodologia kualitatiboan dago kokatuta (Frey, Botan eta Kreps, 2000). Behaketa eta sakoneko elkarrizketak dira metodologia honen datu bilketako teknika nagusiak, betiere ez ausazko laginak baliatuz; azterketa in situ egiten da eta jendea testuinguruan aztertzerakoan ikertzailea bilakatzen da datu bilketako oinarrizko tresna (paperean egindako galdetegietan ez bezala).
‎Sakoneko elkarrizketen bidez, hamarkada honetako fikzioa ekoizteak izan dituen gorabeherak jaso dira. Horretarako hiru sakoneko elkarrizketa egin dira, Naturalistic inquiry an ohikoa den ez ausazko lagina baliatuta:
‎Nolanahi ere, ikerketa honetako emaitzek agerian utzi dute beste faktore estrukturalak aztertzeko garrantzia, Kleven ek (2007) mahaigaineratutako lerroaren haritik, emakume horien atzerritar izaeraren eta euren egoera administratiboaren ondorio diren elementuak gehituz. Egoera administratiboak dirudi gainrepresentazio estatistikoaren zioak argitzeko argudio nagusietako bat, eta horrek zailtasunak ekartzen dizkie biktimei babes sozialerako eta asistentziarako baliabideak eskuratu ahal izateko.
2012
‎Autonomia erkidego honetako araudiaren arabera, hondakin arriskutsu gutxiko ekoizle moduan izena ematea derrigorrezkoa da, baina hondakin ez arriskutsuen kasuan ez, ordea.
‎Bestalde, hondakin arriskutsuen ekoizle bezala izena ematea oso erraza da beste autonomia erkidego batzuekin konparatuta. Telematikoki egin daiteke, Kataluniako Generalitatearen web orritik, erkidego honetako hondakinak kudeatzen dituen agentziara sartuz. Beste erkidego batzuetan ez bezala, OD ez da eskatzen, ez proiektua, ezta lantokiko jarduera txostena ere.
‎Erkidego honetako hondakin ekoizle diren enpresek ez dute hondakin ez arriskutsuen kasuan erregistroan izena eman beharrik. Hondakinak arriskutsuak diren kasuetan soilik hondakin ekoizleen erregistroan izena ematera behartuta daude.
‎Esandakoarekin batera, arte adierazpenak garatuz joan direla ere ikusiko da, azken hamarkadetan ohiko molde eta artea sortzeko modu tradizionaletatik haratago doazen moduak agertu baitira. Amaitzeko, eta helburu berezitu gisa, aipatuko dugu bolada honetako arte joerak zein garrantzia eskuratu duen museoetan eta bestelako erakundeetan (arte aretoetan, sarietan, erakusketetan eta abarretan).
‎Jada aztertutako Agustin Rechek mota honetako lanak egin ditu. Horrela, 1994 urtean sortutako Obras en el metro (taula gaineko olio pintura, 89 X 192 cm-ko neurriak dituena eta Bilboko bilduma partikular batetan gordea dagoena gaur egun) eta Euskalduna en ruinas (1993 urtean egina, hau ere taula gaineko olioa izanik, 50 X 100 cm-ko neurriak dituena eta artista beraren bilduman gordea dagoena, Bilbon) lanak aipa ditzakegu beste batzuen artean.
‎90eko hamarkada honetako lanetan, ondoren ikusiko ditugunetan bezala, ohikoa da paisaia leiho batez markoztatuta agertzea, lehenengo planoan dagoen errealitateak beste errealitate ezberdin bati erreferentzia egiten diola argitu nahian bezala. Dena den, beste batzuetan eszenaren eta hondoaren arteko antzekotasuna ikus daiteke:
‎Ikerketa batean eta bestean aztertzen diren aldagaiak diferenteak izan daitezke, ikerketaren helburuen arabera. Ondorengo puntuetan ikerketa honetako aldagai garrantzitsuenak azalduko dira.
‎Adinak beste gizarte aldagaien eraginak islatzen ditu eta, horregatik, ez da batere aldagai sinplea. Arlo honetako azterketa soziolinguistiko guztietan hartzen da kontuan, baina adin multzoak beti ez dira berberak. Ikerketa honetan bi multzo bereizi dira:
‎Lan honetako emaitzetatik atera dezakegu gizarte aldagai batzuk besteak baino fidagarriagoak eta baliagarriagoak direla Goizuetako hizkuntza aldakortasuna neurtzeko. Alegia, hizkuntza aldagai gehienetan gizarte aldagai berberen hipotesiak bete izanak gizarte aldagai horien portaeran koherentzia dagoela erakusten digu, zehazki, gizarte aldagai hauetan:
‎Bestalde, Idazleak ikastetxeetan programaz eta argitaletxeen promozio lanez gain, sariei ere erreparatzen diete multzo honetako irakasleek. Gogora dezagun euskal idazle eta kritikariek aipatu dutela erdiguneak eratzean hiru sari direla garrantzitsuak:
‎Kritika akademikoari dagokio, halaber, haur eta gazte literaturako lanen kritika ere egiten dela bermatzea, irakaskuntzan diharduten irakasleek kritika hori erreferentzia gisa baliatu ahal izan dezaten. Horri lotuta, herri honetako kultur politikak bitartekoak jarri behar ditu hori guztia bideratzeko beste kritikari egon daitezen, eta unibertsitateak bere gain hartu behar du horien prestakuntza.
‎Castel ek (1997) enplegatuaren estatusa deitzen duenak zentraltasuna galdu du, eta horrela erakundetu da enpleguaren prekarizazioa. Gure ikerketan begi bistakoa iruditu zaigu fenomeno horrek adin talde honetako kide guztiei eragin diela. Ziurgabetasuna masiboki hedatu da.
‎Martin Ugalde Kultur Parkearen sorrera bera, bere horretan, berrikuntza sozial argia dela defendatzen dugu lan honetan. Berrikuntza da, alde batetik, nazioartean ezagutzen den izaera honetako esperientzia bakarra delako. Soziala da, bestalde, abantaila konparatibo ekonomikoak eskuratzeko kokatze estrategia bat baino gehiago, Kultur Parkearen atzean eta baita berau osatzen duten erakunde gehienen motibazioetan ere, gizarte eta kultur esparruekin loturiko elementu argiak agertzen direlako.
‎Berrikuntzako Sistema Erregionalen Teoria eta Berrikuntza Sozialaren Teoria. Teorizazio lan hau, gaiari buruz argitaratutako dokumentazioaren berrikusketan oinarritu da, tokiko eta nazioarteko eremuetako aldizkari espezializatuetara joz zein arlo honetako bestelako erreferentziazko publikazio eta ikerketa lanak baliatuz.
‎Sektore honetako langileen artean lortzen den asebetetze maila altuagoa, eta aldi berean gerta daitezkeen lan prekarietate eta ziurgabetasuna sektorearen akuilu bihurtzen dira, ez bakarrik ekimen eta produktu ugari sortzea ahalbidetzen dutelako, baizik eta eragileen arteko koordinazio eta elkarlanerako modu berritzaileak sustatzen dituztelako.
‎Euskaraz ere ohikoak eta arruntak dira < izena+ aditza> motako kolokazioak, inguruko hizkuntzen antzera. ...rteko azpitaldeen deskripzioak eta magnitude izenekin konbinatzen diren mota desberdinetako aditzen deskripzioak, aplikazio zuzena izan dezake zientzia eta teknikako euskararen erregistro espezializatuaren finkapenean5 Oro har, erregistro hori oso mugaturik dago nazioarteko erkidego zientifikoak onarturik duen kontzeptu sarearen eraginez; horregatik, interesgarria izan daiteke egiaztatzea, ea arlo honetako konbinazioak bereziak diren ala ez, beste erregistroetan gertatzen direnekin konparaturik. Zer motatako kolokazioez ari garen argitzeko, azterturiko kasuen zerrenda labur bat aipatuko dugu, adibide gisa:
‎Gisa honetako forma ez lexikoak ere agertzen dira:
‎Aipaturiko adibideei dagokienez, nabarmentzekoa da jo aditzaren kasua; izan ere, gisa honetako erregistro espezializatuan espero daitekeenaren aurka, euskarak aditz polisemiko bat darabil adiera horretarako, beste hizkuntza batzuek esangura zehatzagoko aditza darabilten bitartean: (, to tend?;, tender?).
‎1 Ikusmolde formalista eta egiturazalea zen nagusi garai honetako matematikan. Prozesu logiko deduktiboa testu liburuetako ardatz eta muina zen:
‎5 Aldi honetako testuliburuak, aurreko aroko estilotik aldenduta, trantsiziozkoak direla esan daiteke, nazioarteko joera pedagogiko berriztatzaileen arabera taxutzen hasten direlako. Testuliburuak irakaskuntza ikaskuntza estilo tradizionalean sustraiturik zeuden:
2013
‎Brasilen ez dago interes baxuko maileguak eskaintzen dituen bankurik, ez eta ekimen mota hauentzat onargarriak izan daitezkeen ordainketa moduak eskaintzen dituenik ere. Kartoi biltzaileena da mota honetako ekimenen adibide bat. Ekimen hauetako kideen txirotasun maila oso altua da eta ez dute kapitala ordaintzeko inolako aukerarik.
‎Horregatik, oso zaila da helburu horien lorpena monetarioki planifikatzea, neurtzea eta kontrolatzea (AECA, 2001). Mota honetako erakundeen jarduna a priori (planifikazioa) eta a posteriori (kontrola) neurtzeko, ezin dira soilik aldagai ekonomiko finantzarioak kontuan hartu, bestelako aldagai multidimentsionalak ere kudeatu behar baitira, adibidez, eskainitako zerbitzuaren kalitatea (Esther, 2003).
‎Logika horri jarraituz, hezkuntza erakundeen eraginkortasuna eta efizientzia bermatzeko, kudeaketa eredu bereziak aplikatu behar dira (Fernández, 1999; Esther, 2003): zenbait adituen ustez, Erabateko Kalitatearen Kudeaketa (TQM) filosofia oso baliagarria izan daiteke mota honetako erakundeen helburu ukiezinen lorpen maila jakiteko (Cáceres eta González, 2007). Filosofia horren baitan dauden aldagaiak kudeatzeko, Erabateko Kalitatea neurtzeko adierazleak erabili daitezke (Gonzalo, 2007:
‎Ikaskuntza eta hobekuntza ikuspegia (5 adierazle): giza kapitala erakundeen oinarria izanik, mota honetako adierazleak «eragileak» izango dira. Beraz, ikaskuntza eta hobekuntza aldagaietan eraginez, erakundeen prozesuak eta emaitza ekonomiko finantzarioak hobetuko ditugu, azken finean «bezeroen emaitzak» edo «interes taldeen emaitzak» sendotuz.
‎(...) Lege honen gai diren gizarte adierazpideak herritar euskaldunak argipide eta politikan lehen lehen mailako bide direnez eratzen dira, eta bai hezkuntzarekiko eta euskal kulturaren suztapen eta zabalkundearekiko gure erapidetzaren oinarrizko lankidetasun tresna direnez ere, euskeraren suztapena eta sabalkundea bereziki kontutan izanik eta, hori guzti hori, Autonomia Elkarte honetako herritarren eskubide eta iareipideak behar bezala egiteratzeko eustazpi eta oinarri (sic) (Eusko Legebiltzarra, 1982: 2 paragrafoa).
‎Artikulu honetako ikerketa oinarrian, ikuspegi sozioeraikitzailearen printzipioa hartuko da oinarri; hizkuntzen ikaskuntza ezin dela ulertu ezagutzen transmisio modura. Ikasleak, bere ezagutza propioak mailaka eraikiko ditu, garapenaren alde hurbila bide dela (GZH), horien aurretik dituen ezagutzei esker, eta hizkuntza bera litzateke ikaskuntza hori bideratzen duen tresna (Lantolf 2006; Vygotsky 1978).
‎Ikerketa honetako parte hartzaileak, Lehen Hezkuntzako Graduko 1 mailako ikasleak eta haien irakaslea izan dira. Ikasle horiek Education in Europe and The Global World, good practice materia atzerriko hizkuntzan (ingelesez) ikasten dute CLIL metodologiari jarraituz.
‎Egoera horiek konplikatuagoak direnez, kategoria honetako jarrera edo iritziak zalantzagarriagoak dira, ñabardura gehiagokoak. Horrez gain, pertsona horiek ezer adierazterik ez dutenez gero, haien borondatea gertuko senitartekoen borondatearekin ordeztea proposatzen da; erantzukizuna gertukoen gain uzteak, baina, beste eztabaida batzuk pizten ditu, ez baita beti erraza izaten gertuko pertsona hori aurkitzea.
‎Jaidura honetako bost kidek, guztiak V. asanbladan hautatutako ETAren Biltzar Ttipiko kideak izanda, testu bat sinatu zuten 1970eko asanbladarako deia indargabetuz.
2014
‎UEU euskarak «gizarte honetako arlo guztietarako balio duela erakusteko adibide garbia» dela ere azaldu zuen. «UEU euskal komunitate zientifikoaren eta euskal unibertsitate munduaren topagune atsegina da» gaineratu zuen.
‎Datu normatiboak lortu ziren esperimentuan erabilitako kategoria aleen produkzio maiztasuna ezartzeko (ikusi Eranskina). Euskal Herriko Unibertsitateko 123 ikaslek (102 emakume eta 21 gizon), lan honetako esperimentuan parte hartu ez zutenek, 30 segundo (ikusi Battig eta Montague, 1969, autoreen prozedura) izan zituzten ondorengo kategorietako ahalik eta ale kopuru gehien idazteko: edariak, txoriak, fruta, altzariak, zaletasunak, lanbideak, lanabesak, zuhaitzak, landare motak eta etxe motak.
‎Ez zen inhibizio mailan ezberdintasun esanguratsurik izan gogoratzea praktikatutako Bp+ kategoriekin eta gogoratzea praktikatu ez ziren EzBp kategoriekin hasi zuten parte hartzaileen artean. Beraz, esperimentu honetan behatutako berreskuratze praktikaren efektuak azken oroimen zereginaren bitarteko output/ emaitzen interferentziaren ondorio direla ezin esan daiteke lan honetako emaitzetan oinarrituz.
‎Estigma horrek hortxe darrai. Kontuan hartu beharrekoa da gizarte langileen artean inkesta bat egin genuela aurretik, gisa honetako jarreren inguruko hainbat item jasotzen zituena, eta antzeko emaitzak jaso genituela (Mamontoff, 2010). Inkestatuak batzuk edo besteak izanik, estereotipoa konfirmaturik geratzen da.
‎aipagai diren komunitateak turismo etnokulturala garatzera bultzatzea, mugaz haraindiko ijitoen behatokiaren esparruaren baitan (Mamontoff, 2010). Artikulu honetako lehenbiziko zatian kontzeptuen definizioetan eta metodoan jarriko dugu arreta; bigarren zatian, ostera, emaitzak, ondorioak eta etorkizunerako aukerak azalduko ditugu.
‎Gainontzeko atzerritarrekin, aldiz, jarrera desberdina zerabilen. Adibidez, etorkizuneko Bizkaia independentearentzat mota honetako legeak aurreikusten zituen: atzerritarrek euren kontsulekin harremana edukita Bizkaian bizitzeko aukera izango zuten bitartean, espainiarrak ziren independentzia osteko lehen urteetan Bizkaira sartu(. La pureza de la raza?, Bizkaitarra, 24, 1895
2015
‎Sarrera honetako gainontzeko azpiataletan, euskal bibliografiak esparru honetara ekarri duena berrikusiko dugu. Lehenik, polaritatedun euskal osagai batzuek eragiten dituzten egia aurresuposizioak berrikusiko ditugu(? §1.1).
‎Gainera, elkarrengana biltzea bera da azpimarratzekoa nagusiki. Bidonde, Goodwin eta Drinkwaterrek (2009) aipatzen dituzte modu honetako elkarrekintzak eta haien onurak, saioetatik kanpo ere elkartzea, kideekiko kezka eta ardura adieraziz. Kantxatik kanpoko jardun eta harremanaren gaineko aipuak beste hainbat autoreren lanetan ere hizpide dira (Brown eta Macdonald, 2008; Fields eta Comstock, 2008; Martín, 2012; Pietilä, 2009; Rhind eta Jowett, 2010; Roura, 1999; Walseth, 2008).
‎Hartu emanen pisua eta garrantzia aintzat hartuta, beraz, ikerlan honetako aurkikuntzak paleta saioetara egokitzeko lanari ekitea garrantzitsua da, bai eskaintzaren egituraketan bai eta aisialdiko ikastaroetako jardueren ezaugarrietan ere. Pilotarien behar eta nahiei erantzutea funtsezkoa da eskaintza eta eskaria bat etortzeaz gain jarduera batek arrakasta izan eta biziraupen luzeagoa izan dezan.
‎Behaketa parte hartzailea, giza taldeen bizitza soziala aztertzeko teknikarik erabiliena dena (Taylor eta Bogdan, 2000), izan da etnografia honetako datu bilketaren bizkarrezurra. Behaketaren bitartez aisialdiko emakume taldeen eta haien jardueren deskribapen zabalak lortzeko bidea izan dugu, eta, modu horretan, jende talde baten joerak ulertu ditugu (Krane eta Baird, 2005).
‎Halaber, Louisen lehengusina aipatzen da, hamar urte zituenean Louisen parean biluztu zena. Alta, oso bestela irudikatzen dira errelato honetako gizonezkoak: Joao Miguel kale garbitzailea da, Jonek poemak idazten ditu, Malcolm poeta edo kazetaria izan daiteke eta Tomax preso ohia da.
‎Garai honetako liburuen paratestuan giza irudiak aurkitu ditugu, azaletan eta ilustrazioetan: IGBn Gustave Doré ren ilustrazio bat dago, zeinak Jesukristo edo beste martiri bat gogora dakarzkigun gizonezko bat irudikatzen duen ekaitzaren erdian masta bati lotuta; MZko azalean Emilio Campos Goitiaren margo bat ikusten dugu eta bertan jatorri euskaldunekoak diruditen hainbat gizonezkoren siluetak txalupa baten inguruan burumakur; GPko azalean zein barruko orrialdeetan Josu Monteroren egiletza duten «Momias culturales» eta «Cabezas cortadas» sortako hainbat irudi espresionista, gizonezko itxurakoak tragikotasunez irudikatuz; azkenik, emakume bati dagokion irudi bakarra AEEko azalean ageri da eta jarrera sentsualean dagoen emakumezko baten gorputzari dagokio, atzetik eta lepotik behera:
‎Emakumezkoaren burua legokeen espazioa betez lauki zuzen beltz bat dago, liburuaren izenburuaren berri ematen duena» (Rodriguez, 2014a 149). Garai honetako paratestuak, nahiz eta oso modu singlean izan, nahikoa ongi jasotzen ditu Sarrionandiak gizonezkoak eta emakumezkoak irudikatzeko erabiliko dituen bideen nondik norakoak: gizonezkoek sufritu egiten dute beren ekintzetatik eratorritakoengatik (ekaitza, lan gogorra, heriotza); emakumezkoa sexualizatuta agertzen da guztiz, bururik gabe, olgetari loturik.
‎Nabarmena da garai honetako Sarrionandiarentzat «gizona» termino neutrala eta unibertsala dela eta emakumea (edo neskatila, neskatxa, atsoa...) Bestea dela. Hala erakusten du poemetan egiten duen «gizon» hitzaren erabilerak:
‎Ikusi dugun bezala, jatorrizko aldaeran ematen den amaren irudikapena guztiz da klasikoa Rousseauren ereduaren eta etxeko aingeruaren ildoan. GPn, ordea, alde batetik balirudike amaren irudiaren dramatismoari indarra kendu nahi izatea azken hiru lerroen bidez; hala eta guztiz ere, izenburuak, «Presoen amak», are eta isiltzenago du poema honetako protagonista den ama, haren balizko ahotsa preso guztien amenarekin berdinduz.
‎Hirugarrenean, ordea, orainaldira jotzen du eta epailearen aurrean kokatzen du bere burua akusatu modura. Hemen lotzen du bere bertso saioa gaiarekin, bertso honetako lehenengo puntuan kantatu bezala, «heldu da aro berria» eta orain bera da beste aldean dagoena, hau da, akusatuen tokian eserita eta isilik dagoena. Hala ere, etsipenez baino, esperantzaz amaitzen du bertsoa, presidenteak indultatuko duen esperantzan.
‎Euskal Herriko Autonomia Erkidegoak bakarreko eskumena du honako gai hauetan: 2.Bere autogobernu erakundeen antolaketa, araubidea eta jarduera, Estatutu honetako arauen esparruan.
‎Lagineko ikasle horien ordezkaritasunari dagokionez, berriz, hau erranen dugu: ikasturtean 517 ikasle ari ziren Lehen Hezkuntzako Graduan lehen mailan matrikulatuak euskarazko adarretan UPV EHUko hiru campusetako Irakasle Eskoletan, eta ikerketa honetako inkestari 187 ikaslek erantzun zioten, hau da, unibertso guziaren% 36k. Inkestari boluntario erantzun zioten, eskola egun arrunt batean, haien irakasleen lankidetza ezinbertzekoaren laguntzarekin12.
‎Lehenbiziko, 24 perpaus edo erranaldi hautatu dira, luze xamarrak: txikienak 35 silaba ditu, eta luzeenak 93; 64 silaba lituzke ikerketa honetako «batez bertzeko perpausak»13 Oinarrizko perpaus horietako bakoitza azterketa honetarako item bat da. Perpaus horien osagaiak edo elementuak hiru modutan ordenatu dira eta horrela antolaturiko erranaldi guziek betetzen dute kondizioa gramatikalak direla.
‎13 Azterketa honetako erranaldiak franko luzeak izatearen arrazoia da atzerakarga fenomenoa nabariagoa dela erranaldiak luzeak direnean, eta hain zuzen ere horrelakoak analizatu nahi izan ditugu bereziki. Bertzalde, ohartuak gara inkestako erranaldien luzera eta errepikakortasuna muga metodologikoak izan daitezkeela lan honetan:
‎Era horretara, espetxeen zeregina birgizarteratzera zuzendua bada, aske sentitzen diren lipar horiek indartu behar lituzke espetxe politikak, benetan kalea hartzen duten egun hori xamurragoa izan dakien. Jarduera fisikoa egiteko aukera kenduko baliete, espetxeko giroak okerrera egingo lukeela uste dute ikerlan honetako elkarrizketatuek, bat eginik beste ikerketa batzuen emaitzekin (Fornons, 2009, Martos Garcia et al., 2009). Gizonezko zein emakumezkoen kasuan antzeman da ariketa fisikorik egongo ez balitz, giro estresagarriagoa eta bortitzagoa nagusituko litzatekeela.
2016
‎Ikerketa honetako analisiek ikertu dute euskal herritarrek ebola izurrite hau nola ulertzen, hautematen eta sentitzen duten mundu mailako «krisi momentu» batean. Izan ere, analisiak EAEn egin ziren Espainian Europa mailako lehen kutsatzea gertatu baino lehen (2014ko abuztua) eta ondoren (2014ko azaroa).
‎Gainera, ebolaren gizarte irudikapeneko pertsonaiei dagokienez, aurreko ikerketetan bezala (Wagner Egge, 2011) izurrite honetako bilauak alde batetik industria farmazeutikoa eta komunikabideak izatea espero dugu, baina Mendebaldean kutsatzeak gertatu ahala baita Mendebaldeko herrietako gobernuak ere (Washer, 2006). Bigarrenik, ebolak sortutako arrisku hautemateari dagokionez, mundu mailako arrisku gisa hautematea espero da, arrisku gizartearen barnean (Beck, 1992).
‎Deskribatzea, sailkatzea, asimilatzea edota testu bat automatikoki sintetizatzea dira Alcesteren interes nagusiak. Gainera frogatua dago asoziazio askea eta analisi lexikala uztartzea gizarte irudikapenak aztertzeko bidezkoa era badela (Lahlou, 1996), lortutako emaitzak bat alor honetako ikerketa klasikoekin.
‎Klase honen barruan berebiziko garrantzia du ebolaz gehien arduratzen gaituena haren zabalkundea edo guregana heltzeko posibilitatea izateak, eta ez Afrikan dauden hildakoek. Halere, zenbait pertsonak oraindik izurrite hau zientzia fikziozko filma balitz bezala ikusten dute, klase honetako honako adibide hauek erakusten duten bezala:
‎Jendearen sufrimendu eta beldurraz baliatuz dirua irabaztea leporatzen zaie. Gainera farmazeutikoen helburu nagusia Mendebaldean haien produktuak saltzea dela eta ez Afrikan bizitzak salbatzea behin eta berriz errepikatzen da klase honetako ondorengo adibideetan ikus dezakegun bezala:
‎Ebola Afrika txiro, azpigaratu eta Hirugarren Mundukoan kokatzen dute eta ezaugarri horiek izurritearen heriotza tasa altuarekin lotzen dituzte. Hemen, klase honetako zenbait adibide:
‎Gainera, alde batetik Espainiako Gobernuari krisiaren kudeaketa txarraren eraginez kutsatzea eta izurritearen zabalkundea baimentzea leporatzen zioten. Bestalde, komunikabideen papera eta krisi honi buruz eginiko estalduraren egokitasuna ere zalantzan jartzen dira klase honetako adibideetan ikus dezakegun bezala:
‎Jarrera hori gizarte irudikapenen teoriatik azalduta, gaixotasuna besteen taldearekin, hau da Afrikarrekin, bakarrik lotu ezin denean eta norbera bezalako jendea ere eragiten hasten denean gertatzen den erruduntze prozesu ohikoa da (Washer, 2006). Azkenik, izurrite honetako bilau nagusiak, farmazeutikoak (2 klasea), komunikabideak eta gobernua (5 klasea) bera izan direla ikus dezakegu. Farmazeutikoei kosta ahala kosta aberastea, komunikabideei informazioaren kudeaketa txarra eta gobernuari krisiaren aurrean kudeaketarako gaitasun eza leporatuaz.
‎Gizarte zientziek kirola eta futbol ekitaldia errealitatea aztertzeko moduko bitarteko zilegiak zirela aitortu zutenetik garrantzi nabarmena hartu du mota honetako ikerketa lerroak azken hamarkadetan. Lehenago, aisialdiaren eremukoa izateagatik beheratua bazen ere, gaur egun zientzia ezagutzazko hainbat diziplinak dihardute futbolaren baitan ikerketa lanak egiten, horietatik asko gizarte diziplinen arteko elkarreraginekoak gainera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hau emaitza 9 (0,06)
hau ikerketa 6 (0,04)
hau datu 5 (0,03)
hau langile 5 (0,03)
hau helburu 4 (0,03)
hau parte 4 (0,03)
hau txio 4 (0,03)
hau bestelako 3 (0,02)
hau bilau 3 (0,02)
hau erakunde 3 (0,02)
hau lan 3 (0,02)
hau lehen 3 (0,02)
hau adibide 2 (0,01)
hau aldagai 2 (0,01)
hau arau 2 (0,01)
hau balorazio 2 (0,01)
hau bezero 2 (0,01)
hau bost 2 (0,01)
hau ekimen 2 (0,01)
hau erregistro 2 (0,01)
hau hondakin 2 (0,01)
hau ikerlan 2 (0,01)
hau jarrera 2 (0,01)
hau liburu 2 (0,01)
hau proiektu 2 (0,01)
hau protagonista 2 (0,01)
hau Sarrionandia 1 (0,01)
hau XVI. 1 (0,01)
hau adierazle 1 (0,01)
hau adingabe 1 (0,01)
hau analisi 1 (0,01)
hau aprobatu 1 (0,01)
hau araudi 1 (0,01)
hau arazo 1 (0,01)
hau ardatz 1 (0,01)
hau arlo 1 (0,01)
hau arrisku 1 (0,01)
hau arte 1 (0,01)
hau artikulu 1 (0,01)
hau asko 1 (0,01)
hau aurkikuntza 1 (0,01)
hau autore 1 (0,01)
hau auzi 1 (0,01)
hau azken 1 (0,01)
hau azterketa 1 (0,01)
hau b 1 (0,01)
hau baieztapen 1 (0,01)
hau baliabide 1 (0,01)
hau berriemaile 1 (0,01)
hau bi 1 (0,01)
hau edozein 1 (0,01)
hau ekarpen 1 (0,01)
hau ekoizpen 1 (0,01)
hau elementu 1 (0,01)
hau elkarrekintza 1 (0,01)
hau elkarrizketatu 1 (0,01)
hau erantzun 1 (0,01)
hau erranaldi 1 (0,01)
hau esperientzia 1 (0,01)
hau esperimentu 1 (0,01)
hau estatu 1 (0,01)
hau faktore 1 (0,01)
hau fikzio 1 (0,01)
hau forma 1 (0,01)
hau gai 1 (0,01)
hau gainontzeko 1 (0,01)
hau gertakizun 1 (0,01)
hau gizonezko 1 (0,01)
hau herritar 1 (0,01)
hau hitz 1 (0,01)
hau hiztegi 1 (0,01)
hau honako 1 (0,01)
hau inkesta 1 (0,01)
hau irakasle 1 (0,01)
hau jendarte 1 (0,01)
hau kapitulu 1 (0,01)
hau kide 1 (0,01)
hau konbinazio 1 (0,01)
hau kondena 1 (0,01)
hau kultura 1 (0,01)
hau lagin 1 (0,01)
hau landa 1 (0,01)
hau laugarren 1 (0,01)
hau lege 1 (0,01)
hau lehenbiziko 1 (0,01)
hau lehenengo 1 (0,01)
hau lexiko 1 (0,01)
hau marko 1 (0,01)
hau matematika 1 (0,01)
hau matxinatu 1 (0,01)
hau neurri 1 (0,01)
hau ondorengo 1 (0,01)
hau profesional 1 (0,01)
hau sare 1 (0,01)
hau testu 1 (0,01)
hau testuliburu 1 (0,01)
hau xedapen 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hau parte hartzaile 4 (0,03)
hau txio estatistikoki 3 (0,02)
hau balorazio ekonomiko 2 (0,01)
hau bestelako enpresa 2 (0,01)
hau bezero erosi 2 (0,01)
hau bilau alde 2 (0,01)
hau emaitza antzeko 2 (0,01)
hau erakunde helburu 2 (0,01)
hau ikerketa klasiko 2 (0,01)
hau adibide ikusi 1 (0,01)
hau adingabe ez 1 (0,01)
hau aldagai den 1 (0,01)
hau aldagai garrantzitsu 1 (0,01)
hau analisi ikertu 1 (0,01)
hau aprobatu kopuru 1 (0,01)
hau arau esparru 1 (0,01)
hau arau orokor 1 (0,01)
hau arazo kolektibo 1 (0,01)
hau ardatz nagusi 1 (0,01)
hau arlo guzti 1 (0,01)
hau arrisku psikosozial 1 (0,01)
hau arte joera 1 (0,01)
hau asko uko 1 (0,01)
hau aurkikuntza paleta 1 (0,01)
hau autore ugari 1 (0,01)
hau auzi berretsi 1 (0,01)
hau azken bi 1 (0,01)
hau azterketa soziolinguistiko 1 (0,01)
hau baieztapen zailtasun 1 (0,01)
hau baliabide % 1 (0,01)
hau berriemaile bat 1 (0,01)
hau bestelako erreferentzia 1 (0,01)
hau bi belaunaldi 1 (0,01)
hau bilau nagusi 1 (0,01)
hau bost kide 1 (0,01)
hau bost tomo 1 (0,01)
hau datu aurreko 1 (0,01)
hau datu azterketa 1 (0,01)
hau datu bilketa 1 (0,01)
hau datu ez 1 (0,01)
hau edozein toki 1 (0,01)
hau ekarpen nagusi 1 (0,01)
hau ekimen adibide 1 (0,01)
hau ekimen berriro 1 (0,01)
hau ekoizpen historiografiko 1 (0,01)
hau emaitza adierazi 1 (0,01)
hau emaitza agerian 1 (0,01)
hau emaitza atera 1 (0,01)
hau emaitza baliagarri 1 (0,01)
hau emaitza ezin 1 (0,01)
hau emaitza oinarritu 1 (0,01)
hau emaitza sintesi 1 (0,01)
hau erakunde jardun 1 (0,01)
hau erranaldi franko 1 (0,01)
hau erregistro espezializatu 1 (0,01)
hau erregistro existitu 1 (0,01)
hau esperientzia bakar 1 (0,01)
hau esperimentu parte 1 (0,01)
hau faktore garrantzitsu 1 (0,01)
hau fikzio ekoitzi 1 (0,01)
hau forma ez 1 (0,01)
hau gai zentral 1 (0,01)
hau gainontzeko azpiatal 1 (0,01)
hau gertakizun lekuko 1 (0,01)
hau helburu lortu 1 (0,01)
hau helburu nagusi 1 (0,01)
hau herritar eskubide 1 (0,01)
hau hitz adberbio 1 (0,01)
hau hiztegi bi 1 (0,01)
hau honako adibide 1 (0,01)
hau hondakin ekoizle 1 (0,01)
hau hondakin kudeatu 1 (0,01)
hau ikerketa lerro 1 (0,01)
hau ikerketa objektu 1 (0,01)
hau ikerketa oinarri 1 (0,01)
hau ikerlan bateragarri 1 (0,01)
hau ikerlan egin 1 (0,01)
hau jarrera hainbat 1 (0,01)
hau jendarte egitura 1 (0,01)
hau kapitulu bakoitz 1 (0,01)
hau kide guzti 1 (0,01)
hau konbinazio berezi 1 (0,01)
hau kondena hedabide 1 (0,01)
hau kultura politika 1 (0,01)
hau lan egin 1 (0,01)
hau lan euskal 1 (0,01)
hau landa lan 1 (0,01)
hau langile emakume 1 (0,01)
hau langile gehien 1 (0,01)
hau langile jasan 1 (0,01)
hau langile lortu 1 (0,01)
hau langile ongizate 1 (0,01)
hau laugarren atal 1 (0,01)
hau lege aurreikusi 1 (0,01)
hau lehen atal 1 (0,01)
hau lehen bi 1 (0,01)
hau lehen ondorio 1 (0,01)
hau lehenbiziko zati 1 (0,01)
hau lehenengo puntu 1 (0,01)
hau liburu behintzat 1 (0,01)
hau marko metodologiko 1 (0,01)
hau matxinatu eskualde 1 (0,01)
hau neurri aplikatu 1 (0,01)
hau ondorengo adibide 1 (0,01)
hau profesional trebakuntza 1 (0,01)
hau proiektu aurre 1 (0,01)
hau proiektu bat 1 (0,01)
hau sare hazi 1 (0,01)
hau testu sortu 1 (0,01)
hau txio esanguratsuki 1 (0,01)
hau XVI. mende 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia