Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 321

2000
‎Desobedientzia zibila, injustiziaren aurkako tresna etorkizun handikoa dela erakutsi da. Honek estatuaren botereak urduri jar tzen ditu. Borroka bide demokratiko eta pazifiko honen aurkako sorgin harrapaketa hasi da jada.
‎Globalizazioak mundu mailako esklusioa birbanatzen du, gero eta gehiago, hirugarren munduko zatiak lehen munduan daudelarik (hain zuzen ere, 35 milioipertsona EEBBetan, 55 milioi EEEetan eta Japoniako familien laurdena pobrezianbizi dira). Prozesu hau estatu garatuetan ari den deslokalizazio produktiboaren, gastu sozialen eta lansarien murrizpenaren, babes sozialaren inguruko ahazturen etalan merkatuaren desregularizazioaren joeren oinarrian dago.
‎Orain artean inolako bereizketarik egin ez bada ere, mota honetako agirietanaipatzen den nortasuna, identitate edo nortasun formala3 izendapenaz ezagutzeaproposatzen dut (klase, etnia edota genero identitateak erabiltzen diren moduan), nolabait bereiztearren. Norbanakoaz gaindiko erakunde batek, kasu honetan estatuaz ari gara, aldez aurretik eta modu ofizial eta instituzionalizatuan norbanakoarekiko finkatutako loturaren adierazle den nortasuna litzateke beraz nortasun formala.
‎Lehen eredua estatuaren eta kultur taldearen mugak berberak direnean gertatuko litzateke (1A irudia; esate baterako, Japonia); kasu honetan estatua kulturabereko herritarrez dago osatuta. Bigarren eredua, kultur taldearen mugak estatutikkanpo daudenean gertatuko litzateke (1B irudia; e.b., Alemania, Korea).
‎Zenbait testuingurutan erkaketa estatuaren alde ematen da, norbere taldeidentitate agerikoa ez denean. Bestetan, aldiz, erkaketa norbere taldearen alde ematen da, honetan estatuarekiko identifikazioarekiko bereizketa ematen delarik (Huici, et al 1997).
‎Ustiaketa edo zapalketa nazionalaren objektua, berriz, esparru guztietako herri zapalketa da: hizkuntza, kultura, ekonomia, politika, zapalduaren desjabetze politikoa eta honen Estatua suntsitzea. Klase sozialaren etaHerri edo nazioaren definizioak ere ezberdinak dira.
‎Hasieran politiko hutsa den menperatze fasea zehazten du, bere goraheltzea kultur kolonialismoaren fasearekin gauzatzen delarik. Fase honetan Estatuak Estatu Nazioaren kultura (nazio menperatzailearen kultura, Esteva ren hitzetan) zabaltzen die bere menpean dauden beste nazioei, hauek lehenago menpekotasun politikoa zen hartatik, orain kultur menpekotasunaren dominazio subjektuak bihurtzen direlarik. Nahiz eta estatuaren zentripetismoa beti erabatekoa ez dela jakin, Gellner en hitzak erabiliz, begien bistan dugun egoera hauxe dela esan daiteke:
‎Aurreko galderari erantzuteko baietzak zein ezetzak duten garrantzi nabarmena azpimarratuz, hurbil gaitezen orain Estaturik ez duten nazioetara, eta ikus dezagun zer nolako errealitatea aurki daitekeen eta zein den kulturari dagokion gai honi buruz Estatu nazioarekin bat egiten ez duten beste era honetako nazionalismoek erakutsitako jarrera, eta oraintxe bertan airean utzitako galderak berebiziko pisua hartuko duela konturatuko gara. Hasteko, diogun ezen mugimendu nazionalistak izugarrizko kapital politikoa izango duela eskuartean, baldin eta berak ordezkatuko lukeen kultur taldearen errealitateaz nolabaiteko gizarte mailako sinestea edota uste osoa zabaltzen badu.
‎Honen zergatia oso sinplea da: edonolako kultur nortasun bereziak aurrez aurre egiten du kultur identitate orokorraren kontra, eta hau Estatuarentzako izugarrizko zama politikoa izan daiteke, kolokan jartzen baitu beraren oinarri legitimatzailearen logika:
‎Oro har, honen guztiaren garrantzia honetan datzala esan daiteke: ...–Grand Maître?,. Conseil de l' Université?,. Inspecteurs généraux?, etab.) zehaztu ziren, eta, baita funtzionamendu arauak eta ikasketa planak ere, uniformizazioa nagusitu zelarik (egia da, oraintxe bertan aipatu dugunez, oinarrizko irakaskuntzaren zutabea kolokan geratu zela, baina, edozein eratan, sistemaren koadro instituzionalaren barruan sartu izateak, lehenengo irakaskuntzaren gai honek Estatuarentzako zuen garrantzia adierazten du). Azken finean, Estatua arkitekto handiaren moduan agertzen zaigu:
‎Irakasleek, esate baterako, ez zuten ezta titulurik ere behar (153 art.). Egoera honek zer pentsa sortzen du. Estatuaren sekularizazio nahiak ez zuen asmoen maila gainditzen, neurri handi batean bederen, eta egoera honek Estatu liberalaren eta Elizaren arteko tentsioa kistatzeko bidean jarri zuen, ondo asko dakigun bezala.
‎Horretarako, Estatuaren inpregnazioa gauza zedin, gorputz zentral horrek beharrezko besoak sortu zituen, modu honetan Estatuaren presentzia ziurtatu ahal izateko: adibidez, probintzia bakoitzean. Subdelegado de Fomento?
‎zela ziurtatuz. Esandakoa gutxi ez bada ere, aipatutako atalaren barruan, espreski, irakaskuntzaren gobernuari zegokion agintari zibilen eskusartzeari buruzko titulu zehatza zegoen, modu honetan Estatuak bere nonahikotasuna biribilduz:
‎Inor ez da ausar  tzen airean dabilen mamua aipatzera, baina ez du luze iraun isiltasunak: " Eta hau estatu kolpe bat balitz. Eta gera hotsa ezarri izan balute?
‎Beraz, ez da hain harrigarria gure artean luzaro, bai teorian eta bai praktikan ere, gizarteari behin eta berriro azaldu beharra euskara, beste edozein hizkuntza bezala, kulturaren adierazpide egokia izan zitekeela, hau Estatuaren goiko mailetan, bai eta unibertsitateko irakasleen artean ere oso eztabaidagarria izaten baitzen, haren aurkako zapalkuntza justifikatu eta harekin aurrera segitzeko aitzakiatzat.
2001
‎Estatutua betearazteko gai izan ez diren EA eta EAJ alderdiek, nola adierazi dezakete lotsagorritu gabe marko politiko honetan estatuek onartu dutela euskaldunon edozein erabakia. Jakin badakite Frantziak eta Espainiak ez dutela gogo onez hartuko euren barruko herrien autodeterminazioa.
‎Garai hartan berean" Estatu terrorismoaren" sareek (GALek bereziki) eta sistema poilitikoaren barneko ustelkeria kasuek hedabideetan eduki zuten informazio oihartzun handia dugu horren erakusgarri. Hedabideak alderdi batera edo beste batera lerratu izanak edo hedabide batzuek alderdi batzuen aurka egoteak (El Mundo PSOEren aurka partikularzki) markatu zuten publizitate hori; halaz ere, legitimitatea kendu zion elementu honek Estatuari terrorismoaren aurkako borrokan.
2002
‎Estatua sortzeko gauza bagina kontuan hartu genuke hemen demografia aldetik aldaketa izugarria eman dela estatu hauek erraztu duten inmigrazioaren fenomenoaren bitartez. Estatuek inmigrazioa erabili dute beren nazionalismoa ezartzeko eta Euskal Herria desnazionalizatzeko, eta puntu hau ez da behar hainbat lantzen, beldurra ematen duelako agian, baina inmigrazioaren funtzio hau estatu totalitario horien osagarri bat da dimentsio nazional honi dagokionez.
2003
‎Alabaina, beste mugimendu bat sortu da honen aurkako erreakzioan, 2001eko irailaren 11az gero sendotuz eta areagotuz doana. Honek estatuen zentralismoari enfasia ematen dio, ezberdintasun etniko eta nazionalen aurkako enfasia, kanpoko eta barneko etsaiak oso presenteak dauzka. Mugimendu hau sostengatzen duten alderdi politikoak kontserbadoreak dira arlo ekonomikoan eta arlo politikoan, berriz, guztiz autoritarioak, AEBak buruan buru izaki.
‎Ondotxo dakite batzuek nola besteek une honetan Estatu Batuek gure alde honetan duten baza sendo bakarra Britainia Handia dela; eta gainerako guztian, lekuan lekuko agintari (txo) en gutizia. Ez dago bereziki inor aipatu beharrik.
‎Ez da hau Estatu Batuek bi mundu gerretan eta, beraz, XX. mendeko Europaren bilakaeran jokatu duten rola arakatzeko parada. Bai, ordea, egungo Europak bere arazoak konpontzeko erakutsi duen ezintasuna onartzekoa:
‎akordio horiek herrialde bakoitzeko parlamentarioen indarra eta autonomia mugatzen dituztenez, herri ordezkariak gobernuei kontuak eskatzera bultza nahi ditu. «Public Citizen»eko buru honek dioenez honek Estatu Batuetan zenbait fruitu itxaropentsu eman ditu, Bushen planen kontra bere alderdiko zenbait parlamentario oldartzerainokoak.
‎Jakizue beraz, Jainkoaren lehen manamenduak eragozten diola idolatria kristau orori. Mende bakoitzak baditu ordea bere idoloak eta, gure mende honek Estatua du bere idoloa. Ez zarete arauz nehoiz belaunikatuko Estatuaren aitzinean!
‎Europako Batasuna giza taldeen artean gertatzen ari diren birmoldaketa bat da, bat gehiago, errealitatera moldatzeko saialdietan, gizakion bizitzak planetan dituen aukera berriez eratua (teknologia, informazioa, garraioa...). Estatuek eta nazioarteko erakundeek aintzat hartu behar dituzte Giza Eskubideen Adierazpenean bildutako eskubide indibidualak —adierazpen askatasuna, manifestazioa eta informazioa— baina ez da haien erabilpena bermatzen duen erakunde bakar bat ere. Eta ez zaie lege indarra ematen une honetan Estatua eratua ez duten herrien talde eskubideei.
2004
‎Erreforma honek Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hiru hilabetera hartuko du indarra. Beraz, 2004ko urria arte ez da aplikatuko.
‎Bruselak SEPIren holding publiko pribaturako proiektua baztertu du. Lehenago ere Sestaoko beharginen etorkizuna nahikoa beltza bazen, atzerapauso berri honek estatu osoko ontziolak urtarrilaren 25ean amaituko den agonian utzi ditu. Heriotzaren zain.
2005
‎Ikuspegia da aldatzen dena, botila erdi hutsik edo erdi betea ote dagoen. Koldo Gorostiaga (Batasuna) eta Josu Erkoreka (EAJ) ados dira Konstituzioa deitu den itun hau estatuek egina dela eta estatuentzat, estaturik gabeko nazioen garapenerako behintzat ez dela egin. Alabaina, bakoitzak bere betaurrekoak daramatza eta Gorostiagak Euskal Herriarentzako hondamendia besterik ikusten ez duen tokian, Erkorekak orain arteko egoeran baino zirrikitu gehiago antzematen du naziogintzarako.
‎Estatua ahultzen ari dela esaterakoan, baina, nik esango nuke arlo batzutan hala dela, baina beste arlo batzuetan ez. Arlo errepresiboan, esate baterako, ikusi behar da Konstituzio honek estatuei zer nolako rola ematen dien eta, hain zuzen ere, Hagako Programaren azkeneko gailur horretan ikusi da. Beraz, estatuaren funtzioak aldatzen dira.
‎Koldo, Josuk lehen aipatu du Konstituzio honekin estatuek indarra galduko dutela eta neurri horretan euskaldunok naziogintzan aurrera egin ahal izango dugula. Zuk ukatu egiten duzu hori.
‎J. ERKOREKA. Horrekin esan nahi duzu Europa hau estatuen Europa dela, eta ezin zaiola eskatu Europari oraindik estatuan eskatu behar dena. Hori horrela da, duda barik, baina euskararen puntu hau garatzea da estatuari eskatu behar diogun horietakoa.
‎Frantziako Estatuan Europako Konstituzioaren Itunari ezezkoa ematen dioten partiduen argudio indartsuenetarikoa Bolkestein artezaraua da. 2004an aurkeztu zen Bolkestein artezaraua eta honi esker estatu bateko enpresak beste estatu bateko langileak kontratatu ahal izango ditu langilearen jatorrizko estatuaren legedia aplikatuz.
‎Action Aid erakundeak eskandaluzko datuak plazaratu ditu. Britainia Handiko Gobernuz Kanpoko Erakunde (GKE) honek estatu aberatsek herrialde txiroen garapenerako ematen dituzten diruak teoriazko beren hartzaileetara ez direla iristen erakutsi du. Kopuruak eta zehaztasunak edozein lotsarazteko modukoak dira.
‎Ikuspegi horri ekinez, Konstituzioak 149.1.8 artikuluan aipatu ditu arlo honetan estatuak dituen eskumenak: Honako gai hauek estatuaren eskumen esklusibokoak dira:
2006
‎nazioarteko emigrazioek 175 milioi lagun eraman dituzte beren etxeetatik atzerrira. Merkatu ekonomiak produkzio tresna guztiak askatu ditu, salbu eta eskulana, hau Estatuaren mende geratzen da eta. «Baina emigrazioaren bonba idatzi du Ramonetek ez da oraindik lehertu.
‎Correo Españolek eta Grupo Prensa Españolak (ABC taldea) bat egitetik sortu zen duela hiru urte Grupo Vocento. Bat egite honek Estatu Espainiarreko komunikabide multimedia garrantzitsuenetarikoa bihurtu du. Eguneroko prentsan liderra da, 3,5 milioi irakurle ditu egunero, Komunikabideen Ikerketa Orokorrak (EGM) uztailean plazaratu zuen ikerlanaren arabera.
‎Grupo Vocentok gizarte egoitza Madrilen du eta egoitza fiskala Bilbon. Talde hau Estatu Espainiarreko eguneroko prentsan liderra da, irakurle guztien %28, 1 du. Polancoren Grupo Prisaren aurretik dago.
‎Ildo beretik doa EvelynNakano Gleen en lana (1994). Aztertzaile honek Estatu Batuetako klase eta taldeetniko ezberdinetako emakumeen artean dauden ezberdintasunak eta hierarkiakazpimarratzen ditu.
2007
‎Lege hau estatu osoan aplikatuko da, zuzenbide zibil, foru zuzenbide edo zuzenbide bereziko arloetan autonomia erkidego eskudunek eman eta lehenespenez aplikatzekoa den arauketari kalterik egin gabe.
‎Europa Erromaren jarraipena da, baina Erroma Elizak transmititu dio Europari. Erromak Estatu Inperio izaten irakatsi dio Elizari; eta honek Estatuari Eliza izaten: anti Eliza bezala hain zuzen Eliza.
‎Halaber, Madrilek eskumen bat transferitzen duenean, eskumen honetan estatuak urte horretan gastatuko denari% 6,24 aplikatzen dio eta emaitza Kupotik deskontatu. Honela egiten da eskumena urtearen hasieratik gauzatzen bada EAEra.
‎Lehenengo Kupoan bezala bigarren honetan ere, gobernu zentralak oinarrizko urtean eskumen bat transferitzen badio EAEri, Kupotik, eskumen honetan estatuak egiten duen gastu orori% 6,24a aplikatuz ateratzen den diru kopurua kenduko da, eta alderantziz, EAEk eskumen bat gobernu zentralari transferitzen badio. Gainontzeko urteren bat denean, transferituko den eskumenean administrazio zentralak, urte horretan, gastatu behar duenari egozpen indizea aplikatuko zaio eta emaitza Kupotik deskontatuko da.
‎Barne doikuntza, aldiz, lehen bezala egiten jarraituko da. Izan ere, hidrokarburoen kasuan, estatu osoan bildutakoaren% 1,700 ogasun zentralari itzuliko zaio Bizkaian bere kontsumoari dagokiona baino gehiago biltzen baita; orotara EAEn ekoizkin honetan estatu osokoaren% 6,560 kontsumituko da eta% 8,260 bildu; hortik fluxu hau EAEerentzat negatiboa izaterena. Tabakoaren kasuan ere zerga garbiketa burutuko da.
‎Halaber, bost urtetako denboraldi honetan estatuak Nafarroari eskumen bat uzten badio, ekarpenetik deskontatuko da. Horretarako kontutan hartuko da zenbateko gastua egiten duen estatuak eskumen horretan, baina estatu osoan, eta gero, Nafarroako egozpen indizea aplikatuz, deskontatu behar den kopurua aterako da eta berau Ekarpen likidotik kendu, Ekarpen likido berria lortuz.
‎Ekarpena kalkulatzeko oinarrizko urtetzat 2000 hartu zen. Beraz, urte honetako Estatuko aurrekontuaren gastuak kontutan hartuko dira eta Kupoa edo Ekarpena honela da:
‎Jakina, estatuak Nafarroari eskumen berri bat uzten badio, Ekarpen honetatik eskumen honetan estatu mailan egiten den gastuaren% 1,6a kenduko da. Eta alderantziz, Nafarroak estatuari eskumenaren bat pasatzen badio.
‎Gainera, edozein unetan erreskate osoa edo partziala egiteko aukera ematen du, inbertitzaileari zigorrik jarri gabe, eta heriotza gertatuz gero ondarea oinordekoei transmititzeko bermea du. Produktu hau Estatu Batuetatik dator, duela hamar urte merkaturatu zen eta 2006an 13.000 milioi dolar saldu ziren. Arrakasta horrek eta gure herrialdean horrelako produkturik ez egoteak eta AXAren' Erretiroaren Nazioarteko Azterlana' k ematen dituen datuek ekarri dute AXA Winterthur aseguru kontzeptu berri hori gure merkatuan jartzera.
2008
‎Interes elektorala dela medio gauza inportanteekin horrela jokatzea gatazka modu arinez konpondu nahi izatea da, oker dabil arazoa horrela konpontzea espero badu. Arazoak sustrai politikoak ditu eta euskal indar politikoek konpondu behar dute elkarrizketa bidez, herri honek Estatuarekin izan nahi duen harremana akordatu behar dute. Gatazkaren gakoa erabakitzeko eskubidea da.
‎Lege hau Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratzen denetik hiru hilabeteko epean, Gobernuak lan sozietateen inguruko lege proiektua bidaliko die Gorte Nagusiei; proiektu horretan, lan sozietate anonimoaren araubidea eguneratzeaz gain, erantzukizun mugatuko lan sozietatea arautuko da.
‎Botere iturri gisa hauteman? noski, kultura nazionalari esker, gizarte eredu zaharra, estatu dinastikoan oinarritua, gizarte molde nazionala bihurtu zen Mendebaldearen alde honetako estatu zaharretan. Iraultza horren baldintzetan estatu dinastikoaren oinarri etnikoa daukagu, eta oinarri horren jarraipen gisa nazio kultura modernoaren habeak jasoko dira, estatuaren jabe izateko zoria izan duten herrialdeetan.
‎Egitasmo hau estatu osoan onetsitako lehena izan da. Beraz, laguntza mota hauek estatuan finkatu diren lehenengo erkidegoetako bat izan gara, eta 2008 urtetik aurrera guztiz eraginkorrak izango dira.
‎Gerra garaian inork ez zuenez% 3an dirurik lagatzen,% 6an onartu behar izan zuen udalak290 1802an, Konbentzio Gerraren garaian Aranguren jaunak% 5 eta 6an utzitako 68.250 errealen korrituak,% 4ra jaisten saiatu zen udala291 Zorra kitatzea, beraz, lehenbiziko erronka bihurtu zen udalarentzat, zeren«? Espainia mailan zor hau estatuak onartu zuen baina Gipuzkoko kasuan, Probintzia Exentoetan bezalaxe, Probintziak eskuratu behar izan zuen. Probintziak ez zeukan ahalmenik ordainarazteko(?) Espainian ez bezala, zerga ez zen kontsolidatu, herri bakoitzak bere gain hartu behar izan zuen» (Uriarte, 1998:
‎Inguru honetako estatuek, Elizaren tradizio onomastikoari jarraituz, gizonezkoen eta emakumezkoen izenak legez bereizi dituzte. Generoen arteko nahasketa ekidin behar da.
‎Irudia: CONSUMER EROSKI Neurri berri hau Estatu Batuetan sartzeko bisaturik behar ez duten herritarrei aplikatuko zaie, Mendebaldeko Europako gehiengoei, Australia, Brunei, Japonia, Zeelanda Berria eta Singapurrekin batera. Gainera, Estatu Batuek akordioak sinatu dituzte beste zortzi herrialderekin —besteak beste, Txekiar Errepublika, Hungaria eta Hego Korea—, eta horrek bisatuaren eskaera kentzeko bidean jarri ditu.
‎CONGDEren arabera, emisioak murrizteko akordioa “ez da nahikoa, noski”, egungo poluzio indizeak direla eta. “Izan ere, oraingo honetan Estatu Batuak batu badira ere, 2020rako emisioak %25etik %40ra murriztearen aldeko Kiotoko Protokoloa baino atzerago dago. Neurri hori, gainera, Txinako eta Indiako makilarekin ere topatu da, eta akordio honen aurka ez daudela iragarri dute, eta zalantzan jarri dute”.
2009
‎Hurrengo asteetan herrialde honetarako Estatu bat eraiki nahi duten indar politiko, sozial eta sindikalekin azterketa politikoaren kontraste dinamika bat hasiko duela adierazi du gaur Arnaldo Otegik.
‎Bisita eta erabiltzaile bakarren datuak ere bikoiztu zituen, Nielsen netrantings enpresak emandako datuen arabera. Enpresa honek Estatuko web gune nagusien datuak neurtzen ditu.Guztira, orrialde ikusi kopurua 654.941 izan ziren. Erdia online emaitzak kontsultatzeko izan ziren.
‎Nines Maestro Iniciativa Internacionalistako bosgarren zerrendaburuak adierazi duenez, baliogabetze eskaera honek Estatuaren histeria agerian utzi du, izan ere, ez dute nahi ahoa estalita ez dutenek herri honetan zer gertatzen den kontatzea.
‎De la Vegak eta Trinidad Jimenezek, Osasun eta Gizarte Politikako ministroak, elkarrekin eskaini dute prentsaurrekoa. Ministroak birusaren inguruan mintzatu da eta gripe honengatik estatu espainolean 2 pertsona zendu eta 969 lagun kontagiatu direla, horietatik 8 egoera larrian daude, gogorarazi du Jimenezek.
‎Nik hori oraindik guztiz lortu denik ez nuke esango; izan ere, bai Euskadin baita Katalunian ere horrela funtzionatu bada ere, Memoria Historikoaren Legearen tratamendu publikoa gauza pribatua balitz bezala tratatua izanda. Beraz, lehenik eta behin egonkortu behar dena da hau estatu arazo bat bada, administrazio publikoa eta erantzukizun publikoa eskatzen duen zerbait dela. Gerojarduera politikoa diseinatzen da eta politikan nik uste dut lehen aipatu ditugunblokeak ere modu zorrotzean diseinatu behar direla.
‎Estatu guztietan. Europar Batasunean ere? garrantzi handikotzat jotzen da gai hau estatuen ekonomia etorkizuna orientatzeko orduan.
‎Ildo berean, hilabete bat geroago 1847ko uztailaren 12ko Isabel II.aren Errege Agindua7 eta 1848ko apirilaren 7ko Errege Dekretua etorri ziren. Azken honetan Estatuarenak ziren ermita, santutegi eta kofradien ondareen salmenta arautzen zen:
‎Urteari aurre egiteko errenta finkoa Altxor Publikoak 87.000 milioi euroko bonuak eta Estatuko Obligazioak jaulkiko ditu 2009an. Hala, Altxorraren balioetan inbertitzeko aukera bat aurkezten da, une honetan Estatuaren Letrek eskaintzen dutena baino errentagarritasun handiagoa nahi dutenentzat. Altxor Publikoak enkanteak egingo ditu hilero; Bonuetakoak, berriz, hileko lehen ostegunean.
‎Iritzi publikoaren sistema bat behar dugu. Momentu honetan Estatuko komunikabideek menperatzen dute hemengo espazio publikoa. Eta azkenik:
‎Ondorioz, Euskal Herriak parez pare dauzka irekita ateak fase politiko berri baten baitan independentzia posible egin dezakeen aldaketa gauzatzeko. Ondo baino hobeto irakurri dute egoera hau estatu biek, bereziki estatu espainiarrak eta gobernuan dagoen PSOEk. Herri hau behin betikoz bere kabuz ibiltzen hasi eta askatasuneraino iritsiko den beldurrez, motzetik eta behar diren bide guztiak erabiliz, mugimendu independentista deus ezteko estrategia politiko eta militarra garatzen dihardute.
2010
‎Galeriakoak, konforme ez zeudenez, auzia epaitegietara eraman zuten, eta Erresuma Batuko epaileek arrazoia eman zieten. Auziak ibilbidea jarraitu du Europako Kontseilura iritsi arte, eta azken honek estatuari edo aduanako zerga biltzaileei eman die arrazoia.
‎Erreforma honen bidez Estatuko egitura handiak ukitu gabe Estatu azpiko instituzio guztiak berrantolatu nahi ditu Sarkozyk. Lege berriaren bitartez, birzentralizatzeko joera azkartu nahi dute Frantzian, botere guneak herritarrengandik urrunduko direlarik.
‎25 pertsona hil dira azken asteburu honetan Estatuko errepideetan izan diren 23 istripuetan. Horrela, aurtengo itzulera operazioan,   iazkoan baino 16 pertsona gehiago hil dira.
‎Horregatik, lehentasun nagusia indarrak batzea da, independentziaren aldeko gehiengoak biltzea: . Herri hau Estatu izango da jendeak nahi baldin badu. Jendeak nahi ez badu, ez da izango.
‎Artikuluaren bukaeran Benjaminek jakinarazi zuen ideologia militarista hau Estatua ahulduz joaten zela. Panegirikogile belizistak, klase menperatzailearen gerraren ingeniariak?
‎Ildo horretan,, beti izan garena berreskuratu behar dugu?, azpimarratu du Mendinuetak. . Hau da, herri mugimendu bat gara, herri honek estaturik ez duenez, herritik sortzen den eskola horrek etorkizuneko ume euskaldunak hezi ahal izateko. Eta etorkizunean ere antzeko zerbaiti eutsi egin behar diogu, independentzia horri eutsi behar zaio.
‎Konbentzio honetako estatu alderdiek,
‎2.Konbentzio hau ez da aplikatuko konbentzio honetako estatu alderdi batek egiten dituen bereizketa, bazterketa, murrizketa edo lehenespenei begira, herritarren eta herritar ez direnen artean.
‎Protokolo honetako estatu alderdiek,
‎Ituneko estatu alderdi orok, protokolo honen alderdi egiten denean, aitortzen du Komitearen eskumena, estatu horren jurisdikzioaren mende dauden gizabanakoen komunikazioak jaso eta kontuan hartzeko, gizabanako horiek biktimak direla alegatzen dutenean, estatu alderdi horrek itunean aipatutako eskubideetarik edozein urratzeagatik.Komiteak ez du jasoko protokolo honetako estatu alderdi ez diren estatuen inolako komunikaziorik, nahiz eta estatu horiek ituneko estatu alderdiak izan.
‎1.Protokolo honetako estatu alderdi orok zuzenketak proposatu eta, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita, gordailutu ere ahal izango ditu horiek.Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko dizkie protokolo honetako estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamenak aztertu eta horien inguru...
‎1.Protokolo honetako estatu alderdi orok zuzenketak proposatu eta, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita, gordailutu ere ahal izango ditu horiek.Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko dizkie protokolo honetako estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamenak aztertu eta horien inguruko botazioa egiteko.Estatu alderdietarik, gutxienez, heren batek konferentziaren alde egiten badu, idazkari nagusiak deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.Konferentzian izan eta boto emaile diren estatu alderdien gehiengoarekin...
‎2.Zuzenketa horiek indarrean jarriko dira, Nazio Batuetako Biltzar Orokorrak onetsi eta protokolo honetako estatu alderdietarik bi hereneko gehiengoak onartzen dituenean, euren konstituzio prozedurekin bat etorriz.
‎Itun honetako estatu alderdiek,
‎3.Itun honetako estatu alderdiek, baita autonomoak ez diren lurraldeak eta zainpeko lurraldeak administratzeko ardura dutenek ere, sustatuko dute determinazio askerako eskubidearen egikaritza, eta eskubide hori errespetatuko dute, Nazio Batuen Gutuneko xedapenekin bat etorriz.
‎1.Itun honetako estatu alderdi bakoitzaren konpromisoa da neurri, batik bat, ekonomikoak eta teknikoak hartzea, alde bakarrez nahiz nazioarteko laguntzaren eta lankidetzaren bidez, euren baliabideen arabera ahal duten neurriraino, arian arian lortzeko, egoki diren bide guztiak baliatuz, bai eta, bereziki, legegintzazko neurriak harturik ere, hemen aitortutako eskubideen erabateko eragingarritasuna....
‎2.Itun honetako estatu alderdiek konpromisoa hartzen dute, bertan aipatutako eskubideen egikaritza bermatzeko, inolako bereizkeriarik gabe, arraza, larru kolorea, sexua, hizkuntza, erlijioa, politikako edo bestelako iritzia, jatorri nazionala edo gizarte jatorria, ekonomia maila, jaiotza edo beste edozein gizarte ezaugarri dela bide.
‎Itun honetako estatu alderdiek konpromisoa hartzen dute, gizon eta emakumeek itun honetako ekonomia, gizarte eta kultura eskubide guztiak berdintasunez izango dituztela ziurtatzeko.
‎Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute, itun honekin bat etorriz bermatutako eskubideak zein izan eta eskubideok egikaritzean, estatu batek horiei begira egin ditzakeen murrizketa bakarrak legeek ezarritakoak direla, betiere, hori eskubideon izaerarekin bateragarria bada eta horren xede bakarra gizarte demokratiko baten ongizate orokorra sustatzea bada.
‎1.Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute lan egiteko eskubidea, horrek bere baitara biltzen duela pertsona orok duen eskubidea, bizimodua ateratzeko aukera izateko, askatasunez aukeratu edo onartutako lanaren bidez, eta neurri egokiak hartuko dituzte eskubide hori bermatzeko.
‎2.Eskubide horren erabateko eragingarritasuna lortzeko itun honetako estatu alderdi bakoitzak hartu dituen neurrien artean izan dira, orientazio eta prestakuntza tekniko profesionala, ekonomia, gizarte eta kultura garapen iraunkorra lortzera bideratutako programa, arau eta tekniken prestaketa eta erabatekoa nahiz produktiboa den okupazioa, denak ere gizakiaren askatasun politiko eta ekonomikoak bermatzen dituzten baldintzen mende izango direla.
‎Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute pertsona orok duen eskubidea, lan baldintza bidezko eta egokiak izateko; lan baldintza horiek pertsona guztiei ziurtatuko dizkiete:
‎1.Itun honetako estatu alderdiek konpromisoa hartzen dute, bermatzeko:
‎Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute pertsona orok Gizarte Segurantzarako duen eskubidea, bai eta gizarte asegururako ere.
‎Itun honetako estatu alderdiek hurrengoa aitortzen dute:
‎2.Eskubide horren erabateko eragingarritasuna ziurtatzeko, itun honetako estatu alderdiek hartu dituzten neurrien artean izango dira beharrezkoak direnak:
‎1.Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute pertsona orok hezkuntzarako duen eskubidea.Adostu dute hezkuntza bideratu behar dela gizakien nortasuna eta gizakiaren duintasunaren zentzua erabat garatzera, eta hezkuntzak indartu behar duela giza eskubideen eta oinarrizko askatasunen errespetua.Orobat, adostu dute hezkuntzak pertsona guztiak gaitu behar dituela, eragingarritasunez parte hartzeko gizarte aske bat...
‎2.Itun honetako estatu alderdiek hurrengoa aitortzen dute, eskubide horren erabateko egikaritza lortzeko helburuarekin:
‎3.Itun honetako estatu alderdiek konpromisoa hartzen dute gurasoen eta, hala denean, legearen araberako tutoreen askatasuna errespetatzeko, dela euren seme alaba edo tutoretzapekoei begira eskolak aukeratzeko, agintari publikoek sortutakoez landa, betiere, eskola horiek betetzen badituzte estatuak irakaskuntza arloan ezarri edo onetsitako gutxieneko arauak, dela euren seme alabek edo tutoretzapekoek euren pentsa...
‎Itun honetako estatu alderdi guztiek, itun horren alderdi egiteko unean, ezin izan badute ezarri euren metropoli lurraldean edo euren jurisdikziopeko beste lurralde batzuetan lehen irakaskuntza nahitaez eta dohainik, konpromisoa hartzen dute, bi urteko epean ekintza plan zehaztua egin eta onartzeko, denentzat nahitaezko eta dohaineko irakaskuntzaren printzipioa arian arian aplika dadin, planean finkatutako urt...
‎1.Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute pertsona ororen eskubidea:
‎2.Eskubide horren erabateko egikaritza ziurtatzeko, itun honetako estatu alderdiek hartu dituzten neurrien artean izango dira beharrezkoak direnak zientzia eta kultura kontserbatu, garatu eta hedatzeko.
‎3.Itun honetako estatu alderdiek konpromisoa hartzen dute, ikerketa zientifikorako eta sormen jarduerarako behar den askatasuna errespetatzeko.
‎4.Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dituzte, nazioarteko lankidetza eta harremanak suspertu eta garatzearen ondorioz sortzen diren onurak zientzia eta kultura esparruetan.
‎1.Itun honetako estatu alderdiek txostenak aurkezteko konpromisoa hartzen dute, ituneko zati honekin bat etorriz, hartu dituzten neurrien inguruan, eta izandako aurrerapenen inguruan, bertan aitortutako eskubideen errespetua ziurtatzeko helburuarekin.
‎b) Nazio Batuetako idazkari nagusiak erakunde espezializatuei ere helaraziko dizkie itun honetako estatu alderdiek bidalitako txostenen edo horien kasuan kasuko zatien kopiak, betiere, estatu alderdi horiek erakunde espezializatu horietako kide ere badira, eta txosten edo txosten zati horiek halako erakundeen eskumeneko gaiekin zerikusia badute, erakunde horien eratze agiriekin bat etorriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
honetako 117 (0,77)
hau 61 (0,40)
honetan 52 (0,34)
honek 38 (0,25)
honen 21 (0,14)
honi 6 (0,04)
Hau 4 (0,03)
honen arabera 3 (0,02)
honetarako 3 (0,02)
huntan 3 (0,02)
Honek 2 (0,01)
honen bidez 2 (0,01)
honetara 2 (0,01)
honekin 1 (0,01)
honen aurrean 1 (0,01)
honen gainean 1 (0,01)
honengatik 1 (0,01)
honetatik 1 (0,01)
honi buruz 1 (0,01)
honi esker 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau estatu alderdi 128 (0,84)
hau estatu batu 27 (0,18)
hau estatu guzti 11 (0,07)
hau estatu bat 5 (0,03)
hau estatu kolpe 5 (0,03)
hau estatu maila 4 (0,03)
hau estatu aldizkari 3 (0,02)
hau estatu espainiar 3 (0,02)
hau estatu espainol 3 (0,02)
hau estatu moderno 3 (0,02)
hau estatu oso 3 (0,02)
hau estatu ukan 3 (0,02)
hau estatu arazo 2 (0,01)
hau estatu aurrekontu 2 (0,01)
hau estatu bera 2 (0,01)
hau estatu botere 2 (0,01)
hau estatu demokratiko 2 (0,01)
hau estatu egin 2 (0,01)
hau estatu egitura 2 (0,01)
hau estatu ekonomia 2 (0,01)
hau estatu erlijio 2 (0,01)
hau estatu ez 2 (0,01)
hau estatu gaindiko 2 (0,01)
hau estatu kide 2 (0,01)
hau estatu lurralde 2 (0,01)
hau estatu onartu 2 (0,01)
hau estatu osoko 2 (0,01)
hau estatu aberats 1 (0,01)
hau estatu agenda 1 (0,01)
hau estatu aholkatu 1 (0,01)
hau estatu ahuldu 1 (0,01)
hau estatu ari 1 (0,01)
hau estatu asmo 1 (0,01)
hau estatu bada 1 (0,01)
hau estatu bakoitz 1 (0,01)
hau estatu banakako 1 (0,01)
hau estatu behartu 1 (0,01)
hau estatu berme 1 (0,01)
hau estatu berri 1 (0,01)
hau estatu bi 1 (0,01)
hau estatu biktima 1 (0,01)
hau estatu birfundazio 1 (0,01)
hau estatu biztanleria 1 (0,01)
hau estatu egintza 1 (0,01)
hau estatu elektrika 1 (0,01)
hau estatu eliza 1 (0,01)
hau estatu eman 1 (0,01)
hau estatu erabili 1 (0,01)
hau estatu erakunde 1 (0,01)
hau estatu eratu 1 (0,01)
hau estatu errepide 1 (0,01)
hau estatu eskuma 1 (0,01)
hau estatu estatu 1 (0,01)
hau estatu Europa 1 (0,01)
hau estatu euskaldun 1 (0,01)
hau estatu ezarri 1 (0,01)
hau estatu federatu 1 (0,01)
hau estatu frantses 1 (0,01)
hau estatu frantziar 1 (0,01)
hau estatu garatu 1 (0,01)
hau estatu gastu 1 (0,01)
hau estatu gehien 1 (0,01)
hau estatu geratu 1 (0,01)
hau estatu gizabanako 1 (0,01)
hau estatu goiko 1 (0,01)
hau estatu handi 1 (0,01)
hau estatu hauek 1 (0,01)
hau estatu hirugarren 1 (0,01)
hau estatu histeria 1 (0,01)
hau estatu identifikazio 1 (0,01)
hau estatu indar 1 (0,01)
hau estatu isla 1 (0,01)
hau estatu islamiko 1 (0,01)
hau estatu izugarrizko 1 (0,01)
hau estatu jo 1 (0,01)
hau estatu kapitalista 1 (0,01)
hau estatu klasiko 1 (0,01)
hau estatu kolokan 1 (0,01)
hau estatu komunikabide 1 (0,01)
hau estatu lagundu 1 (0,01)
hau estatu lege 1 (0,01)
hau estatu letra 1 (0,01)
hau estatu liberal 1 (0,01)
hau estatu lur 1 (0,01)
hau estatu mekanismo 1 (0,01)
hau estatu mugapen 1 (0,01)
hau estatu Nafarroa 1 (0,01)
hau estatu nazio 1 (0,01)
hau estatu negoziatu 1 (0,01)
hau estatu neutral 1 (0,01)
hau estatu ohiko 1 (0,01)
hau estatu onura 1 (0,01)
hau estatu pila 1 (0,01)
hau estatu presentzia 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia