Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 470

2011
‎3 pausoa. Zure herrian transformazio zentro aurrefabrikatu bat instalatzeko egiten ari diren obra bat aurkitu, eta jabeari eskatu, muntatzen ari diren bitartean, bisita tekniko bat egiteko (instala­zioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaia egiten duen instalazio enpresarekin hitz egin, bisita eguna eta, ordua zehaztu, praktikaren helburua eta obran egin beharreko lana, ikasleen izenak, irakasle arduradunaren izenak... agertzen diren txostena eman obrako nagusiari). Obrara egindako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎Lotura instalazio elektrikoan, kontadoreen zentralizazioari dagokion zatian, tarifa elektrikoei eta neurketa aparatuei buruz hitz egingo dugu. Izan ere, zuzeneko eragina dute instalazioaren zati horren planifikazioan eta neurrietan, eta garrantzi handia hartu dute, 2009ko uztailaz geroztik, tarifa elektrikoak desagertu eta, betiko kontadore mekanikoen ordez, kontadore elektroniko berriak agertu zirenetik.
‎1 taldea. Ikastetxeko administrazioekin hitz egin, eta eskatu azken sei hilabeteetan jasotako energia elektrikoaren ordainagiriak. Kontagailuak dauden gelara joan.
‎2 taldea. Eskatu inguruko industria enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎3 taldea. Eskatu inguruko zerbitzu enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin; praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎4 taldea. Eskatu inguruko saltoki txiki bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren ardura­dunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎30 artikulua. Gutxiengo etniko edo erlijiosoek haien printzipio kultural edo erlijiosoen arabera bizitzeko eta haien hizkuntza hitz egiteko duten eskubidea aitortzen du.
‎Mota horretako hainbat zerbitzu mota daude, besteak beste, haur etxeak, ludotekak, landa eremuko hezkuntza zerbitzuak, haur eta adinekoentzako topaketa zentroak? Horiei buruz Haur Hezkuntzaren Didaktika moduluan hitz egingo dugu.
‎Haurtzaroari buruz hitz egiten dugunean, argi daukagu haurrei buruz ari garela, baina, lehenengo hurbilketa horretatik haraindi, zalantzak sortzen zaizkigu: zer adinetarainokoa da etapa hori?
‎Haurren alde lan egiten duten beste gobernu erakunde batzuk dira OMEP, UIP edo IIN. Jarraian hitz egingo dugu horiei guztiei buruz.
‎–Opor luzeak hartu ditu?,. Bidaia luze batean daude?,. Gaixo dago ospitalean?, edo, besterik gabe, ezer ez esatea, eta hazi arte itxarotea. Baina, egia esan, hobe da argi eta lehenbailehen hitz egitea gertatutako heriotzari buruz, heriotzaren inguruko termino nahasgarriak saihestuz eta gertakariaren atzeraezintasuna nabarmenduz.
‎Komeni da hezitzaileak beste haurrei azaltzea zergatik falta den haien gelakidea, eta heriotzaz hitz egitea hura itzuli baino lehen. Berriro eskolara itzultzen denean, haurraren hezitzaileak berehala transmititu behar dio bere laguntza eta gela guztiarena, haren sentimenduei babesa eman behar die, eta gelan jolastera eta haren bizitza normalizatzera bultzatu behar du.
‎3.3 jardueraRol jokoa: ...itzuli delako etxera, eta eskolan uzten den bakoitzean negar egiten duelako.Bikote bakoitzak gai horietako bat hautatu behar du, eta elkarrizketarako gidoia prestatu.Gelan, zenbait elkarrizketa motaren rol jokoak egin behar dituzue; pertsona batek hezitzailearen papera egingo du, eta beste bik haurraren amarena eta aitarena.Gainerako gelakideek elkarrizketa ikusiko dute, eta, amaieran, horri buruz hitz egin behar duzue talde handian.GarapenaOrdubeteko saio bat erabil liteke elkarrizketa prestatzeko, eta beste bat rol jokoak egiteko eta eztabaidatzeko.3.4 jardueraFilma: El milagro de Candeal (Candealgo miraria) AzalpenaEl milagro de Candeal (Candealgo miraria) film dokumentala ikustean datza.
‎Bere buruari eta bere familiari buruz hitz egitea saihesten du 20
‎Mapa familiarra pertsonak berak eraikitzen du, bere etxebizitzaren plano baten bidez. Plano horretan zehaztu du zein diren denentzako guneak, norena den etxeko gela bakoitza, zer lekutan hitz egin eta eztabaidatzen den gauza garrantzitsuez, non ikasten den, non bilatzen den babesa?
‎Hori dela eta, elkarrizketa horietan ez dira jorratu behar gai gatazkatsuagoak, esaterako, ama bat ez dagoela gustura janariarekin edo hezitzaile jakin batek ematen duen zaintzarekin, edo haurrari hozka egin diotela aste honetan, bigarren aldiz. Egoera horietan, hezitzaileak amari proposatu behar dio gai horretaz beste une batean hitz egitea, beharrezko pribatutasun baldintzak betetzen direnean, eta une egokia bilatu du dagozkion azalpenak emateko.
‎Informazio hori idatziz laburbildu da, gidoi batean. Gainera, kalkulatu behar da horretaz guztiaz lasai hitz egiteko denbora eman behar duela adostutako denboran (iraupena 45 minutu eta ordubete artekoa izan ohi da, gutxi gorabehera).
‎Familia gai baldin bada gune hori sortzeko, errazagoa da arrisku egoerak prebenitzea, hala nola eskola jazarpena edo sexu gehiegikeriak. Gurasoekin lasai hitz egiten duten haurrek denbora gutxiagoan ezkutatzen dituzte gehiegikeria egoerak.
‎eredua aplikatu nahi badu, koherentziarik gabeko heziketa emango dute; horrek desorientatu egingo ditu haurrak, eta eragin negatiboa izango du haiengan. Garrantzitsua da bikoteak hitz egitea eta seme alabak nola hezi nahi dituzten elkarrekin erabakitzea, irizpide batzuk hartzea, eta beti berdin aplikatzea.
‎Gurasoek hezkuntza zentroan duten parte hartzeari eta esku hartzeari buruz hitz egitean, ezin dugu alde batera utzi zenbait zentrok praktikan jarri duten esperientzia; hor, gurasoen parte hartzea ez ezik, komunitate osoarena ere lortzen da.
‎Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. ...bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. ...rekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Batzarren libreta. Batzarretan, adingabeek hezitzaileekin hitz egiten dute. Libretak akta gisa balio du, eta, astero, adingabe bakoitzaren ebaluazioa erregistratzen da.
‎Ez zaio gustatzen bera ukitzea, hezitzaileak egiten dizkion laztanen aurrean estu agertzen da, eta, oro har, uko egiten dio edozein pertsona heldurekin kontaktua izateari; halakoetan, defentsa erreakzioak izaten ditu. Gaur, Inguruneko eskolan, mutilen eta nesken arteko desberdintasun fisikoei buruz aritzean, lehenengo aldiz hitz egin du. Bikain izendatu ditu organo genitalak, eta bere adinari ez dagozkion sexu datuak azaldu ditu.
‎Bilera horietan, familiak egin dituen aurrerapausoak azaltzen dira, jarri zaion lan planari dagokionez, dela adingabea sartu den unean, dela lehenago, jasaten ari zen arrisku egoera zela eta). Esaterako, gai hauei buruz hitz egiten da: familiak bizitzeko egoera onean dagoen etxebizitza iraunkor bat eskuratu ote duen, lanik ba ote duten, nola doan toxikoen kontsumoa (hori bada kasua)?, eta ildo horretatik egindako aurrerapausoak edo atzerapausoak ebaluatzen dira.
‎Adingabeari buruzko gaiez ere hitz egiten da, besteak beste, haren bilakaera, nola egokitu den zentrora edo nola gizarteratu den eskolan, haren izaera, arazoak?
‎Haurrak familian izaten ditu bere lehenengo lorpenak, eta han sendotzen ditu ohitura nagusiak: ibiltzea, hitz egitea, janztea, obeditzea, jatea, esfinterrak kontrolatzea, itxura eta higienea zaintzea, ongia eta gaizkia bereiztea. Hau da, autonomia lortzen hasten da, eta horrek aukera ematen dio izaki independente bihurtzeko.
‎C motako suteen kasuan, eta babesari buruz hitz egin aurretik, gogoeta batzuk egin behar dira:
‎a) arnesak; b) armazoidun betaurrekoak; c) segurtasun kaskoak; d) pomadak; e) azpantarrak.43 Bilatu liburuan jaso ez diren seinale batzuk. Aurkeztu taldeari, eta adierazi zer seinale mota den eta zertarako erabiltzen den.44 Antolatu hitzaldi bat, eta hitz egin esaldi honi buruz: –Langileek prebentzio arloari buruzko informazio teoriko eta praktiko nahikoa eta egokia jasotzeko eskubidea izango dute?. 45 Langile bat zentro mediko batera joan da esku ariketak egiteko, eta hala, istripu baten ondoren galdutako mugikortasuna berreskuratzeko.
‎1 Aurreko orrialdeko albisteak larrialdi egoera baten simulazioaren arrakastaz hitz egiten du. Istripu bat egiaz gertatzen denean nola jokatu behar genukeen jakiteko entrenamendua da.
‎Kasu askotan, langileak bere zereginarekiko interesa galtzen du, aspertu egiten da eta ez du arreta egokia jartzen. Lanean pozik ez egoteaz hitz egiten da orduan.
‎9 Alfontsok mailu pneumatiko batekin lan egiten du duela hamar urtetik.Gizon handia eta hiztuna da, eta lan egiten duenean ez du belarriak babesteko ekiporik erabiltzen, lankideekin hitz egin ahal izateko. Gainera, indartsua denez, ez ditu makina erabiltzeko denbora mugak errespetatzen. a) Deskribatu zer eragin mota jasan ditzakeen bere lanaren ondorioz. b) Hitz egin, arrazoiak emanez, Alfontsoren jarrerari buruz.
‎Orain arte, lan kondizioez eta haien eraginez, negatiboez nahiz positiboez, hitz egin dugu, baina zer kondizioak eragin diezagukete?
‎Langileen osasuna kaltetu dezaketen arrisku faktoreez hitz egin dugu dagoeneko.Kaltea bi kategoriatan sailkatuko dugu: lan istripua eta gaixotasun profesionala.Bi kalte mota horiez gainera, lanetik eratorritako beste kalte batzuk ere izan ditzakete langileek; adibidez, lanean pozik ez egotea, estresa eta neke profesionala.
‎arrisku faktorea, izan litezkeen ondorioak eta hartu behar diren prebentzio neurriak.8 Egin aztertutako prebentzio neurrien zerrenda bat. Proposatu besteren bat.9 Bilatu lantokiei buruzko 486/ 1997 ED, eta hitz egin husteko bide eta irteerek bete behar dituzten ezaugarri batzuei buruz.
‎–Iraupena. Zarata jarraituaz hitz egin dezakegu denboran konstante mantentzen denean. Gorabeheratsua izango da aldaketak baditu jardunaldian zehar.
‎Horren ondorioz, langileek entzumena babesteko gailuak erabili behar dituzte, zarataren eragina murrizten baitute. Lanaldian zehar elkarrekin hitz egiteko ohitura dute langileek, eta hori dela eta, belarrietako bat babesik gabe uzten dute, elkarri entzun ahal izateko.Urteko mediku azterketan, langile batek entzumena galdu duela hauteman da, eta enpresak ikerketa abiarazi du, prebentzio ekintzetan akatsak hautemateko.
‎Zer ondorio negatibo ditu argiztapen txarrak? Esan zer ondorio onuragarri dituen argi naturalak, eta hitz egin horretaz ikaskideekin.
‎Tanten bidez gaixotasunik ez kusatzeko babes neurriekin, 5 mikrako diametrotik gorako tanten bidez hedatzen diren gaixotasun kutsakorrak saihesten dira. Eztul egitean, hitz egitean, doministiku egitean edo ziztatzeak, bronkoskopiak, xurgaketak eta antzeko osasun prozedurak egitean hedatzen dira tanta horiek.
‎Hori dela eta, laneko jarduera ahalik eta isilen egiten saiatu behar dugu: pazienteei eta bisitariei baxu hitz egiteko eskatu behar zaie, eta telebista, irratia eta gainerakoak ozen ez jartzeko.
‎Ospitaleko langileek ere saiatu behar dute ahalik eta zaratarik txikiena egiten: hitz egitean, batetik bestera mugitzean, lana egitean... Horretarako, gomazko oinetakoak, erabili eta botatzeko plastikozko materiala (lehen, metalezkoa izaten zen) eta abar erabili behar dira.
‎Odolera sartzeko bidea, gehienetan, azaleko edo mukosetako zauriak izaten dira: arnasaren bitartez, hitz egitean, eztula edo doministiku egitean, mikroorganismoak, spray, baten moduan sakabanatzen dira, eta, aerosol?
‎Odontologiako profesionalaren trebetasunetako batek izan behar du pazientea egoki tratatzea. Higienistak pazientearenganako enpatia izan behar du, horren larritasunak eta beldurrak ulertu behar ditu, eta horrelakoak gutxitzen saiatu behar du; odontologoa etorri bitartean, garrantzirik gabeko gaiei buruz edo, pazienteak hala nahi izanez gero, tratamenduari buruz hitz eginez.
‎Pazienteak esandakoa entzun ostean, hitz egiten hasiko gara; baina, hitz egiteko unean, erabiliko ditugun hitzak eta modua zainduko ditugu:
‎Pazienteak esandakoa entzun ostean, hitz egiten hasiko gara; baina, hitz egiteko unean, erabiliko ditugun hitzak eta modua zainduko ditugu:
‎Ez hitz egin arinegi, eta ondo ahoskatu. Tonu lasaigarria erabili.
‎Ahalik eta gutxiena hitz egin, hau da, gutxi baina egoki hitz egin. Ez moztu pazienteari hitz egiten ari denean.
‎Ahalik eta gutxiena hitz egin, hau da, gutxi baina egoki hitz egin. Ez moztu pazienteari hitz egiten ari denean.
‎Ahalik eta gutxiena hitz egin, hau da, gutxi baina egoki hitz egin. Ez moztu pazienteari hitz egiten ari denean.
‎Paziente bakoitzari onena izango balitz bezala hitz egin.
‎Hitzik gabeko keinu horiek informazio asko ematen diote pazienteari. Begietara ez begiratzea, irribarre negatibo bat eta bestelako urruntasun keinuen bidez, hitz egiteko erabili dugun esaldi egoki hori hondatuko dute.
‎Pazientea bere kezkak azaltzera animatu, hitz egiten ari denean moztu gabe.
‎Pazientea hitz egiten ari denean, keinu positiboak edo hitzak erabili, eta komunikazioarekin jarraitu dezan lagundu.
‎Aldizkako telefono deiek edo lankide bat sartzeagatik egindako etenaldiek urduritasun eta kezka giroa sortzen dute, bai pazientearengan, bai profesionalarengan (azken horrek presaka lan egingo duelako). Pazientearekin hitz egiten ari garela mozten badigute, etenaldi hori geroko uztea edo pazienteari barkamena eskatzea izango litzateke egokiena.
‎Jokamoldea. Pazientea agurtzeko, harekin hitz egiteko edo hari entzuteko modua. Errespetuz eta gizalegez tratatu behar da pazientea.
‎Biskositatea aipatzen denean bi magnitude desberdinez hitz egiten ari daiteke:
2012
‎Erritmo bizi eta alaia kontakturako eta elkarrizketarako aldeko jarrera duten pertsonekin lotzen da. Erritmo motelak edo modu monotonoan hitz egiteak ez dute elkarrizketarako gogoa hainbeste pizten. Kontuan hartu da lanean era guztietako pertsonekin aritu behar dugula harremanetan, eta, hortaz, komunikazio prozesuan zailtasun handia sor daiteke guretzat elkarrizketa erritmo gogaikarria duten pertsonekin hitz egin behar badugu.
‎Erritmo motelak edo modu monotonoan hitz egiteak ez dute elkarrizketarako gogoa hainbeste pizten. Kontuan hartu da lanean era guztietako pertsonekin aritu behar dugula harremanetan, eta, hortaz, komunikazio prozesuan zailtasun handia sor daiteke guretzat elkarrizketa erritmo gogaikarria duten pertsonekin hitz egin behar badugu.
‎a) Nagusitasuna. d) Tristura. b) Gutxiagotasuna. e) Beldurra. c) Poza. f) Garaipena. 11 Imajina ezazu taldeburu batek proiektu batean parte hartzen duten pertsona guztiei hitz egin behar diela jarraibideak emateko. Pertsona bakarrari begiratuz hitz egiten ari da. a) Nola sentituko da etengabeko begi kontaktua jasan behar izan duen langilea?
‎11 Imajina ezazu taldeburu batek proiektu batean parte hartzen duten pertsona guztiei hitz egin behar diela jarraibideak emateko. Pertsona bakarrari begiratuz hitz egiten ari da. a) Nola sentituko da etengabeko begi kontaktua jasan behar izan duen langilea, b) Nola sentituko dira besteak, begiratu ere ez diela egin ikusita?
‎b) Nola sentituko dira besteak, begiratu ere ez diela egin ikusita? 12 Oso ozen hitz egitea hezibide txarrekoa da, eta, gainera, igorlearen oso irudi negatiboa ematen du. Zergatik?
‎Itxura fisikoa pertsona erakargarri egiten duten edo, behintzat, horren itxura ematen dioten elementu jakin batzuk osatzen dute. Irudi osasuntsua, osasungarria, zaindua eta garbia eman behar da; jarrera egokia eduki behar da, garbi hitz egin, keinu gehiegirik ez egin, baietsi, irribarre egin, begirada egoki erabili, etab. Aurreko guztiak eragin handia du gure buruari buruz ematen dugun irudian.
‎6 Zer egin behar da norbait artatzen ari garela telefonoz deitzen badigute? 7 Zer aholku izan daitezke garrantzitsuak telefonoz hitz egiteko, abiadurari eta ahots bolumenari dagokienez? 8 Zergatik lehenetsi behar da zukako trataera?
‎Adierazitako orduan, Karmelek elkarrizketa hasi du, agurtuz, eta sortu zaizkion arazoak azaldu ditu, azkar, bulegoan mantso ibiliz. Pixkanaka, erritmoa azkartu du eta, azkenean, oso bizkor hitz egiten hasi da, informazio asko behar duelako lehenbailehen. Bilboko solaskideak ere azkar erantzuten saiatu dira, hitz egiteko txandak errespetatu gabe.
‎Pixkanaka, erritmoa azkartu du eta, azkenean, oso bizkor hitz egiten hasi da, informazio asko behar duelako lehenbailehen. Bilboko solaskideak ere azkar erantzuten saiatu dira, hitz egiteko txandak errespetatu gabe. Bozeramaileak grafikoak erakutsi ditu, azkar, webcamaren aurrean, informazioa ematen eta arazoa lehenbailehen konpontzen saiatzeko.
‎Hasteko, Karmele, arazoak azkar azaltzen hasi da?. Bideokonferentzietan, aurrez aurreko elkarrizketetan baino mantsoago hitz egin behar da. Solaskideak ez daude aurrez aurre.
‎Solaskideak ez daude aurrez aurre. Berez, kamera bati eta bozgorailu bati hitz egiten diete, eta, oso azkar jardunez gero, mezua distortsionatu egin daiteke. –
‎– Tonuak ere konstantea izan behar zuen, eta hark" pixkanaka erritmoa azkartu eta, azkenean, oso azkar hitz egin du?. –
‎– Solaskideek ez dituzte hitz egiteko txandak errespetatu. Horrek esan nahi du ez zeukatela argi nork hitz egin behar zuen une bakoitzean.
‎Solaskideek ez dituzte hitz egiteko txandak errespetatu. Horrek esan nahi du ez zeukatela argi nork hitz egin behar zuen une bakoitzean. –
‎20 Honako esaldi hauek boz pasiboan idatzita daude. Idatz itzazu boz aktiboan. a) Departamentuz aldatuak izan ziren denak. b) Salgaiak hitz eginda genuen bezala izaten dira bidaliak. c) Kontabilitate liburuak kontu ikuskariek berrikusiak izan ziren. d) Ekipo informatikoak enpresak eguneratuak izan ziren. 21 Idatz itzazu honako esaldi hauek laburrago eta zehatzago:
‎Beste batzuekin aurrez aurre hitz egiten dugunean, gure gorputz hizkuntzak, gure ahots tonuak eta gure aurpegierek esanahi handia eransten diote esaten dugunari. Posta elektronikoaren bitartez, mezuak pertsonaliza ditzakegu, emotikonoak erabiliz.
‎f) Foro batean sartu zara gai jakin bati buruz hitz egiteko.
‎Enplegatuarekin hitz egitea erabaki eta bere bulegora joateko esan dio, sukurtsalean dagoen zaratatik babesteko. Orduan, ahoz esan dio enpresan oso pozik daudela Uxuek agindu dizkioten zereginak bete dituen moduagatik.
‎Kodeketa: Jonek biek ulertzen duten kodean igorri du mezua, biek hitz egiten duten hizkuntzan, mezua ulertzea lortzeko.
‎Gure solaskidearentzat saria izaten da. Hortaz, zuhur erabili behar da gehiegi hitz egiteko joera duen jendearekin jarduten dugunean. Komunikazioaren etsaiak Gure zenbait jokabidek, batzuk kontzienteak izaten dira eta beste batzuk inkontzienteak?
‎Zein izango da kanalik egokiena? Soluzioa Mezuko gaia oso kontuzkoa denez gero, komenigarria da zuzenean taldearekin hitz egitea, gaizki ulerturik egon ez dadin. Galderak onartuko dira eta behar diren azalpenak emango dira, langileak lasaitzeko eta zer datorkien jakiteko.
‎Oro har, asko begiratzen duen jendeak onarpen maila handiagoa izaten du. Begirada ondo erabiliz hitz egiten denean, segurtasuna eta gogatzeko ahalmena adierazten da; baina gehiegizko begi kontaktuak etsaitasun sentsazioa ematen du, baita pertsona menderatzailea delako sentsazioa ere.
‎Agian horixe da funtsezko akatsa, datuez hitz egitea. Izan ere, horrela esanda, kontzeptua oso orokorra da eta zail samarra da zerbait zehatzagoari, eta, hortaz, hurbilagoari, aplikatzea.
‎jaime.berango@yahoo.es) Turkiarako bidaia konbinatua kontratatu zuen bidaia agentzia baten bitartez. Bi lagunentzako joan etorriko bidaia zen, eta hegazkin txartelak, aeroportutik 4 izarreko hotelerainoko joan etorria eta herrialdean barrenako lau txango hartzen zituen barnean, gaztelania hitz egiten zuen gidari eta guzti. Bidaia honela gertatu zen:
‎– Kontratatutako 4 txangoetatik, bat bertan behera utzi zuten, inolako azalpenik eman gabe, eta beste bitan, gidariak ez zuen gaztelaniaz tutik ere hitz egiten. Hortaz, ez zituzten ulertu ezta azalpenen erdiak ere.
‎– Aholku gisa, esan daiteke garrantzi handikoa dela hitz egiteko abiadura moteltzea, ohiz baino motelago hitz egiteko, eta ahoskera ondo markatzea.
‎– Aholku gisa, esan daiteke garrantzi handikoa dela hitz egiteko abiadura moteltzea, ohiz baino motelago hitz egiteko, eta ahoskera ondo markatzea.
‎– Telefono horretan hitz egin ohi den enpresaren edo pertsonaren izena.
‎ADIBIDEAK Telefonozko elkarrizketaren hasiera Lehengo adibideari eutsiz, Maialen Garmendiaren agurraren ondoren, Pello Etxeberriak beste modu batean erantzungo zuen deia orokorra izan balitz edo enpresako pertsona jakin batekin hitz egin nahi izan balu: –
‎– . Egun on, Pello Etxeberria naiz, GRISA enpresakoa, eta Urkia andrearekin hitz egin nahi nuke.?
‎Deia egiten dugunean erantzungailu automatikoak erantzuten badigu, ez dugu eseki behar. Izan ere, dagoeneko lortua dugu hitz egin nahi genuen pertsonarekin edo enpresarekin harremanetan jartzea eta, behintzat, deitu egin dugulako froga utziko diogu gurekin harremanetan jar dadin.
‎Presazkoa da arazoa konpontzea eta www.paginas amarillas.es web orria erabili du arazoa konponduko duen teknikari bat bilatzeko. Orri horrek eskaintzen duen zerrendatik egokiena iruditu zaiona aukeratu du, baina ez du harekin hitz egitea lortu. Hortaz, mezu bat utzi dio ahots postontzian, telefono mugikorrera deitzeko eskatuz, bulegotik irten behar du eta.
‎Bideokonferentzietako protokolo arauak? Patxadaz eta tonu konstantez hitz egitea. –
‎– Bertaratuek hitz egiten dutenean errespetatzea. –
‎– Elkarrizketa dinamikoa izateko ahaleginak egitea, labur hitz eginez eta galderak eginez. –
‎– Garbi markatzea aldeek noiz hasi behar duten hitz egiten. –
‎Bai, baina azaldutako gomendio bakar bat ere ahaztu gabe: txandak errespetatzea, patxadaz hitz egitea, etab. Horrez gain, protokolo jakin baten arabera jardun da kameraren aurrean jartzean, goragoko hierarkia mailakoek lehentasunezko posizioa izateko, zentratua eta lehen planoan, ekipoari dagokionez.
‎Norbaitekin hitz egiten dugunean, haren hitzetatik ez ezik, hitzik gabeko hizkuntzaren bitartez ere lortzen dugu informazioa; hain zuzen ere, informazioaren zati handi bat hitzik gabeko hizkuntzaren bitartez lortzen dugu.
‎Elkarrizketa arautzen duten keinuak: elkarrizketen hasiera edo amaiera adierazten dute (bostekoa ematea), edo nork hitz egin behar duen interpretatzeko balio dute (buruarekin adierazita). Kasu honetan, burua inklinatzea eta begirada finkoa dira keinurik baliagarrienak.
‎Ahozko komunikazioa hitz eginez mezuak transmititzea eta trukatzea da. Bi edo pertsona gehiagoren artean ezartzen da, igorleak eta hartzaileak ondo ulertu behar duten hizkuntza bat (kodea) erabiliz.
‎Ahal bada, irribarre egin behar da beti. Besteei hitz egiten diegunean modu atseginean jardun behar dugu. Besteen ezaugarri onak nabarmendu behar dira, eta oso kontuz ibili behar da haien akatsei buruzko iruzkinekin.
‎ELEMENTUA IRTENBIDEA Igorlea Komunikazioan, hitz egin baino lehen kontu handiz pentsatu luke eta edukia prestatu, justuko informazioa transmititzeko. Hartzailearen tokian jarri luke, zer esan behar duen eta noiz esan behar duen baloratzeko.
‎Era berean, gomendagarria da igorleak erantzuna eskatzea, hartzaileak mezua nola ulertu duen jakiteko. Hartzailea Aditze aktiboa egin behar du, hitz egiten ari zaiona behatuz, hari aurrez aurre begiratuz eta arreta desbideratu gabe, gehiegi mugitu gabe eta aldi berean elkarrizketa bat baino gehiago izan gabe. Hitz egiten digutenean pazientziaz jardun behar dugu, presarik gabe; ez zaio azalpena eten behar igorleari, ezta hura esaten ari dena neurtu ere.
‎Gaien ahozko azalpena pertsona baten edo talde baten aurrean bakarrik edo taldean egin daiteke, eta, gainera, komunikazioa norabide bakarrean gauza daiteke (igorleak soilik hitz egiten du), edo bi norabideetan, bertaratutako guztiei parte hartzeko aukera emanez (igorlearen eta hartzailearen rolak etengabe aldatzen dira). Modu batean edo bestean, hainbat teknika erabil daitezke, honela bil daitezkeenak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hitz egin behar 19 (0,13)
hitz egin ari 12 (0,08)
hitz egin nahi 11 (0,07)
hitz egin ezan 8 (0,05)
hitz egin hasi 6 (0,04)
hitz egin ez 5 (0,03)
hitz egin utzi 5 (0,03)
hitz egin amaitu 3 (0,02)
hitz egin arazo 3 (0,02)
hitz egin aurre 3 (0,02)
hitz egin baino 3 (0,02)
hitz egin erabili 3 (0,02)
hitz egin gai 3 (0,02)
hitz egin ikasi 3 (0,02)
hitz egin txanda 3 (0,02)
hitz egin ukan 3 (0,02)
hitz egin zailtasun 3 (0,02)
hitz egin ahal 2 (0,01)
hitz egin arin 2 (0,01)
hitz egin aukera 2 (0,01)
hitz egin beste 2 (0,01)
hitz egin distantzia 2 (0,01)
hitz egin egon 2 (0,01)
hitz egin erabaki 2 (0,01)
hitz egin erraztasun 2 (0,01)
hitz egin gaitasun 2 (0,01)
hitz egin gertatu 2 (0,01)
hitz egin lortu 2 (0,01)
hitz egin modu 2 (0,01)
hitz egin trebetasun 2 (0,01)
hitz egin une 2 (0,01)
hitz egin abiadura 1 (0,01)
hitz egin ahalegin 1 (0,01)
hitz egin ahalmen 1 (0,01)
hitz egin aholku 1 (0,01)
hitz egin al 1 (0,01)
hitz egin animatu 1 (0,01)
hitz egin aritu 1 (0,01)
hitz egin arrisku 1 (0,01)
hitz egin asko 1 (0,01)
hitz egin azaldu 1 (0,01)
hitz egin bai 1 (0,01)
hitz egin bultzatu 1 (0,01)
hitz egin denbora 1 (0,01)
hitz egin egin 1 (0,01)
hitz egin entzun 1 (0,01)
hitz egin era 1 (0,01)
hitz egin eraitsi 1 (0,01)
hitz egin ere 1 (0,01)
hitz egin esaldi 1 (0,01)
hitz egin eskatu 1 (0,01)
hitz egin etorri 1 (0,01)
hitz egin etzan 1 (0,01)
hitz egin gabe 1 (0,01)
hitz egin gaixotasun 1 (0,01)
hitz egin gero 1 (0,01)
hitz egin gonbit 1 (0,01)
hitz egin gozatu 1 (0,01)
hitz egin guzti 1 (0,01)
hitz egin haiek 1 (0,01)
hitz egin hartu 1 (0,01)
hitz egin helburu 1 (0,01)
hitz egin heldutasun 1 (0,01)
hitz egin hezibide 1 (0,01)
hitz egin hitz 1 (0,01)
hitz egin hori 1 (0,01)
hitz egin hura 1 (0,01)
hitz egin hustu 1 (0,01)
hitz egin jarraitu 1 (0,01)
hitz egin joera 1 (0,01)
hitz egin komunikatu 1 (0,01)
hitz egin konfiantzazko 1 (0,01)
hitz egin kontu 1 (0,01)
hitz egin laburpen 1 (0,01)
hitz egin lagundu 1 (0,01)
hitz egin lehenbiziko 1 (0,01)
hitz egin leku 1 (0,01)
hitz egin mezu 1 (0,01)
hitz egin ohi 1 (0,01)
hitz egin ohitura 1 (0,01)
hitz egin ondorioz 1 (0,01)
hitz egin oso 1 (0,01)
hitz egin produktu 1 (0,01)
hitz egin saiatu 1 (0,01)
hitz egin saihestu 1 (0,01)
hitz egin sakagailu 1 (0,01)
hitz egin sinonimo 1 (0,01)
hitz egin teknika 1 (0,01)
hitz egin zu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia