Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2002
‎Ni ez nago kanpoko kultura irenstearen kontra, ez horixe, aberats gaitezen mundukoaz eta aberats ditzagun gureaz besteak. Hala ere, eta zenbait produkzioren kontra ez ote nukeen egon zalantza dudan arren, maxkal, axal, mehe... egindakotik ere ikaskizunak atera daitezke.
‎Adibidez, hizkuntza baten sistema fonologikoaren ikaskuntza oso baliagarriizan dakioke estandarretik gorako gaitasun maila eskuratu nahi duen ikaslearentzat, baina, beharbada, ez zaio oso lagungarri helburu xumeagoak dituen ikasleari; modu berean, ikasten ari garen hizkuntzaren sistema fonetikoa gureaz oso bestelakoaden kasuetan ere lagungarri gerta dakiguke, fonetikaren, oinarri teorikoakezagutzen baditugu...
2003
‎batetik oso jende gazteak, baina adituak hartu duela parte ale honetan, eta ziurrenik, etorkizunak esango du zer emango duten Iratxe Gutierrez, Idurre Alonso, Ibon Egaña, edo Alvaro Rabelli bezalako irakurleek. Bestetik, behin euskal herriko literaturaz ikuspegi orokorra ematen ari nintzelarik konturatu nintzen ohar haien bidez berdin definitzen zela euskal literatura zein Katalunyako poesia, beraz, zehaztasuna behar genuela gureaz ari ginenean.
2004
‎«Hemengo ume batek agian pentsatuko du munduan zortzi urteko ume denak doazela eskolara, denek dituztela liburuak... Munduan zenbat errealitate dauden pentsatzeko bide ematen du, eta gureaz pentsatzen jartzeko».
‎Hortik aurrera ez. Nik dena jakiten nuen haien berri, pasa eta gero edo pasa baino lehen ere batzuetan, baina gureaz ezin nintzen mintzatu. Konfiantza osoa zuten nirekin, baina nirekin bakarrik.
‎Euskal Estatua behar dugu, jakina, baina ez nolanahi. Dependentziaren logikan milaka eta milaka herri nortasun, gureaz aparte, iraungipen bidean amilduak dabiltza munduan. Independentziaren abaroa ezinbesteko baldintza du edozein hizkuntza komunitatek bere izaera propioari eusteko eta galdu duena biziberritzeko; alabaina, lortu nahi den Estatu independientearen botereari dagokion nazio izaera boterea bera bezain erabakigarria da auzi horretan.
2006
‎Bai, gureaz , gure gaixoaldiaz hitz egitea izango da, finean, gure literaturakanpoko irakurleei ere erakargarri egingo diena. Planteamendua klabe komertzialetan ere egin daiteke.
2007
‎Kontua da, gureaz aparte, beste araudi batzuen aukera ere onartzea; eta horien araberako arrazoiketa ere badela arrazoiketa onartzea (beste bat, gura baldin bada, baina arrazoiketa). Denentzako beregaintasuna eskatu behar da, interpretazioetarako.
‎Hiritar kazetaritza egiten zuen batek idatzita, Korrikako fotoak argitaratu berri genituenoi publikatzeko baimena aukera eskaini eta eskatu zigun. Eta berak albistea egin zuen han, hirian nowpublic.com izeneko metagunean, gureari buruz, gureaz , munduan ezagutzera emateko moduan. Eta milaka eta milaka sortzaile, kazetari, irakurle, hartzaile dituen Interneten Korrika race to save basque language dela ikasi genuen euskaldunok, ikusi zuten munduan.
2008
‎Eta, egia esan, hain txarrak izanagatik bere arropak, eta hain baldarra bere hizkera, itxura ez zuen inola ere marinel arrunt batena; aitzitik, gehiago zirudien obeditua izatera edo bestela indarraz baliatzera ohitutako ofizial edo patroia. Eskorgarekin etorri zen gizonak esan zigun posta kotxeak Royal George ostatuan utzi zuela aurreko goizean; kostaldean zer ostatu zeuden galdezka ibili omen zen, eta gureaz ondo hitz egin ziotelako edo, eta gainera leku bakartia zela esan, bizitokitzat aukeratu zuen. Eta hori izan zen gure apopiloaz jakin ahal izan genuen guztia.
‎sabindarrak mesprezuz hartzen zuen Menéndez Pidal hori bera izatea zenbait urte geroago sabindar eskolako bere lagunek inbokatuko zuten autoritatea Euskaltzaindiak bultzaturiko euskara batua salatzeko. Izan ere, Koldo Mitxelenak ohartarazi zuenez, espainiar filologoa euskara Akademiak batzearen aurka azalduko zen, nahiz «Ez lukeen sekula bereaz [espanierari buruz] esango Menéndez Pidalek gureaz ari zela 1921an esan zuena (eta hitzaldi hau ere aipatu dute,
‎Nire ustez, administrazioa guztiz erraturik eta okerturik dago. Eta Keparen kasuaz baino, nahiago dut gureaz hitz egin. Oskorrik 37 urte egin ditu plazan, eta orain pare bat urte plazaratu genuen 35 urteurrena ospatzeko proiektua:
2009
‎LUKAS. Aizak, Tximistarekin hitz egin huen gureaz
‎Pasa den abenduaren 24an, Sakanako Mankomunitatearen Immigrazio Zerbitzuak ikaragarrizko bisita izan zuen.Gure Olentzero maitea!!!!!!!!!!!! Pozik zetorren, alai, umoretsu, gozo gozo beti bezala.Denbora luzez egon ginen berarekin hizketan: bere egitekoaz, gureaz ... gustuko al zuen edo ez; ia asko kostatzen zitzaion etxeetara joatea, hainbat pertsona agurtzea..... Eta berak ezetz. Bere lana oso gustukoa zuela, oso polita zela jendeari opariak ematea, eta unetxo batez beraien bizitzak pixka bat ezagutu eta alaitzea...
‎Honen antzera,, antzara? izendatzeko, adibidez, hitz aski desberdinak hartu ohi dituzte gureaz besteko hizkuntza askoan (ganso/ oca; goose/ gander; jars/ oie...) baina, ingelesez, esaterako, honako esaera honetan ebazten dute izendapenen balizko diferentziena:
2010
‎Hunkitzen gaituzten gaiak behar ditugu nonbait euskaraz tratatu, gogoan atxikiz formak duela jendeetara heltzen. ABCko sailkapenak feafutro botaz, gure artedrama edo gure kulturaren katzaka guneak behar ditugu; laborategi horiek eztabaida gune eta solas espazio nahi ditugularik, ikasiko dugu hor nola plantea, joka eta humanismo hori oraingo mamian nola hazi gureaz eta guretu formaz jantzirik. Libertituz, bistan dena, Irigoien anaiekin minutu guti pasatu dut irri egin gabe, baina kolektiboa gogoan.
‎Haatik, haiek diotenaren arabera, haien identitatea hilzorian da. Bon, orduan, zer erran gureaz ...
2011
‎Euskaldunak izatea behintzat lortu dugu eta euskaldun inguruan bizi gara nahiz erraza ez dugun. Eta kontaerari bagagozkio, ez dut gurasoarena eginen, ez naute mututuko eta gureaz blaituko ditut bazterrak, zoriontsu izateko balioko dielakoan, bestelako mundua bilatzeak eta horretan saiatze hutsak zoriontsuagoak egiten gaituela jakitun.
‎Jolas guztiek dute amaiera bat, eta Herio aspertu da gureaz . Espero nuen.
‎Bere buruaz ari zaigularik, gureaz ari zaigu Lete.
‎/ hatz zikinduen artetik,/ zenbat galdu behar izan den,/ zenbat min eta huts egin"(" Edertasunaz mintzo"). Baina aldi berean, ozen egiteko da kantua, besteentzat emateko, eta, neurri horretan, askoren boza bihurtzen da kantaria, baita belaunaldi oso batekoa ere batzuetan: 97" Hemen okerreko belaunaldikook,/ ezertan asmatu ez dugunok,/ norbere lotsaz ardura dadila/ gu gureaz arduratzen bezala"(" Haizea garizumakoa"). Seguru gazteago diren batzuk gaitzitu egin direla hitzokin, eta arrapostu egin diote:
‎Tira, erantzun zion Marcok, baina hori normala da, nik ere ez dizut begirik kendu goiz osoan. Dena den, jarraitu zuen kazetariak," gurea" nola doan galdetu dizudanean ez nizun horretaz galdetu nahi, baizik eta gureaz . Gureaz?, galdegin zion Norak, zer esan nahi duzu?
2012
‎urte hasieran bata eta ikasturte hasieran bestea. Munduan ez da izango espezierik, gureaz aparte, urtean bi aldiz pentsatzen duena etorkizunean bizitza hobea izango duela, eta urtean bi aldiz muturrez jotzen dena egia krudelarekin, asmo onei ekin eta aste pare batera gehienez ere.
‎Kitxuaz hitz egiten duen belaunaldia gara, gureaz ez beste kultura batzuk ezagutzeko aukera izan duena. Batzuek Euskal Herriko egoera ezagutu ahal izan dugu, eta hizkuntza bat biziberritzeko modua dagoela ikusi.
‎Behar izanik gabe ere, gura barik bada ere, informazio hori jaso egiten dutelako, eten barik, bonbardeo eternal baten gisa. euskal kulturari buruzkoekin ez da antzekorik gertatzen, ezta hurrik eman ere. zaletasuna berezkoak baino eragindakoak direla onartzen badugu, kulturarekiko zaletasuna eragin egin behar dela ondorioztatuko dugu. harrokeria barik esango dugu egungo euskal sortzaileek proposatzen digutenaren kalitatea bizilagun ditugun kulturetakoenaren bestekoa dela, gutxienez, askoz hobea askotan. haatik, ez dugu lortzen euskaldunok horretaz jabetzerik. zein iTuRRiTaTiK JaSOTzen Dugu euSKalDunOK euSKal KulTuRaRen BeRRi? euskaldunok auzo zein munduko kulturek euren adierazpideak zabaltzeko eta kontsumiarazteko dituzten bitartekoen mailakorik ez dugunez, hurbiltasuna dateke gakoetako bat. egun, euskarazko herri aldizkari, irrati, telebista zein interneteko agerkarietan, euskal kulturari buruzko berriei protagonismo handiagoa eman dakieke, are gehiago lekuan lekuko kultur sorkuntzari. horrek, agian, gureaz arduratzeko beharrizana sortaraziko die euskal kultura ez beste kulturez arduratzen diren agerkariei. hedabide handien kamarak gureganantz enfokarazi behar genituzkeela uste dugu. Berbarako, telebista zabaltzeko aro analogikoaren desagerpenak atomizazioa ekar lezakeela uste dute adituek, hurrekoaz berri emateak garrantzia handia hartuko duela, gaikako telebista kateak nagusituko direla aurreikusten dute. orokorkeriatik, efe agentzismotik ihes egiteko aukera ekar liezaguke euskaldunoi, berton ekoitzitako berton jasotzeko. ekoizpen era digitalak merketzea dakar, merketzeak eskuera.
‎Aurretik bakoitzak bere kabuz ezagutzen zuen kalea, eta garrantzitsuagoa dena, kalean jotzea zer den. Ijitoak legez, hemendik hara, gutxietsiak gehienetan, baina gureaz harro.
2013
‎Non litake herria? Non ginitazke oro, zoin gureaz gure, soldadorik ez balitz, ez armadarik, ez herriko zedarrien zaintzalerik. Arrotz etsaiari nork nola iharduk, zuzen kontra jazarri nahi zaukunean, edo gure lurreri, ontasuneri lothu.1711
‎Non litake herria? Non ginitazke oro, zoin gureaz gure, soldadorik ez balitz, ez armadarik, ez herriko zedarrien zaintzalerik. Arrotz etsaiari nork nola iharduk, zuzen kontra jazarri nahi zaukunean, edo gure lurreri, ontasuneri lothu.693
‎Autoren bat gaizki aparkatuta egongo zela pentsatu nuen, eta gureaz galdetu nion Angelari.
2014
‎Ez dut gureaz hitz egingo, ezin dut.
2015
‎Ibilia da, irakurria da, jarduna da, eta Gordanek, bereaz gainera, gureaz ere badaki.
2016
‎Nola ezagutu, ulertu benetan herri bat, ordea, bere hizkuntza jakin gabe? Karelek ezagutu nahi zuen Euskal Herrian zer gertatzen zen, eta horretarako euskaraz publikatutako testuak irakurri nahi zituen, itzulpenen edo beste hizkuntzetan gureaz idatzitakoen beharrik izan gabe.
‎Baina bai harekin hitz egitera. Hitz egitera gureaz : gure arteko harremanaz.
‎– Ez hadi zekena izan! –gaitzetsi zion Pedrotxok– Eta gureaz , zer. Ez didak ezer kontatu behar trukeaz?
‎Bakarretan pasatu gara hilen artetik bai. Bakoitzak gureaz bagenuen aski lan. Ez da ikusiz baizik esplikatzen ahal zer botigak pasatu diren han. Zuhaur, kolpatua izan zara behin ere?
‎Bakharrak! Bainan bortxatuak ginen uzterat ori, guhaurk gureaz baiginuen aski. Bakharrak lasterka heldu ginelarik, oihuka ari, beste batzu hilak. Zergatik debekatzen zuten kolpatu baten hartzea edo khentzea?
2017
‎Eskubideak lortu ditugu XX. mendean. Emakumeok historia idazten dugu eta gureaz gogoetatzen gabiltza. Ez gara gehiago aitaren edo senarraren gerizapean.
‎“Uste dut gureaz mintzatu ginatekeela” bota du Josebak, espantu kutsua ironia azpimarratzeko erabiliz.
‎– Ez diezu oraindik ezer esan gureaz , ezta?
‎Azpimarra nezake lehen lehenik Mikelen lekukotasun paregabeak erroak dituela orai eta hemen. Ez ditu jorratzen zaharkituak edo eihartuak diren gorabehera batzu bainan mintzo zauku oraiko munduaz, garaikideaz, gureaz , gogoetak sortuz gu denen baitan. Mikelen denbora borobila da, sasoinak dabiltza errondan negutik negurat, San Kuanak, Santa Katalina edo Jondoni Martine bezalako bestek feriekin batera sailkatzen dutelarik denboraren erritmoa.
2018
‎Gure etxean gureaz ohartzen badira,
‎Aurrez prestatutako plan betetzen ari ziren. Beren lurralde laburrean kabitzen ez zirenez, gureaz jabetzea erabaki zuten nonbait. Ondo konkista tristea!
‎Datorren ikasturteko eta hurrengo urteetako zenbakiekin gertatuko dena izango da, beraz, balorazioak egiteko tresna.Gure hezkuntza sisteman etorkinen eta errenta baxuko familien seme alabekin egiten ari garenak ez du ondo hitz egiten gure gizarteaz. Badakigu auzo gizarteetan ere antzera gertatzen dela, baina orain gureaz ari gara, zein herri eraiki nahi dugun eta nola, eta zein albo kalte onartzeko prest gauden.Gertatzen ari denak erakusten du funtzionatzeko zenbait modu naturalizatuta dauzkagula. Ikastetxe askotan kuotak kobratzea ohiko eta naturaltzat jotzen dugu (kopuru desberdina ikastetxearen arabera, bestalde); baina hori hala izan behar da ala derrigorrezko hezkuntza dohainik izan behar da denentzat, legeak dioen bezala?
‎Hainbat ahots ezagunekin hala gertatu da. Saiakerak argitaratu ondoren edo medioren batean ezaguna egin ondoren, erreferentzial bihurtu, eta mugimendu feministak bozgorailua jarri zien, jarri genien… ondoren, iritzi gatazkatsu bat eman, edo gureaz besteko ikuspegia jorratu, edo ekintza itsusiren bat egin, eta bat batean feministok bozgorailuak kendu zizkieten, kendu genizkien… Erreferentzialtasuna pitzaturik, guk puztu, guk hustu. Bat etorri gara:
2019
‎Bera izan da mintzatzen azkena eta, jakina, horregatik pentsatuko zuen zerbait komentatu behar zuela gureaz . Eta, bestela bezala, bota du gu biona bere ustez poesiara baino gehiago narraziora hurbiltzen dela (bidali gaitu poesiaren eremutik, inozentziatik).
‎Arabiarren eta beste hainbat mairuren zientzia geografikoa eta lur neurtzailea, garai haietan, nahi den aurreratuen egonik ere, ez dago sinesterik planetako lur-azalean caaba baten kokapena mugatzen jakingo zutenik, iradokitzen den zehaztasunarekin, planetan harri anitz baita, batzuk besteak baino sakratuagoak. Gauza hauek guztiak, hau da, erreberentziak, belaunikaldiak, beherako zein gorako begiradak, hurbilketaz idazten dira, senez, hauek bezalako hala moduzko esaerak zilegi bazaizkigu, zeren, azken finean, inportantea dena Jainkoak edo Alak bihotzetan irakur dezaketela baita, eta ez dezatela txarrera har, ezjakintasuna dela medio, guk haiei bizkarra itzultzea, eta ezjakintasunaz mintzo garenean gureaz bezainbeste haienaz ari gara, ez baitira beti hitz eman zuten tokian egoten. Zuzentzailea gaur egungo gizona da, errepideetako seinaleekin fio izatera eta irmoki sinestera ohitu zuten, horregatik ez da arraroa tentazio anakroniko honetan erori izana, errukiak bultzaturik, agian, almuedanoa itsua dela kontuan harturik.
2020
‎Goazen, beraz, Xuxenek eta antropologiak onartu bide duten jokoa eta jolasa ibili beharrean jokua erabiltzera, hau baita aipatu nahi dudan diskurtso politikoaren jukutria adierazteko egokien iruditzen zaidana. Honen antzera, antzara izendatzeko, adibidez, hitz aski desberdinak hartu ohi dituzte gureaz besteko hizkuntza askotan (ganso oca; goose gander; jars loie...) baina, ingelesez, esaterako, honako esaera honetan ebazten dute izendapenen balizko diferentziena: " What is good for the goose is good for the gander".
‎He oído suficiente moztu zidan nire emazteak gureaz mintzatzen hasten nintzaiolarik. Une horretan, maitia, lehenengo aldiz hitz horren diptongo korapilatsuaz, t garraztaturik eta f zorrotz horietaz ohartu nintzen.
2021
‎Jorge Oteizaren eskultura bezala. Gabriel Aresti eta Blas de Otero, niretzat, Euskal Herrian txertatuak eta gureaz , Euskal Herriaz eta gutaz ari diren artistak dira eta haien artearen publikoa eta objektua Euskal Herria dira, oso modu sakonean.
‎Hala ere, beste aukerarik ere ez dugu, ez duela ezer esango espero izatea. Ez dakit ideia ona den zure haurdunaldia eta erditzea nik eramatea, eta zure senarra konturatzen bada... gureaz , izan genuenaz?
‎Haren izena literatura unibertsaleko idazleekin batera idazten dugunean, konparatu ezin diren bi unibertso nahasten ari gara. Iliada eta Odisea gureaz bestelako mundu batean jaio ziren, idazketaren hedapenaren aurreko denbora batean, hizkuntza iragankorra zenean (keinuak, airea eta oihartzunak). " Hitz hegaldunen" garaian, Homerok deitzen zien bezala, hitzak haizeak eramaten baitzituen, eta oroimenak bakarrik atxikitzen.
‎Bakoitza ume bati laguntzen egoten zen. Arratsalde partean gureaz arduratzen ginen eta lanak bukatu ostean kartetan jolasteko tartea izaten zen. Estreinako, esan behar dizut, Ane eta Unai ordura arte kartetan aritu gabe zeuden eta.
2022
‎Gisa hortan aldaketa sakonen perspektibak ttipitzen eta azkenean ezabatzen dira, Joani Paulo II.a eta Benedikto XVI.a Aita Saindu kontserbadoreen garaian. Frantziskok bidean jarri" erreformak" segur beharrezkoak dira, baina ez al da komeni barnakoago jotzea, mendeetan zehar gureaz bestelako kulturetan landu ondare doktrinala kritikaren menpe jartzeraino. Gaurko gizakiak eskakizun kritikoak ditu, bere bizitzako arlo guziak hunkitzen dituena, baita bere kristau nortasuna ere.
‎Hori egin zuen sambia jendeei buruzko Herdten jatorrizko kontakizunak ere; etnografia hunkigarri horrek irakurle mendebaldarrari benetan arrotza zaion zerbait transmititzen baitio: gureaz zeharo bestelako diren esperientzia eta praktika. Esperientzia horri heltzeko europar/ iparramerikar gizarte modernoaren harreman sozial bereizgarriak islatzen dituzten kontzeptuak (maskulinitatearen ohiko kontzeptuek hori egiten baitute; ikus 3 atala) baliatzen saiatzen den zientzia bide okerretik joango da.
‎Ene izarrak argi gureaz piztuak.
2023
‎Nik gureaz dakit apurren bat. Garuna bitxia da.
‎Bainan eritasunaren orde miseria gorria erresuma guzian, jatekua ezin harrapa, goseak anhitz hiltzen, auzo erresuma guziekin makhur, zorrak ez dituztelakotz pagatzen eta antolatzen. (...) Heiendako heien irustasuna, gu gureaz kontent gira.
‎Zientzia fikzioa tradizio luzeko generoa da, gureaz bestelako munduak imajinatzea, etorkizun posibleei buruz gogoetatzea duena ardatz. Horretarako, ekintza espazio denborazko koordenatu imajinarioetan kokatu ohi da, balizko aurrerapen zientifikoei edo sozialei buruz hausnartzeko.
‎Eta zein hitzekin. Orain neure buruari galdetzen diot zure konkista guztien xehetasunak kontatzen ote zenizkion edo gureaz bakarrik hitz egin zenion, benetan zerbait ezberdina izaten ari zela sentitzen zenuelako.
‎Elkarrekin egon bitartean, nik ez nion inori hitz egin gureaz . Agian banekielako, datu objektiboak kontuan hartuta, nik ikusten ez nuen –edo ikusi nahi ez nuen–angelu hila erakutsiko zidatela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu ari 4 (0,03)
gu aparte 3 (0,02)
gu arduratu 3 (0,02)
gu besteko 3 (0,02)
gu bestelako 3 (0,02)
gu gu 2 (0,01)
gu hitz 2 (0,01)
gu mintzatu 2 (0,01)
gu bakarrik 1 (0,01)
gu beste 1 (0,01)
gu bezainbeste 1 (0,01)
gu blaitu 1 (0,01)
gu ere 1 (0,01)
gu ez 1 (0,01)
gu ezin 1 (0,01)
gu galdetu 1 (0,01)
gu gogoetatu 1 (0,01)
gu harro 1 (0,01)
gu idatzi 1 (0,01)
gu jabetu 1 (0,01)
gu jakin 1 (0,01)
gu kontent 1 (0,01)
gu ohartu 1 (0,01)
gu ondo 1 (0,01)
gu oso 1 (0,01)
gu pentsatu 1 (0,01)
gu piztu 1 (0,01)
gu ukan 1 (0,01)
gu zeharo 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia