Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 174

2000
‎Baina oraingo honetan ez dut ondorio politikoez edo balioen erabilpen zinikoazaritu nahi. Orain adierazi nahi dut, kultura batean, gure baitan pentsatzeko ematen denprozesuan, zer pisu duten balioek erabakiak eta jarrerak hartzeko orduan.
‎Bai, interesgarria da, edo nahi bada exotikoa, kanpokoek gutaz pentsatzen dutena ezagutzea, eta alde horretatik ikusita Txemak pozik jarri zituen martxan bere zenbait neurona (larregi ere ez, topikoez hitz egiteko aski baitira dozenatxo bat edo). Aberasgarria da norberaren herria perspektibaz ikustea.
2001
‎Shariati buruzagi iraniarrak marxismoa eta xii erlijioa batzen ditu. Mundu islamiarra guk pentsatzen duguna baino askoz anitzagoa da.
2002
‎Tuterara heldu eta honantz gentozela, bidean pentsatuz gentozen ea kaleko herritar horiek zer pentsatuko zuten nik" euskarazko astekari batetik gatoz eta Beterri elkartera goaz halako eta halakorekin hitz egitera Erribera, Nafarroa eta Euskal Herriari buruz". Zer pentsatuko ote zuten gutaz, eta zer pentsatuko dute guk pentsatzen dugula haietaz?
‎Albisteak kontatzeaz gain, egitate eta gertakizun guztien artean albiste zein diren erabakitzen dutenez?, munduan garrantzitsua zer den eta zer ez den esaten dute hedabideek. Errepikapenaren ondorioz, jendeak ikasi egiten du handia zer den eta txikia zer, eta, gero, horren arabera funtzionatzen du bere bizitza arruntean; beraz, informatzeaz gain, hedabideek gure buruak eratu eta konformatzen dituzte eta gure pentsatzeko erak eta moduak sortzen dituzte; munduaz informatzeaz gain, hedabideek mundua bera eratzen dute.
‎Zure esku dago orain, jakina, guk borondaterik hoberenarekin utzi dizugun honekin aurrera egitea, edo beste bide bat hartzea, ñabardura gutxiagoko bidea hartzea, denak berdintsu ibiltzea, erosoagoa ere beharbada, baina pobreagoa alde horretatik. Guk pentsatu izan dugu euskara dela gure hizkuntza, eta horregatik aukeratu genuen aukeratu genuen bidea. Baina badakigu, nik ez dut zalantzarik horretan, ez dela hau guk dugun hizkuntza bakarra.
2003
Guretzat pentsa zer zen, honako herri txiki batetik, baserritik irtenda, Miami bezalako hiri batera joatea. Batez ere klima aldetik aldaketa itzela zen.
‎Hala ere, ez nuen uste nire aitak kontratu hori izenpetuko zuenik. Ez ahal du guregan pentsatzen. Nola amaituko ditut erizain bilakatzeko segitu nahi nituen ikasketak?
2004
‎«Hemengo ume batek agian pentsatuko du munduan zortzi urteko ume denak doazela eskolara, denek dituztela liburuak... Munduan zenbat errealitate dauden pentsatzeko bide ematen du, eta gureaz pentsatzen jartzeko».
Guk pentsatu dugu, adiskideak garenez, ezin zintugula bakarrik utzi barkamena eskatzerakoan.
‎Lehenbizikoa kontrolik gabekoerreakzioa da eta ezin da artearekin identifikatu. Baina adierazpen artistikoek gure kontrolpean egon behar dute, guk pentsatutakoak baitira: guk haiek kontrolatu cgiten ditugu, emozioak adierazteko gure adierazpideak direlako.
2006
‎–Bihar bertan esango diot –esan zidan, bizkarrean joz. Sarri egoten zela gurean pentsatu nuen. Une batez, etxeko lapurrari maratila apur bat ireki niola sentitu nuen.
2007
‎Ezpañetako soñuarekin igual giñan dantzatzen. Gaiztakeririk orain bezela ez gendun guk pentsatzen. Alkarri danok lagunduaz sano giñan dibertitzen.
‎Esperientzia betegarria izan da. Desbardinak gara, baina beharbada ez guk pentsetan dogun beste.
‎ez hiztuna, baizik, hizkuntza mintzo da?, hitz egitea, hizkuntzari entzutea da?, etab.(, die Sprache spricht?,, hören auf die Sprache?) 59, hizkuntza da izatearen (errealitatearen) etxea. Eskandaluak sortu izan dituen arren60, hizkuntzaren fenomenoan nolanahi ere egon badagoen alderdi hori, sozialtasunaren lehentasunarena (ez al da giza arrazoimen komuna gugan pentsatzen duena, ez ote gaitu gure gizarteak egiten, eta gizartearekin hizkuntzak?
‎Eta guk gure baitan pentsatzen genuen: «Jakingo balute nola egiten dugun lan! Jakingo balute ez bati eta ez besteari ez zaiola gustatzen ateratzen duguna...». Beraz, zerbait ondo egiten ari garela dirudi.
‎Guk eman beharreko hurrengo pausoa, bada, enpresa eta merkatua, enpresaeta gizartea, enpresa eta herritarra bat egitea izango da; herritarrak bere sentitzeaenpresaren jarduera. Azken batean, herritarrak kontzientzia hartzea enpresak eragile ekonomikoak, jakina, baina eragile sozialak ere badirela, eta gure ongizatean, gure bizimoduan, gure itxaropenetan, gure irudikapenetan, gure etorkizunean... oso paper garrantzitsua jokatzen dutela; axola zaigula zer egiten duen enpresahorrek, eta, gainera, sortu direla erreminta batzuk, zeinen bidez, guk pentsatzen etasentitzen duguna enpresari berari adierazi ahal izateko, enpresak gure ahotsaentzun dezan.
‎daluak sortu izan dituen arren789, hizkuntzaren fenomenoan nolanahi ere egon badagoen alderdi hori, sozialtasunaren lehentasunarena (ez al da giza arrazoimen komuna gugan pentsatzen duena, ez ote gaitu gure gizarteak egiten, eta gizarteagaz hizkuntzak?
‎Horrekin guztiarekin atzeman zen ez gaudela prest aurrean ditugun arriskuei aurre egiteko, are gutxiago administraziotik erantzun zuzena emateko. Hortaz, kontu handiz ibiltzea da hoberena; izan ere," naturaren aurka egiten ditugun gaitzak guregan bueltatzen dira berriro,[...] eta gaitzak guk pentsatu baino gertuago daude". Eta ondorio horiek denbora luzez irauten dute gure ondoan.
‎Horregatik eman nahi izan diogu guztiari tonu erreflexiboa —esan ohi da ez dagoela teoria on bat bezain gauza praktikorik—, eta, zuzen edo oker, bestela ere ikertu beharrekoak diren hizkuntzaren zientzien ekarpenak alde batera utzi ditugu hemen. Sinetsita gaude, beti ere, egun arazo nagusia —bai orokorrean bai gurean— ez dela hainbeste informazio falta baizik eta informazio pila iragazteko irizpide falta; horregatik, garrantzitsua iruditu zaigu hitzez eta egitez gure pentsatzeko gaitasunari tarte bat egitea. Kontua da, azken batean, aurrera egiteko —baita euskararen auzian ere— jakin egin behar dugula nondik gatozen eta, batez ere, nora joan nahi dugun, nora joan behar dugun eta nora joan ahal dugun.
‎Kultura bakoitza —erlatibismo kulturalaren arabera— bere terminoetan bakarrik uler daiteke. Eta erabiltzen dugun hizkuntzak —erlatibismo linguistikoaren arabera— eragina du gure pentsatzeko moduan. Ikus, horren inguruan, A. Duranti, 2000:
2008
‎Itsasoratzeko prest jarri ginenerako Squireak uste baino denbora gehiago joan zen, eta gure estreinako asmo haietatik bakar bat ere ez zen bete, ezta Livesey doktorearena ere, ni bere ondoan edukitzekoa? guk pentsatu bezala. Doktoreak Londresera joan beharra izan zuen bere gaixoez arduratuko zen beste sendagile baten bila; Squirea Bristolen egon zen lan eta lan; eta nik Jauretxean jarraitu nuen Redruth basozain zaharraren ardurapean, ia preso hartuta bezala, baina itsas ametsez beterik eta uharte ezezagunen eta abenturen irudikatze zoragarriak eginez.
‎– Guk pentsatu izan dugu euskal kultura euskararen ingurukoa dela. (...) Baina euskal kultura ez da hori bakarrik.
‎Nahiz eta guk uste izan gauza bat dela hizkuntza tresna eta beste bat praxi ideologia. Nahiz eta gure artean pentsatu hizkuntzaren formak ezin duela jokabide politikoaren mamia eta muina baldintzatu. Ulertzekoa da noski hein batean logika honen nondik norakoa:
‎JOANA. Ez, aitona. Ez du gugan pentsatu.
‎Segur aski inork ere ez. Baina ezin uka jendeak gutaz pentsatzen duenak erabat baldintzatzen duela gure izaera. Tontoa tontakeriak egiten dituena omen da.
2009
‎Sylvain Dzimirak Une vision du paradigme du don artikuluan laburbildu ditu pentsakera honen ardatz nagusiak. Giza zientzietan zabalduta dagoen ikuspegi utilitaristaren arabera, gizakion interes partikularrak daude, konturatuta edo oharkabean, guk pentsatu, gastatu, bozkatu edo maitatzen dugun orotan. Eskuzabaltasunak berak atzean, inkontzientean akaso, interesa ezkutatzen du beti.
‎Eta hori da Euskadin aldaketa politikoa zuzentzeko PSEk jarri zuen nahitaezko baldintza. Guk pentsatzen genuen euskal sozialismoa izan zela alternatiba egituratu zuena, integrazioa bultzatuz, eskua luzatuz, guztion arteko akordioaren alde eginez, herri plural bat eraikiz; eta hori PSEk egin behar zuela pentsatu genuen, azaldu du.
‎Jakin en publikatu zen artikulu polemiko horrek (27/ 28 zenb., 1967; Che Guevararen heriotzari eskainitako zenbakia), honelaxe dio hasieran: . Euskal Herriaren problemak bere gordintasun guztian, XIX. gizaldian, planteatzen hasi zirenez geroztik, Jainkoaren izenak eta uste batek gure arteko pentsatzearen bizkar hezurra osatu dutelako, gure fedearen birpentsatze eta eguneratzean korapilorik gogorrenetakoa osatzen du. Bestaldetik, sarritan ikusten eta entzuten dugunez, euskal gaztedia fedea galtzen ari omen da.
‎Ziur aski gainera, hilberri hori ere bere gain hartuko zuen bera zelakoan Charenceyri buruz gehien zekiena euskaltzaleen artean, berau izan baitzen urte batzuk lehenago, RIEVen bertan, konte jaun honek Bonaparte printzearekin izan zuen gutuneria argitaratu zuena. Areago, Villasantek berak ez du Charencey aipatu ere egiten bere Historia n (1979), eta horrek oraindik itxura misteriosoagoa konferitzen dio, topikoa izan baita gure artean pentsatzea Villasantek aipatzen ez zuena ez zela existitu ere egiten.
‎Altxatu genuen Lituaniako bandera, hurrenak geu izango ginela sinetsita, hizkuntza bereko biztanleak elkar hiltzen ikusi genituen gorroto zaharren ondorioz, baina Txekoslovakia arazorik gabe bereizi zela jakin genuen. Irlandan bake hitzarmen nahasia izenpetu eta mugimendu errepublikarrak Belfasteko udala eta ipar Irlandako gobernua eskuratu zituen, eta berriz ere hurrengoak gu pentsatu genuen. Kosovoko albaniarrak garbiketa etnikoaren ertzean egonda, asmatu zuten gringoen karta jokatzen, eta behinola talde terroristen zerrendan zegoen erakundearen oroitarriz josita daude gaurko Kosovo independenteko herriak.
‎Cortesen (Nafarroa) Oskar Aldazabal etorri zitzaion, eta elkarrekin egin zituzten hiru egun. Brometan ibili zirela dio, arroza ikusi zutenean. ? Guk pentsatzen genuen inguru hori lehorra dela. Baina hegaberak ere ikusi genituen, hemen neguan ikusten ditugunak.
Guk pentsatzen dugu oso baliagarria dela gehiengo sindikalak hau antolatzea. Hortik aurrera, lan izugarria daukagu aurrean, gure artean hitz egiteko eta lantzeko.
‎Hortik dibertsioak eta denbora pasak; denak ere, denboraren joan etorria ez sentitzeko asmakizunak dira. Bestela esanda, beldurra ematen digula guri buruz pentsatzeak.
Guk pentsatua geneukaan komando bat osatu eta beraren bila joatea; elkarrekin ihes egingo genian bestaldera, eta, bidean erortzen baginen, elkarrekin egingo genian kartzelaldia edo elkarrekin hilko gintuan. Baina komandoarena atzeratuz joan zuan; areago, lagunok sakabanatu ginelarik unibertsitate, lantegi eta lanbide ikasketetan, bakoitza bere aldetik; gero, batzu batzuk beste borroka giro batzuetan elkartuko gintuan, baina, artean garaiz geundenean, ez genian potrorik izan behar zena egiteko, horixe.
‎32 Historiaren kontzeptuari buruzko X. tesian: " Oraindik politikari horiek tinko atxikitzen duten historiaren ikuspegiarekin edozein konplizitate onartzen ez duen beste ikuspegi batera iristea gure pentsatzeko ohiturentzako zein garestia den iradoki nahiko nuke". Hemen, inolako dudarik ez, polemika estalinistei eta sozial-demokratei zuzentzen zaie.
2010
‎–Baten batek paper bat azaldu zuen, baina nik ez dakit oraindik zeinena den paper hura. Guk pentsatzen genuen Batasunaren papera zela, beraiek uste zuten gurea zela, eta nik uste dut paper hori Suitzako zentroak aurkeztu zuela.
‎ALIZIA. Bueno, hori da guk pentsatu duguna.
‎Azken atal honetan, eta ondorio eta laburpen gisa, artikulo hau egiteko landu diren elkarrizketak eta hiru taldeek islatzen dituzten ezaugarri komun nagusiak deskribatuko ditugu. Lehenik eta behin, azpimarragarria da gizarte zaurgarritasuna gugandik pentsatzen duguna baino askoz gertuago kokatzen dela. Gure hiri, auzo, kale edota blokean bertan hilabeteko azken egunetara ailegatzeko arazoak izaten dituzten pertsonak daude.
‎Azpeitiko parke estalia, Durangon Durangoko liburu azokako eraikinean parke bat egin dute eta zaintzailea dago, botikina, ziburuak, gurasoak egoteko bankuak… hori da primerakoa. Baina guk pentsatzen dugu Uarkape Udalarendako errazena izango dela. Eta egia bada frontoiaren erabilpena %100ekoa dela, ba agian parke estali bat edo sortu litzateke", gaineratu dute.
‎Baieztapen hori zentzugabekeria bat bada ere, kezka garrantzitsu bat gordetzen du. Internet gure pentsatzeko era aldatzen ari ote da?
‎Esaterako, B baieztapena ukatuko bagenu, argudiozko kate osoa moztuko genuke, eta ez ginateke iritsiko H-ra, hots, abortuaren aurkako tesira. Guk pentsatzen dugu B eztabaidagarria dela, oso eztabaidagarria. Halere, behin behinean, onar dezagun B, onar dezagun umekia pertsona bat dela.
‎Zentzuzkoagoa dirudi esatea, bada, ez gure hitzek gure pentsatzea aurretik zehazten dutela, baizik eta hitz horiek egiaz pentsamendu lerro batzuen aldeko gure jarrera aurretik prestatzen dutela144.
2011
‎Jende hori sar daiteke hemengo bizitzan bertako hizkuntza eta kultura ezagutu gabe, gaztelania hutsean. Guk pentsatzen dugu hori gertatzen bada Kataluniaren geroa galdua dela?. Muriel Casals,. Esplizituki esan digute garen bezala ez dugula lekurik?, Argia,.
‎Hizkuntza dugu, zalantzarik gabe, giza aniztasunaren iturririk emankorrena. Hizkuntzak, egoera soziolinguistiko normalizatuan dagoen hizkuntzak, besteak beste, gure pentsatzeko, sentitzeko eta portatzeko modua ezaugarritu egiten digulako. Zeharkako fenomenoa baita bere zeregin soziala, hots, giza bizitzaren geruza guztiak zeharkatzen dituen zerizana.
‎edo beste baten, demagun, kapitalismoa? alde egoteak ez al du eraginik gure pentsatzeko moduan. Ez dago esan beharrik pentsaera horiek erabat kontrajarriak egon daitezkeela, eta oraintsu arte halaxe egon direla, orain bertan ez esateko.
‎Presa zein antsia desagertu ahala hirian barrura egin genuen, ausente. Konturatu ginen Porto ez zela ari gugan pentsatzen, Douro ibaia eternala dela, barkuak irtengo zirela gu gabe, bideek edozein lekutara dara­matela. Porton mendi bihurtzen da ura, eta mendia eliza barroko, mahasparra ilun, katarren kale itsu:
‎" Garunaren plastizitatea[ gure pentsatzeko prozesua nola garatzen den aldagarria izatea] aurkikuntza garrantzitsua izan bada ere, garunari berdin zaio argiago ala tentelago bihurtzen gabiltzan". Gauzak horrela, Carrek etorkizuna ezelan ere ez du begi onez ikusten, analisi edota zalantza gaitasunen lerma dakusalako.Liburuen digitalizazioan dihardu azkenaldian Googlek," gure arreta diru bilakatzen", Carren arabera.
‎Bagenuen berrogeita hamar metroko distantzia. Guk pentsatzen genun guardia zibilak izanen zirela bainon ez ziren hala. Bazen bide gurutzia.
‎Zoritxarrez, adeitasunera daraman bidea prestatu nahi izan genuenok ezin izan genuen adeitsu izan. Zuek, ordea, gizakia gizakiaren adiskide den garaia iristen denean, izan zaitezte bihotz berak gugan pentsatzean".
2012
‎Tira, txantxa bat dirudien arren, hala da. Ez genuke esango Bizardunak denik ur ederra, baizik eta gure pentsatzeko era. Gaur egungo mundua metafora gisa adierazi nahi izan genuen, eta izenburu hori jarri diogu disko berria.
‎Egia historikoa da. Guk pentsatzen dugu langileek ezin diotela uko egin inolako negoziazio eremuri, txarra dela negoziazio kolektiboa enpresetan bakarrik oinarritzea, langile gehiegi daudelako eremu horretan negoziatzeko aukerarik gabe. Confebaskek gatazka kasuetarako arbitrajera behartu nahi zuen, eta zuek ez zenuten onartu.
‎Gary Small neurologoak dio Internet egunero erabiltzeak gure garuna pixka bat aldatzen duela, pixka bat azkarragoa bihurtzen duela. iBrain Surviving the Technological Alteration of the Modern Mind (eGaruna Buru Modernoaren Aldaketa Teknologikoari Aurre egiten) liburua idatzi zuen 2008an, gure garunean, gure jarreran eta gure pentsatzeko eran Internetek duen eragina azaltzeko. Carren antzera, Smallek ere uste du Internetek gogoetari eskaintzen diogun denbora murriztu duela.
‎Asko irabazi dugu: bizitzeko era ezberdina, afizioa ofizio bihurtzea, gure pentsatzeko era zabaldu ahal izatea, pertsonen bihotzetara heltzea eta jendeak maitatzea, lagunak egitea, tokiak ezagutzea. Hori eta gehiago.
‎1 HiRia, euSKaRaRen auRKaKO KOnSpiRaziOa y hiria bizigune mota bat izateaz gain ideologia da. pluralismoa, demokrazia, indibiduoa, modernitatea, askatasuna eta halako hitzak darabiltza ideologia horrek. ondo ezagutzen dugu, gurekin bizi da. Gure pentsatze mahaian esertzen zaigu egunero. erromatikoei esker herriari ere atera ahal diogu zukurik zerbait, baina hirirako eta hiritarrentzat den heinean. ez berez, ez bere baitarako, ezta bere onerako ere. hiria da gure gogoaren bazkalekua. hiriaren ideologiak hiria historiaz eta kulturaz haraindi izan den eta den jendarte proiektu (askatzaile) gisa aurkezten digu. hiribarne, uriguen, uribarri e... Baina garai hartako hiriak, besterik gabe, biziguneak ziren.
‎Zer espero duzu? Eskarmentu handia du, baina guk gurean pentsatu behar dugu, aurkarian baino gehiago. Garbi dagoena da ez diozula borrokari uko egiten.
‎UXUE: Eta zergatik nahi zuen guk pentsatzea ama bizirik zegoela?
2013
‎Estereotipoak eta aurreiritziak baztertzeko asmoz, Txalo ekoizpen etxeak Pottola antzezlana taularatuko du bihar Aita Mari antzokian. " Garrantzia handiegia ematen diogu itxurari, jendeak gutaz pentsatzen duenari, eta jende aurrean ongi egon nahiari. Azken finean, horri guztiari kritika egiten dio obrak".
‎Bestela esanda, Eusenorreko bileretan parte hartzen genuenon euforia zazpi edo zortzi lagunena ez zen euforia kolektibo bilakatu. Saltzeko garaia heldu zenean konturatu nintzen egiazki, distantzia ikaragarria zegoela guk pentsatzen genuenaren eta gizartearen artean.
‎Pertsona bat harroa izan daiteke handinahia izan gabe. Harrotasunak zerikusi handiagoa du geure buruaz geuk dugun iritziarekin, eta hantusteak, berriz, besteek gutaz pentsatzea gura genukeenarekin.
‎KANDIDO. Hori hola bada, amua irentsi ditek, eta guk pentsatzen genuen bezala, Jagoba arma trafikoan nahastuta zagok.
‎KANDIDO. Hori hola bada, amua irentsi ditek, eta guk pentsatzen genuen bezala, Jagoba arma trafikoan nahastuta zagok.
‎Garaikoetxeari ere pixka bat beldurra ematen zion. Guk pentsatzen genuen hori inposatu egin behar zela, eta besteek, eta lehendakariak berak, pentsatzen zuten: kontuz, gero etortzen dira hauteskundeak eta botoak joaten dira joaten diren lekura.
‎Pozten gaitu gugan pentsatu izanak Harraps Disolbagarriak promozionatzeko eta medio berriek eskatzen duten aire freskoa emateko.
2014
Guk pentsatzen genuen haiei irabazteko gai ginela. Bideoak ikusita, eta geneuzkan erreferentziengatik, partida aurrera aterako genuela sinesten genuen.
‎Eta kontuan izan behar dugu, bestalde, pertsona horien premia daukagula hainbat lanetarako, askotan, immigrazioak dakartzan abantaila ekonomikoak dezentez handiagoak izaten baitira haien kostua eta mantentze gastuak baino, nahiz eta harrera horrek, batzuetan, gure erosotasun batzuei uko egitea ekar lezakeen. 3 Ohartu behar genuke, nolanahi ere, gure pentsatzeko eta jokatzeko moduen artean dauden kontraesan sakonez. Hainbeste laudatzen ditugun eta hain harro sentiarazten gaituzten balio horiek, gero, oinpean uzten ditugu gure jokabideen eta axolagabekeriaren erruz; hori bai, ahoa justizia hitzarekin betetzen zaigu.
‎Pozik erabakiarekin? Bai, gugan pentsatu dute, eta hori ohore handia da. Haien ustez, lan polita egiten dugu herritarrei laguntzen, janaria banatzen.
‎Herrikoia bada, denek ulertuko dute. Guk pentsatu behar dugu euskara egin behar dugula elkarrekin komunikatzeko. Nire teoria hori zen beti.
‎Ez diogu hainbeste garrantzi eman behar gutaz pentsatzen dutenari.
‎Eta zeurekoia izateari utzi zenioke gugan pentsatzen hasteko.
2015
‎" Azken batean, jende ez heterosexual gisa, ohituta gaude mezu masiboak gurera ekarri behar izaten. Masa musikak ez du sekula gugan pentsatzen, eta beraz, etengabe aritzen gara, eta gustura, esanahiak hackeatzen. Beharrezkoa zaigu, existitzeko, gure tokia aurkitzeko, arnasteko; horregatik ekin genion reggaetoiari.
Guk pentsetan genduan auto bigaz ekarri geinkezala liburuak, eta hiru auto hiru egun egon gintzazan liburuak ekarten Miarritzetik Donibane Lohitzunera. Han don Txomin Onaindiak lortu eban monja batzuk ixtea guri leku bat euren kolegioan.
‎Gogoetatsu naukazu, zugandik milaka kilometrotara, gutaz pentsatzea baino gauza hoberik ez dudala.
gutaz pentsatzen ari da.
‎Funtzionalismo horren ardatz batek gure ontologiaren oinarrietan nahi du sakondu, eta badirudi aurkitzen ari den emaitzak ez datozela bat orain arte maneiatu ditugun geure buruari buruzko mapekin. Ez gara guk pentsatzen genuena. Gure gogamena beste modu batekoa dela dirudi, eta beste modu horren azterketari ekin dion alorra cyborg ikuspegia edo gogamen hedatuaren kontzepzioa da.
‎Era berean hemen ere, egoitza honen inguruan asko daude, eta baita gainean ere. Izan ere, arimaren gauzak betetasunez, zabaltasunez eta handitasunez begiratu behar dira; bada, ez diote gehiegizkorik ezer eransten, guk pentsa genezakeen baino askoz gehiagorako gai baita, eta arimaren alde guztietaraino iristen baita jauregi honetan den eguzki hau. Hau garrantzitsua da, gutxi nahiz asko, otoitza duen edozein arimarentzat; ez dezala baztertu ezta estutu ere.
‎Beste min horrek, ordea, guztiz asaldatzen du, arima osoa nahasten du, oso mingarria da. Uste dut apaltasuna dugula guk pentsatzea nahi duela deabruak, eta ahal balu, bide batez, gu Jainkoaz mesfidatzera eramatea.
‎Zutabegile izatea status bat da, Don Draper i bezala pentsatzeagatik ordaintzen digute, gure pentsatzeko besaulkian te bat hartuta sortutako magiagatik. Beraz, kalean kasu egiten ez badizuet, etzazue kontutan hartu, zutabegilea naiz, lanean nabil… Pentsatzen nabil.
‎negoziazioetan hasteko puntuan geundela, EBBrekin eta Josebarekin, Luis Mari Bandresek pertsonalki eskatu zidan Martin ez eramatea bilera horietara, ja adinekoa zela eta beste esanez. Eta guk pentsatu genuen: " Martin ez bada gurekin jan egingo gaituzte".
‎" Inkontziente (soziala) historia da: historia kolektiboa, gure pentsatze kategoriak sortu dituena, eta norberaren historia, zeinaren bidez kategoriak geure eginarazi dizkiguten.. ,". 61
‎Arraroa da gutaz pentsatzea garai hartan ez?
Gugan pentsatu duzu?
2016
‎Espazioko bidaia berri bat lehenbailehen antolatzea dugu helburu, lehen lehenik berriz ikusteko hura nola dagoen, hutsik dagoela segurtatzeko eta bizi baldintza berriak aztertzeko. Hori egiterakoan eta guk pentsatzen dugun bezala baldin bada, gure ikerketa zientifikoak harat eraman ditzakegu, planeta hura izaki bizi haietaz herritartuz.?
‎Hor hasten da arazo morala. Guk pentsetan dogu: ez zu, Igor, ez ni, Gorospe, ez kafetegian egozan bikote sano hareek, ez tabernari prestu jatorra, ez gara errudun, ez dogu inor hil, ez zauritu, ez inbaditu; errubakoak ei gara.
‎A: Guk pentsatzeko, hortik aurrera zer gertatuko zen.
‎Ez. Ez duzu pentsatu, ez duzu inoiz gugan pentsatu. Ahaztu, hori da egin duzuna.
‎Klinikako profesionalek azaldu dutenez, margolariak “esker onak askotan adierazi dizkigu, klinikan bere ama oso momentu kritikoan ingresatu baitzen eta bertatik irribarre batekin ikusteak Florencio eta bere anai arreben nahiak bete genituen”. Langileek eskerrak eman dizkiote Florenciori “bere obrarik onena guri emateagatik, gugan pentsatzeagatik eta, nola ez, bere laguntza eskaintzeagatik”. IbilbideaFlorencio Alonso Sevilla Lizarran jaio zen 1961 urtean.
Gugan pentsatu duzu?
‎" Deo gratias, Benedicamus Domino, Magnificat" diote beren lekuan. Guk pentsatzen dugu" AFMR" ren joaiteak Uztaritzerat eta" St Pie X" tarren hazteak ondorio txarrak ukanen dituztela gure inguruan. Gure elkartasuna ekartzen dugu Etxarriko langileeri.
‎" Gu herritik sortu ginen eta herriaren zerbitzura gaude. Gauzak ongi edo gaizki egin baditugu ere, egin ditugunean guk pentsatu dugu hemarentzat onak izan direla. Autokritika herriari emanen diogu, prest gaude herriak galdatzen duen neurriko autokritika egiteko"," urte askotan ezker abertzaleak ez du jakin herriak eskatzen ziona interpretatzen".
2017
‎Baina indar posizioa gehiago ez ahultzeko, estatuek ez dute bake prozesuan sartu nahi izan, eta blokeatu egin dute. Guk pentsatzen genuen borroka armatua desagertzean bi aldi egongo zirela. Lehenik bake prozesua, eta ondoren prozesu politikoa.
‎Demagun aplikazio batek balio duela makina bat konfiguratzeko. Bada guk pentsatzen eta diseinatzen dugu nola izan daitekeen aplikazio hori ahalik eta sinpleena eta erabilgarriena.
‎Haurra bi urtez aritu zen guri modu desberdinetara esaten erratuta geundela. Bera ez zela guk pentsatzen genuena. Oso berandu hasi zen hitz egiten eta ordura arte ez ginen gai izan bere beste mezu horiek ulertzeko.
‎Negarrari eman nahi izan diot, baina ez dut horrelakorik egin. Ez dut ulertzen ia zortzi hilabete elkarrekin ibili ondoren, nolatan axola zaion horrenbeste besteek gutaz pentsatzen dutena. Itsasoari begira gelditu naiz.
‎Ez, aurkakoa, asko animatzen gaituzte. Jendeak animatu egiten gaitu, nahiz eta guk pentsatu ez gabiltzala hain ongi.
‎Neuk ez nuen lanik egin ezker abertzale ofizialarekin aurreko hamabost bat urtetan, eta berriak izan dira niretzat EAJrekin, PSE EErekin eta Ahal Dugu rekin izandako harremanak, eztabaidak eta beste. Agian, alor horretan urteetan lanean ari diren batzuek guri buruz pentsatzen zuten ea nondik gentozen, zer zilegitasun genuen armagabetzearen gaian sartzeko, baina guk izugarrizko ahalegina egin dugu Luhusokotik aurrera gauzak ahal zen jende gehienarekin partekatzeko. Hegoaldeko eragile askok aitortu ziguten estimatzen zutela gure lan moldea?.
Gure pentsatzeko modua. Pentsaera eta gure gauzak espresatzeko beharra ez da aldatu.
‎Guk irratietan Interneteko espazio ‘birtualean’ (sic) gertatzen dena erreala ote den galdetzen jarraitzen dugu; unibertsitatean IKTak azkarregi aldatzen direnez, ezin direla ikertu diogu. Eta bien bitartean, guk geure burua pentsatu eta definitzen ez dugun bitartean, enpresa pribatuek gu pentsatzen gaituzte eta atzerriko estatuek geure burua definitzen digute.
‎Gosaria prestatu ondoren mahaian eseri da leihotik teilatuei begira. Guillermok gertatzen ari zitzaionarekiko dramatikoegi aritzen zela iradoki ondoren, “bizitza injustua da” esaldi zoragarriarekin hasi eta “gauzak, gertakariak berezkoak dira eta berezkoa dute gertatzea, askotan guk pentsatukoaren kontrara, guk desiratutakoaz bestela gertatzen dira, eta gertatutako horren zergatia ulertzeari ekitea indarra galtzea baino ez da, indarrak galtzea” azaldu zion gauzen barrunbeak ongi konprenitu dituenaren garaitza ukituko tonuaz. Barrunbeak ulertzea zergatiez galdetzea ez balitz bezala, pentsatu zuen Josebak, Guillermok oroimenari buruzko hainbat artikulu eta liburu gomendatzen zizkion bitartean; haien artean, Forever today (Betiko gaur) Clive Wearing musikariaren egoeraren inguruan Deborah andreak idatzitako liburua.
2018
‎" Aurrekontua lortu ez eta ideia atzera bota zenean guk pentsatu genuen: zergatik ez dugu ba egingo?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
guk 45 (0,30)
Guk 34 (0,22)
gure 27 (0,18)
gugan 15 (0,10)
gutaz 11 (0,07)
guregan 4 (0,03)
Gugan 3 (0,02)
Gure 3 (0,02)
gu 3 (0,02)
gure artean 3 (0,02)
gurean 3 (0,02)
guri buruz 3 (0,02)
Gure aurrekoek 2 (0,01)
Gutaz 2 (0,01)
gugandik 2 (0,01)
gure baitan 2 (0,01)
gure ordez 2 (0,01)
Gurea 1 (0,01)
Guretzat 1 (0,01)
gugatik 1 (0,01)
gure alde 1 (0,01)
gure arteko 1 (0,01)
gure partez 1 (0,01)
gurearengan 1 (0,01)
gureaz 1 (0,01)
gurekin 1 (0,01)
guretzako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia