Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.853

2000
‎PPrekiko aliantzen aurkakoa ere izan zen hasieran. Aitzitik, egungo UPNk Espainiako Konstituzioaren zaindari bikain gisa agertzen du bere burua.
‎Paue eta Zuberoa artean bizi da, lanbideari eta sorkuntzari estu atxikia. Batzutan, ordea, zuberotar beste kreatzaileengandik urrun ikusten omen du bere burua; artista izaera medio, bakartasuna bizi du batzutan. Ez du sofritzen lehen beste, alabaina:
‎" Desoreka batean bizi naiz, anbibalentzian bizi naiz, orokortasuna bilatzen dut, sofrikario horretan garatzen dut ene bizitza". Haatik, norabait abian delarik, ez omen du bere burua bide hertsien barna mugatzen. Zure obran, zure kantuetan eta zure aipuetan etsipen gisako arrasto bat ageri da.
‎Galindo epaileak arazo bat kendu nahi izan du bere gainetik, ez da sartu arazoaren muinan. Gazte batek ENAren bidez identifikatu du bere burua, baina nork atera du agiri hori. Horren atzean xede politiko bat dago, zuzenbidezko estatu demokratikoaren legalitatea haustea xede duena.
‎Gure eginbeharra politikoei plan orokorrez gain, partzialak ere badirela erakustea da. Udaletan euskara oso isolatua dago, teknikariak oso bakarrik sentitzen du bere burua udaletxean. Komunikazio gehiago behar dugu.
‎' Ba... EZ Republikak ez du bere burua makurtuko, erria etorriko da bere onera...". Zenbat lagun egin ote zituen jarrera horrekin 1968ko maiatz ospetsu hartan?
‎amodiozko gai bat jorratzetik genero beltza jorratzera igaro baita. Eleberri honetako pertsonaiak bat batean hilketa bat ikertu beharrean ikusiko du bere burua. Xabierrek aspaldian ikusten ez zuen anaiaren heriotzaren berri izan zuen.
‎Mikel, Zuria Beltz taldeko baxujolea da eta musikaz gain, parrandan besterik ez dabil. Gau horietariko batean ETArekin zerikusia duen gazte bat ezagutuko du, eta era inkonsziente batez, itzulbiderik ez duen egoera batean sartuta ikusiko du bere burua.
‎Hori dela-eta, eta Bilbora trenez igortzen zituen pakete batzuengatik Julen atxilotu egingo dute. Ondorioz, ziegan hartuko du bere buruaz beste egiteko erabakia.
‎Honela, neskaren lagun baten etxera joan beharrean egongo dira, eta bertan jantzi baten lapurretaren berri izango dute. Beraz, neska hura ezagutzearekin batera, lapurreta bitxi batean korapilaturik aurkituko du bere burua. Giro honi eusteko, bestalde, Jimenezek hasieratik pertsonaia kartzelaratua dagoela ezagutaraziz sortaraziko du.
‎Gobernu indartsuenek eta Kazakhstango gobernuak gertaturikoa ezkutuan mantendu nahi dute, arazorik ez sortzearren. Isidorok korapilo honen erdian nahasturik aurkituko du bere burua, bera izango delarik hau askatzeko ahalmena izango duen bakarra: honela, gizartearen beste ikuspegi bat bereganatuko du.
‎Hizkuntza komunitateek biziraupena ziurtatzeko, erreprodukzio soziala bermatubehar dute. Gure kasuan, euskararen komunitateak bere biziraupena ziurtatzeko, besteak beste, hedabideen laguntza behar du bere buruaren erreprodukzio sozialabermatzeko. Gure inguru hurbileko hedabideak urrun daude laguntza emate hipotetikohorretatik.
‎Gizakia askatasuna da, hots, zabalune edo hutsune bat, zulo bat unibertsoan, ekintzak bete behar duena. Gizakiakorain bere gain hartu behar du bere burua (existentzia), hots, bere buruaren eraikuntza, erantzukizuna. Hau ez da etika arazo bat, ohiko esanahian:
‎Eten eta ospa egin behar, hortaz, Ulises berrihonek, orain arteko guztitik urrun, askatasun berri baten eguratsetaraino?. Halasentitzen du bere burua trenean, 140 kilometro orduko abiaduran: –Zoriontsu naizberriz.
‎gure arbasoek ez zuten asmatu, eta ez ziren egon beharreko tokian egon... Eta bere tokian ez dagoenak faltatzen du, eta bere faltaz lohitzen du bere burua, eta lohitzen ditu ondokoak ere. Eta hori ere aitortu beharra dago, eta bertze guztia gure burua engainatu nahi izaitea da, nola engainatu nahi izaiten baitzuen gure aita hil berriak, Jainkoak zeruan izan dezala.
‎—Gauza batzuk aldarazi nizkion —hura beti mintzo— Ispilua, berriz —beira puska eskerga seinalatu zuen—, ez nuen lortu hemendik eramatea. Ximurrak ikaragarri maite du bere burua ikustea larrutan ari denean.
‎Mutikoak esan zion neskatoari jaits zedila bere begietatik. Gizagaixoa, pentsatu nuen nire kabutan, hori esaten duenak oinaze esanezinetarako prestatu behar du bere burua. Baina neskatoa isilik gelditu zen.
‎Xabier Montoia bestelako poeta da, gaueko piztia den neurrian. Aurkintza urbano desolatuak erakusten dizkigu, eta bakardadean kokatzen du bere burua. Maitasuna baino gorrotoa du balore, eta gorputzarekin batera transfiguratzen zaio espiritua, amoral bihurtzen da, indibidualtasuna aldarrikatzen du.
‎Espainiar gutxi dago modulu honetan; laurogeitik sei zazpi baino gehiago ez dira izango. Valentziar gazteak ez du bere burua espainiarren artekotzat. Iruditzen zait, nola dabiltzan ikusita, preso espainiar horiek badutela hemengo kartzeleroekin korporatibismo moduren bat, sentimendu komunen bat.
2001
‎Idazleak, bere burua idazletzat duenak, independientetzat beraz, ez du bere burua makurtzen sekula santan. Ez du baldintzarik onartzen, eta areago ez du bere lana baldintzatzen.
‎Ez da zaila bakoitzaren egoera laburbiltzea hitz gutxitan: PSN ustela bere bekatuen preso da oino, EAJk aspaldi saldu gintuen, EAk hipotekatu du bere burua Otanoren tripartito horrek bezain labur iraun zuen kargu baten truke... EBk ez du sustrairik Nafarroan, eta CDNko Alliri hegoak moztu dizkiote.
‎Edozein enpresak ez du baserri berrien aktiborik. Kaleko bizimodua aldatzen ez den neurrian baserriak egokitu du bere burua eta enpresa gisa etekinak lortzera jo. Horra errealitatea.
‎. Egia da, ezkerraren kontzeptua aldatu egin da, baina niretzat ezkertiarra izatea da gizarte hau aldatu nahi duena, sozialismoaren bidean borroka egiten duen pertsona. Jende askok jotzen du bere burua ezkertiartzat, baina bere jokaera ez da ezkertiarra. Planteamendu etikoa nahitaez lotu behar da egiten denarekin, ez da nahiko norbaitek ezkertiarra dela esatea, hori bere praktikarekin erakutsi behar du.
‎HORI GUTXI BALITZ, zera gaineratu behar zaio; Artium a zabaltzeko urte bete falta denean, oraindik zinegotzi, irakasle, akademiko eta arte kritiko denak horrela definitzen du bere burua ez du definitu, barkatu erredundantzia, zer nolako Museoa izango dugun. Eta Sancristobalekin amaitzeko, berari buruz idazten amaitzeko esan nahi dut, Artium eko zuzendari izateko berak zuzenean hautatu duenaz hitz egin genezake, Maria Martin madrildarraz, galerista eta PPko goi kargu baten koinata ohiaz, zeinak duela oso gutxi, buru-argitasun une batean postu eder hori utzi baitu bere aitabitxiaren zorionerako.
‎Katoliko eta protestanteen arteko liskarren ezagulea. Funtsean, Larraldek ez protestante ez katoliko baina giristinotzat du bere burua. Bidarrai herria, dakigunez, bi estatuen arteko mugan dago.
‎" Bere ustetan hau da, bere buruaz beste egindako pertsona horren iritziz ez baitu egin ori bere kaltetan. Ark ere zerbait ona nahi du beretzat eta horregatik il du bere burua". Erabat ados egon gintezke iritzi horrekin (idazlantxo hau zirriborratzen ari den hau hala dago behintzat), baina Kaputxinoen ardurapean zegoen aldizkari baten editorialean agertzeko ausart samarra ere bazela ezin ukatu (Aita Santutik hasita, Eliza osoa aurka izango zutela pentsatzerik ere badago).
‎BALTASAR Garzonek Haika ezker abertzaleko gazte erakundea legez kanpo utzi ondoren eratutako Gazte Bilgunearen ekimenetik Segi gazte erakundea sortu da Iruñean hilaren 16an. Erakunde berriak «nazionala, independentista, sozialista eta iraultzaile» gisa definitu du bere burua.
‎50eko hamarkadan bizitzaren zentzugabekeria bizi duen biztanle hiritarrak ingurune latzean kokatuta ikusten du bere burua. Behiala aurrerapenei esker menderagarria zeritzon mundua, bat batean ulergaitza bihurtu zaio.
‎Desiratutako objektuak ihes egiten diola pentsatzeak beragan sortzen duen urrikaltasun eta ziurtasunik ezaren adierazle ditugu, bere buruaz dituen irudi penagarriak. Protagonistak kiratsa besterik ez dio somatzen bere buruari (linimento eta sardinusainaren nahasketatik eratorria) eta zakur deslai baten modura abandonatzen du bere burua (121). Senar honen zeloek, A. RobbeGrillet en La Jalousie (1957) nobelako protagonistaren kasuan bezala, emaztearen eta amoranteen obserbazioa eragingo dute eta ezaugarri optikoz soilik transkribatzen diren eszenen errepikapena bultzatuko (Robbe Grillet en nobelan ehunzangoaren zapalketaren eszena zen etengabe errepikatzen zena).
‎Arrazoi politikoek eta estetikoek bultzatzen dute XIX. mendearen bukaeran itsas nabigazioaz sortzen den ardura. Kolonialismoaren garaia da, Europak, industralizazioaren bidez, irten beharrean ikusten du bere burua. Industriak tentsioak sortzen ditu, lehengaien beharra dute fabrikek, merkatu berriak bilatu behar dituzte, eta inbertsiorako lurralde berrien lana eskatzen du.
‎Sasi zientzien eta petrikilo, iragarle, astrologo eta telebistaren bidez gure etxean sartzen diren bestelako eroen etsai porrokatu eta nekaezintzat du bere burua elkarrizketatuak.
‎Bekaiztiak nekez aitortuko du bere buruari ere ez bekaitza sentitzen duenik.
‎Era berean, bostetik batek bakarrik sentitzen du bere burua ongi informatua izurrilkaririk zein ongarri kimikorik gabe landutako produktu horietaz.
‎Eta besteekin konparatzen du bere burua, dotoreago edo argiago nor den edo itxura osasuntsuagoa nork duen identifikatu nahirik.
‎Desiratutako objektuak ihes egitendiola pentsatzeak beragan sortzen duen urrikaltasun eta ziurtasunik ezaren adierazleditugu, bere buruaz dituen irudi penagarriak. Protagonistak kiratsa besterik ez diosumatzen bere buruari (linimentu eta sardin usainaren nahasketatik eratorria) etazakur deslai baten modura abandonatzen du bere burua (121). Senar horren zeloek, A.
‎H herrialdearen kanpo ordainketen balantzak 2 IM raino bere kanpo hartzekodunei emaniko zerbitzua barnean daukan egoeran, H k 2 HM ko aurrezkiak galtzen ditu gainontzeko munduaren onurarako: galera horrek truke merkatuan adierazten du bere burua. Horrek argi esan nahi du H diruko 2 milioi unitateak truke merkatuan erabiliak direla I diruko erosketa (soberakin) unilateralerako:
‎Zor krisia ez da truke tasen ez-egonkortasunaren ondorioa, beraren definizioaren alde bat baizik. Beste hitzez esanda, zor krisiak truke tasen fluktuazioen bidez erakusten du bere burua. Nazioarteko ordainketen sistema kanpo zorren zerbitzu neutralarekin bateragarria izanen balitz (baita nazioarteko diruaren funtzionamendu neutralarekin ere), truke tasak egonkor egonen lirateke, agintari monetarioen berrorekatzaile ofizialaren beharrik izan gabe.
‎atzerrian edukitako kapital espekulatzailearen eratzea esplikatzen du, zeinaren mugimendu kaotikoek truke tasen gaineko presio gogorra ezartzen duten; bistakoa denez, presio hori ezin da neutralizatu moneten arteko truke tasa finkoak artifizialki mantenduz. Beste aldetik, kanpo zorren ordainketa bikoitzak gaur egungo nazioarteko ordainketen sistemak horretara behartzen ditu giltza monetakoak ez diren herrialdeak presio debaluatzaile baten bidez adierazten du bere burua (truke tasa finkoko onarpen ofizial batek ezin baitu alboratu). Alderantziz balitz, beheranzko presioa metatu egingo litzateke, eta laster edo berandu oztopoa hautsi egingo litzateke, truke tasa flotatzen egongo balitz bezala mugitzea ahalbidetuz.
‎Tasioz ez da inor ohartu, dena den. Isilean, atzealdeko txokoan esertzeko arreta edukitzeagatik zoriondu du bere burua. Izan ere, dagoen tokitik kafetegi guztia ikus dezake baina gehienentzat ezkutuan geratzen da hala ere.
‎Zer daukak ba egiteko, oihartzun egin du lagunaren galderak bere garun alkoholez blaituan, errepidea gurutzatu eta izkina okertzen duen bitartean. Ba ez zekiat, erantzun du bere buruarekin ozen hitz eginez eta ondoko ezkaratzean eskusartzen ari den bikote bat izutuz. Zerbait, detektibeek beti izaten dute egiteko garrantzitsuren bat eskuetan, filmetan ikusten da hori.
‎emakumea ezkontzen denean bere buruaz ahaztu behar dela. Ez du bere buruaz axolatu behar, senarraz, haurrez eta etxean bizi direnez baizik. Horien ona bilatu behar du.
‎Senarrak, baina, emaztea etxeko zulo bazterrean egon dadin gogo badu, nehor ere ikusi gabe, honek ez du bere burua agertuko. Zenbait etxetan emaztea hilobi barruan sartua bezala bizi da.
‎‘Swen Foyn, ’ aurkeztuko du bere burua, bostekoa emanez.
‎‘Orain, badakizu zer pasatzen zaion? ’ dio zipoteak bere ingeles lainoan. ‘Ez du bere burua ezagutzen.’
‎Hori euskaraz baino erdaraz hobeki adieraz daiteke, guk erabiltzen dugun euskaraz hitz jokoak –Hiribarrenek erabiltzen zuenean, bai, O mihi ederrena, hasteric gabea! esan baitzezakeen, euskararekin ari zela– egitea zailago baita; alegia" la lengua no tiene lengua", hizkuntza bera ezin mintza daiteke, hizkuntza hori darabilten hiztunak mintzatzen dira, eta hiz  kuntzak ez du bere buruari laguntzeko eskurik eta hizkuntzak horrexegatik beragatik ez du inoren premiarik, premia dutenek hizkuntza hori dakitenak dira edota hizkuntza hori erabiltzen dutenak; beraz, beti hizkuntza diogunean hiztuna sartu nahi dugu; ez, esate baterako, gure kasuan, euskara bera, euskalduna baizik.
‎Hizkera jatorra du, bizia, aberatsa, eta batez ere bere berea. Zaharrak eta berriak, hangoak eta hemengoak irakurri eta aztertuz, gaurko euskal prosak dituen maisuen artean jarri du bere burua.
‎hemengo delako halabeharrez eta, batez ere, hemengotar izan nahi duelako, jakinaren gainean. Euskal artisten lerroan ipini du bere burua, tradizio baten barrutian beraz, ez hemen ikasi dituelako dakizkienak, ez hemengo lurraren lurrina darien gaiak erabili dituelako, ezta ere atzerriari (non dugu Txillida atzerritar eta arrotz?) entzungor egin nahi diolako. Gure artean ikasi duena besterik da:
‎Baina UPNn ere ez da amaitzen arazoa. NafarroakoAlde rdi Sozialistak, Juan Jose Lizarbe buru duenetik, eta PSNtik baino UPNtik gertuago dabilen Vctor Manuel Arbeloa eta Aurelio Arteta bezalako ustezko intelektualen eskutik, sekulako sarraskiak egin ditu euskararen kontra, eta kasu honetan ez du balio eskuindarrak direla esatea —ezkertiartzat jotzen du bere burua NASek— edota euskararen kontrako grina berezkoa dutela pentsatzea. Arazo sakona da benetan Nafarroako sozialistena, baina hizkuntzari dagokionez, alderdiko militante asko borrokatu dira —hauek ere lehen orain baino gehiago— euskararen alde, eta Jose Luis Castejon Parlamentuaren presidentea rn kasua adibide bat besterik ez da.
‎Honek kausalitatearen adigai erabat berria suposatzen du, organismoa norberaren kausa eta aldi berean efektua baita: sorkuntzan zuhaitz batek bere buruarengan ekiten du espeziea zabalduz; hazkuntzan norberarengan ekiten du bere burua garatuz, eta barne bizitzan norberarengan ekiten du zati bakoitza besteen mesederako existitzeak osotasuna mantentzen duelako. Horregatik, organismo bat ezin da mekanismo hutsera murriztu; bizidunak ez dira makinak, bizidun bakoitzaren banakotasuna ezin da adigai determinatuen bidez agortu; horregatik, ez dago Newton bat Biologian Fisikan badagoen antzera.
‎Subjektua ez da lehendik nolabait dagoen espazio denbora batean kokatzen, baizik eta berak ezartzen ditu bere higikortasunaren eta objektuekiko hartu emanaren baldintza subjektibo gisa. Subjektua errealitatera irekitzen da horrela, esperientziaren mesedetan ezartzen du bere burua espazioan eta denboran. Hauxe da Matematikako koordenatu cartesiarrez hitz egin ahal izateko baldintza.
‎" gehiago naiz zordun nirekiko, beste gizakienganako baino" 94 Eta bai Tomas Akinotar Santuak ere: " Horregatik, karitatea dela-eta, gizakiak maiteago izan behar du bere burua, hurkoa baino." 95.
‎Beraz, zientzialaritzat ematen du bere burua, baina gizakiaren askatasuna aitortzen du, bere egiten dituen zientziaren printzipio funtsezko hauen kontra jarriz: kausalitate fisikoa besterik ez dagoela, helbururik ez dagoela natura osoan.
‎tematzen zen, aulkiak eta are pupitreak hartuta lintxatzera zihoazenei ezaxola. Orduan, bere bizitzako goren unean, ausaz, amorraziozko keinu batez kapirotea kendu zuen, arrabiaz; honelako keinu erabatekoetan erakusten du bere burua egiazko artistak, bere obrari guztizko lehentasuna ematen dionean, munduko beste gauza guztien gainetik –bere hortzak barne– jartzen duenean, obrak eta obraren egile izatearen aldarrikatzeak beste ezer –makilaz eta labanaz armaturiko asesinatze asmoko talde asaldatu eta jendetsu bat barne– baino garrantzi handiagoa duenean. Beraz, artista puska horrek kapirotea kendu zuen, arrabiaz.
2002
‎Ez naiz sekula aranista izan, baina Aranaren garrantzia historikoa zertan ukaturik ez daukat. Bakoitzak ikusiko du bere burua non kokatzen duen, baina Aranaren ordez ipini nahi izatea Euskal Herria Nafarroa dela, hori ere aniztasun historikoaren kontra jokatzea da. Orain, guk bai esan dezakegula, eta harro, atzo arte nafartzaletasuna eta euskaltzaletasuna gauza bera izan direla.
‎Gorki eta Ladis aita semeak poetak dira, baina oso elkarren oso desberdinak: semeak mistikotzat hartzen du bere burua; Gorki, berriz, anarkista iraultzailea da. Ladis Enriketarekin dago ezkonduta, eta bi alaba ditu:
‎Sistematikoki errua inori botatzen dion pertsona oso gogaikarri gertatzen da eta laster ikusiko du bere burua isolaturik eta jende guztiak bazterturik, ingurukoengan boterea duenean izan ezik, orduan beldurra izango baitiote; horrek ez ditu inondik ere errazten pertsona boteretsu horren harreman sozialak.
‎Maisua da, baina ez du bere burua lider edo profeta izendatzen.
‎Zenbat Gara elkartaren baitan ekimen desberdinak daude, batzuk beste batzuk baino errentagarriagoak direnak. Azken finean, izaera honi esker, Bilbo Hiria Irratiak ez du bere burua sakrifikatzen dirua lortzearren4.
‎lurralde bat. Taldeak, azkenik, subjektu kognitibo gisa identifikatu behar du bere burua, bai eta expresibo gisa ere. Horietan guztietan, hizkuntza aparteko tresna da.
‎b) Diskurtso informatiboaren egiturak berak ere ezaugarritzen du bere burua:
‎Gerra psikologikoak ustekabean harrapatzen du populazioa. Ustekabe horretan, populazioak ez du autobabeserako mekanismorik sortzen, ez du bere burua babesten eta ez daki manipulatzen ari direnik.
‎Emakume orok agertzen du bere burua bere onerako eta maite duen amodioa erakartzen du. Bistatzea ez da inola ere gaiztakeria.
‎Neptun, ek ba dakusazki, tarte ontan, itxasoa iskanbil aundiz nahasia ta gain lenu dan ur tulubio zakarra ta barren barrendiko zingira irakin itzul erazoa; sumiñak oso arturik eta itxas zabalera so egiñaz, ur gaiñean agertzen du bere buru ederra. Uretan oso edatua dakus Enea, ren ontzidia, eta troiarrak estu ta larri olatu naspil ta zeru triskantzapean.
‎Ala uste nitun ttottoek zakurren antzeko, antxumeak, beuren amen ideko; era ortara txikiak aundiekin erka oi nitun. Uri ark, ordea, uztailatze apalen artean nekostak baiño garaigo iaso du bere burua beste guztien artean.
‎Adiskideei (Ponpeio, Zesar, Oktavio), senitartekoei (besteak beste Kinto anaiari) eta Atiko lagunari idatziak dira. Zizeronek zintzotasunez agertzen du bere burua, eguneroko kezkak azalduz, hala goi politikarekin edo bere asmoekin lotuak, nola etxekoen edo senitartekoen gorabeherekin zerikusia dutenak. Agiri historikoak izateaz gain, literatura lan gozagarria ere badira gai eta tonu aniztasunari esker.
‎Aukera berriei nahitaez uko egiteak frustrazioa eta amorrua eragiten ditu. Kasu askotan, emakumeak ez du bere burua zaintzen, ez da lagunekin harremanetan jartzen edo aisialdiko jarduerei uko egiten die. Bizitza propioa izateko eskubidea datarik gabe atzeratzen da.
‎Egia esan, denak estrategia bati erantzuten dio: sektoreak ez du bere burua makurtzen, eta, horretarako, politika berritzaile etengabera jotzen du, gozoki unibertsalenaren aldeko gustua denboraz denboraldi erreaktibatzera. Likorea, laranja, fruitu lehorrak, gazta edo ahabiak dira kanpaina honetako proposamen batzuk.
‎Zakurrak, bere barrutian ez badago, arriskua ikustean, nagusiarengana itzultzen du bere burua, haren jokabidea ikusteko. Batzuetan, ordea, beldurtia baldin bada, ihes egingo du.
‎Itxuraz, epe luze batean petrolioa izango da oraindikenergia iturri nagusia. Mendebaldeak, petrolio hornikuntzabe rmatzearren, erregimen autoritario horietako buruzagi oligarkikoekin hitzarmenak egitera —batzuetan etika izpirik gabe— derrigo rtuta ikusi du bere burua.
‎Itxuraz, epe luze batean petrolioa izango da oraindikenergia iturri nagusia. Mendebaldeak, petrolio hornikuntzabe rmatzearren, erregimen autoritario horietako buruzagi oligarkikoekin hitzarmenak egitera —batzuetan etika izpirik gabe— derrigo rtuta ikusi du bere burua.
‎Aurrera egin baino lehen, autoreak sarri egin izan zaion objekzio bati erantzun beharrean aurkitzen du bere burua: presoak denen begien bistan egonik lotsaizuna galduko balute, nola erdietsi beren erreforma morala?
2003
‎Hona hemen Donostian sortutako Banda Bat Kultur Elkarteak plazaratzen duen «Bart» aldizkariaren azkenengo zenbakia, dagoeneko laugarrena. Literatur aldizkari aldezahartarra bezala aurkezten du bere burua, eta izenari izana emanaz literaturaz blai blai datorkigu oraingoan, Paddy Rekalde, Karmelo C. Iribarren, Leire Cancio, Yolanda Extremera, Jose Fernandez de la Sota, Pablo Casares, Itziar Eizagirre, Pello Otxoteko Vaquero, Armando Mendoza eta Joan Margariten poemekin; Harkaitz Canok eta Imanol Lizarraldek idatzitako artikuluekin; eta Juan Velazquezen, Asier Serranoren eta Luis Frias Go... Eta hori guztia gutxi balitz, Karmelo C. Iribarrenek Roger Wolfe poetari eginiko elkarrizketa ere bertan aurkituko duzue.
‎Are gehiago, solaskiderik ez dugu aurkitu ere. Alegia, Gizarte Segurantzara deitu dugu baina ez dago aferaren jabe egiten den inor, inork ez du bere burua identifikatu nahi izan. Telefonoa hartzen duenari norekin ari garen galdetzen diogu nean, «hurrengoan hitz egiten dugunean esango dizuegu» erantzuten digu.
‎Alferrik ekarri duela aitortu badigu ere, karpeta batekin etorri da Almudena elkarrizketara. «Mania bat», barre egiten du bere buruaz. Irratiari eskaintzen omen dio bizitzaren erdia.
‎Zuzenbidean doktorea eta EHUn irakasle izana. Egun, EHUk kanporatutako irakasletzat jotzen du bere burua. Eurodiputatua da, Euskal Herritarrok taldearen izenean hautatua.
‎departamenduak eta komunak edo herriak. Jendeak bi egitate edo entitate horien barnean ikusten du bere burua. Eta bereziki komunetan.
‎Bikaina zen Eneko bost kiloko liburutzarrak hartu, bost duroko hitzak gizakion hizkuntzara itzuli, eta sintesiak egiten. Gaur ere dibulgatzailetzat du bere burua. Bere lana izan da ideiak eta teoriak bilatzea, ordenatzea eta laburtzea, ikusteko zer beste aukera dauden, ez gaitezen sendagileen eta botiken hain menpeko izan.
‎Idazle honen elaberririk, eta obrarik, esanguratsuena izango den horretan bere umetako Gernika islatzen du. Izan ere, bere bizitzako urterik gehienak, lehenengo Madrilen eta gero Iruñean emango baditu ere, Oskillasok gernikartzat edukiko du bere burua. Eta gernikartasun hori, geroago ikusiko dugunez, sarriro eta harrotasunez erakutsiko du han hor hemen, era duen guztian.
‎Ariketa inozoa edo alferrikakoa dela pentsa liteke, izan ere norberak ezin hobeki ezagutzen du bere burua.
‎Medikuntza konbentzionalean gaixo batek baino gehiagok zerrenda luze bateko zenbaki soil gisa sentitzen du bere burua.
‎Planifikazioa eta kontrola areagotzen den neurrian, giza artekotasunak bereelkarregintzaren emaitza gisa hautematen du bere burua. Historizitatea da Tourainek erabiltzen duen kontzeptua autoprodukzio edo autoeraketa hori izendatzeko, eta modu honetara definitzen du:
‎Hortaz, barrurago joan behar da, barrukoari begiratu, euskalsistema politikoaren eta sistema horretako alderdi politikoen eta, bestetik, gizartezibilaren artean oraindik bizi bizirik dirauten haustura eta gatazketan. Gatazka etaikuspegi desberdin horiek aldatzen ari dira, etengabe, eta ez bakarrik euskal gizartean dagoen banaketagatik (gizartearen zati batek bere burua nazionalistatzat jotzen du eta beste zati batek ez du bere burua horrelakotzat jotzen) baizik eta joerahoriek, itxuraz egonkorrak izanik, politika neoliberalen arazo berriek eraginda, krisian sartuta daudelako, eta egitez Euskadiri atzerritik begiratzen diotenentzatnahiz euskal herritzarrentzat oso panorama politiko, kultural eta sozial konplexuasortzen dute. Horrela, nazionalisten joeren artean badira globalizazio neoliberalaosagai positiboa dela uste dutenak, hazkundearen eta garapenaren aginduaren izenean eta munduan nagusia den ereduaren izenean; badira, berriz, globalizazioekonomikoa Espainiar Estatuak eta Frantziak Euskal Herrian daramaten esplotazioaren beste alde bat dela diotenak.
‎Horiek dira Hemen eta Munduan globalizazioaren aurkako euskal ekimenaren web orrian sartzean aurki ditzakegun lehenengo hitzak. Ikus daitekeenez, ekimen horrek ez du bere burua jotzenelkartetzat, erakundetzat edota gizarte mugimendutzat, ezta talde politikotzat ere.
‎Adineko pertsonengan depresio eta antsietate nahasteak izateak handitu egiten du garaia baino lehen hiltzeko arriskua, gaixotasun somatikoak areagotzeagatik eta defentsak gutxitzeagatik. Adituek diotenez, egoera horrek nabarmen gutxitzen du bizi kalitatea, okerragotu egiten ditu errendimenduak eta handitu egiten du bere buruaz beste egiteko arriskua eta zerbitzu medikoak “neurriz kanpo” erabiltzea. Bestalde, populazioaren sektore honetan faktore biologiko eta psiko sozial erabakigarriak daude, depresioa eta antsietatea agertzen laguntzen dutenak.
‎ez dute txirrinik jotzen, ez aterik kolpatzen, ozta ozta ukitzen dute behatz koskoekin atea, baldin aurreikuspen guztien kontra senarrak zabaltzen badu desenkusaren bat aipatu ahal izateko, eta modu berean ateratzen dira goizeko ordu txikietan, zaratarik gabe, atalburuan musu presakor bat eman ondoren; hurrengo hitzordura arte indarrak pilatzeko balioko dien musu labur baina indartsua etenik sartuko da gizonezkoa igogailuan (jaisgailu izango da ordu horietan) eta geratuko zaio emakumea begira, itxoiten geratzen diren emakumeek duten otzantasunarekin, esku bat ateko sarrailan eta bestea paparrean, bularrak doi doi estaltzen dizkion bataren solapak bilduz. Emakumea ohearen magal epelera itzuliko da gero, gizonak han utzi dituen azken aztarnen bila, eta gizona gauaren altzo hotzean galduko da, soinean emakumearen lurrina daramala, eskuetan oraindik sexuaren usain garratz eta sarkorra, ahoan karminaren tejoa, eta espaloiko galtzada zapaltzean berriro gizonen mundura itzuli dela ohartuko da eta pozik aurkituko du bere burua, pozik emakumearen besarkadatik aske bere kontura pentsatzeko eta gogoeta egiteko astia izango duelako. Gizonok ez dakigu zergatik den horrela, baina neuk ere behin baino gehiagotan sentitu izan dut, batzuetan kontzientzia txarrarekin izan bada ere, bozkario hori.
‎Bere pertsonaiak ez dira, noski, gordelekuetan bizi, salbuespen bakanetan izan ezik, baina han hartzen dute atseden, han bilatzen dute babesa, han sentitzen dira beren aisiara. Bere nobela labur bateko protagonistak, esate baterako, gerrako frontetik ihes egin eta baserriko kupel batean gordeko du bere burua. Gauez bakarrik aterako da pixka bat egurastera.
‎Latza da eguneko berriak euskaraz irakurri gura izatea, kioskoan dauden orri inprimatuen ehuneko bat edo bi baino ez denean euskaraz aurkitzen. Horrela, euskaldunak ezin du bere burua ispilu publikoan ikusi. Horrela, euskaldunak erdaldun izatea hobe lukeela pentsatu besterik ez du.
‎Burua da naziogintzaren antzerkiaren eszenatokian inoiz falta behar ez duen gontza. Herri orok du bere buru orpoa, bere gontza nagusia, guk ere aurkitu behar dugu geurea.
‎Orain, hogei urte geroago, telezinea ia ia museorako pieza baino ez da, Euskadiko Filmategiaren eskakizunak eta dokumentu historikoak edo izan ezik, telebistak eskaintzen duen programazio arrunt guztia bideoz banatzen baita. Baina, hala ere, udazkenero, Donostiako Zinemaldiarekin batera, telezine zaharra sasoi bateko protagonismoaz jabetzen da, premiazkotzat sentitzen du bere burua, aurreko hamaika hilabeteetan hartutako hautsak astintzen ditu eta, arin asko, lanean jartzen da, gaztaroan bezainbateko harrotasun eta distiraz.
‎Horrez gain, gizakiak muga batzuen barruan jokatu behar du, bere egoerak muga horiek eratortzen dituelako. Gizakiak ezin du bere buruaz abusatu, ezta berari dagozkion gauzez ere. Izan ere, gizakiak gizarteko kide dira, gorputzeko zati diren bezala.
‎Horien artean, gutxiago dira oraindik zati batez nork bere burua maitatze horretan oinarritzen ez direnak. Gainera, beste batzuetan, lagunetako batek xede du bere burua maitatzea, baina besteak jokatzeko ez du araurik lehen legeen espiritua baino. Hortaz, gaur egungo gizartearen egoeran, mota horiek guztiak nahasi egiten dira, adiskidetasuna zein subjektuk izan eta horrek ematen dituen xedapenen arabera.
‎Gizakiaren egitura horrek, Jainkoa ezagutzeko eta maitatzeko, hain zuzen ere, Sortzailearen itxurazkoa egiten du; hori denez on goren bakarra, berezkoa du bere burua ezagutzea eta maitatzea, eta horren antza du berori ezagutzeko eta maitatzeko gai duen izaera duena; eta haren dohatasunaren kide da ezagupide eta maite horren bikaintasuna iritsi dezakeena.
‎Harreman horietatik onurak eta probetxua atera ahal izateko, haien ohore eta interesak agintzen dute onustea, fideltasuna eta zintzotasuna izatea. Hortaz, nork bere burua maite duenak orotara egokitu behar du bere burua, orotatik probetxua atera ahal izateko. Gizaki horrek jakin badaki bere helburuak lortzeko baliabiderik eragingarrienak erabili behar dituela, eta, horregatik, eginbehar guztiak ere bereganatzen ditu, bertute mota guztiak iritsi ahal izateko.
‎Arraro sentitzen du bere burua. Ez da atzo goizeko bera.
‎Ez du inoren historian sartu nahi. Ez du bere buruaz harantzagoko pauso bakar bat ere eman nahi. Eta, batez ere, ez du bere buruaren inguruko kontuez inorekin jardun nahi.
‎Ez du bere buruaz harantzagoko pauso bakar bat ere eman nahi. Eta, batez ere, ez du bere buruaren inguruko kontuez inorekin jardun nahi. Ez du eranzten hasteko gogorik.
‎Lupe Latasak harrigarri eroso sumatzen du bere burua etxe hartan. Zorionan.
‎Ez du bere burua ezagutzen. Arrotza da.
2004
‎Libreta horiko poemak (Susa) liburuan bildu ditu Aristik bere azken poemak. Poema berriotan ez du bere burua traizionatu, ezta Izagirreren hitzak deuseztatu ere. Libreta horiko poemek zer esana eman dute honezkero.
‎Zaragozan ikasi zuen Medikuntza eta lizentziatu ondoren, hiru urtez lanean aritu zen Mexikon. Aitaren bideari segituz" profesional librea, basatia eta partikular" gisa definitzen du bere burua. Gaur egun, Bilboko eta Donostiako kontsultetan praktikan jartzen du irizpide naturistei jarraitzen dion medikuntza orokorra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 1.387 (9,13)
ukan 466 (3,07)
Lehen forma
du 1.853 (12,20)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia