Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 105

2010
‎Jakina, hortik abiatuko da identitate formazioa: laster euskaldunak euskaldun gisa identifikatuko du bere burua, eta harrera egin dion gizarteak ere euskalduntzat joko du, frantses edo espainol denaz landara. Alvarez Gilaren arabera, horrelaxe edo sortu ziren Rio de la Plata aldean XIX. mendearen azkenaldian euskal identitatearen formulazio berri batzuk, gutxienez prenazionalista modura sailka daitezkeenak, eta garapen eta diskurtsoaren aldetik oso oso bereziak izan zirenak paraleloki Euskal
‎Bertsotan has gaitezen gero, klasizismoaren formetara itzul gaitezen behingoz, koplaka egin dezagun noiz edo noiz, baina, mesedez, ahopeka eta txantxetan bainenbilan, ez dezagun pentsa niarengandik ari garela, bada, nor biluzten da poemetan, nor larrutzen da, nork eskaintzen du bere burua jipoi dezaten?
‎Tradizio horren ondoriotzat aurkezten du bere burua Mayor Orejak, aukeraren egokitasuna emaitzak frogatuko balu bezala, 2009ko apirilaren 13ko prentsa espainolean irakurtzen denez: " Mi bisabuelo se e.forzo para que sus hijos no se encerrasen en el granero.
‎" ideia modernoen eta zibilizazioaren erregelen arabera eraiki den Arrifeko gobernuak independentetzat du bere burua bai politikoki eta bai ekonomikoki eregure askatasuna mendetan mantendu dugun bezala mantentzeko eta beste herriak bizi diren bezala bizitzeko eskubidearekin". 534
‎" Berorren Marokoar Maiestateak. behartzen du bere burua Berorren Maiestate Katolikoari entregatzera betirako, Ozeanoaren bazterrean, Santa Cruz de Mar Pequeña inguruan, han Espainiak antzina izan zuen moduko arrantza faktoria bat antolatzeko besteko territorioa". 374
‎Euskalduntzat hartzen du bere burua, hasteko. Euskaldunek espainoltasunaren errekan urtu beste irtenbiderik ez zutela hainbestetan defenditu ondoren, orain, noraez edo biluzte momentu horretan, euskaldunak eta arrifiak konparatzen ditu, euskaldunak moro desterratutzat aurkeztuz:
‎Ez da esentziarik, baizik existentzia, gizajendeak bere bizitzari zentzua emateko. Norberak determinatu behar du bere burua.
‎Khadidjak, senarra bezain izuturik, erantzun ere egiteke maindireen azpian gorde du bere burua.
‎"_ eta penitentzia egile handia, zeren haragiaren deabruak ardura akometatzen baitu. Hain furfuria handiz zigortzen du bere burua azote zafraldiz, non beste moineek negar anpuluak isurtzen dituzten anaia Pedrogan hain damu handia antzemanez".
2011
‎Anitz denbora gabe, non ere baita, etorriko da satorra xilo haien hestera, eta hola agertuko du bere burua. Urra orduan aitzurraz, gorago erran dugun bezala, haren bidearen gaineko lurra:
‎zein baino zein arroago ote diren. Carmauxek, Kortsario Beltzaren lagun bizkaitarrak, adibidez, euskaldun zintzotzat du bere burua eta hildakoei begirunea die, baina, behar denetan bizidunen sabelak urratzeko prest dago: " Un buon biscaglino che rispetta i morti, ma che sa bucare il ventre anche ai vivi".
2012
‎Egia esan, kanpokoentzat arriskuak barik, eguneroko ezbehar eta oinaze arruntak dira. Barruko bero nasaiari eusteko, biztanle onartuak irudiz eta alegiaz inguratzen du bere burua, ez du normalean kanpoko hotzaren inongo xehetasunik jakin nahi, bizi duen zoriontasun soraioa kalte lezake informazio horrek. Hobe, beraz, kontsumoaren esne mamitan soraio bizitzea.
‎Baiña konzientziaren gorthean eta audientzian ezta halako bidegaberik egiten. Aitzitik bertze guztiek faltatuagatik, kulpantak berak, konzientziak berak akhusantzen du bere burua, eta bai kondenatzen ere".
‎Autonomia proiektua, gure kasu honetan, autodefinizio bat da, kasu guztietan bezala. Prozesu horretan eta ez milurteko harpe, odol edo mintzoan, sortzen da egunero egunero Euskal Herria, eta hargatik, ez da hutsetik sortzen, ez du bere burua sortzen, ez da funtsik gabeko ilusio kolektiboa. Kanpokotzat, heteronomotzat, jotzen dituen determinazioen eraginpean bertan jaio da autonomoa izan nahi duena.
‎Oteiza, aldiz, askoz egoskorragoa, hamaika bider zailagoa izan da horretarako. Dena dela, Oteizak oso ondo jakin du bere burua laudatzen, goraipatzen eta defendatzen. Ez du izan alde horretatik bultzatzaile askoren beharrik.
‎Espaloian, despeditzeko eskua luzatu diolarik, gizon ttikiak ustekabeko galdera egin dio. "; Tepuedo dar un abrazo?" Besagainak altxatu ditu, harritua, eta konturatu orduko gizonaren besoetan preso harrapatu du bere burua, haren ezpainak lepoaldean. Berak ere besarkatu du, erdi lotsatua.
‎Eta hitzak bere ahotik atera ahala, ohartu da nafarren hizkuntza erabili duela diosalean, euskara, eta ez arabiera, beste hizkuntza hartan egiteko esan baitzioten. Eta deitoratu du bere buru txarra, zeren, anitzetan, urdirutasunagatik, gertatu ohi baitzaio hizkuntza batean egitea beste bat behar lukeelarik, bi horietaz gainera gehiago ere baitakizki: latina, oil hizkuntza eta Nafarroako erromantzea.
‎Ezpata kolpe bortitz batez, ateko eusten dion soka moztu du, eta, ziztuan erortzen ari denez, erregeak lurrera bota behar izan du bere burua atea igarotzeko. la ia beste aldean delarik, Nafarroako erregeari diadema estaltzen dion turbana askatu zaio burutik, baina azkeneko momentuan berreskuratu du diadema, atea lurrera ailegatu eta besoa harrapatzeko zorian denean.
2013
‎—Obamak ez du bere burua edertzen horrelako kontuekin —esan zuen Dennisek.
‎Euleri barkamena eskatzeko erregutu diote, auzapezak eta guzti, eta ezetz eta ezetz. Halako bira bortitz batean, ordea, Hostape erori egin da astotik edo bota egin du bere burua edo astoak berak bota du. Nork dakike?
‎—Zergatik egin du bere buruaz beste Zortziko Aldazkok. Zergatik?
2014
‎—Nola ematen du bere burua aditzera Andonik? —galdetu zuen emakume batek.
‎Garaipenaren tronpeta jo du; hauxe luzaz amestu genuen eguna. Zerbitzu saria ukatu dioten beterano batek zubiko kareletik urkatu du bere burua.
‎Poesia eta bertsoen arteko nahasketa horrengatik batetik. Etxahun Barkoxek ere poete gisa definitzen du bere burua eta enkarguak hartzen ditu ardura funtzio horren pean, ecrit en poesis basque ematen du berak exergian. Ez da hitza berea, frantsesa ez dakike aski itzulpen horren egokitasunaren neurtzeko.
‎Sutafu eta Beñaten arteko zina adin klaseari zor zaion leialtasuna da, boterea hartu beharrarena, hau baita zaldun ihauteko aldarria, eta hondarrean nehor ez da garai hartako salan kode horien jabe ez denik, denek genekien hor enfasia handiz antzeztua zena asto itzuli batekin bukatuko zela. Gillomek bere rola atxikitzen du Sutafurekin, IK ren alde edo kontra izan, orduko aktibista guziak dira IKri identifikatuak herritarren betaurrekoen gibeletik, joan jinak egiten ditu tranpan Sutafuk IKko fraseologia ahoan baina ez du bere burua defendatzen, arraileriaz ehorzten du pertsonaia Gillomek. Denbora dramatiko eta errealaren artean jostatzen da, baina gurea lardaskatuz posibilitateen habanikoa irekitzen du beste alderdiaren, begitan dituen Gaetan guzien kontra ankerkeria handienarekin jokatzeko.
‎" Ari nintzen ene buruarekin, ene gogoarekin. Aski lan ukanen du bere buruarekin." Literaturan hain ezaguna den barne eztabada hori antzerki egiten du euskara lagun. Hizkuntza hutsa da, eta orrialde hutsa jokoarentzat.
2015
‎Oro har, bizi praktika arruntetan gertatzen omen den fusioak gertatu luke antzezpen berezietan. Baina, esan bezala, gure bizimodu hipermodernoan praktika arruntak ere gero eta lokatuago daude, gero eta puskatuago, eta aktoreak oso egunerokoak direnetan ere nekez ezagutzen du bere burua, lana du egiten duenarekin identifikaziorik sor dakion, lana du jarduera arruntetan nortasunik sor dakion. Ez dira halabehar hutsaren hurrenak konglomeratu sozial hipermodernizatuetan ditugun nortasun egarria eta sintonia kolektiboen gosea.
‎Baina, horretarako, hierarkiak, subordinazioak, zapalkuntzak. eta, hitz batean, antagonismo asimetrikoak subjektiboki ukatu eta objektiboki ukitu gabe utzi behar dira. Anomaliak, beraz, gatazka negatiboan bizi behar duen era berean (Beste Handiarengandik bereizten) positibo behar du bere buruarekiko.
‎Egia da: batzuetan parodiak nork bere burua ikono itxietatik aska dezan balio du, alabaina hartarako, parodiatuak parodiarekin fusionatu behar du bere burua, parodiaren aktore dela sentitu behar du.
‎Habitus eta habitat, zioen Bourdieuk, bat eta bera izan ohi dira jendarte egonkor eta barne bereizketarik gabekoetan. Halakoetan, antza denez, jendeak disposizio praktikoekin berdindu behar du bere burua, ez du hautatzerik, eta disposizio psikikoek bat egiten omen dute dispositibo sozialekin.225 Hizkuntza bakarreko komunitateetan mintzaira atmosfera da: normaltasun oro hartzailea, mintzairazko atmosfera babeslea, egiturazko semiosfera...
‎Judith Butleren ustez, identitate orok" kanpoalde eratzailea" behar du bere burua osatze aldera, eta harekin noski," baztertutako subjektuak" ere behar ditu.57 Hala bada, identitatea egituratzaile eta normatiboari jarri behar diogun izena da, ez anomaliari, ez baztertuari, ez kanporatuari. Haiek Identitatea eratzeko baliabide, osabide eta ondorioak izanagatik ere.
‎Lurralde horietan irauteko kapitala eman dioten moralizatze operazioen erdigunean Egitura izan asmoa dugu: dela iraganaldi aratz batean, dela etorkizun araztu batean, euskal Zerak Egitura edo Identitate gisa irudikatu behar izan du bere burua, esan nahi baitut, bere baitan unibertso oso bat zuena. Horrela, asmatu eta berrasmatu du zer eta nola izan, eta horrela ere hainbat eta hainbat jarraipen irudikatu ditu, betiere iraupena inbentatze aldera.
‎Premodernoa delakoan aurkezten zaigu oso modernoa den berritze estilo bat. Tradizioaz berba egiten duenak tradiziotik kanpo ezartzen du bere burua, eta tradizioak, jasotako estatus eta arau ukiezinak, beste nonbait atzendu eta zokoratzen ditu.
‎Tradizioak legitimazioa behar du beti. Berez doan transmisioak ez du bere burua ondo ezagutzen, ez da aparatu eta diskurtso berezietan antolatzen, egin egiten da eta kito. Inertzia soziokulturalak ez dira" naturalizatzen" berez, jendeok ezagun eta ikasi dugunari geurez eusten diogun arren hala moduz egiten dugu, nahigabean antzaldatzen ditugu zaharrak eta berriak asmatu.
‎Aldaketaren ardatza pertsona definitzeko eta identifikatzeko arau nagusia da: aurrenekotan, bestek definitzen du pertsona eredu eta kode itxi batzuen bidez, azkenenetan, nork definitu behar du bere burua. Dubaren eskema neurri batean onartzen badut ere, uste dut larregi baikorra dela eredu sozietarioen hautamenari dagokionez.
‎Eta, bere baitan ez da den dena positibotasuna, auto gardentasuna eta auto sustapena, hala izango balitz ikono bat baino ez litzateke izango, hau da, konfigurazio itxia, aldagaitza, ihartua eta zurrundua, behin betiko emanda eta eginda. Baina, anomaliak ezin du bere burua irudi zurrundu ezin mudatuzko bati atxiki, horretan lotuko balitz Egiturak berehala barneratuko luke eta bere zerbitzuan jarri. Anomalia bere buruarekiko negatiboa da, bere burua ukatu behar du etengabeko aldatzeari ekiteko, iheskorra behar du, berritzaile eta proteikoa.
‎Biak, akaso? Borroka bat ari da hor gertatzen, aurkez denak agertzen den eran aldarrikatzen du bere burua, ez du beste ezeren sinboloa izan nahi, ez du bere buruaz beste ezer esan, iradoki edo adierazi nahi. Euskalduna euskaraz egiten duena dela dioenak ez al du praktikaren baitako balioa aldarrikatzen?
‎Biak, akaso? Borroka bat ari da hor gertatzen, aurkez denak agertzen den eran aldarrikatzen du bere burua, ez du beste ezeren sinboloa izan nahi, ez du bere buruaz beste ezer esan, iradoki edo adierazi nahi. Euskalduna euskaraz egiten duena dela dioenak ez al du praktikaren baitako balioa aldarrikatzen?
‎Asteasuko erretoreari organo haren ondoan egindako galdera bat berritu zitzaidan gogoan: " Zergatik hil du bere burua?". Hamahiru edo hamalau urte izango nituen, eta inpresionatuta nengoen gure kantu entsegura iritsi berria zen albistearekin:
‎Eta irri egiten du, urduri antzean, bere ahalmen profetikoaz harrituta. Idatzi zuen poesia epikoa dela eta, Karadzicek mito egiletzat jotzen du bere burua: memoriaren egile bat, orduko eta hurrengo aberkideen belaunentzat.
‎Hasi zuen mintzoa ohiko protokoloaz, baizik eta Udalak zuela saria jaso; baina segidan bere ukitua eman zion, erranez" Etxeko guzti guztiak direla sariaren merezidun, zinegotzi zein funtzionari", eta Santz idazkariari eskatu zion bakoitzari igor ziezaiola zegokion omenaldiaren partea, denena baitzen," enplegatu gorenarengandik has, eta peoi xumearenganaino, lanari diozuen fideltasunagatik, eta trabailuetan ematen duzuen prestutasunagatik. Orok sentitu behar du bere burua sariturik". Eta erran zuen halaber, domina ez zitekeela pagamendu lan bururatuei, baina etengabeko jardunari, eta horretaz eskatu zien lankide guztiei izan zitezela beti kontentagaitz, beti eta jomuga handiagoak gogoan.
‎Iritsi zitzaidan etxeratzeko tenorea. Gizon batek erre beharra du bere burua epe jakin batean, eta gero utzi."
‎Menturaz nazionalismoak ez zuen jakin, Nafarroan, ekologian dagoela ia. Nafarroak biziki euskaldun sentitzen du bere burua iragan jakin bateraino, gero gutxiago, gero deus ez. Den bezalakoa onartu behar da.
‎Txostenak hainbat irizpide zehaztu zituen 1979ko uda hartan negoziatzen ari zen Estatutuarentzat: irekia izan behar zuen," guretzat abiapuntu operatiboa baita, ez helmuga";" hasten den prozesu honen baitan Euskadik lan egingo du bere burua definitzeko, lurralde eta gizarte integrazioa lortzeko eta autodeterminazioa eskuratzeko"; gizarteko sektoreek eta lurraldeek proiektuarekin identifikatu zitezen lan egin behar zen; Nafarroak euskal elkarte autonomoan osoki integratzeko aukera argia izan behar zuen; eskema zaharrei jarraiki, lurraldeka zatikatzea nahi zutenen aurka, izaera bateratua izan behar zuen Euskadik, eragi...
‎" badaude Euskadin mugimendu sindikalak egituratu eta antolatu beharrik ez duela uste dutenak" —dio idazkari nagusiak—; ELA, aldiz, mugimentismoaren beste muturrean kokatzen da: " protesta keinu edo errebindikazio oihu baino, instituziotzat definitzen du bere burua"; 107 eta instituzio hori garrantzia handiko zereginera deitua ikusten du ELAk.
‎Zozoak beleari ipurbeltz: zozo honek zozoaz ere zerbait esatera behartuko du bere burua. Ez du entenditzen, zozo honek, nola ez dagoen autokritikarik gure artean, ez bada erresentimenduak bultzatua, hau da, autokritikaren justu kontrakoa.
‎Euskal komunitateak, alderdien arteko zeingehiagoken menean egon gabe, subjektu gisa antolatu behar du bere burua, ezinikusi ideologiko eta oztopo politikoen gainetik, batez ere euskaraz eguneroko bizimodua egitea posible izan dadin. Euskararen erabilera komunitate horren ardura da batez ere.
‎Espainol nazionalista ez da nazionalista bakarrik, hain da nazionalista, ezen, hipernazionalismo hori natural eta ezinbestekotzat hartzen baitu. Ikuspegi horretatik, bere nazionalismo nagusi eta dominantearen kontzientziarik gabe, ez nazionalistatzat aurkeztuko du bere burua, eta bere inposizio nazionalista zalantzan ipintzen duen beste edozein nazionalismori erasoko dio, hura patologikotzat eta asmakizun kaltegarritzat jota.
‎Greziako Ekonomia ministroak horrela ulertu du. Yannis Varoufakis deitzen den ministro berri horrek marxistatzat aurkeztu du bere burua: " marxista alderraia naiz, kapitalismoa salbatzen ahaleginduko naiz, sistema hondatzen ari diren kapitalisten kontra".
‎Egon lasai, sendatuko zaituztegu-eta!" Gizarteak, kanpo eraginek, sortzen ditu gizabanako mutilatuak, zorigaiztokoak eta pairatzaileak, baina biktima horiek guztiek ba omen dute egoera horretatik ateratzerik. Gizabanakoak, gaixo omen dagoenak, bere burua biktimatzat hartzen duenean dena dago eginda; bere burua ezgaitzat hartzen du eta adituen eskuetan uzten du bere burua senda dezaten. Mezua argia da:
‎Hipermodernitate honetan, ordea, mendebaldeko gizarteetako industria gehiena kanpora eraman den neurrian eta teknologia berriek bestelako zerbitzu eta eskariak ahalbidetu dituen heinean, jada ez da gizaki ekoizlerik behar —ez gizaki mota nagusi bezala behintzat, ekoizleak behar baitira, noski— Modernitateko gizaki solido eta zurrunak utzi dio lekua, ondorioz, askoz malguagoa den pastichear' i, edozein forma har dezakeen hareazko masa amorfoari. Egungo gizakiak ez du bere burua zertan klaseren batekin identifikatu —eta nahiko balu ere, zaila oso egingo litzaioke klase modernoen desagerpenaren aurrean gaudenean—, ezta talde jakin eta bakar batekin ere; egungo gizakia malgua da, antzezlea, eta nahi beste maskara erabiltzeko gai da. Egungo gizaki mota hipermodernoa da, nagusiki.
‎Bere azkeneko helburua bizirautea da, kontserbazioa. Bizigabeak ez du bere burua gobernatzeko inolako asmorik, ez baitio desertuari, noraeza eta ezinegonari, aurre egin nahi. Menpekoa da, zonbia, hildakoa, bizigabea, ez du benetako existentziarik.
2016
‎Elizanburuk berak ez du bere burua historiagiletzat, eta azken buruan berak duen asmoa zera da, gori gorian zegoen zioan bere iritzia azalaraztea eta euskaldunen hazkuntza ideologiko egokia:
‎Gizaki ehiztari biltzailearen buruan sartuko ez litzatekeen ideologia berria. Bere burua Naturaren gainetik jarri duen gizaki Neolitikoa, eguraldiaren gorabeherak sinbolikoki kontrolatzen saiatzen da kate bereko beste maila baino ez da, eta ez du bere buruaren gainetik legokeen inolako izaki adimendunik irudikatzen.
‎Bere buruaren jabe ezin izana du betiereko zigorra. Ustiagaiak ezin du bere buruaren jabe izan, ezin du gizarteko agintea hartu, ez dago horretarako prestaturik, ez du horretarako jakituriarik ez garaiera etikorik. Ezta jainkoen oniritzirik ere noski.
‎Gizakiak erabakitzen du zein landarek eta zein animaliak duten bizitzeko eskubidea eta zeintzuk ez. Gizakiak jainkotu egiten du bere burua.
‎Jainkotze honek dakartza arestian aipatu ditugun bi ondorio ideologiko nagusiak: Gizakiak Naturaren jabe ikusten du bere burua, beraz, Naturarekin zernahi egiteko eskubideaz hornituta, eta bestetik, Naturaren sekretu guztiak ezagutzeko grina pizten zaio, hura kontrolpean duela sinesteko, sinbolikoki bederen. Bi ezaugarriokin jaiotzen da gizaki modernoa, gaur egun oraindik dirauena.
‎" 1577 (bis) Egia bada ere Simon Pedro Kepa ezkonduta zegoela (Mt, 8, 14; Mk, 1,29; Lk, 4, 36) eta beraz Aita Santuak (eta zeruko atezainak) beste horretan jarduten zuela, Elizak EZ du bere burua uztartua ikusten Jaunaren erabaki horrekin. Sexuarekiko gure jarrera ezagunarekin koherentzian, goizero, jaiki orduko" Libra nazazu tentaziotik, Jauna" esan eta bakuluarekin dinbi danba bekatuaren zentral nuklearrean; sei aldiz apaizek, zortzi gotzainek, hamar kardinalek; eta Valentziakoak, artzapezpikua eta kardinala denez..."
‎Andreari kosta egin zaio hori onartzea, ez du argudioa entzun bezain laster amore eman, ez da haizearen arnasarik ahulenarekin mugitzen den orratza. Tantaka bete da ontzia, baina hori gertatu denean, hurbilago sentitzen da alabarengandik senarrarengandik baino eta ez du bere burua egoera horretan eroso sumatzen. Bale, aldarria zuzena izan daiteke, baina bazterrak nahasten ditu, lehendik ere nahiko nahasiak zeuden zokoak.
2017
‎Oro har, mota biko euskaldunak bereizi zituen, eta bai karakterizatu ere era nahikoa antagonikoan: batetik, euskaldun txapel handia —" geu, progresistok, eboluzionistok, benetako txapel handiok" idatzi zuen gaztelaniaz—, eta, bestetik, euskaldun txapel txikia" erreakzionario eta ultramontanoa" — Ez dago esan beharrik, horrelako sailkapen dikotomikoak faltsuak ohi dira, baina hala eta guztiz ere, norberak txapel handi batez jantzita ikusiko du bere burua, inkontzienteki izan arren.
‎Jakina, hortik hasiko da identitatea gauzatzen: laster euskaldunak euskalduntzat joko du bere burua, eta harrera egin dion gizarteak ere euskalduntzat hartuko du, frantses edo espainol denaz landara.
‎Nork berak ezin du bere burua ferekatu, amultsuki ukituta ere; eta bere burua ezagutu arren ere, ezin du lagundu. Laguna behar du, izango bada.
‎Lanaren erromantizismoaz altxatu du bere burua euskalgintzak: abertzaletasuna itsua izango da debalde egindakoa hutsaren hurrengoa dela uste duen bitartean.
2018
‎Egunero marraztu daiteke herri bat edo ezabatu, estatistikei buruzko berriekin. Euskal Herriak bahitua du bere buruari emandako estatua, eta administratiboki zatikatua da: horrek ez dio aukerarik ematen herri gisako argazkirik egiteko.
‎Hain zuzen, herritar bat oso gipuzkoar senti daiteke eta beste bat hagitz nafar, baina bi herritar horiek Espainia senti dezakete beren lokarri gisa. Beste batek arras lapurtar sentituko du bere burua eta beste batek biziki zuberotar, eta bien lokarria Frantzia dela pentsatuko dute. Haatik, zuberotarra eta bizkaitarra lotzen dituena ezin da izan Espainia, ez Frantzia.
‎Autoa hartu eta arrautzak erostera joateko eskaini du bere burua.
‎Izan ere, zenbateraino da hiriko parke bat natura? Ezin du bere burua irudikatu kirikinoa hartzen. Beldurra emango lioke.
‎Eskua luzatu dio Kairi. Kaoriren pisukide berria dela esanez aurkeztu du bere burua, Emiko, eta goraintziak eman dizkio haren partez. Kaorik gomendatu dio Salon Bruitera joatea.
‎Haren aurrean eseri da, mojarena zen postuan. Añesek ez daki puntua egiten, baina aurrean duena bera ez dela ziurtatzeko, leihoko islan bilatu du bere burua, eta hantxe aurkitu du, tuneleko argi urdinekin eta beirak dituen zirrimarrekin zeharkatuta. Tintaz egindako markak garbitu egin daitezke; objektu zorrotz batez grabatutako hauek, ordea, ez.
‎Beste segida nahi bat? Eta orain Filisbertok jakin nahi du bere buruaren zaintzeko, eta ez nau laguntzen ez baitaki Benito non hil den. Hemengo prentsak diona, kanpokoak baita Interneten bidez:
‎Iraultzaile izan nahi duenak, bere ahalmen ilusio irrealetatik zintzilik, iraultza egin nahi duenak baino iraultzaileagotzat du bere burua. Vladimir Leninek iraultzailetasunaren gaixotasuntzat zuen hori," ezkerreko infantilismoa" deitzen zion sindromeari.
‎Yankiek 5000 km2 ko erreserba batean bildu zituzten. Yakama herriak Mamachatpam deitzen du bere burua eta Ichishktin Smwit bere hizkuntza.
2019
‎Aitak (Don Manuel Arrizibita), kuarteletako altxamenduaren funtsezko pieza (1936), koronel izendatzen du bere burua
‎Beste ezer ere ez. Gorputz Hezkuntzako irakasle batek zaindu egin behar du bere burua. Bestela, hasten da bere ikasleekin boleibolean jokatzen, eta pott egiten du segituan.
‎Gutxitan ekarri ohi ditu bere kontuak hizpidera, dosi txikietan ematen du bere buruari buruzko informazioa, solaskidea aspertzeko beldurra izango balu bezala.
‎operaismoaren indarra (bai Panzieri eta Trontiren lehen operaismoarena, bai 1970eko urteetako bigarren belaunaldiko operaismo autonomoarena) Kapitala/ Lana erlazioaren izaeran gertatutako aldaketak aztertzen jakitea izan zen, proletariotzaren osaera teknikoa eraldatzea; hau da, joera irakurtzen/ aztertzen jakitea, hortik abiatuta, osaera politikoaren bidez, joera hori desbideratzen, eteten eta bihurritzen saiatzeko (Roggero, 2016). Post operaismoaren arazoa, konposizionisten arabera, osaera teknikoaren eta osaera politikoaren arteko erlazioa ezkutatu/ isildu izana da; izan ere, erlazio horretan, klase borrokaren bidez, proletariotzak Langile Klase moduan eraikitzen/ subjektu bihurtzen du bere burua; erlazio horretan egiten da jauzi osaera organikotik osaera politikora, Kapitalaren subjektibaziotik (klasea bere horretan, Kapitalak eraikitako klasea) langileak subjektu bihurtzera (klasea per se, Langile Klaseak eraikia langileentzat):
‎subjektua izan proletarioa, prekariatu kognitibo ez materiala edo herritar partaidea, 2.0 bertsioanistantean da kapitalista, Kapitalaren ekoizle eta produktu garaikidea. Inoiz baino gehiago, diogu, subjektu izateko prozesu hori ez delako soilik Kapitala Lana erlazioan gertatzen proletariotzak proletario gisa eraikitzen du bere burua produkzioaren eremuan, lan abstraktuaren bidez lan bizia desjabetuta; aitzitik, metropolian eta bizitzaren eremu guztietan gertatzen da, produkzioaren eta erreprodukzioaren esferetan desirak, afektuak, harremanak, hizkuntzak, identitate birtualak.eta lurralde eta subjektu kapitalistak gorpuzten dira, bizimodu kapitalista baten ekoizleak (Tari, 2016). Benetako subsuntzio egoera berri honen aurrean, premiazko bihurtu da lan eremutik harago ihesbideak eta haustura puntuak aurkitzea, oraina irakurtzea joerari antzemateko, kontraesaneta gatazka lurralde berriak hautematea, toki berriak aurkitzea (geografikoak, epistemikoak, kontzeptualak), horiei beste esanahi bat ematea eta borrokarako eremu bihurtzea.
‎proletariotzak bere burua gorroto zuen jada, Kapital harremanak produzitutako subjektu/ objektu (eskulana eta salgaia) zen heinean. Operaistek oso ondo ulertu zuten, antzematen baitzioten klase borrokaren baitan, harreman kapitalistaren aurkako borrokan, beti izan dela, berehala eta modu estrategikoan, lanaren aurkako langile borroka, langile den aldetik langileak bere buruaren aurka eginiko borroka, eskulana lan bihurtzeko ukoa, langile masaren aldetik eskulana erabiltzeari ukoa[] Langile klaseak, gaur egun, aski du bere buruari begiratzea kapitala ulertzeko. Aski du bere buruaren aurka borroka egitea kapitalaren aurka borrokatzeko.
‎Operaistek oso ondo ulertu zuten, antzematen baitzioten klase borrokaren baitan, harreman kapitalistaren aurkako borrokan, beti izan dela, berehala eta modu estrategikoan, lanaren aurkako langile borroka, langile den aldetik langileak bere buruaren aurka eginiko borroka, eskulana lan bihurtzeko ukoa, langile masaren aldetik eskulana erabiltzeari ukoa[] Langile klaseak, gaur egun, aski du bere buruari begiratzea kapitala ulertzeko. Aski du bere buruaren aurka borroka egitea kapitalaren aurka borrokatzeko. Indar politikoa dela ohartu behar du.
‎Lanaren dibisio sozialak, horrenbestez, bi modutara aurkezten du bere burua zirkulazio sinplean, eta Marxek (2008: 235) horrela sintetizatzen ditu:
‎Camus-ek hitz hauekin planteatu zuen Errusiako Iraultzaren kasuan, XX. mendean zehar beste iraultza askoren eredua izan zena: " Iraultzak bere sistemak eskatzen zuen bitartekari industrial eta kapitalista eraikitzera behartzen du bere burua, hainbat gizon alferrik galduz" (Camus, 1951: 256).
‎Beatrix Chivitek ez du bere burua seguru markatu sentitu gizarte misoginoan Mendebaldeko eskuin politiketan amodioan Mediterraneoko errefuxiatu krisialdian media gezurretan eta madalena nazkagarrietan gogogabezian arte munduko gazte langabezian eurian.
‎Edozein gizartek metafora bat behar du bere burua antolatzeko.
‎Herria, herritarren batzarrak gobernatzen du; ez dago herritarren batzarraren gainean erabaki dezakeen botere organorik, organo zentralik; batzar bakoitzak du bere buruaren ardura.
2020
‎Gauzak hola, taldetik modu publiko eta nabarmenean aldentzen denak segituan antzematen du ezin duela ia inorekin hitz egin, ezin duela bere burua azaldu, zuhur ibili beharra daukala bere iritziekin hoplitaz betetako zelaietan. Denborarekin, apika, fedea galduko du bere buruarengan, urritzen eta ximeltzen hasiko da, arima galtzen. Hartu gogoan ezagutu izan dituzuen pertsona kritiko edota errebeldeak.
‎Idazlea, batez ere, hizkuntza horrekin eta lengoaiarekin arazoak dituen norbait da, horregatik endredatzen da eta berandutzen da zeregin horretan. Idazleak ez du bere buruaz idazten, komunaz arduratzen da, eta ez da bereziki originala, ez bereziki eredugarria, ez bereziki produktiboa. Baina, batez ere, komun dugunaz arduratzen da.240
‎240. " Barkatu neure buruaz hitz egitea, baina, hitz egin ote dezakegu idazleok beste ezertaz?", galdetzen du Harkaitz Canok Mina eta artifizioa deitzen den hitzaldi baten hasieran. Eta gero, gauza guztiez hitz egiten du bere buruaz izan ezik. Mintzo da gatazka politikoaz eta biolentziaren ondorioez, hau da, denon arazoaz eta, gainera, zalantzaren ikuspegitik, beste askoren iritziak konbokatuz.
2021
‎Halandaze, eguzkitiko energia da bizidunen biziaren euskarria: biziak eguzkitiko energiari esker mantentzen du bere burua, eta prozesuaren oinarri oinarrian erredox erreakzioak daude, zeintzuetan elektroiak transferitzen baitira hidrogeno emailetik oxigeno hartzailera. Xehetasunak xehetasun, horrelako elektroi transferentziak behatu dira bizidun guztietan, bakterioetatik gizakira eta baleara.
‎Auster bere mahaiaren aurrean esertzen da beste pertsona baten liburua itzultzeko, eta, gelan presentzia bakarra egon arren, bi daude. Austerrek beste pertsona baten mamu bizitzat edo askotan hiltzat ikusten du bere burua, beste pertsona hor dago baina ez dago, eta haren liburua une horretan bera itzultzen ari dena da; hori da, baina, aldi berean, beste bat da. Austerrek orduan bere buruari esaten dio posible dela bakarrik egotea eta, une berean, ez egotea bakarrik.
‎Europak, bere argi itzalekin, tirabirekin eta eldarnioekin, baita aldian behineko basakeriarako joerarekin ere, ez du sekula galdu jakintza egarria eta esploratzeko grina. Rafael Argullolek, Vision desde el fondo del mar liburuan (Itsas hondotik begiratuta), epitafio xume bat eskatzen du bere buruarentzat, bi hitzek osatua: " Bidaiatu zuen".
2022
‎Hegazkin bat pasa da haren auzoko espazioan. Amarengana joaten ikusi du bere burua. Baina beste behin ere, etxean geratu da:
‎Idazlea batez ere, lengoaiarekin arazoak dituen norbait da. Ez du bere buruaz idazten, komunaz arduratzen da, ez da bereziki orijinala, ez bereziki eredugarria, ez bereziki produktiboa, baina batez ere komunaz arduratzen da. Idazleak ez du telebistan agertu nahi, komunikazio hobea nahi du epidiktikotasunak hartutako komunitatean.
‎Zenbaitek lotsatitzat izaten du bere burua, eta ez da ausartzen besteen aurrean bere iritzia azaltzen, nahiago du irakurri, aurrekoen begietara begiratu gabe, eta haien begiak bereetan josita nabaritu gabe. Baina ez da beti lotsa parte hartzeko ezintasunaren zergatia.
‎Hari leun, mehe horrek sendo lotzen gaitu kontalariarekin eta Xerezade ausart eta adoretsuaren aurrera eramaten gaitu. Erregearen eskuetan jartzen du bere burua Xerezade kementsuak. Sultanaren mindura gorrotagarriak bere herrian eragindako atsekabe eta hondamendiaz bukatu nahian bere burua eskaintzen du eta bera, ahizpa eta herriko neskatxa gazte guztiak zorigaitzetik askatzeko erabakia hartzen du.
‎Ezbaian murgildurik, Hamletek bizi izan zuen bezalako giro ziurgabean, egun bizi dugun bezalako giro zalantzakorrean, ikuspegi kritikoaz bat egin eta enpatia izan behar dugu, bere baitan, bere izaeran aurrera bultzada legez zalantza bera baitakar. Gizakiak beti bultzatuko du bere burua aurrerantz, baina honetan beharrezkoa da eztabaidatzea eta egun, inguruan dugun ziurgabetasunaz, bai gizarte giroan zein egiazko informazio mailan, nekeza egingo zaigu agian etorkizuna erabat antzematea; hartu behar dugun bidea.
‎Familia beraz, gizartearen irudia izan daiteke hemen. Gizarteak, senideek ez dute den legez onartzen eta bere" irudi okaztagarrian" preso ikusten du bere burua".
‎Terrazan gosaldu eta gero, maleta txikian ekarritako soineko bakarra jantzi du. Ispiluan ikusten du bere burua: urteak ez dira alferrik pasa, ez, baina oraindik gorputz ederra eta takoi hotsa sendoa du, atzo bertan aireportuko pasabideetan gizonezko dotore baten baino gehiagoren begiradak baieztatu ahal izan zion bezala.
‎Bueltakoan hartuko du. Haur askoren artean ikusten du bere burua luze luze etzanda mahastietako errenkadetan esku potoltxo dardartiek belarriak tapatzen dizkiotela. Hortz txuri txikiek lepotik zintzilik eramaten zuen makiltxoari hozka egiten diote lurrari darion beldur usaina hartuz.
‎Eugeniak telefono zenbakia galdetzen dio eta zaharrak, harridurarik gabe, zalantzarik gabe, telefonoaren zenbakia botatzen dio. Emakumeak ez du eskura zenbaki hori apuntatzeko ezer, ez du bere burua memoria ahalegin horretarako prestatu. Errepikarazi egiten dio agureari, hatz erakuslearekin zenbakiak esku barruan marrazten dituen bitartean, memoria sendotu nahian.
‎Erantzun bat idazten dio, eta egunero lanen bilakaeraren berri emateko duten konpromisoa gogorarazten dio. Momentu hartan, hurbil iruditzen zaio maiatza eta aise ikusten du bere burua galerian jarrita, landareen hazkundea zaintzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia