Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2000
‎Xabier Montoia bestelako poeta da, gaueko piztia den neurrian. Aurkintza urbano desolatuak erakusten dizkigu, eta bakardadean kokatzen du bere burua. Maitasuna baino gorrotoa du balore, eta gorputzarekin batera transfiguratzen zaio espiritua, amoral bihurtzen da, indibidualtasuna aldarrikatzen du.
2001
‎Baina UPNn ere ez da amaitzen arazoa. NafarroakoAlde rdi Sozialistak, Juan Jose Lizarbe buru duenetik, eta PSNtik baino UPNtik gertuago dabilen Vctor Manuel Arbeloa eta Aurelio Arteta bezalako ustezko intelektualen eskutik, sekulako sarraskiak egin ditu euskararen kontra, eta kasu honetan ez du balio eskuindarrak direla esatea —ezkertiartzat jotzen du bere burua NASek— edota euskararen kontrako grina berezkoa dutela pentsatzea. Arazo sakona da benetan Nafarroako sozialistena, baina hizkuntzari dagokionez, alderdiko militante asko borrokatu dira —hauek ere lehen orain baino gehiago— euskararen alde, eta Jose Luis Castejon Parlamentuaren presidentea rn kasua adibide bat besterik ez da.
2002
‎Itxuraz, epe luze batean petrolioa izango da oraindikenergia iturri nagusia. Mendebaldeak, petrolio hornikuntzabe rmatzearren, erregimen autoritario horietako buruzagi oligarkikoekin hitzarmenak egitera —batzuetan etika izpirik gabe— derrigo rtuta ikusi du bere burua.
‎Itxuraz, epe luze batean petrolioa izango da oraindikenergia iturri nagusia. Mendebaldeak, petrolio hornikuntzabe rmatzearren, erregimen autoritario horietako buruzagi oligarkikoekin hitzarmenak egitera —batzuetan etika izpirik gabe— derrigo rtuta ikusi du bere burua.
2003
‎Orain, hogei urte geroago, telezinea ia ia museorako pieza baino ez da, Euskadiko Filmategiaren eskakizunak eta dokumentu historikoak edo izan ezik, telebistak eskaintzen duen programazio arrunt guztia bideoz banatzen baita. Baina, hala ere, udazkenero, Donostiako Zinemaldiarekin batera, telezine zaharra sasoi bateko protagonismoaz jabetzen da, premiazkotzat sentitzen du bere burua, aurreko hamaika hilabeteetan hartutako hautsak astintzen ditu eta, arin asko, lanean jartzen da, gaztaroan bezainbateko harrotasun eta distiraz.
2004
‎FORTAren baitan dago ETB, Espainiako gainerako telebistekin batera egiten ditu adibidez erosketak, filmerosketak (Estatu Batuetako major handiei, of course). Etengabe neurtzen du bere burua Espainiako gainerako kateekin. Inguru horretan ari da borrokan leku bat erdiesteko, sinesgarritasuna eta egonkortasuna lortzeko, Euskal Irrati Telebista, euskal ikus entzunezkoen industriaren ardatza behar lukeena.
2005
‎Taldeak zirikatzaile lana egiten du horrelakoetan, eta adin horretako subjektuekin aritzeko oso metodo egokia begitandu zaigu: nerabeak seguruago aurkituko du bere burua talde ezagun baten barruan, eta, gure ustez, erosoago sentituko da erantzunak arrazoitzeko. Guk botatako galderei Bai/ Ez soilekin erantzutea saihestu nahian, ikaskideen artean sortuko den solas giroan espero dugu aurkitzea bila gabiltzana.
2006
‎" Literaturan zein bizitzeko eran ez dut kide handirik ikusten Euskal Herrian". Desertu batean bezala ikusten omen du bere burua, bakarrik. Ideia bera errepikatu zuen Sautrelan eta ETBko Galdezka saioan egin zizkioten elkarrizketetan(" Nahiko bakarrik nagoela esango nuke").
‎Pertsona bakoitzaren muga psikikoak ezezagunak dira, eta horregatik: noraino estutu behar du/ ahal du bere burua idazle batek. Auto exijentzia noraino eraman dezake/ behar du?
‎Gutxirekin asko esaten du bere buruaz eta besteez, inguruaz eta ofizioaz.
2007
‎Irakurleak gogoratuko du Orixeren atakea Txillardegiren nobela honi (garbi ala mordoiloren atzean badago bi mentalitate, bi kultura ere). Eskerrak, Intxaustik ez du bere burua lakio horretan harrapatzen utzi, eta ez du gutxi egin. Hala, gutun berarekin jarraituz, hurrengo zenbakia, Pazkoaldikoa, Bilbon dagoela, jakinarazten zuen Josebak (Yakin litografiatu hura Arantzazun mekanografiatzen zen eta Bilbon bota), eta hilabete barru inguru jasoko genuela Erriberrin; maiatzaren erdi aldera, hortaz.
‎Artetak ‘euskaldun demokrata’ gisa aurkezten du bere burua. Milaka euskaldun abertzalek erantzungo diote horixe direla beraiek ere.
2008
‎Baina jaioterriak ez du erlazio lineal zuzenik komunitate identitatearekin, euskararen aldekoa izatearekin, jarrera politikoarekin eta Euskal Herriarekiko identifikazioarekin. Horrenbestez, Euskal Herrian bizi diren biztanle guztien %25 inguru euskaldun bakarrik sentitzen da, eta %40 euskal espainiar edo euskal frantziar sentitzen da; jatorri espainiarreko eta frantziarreko immigrante biztanleei dagokienez, %20 inguruk euskaldun bakarrik sentitzen du bere burua, eta %50 inguruk identitate bikoitza dutela aitortzen dute. Azkenik, euskal gizarte osoari dagokionez, espainiar edo frantses sentimendua bakarrik dutenen batez bestekoa %24 ingurukoa da; immigrante espainiarren eta frantziarren kasuan, berriz, batez bestekoa %30 ingurukoa da28.
2009
‎ohiko ezagutza, ezagutza indigena, herri folklorea. Zientzi ezagutzak jatorrizko kulturatik bereizi nahi du bere burua (unibertsala izan); tokiko ezagutza, aldiz, berori ekoizten duen kultura espezifikoari guztiz lotua dago (eta testuinguru horretan interpretatua).
‎Badakizu zergatik atera genuen aldizkari hori? Norbaitek ikusten duenean bere ikerlana inprentaz argitaratuta, ziurtasun bat hartzen du bere buruarekin. Eta ziurtasun hori lanean jarraitzeko beharrezkoa da.
‎Athletic Clubak, adibide bat ipintzearren, ez du bere burua euskaldunduko zuzendaritzak plangintza bat ezartzen ez badu, helburuak eta epeak zehatz mehatz finkatuta; baina, goitik beherako plangintza ez da nahikoa, eta zuzendaritzako kideek hamaika eta bi eginda ere, kluba ez litzateke euskaldunduko bertako kideek ez balute nahi. Hor dago koska, mugimendu paraleloa eta aldi berekoa behar duela izan, eta dinamika horretan Kontseilua giltzarri da.
‎Kezka berberarekin jarraitzen du egun ere, artean gerrak, iraultzak, demokrazia, errepublika, monarkia, frankismoa... ezagutu dituela. Horietan guztietan erakutsi du bere burua Akademiak, eta jakin izan du bereari eusten, alegia, euskararen eta euskal kulturaren arrangurari erantzuna ematen.
2010
‎Gizartea osatzen duten gizabanakoen artean ezberdintasunak egoten dira, beti. Norberak bere burua definitzeko ezberdindu behar du bere burua besteengandik, eta horretarako ezberdintasunak azalarazi edo sortu behar ditu. iraila urria
2011
‎Egin ditugun biltzar nagusi eta kongresuak, hor erakutsi baitugu zer lan egin dugun eta etekinak zein ziren. Euskaltzainburua da bultzatzaile, edo erakusten du bere burua plaza gizon izanez [barrez].
2012
‎Ezagutzari dagokionez, pertsona bati bere hizkuntzaren ezagutza maila galdetzen zaio, berak neurtu eta epaitu behar du bere burua. Aski zaila da hori; gainera, beste gai batzuei buruz ez litzaiguke bururatuko horrelako galderarik egitea:
2013
‎Estrategia militarreko erakunde politikotzat jotzen du bere burua ETAk, arlo politikoari lehentasuna emanez. Hortaz, arlo politikoak garrantzi berezia hartu behar du berari buruzko balorazioak egitean.
‎Ezkerreko eskuan ez du indarrik eta eskuineko oinak labain egingo lioke baineran. Eserita gelditu beste erremediorik ez du, biluzik eta ileko sarea jantzita[...] Bat batean, bere burua aurkitu du bainugelako ispilu handian[...] Askotan ikusi du bere burua biluzik, baina ez da ohitzen. Badaki zaharra dela, badaki tronbosiak beso bat, hanka bat eta irribarrearen erdia zintzilik utzi dizkiola, baina bere gorputza imajinatzen duenean askoz gazteago ikusten du.
2014
‎Lekuz kanpo ez bada ere, ‘bortxaz edo behartu xamar’ sartua ematen bide du. Arestik berak Mitxelenari azalpenak eman beharrean ikusten du bere burua:
‎Txillardegik berak ez du bere burua aitzindaritzat hartzen, ez bera eta ez Mitxelena. Krutwigi aitortzen dio ohore hori:
‎Irizpideak markatze horretan, zehaztasunetan sartuta, halako batean, Txillardegik kontraesanetan ikusten du bere burua. Kaleari baserria hobesten dio, gaurko gizarteari industria, immigrazio eta komunikabide aurreko gizartea, Gipuzkoa eta Bizkaian baino hobeto mantentzen da euskararen" berezitasuna eta jenioa" ekialdeko euskalkietan.
2015
‎Talde gizona izan da, ez lehen lerroan egotekoa. Izan ahal zen Arabako Nekazaritza diputatu, esate batera, baina ez du bere burua hor ikusi izan. " Ez dut balio izan goitik behera jarduteko", dio," beti herri lana egin dut, atzeko lana".
‎Uxue Apaolazaren Mea culpa nobelak ezker abertzaleko kide izanik ETAren indarkeriaren eta harekiko ezker abertzaleak duen konplizitatearen aurkako jarrerak bere kolektiboarekiko haustura traumatikora daraman neska gaztea du protagonista. Lurrengan gorpuzten den subjektu post traumatikoak berak zuzenean egin ez dituen ekintzen eta hilketen errudun jotzen du bere burua eta apurketaren ondoko neurosi egoeran. Juanjo Olasagarreren Ezinezko maletak (2004) nobelak, orobat, ezker abertzalearen inguruan batutako lagun taldearen eta Bazter protagonistaren arteko gatazka irudikatzen du, naziotasunaren eta gay identitatearen arteko gatazka gisa irudikatu ere.
2016
‎Kultura horrek osatzen duen komunitateak, gero, baliabide eta tresna propioak ditu autoeraketa horretan sakontzeko. Bestela, erreserba batean irautera kondenatuko du bere burua eta desegin egingo da denborarekin, historiak berak sarritan erakutsi digun moduan.
2017
‎Horren haritik, eta hasieratik gizadia naturalki edonazio ezberdinetan gauzatzen dela kontsideratuz, modu oso positiboan baloratzen du aniztasuna, hain zuzen, aldi berean abiapuntu bezala hartzen eta helburu bezala ikusten duen nazioen aniztasuna. Nazio bakoitzak, gizabanako bakoitzak bezalaxe, besteekin kontatu behar du bere burua singularki garatu ahal izateko batek kontrastean garatzen du bere karakterea, eta, horrexegatik, elkarren arteko ezberdintasunak suntsitu baino areagotu egin behar dira. " Gizadiak", hala," sozialki bakarrik lor dezake bere gailur altuena", hau da," situazioen aniztasun handiagoari esker bakarrik lor dezake bere natura bere benetako aberastasunean eta bere hedadura guztian erakustea" (I, 379).
‎Euskal nazionalismoak ere demokrazia kontzeptuan sakondu du azkeneko urteotan, eta ezinbesteko ardatza da bere diskurtsoan zela 1947an, eta aurretik zuen kristau osagaiari demokraziarena gaineratu ziola bertan. Zenbait arazo zela-eta (PPren presioa gehienbat), 2000n utzi egin zuen taldea; baina bere diskurtsoak balio horiek aldezten jarraitu du, eta, gaur egun," alderdi demokratiko, anitz, parte hartzailea, ez konfesionala eta humanista" gisa aurkezten du bere burua (haien webgunetik jasoa, ikus www. eaj pnv.eus/nortzuk garen).
‎Lehenik, egileak hautua egiten du gaien artean, zein gai tratatu dezakeen eta zein den ‘zentsuragarria’ Bigarrenez, egileak zentsorearen lekuan jartzen du bere burua, eta hark ezabatuko lukeen hori ezabatzen du berak. Hirugarrenez, egileak bere lana berrirakurtzen duenean, estratega bat bailitzan, hitz bat kendu edo esaldi bat aldatu egiten du, lerroartean iradoki edo ideia batzuk estali egiten ditu, zentsura saihesteko.
2018
‎Zapaterok Espainia liberal bat aldarrikatzen du. Aznarrek liberala aitortzen du bere burua, eta Esperanza Aguirrek. Liberala besterik ez dago orain.
2019
‎hasiera: ...kumeago izan nahi duela, are, guztiz emakume izan nahi duela, morroi batentzat bakarrik, heinz delako batentzat. brigittek uste du, hortik aurrera, bere akatsak maitagarri bihurtuko direla, eta bere indarguneak ezkutuan geratuko. heinzek, ordea, ez du brigitterengan ikusten ezer maitagarririk, eta haren ahulguneak, gainera, nardagarriak iruditzen zaizkio. brigittek, orain, heinzentzat ere zaintzen du bere burua, izan ere, emakume izateak ez baitu atzera bueltarik, eta halabeharrez zaindu behar du batek bere burua. brigittek nahi luke, noizbait, etorkizunak ahalegina eskertzea, eta gazte itxurari eustea. baina, beharbada, brigittek ez du etorkizunik batere. etorkizuna heinzen mende dago, guztiz. bat gazte denean, batek gazte itxura du beti; bat zaharragoa denean, ordea, berantegi da. batek ez ... gaztaroan, neurri kosmetiko eskasak hartu zituen!
2020
‎Bost oin zabaletara, zazpi eta erdi luzetara; leihatila bat horman, zulo bat pixatokitzat, ohe baxu bat eta lababoa ispilu zartatu batekin. Artega sartu da eta hantxe ikusi du bere burua (jatetxe bateko komunean balego, orrazitxo bat aterako luke karteratik eta bizarra txukunduko luke, disimuluan). Gura badu, bost hamar minutu hartzeko diotse kameralariek.
‎Hori guztia dela eta, laburbilduz, sortze bulkadari soilik aitortzen dio Rodriguezek nolabaiteko autonomia. Baina, bestela, inguruko kezka eta arazoei lotuta ikusten du bere burua; inguruaren ‘taupada’ jaso eta papereratzea baita Rodriguezen literatur helburua. Azken urteetako aldaketa soziopolitikoek, gainera, ahalbidetu dute zabaltze bat, berak ere sumatu duena eta politika bera ulertzeko beste moduen alde egin duena.
‎Euskararekiko konpromisoa ez da Kirmen Uribek sentitzen duen bakarra. Gizarte auziekin konprometitutako idazletzat du bere burua modukoa osatzen dute, eta horien kontra aritu behar izaten du kanpora irteten den aldiro.
‎Euskararekiko konpromisoa ez da sentitzen duen bakarra, aitzitik. Gizarte auziekin konprometitutako idazletzat du bere burua. Bere idazle belaunaldiari dagokion ezaugarria dela dio.
‎Bere inguruari begira dagoen idazletzat deskribatzen du bere burua Uribek," egia txiki" horiek papereratzea helburu duena. Idazle konprometitua da, hortaz.
‎Hori dela eta, Kirmen Uribek literatur autonomiaren planteamenduetatik urruti kokatzen du bere burua. Euskararekiko eta gizartearekiko bereziki konprometituta ulertzen du bere jardun literarioa, euskara indartzeko eta" egia txikietara" gerturatzeko tresnatzat duelako euskal literatura.
‎Zapaterok Espainia liberal bat aldarrikatzen du. Aznarrek liberala aitortzen du bere burua, eta Esperanza Aguirrek. Liberala besterik ez dago orain.
‎Baserri munduko beste asko bezala, eskolatuak izateko seminario eta komentuetara eramana, Azurmendik Arantzazun ikusten du bere burua hogeigarren mende akaberako aro posterlijiosoan. Fededun edo fedegabe, irtenbide gabeko ataka ilunean dago poeta.
‎Ezin dugu ahaztu Azurmendi gaztearen geografia. Zergatik kokatzen du bere burua abere hutsaren metaforan. Badago, gure bizitzan, physis a, natura, aurrean daukagun hori, dialektika batean murgiltzen gaituena.
‎Subjektuak, beraz, ez du bere burua aski, ez da buruaskia. Izan ere, ‘ni’ a ez da guztiz ‘nirea’; ‘besteena’ ere bada, besteek jatorritik eta etengabe eratzen eta zeharkatzen baikaituzte.
‎Subjektuak, beraz, ez du bere burua aski, ez da buruaskia.
2021
‎Mugimendu multzo batek arestian aipatu dugun ezker abertzaleko ingurune abertzalearekin eta, batzuetan, mugimendu euskaltzalearekin bat egiten du zenbait ideiatan, adierazpen eta lan ildo desberdinak lantzen badituzte ere (feminismoa, aldaketa ekologikoa, lan kulturala, eta abar). Beste multzo batek, aldiz, Espainiako esparruan kokatzen du bere burua edo, besterik gabe, ez du horrelako banaketarik aintzat hartzen.
‎lehenik, Imanol daukagu prentsa irakurtzen, non argazkiak trauma eragiten baitu; bigarren, hiltzailearen ikuspuntua dator, terroristaren estereotipotik at zalantzak adierazten dituena(" Ekintza egin aurretik ez zaizu eztarrian deus sartzen. Hiltzaileak ez du bere burua hiltzailetzat, dena da konplikatuagoa", ibid.: 211); eta, azkenik, Arakisen semearen ikuspuntua daukagu.
‎ANVcop 21 Elkarte horrekin, potreten kanpaina abian eman dugu, Macronen politikaren salatzeko, ingurumenari dagokionez. Macron lehendakariak klimaren txapeldun gisa aurkezten du bere burua munduan zehar, baina Frantzian gutxiegi egiten du klimaren alde. Horren salatzeko, bere potreta, bere argazkia kentzen dugu udaletatik, leku huts bat utziz, bere politikaren hutsa islatzen duena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia