Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 80

2000
‎Hizkuntza komunitateek biziraupena ziurtatzeko, erreprodukzio soziala bermatubehar dute. Gure kasuan, euskararen komunitateak bere biziraupena ziurtatzeko, besteak beste, hedabideen laguntza behar du bere buruaren erreprodukzio sozialabermatzeko. Gure inguru hurbileko hedabideak urrun daude laguntza emate hipotetikohorretatik.
‎Gizakia askatasuna da, hots, zabalune edo hutsune bat, zulo bat unibertsoan, ekintzak bete behar duena. Gizakiakorain bere gain hartu behar du bere burua (existentzia), hots, bere buruaren eraikuntza, erantzukizuna. Hau ez da etika arazo bat, ohiko esanahian:
‎Eten eta ospa egin behar, hortaz, Ulises berrihonek, orain arteko guztitik urrun, askatasun berri baten eguratsetaraino?. Halasentitzen du bere burua trenean, 140 kilometro orduko abiaduran: –Zoriontsu naizberriz.
2001
‎Desiratutako objektuak ihes egitendiola pentsatzeak beragan sortzen duen urrikaltasun eta ziurtasunik ezaren adierazleditugu, bere buruaz dituen irudi penagarriak. Protagonistak kiratsa besterik ez diosumatzen bere buruari (linimentu eta sardin usainaren nahasketatik eratorria) etazakur deslai baten modura abandonatzen du bere burua (121). Senar horren zeloek, A.
‎H herrialdearen kanpo ordainketen balantzak 2 IM raino bere kanpo hartzekodunei emaniko zerbitzua barnean daukan egoeran, H k 2 HM ko aurrezkiak galtzen ditu gainontzeko munduaren onurarako: galera horrek truke merkatuan adierazten du bere burua. Horrek argi esan nahi du H diruko 2 milioi unitateak truke merkatuan erabiliak direla I diruko erosketa (soberakin) unilateralerako:
‎Zor krisia ez da truke tasen ez-egonkortasunaren ondorioa, beraren definizioaren alde bat baizik. Beste hitzez esanda, zor krisiak truke tasen fluktuazioen bidez erakusten du bere burua. Nazioarteko ordainketen sistema kanpo zorren zerbitzu neutralarekin bateragarria izanen balitz (baita nazioarteko diruaren funtzionamendu neutralarekin ere), truke tasak egonkor egonen lirateke, agintari monetarioen berrorekatzaile ofizialaren beharrik izan gabe.
‎atzerrian edukitako kapital espekulatzailearen eratzea esplikatzen du, zeinaren mugimendu kaotikoek truke tasen gaineko presio gogorra ezartzen duten; bistakoa denez, presio hori ezin da neutralizatu moneten arteko truke tasa finkoak artifizialki mantenduz. Beste aldetik, kanpo zorren ordainketa bikoitzak gaur egungo nazioarteko ordainketen sistemak horretara behartzen ditu giltza monetakoak ez diren herrialdeak presio debaluatzaile baten bidez adierazten du bere burua (truke tasa finkoko onarpen ofizial batek ezin baitu alboratu). Alderantziz balitz, beheranzko presioa metatu egingo litzateke, eta laster edo berandu oztopoa hautsi egingo litzateke, truke tasa flotatzen egongo balitz bezala mugitzea ahalbidetuz.
2002
‎Zenbat Gara elkartaren baitan ekimen desberdinak daude, batzuk beste batzuk baino errentagarriagoak direnak. Azken finean, izaera honi esker, Bilbo Hiria Irratiak ez du bere burua sakrifikatzen dirua lortzearren4.
‎lurralde bat. Taldeak, azkenik, subjektu kognitibo gisa identifikatu behar du bere burua, bai eta expresibo gisa ere. Horietan guztietan, hizkuntza aparteko tresna da.
‎b) Diskurtso informatiboaren egiturak berak ere ezaugarritzen du bere burua:
‎Gerra psikologikoak ustekabean harrapatzen du populazioa. Ustekabe horretan, populazioak ez du autobabeserako mekanismorik sortzen, ez du bere burua babesten eta ez daki manipulatzen ari direnik.
‎Emakume orok agertzen du bere burua bere onerako eta maite duen amodioa erakartzen du. Bistatzea ez da inola ere gaiztakeria.
‎Neptun, ek ba dakusazki, tarte ontan, itxasoa iskanbil aundiz nahasia ta gain lenu dan ur tulubio zakarra ta barren barrendiko zingira irakin itzul erazoa; sumiñak oso arturik eta itxas zabalera so egiñaz, ur gaiñean agertzen du bere buru ederra. Uretan oso edatua dakus Enea, ren ontzidia, eta troiarrak estu ta larri olatu naspil ta zeru triskantzapean.
‎Ala uste nitun ttottoek zakurren antzeko, antxumeak, beuren amen ideko; era ortara txikiak aundiekin erka oi nitun. Uri ark, ordea, uztailatze apalen artean nekostak baiño garaigo iaso du bere burua beste guztien artean.
‎Adiskideei (Ponpeio, Zesar, Oktavio), senitartekoei (besteak beste Kinto anaiari) eta Atiko lagunari idatziak dira. Zizeronek zintzotasunez agertzen du bere burua, eguneroko kezkak azalduz, hala goi politikarekin edo bere asmoekin lotuak, nola etxekoen edo senitartekoen gorabeherekin zerikusia dutenak. Agiri historikoak izateaz gain, literatura lan gozagarria ere badira gai eta tonu aniztasunari esker.
2003
‎Planifikazioa eta kontrola areagotzen den neurrian, giza artekotasunak bereelkarregintzaren emaitza gisa hautematen du bere burua. Historizitatea da Tourainek erabiltzen duen kontzeptua autoprodukzio edo autoeraketa hori izendatzeko, eta modu honetara definitzen du:
‎Hortaz, barrurago joan behar da, barrukoari begiratu, euskalsistema politikoaren eta sistema horretako alderdi politikoen eta, bestetik, gizartezibilaren artean oraindik bizi bizirik dirauten haustura eta gatazketan. Gatazka etaikuspegi desberdin horiek aldatzen ari dira, etengabe, eta ez bakarrik euskal gizartean dagoen banaketagatik (gizartearen zati batek bere burua nazionalistatzat jotzen du eta beste zati batek ez du bere burua horrelakotzat jotzen) baizik eta joerahoriek, itxuraz egonkorrak izanik, politika neoliberalen arazo berriek eraginda, krisian sartuta daudelako, eta egitez Euskadiri atzerritik begiratzen diotenentzatnahiz euskal herritzarrentzat oso panorama politiko, kultural eta sozial konplexuasortzen dute. Horrela, nazionalisten joeren artean badira globalizazio neoliberalaosagai positiboa dela uste dutenak, hazkundearen eta garapenaren aginduaren izenean eta munduan nagusia den ereduaren izenean; badira, berriz, globalizazioekonomikoa Espainiar Estatuak eta Frantziak Euskal Herrian daramaten esplotazioaren beste alde bat dela diotenak.
‎Horiek dira Hemen eta Munduan globalizazioaren aurkako euskal ekimenaren web orrian sartzean aurki ditzakegun lehenengo hitzak. Ikus daitekeenez, ekimen horrek ez du bere burua jotzenelkartetzat, erakundetzat edota gizarte mugimendutzat, ezta talde politikotzat ere.
2004
‎Lyoncn, berriz. Michael Villanovus izendatz.cn du bere burua. Ezkutuka zebilen pentsalariak, ordea, bcti nafartzat jo zucn bcre burua eta idcicngatik hiltz.en jakin izan zucn lehenengo intelcktualetariko bat izan zen (ikus Sastre 1997), 4 EUSKAL PENTSAMENDUAREN UHARTEAHorren antzeko zerbait gertatu zitzaion Uharteri.
2006
‎Estebanek ez daki ezer eta negar egiteko zorian dago. Amesgaizto itzel batenbarruan ikusten du bere burua. Handik ez dutela sekula santan aterako eta gorriaketa bi ikusiko dituela.
‎Esan dugun bezala, kapitalismoa bizitza ekonomikoaren indar nagusi bilakatzen denean, bere biziraupena ziurtatzeko dagoeneko ez ditu behar hasierako enpresariek eta langileek barneratutako maxima etikoak. Hortik aurrera modu mekanikoan birproduzituko du bere burua. Subjektu ekonomikoen (enpresarien eta langileen) aukeraketa da erabiltzen duen bidea behar dituen portaerak berregiteko:
‎Estatalki antolaturiko gizarte tradizionalen markoan, ondasun merkatu batzuk sortzen dira, sinbolikoki jeneralizatutako truke harremanen bidez arautuak; hots, diru bidez. Bitarteko horrek (diruak), ekonomia ordena estataletik askatzeari esker bakar bakarrik, sistema sozial osoarentzako efektu estrukturalak sorraraziko ditu. Horrela, europar modernitatean, ekonomia kapitalistarekin batera diruaren bidez bereizitako azpisistema bat azalduko da, eta berehala Estatua behartuko du bere burua bestela antola dezan (Habermas, 1992: 235).
‎Hori dela eta, enpresa iragarleak bere obligazioa beteko ez balu, ez betetzearen salbuespenak ez luke zentzurik. Hala, hedabideak behartuta ikusiko du bere burua kontratuari irtenbidea bilatzeko eta, beharrezkoa balitz, kalte galeren ordaina eskatzeko.
2007
‎Horrelako egoeretan, azkenean, gauzak deserosoago gertatzen dira.Badakizu pertsona hori toki txarrean jartzen ari zarela. Eta kazetari horrek ereez du bere burua nahaste horretan ikusi nahi.
‎berezia da. Edo argiago izateko, gizabanakoak ez du bere burua izatean edo jardute oharkabean eta sakonean ezartzen, ekintza berezi eta ohartuetan baizik. Jendarte esparru postmodernoetan gizartejarduerak askotarikoak direnez ez dago jardun bakarra luzaz bereganatzerik.
‎–lotune gotor antzera? irudikatu ahal du bere burua; osotasuna eta unibertsaltasuna aldarrikatu norberarentzatjo den eremuan, esaterako, euskalduntze osoaren beharra aldarrikatzea: euskalherritarrak osoa nahi badu izan, euskaldun behar du; indar metatze batenlehendabiziko urratsa da.
‎izena). Nork ezin du bere burua zuzenean esperimentatu, besteenbidez eta elkarrekintzetan jasotako sinboloen bidez egingo du. Argi dago, beraz, komunikazioa dela norberaren jatorria eta ondorioz gizartearen ezinbesteko egitura.
‎Bestela euskal identitate kapitalaren eta euskal herritarrenkapitalen arteko aldea gero eta handiago izango da. Jendeak gero eta arazo gehiagoizango du bere burua tradiziotik eta modernitatetik datorkigun kapital horrenbitartez irudikatzeko eta bereizteko. Bien arteko aldea gutxitzen dugu, berriz, euskal kultur kapitala berritzen dugunean.
‎Filosofia analitikoa AEBn W. Quine rekin sartu da, eta horren jarraitzailetzat aurkeztu izan du bere burua (Wittgenstein-ena orobat) Donald Davidson-ek.
‎Bestalde, Fichte-ren nia oso pertsonala ere bada, gizaki bakoitza da (eta, gehiago, filosofiatik kanpora batik bat hala ulertu da): nor bere buruaren erantzulea, berak egiten du bere burua, eta bere burua eginez bere bere mundua egiten dizu, horixe da eta horretantxe datza giza askatasuna292 Gizon eta emakume bakoitza munduaren sortzaile bat da, bere buruaren egile izaki. Fichte-k bakoitzaren nia predikatu egiten du, exijitu egiten du.
‎Hizkuntza ote da mundua sortzen duena? Eta poetak bere burua poesian kausitzen duen ginoan, gizakiak hizkuntzan aurkitzen ote du bere buruaren kontzientzia? (Nahiz hemen ezin dugun begiratu, Humboldt-en ideia estetikoek haren hizkuntzaren filosofian inportantzia handia dute).
‎De facto, baina, hizkuntza, eta ezagutza? jendartean garatzen da, ez bakartasunean, «eta gizon emakumeak, bere hitzen ulergarritasuna besteengan entseatuz frogatutakoan bakarrik ulertzen du bere burua. Norberak eraturiko hitzak aho arrotzetik atzera soinugiten badigu, objektibitatea gehitu egiten da, izan ere.
2008
‎Wallonen ustez, ekintza horiek umeak deskubritu berri duen Nia finkatzeko dira baliagarriak. Orain arte, ingurunearekin nahasirik bizi izan den umeak pertsona bereizitzat hartzen du bere burua, eta, bereizte hori azpimarratzeko, kontrakotasuna erabiltzen du.
‎Hori dela-eta, Ni fisikoa zein Ni psikikoa (maila afektiboan, intelektualean eta sozialean) kolokan jartzen dira. Pertsonak irudi berria eraiki behar du bere buruaz eta irudi hori autonomoa izatea nahi du. Beraz, beharrezkoa da lehen zeuzkan identifikazioak, gurasoekin edo gizartearekin identifikatua
2009
‎Jose Ortega Gassetek hauxe uste zuen: «Zientzialariak gero eta gehiago hesitu du bere burua, gero eta gehiago mugatu du bere jakintza arloa. Horren ondorioz, zientziaren beste adar batzuekinkontaktua galdu du, baita unibertsoaren interpretazio globalarekin ere.
‎Self fulfilling expectations edo eurenburua egiaztatzen duten aurreikuspenak dira adibide garbi bat: jendeak zerbaitgertatuko dela uste izateak berak (etxebizitzak garestituko direla edo merkatukodirela, kasu), eragin zuzena du euren portaeran eta, portaera horrek eragina azkengertaeran bertan; hein handi batean, aurreikuspenak betearazten du bere burua.
‎Hori guztia nazioarteko informazioari ere badagokio. Nazioarteko kazetariakaurreiritzi horietatik askatu behar du bere burua. Ez da erraza, baina merezi du.
‎Sustatu koei, hori bai, lehiakidea sortu zitzaien 2009an: Hasier Etxeberriak gidatu eta Digitalak produkzio etxeak babesturiko Zuzeu.com117, «internetzaleon albistari horizontala» (horrela definitzen du bere burua proiektu horrek). Horri buruz galdetu zion hain zuzen Argia.com eko Eli Pombok Etxeberriari proiektua abiatu berritan.
2010
‎bizilagun etalagunekin hasiko da, ahaideak, bilobak, seme alabak edo bikotekidea ez ezagutuarte. Geroago, ez du bere burua ispilu aurrean ezagutuko, eta ahaideren batena delapentsa dezake. Horrelako egoerek urduritasuna, herstura, izua eta koldarkeriasorraraziko ditu kasu askotan.
2011
‎zentzugabekeri ta quijotekeri utsa, alegia. Ori dala ta, U. ori astinduka darabil Mitxelena iaunak, eta iseka ta ista onik egiten du bere buruaren pozetarako ta irakurlearen saminetarako (Zaitegi, 1956: 1).
‎Argazkiaren mundua betidanik izan du gustukoa. Berak «frankotiradoretzat» du bere burua, bere kaxara ibili delako beti: «Neronek egin dut programa eta baliabideak ere neuk garatu ditut» (programa eskura eman digu).
‎Ikus entzunezko alfabetizazioak aukera ematen digu komunikabideek gaurko gizartean betetzen duten funtzioa ulertzeko. Trebezia horren bitartez, herritarrak errazago du bere burua egoki azaltzea demokrazian, baita ikerketarako bideak eskuratzea ere.
‎Aldi berean, gurasoek argi ikusten dituzte beren mugak: zenbaitek gaindituta ikusten du bere burua. Gaindituta, teknologia berriak behar beste menderatzen ez dituztelako eta gaitasun horietan euren seme alabek badakitelako beraiek ez dakitena.
‎Besteekin harreman iraunkorra eta egituratua duenean ongi funtziona dezake. Inguruneak eskaintzen duen egitura baliatzen du bere burua antolatzeko. Ingurune egituratuan osasuntsuagoa dirudi ingurumen desegituratuan baino.
‎oldarkorra da eta afektuen erregulazioan hutsuneak ditu. Bulkaden eta emozioen bat bateko aldaketak jasaten ditu, bere premiak ez ditu ongi ezagutzen eta ez du bere buruaren irudi garbirik. Gorputz eskema aldakorra du.
‎Errealitateak irudi hori deuseztatzen duenean, paranoideak berriro ere fantasiaren bidez bere irudi handia eraikitzen saiatu behar du. Irudi hori besteen aurrean mantendu ezin duenez, bakardadean murgiltzen da, eta egoera horretan ez du bere buruaren irudi handiputza kontrastatzen.
‎Beste pertsonak berari buruz hitz egiten ari direla iruditzen zaio. Autorreferentzizako ideia asko ditu eta garrantzitsutzat jotzen du bere burua. Bere burua garaiezintzat eduki behar du eta gogor erasoko du babesgabetasun sentimendua sorrarazten duten gertaera eta pertsonen kontra.
‎Nortasun antisoziala duena txikitan baztertua eta gaitzetsia izan denez, besteak mespretxatzen eta haietaz ez fidatzen ikasten du. Mendekuan eta gorrotoan oinarritutako elkarreragin eta portaeraren bidez babesten du bere burua. Gogoeta egin ordez eta errepresentazioetan murgildu ordez, modu konpultsiboan errepikatutako ekintzaren bidez bere burua baieztatzen du, eta horrela barne herstura uxatzen du.
‎Nahaste nartzisista duenak bere buruaren irudi ona du, eta ez du bere burua zauritzen, mugako nortasuna duenak bezala.
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak lehiakor, menderatzaile, autonomo, gogor, indartsu, egoskor, errealista eta kementsu ikusten du bere burua. Ingurumenaren, objektuen eta besteen gain kontrola eduki nahi izaten du.
‎Besteengandik ezberdintzat eta interesgarritzat hartzen du bere burua, nahiz eta besteek bitxitzat eta estrabagantetzat hartzen duten.
‎Nortasun normala duen pertsonak ez du nortasunaren nahasterik: ezagutzen du bere burua, bere identitate eta zentzu jarraitua, nortasun indartsua du, egoera kritikoetan batasunari eusten dio, arduratzeko gaitasuna eta zentzu kritikoa badu, badaki nor den eta zertan bereizten den besteengandik.
‎Haurraren bizitzako lehen uneetan antolamendu nartzisista primario egoki bat gertatu ez izanari zor zaio egitura psikotikoa. Haurrak jarrera autista hartzen du eta ez du bere burua amarengandik ezberdin den objektu moduan kontsideratzen. Ama eta haurra ez dira osoak eta haurrak ezin du bere burua amarengandik bereizita ikusi.
‎Haurrak jarrera autista hartzen du eta ez du bere burua amarengandik ezberdin den objektu moduan kontsideratzen. Ama eta haurra ez dira osoak eta haurrak ezin du bere burua amarengandik bereizita ikusi. Aitaren absentzia osagai garrantzitsua da antolamendu psikotikoan.
‎Hasieran gogoko zuten egoera bat ekiditen dute pertsona hauek, harremanetan sortutako kinada negatiboekiko erreakzio portaera batek eramanda (Fenichel, 1945). Horney k (1945) pertsona arteko harremanetatik aldentzen den nortasun «desatxeki» moduan deskribatu zuen jendearekiko harremanetan tentsioz betea sentitzen dena, eta tentsio hori ekiditeko bide moduan bakardadea aukeratzen duena; estilo desatxeki hori duenak ez du bere burua onartzen, eta ez du pentsatzen besteek onartuko dutenik; besteek mespretxatu egingo dutela pentsatzera heltzen da (Horney, 1950).
‎Birtchnell en (1988) arabera, berriz, mendetasun patologikoa duenak gabezia hauek agertzen ditu: bere gaitasunez ez da fidatzen, ez du bere burua positiboki balioesten, ez da helduen munduan onartua izateko gai sentitzen, besteengandik bereizteko prozesuan ziurtasunik ez du eta ez du identitate pertsonalik finkatzen.
‎Alde horretatik, talentuko gizakiak bakardadea eramaten dakitenak dira eta bakardadea jasan ezin dutenak dira gizartekoiak. Gizon osoak batasun bat osatzen du beregan eta nahikoa du bere buruarekin (Schopenhauer, 2006). Baina, Schopenhauer bera errepresentazioaren munduan kokatzen da, maila altukoak eta baxukoak bereizten dituenean, bere burua maila altukoen artean kokatzeko eta besteak maila baxukoen artean kokatzeko.
‎Terapeuta ez da askotan konturatzen mugako nortasuna duenaren manipulazio gaitasunaz, egin ezin diren gauzak egiten bere burua ikusi bitartean. Konturatu ordurako, praktika terapeutikoan egin ezin diren gauzak egiten ikusten du bere burua. Mugakoak sarritan kutsatzen dio bere oldarkortasuna terapeutari eta horrela lortzen du premiazko saioak egitea, bat bateko telefono deiak izatea, bat bateko bisitaldiak edukitzea edo saioak luzatzea.
‎Iraganeko oroitzapenak ez ditu gordetzen eta etorkizuneko aurreikuspenak egiteko erreferentzia punturik ez du. Bere barne bizitzako emozio eta kognizio asko erreprimitu eta gorde egiten ditu eta ez du bere buruaren irudia aldatzen iraganeko esperientzien arabera. Bere identitateari buruzko joera mitomaniakoa du histrionikoak.
‎Adibidez, pertsona mota honek pentsa dezake ez lukeela besteek bezala ilaran zain egon behar. Salbuespentzat du bere burua eta arau sozialak hausten ditu. Ez zaio iruditzen pertsona arrunta denik eta jende ospetsuaren lagunartea bilatzen du.
‎Estilo kognitiboari dagokionez, nartzisistak joera nabarmena du bere burua besteekin alderatzeko; joera du bere burua handiago edo txikiago, indartsuago edo ahulago, bereziago edo arruntago, ederrago edo itsusiago, aberatsago edo txiroagotzat hartzeko. Informazioa prozesatzeko modu dikotomiko edo manikeoa du.
‎Estilo kognitiboari dagokionez, nartzisistak joera nabarmena du bere burua besteekin alderatzeko; joera du bere burua handiago edo txikiago, indartsuago edo ahulago, bereziago edo arruntago, ederrago edo itsusiago, aberatsago edo txiroagotzat hartzeko. Informazioa prozesatzeko modu dikotomiko edo manikeoa du.
‎Lehen mailako nartzisismoaren garaian haurrak ez du bere buruaren izaera berezitua ezagutzen. Laster autokontzeptu puztua eta guztiahaltsua agertuko da, beste pertsona idealizatuekin elkartuta.
‎Stone-ren ustetan (1993), nartzisismoa gerta daiteke gurasoek haurrak gehiegi baloratu dituztelako edo gurasoak haurrez axolatu ez direlako. Lehen kasuan, egiatan dena baino hobetzat hartzen du bere burua haurrak. Bigarren kasuan, bere burua ez du baloratzen eta balio gabezia hori konpentsatzen saiatzen da.
2012
‎Independentzia lortzeari begira eraginkorrak izan nahi badugu, nazio deritzogunsubjektu politikoak helburu politikoari begira, independentziarekin alegia, definitubehar du bere burua, ez faktore objektiboekin5 Hori egiteak independentismoarenpotentzialtasuna askatzea ahalbidetuko luke; independentista izateko aurrebaldintzabakarra horixe bera litzatekeelako, hots, independentzia nahi izatea (edo euskalherritarra izan nahi izatea), ez besterik.
‎Azken batez, errepublikanismoaren helburua izangoda arlo publikora bertute zibikoa eramatea, eta bertute hori bizitza publikoan baino ez da gauzatzen. Abertzaletasunak batzen ditu errepublikanoak etakomunitatezaleak, baina gaur egungo errepublikanoak nazionalismotik bereizinahi du bere burua: leialtasuna errepublikari zor zaio eta ez ezaugarri kulturalenmultzo baten jabe den herriari.
‎Are gehiago; esangenezake kontzeptu hedakorra dela eta, akaso, beste kontzeptu batzuk ontzeko etalantzeko eredu izan daiteke (subiranotasun energetikoa dugu gogoan). Elikagaiensubiranotasunak herrien eskubide modura azaltzen du bere burua. Gure identitatekolektiboaren auzia euskal herritartasunean ebazten dugunok herritzat dugu geureburua.
‎Unamunok bere burua euskaldun eta espainola deklaratzeko enkarnu amorratuaukan du bere bizi guztian, eta azken egunetako istiluan ere Millan Astrayrekin berehaserrearen arrazoietako bat euskaldunen defentsa izan da. «Vasco por los cuatrocostados», aitortu du bere burua Bilboko Lore Jokoetan (1901); «vasco por treintay dos costados» (1931, «Don Quijote y Bolivar»); «vasco por todos setenta y ochocostados, de casta, de nacimiento, de educacion y sobre todo de voluntad y afecto» (1911, «El imperialismo catalan»). Berdin, opportune et importune topatzen dituzuespainol eta espainolik espainolenaren aitortzak.
‎Ez dago ezer edota behintzat ia ezeraurresuposatua, existentzia hori aurrera joan ahala joango da definitzen. Bakoitzakbere existentziaren arabera definituko du bere burua, bakoitzak emango dio formabere izateari, beraz, ez da egongo giza natura orokorrik. Gizakia etorkizunera begiragauzatzen den proiektu bat izango da.
‎Ez dago ezer edota behintzat ia ezeraurresuposatua, existentzia hori aurrera joan ahala joango da definitzen. Bakoitzakbere existentziaren arabera definituko du bere burua, bakoitzak emango dio formabere izateari, beraz, ez da egongo giza natura orokorrik. Gizakia etorkizunera begiragauzatzen den proiektu bat izango da.
‎Hori dela-eta, enpresa iragarleak bere obligazioa beteko ez balu, ez betetzearen salbuespenak ez luke zentzurik. Hala, hedabideak behartuta ikusiko du bere burua kontratuari irtenbidea bilatzeko eta, beharrezkoa balitz, kalte galeren ordaina eskatzeko.
‎merkatariak ongintzazko ekintzatzat, edo gizarte ekintzatzat edo, mozorrotzen duenean bere jarduera. Bigarren jokabidean, berriz, enpresariak edo profesionalak gezurra esaten du bere lanbideari buruz; kontsumitzaile edo erabiltzaile gisa aurkezten du bere burua merkataritza jardueran.
2014
‎Ikusgarritasuna bi elementu zehatzek ematen diote: kaierak (emakumea idazleada jada, eta ez du bere burua arestian bezala ikusgaitz edo garden ikusten) eta kapelak (Silvio Rodriguezen abesti ospetsuari keinua eginez, memoriaren sinbolotzat hartzenbaitu kapela, sormenaren sustatzaile den bizitza oroituaren ikurtzat).
‎Alde batetik Manurekin duen harreman fikzionalean berak nahi duena gertatzenda eta horren ondorioz harreman horretan askea da eta ez du bere burua mugatzen; beste alde batetik, Aitorrekin duen harremanean beldurrak, lotsak eta urduritasunakgidatzen dituzte haren pausoak, Aitorren nahia eta ongizatea lehenetsiz eta bereburuaren kontra eginez.
‎Saiakera introspektibo berri horiek norbanakoaren kontzientziaren zati nagusi bat dira, nerabezaroan hedatzen direnak, baina, sarritan, nerabeek adierazten duten egozentrismoak distortsionatu egiten ditu. Nerabeak sentitzen du bere burua bestearena baino garrantzitsuagoa eta esanguratsuagoa dela.
‎Deprimitua, sentikortasun emozionalik gabe eta geldotua sentitzen da. Ispiluan ez du bere burua ezagutzen. Dardara, miokloniak, hemiparesiak eta ibileraren aldaketak ditu.
‎Etengabe begiratzen dio bere buruari ispiluan, gorputzaren argaltasuna ezinbestekoa baita haren autoestimua goian edukitzeko. Itxura jakin bati oso lotua du bere buruaren kontzeptua. Pisuari eta formari ematen dien garrantzia dela-eta, ez ditu kontuan hartzen pisu gutxiegi edukitzearen arriskuak.
‎Oinarrian, gorputz irudiaren eta gorputz atal batzuen hautemate okerra dago: argalegia dagoenean ere lodiegi ikusten du bere burua. Elikadura asko murrizten duenean, gosea bera ere desager dakioke.
2015
‎Berriro ere Venezuelak jokatu duen papera funtsezkoa izan da hainbat proiektu martxan jartzeko eta bideragarritasuna bermatzeko. Gehien nabarmentzen den egitasmoa ALBA (Alianza Bolivariana para los Pueblos de Nuestra América/ Gure Amerikako Herrientzako Aliantza Bolivartarra) izan daiteke; izan ere, neoliberalismoa gainditzeaz gain, kapitalismotik kanpo kokatu nahi du bere burua eta integrazio sozialista baten beharra aldarrikatzen du, bestelako harremanak eta balioak defendatuz. Venezuelak eta Kubak abiatutako ekimena izan zen energia eta osasun zerbitzuak trukatzeko, baina urteek aurrera egin ahala estatu gehiago batu ziren eta gaur egun 12 herrialdek osatzen dute aliantza64 ALBAren filosofia iraultzailea da, harreman komertzialez haratago joan nahi duelako eta erabateko lehentasuna ematen diolako integrazio sozialari (hezkuntza, osasungintza eta abar), mundu mailako integrazio prozesu gehienek kontrakoa egiten duten bitartean (Tirado, 2011).
2017
‎–Obra ez da aldi modu batez betirako ematen, berez izoztutako nortasun bezalabetirotasunean, denbora igarotzetik at. Kontraz, errepresentazioa irautearenerregimenari ireki egiten dio bere burua, denbora hartzen du barrualdean. Honi esker, gailu edo aurkezpen modu narratibo bezala potentziatu egiten du bere burua, istorioakkontatzeko gai izanik, zeinu denbora bezala emateko, ezberdintasunaren diferitze berezkohorretan gauzatzeko denborari dagokionez. –
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia