Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 165

2007
‎Demagun, adibidez, gero eta arabar gehiagok dakitela euskaraz (estatistika guztiek erakusten duten bezala); egoera –erreal– horretan, litekeena da erabilerak, nola edo hala, gora egitea edo bere horretan mantentzea, baina ez jaistea. Zergatik , ordea, 2001eko atzerapausoa. Eta, erabileraren beherakadatxo horren ondoren, zergatik 2006ko gorakada?
‎Eskolan eta eguneroko bizitzan euskarazko, gaztelaniazko, frantseseko eta munduko beste kultura askotako erreferenteak ditugu. Zergatik aukeratu luke inork euskaraz bizitzea, euskal kultura hartzea, euskaraz sortzea?
Zergatik erabileraren portaera ezberdin horiek. Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak?
‎Erabileraren nondik norako batzuk labubildu eta gero, beste galdera batzuk berez sortzen dira: Zergatik erabileraren portaera ezberdin horiek. Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak?
2008
‎2 Enpresa guztietan, lantegi, zerbitzu ala salerospenetan, frantsesa erabiltzen da eta frantsesa bakarrik, nola idazkietan, hala iragarpenetan eta afitxetan. Zergatik eta zertarako erradikaltasun zorrotz hori. Oroitu behar da zein zen frantsesaren egoera 101 legea baino lehenago.
Zergatik gutxiesten dute hizkuntza talde batzuek beren taldearen bizindarra eta puztu egiten dute kanpoko talde lehiakideen indarra?
Zergatik gutxiesten dute hizkuntza talde batzuek beren taldearen bizindarra eta puztu egiten dute kanpoko talde lehiakideen indarra. Quebecen kasuak azalpen batzuk eman ditzake.
2009
‎Azkenean arduraduna aurkitu eta esan genion: " Zergatik jarri duzue Hanburgoko weba katalanez?" Eta gizona pentsatzen jarri eta esan zuen: " Katalanez al dago?"" Oso osorik, eta gainera astero gaurkotzen dute".
‎" Buruarekin pareta joka aritu ordez —emango digute estatua independenteak garenean—, bitartean zergatik ez dugu ordezko bidea bilatzen?" Eta esan genuen: " Zergatik ez dugu domeinu kultural bat eskatzen?" Domeinuak ematen dituen ICANN erakundeak eskua zabaldu zuen unea zen. Posible zen lortzea, eta lan polita egin zen domeinu hori lortzeko.
‎Hori ere ez da zorizko gertaera. Zergatik indartzen edo ahultzen da hizkuntza baten erabilera. Zergatik ahazten edo atzentzen zaio zenbait hiztuni bere hasierako (edo geroagoko) hizkuntza, eta beste bat nagusitzen bere hitz etorrian, erraztasunean eta funtzionaltasunean?
‎Zergatik indartzen edo ahultzen da hizkuntza baten erabilera? Zergatik ahazten edo atzentzen zaio zenbait hiztuni bere hasierako (edo geroagoko) hizkuntza, eta beste bat nagusitzen bere hitz etorrian, erraztasunean eta funtzionaltasunean. Zein prozesu psikologiko, sozial eta kultural daude, zenbait hizkuntzatan hain begien bistakoa den interferentziaren eta konmutazioaren atzean?
‎Zein prozesu psikologiko, sozial eta kultural daude, zenbait hizkuntzatan hain begien bistakoa den interferentziaren eta konmutazioaren atzean? Zergatik ari da halakoetan interferentzia eta konmutazioa ugaritzen edo ahultzen, eta zein alorretan (fonetikan, lexikoan, morfosintaxian, semantikan). Zergatiko horien galdezka jarduna da gizona, hemen eta mundu zabalean, aspaldiko mendeetan".
‎Bi ele egitura nazional bakarreko espazio berean ez dira ondo ezkontzen, ez dira osagarriak, aurkariak bihurtzen dira. Zergatik gertatzen den hori horrela. Zergatik ez den posible bi hiztun herri bi hizkuntzetan espazio sozial berean modu osagarrian eta ez erauzgarrian antolatzea?
‎Zergatik gertatzen den hori horrela? Zergatik ez den posible bi hiztun herri bi hizkuntzetan espazio sozial berean modu osagarrian eta ez erauzgarrian antolatzea. Oso oker ez banago, botere harremanen berezko izaera lehiakorrak badu zerikusirik arazo horretan.
‎Nire irudiko, behar hainbat azpimarratzen ez dugun auzia da abiaburuko humus etnolinguistikoaren bizitasuna eta kemena. Zergatik ote. Beldur garelako, inondik ere, kalkuluak eginda zer aterako zaigun jakiteko beldur.
‎Sistema arrazionalak ez dira beren baitan zutik, oinarrian beti baitituzte axioma batzuk arrazoian oinarritutakoak ez baina zirraren eta sentipenen eremutik etorritako lehentasunetan altxatzen direnak. Zergatik aukeratzen ditugu oinarrizko eskubide batzuk eta ez beste batzuk gure elkarbizitzarako. Hautu horiek egiten ditugu gogoak hala ematen digulako, hala dakartzan ondorioak gogoko ditugulako eta ez bestegatik.
‎Baina horrek ezin zuen normalkuntza kasuen esparrua agortu, lan munduko planak askoz zabalagoak direlako eta adibide guztien premia dugulako. Zergatik ez administrazioa edo hezkuntza eremua. Batzuetan pribatua eta beste batzuetan publikoa...
‎Lidergoa aldagaian sakontzen dihardugu biurteko honetan EraLanen baitan. Zergatik lidergoa eta ez beste aldagairen bat?
2010
‎Frantziako eta Espainiako banku zentralek zergatik diraute? Zergatik sartu zen indarrean euroa. Zergatik sartu da euroa sartu den herrialdeetan eta ez beste zenbaitetan?
‎Zergatik sartu zen indarrean euroa? Zergatik sartu da euroa sartu den herrialdeetan eta ez beste zenbaitetan. Axola al dio horrek euskal herritarrari?
‎Zenbait galdera sortzen dira halako errealitatea ulertzeko orduan: (a) Zergatik funtzionatu du identitate etnolinguistikoak modu honetan gure gunean? (b) Nori eta zeri dagokio errespontsabilitate nagusia?
‎Nolanahi ere, badirudi egoera hori azaltzeko gehiago ari garela hizkuntza ekologia eredua erabiltzen" ukipen tradizionala" ren kasuan baino. Zergatik ote da. Eredu hori erabiltzen ari gara ez bakarrik diskurtsoak aztertzerakoan, baita jadanik martxan jarri diren praktika batzuk aztertzerakoan eta justifikatzerakoan ere, hezkuntzan gehienbat.
‎Horrela, esan daiteke aipatu diren arrazoiak ez dutela bat egiten hizkuntza ekologia ereduarekin, nahiz eta jakin, euskararentzat eta antzeko hizkuntza gutxiagotuentzat hori izan daitekeela eredu baliagarriagoa. Zergatik baina?
‎Lanaren estetikak hizkuntza kudeaketan isla izango du. Zergatik estetika?. Mundua aurkezten zaigulako aukeraz betetako sarea bezala, sentsazio berriak eta biziak esperimentatzeko aukera askorekin, aukeren estetika.
‎Jarrera politiko konkretu bat dutenen aldetik, euskara ikastea beharrezkoa ez dela sinestarazi nahi digute. Zergatik ikasi behar dugu euskara, guztiok erdara jakinda, zenbaitek, euskararen legitimazio arazoa planteatzen dute, euskara ikasi beharrari justifikazioa kenduz, euskararekiko gizarte ardura ezabatu edo estali nahi da.
‎Benetako integrazioak... kultura eta hizkuntz komunitate bakoitzaren garapena ziurtatzetik dator... Zergatik ez da, behingoz, onartzen bakoitzak bere nortasun propioa duenez, bakoitzak autonomia osoa izatea bere garapen propioa bideratu ahal izan dezan? 10
2011
‎zergatik uzten diote nerabe askok adin horretara iristean euskara erabiltzeari? Zergatik erabakitzen dute gazte askok erdarara jotzea ordura arte erabili duten hizkuntza utziz. Hau argitzeko Arrasateko gazteen hizkuntza erabileran zerk eragiten duen azaldu litzateke lehendabizi eta hori ez da batere gauza erraza. rretatik, beraz, datu positiboa da helduen erabilera mailaren hazkundea, nerabeak umetan ardatz zuen inguruaren mugak hautsiz gizartera joko baitu beren garapen pertsonalak eskatuta eta hor helduek dute protagonismoa.
‎zergatik uzten diote nerabe askok adin horretara iristean euskara erabiltzeari? Zergatik erabakitzen dute gazte askok erdarara jotzea ordura arte erabili duten hizkuntza utziz. Hau argitzeko Arrasateko gazteen hizkuntza erabileran zerk eragiten duen azaldu litzateke lehendabizi eta hori ez da batere gauza erraza10 Izan ere gazteen erabilera informalean eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta elkarren artean nahastuta doazenak gainera.
‎• Entzuten al dute irratia? Zergatik bai. Zergatik ez?
‎Zergatik bai? Zergatik ez. Entzuten dutenak, zein irrati?
‎Beren ingurukoek? Zergatik bai. Zergatik ez?
‎Zergatik bai? Zergatik ez?
‎• Entzuten al dituzte? Zergatik bai. Zergatik ez?
‎Zergatik bai? Zergatik ez?
‎• Zergatik erabiltzen dute erdara?
‎Euskaldun askok etxean erabili duten euskara Bilbon kalea zapaldu orduko ahaztu egin izan dute, eta beste askok ahazte hori etxera eraman eta transmisioa eten dute. Zergatik ahazte eta etete hauek. Ba askoren artean, hiriaren gaztelerarekiko trakzio indarrak, gutxiespen historikoak, XX. mendeko bi diktaduretako zapalketak eta haren oroimenak, kalean aldenizatuak izatearen estigmak, honekin zuzen zuzen harremanduta dagoen klase estigmak eta borrokak, inguruetako askoren hiritartze bat batekoak... sakoneko lana egin dutelako.
‎hizkuntza zehatz bat edo kultura zehatz bat unibertsalitatean sartzean, unibertsaltasunaren monopoliora darama legitimoa bihurtu dena eta gainontzeko guztiak ezduin izatera daramatza (okzitanoarekin ikertu zuen bezala). Zergatik ez dugu ulertuko BEC, Alhóndiga, La Paloma edo Jet Lag Bio izenak erabiltzerakoan, legitimoa den begirada puruaren jabe izanda, eta izendapenaren monopolioaren bitartez, unibertsaltasunetik at uzten dela euskara. Eta zergatik ez pentsatu, habitusak (sozialtasuna indibiduoari txertatzen zaion bidea den heinean, diskurtsotik kanpo aritu eta subjektua bere posizio sozialaren arabera akziora eta pertzepziora eramanez) hizkuntza bat edo beste erabiltzera edo ez erabiltzera eramaten duela bilbotarra?
Zergatik ez erabili diglosia izenondo egoki batez lagunduta, beharbada gure egoera soziolinguistikoa izendatzeko, egoera hori elebitasun desorekatu gisa ulertzen dugunean, bitasun desorekatu gisa ulertzen dugunean?
2012
‎SIADECOko kide Iñaki Larranagak 1983an esan zidanez, kale neurketaren helburua zen euskarak eremu publikoetan zuen erabileraren argazki bat ateratzea. Zergatik neurtu erabilera. Zergatik da horren garrantzitsua eta zergatik neurtu behar da behaketaren bidez?
‎Euskara haurrekin soilik erabiltzeko hizkuntzatzat dugu? Zergatik familian zuzeneko transmisioa
‎Gehienek gaztelaniaz ikusten dituzte (%83k). Zergatik galdetzen zaienean, honako erantzunak ematen dituzte: euskaraz ez daude, gaztelaniaz aukera askoz ere handiago dago, gaztelaniazkoak politagoak dira, hobeak eta ulergarriagoak dira.
2013
‎" Zergatik erosi nuke nik euskara?"
‎Orain, eman dezagun Peter Drucker euskararen erakundeekin bildu dela estrategia prestatzeko, eta galdera bera egiten duela: " Zergatik erosi nuke nik euskara?". Euskararen munduak ez badio ongi erantzuten, ez baditu erdigunean herritarren (horiek baitira euskararen bezeroak) nahi, behar eta balioak jartzen, agian, General Motorsi bezala gerta lekioke.
‎Ea denon artean gai garen aurrerapauso bat emateko euskararen aldeko lanaren planteamenduetan, eta ea herritarrek haien nahi eta baXabier Erize –" Zergatik erosi nuke euskara?" lioak jasotzen dituen giro atsegina aurkitzen duten, euskara gehiago erostera animatzen dituzten erresonantzia positiboekin, eta euskararen merkatu kuotaren grafikan gorakada berri bat lortzen den. •
‎Xabier Erize –" Zergatik erosi nuke euskara?"
‎" Zergatik erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
‎Xabier Erize –" Zergatik erosi nuke euskara?"
‎Hasierako galderara itzulita, herritarren %30/ 55ek haien gogoko erantzuna jaso dute" Zergatik erosi nuke nik euskara?" galdera egin dutenean, konbentzitu egin dira; eta gainerako %70/ 45ek, aldiz, ez dute konbentzitzeko moduko erantzunik jaso. Bestela esanda, orain arteko frame edo markoek merkatuko segmentu batzuekin funtzionatu dute, konbentzitu direnen segmentuarekin, baina beste batzuekin ez dute funtzionatu.
‎Herritarren %30/ 55ek haien gogoko erantzuna jaso dute" Zergatik erosi nuke nik euskara?" galdera egin dutenean, konbentzitu egin dira; eta gainerako %70/ 45ek, aldiz, ez dute konbentzitzeko moduko erantzunik jaso. tik erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
‎Xabier Erize –" Zergatik erosi nuke euskara?"
‎Newcastle-ko unibertsitatean alemanaren irakaskuntza bultzatu nahi zuten, eta egin zuten lehendabiziko gauza jadanik alemana ikasten ari ziren ikasleen arrazoiak aztertzea izan zen: " Zergatik ikasi alemana?", eta oso erantzun argigarri eta erabilgarriak jaso zituzten, planen diseinuan erabili zituztenak: " In response to the question" Why do German?" reasons cited included economic reasons, job, culture and it’s fun!
‎" Zergatik erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
‎" Zergatik erosi nuke euskara?"
‎Xabier Erize –" Zergatik erosi nuke euskara?"
‎•" Zergatik erosi nuke nik General Motors kotxe bat?".
‎Behin General Motors eko goi zuzendaritza taldearekin bilera estrategiko bat egiteko deitu zioten, eta bilera hasteko galdera deseroso hau egin zien: " Zergatik erosi nuke nik General Motors
‎" Zergatik erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
‎Zein dira euskaldun modura definitzen diren euskal hiztun berriak? Zergatik nahiago dute adiera hori. Datu basearen azterketaren ondoren honako arrazoi hauek nagusitzen dira haien burua" euskalduntzat" dutenen artean:
Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz – Itxaro Artola
‎" Euskararen aingurak Arrasateko gazteen hizkuntza praktikatan. Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz". HIZNET hizkuntza plangintzagraduondokorako sakontze egitasmoa, ikasturtea.
‎Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran. Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz zuen bakarrik eta %17, 4ak, bietara. Elkarrizketatu ditugun hamabost gazteetatik hamabi %25 horretan leudeke.
‎Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran. Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz mota aipatzen ditu euskararen inguruan: Baieztapen diskurtsoa, Axolagabekeriaren diskurtsoa eta Ukapenaren diskurtsoa.
‎Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran. Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz
‎Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran. Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz
Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz – Itxaro Artola
Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz – Itxaro Artola
‎Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran. Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz duguna. Formazio zentro gisa Arrasate Musikalek baditu hutsuneak euskararen erabileran, eskolak euskaraz emateko gaitasunik ez duten irakasle beterano batzuk mantentzen dituelako.
‎Lanaren sorburuan, honako hiru galdera hauek daude: Zergatik aldatu hizkuntz jokabidea eta euskaraz bizitzen saiatu. Zer gaitasun landu behar dira prozesua arrakastatsua izan dadin?
Zergatik aldatu hizkuntz jokabidea eta euskaraz bizitzen saiatu?
2014
‎Lanaren sorburuan, honako hiru galdera hauek daude: Zergatik aldatu hizkuntz jokabidea eta euskaraz bizitzen saiatu. Zer gaitasun landu behar dira prozesua arrakastatsua izan dadin?
‎Nik ikusten dut nere penstaera eta pen... pentsatzeko gogo hori lotzen dut bertsoarekin. Zergatik , ez dakit, baino... bai, lotzen dut. Igual jendearengatik ere bai, ikusten duzulako jendea oso pentsatua, oso... eta askotan eztabaidak egiten dituzulako beraiekin igual beste batzuekin baino gehiago, edo eztabaida sakonagoak... igual horregatik lotzen dut.
‎Gazteei buruz ari bagara, ezinbestekoa iruditu zitzaidan gazteen iritzia eta hitza kontutan hartuko zituen metodologia bat planteatzea, gazteen ahalduntzean lagunduz. Dabid Anautek Zergatik egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz? (2007) artikuluan adierazi bezala:
‎Gazteak, hizkuntza eta hegemonia. Lekuan lekuko ikerketa antropologikoa Soraluzen – Maite Quintanilla Lete kaltzaleon Topagunetik" Zergatik Ez?" Taller pers la llengua talde kataluniarraren laguntzaz sortu zen tailerrean formatu nintzen. Norbanakoaren joeraren eraginaren eta garrantziaren gainean hiztunak hausnartzen jartzea du helburu Topaguneak ZERGATIK EZ tailerren bidez. Bakoitzaren hizkuntza jarrerei buruz eta egiten dugun hautuak izan dezaketen eraginaz gogoeta egitera bideratzen du tailerrak.
‎Dabid Anaut filologoak Zergatik egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz? (2007) galdera bota zuenean, ondorioztatu zuen gaztearentzat ez betikoadrila oso garrantzitsua dela, eta lagunarte horri eusteko ahalegina egiten dela normalean.
‎Euskaltzaleon Topagunetik lantzen dugun Zergatik Ez? 6 tailerretan eta Soziolinguistika Klusterrak, Euskaltzaleon Topaguneak eta Urtxintxa Eskolak argitaratutako Gazteen hizkuntza erabileran kokatu eta bertan esku hartzeko gida. Erabileraren GPSa (2011) liburuan hizkuntzen erabileran eragile diren faktore ugari aurkezten dizkigute eta eztabaida taldeetan landu nituen gazteekin:
‎Eztabaida taldeetan jasotako erantzun ugari esanguratsuak iruditu zaizkit, gainera. Zergatik erabiltzen duzu euskara, galdetuta honako erantzunak entzuten dira:
‎Dabid Anaut filologoak Zergatik egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz, galderari erantzunez, arrazoi nagusi gisa aipatzen digu erosotasunarena.
‎Dabid Anaut filologoak Zergatik egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz? (2007) galdera botata, hainbat arrazoi adierazi dizkigu.
‎Funtsean tailerra galdera baten bueltan antolatu da: Zergatik ez kokatu euskara guztion elkargunerako, komunikaziorako hizkuntza gisa. Zergatik ez hautatu euskara lehengo berba gisa?
‎Zergatik ez kokatu euskara guztion elkargunerako, komunikaziorako hizkuntza gisa? Zergatik ez hautatu euskara lehengo berba gisa?
‎Honen baitan, era berean, proiektu ezberdinak barne biltzen dira: Atxutxiamaika aisialdiko eskaintza (0 urte bitarteko haurrei zuzendurikoa), Ludoteka (0tik 12 urtera arteko haurrei bideratutakoa), Gaztelekua (12 urte bitarteko nerabe eta gaztetxoei zuzendurikoa), Beinke bertso eskola (5etik 9 urtera bitarteko haurrentzako proiektua) eta herriko ikastetxeetan eskainitako" Zergatik ez?" motibazio saioak. Azken hauek haur eta gazteen euskararen erabileran eragiteko asmoz eskaintzen dira.
2015
Zergatik ez kontsideratu familia eremua edota komunitate (zabala) ren eremua hizkuntz politikari edo planifikatzaile gisa?
‎Migratzen ari diren familia horien artean, zergatik batzuk galtzen dute euren hizkuntza? Zergatik beste batzuk mantentzen dute. Zergatik, Xiao Lan Curdt Christinsen ek dioen moduan, ingurune elebakar batean hazten diren ume batzuk elebidun bilakatzen dira eta beste batzuk, aldiz, ingurune elebidun batean bihurtzen dira elebakarrak?
‎Zergatik beste batzuk mantentzen dute? Zergatik , Xiao Lan Curdt Christinsen ek dioen moduan, ingurune elebakar batean hazten diren ume batzuk elebidun bilakatzen dira eta beste batzuk, aldiz, ingurune elebidun batean bihurtzen dira elebakarrak? (CurdtChristinsen, 2013).
‎Horri begira, orain dela urte batzuetatik abian dira tailer edo jarduera ezberdinak: Ttakun Kultur Elkartean Motibazio Saioak, Urtxintxa Elkartearen HezHiz programa, Topagunearen Zergatik ez, tailerrak, Emunen Telp tailerrak eta abar.
‎— Euskara Elkarteak Zergatik ez, sentsibilizazio tailerrak egiten ditu DBH4ko eta Batxilergoko lehen mailako ikasleekin.
Zergatik jazo zen horrelako bilakaera, baina. Espainiako ekonomia guztiz isolatuta zegoenean, 1953an mundu kapitalistara gerturatzen zuten akordio ekonomikoak egin ziren AEBekin (Ocio, 1978).
Zergatik egunkaria. Egokia delako irakaslea hasieratik aurrez aurre bere praktikari begira jartzeko.
‎Horretan asko daukagu ikasteko katalanengandik, haiek ere guk bezala hizkuntza mendekotasuna egunero praktikatzen baitute. Zergatik egiten zaigu, bada, horren zaila euskarari eustea euskaldun hartzaileekin, hau da, hitz egiteko gai ez direnekin edo gai sentitzen ez direnekin, edo are euskaraz mintzatzeko gogorik ez dutenekin. Zergatik kostatzen zaigu hainbeste mintzaide horiekin euskaraz egitea ulertu egiten digutela dakigun arren? 3
‎Zergatik egiten zaigu, bada, horren zaila euskarari eustea euskaldun hartzaileekin, hau da, hitz egiteko gai ez direnekin edo gai sentitzen ez direnekin, edo are euskaraz mintzatzeko gogorik ez dutenekin? Zergatik kostatzen zaigu hainbeste mintzaide horiekin euskaraz egitea ulertu egiten digutela dakigun arren? 3
2016
‎Bestela esanda, merkatu azterketan hain oinarrizkoa den formulazioaren bidez: Zergatik " erosi" behar dute euskal herritarrek euskara. Edo, beste era batera esanda:
Zergatik Diskurtso multzo koherentea XXI. mendeko giltzarri izenburua?
Zergatik erreparatu ekintza txiki horietan. Gizakiak burututako jarduera eta gizarte egituraren arteko zubi lana egiten dutelako.
‎• Zergatik gertatu da, azken 20 urtean gertatu dena?
‎Euskararen erabilera ez dago Euskal Autonomia Elkartera mugatua, baina euskal hiztun gehienak, askogatik gehienak, EAEn bizi dira. Zergatik kontzentrazio hori. Erantzun posible bat aski erraza da:
‎Zergatik goaz aurrera? Zergatik atzera. Zergatik atzera eta aurrera?
‎Zergatik atzera? Zergatik atzera eta aurrera. Zergatik abiadura diferentez?
‎Zergatik atzera eta aurrera? Zergatik abiadura diferentez. Honelako galderei erantzun nahi zaie hemen, labur labur.
‎" zergatik ari dira hainbat eta hainbat hiztun herri (hiztun herri osoak, bertako hiztun talde jakinak eta, bereziki, herri (zati) horien hizkuntza propioak) ahultzen, bakantzen eta galtzen? Zergatik gure hizkuntza, konkretuki. Lekuan lekuko language loyalist edo hizkuntzazaleek batetik, eta hizkuntza soziologoek, antropologoek, linguistek eta gainerako adituek bestetik, era askotako erantzunak ematen dizkiete galdera horiei.
Zergatik ari dira hainbat eta hainbat hiztunherri (hiztunherri osoak, bertako hiztuntalde jakinak eta, bereziki, herri (zati) horien hizkuntza propioak) ahultzen, bakantzen eta galtzen. Zergatik gure hizkuntza, konkretuki?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer ez 26 (0,17)
zer kantatu 23 (0,15)
zer erosi 15 (0,10)
zer egin 7 (0,05)
zer aldatu 4 (0,03)
zer ari 4 (0,03)
zer gertatu 4 (0,03)
zer bai 3 (0,02)
zer ote 3 (0,02)
zer adin 2 (0,01)
zer ahaztu 2 (0,01)
zer atze 2 (0,01)
zer aukeratu 2 (0,01)
zer baztertu 2 (0,01)
zer erabaki 2 (0,01)
zer erabilera 2 (0,01)
zer erabili 2 (0,01)
zer gu 2 (0,01)
zer gutxietsi 2 (0,01)
zer ikasi 2 (0,01)
zer ikertu 2 (0,01)
zer nahiago izan 2 (0,01)
zer sartu 2 (0,01)
zer abiadura 1 (0,01)
zer apartatu 1 (0,01)
zer aztertu 1 (0,01)
zer baina 1 (0,01)
zer beste 1 (0,01)
zer dan 1 (0,01)
zer desagertu 1 (0,01)
zer diskurtso 1 (0,01)
zer egunkari 1 (0,01)
zer eman 1 (0,01)
zer erreparatu 1 (0,01)
zer estetika 1 (0,01)
zer eten 1 (0,01)
zer familia 1 (0,01)
zer funtzionatu 1 (0,01)
zer galdetu 1 (0,01)
zer hasi 1 (0,01)
zer hautsi 1 (0,01)
zer hori 1 (0,01)
zer indartu 1 (0,01)
zer jakin 1 (0,01)
zer jarraitu 1 (0,01)
zer jarri 1 (0,01)
zer jazo 1 (0,01)
zer jo 1 (0,01)
zer kasu 1 (0,01)
zer kontzentrazio 1 (0,01)
zer kosta 1 (0,01)
zer kutsatu 1 (0,01)
zer lidergo 1 (0,01)
zer neurtu 1 (0,01)
zer sexu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia