2007
|
|
Demagun, adibidez, gero eta arabar gehiagok dakitela euskaraz (estatistika guztiek erakusten duten bezala); egoera –erreal– horretan, litekeena da erabilerak, nola edo hala, gora egitea edo bere horretan mantentzea, baina ez jaistea.
|
Zergatik
, ordea, 2001eko atzerapausoa. Eta, erabileraren beherakadatxo horren ondoren, zergatik 2006ko gorakada?
|
|
Eskolan eta eguneroko bizitzan euskarazko, gaztelaniazko, frantseseko eta munduko beste kultura askotako erreferenteak ditugu.
|
Zergatik
aukeratu luke inork euskaraz bizitzea, euskal kultura hartzea, euskaraz sortzea?
|
|
|
Zergatik
erabileraren portaera ezberdin horiek. Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak?
|
|
Erabileraren nondik norako batzuk labubildu eta gero, beste galdera batzuk berez sortzen dira:
|
Zergatik
erabileraren portaera ezberdin horiek. Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak?
|
2008
|
|
2 Enpresa guztietan, lantegi, zerbitzu ala salerospenetan, frantsesa erabiltzen da eta frantsesa bakarrik, nola idazkietan, hala iragarpenetan eta afitxetan.
|
Zergatik
eta zertarako erradikaltasun zorrotz hori. Oroitu behar da zein zen frantsesaren egoera 101 legea baino lehenago.
|
|
|
Zergatik
gutxiesten dute hizkuntza talde batzuek beren taldearen bizindarra eta puztu egiten dute kanpoko talde lehiakideen indarra?
|
|
|
Zergatik
gutxiesten dute hizkuntza talde batzuek beren taldearen bizindarra eta puztu egiten dute kanpoko talde lehiakideen indarra. Quebecen kasuak azalpen batzuk eman ditzake.
|
2009
|
|
Azkenean arduraduna aurkitu eta esan genion: "
|
Zergatik
jarri duzue Hanburgoko weba katalanez?" Eta gizona pentsatzen jarri eta esan zuen: " Katalanez al dago?"" Oso osorik, eta gainera astero gaurkotzen dute".
|
|
" Buruarekin pareta joka aritu ordez —emango digute estatua independenteak garenean—, bitartean zergatik ez dugu ordezko bidea bilatzen?" Eta esan genuen: "
|
Zergatik
ez dugu domeinu kultural bat eskatzen?" Domeinuak ematen dituen ICANN erakundeak eskua zabaldu zuen unea zen. Posible zen lortzea, eta lan polita egin zen domeinu hori lortzeko.
|
|
Hori ere ez da zorizko gertaera.
|
Zergatik
indartzen edo ahultzen da hizkuntza baten erabilera. Zergatik ahazten edo atzentzen zaio zenbait hiztuni bere hasierako (edo geroagoko) hizkuntza, eta beste bat nagusitzen bere hitz etorrian, erraztasunean eta funtzionaltasunean?
|
|
Zergatik indartzen edo ahultzen da hizkuntza baten erabilera?
|
Zergatik
ahazten edo atzentzen zaio zenbait hiztuni bere hasierako (edo geroagoko) hizkuntza, eta beste bat nagusitzen bere hitz etorrian, erraztasunean eta funtzionaltasunean. Zein prozesu psikologiko, sozial eta kultural daude, zenbait hizkuntzatan hain begien bistakoa den interferentziaren eta konmutazioaren atzean?
|
|
Zein prozesu psikologiko, sozial eta kultural daude, zenbait hizkuntzatan hain begien bistakoa den interferentziaren eta konmutazioaren atzean?
|
Zergatik
ari da halakoetan interferentzia eta konmutazioa ugaritzen edo ahultzen, eta zein alorretan (fonetikan, lexikoan, morfosintaxian, semantikan). Zergatiko horien galdezka jarduna da gizona, hemen eta mundu zabalean, aspaldiko mendeetan".
|
|
Bi ele egitura nazional bakarreko espazio berean ez dira ondo ezkontzen, ez dira osagarriak, aurkariak bihurtzen dira.
|
Zergatik
gertatzen den hori horrela. Zergatik ez den posible bi hiztun herri bi hizkuntzetan espazio sozial berean modu osagarrian eta ez erauzgarrian antolatzea?
|
|
Zergatik gertatzen den hori horrela?
|
Zergatik
ez den posible bi hiztun herri bi hizkuntzetan espazio sozial berean modu osagarrian eta ez erauzgarrian antolatzea. Oso oker ez banago, botere harremanen berezko izaera lehiakorrak badu zerikusirik arazo horretan.
|
|
Nire irudiko, behar hainbat azpimarratzen ez dugun auzia da abiaburuko humus etnolinguistikoaren bizitasuna eta kemena.
|
Zergatik
ote. Beldur garelako, inondik ere, kalkuluak eginda zer aterako zaigun jakiteko beldur.
|
|
Sistema arrazionalak ez dira beren baitan zutik, oinarrian beti baitituzte axioma batzuk arrazoian oinarritutakoak ez baina zirraren eta sentipenen eremutik etorritako lehentasunetan altxatzen direnak.
|
Zergatik
aukeratzen ditugu oinarrizko eskubide batzuk eta ez beste batzuk gure elkarbizitzarako. Hautu horiek egiten ditugu gogoak hala ematen digulako, hala dakartzan ondorioak gogoko ditugulako eta ez bestegatik.
|
|
Baina horrek ezin zuen normalkuntza kasuen esparrua agortu, lan munduko planak askoz zabalagoak direlako eta adibide guztien premia dugulako.
|
Zergatik
ez administrazioa edo hezkuntza eremua. Batzuetan pribatua eta beste batzuetan publikoa...
|
|
Lidergoa aldagaian sakontzen dihardugu biurteko honetan EraLanen baitan.
|
Zergatik
lidergoa eta ez beste aldagairen bat?
|
2010
|
|
Frantziako eta Espainiako banku zentralek zergatik diraute?
|
Zergatik
sartu zen indarrean euroa. Zergatik sartu da euroa sartu den herrialdeetan eta ez beste zenbaitetan?
|
|
Zergatik sartu zen indarrean euroa?
|
Zergatik
sartu da euroa sartu den herrialdeetan eta ez beste zenbaitetan. Axola al dio horrek euskal herritarrari?
|
|
Zenbait galdera sortzen dira halako errealitatea ulertzeko orduan: (a)
|
Zergatik
funtzionatu du identitate etnolinguistikoak modu honetan gure gunean? (b) Nori eta zeri dagokio errespontsabilitate nagusia?
|
|
Nolanahi ere, badirudi egoera hori azaltzeko gehiago ari garela hizkuntza ekologia eredua erabiltzen" ukipen tradizionala" ren kasuan baino.
|
Zergatik
ote da. Eredu hori erabiltzen ari gara ez bakarrik diskurtsoak aztertzerakoan, baita jadanik martxan jarri diren praktika batzuk aztertzerakoan eta justifikatzerakoan ere, hezkuntzan gehienbat.
|
|
Horrela, esan daiteke aipatu diren arrazoiak ez dutela bat egiten hizkuntza ekologia ereduarekin, nahiz eta jakin, euskararentzat eta antzeko hizkuntza gutxiagotuentzat hori izan daitekeela eredu baliagarriagoa.
|
Zergatik
baina?
|
|
Lanaren estetikak hizkuntza kudeaketan isla izango du.
|
Zergatik
estetika?. Mundua aurkezten zaigulako aukeraz betetako sarea bezala, sentsazio berriak eta biziak esperimentatzeko aukera askorekin, aukeren estetika.
|
|
Jarrera politiko konkretu bat dutenen aldetik, euskara ikastea beharrezkoa ez dela sinestarazi nahi digute.
|
Zergatik
ikasi behar dugu euskara, guztiok erdara jakinda, zenbaitek, euskararen legitimazio arazoa planteatzen dute, euskara ikasi beharrari justifikazioa kenduz, euskararekiko gizarte ardura ezabatu edo estali nahi da.
|
|
Benetako integrazioak... kultura eta hizkuntz komunitate bakoitzaren garapena ziurtatzetik dator...
|
Zergatik
ez da, behingoz, onartzen bakoitzak bere nortasun propioa duenez, bakoitzak autonomia osoa izatea bere garapen propioa bideratu ahal izan dezan? 10
|
2011
|
|
zergatik uzten diote nerabe askok adin horretara iristean euskara erabiltzeari?
|
Zergatik
erabakitzen dute gazte askok erdarara jotzea ordura arte erabili duten hizkuntza utziz. Hau argitzeko Arrasateko gazteen hizkuntza erabileran zerk eragiten duen azaldu litzateke lehendabizi eta hori ez da batere gauza erraza. rretatik, beraz, datu positiboa da helduen erabilera mailaren hazkundea, nerabeak umetan ardatz zuen inguruaren mugak hautsiz gizartera joko baitu beren garapen pertsonalak eskatuta eta hor helduek dute protagonismoa.
|
|
zergatik uzten diote nerabe askok adin horretara iristean euskara erabiltzeari?
|
Zergatik
erabakitzen dute gazte askok erdarara jotzea ordura arte erabili duten hizkuntza utziz. Hau argitzeko Arrasateko gazteen hizkuntza erabileran zerk eragiten duen azaldu litzateke lehendabizi eta hori ez da batere gauza erraza10 Izan ere gazteen erabilera informalean eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta elkarren artean nahastuta doazenak gainera.
|
|
• Entzuten al dute irratia?
|
Zergatik
bai. Zergatik ez?
|
|
Zergatik bai?
|
Zergatik
ez. Entzuten dutenak, zein irrati?
|
|
Beren ingurukoek?
|
Zergatik
bai. Zergatik ez?
|
|
Zergatik bai?
|
Zergatik
ez?
|
|
• Entzuten al dituzte?
|
Zergatik
bai. Zergatik ez?
|
|
Zergatik bai?
|
Zergatik
ez?
|
|
•
|
Zergatik
erabiltzen dute erdara?
|
|
Euskaldun askok etxean erabili duten euskara Bilbon kalea zapaldu orduko ahaztu egin izan dute, eta beste askok ahazte hori etxera eraman eta transmisioa eten dute.
|
Zergatik
ahazte eta etete hauek. Ba askoren artean, hiriaren gaztelerarekiko trakzio indarrak, gutxiespen historikoak, XX. mendeko bi diktaduretako zapalketak eta haren oroimenak, kalean aldenizatuak izatearen estigmak, honekin zuzen zuzen harremanduta dagoen klase estigmak eta borrokak, inguruetako askoren hiritartze bat batekoak... sakoneko lana egin dutelako.
|
|
hizkuntza zehatz bat edo kultura zehatz bat unibertsalitatean sartzean, unibertsaltasunaren monopoliora darama legitimoa bihurtu dena eta gainontzeko guztiak ezduin izatera daramatza (okzitanoarekin ikertu zuen bezala).
|
Zergatik
ez dugu ulertuko BEC, Alhóndiga, La Paloma edo Jet Lag Bio izenak erabiltzerakoan, legitimoa den begirada puruaren jabe izanda, eta izendapenaren monopolioaren bitartez, unibertsaltasunetik at uzten dela euskara. Eta zergatik ez pentsatu, habitusak (sozialtasuna indibiduoari txertatzen zaion bidea den heinean, diskurtsotik kanpo aritu eta subjektua bere posizio sozialaren arabera akziora eta pertzepziora eramanez) hizkuntza bat edo beste erabiltzera edo ez erabiltzera eramaten duela bilbotarra?
|
|
|
Zergatik
ez erabili diglosia izenondo egoki batez lagunduta, beharbada gure egoera soziolinguistikoa izendatzeko, egoera hori elebitasun desorekatu gisa ulertzen dugunean, bitasun desorekatu gisa ulertzen dugunean?
|
2012
|
|
SIADECOko kide Iñaki Larranagak 1983an esan zidanez, kale neurketaren helburua zen euskarak eremu publikoetan zuen erabileraren argazki bat ateratzea.
|
Zergatik
neurtu erabilera. Zergatik da horren garrantzitsua eta zergatik neurtu behar da behaketaren bidez?
|
|
Euskara haurrekin soilik erabiltzeko hizkuntzatzat dugu?
|
Zergatik
familian zuzeneko transmisioa
|
|
Gehienek gaztelaniaz ikusten dituzte (%83k).
|
Zergatik
galdetzen zaienean, honako erantzunak ematen dituzte: euskaraz ez daude, gaztelaniaz aukera askoz ere handiago dago, gaztelaniazkoak politagoak dira, hobeak eta ulergarriagoak dira.
|
2013
|
|
"
|
Zergatik
erosi nuke nik euskara?"
|
|
Orain, eman dezagun Peter Drucker euskararen erakundeekin bildu dela estrategia prestatzeko, eta galdera bera egiten duela: "
|
Zergatik
erosi nuke nik euskara?". Euskararen munduak ez badio ongi erantzuten, ez baditu erdigunean herritarren (horiek baitira euskararen bezeroak) nahi, behar eta balioak jartzen, agian, General Motorsi bezala gerta lekioke.
|
|
Ea denon artean gai garen aurrerapauso bat emateko euskararen aldeko lanaren planteamenduetan, eta ea herritarrek haien nahi eta baXabier Erize –"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?" lioak jasotzen dituen giro atsegina aurkitzen duten, euskara gehiago erostera animatzen dituzten erresonantzia positiboekin, eta euskararen merkatu kuotaren grafikan gorakada berri bat lortzen den. •
|
|
Xabier Erize –"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?"
|
|
"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
|
|
Xabier Erize –"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?"
|
|
Hasierako galderara itzulita, herritarren %30/ 55ek haien gogoko erantzuna jaso dute"
|
Zergatik
erosi nuke nik euskara?" galdera egin dutenean, konbentzitu egin dira; eta gainerako %70/ 45ek, aldiz, ez dute konbentzitzeko moduko erantzunik jaso. Bestela esanda, orain arteko frame edo markoek merkatuko segmentu batzuekin funtzionatu dute, konbentzitu direnen segmentuarekin, baina beste batzuekin ez dute funtzionatu.
|
|
Herritarren %30/ 55ek haien gogoko erantzuna jaso dute"
|
Zergatik
erosi nuke nik euskara?" galdera egin dutenean, konbentzitu egin dira; eta gainerako %70/ 45ek, aldiz, ez dute konbentzitzeko moduko erantzunik jaso. tik erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
|
|
Xabier Erize –"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?"
|
|
Newcastle-ko unibertsitatean alemanaren irakaskuntza bultzatu nahi zuten, eta egin zuten lehendabiziko gauza jadanik alemana ikasten ari ziren ikasleen arrazoiak aztertzea izan zen: "
|
Zergatik
ikasi alemana?", eta oso erantzun argigarri eta erabilgarriak jaso zituzten, planen diseinuan erabili zituztenak: " In response to the question" Why do German?" reasons cited included economic reasons, job, culture and it’s fun!
|
|
"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
|
|
"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?"
|
|
Xabier Erize –"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?"
|
|
•"
|
Zergatik
erosi nuke nik General Motors kotxe bat?".
|
|
Behin General Motors eko goi zuzendaritza taldearekin bilera estrategiko bat egiteko deitu zioten, eta bilera hasteko galdera deseroso hau egin zien: "
|
Zergatik
erosi nuke nik General Motors
|
|
"
|
Zergatik
erosi nuke euskara?" – Xabier Erize
|
|
Zein dira euskaldun modura definitzen diren euskal hiztun berriak?
|
Zergatik
nahiago dute adiera hori. Datu basearen azterketaren ondoren honako arrazoi hauek nagusitzen dira haien burua" euskalduntzat" dutenen artean:
|
|
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz – Itxaro Artola
|
|
" Euskararen aingurak Arrasateko gazteen hizkuntza praktikatan.
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz". HIZNET hizkuntza plangintzagraduondokorako sakontze egitasmoa, ikasturtea.
|
|
Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran.
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz zuen bakarrik eta %17, 4ak, bietara. Elkarrizketatu ditugun hamabost gazteetatik hamabi %25 horretan leudeke.
|
|
Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran.
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz mota aipatzen ditu euskararen inguruan: Baieztapen diskurtsoa, Axolagabekeriaren diskurtsoa eta Ukapenaren diskurtsoa.
|
|
Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran.
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz
|
|
Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran.
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz
|
|
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz – Itxaro Artola
|
|
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz – Itxaro Artola
|
|
Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran.
|
Zergatik
eta non hitz egiten duten euskaraz duguna. Formazio zentro gisa Arrasate Musikalek baditu hutsuneak euskararen erabileran, eskolak euskaraz emateko gaitasunik ez duten irakasle beterano batzuk mantentzen dituelako.
|
|
Lanaren sorburuan, honako hiru galdera hauek daude:
|
Zergatik
aldatu hizkuntz jokabidea eta euskaraz bizitzen saiatu. Zer gaitasun landu behar dira prozesua arrakastatsua izan dadin?
|
|
|
Zergatik
aldatu hizkuntz jokabidea eta euskaraz bizitzen saiatu?
|
2014
|
|
Lanaren sorburuan, honako hiru galdera hauek daude:
|
Zergatik
aldatu hizkuntz jokabidea eta euskaraz bizitzen saiatu. Zer gaitasun landu behar dira prozesua arrakastatsua izan dadin?
|
|
Nik ikusten dut nere penstaera eta pen... pentsatzeko gogo hori lotzen dut bertsoarekin.
|
Zergatik
, ez dakit, baino... bai, lotzen dut. Igual jendearengatik ere bai, ikusten duzulako jendea oso pentsatua, oso... eta askotan eztabaidak egiten dituzulako beraiekin igual beste batzuekin baino gehiago, edo eztabaida sakonagoak... igual horregatik lotzen dut.
|
|
Gazteei buruz ari bagara, ezinbestekoa iruditu zitzaidan gazteen iritzia eta hitza kontutan hartuko zituen metodologia bat planteatzea, gazteen ahalduntzean lagunduz. Dabid Anautek
|
Zergatik
egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz? (2007) artikuluan adierazi bezala:
|
|
Gazteak, hizkuntza eta hegemonia. Lekuan lekuko ikerketa antropologikoa Soraluzen – Maite Quintanilla Lete kaltzaleon Topagunetik"
|
Zergatik
Ez?" Taller pers la llengua talde kataluniarraren laguntzaz sortu zen tailerrean formatu nintzen. Norbanakoaren joeraren eraginaren eta garrantziaren gainean hiztunak hausnartzen jartzea du helburu Topaguneak ZERGATIK EZ tailerren bidez. Bakoitzaren hizkuntza jarrerei buruz eta egiten dugun hautuak izan dezaketen eraginaz gogoeta egitera bideratzen du tailerrak.
|
|
Dabid Anaut filologoak
|
Zergatik
egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz? (2007) galdera bota zuenean, ondorioztatu zuen gaztearentzat ez betikoadrila oso garrantzitsua dela, eta lagunarte horri eusteko ahalegina egiten dela normalean.
|
|
Euskaltzaleon Topagunetik lantzen dugun
|
Zergatik
Ez? 6 tailerretan eta Soziolinguistika Klusterrak, Euskaltzaleon Topaguneak eta Urtxintxa Eskolak argitaratutako Gazteen hizkuntza erabileran kokatu eta bertan esku hartzeko gida. Erabileraren GPSa (2011) liburuan hizkuntzen erabileran eragile diren faktore ugari aurkezten dizkigute eta eztabaida taldeetan landu nituen gazteekin:
|
|
Eztabaida taldeetan jasotako erantzun ugari esanguratsuak iruditu zaizkit, gainera.
|
Zergatik
erabiltzen duzu euskara, galdetuta honako erantzunak entzuten dira:
|
|
Dabid Anaut filologoak
|
Zergatik
egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz, galderari erantzunez, arrazoi nagusi gisa aipatzen digu erosotasunarena.
|
|
Dabid Anaut filologoak
|
Zergatik
egiten dute gazte euskaldun askok euskaraz? (2007) galdera botata, hainbat arrazoi adierazi dizkigu.
|
|
Funtsean tailerra galdera baten bueltan antolatu da:
|
Zergatik
ez kokatu euskara guztion elkargunerako, komunikaziorako hizkuntza gisa. Zergatik ez hautatu euskara lehengo berba gisa?
|
|
Zergatik ez kokatu euskara guztion elkargunerako, komunikaziorako hizkuntza gisa?
|
Zergatik
ez hautatu euskara lehengo berba gisa?
|
|
Honen baitan, era berean, proiektu ezberdinak barne biltzen dira: Atxutxiamaika aisialdiko eskaintza (0 urte bitarteko haurrei zuzendurikoa), Ludoteka (0tik 12 urtera arteko haurrei bideratutakoa), Gaztelekua (12 urte bitarteko nerabe eta gaztetxoei zuzendurikoa), Beinke bertso eskola (5etik 9 urtera bitarteko haurrentzako proiektua) eta herriko ikastetxeetan eskainitako"
|
Zergatik
ez?" motibazio saioak. Azken hauek haur eta gazteen euskararen erabileran eragiteko asmoz eskaintzen dira.
|
2015
|
|
|
Zergatik
ez kontsideratu familia eremua edota komunitate (zabala) ren eremua hizkuntz politikari edo planifikatzaile gisa?
|
|
Migratzen ari diren familia horien artean, zergatik batzuk galtzen dute euren hizkuntza?
|
Zergatik
beste batzuk mantentzen dute. Zergatik, Xiao Lan Curdt Christinsen ek dioen moduan, ingurune elebakar batean hazten diren ume batzuk elebidun bilakatzen dira eta beste batzuk, aldiz, ingurune elebidun batean bihurtzen dira elebakarrak?
|
|
Zergatik beste batzuk mantentzen dute?
|
Zergatik
, Xiao Lan Curdt Christinsen ek dioen moduan, ingurune elebakar batean hazten diren ume batzuk elebidun bilakatzen dira eta beste batzuk, aldiz, ingurune elebidun batean bihurtzen dira elebakarrak? (CurdtChristinsen, 2013).
|
|
Horri begira, orain dela urte batzuetatik abian dira tailer edo jarduera ezberdinak: Ttakun Kultur Elkartean Motibazio Saioak, Urtxintxa Elkartearen HezHiz programa, Topagunearen
|
Zergatik
ez, tailerrak, Emunen Telp tailerrak eta abar.
|
|
— Euskara Elkarteak
|
Zergatik
ez, sentsibilizazio tailerrak egiten ditu DBH4ko eta Batxilergoko lehen mailako ikasleekin.
|
|
|
Zergatik
jazo zen horrelako bilakaera, baina. Espainiako ekonomia guztiz isolatuta zegoenean, 1953an mundu kapitalistara gerturatzen zuten akordio ekonomikoak egin ziren AEBekin (Ocio, 1978).
|
|
|
Zergatik
egunkaria. Egokia delako irakaslea hasieratik aurrez aurre bere praktikari begira jartzeko.
|
|
Horretan asko daukagu ikasteko katalanengandik, haiek ere guk bezala hizkuntza mendekotasuna egunero praktikatzen baitute.
|
Zergatik
egiten zaigu, bada, horren zaila euskarari eustea euskaldun hartzaileekin, hau da, hitz egiteko gai ez direnekin edo gai sentitzen ez direnekin, edo are euskaraz mintzatzeko gogorik ez dutenekin. Zergatik kostatzen zaigu hainbeste mintzaide horiekin euskaraz egitea ulertu egiten digutela dakigun arren? 3
|
|
Zergatik egiten zaigu, bada, horren zaila euskarari eustea euskaldun hartzaileekin, hau da, hitz egiteko gai ez direnekin edo gai sentitzen ez direnekin, edo are euskaraz mintzatzeko gogorik ez dutenekin?
|
Zergatik
kostatzen zaigu hainbeste mintzaide horiekin euskaraz egitea ulertu egiten digutela dakigun arren? 3
|
2016
|
|
Bestela esanda, merkatu azterketan hain oinarrizkoa den formulazioaren bidez:
|
Zergatik
" erosi" behar dute euskal herritarrek euskara. Edo, beste era batera esanda:
|
|
|
Zergatik
Diskurtso multzo koherentea XXI. mendeko giltzarri izenburua?
|
|
|
Zergatik
erreparatu ekintza txiki horietan. Gizakiak burututako jarduera eta gizarte egituraren arteko zubi lana egiten dutelako.
|
|
•
|
Zergatik
gertatu da, azken 20 urtean gertatu dena?
|
|
Euskararen erabilera ez dago Euskal Autonomia Elkartera mugatua, baina euskal hiztun gehienak, askogatik gehienak, EAEn bizi dira.
|
Zergatik
kontzentrazio hori. Erantzun posible bat aski erraza da:
|
|
Zergatik goaz aurrera?
|
Zergatik
atzera. Zergatik atzera eta aurrera?
|
|
Zergatik atzera?
|
Zergatik
atzera eta aurrera. Zergatik abiadura diferentez?
|
|
Zergatik atzera eta aurrera?
|
Zergatik
abiadura diferentez. Honelako galderei erantzun nahi zaie hemen, labur labur.
|
|
" zergatik ari dira hainbat eta hainbat hiztun herri (hiztun herri osoak, bertako hiztun talde jakinak eta, bereziki, herri (zati) horien hizkuntza propioak) ahultzen, bakantzen eta galtzen?
|
Zergatik
gure hizkuntza, konkretuki. Lekuan lekuko language loyalist edo hizkuntzazaleek batetik, eta hizkuntza soziologoek, antropologoek, linguistek eta gainerako adituek bestetik, era askotako erantzunak ematen dizkiete galdera horiei.
|
|
|
Zergatik
ari dira hainbat eta hainbat hiztunherri (hiztunherri osoak, bertako hiztuntalde jakinak eta, bereziki, herri (zati) horien hizkuntza propioak) ahultzen, bakantzen eta galtzen. Zergatik gure hizkuntza, konkretuki?
|