Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 78

2000
‎–Munduaz dugun ikuskera, dugun hizkuntzak noraiño mugatzen eta baldintzen digun, orain ikasi duguneurtzen... Pertsonak munduaz mamituko duen bere ideia gintzan, funtsez, ingurutikhartu ditugun mintzaira moldeek eta estrukturekprestatzen dute? (1966a, 429).
2001
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
Pertsonak / gauzak eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
2002
‎– Pertsonak / zerbitzuak/ tokiren bat aurkitzeko/ kokatzeko.
Pertsonak bakartzeari dion beldurrean bertan jaiotzen da isiltasunaren espirala deitzen diogun fenomeno komunikazionala. Taldean egonda bizitza errazagoa da; txirrindularitzan, esate baterako, tropelean joatea onuragarria da norberaren indarrei eutsi ahal izateko.
‎Hedabideak dira iritzi giroa zein den ikusteko publikoak duen baliabiderik garrantzitsuena. Pertsonak ezin du jakin bere begien aurrean gertatzen denaz aparteko ezer, baldin eta kontatzen ez badiote. Kontalari paper hori hedabideek berenganatu dute; eta lekukoa ez den testuingurutik aparteko errealitatearen berri hedabideen bitartez bereganatzen du gizakiak.
‎Urrezko hiru erregela horiek, bestalde, oso dira subjektiboak. Pertsonak dira gertakariak eta gertakizunak kontatzen dituztenak. Supresioa, generalizazioa eta konstrukzioa subjektiboak dira, norberaren nahikarien arabera osatzen dira.
‎Ukitzea ardura handiko zeregin humanoa da. Pertsonak eta gauzak ukitzea arazo handiko kontua da. Nor eta non ukitzen duzun, zer eta non ukitzen duzun oso modu desberdinez baliosten da han eta hemen.
‎Gizabanakoak komunikazioan hartzen du parte, komunikazioan ezartzen du bere zantzua eta ez da komunikazio horren iturria edo helburua bakarrik. Pertsonak une orotan komunikatzen du; modu aktiboan edo pasiboan, gizakiak beti dio zerbait.
‎Aurrera eginez, gaindi dezagun berba bidezko komunikazioaren esparrua. Pertsonak zentzua ematen die bai berbei, baita gauzei ere. Zer da objektua?
‎Gizakiak eta gizarteak hizkuntza berbalizatua aurkitu artean burutu behar izan duten ibilbide komunikatibo luzea ikusi dugu. Pertsonak bide luzea korritu du mezu zehatzak igorri ahal izan arte; komunikazio lasterketa horretan, jakina, aparteko urratsak izan dira hizkuntza eta idazkera.
2005
‎Horrek ikaskuntza funtzionala izanbehar du. Pertsonak edo ikasleak bereganaturiko eta asimilaturiko edukiak beharrezkoak dituenean erabiltzeko gertu edo prest eduki behar ditu. Hau da, asimilaturiko ezagupenek arazoak askatzeko edo eguneroko bizitzan praktikan jartzekobaliagarriak izan behar dute.
‎1 Banakoak edo banako taldeak. Pertsonak dira erakundeen muina eta haienarteko harremanak ezarritako helburuak lortzera bideratuta daude.
Pertsonak informazioa aurkitzeko, asimilatzeko edo arazoak konpontzekogaitasun mugatuak ditu. Horren ondorioz, ez du erabaki ezin hobe bat aurkitzen, irtenbide egokienak baizik.
Pertsonak ez estereotipatu. Askotan irudi okerrak ematen dituzte.
Pertsonak duen informazioa asimilatzeko gaitasuna mugatua da, eta horrekerabakiak hartzeko prozesua baldintzatzen du.
2006
‎Gainera, ez da ahaztu behar gure artean familiakbalorazio handia duela. Pertsonak familia lotura horiek mantentzen eta sendotzensaiatzen dira gehienetan, eta generazio diferenteen arteko harremanak mantentzearigarrantzi handia ematen zaio. Gure seme alabak, aitona amonen, izeba osaben, neba arreben erlazioan murgiltzen ditugunean, guk geuk sare hori birsortzen dugu, eta sare horren gune bihurtzen gara.
‎Ikuspegi sistemiko batetik krisialdia hitzak ez du adierazten ondorio negatiboak nahitaez izan behar dituen aldia; aldiz, krisialdia kontzeptuak elementu positiboak zein negatiboak hartzen ditu barne. Pertsonak ondo maneiatzen duenean, funtzionamendu maila konplexuago batera eramaten du krisiak, oldar egite (coping) estrategia berriak barneratzearen bidez; pertsonak gaizki maneiatzen duenean, ordea, krisiak sistemaren funtzionamenduaren beherakadara eraman dezake (Thibodeau eta Hawkins, 1982). Beraz, krisialdia defini daiteke gauzen egoerazalantzatan jar dezakeen edozein jazoeraren inpaktu gisa.
‎Protestantismoa, beraz, mentalitate eta bizi estilo oso bat sustatu zuen indar eragilea izan zen; eta bereziki kalbinismoa. Pertsonak gobernatzeko edo zuzentzeko molde berriarekin batera, gobernua bizitzaren aspektu guztietara hedatu zen. Berriro ere Foucault-en interpretazioak datozkit gogora; izan ere, autore horren arabera XVIII. mendeko botere moldeak, botere, anatomo politikoak??
2007
‎Enpresa ez da abstrakzio bat, pertsonek osatzen dute; pertsonak diralangileak, akziodunak, zuzendariak, bezeroak... Pertsonak daude alor guztietan, proiektu baten ondorioa da, eta hori definitzea ere oso garrantzitsua da. Enpresekbere etika eraikitzen dute; gu, CUATRECASAS, «hirugarren belaunaldian gaude; oraingo presidentearen aitonak enpresa hau sortu zuen ahalegin handiz, tailer txikibatean hasi eta pixkanaka goraka joan zen, eta orain multinazional bat gara, etaahalegin hari esker langileek...» bere etika sortzen dute, talde guztiek egiten dutenbezala.
‎Bai, zeren eta erakunde guztiek ikusten eta aitortzen baitute komunikazioarengarrantzia. Pertsonak direla aktiborik garrantzitsuena esaten dute, baina egindako esaldiak dira: «Pertsonak dira erakunde guztietan aktiborik garrantzitsuena».Benetan ematen diote garrantzia barruan?
‎Edozein gauza asmatzenote dute lanpostu horiek mantentzeko? Edo pertsonak baliabide hutsak dira? Pertsonak baliabide hutsak badira, ez dira enpresaren aktiborik garrantzitsuena.
‎Nik dakidala, diruak eta makinek ezdute emoziorik oraingoz. Pertsonak ez dira nola hala erabiltzen, protagonistakizan behar dira enpresan, bere sentimenduekin, emozioekin, ezagutzarekin etaesperientziarekin.
Pertsonak , izaki biziduna denez gero, bizi ibilbide mugatua du. Nahiz etaerlijioak esan gizakiaren jomuga, beste bizitza?
‎Hori sozializazioprozesuari esker gertatzen da. Pertsonak , sozializazio izeneko prozesuaren bitartez, gizarte talde baten zioak, balioak, jokabide ereduak eta ezagutzak eskuratzen ditu (Durkin, 1995; Lopez, 1999; Shaffer, 2002). Horrenbestez, bere gizartean moduegokian jardutea lortzen du pertsonak.
‎Eragin truke horiek aldatuegiten dira, bai testuinguruaren, bai horietan parte hartzen duten pertsonen arabera.Ondorioz, uste zuen pertsona berak Nire bat baino gehiago izan ditzakeela etahoriek bateraturik nahiz gatazkan egon daitezkeela. Pertsonak Nire horiekbateraezinak direla uste badu (heldu batek bete beharreko rolen artean sordaitekeen bateraezintasuna, adibidez), berarentzat egokienak direnak aukeratu, etaNire horietarako helburu batzuk jarri behar ditu. Xede horiek autoestimuan duteeragina; lortu ezean, pertsona umiliatuta sentitu, eta haren autoestimua txikialitzateke.
‎Xede horiek autoestimuan duteeragina; lortu ezean, pertsona umiliatuta sentitu, eta haren autoestimua txikialitzateke. Pertsonak berak aukeratu ez dituen eremuetan akatsak egiteak, berriz, ezdu autoestimuan eraginik izan beharrik, pertsonak ez baitu esparru horietarakohelbururik zehaztu.
‎Deszentrazioaren garapenean, eragin handia du bestearen ikuspegia hartzekogaitasunak. Pertsonak bere burua ezagutzen du, inguruko pertsonek berarekikoduten jarrera bere egiten duen heinean, Beste Orokorra delako rola beregana tzenduenean, hau da, erkidegoaren jarrera bereganatzen duenean (Mead, 1934)?.
‎Beraz, pertsonaren eta haren testuinguruaren arteko eragintruketik sortzen da ezagutza. Pertsonak objektuen gain egindako ekintzetan etaobjektuen erantzunetan oinarritzen da eragin truke hori (Piaget, 1970). Ekintzaksinpleak (zentzumenei eta mugimenduari dagozkienak) nahiz konplexuak (objektuen eraldaketa aintzat hartzen duten buru eragiketak) izan daitezke.
‎Autoestimua positiboa zein negatiboa izan daiteke. Pertsonak lortu nahiduenaren eta errealitatearen artean alderik ez dagoenean edo txikia denean, autoestimua positiboa izaten da. Alde handia dagoenean, berriz, autoestimuanegatiboa izaten da.
Pertsonak bere burua bestegarai bateko/ Viarekinalderatzen du.Ezaugarri psikologikoak.
‎Garapen horren lehenurratsa pertsonak objektuetatik bereizteko gaitasuna da, eta, ikusi denez, gaitasunhori jaio osteko lehen asteetan garatzen da. Pertsonak objektuetatik bereiztekogaitasuna garatu ostean, haurrek asko ikasten dute beste pertsonen inguruan. Bestepertsonen ezagutza bi gairi dagokie:
Pertsonak eta objektuak bereiztea da haurrak egiten duen lehenengo aurkikuntzasoziokognitiboetako bat (Durkin, 1995). Guri agerikoak iruditzen zaizkiguobjektuen eta pertsonen arteko desberdintasunak, zeren eta, bizitzan zehar bi entitate horiekin izan ditugun bizipenetan oinarriturik, pertsonen izaerari eta gauzenezaugarriei buruzko ezagutza ugari pilatu, antolatu eta partekatu baitugu.Jaioberriek eta haur txikiek, aldiz, askoz ere esperientzia gutxiago daukate, eta ezdute aukerarik inorekin horien inguruan hitz egiteko (Durkin, 1995).
‎Izan ere, haurrak zenbait joera biologikoren jabe dira jaiotzendirenetik, eta, horien ondorioz, jaioberriek lehenesten dituzte aurpegiak, begirada, irribarreak eta antzeko giza estimuluak (Karmiloff Smith, 1992; Rodrigo, 1994). Hala ere, horrek ez du esan nahi jaioberriek gaitasunik dutenik objektuak etapertsonak bereizteko. Pertsonak jaioberrientzako oso estimulu multzo jakingarriakdira, haien ezaugarriak direla eta: besteak beste, aurpegi ingurune berezi bat dute, soinu interesgarriak egiten dituzten mekanismoak dituzte, eta, halaber, badituztejanaria ematen duten tresnak.
‎Halaber, adiskidetasun harremanak garatzeko, beharrezkoa da pertsonak lagunaren ikuspegiahartzeko eta haren sentimenduekin bat egiteko gaitasuna izatea. Pertsonak onartuegiten ditu lagunaren alde onak zein txarrak. Lagunarengan konfiantza osoa izatendu, eta harekin zintzo eta leialtasunez jokatzen du.
‎Adibidez, pertsona batekpentsa dezake oso ingelesa/ batere ez ingelesa/ pixka bat ingelesa dela, ingeleseiburuzko estereotipoarekin zer antzekotasun eta ezberdintasun dituen kontuanizanda. Pertsonak hautematen duenean bere ezaugarriak talde nazionalaren estereotipoarekin bat datozela, benetako identitatea duela esaten da. Hala ez denean, berriz, benetakoa ez den identitatea duela esaten da.
‎Kontuan izan behar duguNI pertsona batek gara ditzakeen identitate sozialetako bat besterik ez dela.Adibidez, pertsona batek bere burua deskribatzeko gizarte kategoria ugari erabildezake; besteak beste, sexua, aberria, gizarte klasea edo jaioterria. Pertsonak bereburua deskribatzeko erabiltzen dituen gizarte kategoria horiek guztiak bereautokontzeptua osatzen duten identitate sozialak dira. Pertsona batzuen iritziz, identitate horietatik guztietatik garrantzitsuena NI da; beste batzuen ustez, berriz, ez.
2008
‎Wallonek dio horiek ez daudela kontrolaturik, baina egitura biologikoen eragina edo prozesu horretan psikismoaren parte hartzearen eragina ere ez. Pertsonak harremanak ditu beste gizakiekin; elkarrekintza horretan, taldeak harreman indibidualen gainetik erreakzionatzen du; halaber, erantzun hori, egoera, zehatz horretatik datozen faktoreek baldintzatuta dago.
‎Hori dela-eta, Ni fisikoa zein Ni psikikoa (maila afektiboan, intelektualean eta sozialean) kolokan jartzen dira. Pertsonak irudi berria eraiki behar du bere buruaz eta irudi hori autonomoa izatea nahi du. Beraz, beharrezkoa da lehen zeuzkan identifikazioak, gurasoekin edo gizartearekin identifikatua
‎(bat= tab). Pertsonak badaki idatzi behar duen hitzak a, b eta t letrak dituela, baina ez daki zein ordenatan. Arazoa ez datza espazioan edo lateraltasunean, gorputz eskeman, pertzepzioan edo mugimenduaren urritasunean batean.
2010
‎Besteerdiak, berriz, esaldi negatiboen bidez. Item guztietatik 8k eduki kognitiboekinerlazioa dute, beste 8 itemek eduki somatikoekin, beste 2 itemek gogo aldartearekin, eta azken 2 itemek sintoma psikomotorrekin. Pertsonak itemaren maiztasunakontuan hartu behar du, eta ez itemaren intentsitatea. Hala, item bakoitzean lauaukera daude:
Pertsonak usaimenarekin erlazioa duten oroitzapenak gogorarazi behar ditu.Horretarako, irudiak, objektuak edo usainak erabiliko dira.
Pertsonak oroitzapenak eta gustuak erlazionatu behar ditu. Horretarako, dastamenezko oroitzapena errazten duten zaporeak, irudiak edo objektuak erabilikodira.
‎– Pertsonak bere etxean bizitzen jarrai dezan bitartekariak jartzea.
2011
Pertsonak gogamenaren teoria dauka besteei edo bere buruari egoera mentalak egozteko gaitasuna duenean. Besteen keinu eta hitzak interpretatu eta haien asmoak, usteak edo kognizioak ezagutzen ditu.
‎A. Pertsonak modu jarraituan eta behin eta berriro agertu behar izan ditu ondorengo bereizgarri hauetako lau: 1 Erreferentzia ideiak, ideia paranoideak edo estrabaganteak, sineste fantastikoak eta eldarniozko ideia garbiak eratzen ez dituzten kezka autistak.2 Gorputzeko ilusio somatosentsorialen edo despertsonalizazioko edo desrealizazio okasionaleko ilusio edo agerpenen moduko ohiz kanpoko esperientzia pertz...
‎Gavino ren (2001) hitzetan, uste oker horien guztien artetik azpimarragarrienak lehen biak lirateke, hots, gehiegizko ardura eta perfekzionismoa. Pertsonak perfekziorako behar obsesibo hori ez balu, eta gertatzen den guztiaren arduradun sentituko ez balitz, pentsamenduei, gertaeren ondorioei eta hersturari ez lieke hainbesteko garrantzia emango.
2012
‎Batzuetan infekzioak eragiten ditu azalean, konjuntiban, biriketan, aparatu genitourinarioan. Pertsonak eta odol beroko animaliak. Bere erresistentzia dela-eta, elikagaien instalazio industrialetan biziraun dezake denbora luzez.
‎Arrainek krustazeoak jatean larbak (prozerkoideak) arrain giharretara heldu eta larba garatuak (plezerkoideak) bihurtzen dira. Pertsonak arraina jatean larbak hesteetara heltzen dira. Heste hormetan finkatu ostean tenia garatzen da, proglotidoak eta, geroago, arrautza gehiago sortuz.
Pertsonak (%9).
Pertsonak garatu eta inplikatzea. Zuzendaritzak enpresan lan egiten duten lagunen garapena eta inplikazioa bultzatu behar ditu, proiektuko partaide izateko ardura beren gain ere har dezaten.
Pertsonak . Bikaintasunean oinarritzen den enpresak bertako pertsonen potentzialtasun osoa garatzeko ekimenak abiatuko ditu.
2013
Pertsonak ezin du mugimendua egin, aztertzaileak atzamarren presioa kendu ezean. Proba positiboa da, bi egoerak (mina eta ezintasuna) era berean gertatzen direnean.
2014
‎Ideia hori kontuan izan behardugu ikusleak biktima izateko bestelako aukerarik gabe utzi eta gizarte ekintzarakoaukera txikiena ere ukatuko dion botere ahalguztidun baten marrazkia egin nahiez badugu. Pertsonak , giza ekintzak beti gordetzen du askatasunerako gutxienekozirrikituren bat, eta ez dago giza gorputza era absolutu batean bere egin eta beretxokorik barnekoenak konkistatuko dituen erregimenik edo hutsegiterik gabekokontrol mekanismo ahalguztidunik. Subjektuek beti gordetzen dute, nola edo hala, gauzen nondik norakoaren inguruan aukeratzeko gaitasuna emango dien gutxienekohautamen mailaren bat.
‎Horrela, eskaera handiak dituzten inguruneetan edo oso traumatikoak diren gertaeren aurrean (istripuak, atentatuak, hurbilekoen heriotzak, bortxaketak, bahiketak?) barne hersturaren sintoma saila agertzen da. Pertsonak jasan duen trauma motaren arabera garatuko du estres akutuko nahastea; esate baterako, bortxaketa baten ondoren pertsona askok garatzen dute nahaste hori.
‎Estres akutuko nahastea diagnostikatzeko honako irizpide hauek bete behar dira: a) Pertsonak gertaera traumatikoa jasan izan du, hau da, heriotzaren bat, edo bere osasun fisikoaren edo besteenaren kontrako mehatxuak jasan ditu, eta beldur, etsipen eta izu handiz erantzun du. Gertaera traumatikoa modu iraunkorrean du, ondorengo modu hauetako batean gutxienez:
‎Horretarako, pertsonaren sufrikarioa testuinguru zabalago batean kokatzen du. Pertsonak bere existentziaren ardura hartzen du, eta benetako balioen lorpenera bideratzen ditu ahaleginak.
‎Eredu subjektiboaren edo pertsona barneko irizpidearen arabera, pertsonak berak ematen du bere egoerari buruzko iritzia. Pertsonak berak duen ongizate edo sufrikario maila erabiltzen da psikopatologiarik dagoen jakiteko irizpide moduan. Funtzio kognitiboen, emozionalen eta portaerazkoen artean haustura bat gertatzen denean, sufrikario eta herstura maila igotzen da, eta portaera patologikoa agertzen da.
‎Edaten hastean edo edaten jarraitzean eragina dute pertsonaren igurikapenek. Pertsonak pentsatzen badu alkoholak tentsioa jaitsiko diola, atsegina igoko diola eta lagunen onarpena handituko diola, igurikapen horrek alkohola kontsumitzera eramango du (Christiansen, Smith, Roehling eta Goldman, 1989).
‎Teknika honen bidez bere portaera ebaluatzen eta kontrolatzen irakasten zaio besteen kontrolera ohitua dagoen pertsonari. Pertsonak bere portaera erregistratu eta ebaluatzen ikasten du, portaera egokiaren eta desegokiaren adibideak ikusi ondoren. Horrela bere arreta, portaera oldarkorra eta emaitza akademikoak hobetu egingo ditu.
‎Horrela bere arreta, portaera oldarkorra eta emaitza akademikoak hobetu egingo ditu. Pertsonak hau ikasi behar du: lan konplexu batek estrategia eraginkorrak eskatzen dituela eta presaka ez dela ibili behar.
‎C. Pertsonak gutxienez 16 urte ditu, eta A irizpideko haurra edo haurrak baino gutxienez 5 urte zaharragoa da.
‎Oroitzapenekin bat etor daitezke, edo oroitzapenak birkonbina, eta irudiak eralda daitezke. Pertsonak bere desiren arabera birkonbina edo eralda ditzake.
‎oroimeneko irudi argi eta zehatzak dira; aurretiko esperientzia sentsorial baten errepresentazioak dira, gogamenean finkatuak gelditu direnak eta hautemate baten bereizgarri guztiak edo gehienak gordetzen dituztenak. Pertsonak nahita ekar ditzake oroimenera edo nahi gabe ager daitezke. Irudikatuak dira, ez fisikoak.
‎Irudikatuak dira, ez fisikoak. Pertsonak ez ditu errealtzat hartzen. Haurtzaroan eta kultura primitiboetan ohikoak dira.
‎Beren bizitzako zati handiak erreprimitu edo disoziatu izan balituzte legez jokatzen dute. Pertsonak berreskuratu egin behar ditu txikitako oroitzapen mingarriak. Hipnotismoaren bidez irits daiteke gertaera traumatiko horietara.
Pertsonak janaria irentsi ostean, berak nahita berriro ahora ekartzen du, berriro murtxikatzen eta berriro irensten edo botatzen du. 3 eta 12 hilabete bitarteko haurretan agertzen da.
2015
‎Erabiltzaileen zergaitiak, informazio iturri gisa erraminta ezberdinak erabiliz landu dira: Egunerokoa, elkarrizketa, Sheldon Test a eta Pertsonak erramintekin, hain zuzen. Erramintahauen bidez jasotako informazioaren analisia eta irakurketa eginda, jakien aprobetxamenduaneragina duten erabiltzaileen beharrizanak autonomia, autoestima, auto errealizazioa etasegurtasuna direla ondioztatu da.
‎Ikerketa honen helburu nagusia gaur egungo musika jaialdiko kudeatzaileak, aisialdikoesperientzien diseinatzaile bezala, behar dituzten ezagutzak, gaitasunak eta balioak ezagutzea da.Ekitaldiak aldatzen ari dira eskaeraren aldaketekin batera. Pertsonak geroz eta interes gehiago duteesperientzian eta kreatibitatean eta ondorioz, jaialdiak eskaintzen duten produktua zerbitzu soiletatikesperientzietara garatzen ari dira. Sektorean dagoen egoera berri honi aurre egiteko eta aro berrihonetan balio gehigarri bat eskaintzeko profesional profil berri bat garatzeko beharra dago.
‎Hala ere, hiru multzo nagusitan sailka daitezke beren norabidearen arabera74: Pertsonak . Zuzenean edo era ez zuzenean giza beharrizanak asebetetzen laguntzen dute (jarduera ekonomikoa giza beharrizanen menpe dagoela ulertuta):
Pertsonak eta planeta. Bi azpitaldetan bana daitezke ikuspegiaren arabera.
‎Aurrekoarekin erlazionatuta, beste ezaugarri bat ere bizirik mantendu da, Estatu klientelarraren egitura. Pertsonak hiritartzat hartu beharrean, bezerotzat hartu ohi dira behin baino gehiagotan prozesu politiko berri guztietan. Kultura klientelarra oso barneratua dago soziologikoki eta erreproduzitzen da esparru eta sektore askotan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia