Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Gizabanakoak komunikazioan hartzen du parte, komunikazioan ezartzen du bere zantzua eta ez da komunikazio horren iturria edo helburua bakarrik. Pertsonak une orotan komunikatzen du; modu aktiboan edo pasiboan, gizakiak beti dio zerbait.
2007
‎Operazio aurreko estadioan zehar ere, izaera kualitatiboari estu loturik, itxuraren eta errealitatearen artean bereizteko gaitasuna garatzen da, eta gauzekzein pertsonek une jakin batean izan dezaketen itxura benetan duten itxuratikbereizten du umeak. Gaitasun horri esker, asko garatzen da haurraren gizarteezagutza eta bereziki generoarena (ikus XV. kapitulua).
2008
‎Zeharkako ikerketan, zenbait adinetako pertsona une berean ebaluatzen dituzte ikertzaileek, aldaketarik gertatu den ala ez aztertzeko.
2010
‎Egoera hori ez dute denek berdin bizi, nolanahi ere, eta zenbait faktorek garraztasuna eman edo kentzen diote euskara ezin erabili horri: euskararekiko atxikimendu naturala, politikoa edo ideologikoa; erdaraz aritzeko gaitasuna edo erraztasuna; pertsonaren uneko edo ohiko aldartea; norberaren espektatibak...
2012
‎Hura saltsa! Dozenaka pertsona une berean abesti bat kantatzen eta koreografia bat dantzatzen. Garbi zegoen ekitaldi hartan parte hartze hutsa pozik egoteko modukoa zela eta dibertitzeko modu ezin hobea!
2013
‎Gaitasun horren arabera, haurrak ulertzen du gauzek zein pertsonek izan ditzaketen azaleko aldaketek ez dutela aldarazten haien nortasuna. Eragiketa aurreko estadioan itxuraren eta errealitatearen artean bereizteko gaitasuna garatzen da ere, eta gauzek zein pertsonek une jakin batean izan dezaketen itxura benetan duten itxuratik bereizten du umeak.
2015
‎Helburua da estreinaldiko film gero eta gehiago pertsona guztiek eskura izatea «pantaila handian estreinatzen den unetik», azaltzen du ONCEk. Sakelako telefonoaren audioa entzuten denean, filmaren erreprodukzioa modu sinkronizatuan entzuten da, ikusmen urritasuna duten pertsonek une horretan pantailan gertatzen ari dena jakin dezaten. Itunes en doan deskargatu hemen.
2017
‎Ikasketa horiek pertsonak une bakoitzean bizi dugun arriskua ezagutzeko prestatzen gaituzte eta behar den unean zuzeneko ekintzak egiteko konfiantza ematen digute. Aldi berean erreakzio psikologiko ezkorren maiztasuna eta tamaina murrizten dute.
‎Motibatzeko gaitasuna. Ahalegin bat egiteko edo gai batean arreta mantentzeko; adibidez, istripua jasan duen edo gaixo dagoen pertsonaren ondoan une bat igarotzea, nahiz eta agian ez duen berehalako arreta fisikorik behar. Honen barne dago frustrazioen aurrean saiatzen jarraitzeko gaitasuna.
2020
‎Erreferentzia eremuak adierazitako objektu eta pertsonek unean solaskideekiko duten gertutasuna neurtzen du; hau da, hizketa gaiak ekintza komunikatiboarekin duen lotura.
‎Nazioarteko errepresioaren aurrean, egiturazko bortxa matxistaren aurrean, pertsonen arteko elkartasuna itoko duen ahanztura historiko sistematikoaren aurrean, edertasunaren auzokoa naiz ni. Auzo hori zeinean edertasuna sortzen duen orok duen balio eraldatzaile bat, pertsonen barruan une batez itxaropena ereite hutsagatik. Beti nago adi, ea nor sentitzen dudan auzo bereko.
2021
‎Kaleko artearen alde politena da ez duzula ordaindu behar oraingoz ikusteko, eta ustekabean harrapa zaitzakeela, zure errutinarekin apurtuz. Zorte pixka batekin, harekin topo egiten duen pertsonak une batez mugikorra begiratzeari utziko dio, bere bizitzeko erritmo bizkorra hautsiz, gogoetarako tartea irekiz.
2023
‎Haren arabera, legez kanpokoa da euskararen ezagutza aintzat hartzea Uliazpin 34 lanpostu betetzeko oposizioan. «Oposizioa atera zuten pertsonak une honetan txikituta daude. Pentsatzen dute agian denborarekin gauzak bideratuko direla, baina beldur horrekin daude:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia