2013
|
|
a) Eta
|
zuk
," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten duzu zeure burua. Jo ezazu berriz ere taulara, eta jaso informazio hori hirugarren zutabean.
|
|
Euskara batuaz aritzen bazarete, ez duzue elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat. Baina ba al duzu
|
zure
euskalkian aritzeko ohiturarik?
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak?
|
Zu
izango bazina ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak zure kantua entzutean izan duen jarreraren aurrean?
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak? Zu izango bazina ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak
|
zure
kantua entzutean izan duen jarreraren aurrean?
|
|
b) Pentsa ezazu, orain,
|
zure
buruarengan: zer konpromiso hartuko zenuke elkarbizitza egoera eredugarria izan dadin?
|
|
1 Hasteko,
|
zure
datuak eta zure truke kidearenak jasoko dituen fitxa egingo duzu. Lehenik, zure datuak idatziko dituzu:
|
|
1 Hasteko, zure datuak eta
|
zure
truke kidearenak jasoko dituen fitxa egingo duzu. Lehenik, zure datuak idatziko dituzu:
|
|
1 Hasteko, zure datuak eta zure truke kidearenak jasoko dituen fitxa egingo duzu. Lehenik,
|
zure
datuak idatziko dituzu: izen abizenak, ikastetxea, herria, eta helbide elektronikoa.
|
|
2 Ondoren,
|
zure
datuak dauzkan taula irakasleari bidaliko diozu mail bidez. Hark, gero, mezu bat bidaliko dizu zure truke kidearen datuekin.
|
|
2 Ondoren, zure datuak dauzkan taula irakasleari bidaliko diozu mail bidez. Hark, gero, mezu bat bidaliko dizu
|
zure
truke kidearen datuekin.
|
|
|
Zu
lehenengo, mesedez.
|
|
Andoniren proposamenaren inguruan iritzi bat baino gehiago egon daiteke. Zein da
|
zurea
–
|
|
6 Zer iritzi dute
|
zure
etxekoek bideo jolasei buruz?
|
|
2 Galdera horiez gain, idatz itzazu
|
zure
truke kideari egingo zenizkiokeen beste bost galdera, zuk duzun bestelako informazio behar bat asetzeko.
|
|
2 Galdera horiez gain, idatz itzazu zure truke kideari egingo zenizkiokeen beste bost galdera,
|
zuk
duzun bestelako informazio behar bat asetzeko.
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz,
|
zure
lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
7 Zein da, konposatu dituzun diskoen artean,
|
zuretzat
garrantzitsuena edo kuttunena. Ongi segi eta jarraitu egurra ematen.
|
|
8 Asteburu honetan taberna batean kanta jarrita, gazte kuadrilla handi bat ikusi dut kantuan eta
|
zuk
bideoan egiten dituzun keinuak zehatz errepikatzen. Zer gogoeta eragiten dizu horrek?
|
|
c) Eta zer falta duzula uste duzu
|
zuk
–
|
|
2
|
Zure
ustez irakatsi dizu bizitza honetan gehien?
|
|
a)
|
Zure
herriko zer leku bisitatu behar genuke, derrigorrez, bertan egingo dugun egonaldian zehar?
|
|
b) Baina zein da
|
zure
herriko bazterrik gustukoena?
|
|
e)
|
Zure
herrian asteburuetan non elkartzen zarete gazteok?
|
|
2
|
Zure
lagunak amari b) oinez etorri dira.
|
|
5
|
Zuk
lagunak jaialdian e) etorri da.
|
|
7 Lagunak
|
zu
kalean g) arrosak erosi dizkio.
|
|
5) Anderrek
|
zu
kalean ikusi gaur goizean.
|
|
Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu
|
zure
ikasketa prozesua.
|
|
|
Zure
hausnarketak honako taula honetan jasoko dituzu:
|
|
b) Talde txikietan elkarturik, hautatutako helburuak informazio behar bihurtuko dituzue, eta, gutxienez, bakoitzarentzat hiru galdera egoki eta zuzen formulatuko dituzue. Galderen egokitasuna bermatzeko, gogoan izan hartzailea
|
zure
truke kidea izango dela. Irakasleak bidali dizkizu kidearen datuak zure helbidera; zabaldu zure posta, eta jaso datu horiek.
|
|
Galderen egokitasuna bermatzeko, gogoan izan hartzailea zure truke kidea izango dela. Irakasleak bidali dizkizu kidearen datuak
|
zure
helbidera; zabaldu zure posta, eta jaso datu horiek.
|
|
Galderen egokitasuna bermatzeko, gogoan izan hartzailea zure truke kidea izango dela. Irakasleak bidali dizkizu kidearen datuak zure helbidera; zabaldu
|
zure
posta, eta jaso datu horiek.
|
|
2 Hurrengo urratsa galdera horiek
|
zure
truke kideari helaraztea izango da. Kontuan izan posta elektronikoaren erabilera segurua dela, baina hori ziurtatzeko, protokoloari jarraitu behar diozula, baita ikastetxean ere:
|
|
4 Ez itzazu erantzun eduki iraingarria duten mezu elektronikoak edo deseroso sentiarazten zaituztenak.
|
Zuk
ere zain ezazu bidaltzen dituzun mezuen edukia.
|
|
5 Ez zabaldu, Internet bitartez, zeure informazioa edo datuak (etxeko helbidea, telefonoa, pasahitzak&), ez eta
|
zure
ezagunen datuak ere.
|
|
4 Gisa honetako trukeetan ez ezik,
|
zure
eguneroko bizitzan ere, etengabe ari zara besteekin elkarrizketan: korridorean beste gelako lagun batekin ari zarenean, sare sozialetan, irakasleak taldeka lanean jartzen zaituztenean& Orain arte ikasi duzun guztia kontuan harturik, zure ingurukoekin begirunez jokatzeko konpromisoa hartu nahi zenuke.
|
|
4 Gisa honetako trukeetan ez ezik, zure eguneroko bizitzan ere, etengabe ari zara besteekin elkarrizketan: korridorean beste gelako lagun batekin ari zarenean, sare sozialetan, irakasleak taldeka lanean jartzen zaituztenean& Orain arte ikasi duzun guztia kontuan harturik,
|
zure ingurukoekin
begirunez jokatzeko konpromisoa hartu nahi zenuke. Idatz ezazu, beraz, zein den zure konpromisoa.
|
|
korridorean beste gelako lagun batekin ari zarenean, sare sozialetan, irakasleak taldeka lanean jartzen zaituztenean& Orain arte ikasi duzun guztia kontuan harturik, zure ingurukoekin begirunez jokatzeko konpromisoa hartu nahi zenuke. Idatz ezazu, beraz, zein den
|
zure
konpromisoa.
|
|
Zein ote dira haren zaletasunak?
|
Zure
elkartrukerako, halako galderei taxuz erantzuten jakitea komeni zaizu. Hasteko, atal honetan, pertsonen deskribapenak egiten ikasiko duzu.
|
|
a) Zaila da
|
zuri
aurre egitea; izan ere, ideiak garbi dituzunean, ez duzu erraz amore ematen, zeureari eusten diozu etengabe.
|
|
2 Talde txikietan elkartu, eta partekatu
|
zure
kideekin zerk eraman zaituen hautaketa hori egitera. Beti bezala, begirunez entzun zure kideen hautaketa, eta begirunez eman zure iritzia.
|
|
2 Talde txikietan elkartu, eta partekatu zure kideekin zerk eraman zaituen hautaketa hori egitera. Beti bezala, begirunez entzun
|
zure
kideen hautaketa, eta begirunez eman zure iritzia.
|
|
2 Talde txikietan elkartu, eta partekatu zure kideekin zerk eraman zaituen hautaketa hori egitera. Beti bezala, begirunez entzun zure kideen hautaketa, eta begirunez eman
|
zure
iritzia.
|
|
1 Zer jakin nahi zenuke
|
zure
truke kideari buruz. Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu.
|
|
1 Zer jakin nahi zenuke zure truke kideari buruz?
|
Zure
jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu. Ondoren, zure truke kideari bidaliko diozu taula, posta elektroniko bidez; mezuan azaldu behar diozu bere buruaren deskribapena egin behar duela, bere ezaugarriak zuk bidalitako taulan idatzi egin behar dituela, kategoria horien arabera, eta, azkenik, deskribapena idatzi behar duela.
|
|
Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu. Ondoren,
|
zure
truke kideari bidaliko diozu taula, posta elektroniko bidez; mezuan azaldu behar diozu bere buruaren deskribapena egin behar duela, bere ezaugarriak zuk bidalitako taulan idatzi egin behar dituela, kategoria horien arabera, eta, azkenik, deskribapena idatzi behar duela.
|
|
Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu. Ondoren, zure truke kideari bidaliko diozu taula, posta elektroniko bidez; mezuan azaldu behar diozu bere buruaren deskribapena egin behar duela, bere ezaugarriak
|
zuk
bidalitako taulan idatzi egin behar dituela, kategoria horien arabera, eta, azkenik, deskribapena idatzi behar duela.
|
|
2 Pertsonen arteko harremanetan hartu eta eman egiten denez, orain,
|
zuri
dagokizu ematea. Zure truke kideak sortu duen eta bidali dizun taula osatu duzu.
|
|
2 Pertsonen arteko harremanetan hartu eta eman egiten denez, orain, zuri dagokizu ematea.
|
Zure
truke kideak sortu duen eta bidali dizun taula osatu duzu. Hark ezarritako kategorien arabera, zure ezaugarriak idatziko dituzu, eta zure buruaren deskribapena egingo duzu.
|
|
Zure truke kideak sortu duen eta bidali dizun taula osatu duzu. Hark ezarritako kategorien arabera,
|
zure
ezaugarriak idatziko dituzu, eta zure buruaren deskribapena egingo duzu.
|
|
Zure truke kideak sortu duen eta bidali dizun taula osatu duzu. Hark ezarritako kategorien arabera, zure ezaugarriak idatziko dituzu, eta
|
zure
buruaren deskribapena egingo duzu.
|
|
3 Posta elektroniko bidez, bigarren mezua bidaliko diozu
|
zure
kideari; bertan atxikita bidaliko diozu osatu duzun taula eta idatzi duzun zure deskribapena.
|
|
3 Posta elektroniko bidez, bigarren mezua bidaliko diozu zure kideari; bertan atxikita bidaliko diozu osatu duzun taula eta idatzi duzun
|
zure
deskribapena.
|
|
3 Orain, alderantziz egingo duzu; hiru izen multzo proposatzen dizkizugu, eta multzo bakoitza izendatzeko kategoria asmatu behar duzu. Alegia,
|
zuk
zehaztu behar dituzu hitzok sailkatzeko irizpideak.
|
|
2 Zein da,
|
zure
ustez, egileak erabili duen deskribapen plana. Aukeratu erantzun egokia:
|
|
(a) ondo ikus nezakeen inguru guztia: (b),
|
zuk
hain gustuko duzun udal liburutegia;
|
|
Errepara iezaiozu, orain, zeure logelari, eta pentsatu: zer adjektibok adieraziko luke hobekien
|
zure
izaera. Nola deituko genioke gela hankaz gora duen pertsonari?
|
|
Nola deituko genioke gela hankaz gora duen pertsonari? Zeurea bezala dagoen gela bat partekatu bazenu norbaitekin, eta
|
zure
gustukoa ez balitz, adieraziko al zenioke?
|
|
Zein da
|
zure
etxeko, ikastolako edo herriko lekurik kuttunena. Deskriba ezazu, hiruzpalau lerrotan, zure truke kideari erakutsiko zeniokeen txoko hura, eta bidal iezaiozu mailez.
|
|
Zein da zure etxeko, ikastolako edo herriko lekurik kuttunena? Deskriba ezazu, hiruzpalau lerrotan,
|
zure
truke kideari erakutsiko zeniokeen txoko hura, eta bidal iezaiozu mailez.
|
|
b) Behin behineko galdetegia prest dagoenean, bidal iezaiozu
|
zure
truke kideari. Kontuan izan zuk ere hark egindako galderei erantzuna zor diezula.
|
|
b) Behin behineko galdetegia prest dagoenean, bidal iezaiozu zure truke kideari. Kontuan izan
|
zuk
ere hark egindako galderei erantzuna zor diezula.
|
|
2
|
Zure
urruneko lagun berriarekin informazioa trukatzeko gogoa izango duzu, eta, seguruenik, zure ikaskideei lagun hori nor den eta nolakoa den kontatzeko gogoa ere bai.
|
|
2 Zure urruneko lagun berriarekin informazioa trukatzeko gogoa izango duzu, eta, seguruenik,
|
zure
ikaskideei lagun hori nor den eta nolakoa den kontatzeko gogoa ere bai.
|
|
a) Gelakideei ahoz azalduko diezu nor den eta nolakoa den
|
zure
truke kidea: izaera, zaletasunak, gustuak& Horretarako, idatz ezazu lagunaren deskribapen labur bat; aurrez aurre ezagutzen ez baduzu ere, adierazi nola irudikatzen duzun, unitatean zehar jaso duzun informazioaren arabera.
|
|
Nola egituratuko duzu ahoz adierazi beharreko deskribapena,
|
zure
gelakideek ulertzeko modukoa izan dadin?
|
|
Prestaketan laguntzeko, dagoeneko erabiltzen ikasi duzun audio editorea erabil dezakezu.
|
Zure
aurkezpena grabatzen baduzu, aukera izango duzu zeure burua entzuteko eta behar diren hobekuntzak egiteko.
|
|
c) Azkenik, irakaslearekin eguna eta ordua adostu ondoren, egin ezazu
|
zure
aurkezpena gelakideen aurrean. Gogoan hartu ahozko aurkezpena egiteko zaindu beharreko alderdiak.
|
|
nitate honetan,
|
zu
bezalako gazte batekin elkartrukean aritzeko proposamena egin dizugu. Truke horretan eroso egoteko, hainbat informazio trukatu duzue, elkarri galderak eginez eta erantzunez, jendeak eta tokiak deskribatuz, abestiak partekatuz& Asko ikasteko aukera izan duzu, ezta?
|
|
Joan den asteburuan, mendira joan zinen ikastolako mendi taldearekin, inguruko tontor garaiena igotzera. Ohiko moduan,
|
zurekin
eraman zenuen Xei, etxeko txakurra. Han ibilitakoak badaki paraje malkartsua dela, eta zuhaiztirik gabea.
|
|
Herritik gora igotzen dagoen auzuneko azken baserriaren aurretik pasa zinetenean, azienda sumatu zuen Xeik, eta, artzain txakur orok egingo lukeen moduan, hantxe geratu zen, geldi, bere lana egiteko prest.
|
Zuk
aurrera egin zenuen, besteetan bezala, usainari jarraikiz jarraituko zitzaizula pentsatuz. Baina ez zen hala izan; ez zenuen txakurra berriro ikusi, eta, orduz geroztik, galduta dabil hain maitea duzun txakurra.
|
|
Txakurraren galeraren berri zabaltzeko, txakurra nolakoa den deskribatzen duten kartelak egitea otu zaizu. Lehenik, galdu den bazterretik gertuen dagoen herrian jartzea pentsatu duzu, inork paraje haietan ikusi badu,
|
zurekin
harremanetan jar dadin.
|
|
2
|
Zure
kartela egiteko, txakurrari buruzko informazio esanguratsua hautatu duzu. Txakurraren itxuraz gainera, aurreikusi al duzu garrantzitsua den beste informaziorik eskaintzea?
|
|
4 Txakurraren deskribapenaz gain, gogoratu
|
zurekin
harremanetan jartzeko modua eskaini behar duzula kartelean.
|
|
Basozainak, hasteko, gogorarazi dizu zer dioen legeak txakurrak mendian lotuta ez eramateari buruz. Ondoren,
|
zure
larritasuna ikusita, zer egin behar duzun proposatu dizu.
|
|
izakiok, komunikatzeko dugun gaitasunaren bidez, etengabe jarduten dugu informazioa elkarren artean trukatzen: batek galdetu eta besteak erantzun; nik azaldu eta
|
zuk
entzun; zuek kontatu eta guk osatu. Informazioa trukatzea harremanetarako eta elkar ezagutzeko gizakion oinarrizko jarduera da.
|
|
Parte hartu al duzu
|
zuk
inoiz horrelako elkartruke batean. Zertarako izan zaizu baliagarria?
|
|
Zer koloretakoak dira
|
zure
etxeko paretak?
|
|
Mireia,
|
zure
gelakide eta laguna, gaixorik egon da aurreko egunetan. Neska arduratsua da, eta egun horietan ikastetxean egindakoaren berri jakin nahi du.
|
|
Nola ikusten duzu
|
zure
burua?
|
|
|
ZU BARIK
|
|
|
ZU BARIK
|
|
Ikusi zenuen ekin
|
zuk
norbait atzo edo lehenago ikusi zenuela adierazten da.
|
|
Bidaliko dizkizu: norbaitek
|
zuri
zerbait (plurala) gero bidaliko dizula adierazteko. Gaztelaniaz, Te los/ las mandará; ingelesez, He/ she will send you them.
|
|
a)
|
zure
abestian
|
|
b)
|
zure
oroimenetan
|
|
c)
|
zure
gutunetan
|
|
d)
|
zure
loaldian
|
|
e)
|
zure
bihotzean
|
|
f)
|
zure
begietan
|
|
Eraldatzeko probak egingo dituzu. Nori idatziko zenioke
|
zuk
halako poema bat. Hartzaile posiblea buruan baduzu, eraldatzea errazago egingo zaizu!
|
|
|
ZU
|
|
eta oroimena hezetzen didazu
|
zu
zaitut
|
|
|
Zu
|
|
|
Zu
zintudan
|
|
Hitzak lanabes dituzula, arotz lanetan aritu zara osagaian zehar. Horrela, sentimenduz beteriko testuak
|
zure
artelan bilakatu dituzu: batean osatu, bestean higatu; orain zizelkatu, gero luzatu.
|
|
1 Sentimenduz beteriko artelanak egiten jarraitu ahal izateko, burutu al duzu beharrezkoa den ikaskuntza? Azter ezazu zein den
|
zure
egoera, honako taula hau betez:
|
|
Baina horietakoren bat zeure zeurea egin al duzu? Topo egin al duzu
|
zure
sentimenduak deklaratzeko balio lezakeen batekin. Irakurri eta idatzi al duzu zure bildumarako baliagarria izan daitekeen testurik?
|
|
Topo egin al duzu zure sentimenduak deklaratzeko balio lezakeen batekin? Irakurri eta idatzi al duzu
|
zure
bildumarako baliagarria izan daitekeen testurik?
|
|
1 Eraldatzeko eskaini zaizkizun ereduetatik, hautatu bihotzera iritsi zaizun bat,
|
zure
sentimenduei buruzko testu poetikoen bildumara eramango zenukeena, alegia. Idatz itzazu zure aukeraren arrazoiak; poetikoki egiten baduzu, zure iruzkina ere jaso dezakezu bilduman, ereduarekin batera.
|