2001
|
|
3 Bestalde, bestelako orientazio motibazionalak ere aurkitu
|
ditugu
lan honetan, Gardner-ekin (1985) lotzen den tradizioa berritzeko eta berrikustekoposibilitateak lagunduz. Azkeneko lanetan egiten ari diren berrikusketetanaipagarrienak dira:
|
2002
|
|
Bilboko Industria Ingeniaritza Teknikorako Unibertsitate Eskolan euskaraz ikasdaitezkeen titulazioak aztertu
|
ditugu
lan honetan. Euskararen gaur egungo egoeraeta norakoak, plan berriak hasi zirenetik, hain zuzen ere.
|
2005
|
|
Azkenean bada, ildo nagusi bi ezarri
|
ditugu
lan honetan. Lehenengoa, lanaren hezurdura nagusia eman diguna, bizkai idazleen ipuingintza modernoa gure ustez ahalbidetu duten estetika nagusien azterketa.
|
|
Ikerlan honetarako egindako inkestan EAEko 122 ikaslek parte hartu dute, DBH 3koak zehazki. Lau ikastetxe hautatu
|
ditugu
lan honetarako, eta guztira sei gelatako ikasleei pasatu genien inkesta.
|
|
Badakarte Catharina, hementxe dator, zatoz, esteka zaitzatela neure begipean, horrela, ederki Catharina, zu lasai, lan honetan nauzu ni entregu, ordu guti batzuen afera izanen da, ongi, ea sabel hori, bai, espero zitekeena da, aizu, zuk ez duzu oraiko hau hemen sartzen zaren lehen aldia, nik zu ezagutzen zaitut, bai, zure izen hori, Catharina, lau ordu
|
ditugu
lan honi akabaila emateko, tira ba, prest zaudete denok noski, ados, jakin ezazue nik egitekoak geldiro burutzea dudala laket, bortz ordu hobe, banoa beraz, kasu eman hor, kasu beheko horiek, beha ezazue, ikusi nola ateratzen dudan umea Catharinaren sabeletik, zeinen airoski jasotzen dudan, zeinen garbi, ikas ezazue, hor duzue, poliki, kuidadito pintura harrotu kablea kentzean, ederki, ikasten ar... Ez, zuk ez didazu erranen baina nik badakit zu ez zarela ez txipretarra ez suediarra ez panamarra, Catharina Nauwelaerts zara zu, holandarra, hemen orai berean guri ur freskoa ematera azaldu behar lukeen langilea hil zenuena, mespretxuz hil.
|
2007
|
|
Aldizkarietako ohiko lankideak bereizi
|
ditugu
lan honetan, honako irizpide honi jarraituz: aldizkari bakoitzean gehien idatzi zuenaren artikulu kopuruaren %60a atera dugu, eta kopuru hori edo gehiago idatzi zutenak aldizkari hartako ohiko lankidetzat hartu ditugu.
|
|
Eskualdunarekin batera hainbat eratako eduki eta irakurleak zituzten argitalpenak aztertu
|
ditugu
lan hau osatzeko, jadanik esan dugun bezala: Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne, > Eskualduna, > Eskualzaleen> Biltzarra, Revista> Internacional> de> Estudios> Vascos, Euskera, Gure> Herria, Bulletin> Musée> Basque> eta Aintzina.
|
2008
|
|
Zenbait oikonimotan ageri dira eta ematen du izengoitiak sortzeko edo indartzeko baliabide gisa ere erabiltzen zirela. Honako hauek kausitu
|
ditugu
lan honetako etxe izenetan:
|
2010
|
|
Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan. Gainerako eredu argitaratuak ez
|
ditugu
lan honetara ekarriko leku faltaz2.
|
2011
|
|
Nahiz aduana bertatik egin, nahiz eta Benttetatik erosi eta gero pasaz, emakumeak
|
ditugu
lan honetan ere finki arituak. Ernestine kontrabandoan, alkohola pasaz hasi zen:
|
2012
|
|
Genero berdintasunaren gaineko hiru ikuskera teoriko horiek guztiak praktikan instituzionalizatu dira, eta osatzen duten markoan eztabaida politiko anitzgertatzen ari dira. Eztabaida horiek guztiak barik, herritartasun feminista bati begirafuntsezkotzat jotzen direnak ekarriko
|
ditugu
lan honetara.
|
|
Era berean, hurrengo lan batean sakontzeko uzten
|
ditugu
lan honetan aipatu ditugun beste zenbait egitura eta ezaugarri, hala nola eragiketa matematikoekin eta teknologia prozesuekin sortzen diren kolokazio lexikoen bilketa eta azterkuntza zehatzagoa, kolokazio askotako osagai diren aditz berezituen bilketa eta deskribapena eta kolokazio ez lexikoen azterkuntza mota gehiagotara hedatzea.
|
2013
|
|
Kritika soziala egin nahi izan du Eratu taldeak Ispilu iluna (Mauka) bigarren lanarekin. «Ez dugu mezu negatibo bat zabaldu nahi izan, baina barruan ditugun hainbat kezka eta kexa plazaratu nahi
|
ditugu
lan honen bidez, iruditzen zaigulako mila bider errepikatuta ere hainbat gauza esan egin behar direla eta hainbat galdera planteatu behar direla», adierazi du Unai Olalde taldeko abeslari eta gitarra jotzaileak. Lehenengo lanaren bide beretik badator ere, disko berria «landuagoa» dela dio Olaldek.
|
|
Beraz gure bideak erabili ditugu ahal bezain argazki xehearen egiteko. Bilaketa horren emaitzak xeheki eman
|
ditugu
lan honen lehen zatian, eta ez ditugu errepikatuko. Laburki, bakarrik, gogoraraziko dugu zein diren gure ikerketatik atera ditugun datu berriak:
|
2014
|
|
Hau, baina, Matxinen egungo diseinuak jorratzen ez duen ataza bat da etaez portabilitate ariketatik azaleratutako ahulezia. Hala, bada, bestelako hautapenlexikalerako aukerak, nahiz eta existitu eta Matxinen integratzeko modukoak izan, ez
|
ditugu
lan honetan garatuko.
|
2015
|
|
Horren aurrean, euskal frontean, 1936ko bukaeran, gaixotasun horiek tratatzeko hainbat gune ezarri zirela aipatzen da Riveroren artikuluan, gehienak milizien kontzentrazio handieneko guneetan. Arestian esan bezala, Euskadin, arazoaren aurrean, gerrako bi aldeek hartutako jarrerak eta neurriak aztertuko
|
ditugu
lan honetan.
|
|
Simulazioetan gai gara garai zehatz bakoitzean gure sareak dituen ezaugarri estatistikoakjakiteko, baina orain artean aztertu ez dena batetik besterako salto hauek zer nolako eragina izan zezaketen izan da. Simulazio berriak diseinatu
|
ditugu
lan honetarako, higidura ekuazioak transizio egoeretanaskatzen dituztenak; ondoren lortutako emaitzak sareen propietate estatistikoetan eta amaierako CMBkoanisotropien ezaugarritzean kontuan hartuko dira.
|
|
Aurreko ataletan aipatu dugun bezala, polaritate lexikoak testuen polaritatea detektatzeko baliabiderikgarrantzitsuenetako bat dira. Lexiko horiek sortzerakoan, euskaraz aplikatu daitezkeen kostu baxukohiru estrategia aztertu
|
ditugu
lan honetan: (i) beste hizkuntza batean existitzen diren lexikoak euskarara itzultzea edo proiektatzea; (ii) corpusetatik polaritatea adierazten duten terminoak automatikokierauztea; eta (iii) EBLetan dauden hitzen polaritatea markatzea.
|
|
Ordena Berria (edo batzuen ustez, desordena) deritzonaren inguruan emandako aldaketek ezaugarri propioak dituen errealitate bat islatzen dute. Dagoeneko aipatu
|
ditugu
lan honetako lehen kapituluan, baina komeni da gutxi batzuk gogora ekartzea:
|
2016
|
|
Eta, bukatzeko, obra horrek euskal literaturaren barnean ezaugarri bereziak zituela eta Ipar Euskal Herriko antzerkigintza antzerkira eraman nahi izan zuela. Hiru ardatz nagusi horiek jarraikiz emanen
|
ditugu
lan honen ondorio orokorrak.
|
2017
|
|
delako horren sorreran galdu egin direla hirugarren mailako erakuslean bide zeuden balio deiktikoak. Alegia, ez
|
ditugu
lan honetan sakon aztertuko mugatzailearen anafora/ katafora kontuak, baina garbi dago mugatzaile honek, galdua, duela hiztunarekiko distantzia adierazteko ahalmena:
|
|
Proportzio esanguratsua da, beraz. Beste titulu batzuk ere aipatu
|
ditugu
lan honen beste atal batzuetan, modu batera edo bestera erreferentzia kultural aniztunak jasotzen dituztelako. Ez dira gutxi, beraz, kultur aniztasunaren balioa, elkarbizitzaren garrantzia, estereotipoak gainditzeko aukerak eskaintzen dituzten euskarazko liburuak.
|
2018
|
|
Horixe uzten du agerian lan honetara ekarri dugun bibliografiak. Hala bada, memoria historikoa bizirik edukitzeko elkarteek, bereziki Orreaga Oskoz ikerlaria eta NFSE (Nafarroako Fusilatuen Senitartekoen Elkartea) elkarteak, eskainitako laguntzarekin batean, aipatu bibliografia eta agiritegietako funtsak, nola talde honetako kideek hala beste ikerlari batzuek buru belarri kontsultatu dituztenak, baliatu eta erabili
|
ditugu
lan honetan.
|
2019
|
|
Honela, aipatu berri ditugun soziolinguistikako ikerketa ildoei jarraituz, Nafarroako eremu mistokogazteen euskararen erabilera, jarrerak eta identitateak aztertzeko ikerketa baten lehen pausoakaurkeztuko
|
ditugu
lan honetan. ELEBILAB ikertaldeak azken bi hamarkadetan euskara gaztelaniagaitasunen garapenaz egindako lanei segida eman nahi zaie, taldearen aurreko ikerketetan gazte berberen hizkuntza jarrerak eta identitateak aztertuz.
|
|
Arazo hori konpontzeko, ikasketa gainbegiratuaren ordez sare sortzaile aurkariak (Generative adversarial networks ingelesez) (Goodfellow et al., 2014) erabiliko
|
ditugu
lan honetan. Sare sortzaile aurkariek Turingen testarenideia era konputazionalean aplikatzea ahalbidetzen dute.
|
|
Honi irteera ematen saiatzeko, hitzenlexemak kasu marketatik eta postposizioetatik banatzea proposatzen dugu. Zehazki, izen, izenordain, izenondo etadeterminanteak bananduko
|
ditugu
lan honetan. Hitzen lexema eta kategoria gramatikala topatzeko, Agerri et al.autoreek (2014) eraikitako kode irekiko lematizadorea erabiliko dugu.
|
|
Editoreek proposaturiko poemak sailkatzeko kodea eta transkripzioa erabili
|
ditugu
lan honetan.
|
|
Hizkuntzekin erabiltzen diren metaforez gain, hala nola, familia, ahaidetasuna, eta mailak, eskailera, bidaia, eta abar, bi metafora erabiliko
|
ditugu
lan honetan, biak batera.
|
2021
|
|
Askoz gehiago sakondu behar genuke LGTB pertsonen memoria historikoan. Bestetik, hasieran genituen hipotesi batzuk baieztatu egin
|
ditugu
lan honekin.
|
|
Hizkuntza hautuaren araberako eragileen pertzepzioak, jarrerak eta jardunak, esaterako, habitus nozioari jarraikiz azal daitezke. Habitus nozioaren bidez azal daitezke, halaber, zenbait eragileren posizio aniztasunak edo posizio aldatzeak; aldez edo moldez, horiek ere ezaugarritu ditzakete itzulpen aro jakinak, eta, hargatik, euskal literatura itzuliaren eremu garaikideko partaide diren euskal itzultzaileen eta idazleen habitusaren ezaugarri batzuk deskribatu
|
ditugu
lan honetan, datuak eskura izan ditugun etapetan. Ildo horretan, oso kontuan hartzekoa da euskal literatura itzuliaren eremuko zenbait eragileren kokapen aniztasuna:
|
|
Izengoititegian dauden hitz guztiak euskarazkoak dira edo egoteko, bederen, euskaraz erabiliak izan dira. Bi motatako izengoitiak eskuratu
|
ditugu
lan honetan: lehenengoak errazak dira identifikatzeko, agirietan," alias"," llamado" edo" dicho" formulapean agertzen baitira.
|
2022
|
|
Errebisiorako interesa izan zezaketen bost artikulu aukeratu ziren. Horien irakurketa egin ostean hiru artikulu hautatu
|
ditugu
lan hau burutzeko.
|
|
Errebisiorako interesa izan zezaketen bost artikulu aukeratu ziren. Horien irakurketa egin ostean hiru artikulu hautatu
|
ditugu
lan hau burutzeko.
|