Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2001
‎3 Bestalde, bestelako orientazio motibazionalak ere aurkitu ditugu lan honetan, Gardner-ekin (1985) lotzen den tradizioa berritzeko eta berrikustekoposibilitateak lagunduz. Azkeneko lanetan egiten ari diren berrikusketetanaipagarrienak dira:
2002
‎Bilboko Industria Ingeniaritza Teknikorako Unibertsitate Eskolan euskaraz ikasdaitezkeen titulazioak aztertu ditugu lan honetan. Euskararen gaur egungo egoeraeta norakoak, plan berriak hasi zirenetik, hain zuzen ere.
2005
‎Azkenean bada, ildo nagusi bi ezarri ditugu lan honetan. Lehenengoa, lanaren hezurdura nagusia eman diguna, bizkai idazleen ipuingintza modernoa gure ustez ahalbidetu duten estetika nagusien azterketa.
‎Ikerlan honetarako egindako inkestan EAEko 122 ikaslek parte hartu dute, DBH 3koak zehazki. Lau ikastetxe hautatu ditugu lan honetarako, eta guztira sei gelatako ikasleei pasatu genien inkesta.
‎Badakarte Catharina, hementxe dator, zatoz, esteka zaitzatela neure begipean, horrela, ederki Catharina, zu lasai, lan honetan nauzu ni entregu, ordu guti batzuen afera izanen da, ongi, ea sabel hori, bai, espero zitekeena da, aizu, zuk ez duzu oraiko hau hemen sartzen zaren lehen aldia, nik zu ezagutzen zaitut, bai, zure izen hori, Catharina, lau ordu ditugu lan honi akabaila emateko, tira ba, prest zaudete denok noski, ados, jakin ezazue nik egitekoak geldiro burutzea dudala laket, bortz ordu hobe, banoa beraz, kasu eman hor, kasu beheko horiek, beha ezazue, ikusi nola ateratzen dudan umea Catharinaren sabeletik, zeinen airoski jasotzen dudan, zeinen garbi, ikas ezazue, hor duzue, poliki, kuidadito pintura harrotu kablea kentzean, ederki, ikasten ar... Ez, zuk ez didazu erranen baina nik badakit zu ez zarela ez txipretarra ez suediarra ez panamarra, Catharina Nauwelaerts zara zu, holandarra, hemen orai berean guri ur freskoa ematera azaldu behar lukeen langilea hil zenuena, mespretxuz hil.
2007
‎Aldizkarietako ohiko lankideak bereizi ditugu lan honetan, honako irizpide honi jarraituz: aldizkari bakoitzean gehien idatzi zuenaren artikulu kopuruaren %60a atera dugu, eta kopuru hori edo gehiago idatzi zutenak aldizkari hartako ohiko lankidetzat hartu ditugu.
‎Eskualdunarekin batera hainbat eratako eduki eta irakurleak zituzten argitalpenak aztertu ditugu lan hau osatzeko, jadanik esan dugun bezala: Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne, > Eskualduna, > Eskualzaleen> Biltzarra, Revista> Internacional> de> Estudios> Vascos, Euskera, Gure> Herria, Bulletin> Musée> Basque> eta Aintzina.
2008
‎Zenbait oikonimotan ageri dira eta ematen du izengoitiak sortzeko edo indartzeko baliabide gisa ere erabiltzen zirela. Honako hauek kausitu ditugu lan honetako etxe izenetan:
2010
‎Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan. Gainerako eredu argitaratuak ez ditugu lan honetara ekarriko leku faltaz2.
2011
‎Nahiz aduana bertatik egin, nahiz eta Benttetatik erosi eta gero pasaz, emakumeak ditugu lan honetan ere finki arituak. Ernestine kontrabandoan, alkohola pasaz hasi zen:
2012
‎Genero berdintasunaren gaineko hiru ikuskera teoriko horiek guztiak praktikan instituzionalizatu dira, eta osatzen duten markoan eztabaida politiko anitzgertatzen ari dira. Eztabaida horiek guztiak barik, herritartasun feminista bati begirafuntsezkotzat jotzen direnak ekarriko ditugu lan honetara.
‎Era berean, hurrengo lan batean sakontzeko uzten ditugu lan honetan aipatu ditugun beste zenbait egitura eta ezaugarri, hala nola eragiketa matematikoekin eta teknologia prozesuekin sortzen diren kolokazio lexikoen bilketa eta azterkuntza zehatzagoa, kolokazio askotako osagai diren aditz berezituen bilketa eta deskribapena eta kolokazio ez lexikoen azterkuntza mota gehiagotara hedatzea.
2013
‎Kritika soziala egin nahi izan du Eratu taldeak Ispilu iluna (Mauka) bigarren lanarekin. «Ez dugu mezu negatibo bat zabaldu nahi izan, baina barruan ditugun hainbat kezka eta kexa plazaratu nahi ditugu lan honen bidez, iruditzen zaigulako mila bider errepikatuta ere hainbat gauza esan egin behar direla eta hainbat galdera planteatu behar direla», adierazi du Unai Olalde taldeko abeslari eta gitarra jotzaileak. Lehenengo lanaren bide beretik badator ere, disko berria «landuagoa» dela dio Olaldek.
‎Beraz gure bideak erabili ditugu ahal bezain argazki xehearen egiteko. Bilaketa horren emaitzak xeheki eman ditugu lan honen lehen zatian, eta ez ditugu errepikatuko. Laburki, bakarrik, gogoraraziko dugu zein diren gure ikerketatik atera ditugun datu berriak:
2014
‎Hau, baina, Matxinen egungo diseinuak jorratzen ez duen ataza bat da etaez portabilitate ariketatik azaleratutako ahulezia. Hala, bada, bestelako hautapenlexikalerako aukerak, nahiz eta existitu eta Matxinen integratzeko modukoak izan, ez ditugu lan honetan garatuko.
2015
‎Horren aurrean, euskal frontean, 1936ko bukaeran, gaixotasun horiek tratatzeko hainbat gune ezarri zirela aipatzen da Riveroren artikuluan, gehienak milizien kontzentrazio handieneko guneetan. Arestian esan bezala, Euskadin, arazoaren aurrean, gerrako bi aldeek hartutako jarrerak eta neurriak aztertuko ditugu lan honetan.
‎Simulazioetan gai gara garai zehatz bakoitzean gure sareak dituen ezaugarri estatistikoakjakiteko, baina orain artean aztertu ez dena batetik besterako salto hauek zer nolako eragina izan zezaketen izan da. Simulazio berriak diseinatu ditugu lan honetarako, higidura ekuazioak transizio egoeretanaskatzen dituztenak; ondoren lortutako emaitzak sareen propietate estatistikoetan eta amaierako CMBkoanisotropien ezaugarritzean kontuan hartuko dira.
‎Aurreko ataletan aipatu dugun bezala, polaritate lexikoak testuen polaritatea detektatzeko baliabiderikgarrantzitsuenetako bat dira. Lexiko horiek sortzerakoan, euskaraz aplikatu daitezkeen kostu baxukohiru estrategia aztertu ditugu lan honetan: (i) beste hizkuntza batean existitzen diren lexikoak euskarara itzultzea edo proiektatzea; (ii) corpusetatik polaritatea adierazten duten terminoak automatikokierauztea; eta (iii) EBLetan dauden hitzen polaritatea markatzea.
‎Ordena Berria (edo batzuen ustez, desordena) deritzonaren inguruan emandako aldaketek ezaugarri propioak dituen errealitate bat islatzen dute. Dagoeneko aipatu ditugu lan honetako lehen kapituluan, baina komeni da gutxi batzuk gogora ekartzea:
2016
‎Eta, bukatzeko, obra horrek euskal literaturaren barnean ezaugarri bereziak zituela eta Ipar Euskal Herriko antzerkigintza antzerkira eraman nahi izan zuela. Hiru ardatz nagusi horiek jarraikiz emanen ditugu lan honen ondorio orokorrak.
2017
‎delako horren sorreran galdu egin direla hirugarren mailako erakuslean bide zeuden balio deiktikoak. Alegia, ez ditugu lan honetan sakon aztertuko mugatzailearen anafora/ katafora kontuak, baina garbi dago mugatzaile honek, galdua, duela hiztunarekiko distantzia adierazteko ahalmena:
‎Proportzio esanguratsua da, beraz. Beste titulu batzuk ere aipatu ditugu lan honen beste atal batzuetan, modu batera edo bestera erreferentzia kultural aniztunak jasotzen dituztelako. Ez dira gutxi, beraz, kultur aniztasunaren balioa, elkarbizitzaren garrantzia, estereotipoak gainditzeko aukerak eskaintzen dituzten euskarazko liburuak.
2018
‎Horixe uzten du agerian lan honetara ekarri dugun bibliografiak. Hala bada, memoria historikoa bizirik edukitzeko elkarteek, bereziki Orreaga Oskoz ikerlaria eta NFSE (Nafarroako Fusilatuen Senitartekoen Elkartea) elkarteak, eskainitako laguntzarekin batean, aipatu bibliografia eta agiritegietako funtsak, nola talde honetako kideek hala beste ikerlari batzuek buru belarri kontsultatu dituztenak, baliatu eta erabili ditugu lan honetan.
2019
‎Honela, aipatu berri ditugun soziolinguistikako ikerketa ildoei jarraituz, Nafarroako eremu mistokogazteen euskararen erabilera, jarrerak eta identitateak aztertzeko ikerketa baten lehen pausoakaurkeztuko ditugu lan honetan. ELEBILAB ikertaldeak azken bi hamarkadetan euskara gaztelaniagaitasunen garapenaz egindako lanei segida eman nahi zaie, taldearen aurreko ikerketetan gazte berberen hizkuntza jarrerak eta identitateak aztertuz.
‎Arazo hori konpontzeko, ikasketa gainbegiratuaren ordez sare sortzaile aurkariak (Generative adversarial networks ingelesez) (Goodfellow et al., 2014) erabiliko ditugu lan honetan. Sare sortzaile aurkariek Turingen testarenideia era konputazionalean aplikatzea ahalbidetzen dute.
‎Honi irteera ematen saiatzeko, hitzenlexemak kasu marketatik eta postposizioetatik banatzea proposatzen dugu. Zehazki, izen, izenordain, izenondo etadeterminanteak bananduko ditugu lan honetan. Hitzen lexema eta kategoria gramatikala topatzeko, Agerri et al.autoreek (2014) eraikitako kode irekiko lematizadorea erabiliko dugu.
‎Editoreek proposaturiko poemak sailkatzeko kodea eta transkripzioa erabili ditugu lan honetan.
‎Hizkuntzekin erabiltzen diren metaforez gain, hala nola, familia, ahaidetasuna, eta mailak, eskailera, bidaia, eta abar, bi metafora erabiliko ditugu lan honetan, biak batera.
2021
‎Askoz gehiago sakondu behar genuke LGTB pertsonen memoria historikoan. Bestetik, hasieran genituen hipotesi batzuk baieztatu egin ditugu lan honekin.
‎Hizkuntza hautuaren araberako eragileen pertzepzioak, jarrerak eta jardunak, esaterako, habitus nozioari jarraikiz azal daitezke. Habitus nozioaren bidez azal daitezke, halaber, zenbait eragileren posizio aniztasunak edo posizio aldatzeak; aldez edo moldez, horiek ere ezaugarritu ditzakete itzulpen aro jakinak, eta, hargatik, euskal literatura itzuliaren eremu garaikideko partaide diren euskal itzultzaileen eta idazleen habitusaren ezaugarri batzuk deskribatu ditugu lan honetan, datuak eskura izan ditugun etapetan. Ildo horretan, oso kontuan hartzekoa da euskal literatura itzuliaren eremuko zenbait eragileren kokapen aniztasuna:
‎Izengoititegian dauden hitz guztiak euskarazkoak dira edo egoteko, bederen, euskaraz erabiliak izan dira. Bi motatako izengoitiak eskuratu ditugu lan honetan: lehenengoak errazak dira identifikatzeko, agirietan," alias"," llamado" edo" dicho" formulapean agertzen baitira.
2022
‎Errebisiorako interesa izan zezaketen bost artikulu aukeratu ziren. Horien irakurketa egin ostean hiru artikulu hautatu ditugu lan hau burutzeko.
‎Errebisiorako interesa izan zezaketen bost artikulu aukeratu ziren. Horien irakurketa egin ostean hiru artikulu hautatu ditugu lan hau burutzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia