Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 61

2002
‎Gizarteak errealitate ontologiko objektibatua izateari utzi eta bere lekua sozialitateari uzten badio, gure baliabide kognitiboek ere egoera berri horri erantzun diote. Ardura etiko eta politiko hori hartu nahi izan dut lan honetan.
2005
‎Horietakoa dugu Marsel magoa: " Nik beti esaten dut lan honetan diruaren kontua alde batera utzi behar dela. Gustatzen bazaizu, azkenean moldatu egiten zara.
2007
‎10 Estatuek eskaintzen duten babesa askoz kasuistika handiagokoa da, eta lan honetan ikuspegi orokorragoa eman nahi dugunez, ez zaigu hainbeste interesatzen. Hortaz ez dut lan honetan aztertuko.
2008
‎Hori dela eta, sistemako osagai bakoitza aztertzeak ahalbidetuko digu euskal literatur sistemaren ikuspegi osoa edukitzea. Nik osagai horietako batean literaturaren didaktikansakonduko dut lan honetan. Izan ere, ezin dugu ahaztu gaur egun irakurleak literaturarekin daukan lehen harremana eskolaren bidez garatzen duela.
‎Ni banoa. Nik ez dut lan hau egin nahi. Eskolako beharrak egiteko astirik ez zaigu geratuko.
‎KANDIDO. Ez dut uste, nik ez dut lan honetarako balio.
‎Errealitatea, izatez, margotzen dutena baino ezberdinagoa da. Errealitate horretako topikoak agerian lagatzeko, maitasunaren alorra erabili dut lan honetan.
2009
‎Jendeak, ia ezer irakurri gabe, nazionalismoaz eta Aranaz lerdokeriak baino ez ditu esaten. Villacañas irakasleak eta lagunak eskatuta egin dut lan hau.
‎Dataren bat jarri al duzu bideo-jokoa erabat amaitzeko. Ez dut data jakin bat zehaztu nahi. Ez dut lan hau obligazio bihurtu nahi. Oraingoz zaletasuna da eta pixkanaka egingo dut lan.
‎Egunero egunero ikusiz musikariek nola jotzen duten, nola jasotzen duten keinu bat, nola erreakzionatzen duten... 1 Formulako pilotuarekin alderatzen dut lan hau: aldiro autoa berrikusten du pilotuak, gauza guztiak bere tokian eta ongi daudela ziurtatzeko.
‎Oso maila handiko zientzialarien lanari jarraitzen dio pelikulak, baina beste adar asko ukitzen ditu azkenean. Lurra pertsonaia moduan hartu dugu; nik neronek asko gozatu dut lan hau egiten.
2010
‎Izena bata zein bestea izan, nik kontraterrorismoa kritikatzen dut lan honetan. Funtsean, nik zera diot, kontraterrorismoak terrorismoa areagotzen duela.
‎Inoiz ez ditut jaso ditudan sari guztiak espero izan. Inoiz ez dut lan hau egin eskura nitzakeen sariengatik, baina, noski, oso atsegina da kontuan hartzen zaituztela eta zure esfortzua eskertzen dutela ikustea.
‎Z-ko buruari ihardetsi nion ez nuela gaiztakeriarik erran, bakarrik kultura substituzio bat bizi genuela eta Z eta C zirela ordezkatze horren tresnak; fede onez bazen ere, akulturazioa zutela egiten. Anbiguetate horren xuritzeko dut lan hau idatzi. Ezker eskuin, ikuskizunen ondotik, bilkuretan eta talo egitean ironiazko sake anitz entzuten dira Z, C edo gure aurka ere.
2011
‎Antzezten dugun istorioa izugarria izan daiteke, baina pertsonaiak oso gizatarrak izan ohi dira beti. Aldarrikapen hori egin nahi izan dut lan honetan, istorio perfektuak dauden arren, ez dagoelako gizaki perfekturik. Hala onartu genuke denek! Zuk zeuk asmatutako eta landutako obra da.
‎" Istorioarekin oso konplizea naizelako egin dut lan hau"
‎Garbi dut lan honekin asmatu egin dugula edo hobeto esanda, Andres Iñigok asmatu duela. Horrela adierazi du bere poza Xabier Azanzak.
‎Lan honetan ezarritako helburuak lortzeko jarraitu dudan metodologia oso sinplea izan da. 6 hilabeteko epea izan dut lan hau aurrera ateratzeko eta hori kontuan hartuta nire lana hiru ataletan banatua izan da. Lehenengo atala nire ikerketa gauzatzeko beharrezkoak nituen informazio iturrien bilaketa egiteari eskaini diot.
2012
‎Nazionalismo hori behin eta berriz aipatu dut lan honetan: inork ez dezan pentsa proklama sozialista eta marxisten urte luzeek menderatu edo hezi dutenik.
2013
‎" 2003an hasi nintzen lan honetan eta dagoeneko ia 700 emanaldi egin ditut. Betidanik gustatu izan zait abestea eta gozatu egiten dut lan honekin", kontatu zigun Soroak martitzenean Iturbide egoitzan. Hark gozatu eta baita egoiliarrek ere.
‎Ermitas y Fiestas deitu behar nion, baina lehiaketaren oinarrietara egokitzeko beste izenburua jarri nion. 20 urteko neskato batek bere herriko jaiak nola ikusten eta azaltzen dituen kontatzen dut lan honetan. Bideoa udaletxetik desagertu zela esan zidaten.
2014
‎Gogor egin dut lan honetan.
2015
‎Hauek euskara eta euskal kulturaren nazioarteko zabalpen eta prestigioan duten eragina ez dut lan honetan ikertuko. Halere, aipatu nahi dut Katedra hauetako programa akademikoetan 42 ikaslek hartu zutela parte iaz 2013/ 14 ikasturtean, eta 57 ikaslek jarraitu dituzte 2014/ 2015ean.
‎Nik kontrakoa egin nahi dut lan honetan. Euskal identitate izeneko jokoa zertan den ikertu eta aztertu nahi dut.
2016
‎Aiako (Gipuzkoa) kaleetan eta zenbait leku publikotan ahozko jardunean zer hizkuntza erabiltzen diren neurtu dut lan honetan.
‎Berandu baino lehen, Aiako kaleetan eta leku publikoetan egiten den hizkuntzen erabileran zer eragin izaten ari den ikertu behar delakoan egin dut lan hau.
‎Azkenik, eta ikerketan murgildu aurretik, eskerrak eman nahi dizkiot nire gradu amaierako lanaren zuzendariari, Xabier Zabaltzari. Bere laguntza gabe, uste dut lan hau mahaigaineratu dudan moduan egitea ezinezkoa izango zela. Gai ezezagun bat aukeratu, eta azalpen azaleko bat egin beharrean, bere zuzendaritzak gai horren barneko atal ezezagun batean murgildu eta sakontzen lagundu dit.
‎Ez dut lan hau egingo.
2017
‎Eta hirugarren muga datuen analisiarena da. ikerlan honetan datuen oinarrizko irakurketa bat egin da, besteak beste, laginak ez zuelako gehiagorako aukerarik ematen. baina etorkizunari begira, eta lagin handiagoak lortuz gero, informazio xehatuagoa eskura liteke, aldagai ezberdinak esparruz esparru edo jardun motaz jardun mota aztertuz, esaterako. beraz, nire xumean, uste dut lan honetan proposatu dudan ikerbide berriak uzta oparoa eman lezakeela, betiere, jakinik honbetua izateko tarte handia duen lehen hurbilpen bat baino ez dela.•
‎izate bat barne diferentziez osatua dagoela esan genezake, edo izate bat aldi berean bera eta beste dela... Hala egingo dut lan honetan zehar. Edonola ere, ongi legoke self difference nozioa modu sintetikoan jasoko lukeen adierazle bat eskura izatea euskaraz ere.
2018
‎Hori arras atsegin zitzaitan. Eta parada hau baliatu nahi dut lan huntan lagundu nauten apez eta parropiar guziak eskertzeko, aipamen berezi eta hunkigarri bat eginez emazteetaz. Zer litezke gure parropiak emazteen ekarpena gabe???
‎Lan honen iturri bibliografikoei dagokienez, aitortu behar dut lan hau burutzeko kontsultatu ditudan liburuez gain (ikus Bibliografia), nire oroimena ere baliatu dudala, ia konturatu gabe urteak hasi zaizkidalako bizkarrean pilatzen eta datu eta zehaztasun asko daude nire burmuinean, eta haietariko asko non ikasi edo entzun ez jakinki.
‎Izan ere esparru guztiak sozialak, ekonomikoak, kulturalak, linguistikoakmodu argiz eta apalez aztertzen baititu. Hau dela eta, oinarritzat erabili dut lan hau prestatzeko. Roldan Jimenok eta Maria Dolores Martinez Arcek argitaratu duten liburuak ere aipatzea merezi du (1998), batez ere edukiak sailkatzeko modu iradokitzailearengatik (aroen arabera baino, esparruka).
‎Halaxe zioen lehen edizioko hitzaurrean, esaterako: " Ez dut lan ontan deusik asmatu. Erria dan bezala azaltzen saiatu naiz:
‎Hots, eskuizkribua idatzi ostean, eta argitaratu aurretik, pasa behar den kontrol administratiboa da aurretiazko zentsura. Eta liburuen zentsura bakarrik aztertu dut lan honetan.
‎Gogor egin dut lan honetarako.
2019
‎Dena zegoen sakabanatuta. Hori guztia bildu dut lan honetan hiru esparruei erreparatuta bereziki: abuztuan Urduña hartzeko saiakera, Villarealgo bataila eta San Pedroko borrokak 1937ko maiatzean.
‎Izan ere, esparru literario androzentrikoaren garroek ez diete emakumezko idazleei soilik erasango, baizik eta baita, eta bereziki, gorputz horien luzapena diren testuei ere. Idazleen gorputzak hausnarketa leku bilakatu eta literaturari ertz gehiagotatik begiratzeko ahalegina egin izan nahi dut lan honetan.
2020
‎Gurea ez da starting package bat Madrilgo Erkidegoan bezala. Hura ere ez da perfektua ze hainbeste diru ematen dizute, doktoranda bat kontratatzeko ere erabil zenezake, baina hark ezin du idatzi, eta zuk idazten baduzu ezin duzu esperimenturik egin, eta idatzi ezean dirurik ez esperimentatzeko… Dena dela, nik disfrutatzen dut lan honetan; niri neuri merezi dit.
‎Orain ikasgu batean ari naiz, paperetan beti murgildurik. Ez dut lan hau batere maite; baiña bizi egin behar da. Dana dala, anitz esker zure onginahiarengatik, Vanhamme jauna.
‎Orain dala egun batzuk, Mons' etik aldeginda, latiñezko ariketak zuzentzen hasia naiz hemen. Dufrasnes jaunaren bidez lortu dut lan hau. Ez nekien nik zu hemen...
‎Ohore handia izan da niretzat Euskadiko hautatzaile izatea. Atsegin handiz egin izan dut lan hau, batik bat jokalariek gauzak erraztu dizkidatelako. Bihotzez eskertu behar diet euren jarrera eta inork ezetzik eman ez izana.
‎Honaino Azurmendiren gogoeta ekarpenak hizkuntzen estandarizazioan bereizi ohi ditugun lau faseez. Baina ez dut lan hau amaitu nahi Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia (EBPN) egin zenetik hizkuntzaren ‘elikadura’ deitzen diogunaz Azurmendik eginiko gogoetak aipatu gabe. Bereziki nabarmentzekoa da, nire ustez, garaiarengatik, ‘Euskaltzaleen batzarrea Arantzazun’ artikulua (Azurmendi 1963).
‎Honaino Azurmendiren gogoeta ekarpenak hizkuntzen estandarizazioan bereizi ohi ditugun lau faseez. Baina ez dut lan hau amaitu nahi Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia (EBPN) egin zenetik hizkuntzaren ‘elikadura’ deitzen diogunaz Azurmendik eginiko gogoetak aipatu gabe. Bereziki nabarmentzekoa da, nire ustez, garaiarengatik, ‘Euskaltzaleen batzarrea Arantzazun’ artikulua (1963).
‎Honelako gauzak aurkitzeko egiten dut lan hau.
2021
‎Hortik aurrera, ideia gorpuzten hasi nintzen, gutxiengoak anitz direlako, eta ikuspuntu egokia bilatu nahi nuen. Baztertuta eta estigmatizatuta dauden pertsona taldeen bizipenak ikusarazteko helburuz egin dut lan hau.
‎nahiko bakarrik zaude, eta presio handia jasan behar duzu. Baina nik erabaki dut lan hau egitea, eta gustura egiten dut. Gero, ondorioak ez dituzu beti kontrolatzen.
‎Azterketa eta ibilbide orri zehatza dugu, batetik, urteotan Udalaren jarduna gidatzeko balioko duena, eta, bestetik, etorkizunean, erakunde eta enpresei proiektua aurkezteko ere balioko du, finantziazioa lortzeari begira. Gainera, azpimarratu nahi dut lan honen kostua, 15.000 euro, Jaurlaritzako Ingurumen Sailaren dirulaguntza bidez finantzatu dela oso osorik”.
‎Amaitzeko, argitu behar dut lan honetarako erabili dudan izengoitiaren definizioa zentzu zabalekoa izan dela. Patxi Salaberriren hitzetan," egokia dateke, beharbada, arrazoi metodologikoengatik, goitizena eta izengoitiaren artean bereizketa egitea, lehenean gehienok ezizentzat hartuko genituzkeenak sartuz eta bigarrenean horiek ez ezik zalantzan egon daitezkeenak ere emanez.
‎Asko pentsatu dut lan hau zuretzat da.
2022
‎«Nik sinatzen dut lan hau, baina sentitzen dut ni naizela hemen lan gutxien egin duena; ni saritu moduan nator». Mikel Urdangarin musikariak 25 urte bete ditu musikagintzan aurten, eta bere ibilbideari errepasoa ematen dion disko berezia kaleratu du, aurten, justu, mendea betetzen duen Bilboko Orkestra Sinfonikoarekin:
‎Histoire de Basques izenez ezagutu izan da, hori delako kapitulu bakoitzaren izenburuan ageri dena. HB laburduraz izendatu dut lan honetan.
‎Horregatik egin nahi dut lan hau.
‎Agian arrazoi duzu. Baina nik ez dut lan honetaz gozatzen.
2023
‎Alde batetik, Hizkuntza komunitate kontzeptuak taldekideen hizkuntza portaerarekin zerikusi zuzena du (ez hainbeste hizkuntzaren ezagutzarekin), eta komunikaziorako gaitasunarekin lotuta dago, hau da, kideek komunitateko interakzioetan modu egoki eta eraginkorrean parte hartzeko izan behar duten gaitasunarekin. Kontzeptua, Lesley Milroyk (1980) egin zuen moduan, sare sozialarekin edo loturen sarearekin batera erabili dut lan honetan; horrela, helburua" nerabeen" sarea (eta bertan erabiltzen den hizkuntza) identifikatzea izan da.
‎Erakunde publiko eta pribatuetako euskararen egoera ez ezik, bertan eragiteko hizkuntza jarrera ere jaso nahi izan dut lan honetan, aurrera begirako bidea argitzeko. Euskararen aldeko jarrera eta jarrera neutroa (ez alde, ez kontra) izan dira nagusi galdetegia bete dutenen artean, baina zenbateko aldea ote dago haientzat euskararen alde egotetik euskararen alde egitera?
‎Ez diot itxaronen erretiroari. Ezin dut lan hau egin 65 urteetara arte: nire gorputzak ez du jasanen.
‎Eta hor, ezberdina da epaile moduan promozionatzeko lanean dabilen gazte batek izan dezakeen jarrera edo nik izan dezakedana. Alegia, 15 urte daramatzat epaile lanetan, ez dut inora promozionatzeko asmorik eta gustatzen zaidalako egiten dut lan hau, ez beharra gatik. Eta ez dut halakorik egin, baina partidua asko berotzen badabil ez daukat norgehiagoka bertan behera uzteko arazorik, askatasun eta esperientzia nahikoa daukat hori egiteko.
‎Esan nahi dut lan hau gezur bat bezala hasi zela.
‎Bestela, ez dut lan hau amaituko.
‎Ez dut lan hau ulertzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia