2001
|
|
nobela honek ez luke inongo berezitasunik izango baldin eta goian sailkatu
|
ditugun
istorio edo plano horiek inoiz ez direla burutzen esango ez bagenu. Alferrikakoa da hipotesiak planteiatzea, kontaketa behin eta berriro eten egiten baita:
|
2004
|
|
Gure bidaiaren ezantza ironia izan da. Ironia aferetan, Mattin Irigoienek, Anttonek bezalaxe, Historia zoragarriki desitxuratuz, guztiz hurbil eta sinesgarri sentitzen
|
ditugun
istorioak agertu dizkigute. Esentzialismoz mukuru gauden garaiotan, kristala hautsi ala ez, Mattinek agertu irudia da, Noaingo batailaz gorde nahi duguna; Anttonek, Estafetan kokatu baionesak dira, urtero, Sanferminetan ikusten ditugunak; Gazteluko Plazako Txoko tabernako gin kasak, Antso Azkarraren moldean irensten dituztenak, gure paisaiaren parte diren ber. Menturaz bergauza, pentsatuko dute, Baigorrin urtero edota iragan urte arte Arrosan horditzen direnetaz.
|
2005
|
|
Hitzaurre egiantzeko honetan, ipuin eta jolas moduan, egilearen biografia horribilis aurkezten zaigu. Bertan egilea Sobiet Batasunaren diktadura eta terrore pean bizi izan dela dioskute, horregatik dute barruan orrialdetan aurkituko
|
ditugun
istorioek hain itxura hitsa. Hitzaurre faltsu horren ondoren beste hitzaurre bat aurkituko dugu, kasu honetan egilearen eta liburuaren benetako gakoak ematen dizkiguna:
|
2006
|
|
Liburuetako istorioak ez ziren, gehienetan behintzat, nirea baino askoz ere atseginagoak. Arretatsuen hartzen
|
ditugun
istorioak abailduran sortuak eta abailduraren ingurukoak direlako izango da.
|
2009
|
|
Dena den, aski interesgarria da liburuak New Yorken errai sakonetaraino (Bronx, Harlem...) sartzeko eskaintzen digun aukera, gertu gertutik, izen abizenekin, film eta sail estatubatuarretan maiz ikusi ahal izan
|
ditugun
istorioak euskaraz irakurtzekoa.
|
2011
|
|
–Heriok kontatutakoak bi istorio izan dira, azaldu du?. Gogora ditzagun Herioren inguruan ezagutzen
|
ditugun
istorio guztiak. Hor egon daiteke ga koa.
|
|
–Buelta asko eman dizkiot egoerari, esan dit ohean nire ondoan eseriz?, eta uste dut arrazoia zenuela: ezagutzen
|
ditugun
istorioetan egon daiteke Herio engainatzeko bidea.
|
|
Liburu honetan bildu
|
ditugun
istorioak moldatzeko Ibarguen Cachopin izenaz ezaguna den kronika erabili dugu batez ere âIbarguen, Juan Iñiguez de eta Cachopin semea, 1580, Coronica General Española y Sumaria de la Cassa VizcaÃna, eskuizkribu argitaragabea. 2006, Julen Arriolabengoaren transkribapena, argitaragabeaâ, baina azpimarratzekoa da Ibarguen Cachopin Kronika hau garaiko beste lan askoren zubi transmisore baino ez dela.
|
|
Liburu honetan bildu
|
ditugun
istorioak, kronika horietatik jasotako ipuinak edo narrazio mitikoak dira," euskal imajinario historikoa" osatzera datozenak eta Europako Erdi Aroko errege, zaldun eta gainerako heroien mundu fantastikoan koka daitezkeenak, aldeak alde eta distantziak distantzia.
|
2013
|
|
6) 1 Egitate historiko horien inguruko literatur produkzioa oso aberatsa izan da, milaka idazki, liburu eta ikerketa lan idatzi eta argitaratu dira. Neurri batean edo bestean, pertsona guztiok istorio kontalariak gara eta, era berean, gu geu gara kontatzen
|
ditugun
istorio horiek.
|
|
«Atal bereziak prestatu ditugu. Gainera, aurtengo denboraldi bukaeran
|
ditugun
istorio batzuei amaiera indartsua emango diogu». Urriko eta abenduko bi asteetan emango dituzten atalak bereziak izango dira.
|
2015
|
|
Istorio kontalariak gara denok; geu gara kontatzen
|
ditugun
istorioak.
|
2016
|
|
Etxean ezagutu zuten aitaren eta beren ekintzek eragiten diguten izuaren arteko tartea izugarria da. Geure buruari buruz kontatzen
|
ditugun
istorioak gezurrak izaten dira gehienetan. Etsaien kontra sekulako gehiegikeriak egiten dituen jendea oso maitagarria izan daiteke familia giroan.
|
|
Dena den, sobera minberatzerat uzten
|
ditugun
ixtorio nahasi horiek utzirik, urte berri bat hasten ari zaukun tenorean, bai eskoletan eta bai beste asko sailetan, goazen aitzina eta gauden kementsu. Badugu nun berma eta hor dugu besteak beste Iparraldeko herri elkargo bakarraren xutik ezartze hori, hitzordu premiatsua nahitez.
|
2019
|
|
Fikzioak eraikitako hirietan bizi gara. Autobusean liburu bat irekitzean askotan egiten dugu jauzi fikziozko errealitate batera, lanetik bueltan etxera ailegatu eta telesaila ikustean dragoiz beteriko hirietara egiten dugu ihes, seme alabak lokartzeko asmatzen
|
ditugun
istorioek fantasiaren bidez besarkatzen dituzte. Denok ezagutzen dugu baten bat, denak ibili gara noizbait Obaba edo Camelotetik, Winterfell, Tlön edo Macondotik, Arkham, Lilipath, Trantor, Sion, Pandora edota beste hiri batzuetako kaleetatik zehar.
|
|
Berdin berdina da irakurri
|
ditugun
istorio guztietan.
|
2021
|
|
pertsonaiek erabiltzen dutena (kasu honetan, euskara) eta lengoaia zinematografikoa, unibertsala dena. Kontatzeko erabiltzen
|
ditugun
istorioak ez dakit zein puntutaraino diren ezberdinak gaur egun. Globalizazioa iritsi zaigu, eta berezitasuna, niretzat, txikitasunetan dago. Ez duzu beharbada ezer egiten ezberdina, baina txikitasun horiek denek batuta egiten dute, azkenean, zerbait ezberdina izatea.
|
2022
|
|
Egia da sukaldeetan, edo kaleetan elkartuta, edo merienda bat tarteko, hitz egiteko aukera asko izaten ditugula. Alabaina, kontatzen
|
ditugun
istorioekin, Historia ere egiten dugu. Esterako, erronkariar andere haiek...
|
|
Eta zuk ere entzuten dituzunean, batez ere Turkiako aldean, oso istorio ezagunak egiten zaizkizu horietako asko. Beharbada, zorionez ez gaur egunean gertu zaizkigulako, baina ez oso memoria urrunean
|
ditugun
istorioak ere badirelako».
|
|
inoiz kontatuko ez
|
ditugun
istorioak.
|
2023
|
|
Mundua zartatu, edo… antzerkia egiten jarraitu? Kontatzen
|
ditugun
istorioekin herriak negar eta barre egiten jarrai zezan. Antzerkia baita bufoiaren armarik preziatuena.
|
|
Eta antzerkira joateko momentua iristen denean, gorputz biluziek ikaratu egiten gaituzte, pertsonaia grotesko eta patetikoak ez dira begi onez ikusten, ahotsaren ez ohiko erabilerak ezatseginak dira, ikuslegoari zuzen zuzenean begiratzen zaionean lotsatu eta beldurtu egiten gara, entzun nahi ez
|
ditugun
istorioak kontatzen dizkigutenean marmarka ateratzen gara antzokitik. Baina bestalde, espektakulu “ponposo” bat plazaratzen denean, zutik eta grinatsu txalotzen dugu, artifiziozko suak bailiran.
|
|
Kontatzen
|
ditugun
istorio guztiak pertsona batenak dira beti.
|