Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 665

2017
‎Sobratu zitzaiguna bankuan sartu genuen, baina handik bi hilabetera guztia xahutu genuen. Beste pieza bat saldu behar izan genuen, eta gero beste bat, baina antikuarioa atzeratu egiten zen dirua bidaltzen, eta heltzen zenerako galdua zuen bere balioa. Saiatu ginen enkanteetara joaten, baina han ere iruzur egin ziguten, nahiz eta prezioak ikaragarriak izan...
‎Ukitzen eta zenbatzen dituenean (buruz daki zein ordenetan dauden) pozarren jartzen da, begiak zabalik ikusten zituenean bezainbeste. Hiri txiki honetako inori ez lioke gure aitak bere altxorrak erakutsiko, ez baiteritze aski duin ikusten horretarako... eta horren sutsuki maite ditu bere laminak ezen bihotza hautsiko litzaioke jakingo balu dagoeneko desagertuak direla bere eskuetatik. Dresdeneko grabatuen bildumako zuzendari zaharra hil zenetik, eta igaro dira urte batzuk ordudanik, zu zara bere bilduma ikusteko ohorea duen lehena...
‎Berak, aurrerago joan nahi zuen. Moërgell enpresako jabeek ontzi horretan agintzeko botere absolutuak eman zizkioten egun beretik, helburu bakarra baitzuen berak: Moërgell enpresaren betiereko lidergoa lortzearena, hain zuzen.
‎Hobe zuen bere maitasunaren gorria bihotzean gordetzea.
‎Maitek liburua hartzen du orduan edo portatila bestela, maite du bere ordenagailua, Maiteren ordenagailua delako. Berea bakarrik, bakar bakarrik.
‎" Ba nik edertotxo eiot ba lo! Ametsen bat ixengo zan ume..." esan ohi du berak. Lasaiago gelditzen naiz ni orduan, eta batez ere, lasaiago egiten dut lo.
‎Musikarekin, zinearekin, edo, edo, deportearekin, futbol partida batekin emozio handia sentitu genezake, baina bertsolariak emozio hori artikulatu egiten du hitzez eta orduan bihurtzen da berebiziko aberastasuna, non emozio taldeko bat bihurtzen dan, non emozio hitz bihurtu bat, non emozio argumentatu bat, eta orduan halako indar berezia hartzen du.Orduan bertsolariaren aberastasuna da, nik uste, bere biluztasuna, beste arte forma horien ausentzian. Bere pobreza hori du bere aberastasuna.
‎Eta gero jardun publikoagoa bihurtu denean ere niretzat bertsokideen artean gertatzen dena jolas bat da. Eta badu bere mamia niretzat honek, bertsokideen artean oholtzan gertatzen delako lehia, arrazoi bideen lehia bat. Ni lehiatzen ari naiz, nire arrazoia bestearenaren kontra.
Badu bere lilura
‎Nik uste dut mugimendu sozial txiki bat badela, zalantzarik gabe gaur egun Euskal Herrian bertso mundua mugimendu bat da, mugimendu hitza dela ondoen definitzen duena. Gero ditu tresna oso zehatz batzuk, Bertsozale Elkartea da mugimendu horri forma organizatu bat ematen dion erakundea, baina da mugimendu bat dituena bere ildo artistikoak baina baita ere horren inguruan eskolak, hezkuntza, transmisioa, jakintza, bilketa, ikerketa, uste dut ezaugarri horiek badituela.
‎Ez da inoiz errepikatu, une hori, eta ezta ere une horretan egon den sormen puntua. Eta nik uste dut bere berezitasuna dela gainera une horretan bertan ez bakarrik sortzen da, baizik eta hor ematen da eta hor agortzen da. Horrek nolabait bertsoa bihurtzen du une errepikaezinaren artisau, edo nahi bada une errepikaezinaren artista prekario.
‎Baina hori ere hain du berea biziak!
‎Zer esango dizu hondarribiar batek, bazter eder askoak dituela bere herriak. Kontu ezaguna da, bestalde, bazterrok zapaldu dituenarentzat:
‎Bartzelonak ere nahi du bere nobela, hiri osoa biltzen duen paperezko fikzioa. Higiene literarioa muturrera eramanez, Sergi Pàmiesek egin zuen saioa, La gran novel.la sobre Barcelona izeneko ipuin bildumarekin.
‎Nagusitasun ikuspegi bat antzematen die Rivasek errealismo magiko eta antzeko etiketei. Errealismo magikoa baino, nahiago duela berak Max Aub idazlearen definizioa: errealismo transzendentala, alegia, harago joan nahi duena.
‎Orduan ohartu zen" Cuchucho" neskaren gaitzizenaz; baita hari buruz zebiltzan esamesez ere. Berari maitemina izateagatik" Cuchucho" esaten zioten bezala, neskak ere bazuen bere istorioa...
‎Idazle lanari gagozkionez, literatur kritikariek diote gure Gallegos Lararekin hasten dela Ekuadorko literaturan errealismo soziala. Literatur hautuak merezi adinako isla du bere idazkeran eta, ipuinetan barreiatuta, ugariak dira herri esamolde eta mintzairak, edota herriaren nahiz indigenen lexikoaren lekukoak. Are gehiago:
‎Negro Llorelek, ordea, gauzak ongi begiratuta, ez zuen bere laneko harrobian zulagailu elektrikorik nahi, ez zuten-eta haren premiarik izango. Soldata jaitsiko zioten agian...
‎Eroagoa zen Anselmori Sapo de la Grecia ezizena jarri zion jendea. Zer zuen bere mutilak sapo tik, edo jakitunetik nahiz aditutik?
‎Eta horregatik ere Espainiak EAEn duen errege-ordeak, Carlos Urquijo jaunak, hitzarmen kolektibo kaxkarrenaren gainetik egiten du lan, esan nahi baita gau eta egun lanean dituela bere menpekoak poliziak, gehienak, eta erne eta azti dago EAEn gerta daitekeen administrazioaren edozein desbideratze anti espainolista Justiziaren eskuetan jartzeko. Eta Justiziaren eskuetan zer dagoen denok dakigu:
‎Justizia itsuaren sinboloak badu bere esanahia, denok ulertzen duguna, nori ezartzen dion ikusi gabe jarduten duenarena, baina erraz uzten du sinboloari ere buelta ematen: justizia ezarri beharrekoetan zein erraz itsutzen garen guztiok ere.
‎NBEren eraginkortasuna mugatua da, berrikitan Gazan egiaztatu ahal izan dugunez, baina nazioarteko gatazka beroenak han lantzen dira, eta iritzia ez ezik jarrera ere erakutsi du Espainiak Ukrainari buruz, Estatu Islamikoaz, Saharaz, Ipar Koreaz... Ez du bere aldetik jardungo, noski, sozioekin batera ibiliko da, baina agertu du bere burua. Ea uso diharduen.
‎" Euskal janzkera friki mendizalea", Igonek esan ohi duenez. Unairi, ordea, asko gustatzen zaio aitaren kamiseta, eta horregatik beste bat erosia du berarentzat larunbatean Action manarekin batera oparitzeko. Tamalez, interneteko denda hartan kamiseta guztiak helduentzat ziren, eta ezin izan zion neurri egokikorik erosi; L neurrikoarekin amore eman du.
‎Autora bitartean gutxi iraun dio bakeak. Errua ez da Ferminena; tabernariak ondo bete du bere eginkizuna: kafearekin batera, hogei minutuko adiskidetasuna eskaini dio, dena txanpon pare baten truke.
‎Goizeko saioan ondo merezitako garagardo botila esku batean eta urrutiko agintea bestean. Erronka egina zuen bere buruarekin: partidua bukatu baino lehen Bestearen izena gogoratzen bazuen, irabazi egingo zuten.
‎Egunero kalera joan nahi zuen bere lagun berriekin.
‎Sartu eta Martinen aita harriturik geratu zen. Agure hura, aspalditik ikusi gabe zuen bere lehengusu zaharrenetariko bat zen.
‎bidaiarekin ez jarraitzea, bertan bera uztea. Konturatu zen hogeita bat urtetik hogeita hamasei urtera, bere bizitzako momentu asko galdu zituela eta orain aprobetxatu nahi zituela bere lagunekin.
‎" Ezinezkoa, ez dut berarekin sekula hitz egin eta ez naiz agertuko" pentsatu nuen.
‎Berak esan bezala zerura begiratzen dudan bakoitzean badakit han dagoela, han urrunean. Gora begiratzen dudanean, zerbait zor diodan sentsazio hori izaten dut, hainbeste nuen berari erakusteko eta hainbeste zuen niri erakusteko.
‎Basotik alde egiteko nintzela, emakumea, negarretan blai, neure besoetara jaurti zen ero baten gisan. Ulertu uste nion neure heriotza edo bere lagunarena eskatzen zidala, ezin baitzuen bere lotsa gainditu bizirik zeuden bi gizonen aurrean. Eta ez hori bakarrik, bizirik geratzen zen gizonarekin uztartuko zela gaineratu zuen.
‎Asko ez dela, Miguel Scalza izeneko gazte bat bizi zen Florentzian. Hain zen alaia eta barregarria ze hiriko gazte guztiek nahi zuten bere adiskide izan.
‎" Esku argiak ilargia du bere adarrez antzezten".
‎" Esku argiak ilargia du bere adarrez antzezten;
‎isuri horrek indar eder bat baitu bere ahaletan,
‎poesiak badu bere egia,
‎Inoiz ez, Gartxot, inoiz ez. Hori entzutean harrituta begiratu zion Kattalinek, entzuna baitzion aurki mutil gaztea eraman behar zuela berarekin ofizioa ikastera. Koilara, bat batean, mahaian bota eta zuri gelditu zen gartxot ere.
‎Isilpean mantendu behar zuen bere mendekua Nikolasek, Burgi herriak isilpean mantendu nahi zuen bezala diru iturri berria, Ximenoren beste egitasmoarekin batera. Sekretu gehiegi mugan, lehian, biziraupenean ari zen herri txiki batentzat.
‎Hara, aspalditik egiten diet amaren galderei intsumisioa, baina heldu da ordua beste guztiei ere egiteko. Azalpenak nahi dituenak bere ekintzak arrazoitu ditzala lehenengo.
‎Halako gertaeren aurrean, errudunak aurkitzen saiatzen gara federik ez dugunok: medikuek ez dute behar zena egin, ez du bere burua behar beste zaindu, edanda gidatu du... fededunek, ostera," Jaungoikoak bere ondoan nahi izan du", edo halako zerbait esaten diote euren buruari. Ez esan ez zenuketela barne lasaitasun hori nahi!
‎Na' ama Margolese 8 urteko neskato israeldarra da. Zoriontsua behar luke bere adinean, baina arazoak ditu eskolara joateko: tu egiten diote etxetik eskolarako bidean.
‎Hamar bat minutu pasatu zituen barandilan apoiaturik ur menditxoei begira eta derrepentean esku artean zeukan nobelaren zati bat leitzeko premia sentitu zuen. Urrutitik norbaitek gezi bat disparatu balio bezala eta pixkanaka bereganantz hurbilduz zihoakiola sentituko balu bezalako antzeko inpresio batek gainerako zituen bere kopetako zimur apenas ikusgarriak. Gezia azkarregi zetorren baina ezin zuen haren nondik norakoa antzeman.
‎Viri sanguinum et dolosi non dimidiabunt dies suos. Gizon gaizto, odol isurle, gerlati, maleziatsu eta engainatzaileek ez dituzte bere egunak erdizkatuko; ez dira halakoak bestela biziko zirenaren erdia biziko.
‎Ad cuius tactum, commota sunt viscera eius (Kt 5:4). Edo, behintzat, badute bere baitan barrena atsekabe bat, kontzientziaren alhadura eta minberatasun handi bat, hain handia non ezin ongi bere bekatuetan jar baitaitezke eta ez sosega.
‎Bene sibi conscius, falsis non debet moveri, nec aestimare plus ponderis esse in alieno convitio, quam in suo testimonio. Faltarik ez duela dakien pertsonak ez du besteren gaizki esateaz kasurik egin behar, eta ez pentsatu ere besteren gezurrak indar gehiago duela beraren egiak baino.
‎Nork ere nahi baitu bere buruaz kontu onik eman, behar ditu bost zentzumenak zein baitira ikustea, dastatzea, entzutea, usnatzea eta ukitzea zaindu eta begiratu. Zeren hauek dira leihoak eta portaleak zeinetatik bekatu guztiak, eta guztiz ere haragiarenak, ariman barrena sartzen baitira.
‎Beraz, honelatan, emakumeetatik begiratu nahi duenak, nola behar baitu bere mihia edozein hitz esatetik gibelatu, hala behar du, halaber, emakumeekin trebatzetik, ibiltzetik eta hitzetan eta ezagutzatan sobera barrena sartzetik aldendu.
‎Errege hura eritu zen, eta itsutu eritasun hartatik. Eta berehala erresumako apaiz, mediku eta hartarako ziren gainerako guztiek kontsulta eginik, esan zioten bere senarraz besterekin egitekorik izan ez zuen emakume baten gernuaz eta ur isuriaz garbitu behar zituela bere begiak, eta halatan, berehala argituko eta sendatuko zitzaizkiola.
‎Omnia viventia, quae dicuntur natura constantia, habent certum limitem suae quantitatis. Bizitzen diren gauza guztiek badute bere neurria bere handitasunean, eta bai ttipitasunean ere.
‎Gizona ezin dateke txitxarra bezain ttipi, eta ez txitxarra ere gizona bezain handi. Eta nola bizitzen diren gauza guztiek baitute bere handitasunean eta ttipitasunean bere puntua eta neurria, hala dute iraupenean ere bere denbora. Denbora bateraino iraun dezakete, eta ez gehiago; handik aurrera guztiak doaz beheitituaz, ahituaz eta bere indarrean flakatuaz.
‎Animalia batzuek gehiago irauten dute beste batzuek baino, eta bai zuhaitzek ere. Ordea, guztiek dute bere denbora jakin bat eta neurri bat.
‎Lehenbizikorik, hura da gure adiskide, eta hain adiskide, non zerutik lurrera jaitsirik, lurrean guregatik are bere etsai gintuelarik bere bizia liberalki eta boluntarioki eman baitzuen. Hala esaten du jondoni Paulok (Erm 5:8):
‎Erleak, hain gauza ttipiak eta ahulak, betetzen du mundua eztiz, eztitzeko, eta ezkoz, argitzeko. Eta gaitz litzateke kontatzea nola gobernatzen diren erleak elkarren artean, nola duten bere erregea eta obeditzen duten, nola zaharrak erlauntzean barrena etxeko lanak egiten egoten diren, eta gazteak bere mantenuaren eta bizigaien garraioan kanpotik ari diren; nola duten bere ataltzaina, eta behar ere bai, zeren eztiari, nola baita gozo eta, izena duen bezala, ezti, anitz baitarraio eta baitzaio aiher; nola trabailatzen direnek trabailatzen ez diren alferrak eta nagiak ezten kolpe...
‎Erleak, hain gauza ttipiak eta ahulak, betetzen du mundua eztiz, eztitzeko, eta ezkoz, argitzeko. Eta gaitz litzateke kontatzea nola gobernatzen diren erleak elkarren artean, nola duten bere erregea eta obeditzen duten, nola zaharrak erlauntzean barrena etxeko lanak egiten egoten diren, eta gazteak bere mantenuaren eta bizigaien garraioan kanpotik ari diren; nola duten bere ataltzaina, eta behar ere bai, zeren eztiari, nola baita gozo eta, izena duen bezala, ezti, anitz baitarraio eta baitzaio aiher; nola trabailatzen direnek trabailatzen ez diren alferrak eta nagiak ezten kolpez egozten dituzten bere konpainiatik Expellunt ab alvearibus pigras (Plinio); eta nola besterik ere anitz gauza egiten duten, eta guztiak hain ordenantza handiarekin, non baitirudi ezen ...
‎Hegaztiaren hegalek ere badute bere karga eta pisua. Ordea, karga hark, ez kargatzen, baina arintzen du hegaztia.
‎Bertuteak, Jainkoa zerbitzatzeak baditu bere nekeak eta lanak, eta bai bekatuak ere bere atseginak eta plazerak. Bada, bertutearen neke eta lan haiek atseginago dira bekatuaren atseginak eta plazerak baino.
‎Bada, orain zuri irudituko zaizu ezetz, baina zokoan otoitzetan dagoen hark beroago eta alaiago du bere baitan barrena bere gogoa, munduko atseginetan dabilenak baino, zeren Jainkoak bere graziaz eta faborez deboziotan dagoenaren negarrak gozatzen eta zaporatzen baititu, eta berak ere negar haietan ondore on bat aurkitzen baitu.
‎Legis difficultatibus laborantes, et peccatis saeculi oneratos ad se vocat (san Hilario Poitiers-ekoa, Commentarius in Matthaeum, 11 k., 13). Lege Zaharreko zeremoniez trabailaturik eta bekatuzko egitekoez kargaturik daudenak deitzen ditu beregana. Eta haiei esaten die, legez aldaturik, lege zahar hura utzirik eta bekatuen karga ere beregandik egotzirik, har dezatela beste karga molde bat, uztarri leunago bat, zein baita Lege Berria, Ebanjelio santua, eta, haren arauaz bizitzen direla, ikusiko dutela zein aisia handian ipiniko dituzten bere buruak, zein kontent eta bere gogara biziko diren, eta zein plazent, aisit eta erraz irudituko zaien Jainkoa zerbitzatzea eta, haren lege santuaren uztarriari errendaturik, agindu santuen bidean ibiltzea.
‎Jendearen otoitzak eta semearenganako amodioak anitz gogoeta eragin zioten, baina gehiago legearen hausteak. Zeren iruditzen zitzaion ezen ez zuela bere koroa seguru izango baldin ttipientzat bezala, handientzat ere justizia egiten ez bazuen. Eta hala, anitz itzulinguru, pentsu eta gogoeta bere baitan eginik, azkenean aurkitu zuen bide bat, bere kaltekoa, baina semearen gaztigua arintzeko ona:
‎Nola gizon ezkonduak betiere baitu bere emaztea bere eskuko, bereaz frankia eta besterenaz eskasia, eta eskas den gauza, maitekiro eta jarraikiz izaten dena desiratzenago eta gozoago iruditzen baita, halatan, pertsona ezkondua, berea utzirik, besterenera lehiatzen da, aldanahitzen da eta handik galtzen da.
‎Eta arrazoia: zeren aita ama haiek, elkarrekin batzean eta juntatzean, intentzio gehiago izan baitzuten bere plazer desordenatuak konplitzeko, seme eta alaba izateko baino, eta nola haien borondatearen kontra eta haiek nahi gaberik eginak baitira, hala dutela merezi gaztigu hura eta gehiago ere.
‎Gaztetasuna sendo da, indartsu da; ongi egiteko, lan egiteko eta Jainkoaren zerbitzuan enplegatzeko gai da. Baina zahartzea ahul da, onbehar da; berak du bere buruarekin eta bere burua sostengatzen egitekorik aski.
‎Sufficit diei malitia sua. Egunak berak du bere buruarekin egitekorik aski.
‎Pobrea gezurti izatea ez da hain miresteko, zeren beharrak anitz gauza eginaraz dezake. Aberatsa ere harro gertatzea komun da, ardurako gauza da, zeren nola inoren men gabe berak baitu bere dina eta behar duena, hark harrotzen du, hark handitzen eta hantzen du. Bada, pertsona gazte bat bere obretan eta joan etorrietan arin eta ero izatea ez da ongi, baina badirudi apur bat bederen adinak desenkusatzen duela.
‎Biziak diraueno, hatsa sabelean deno, arima gorputzetik atera arte, baldin oraino adimena on badu, memorian eta akorduan badago, nahasten ez bada, baduke bere bekatuaz behar den urrikitzea, damua eta dolorea. Eta hainbatenarekin, ez du bitartean zer etsirik, ez du zer esperantza galdurik, zeren ez baita oraino orduan erremediotik kanpoan.
‎Zeren nola eritasun handiak, sendatuz gero ere, utzi ohi baitu bere ondotik zenbait erru gaizto, zenbait kutsu, narrio eta arrazadura, hala uzten du denbora luzeaz bekatutan egoteak ere bere ondotik zenbait ondore gaizto.
‎Baina errege Dabidek nahiago zuen jendeekin baino Jainkoarekin iharduki, nahiago zituen bere on gaitzak harekin iragan:
‎Beraz, honelatan, gizonak ere, Jainkoak berak bere imajinara eta irudira hain ederki egina denez gero, adimenera heltzen den bezain fite bere egileari berari, irudia eman dionari behar dio behatu, haren zerbitzuan behar du bere ahala enplegatu.
‎Tales enim praemium non habebunt, quia laboris certamen non habuerunt. Batzuek nahi dute bere gazte denboran bizi bere gogara, anitz bekatu eta desordenu, guztiz ere emakumeekin, egiten dutela. Eta gero, baldin zahartzen badira, loriatzen dira, esaten dutela:
‎Quia etiam hac animadversione percutitur peccator ut moriens obliviscatur, qui, dum viveret, oblitus est Dei. Bizi deno Jainkoaz ahantzirik egon denak merezi du berari ere, hiltzerakoan, ahantz dakion bere burua, eta oroitzen bada ere, oroitze hura ez dakion deus balia.
‎Biluz da, oinuts da, ez du aldatzeko atorrarik eta ez etzateko oherik, ez daki oturuntza on baten berririk. Aski du bere lazeria, eskasia eta miseria.
‎Betiere, lehenbizitik hartu dugun xedeari ahal bezainbat aurtikitzen diogula, hari jarraikitzen gatzaizkiola, hartara destatzen eta aurre egiten diogula, aurkituko dugu gure gero honek pertsona herratsuen, errietatsuen eta haserrekorren artean ere baduela bere ostatua eta jarlekua, haietan ere kalte handiak egiten dituela. Zeren adiskide batekin hausten duzunean, baldin berehala osatzen eta bat egiten saiatzen ez bazara, jakizu ezen gero eta gero gaitziago izango zaizula, gibelatukoago, urrundukoago eta antsikabetukoago zarela.
‎Esan nahi du bere etsaiagandik aldara, aparta eta ihes egin. Zeren nola ez erretzeko erremediorik hoberena baita sutik urruntzea, hala da ez ihardukitzeko eta ez haserretzeko ere gizon haserrekorretatik eta etsaietatik apartatzea eta begiratzea.
‎Nola harri bati edo sentimendurik ez duen beste gauza bati kolpeka darauntsanak egiten baitio bere buruari kalte gehiago eta hartan probetxu gabe unatzen eta zatitzen baita, hala ardurarik ez duen bati edo konturik egiten ez duenari bere maleziaz darauntsanak ere ematen dio bere buruari gaitz gehiago.
‎Ez zuen bere gainera hartu eta, halatan, hobekiago eta errazkiago erremediatu zuen, eta iraungi, piztera zihoan sua.
‎Gogoeta handi zuten bere baitan. Eta gogoetak gogoeta eragiten ziela, esan zioten elkarri (Has 50: 16):
‎Eta batzuetan halakoek esaten badute ere hitzez nahi luketela bere bekatuetatik atera, ez dutela aitzinera haietan egoteko gogorik, ordea, obraz kontrara erakusten dute. Zeren haietan daudela akabatzen dira, eta halatan, akabatuko ez den gaztigua ere justuki ematen zaie.
‎Baldin infernuan daudenek balute bere bekatuez behar den urrikitzerik, balegite penitentziarik, itzul balezate bere borondatea beste aldera, gaiztotik onera, balia lezake, bai, Jainkoak haienganako bere miserikordia eta barka liezazkieke bere bekatu guztiak, orain guri penitentzia egiten dugunean barkatzen dizkigun bezala.
‎Bada, ez duzu zuk ere zeure arrazaz ukatu; ez zara zeure leinutik eta etorkitik hastandu, berezi eta ez aldaratu. Zeren zuk ere, Baionako apezpiku zinenean eta bisitan zenbiltzanean, ikusirik ezen elizatik kanpoan zebiltzan jende batzuek nahi zituztela bere azken finean gorputzak elizan sartu eta ehortzi, zeure bisita hautsirik, Nafarroako hiru estatuak bildurik, joan zinen Gortera, eta, han anitz buruhauste iraganik, kontrakarra izanik, ekarri zenuen gero ere behar zen erremedioa eta handik aurrera halako desordenuak debekatzeko ordenantza eta agindua.
‎Hala, bada, prestu izateak ere, paradisurik ez balitz ere, badu bere baitan barrena bere atsegina eta plazera, eta bai gaizto izateak ere, halaber, infernurik ez balitz ere, bere desplazera eta atsekabea.
‎Orak bidean aurkitzen duen hezur idorra gozoki erabiltzen du ahoan, ez zeren hezur hark duen berarekin mamirik edo urinik, baina zeren, erabili hutsez, orari berari ahotik odola jariatzen baitzaio eta gero, odol harekin batean, hezur idor hura on, gozo eta ezti iruditzen baitzaio.
‎Ohoin batek zenbat trabailu iragan behar du bere ohoinkeria egiteko. Etsaigoan dabilenak zenbat ikara, zenbat bihotz ukaldi errezibitu behar du bere etsaiaz mendekatzeko?
‎Ohoin batek zenbat trabailu iragan behar du bere ohoinkeria egiteko? Etsaigoan dabilenak zenbat ikara, zenbat bihotz ukaldi errezibitu behar du bere etsaiaz mendekatzeko. Engainatzaile batek zenbat gogoeta eta itzulinguru egin behar du bere engainua baliatzeko?
‎Etsaigoan dabilenak zenbat ikara, zenbat bihotz ukaldi errezibitu behar du bere etsaiaz mendekatzeko? Engainatzaile batek zenbat gogoeta eta itzulinguru egin behar du bere engainua baliatzeko. Gezurtiak zenbat gezur, zenbat hitz eder saldu behar du bere gezurra ederreztatzeko, estaltzeko eta egiatzat bulkatzeko?
‎Engainatzaile batek zenbat gogoeta eta itzulinguru egin behar du bere engainua baliatzeko? Gezurtiak zenbat gezur, zenbat hitz eder saldu behar du bere gezurra ederreztatzeko, estaltzeko eta egiatzat bulkatzeko?
‎Lehenbizikoa: zeren oraingo konfesatzeak, lege zaharrekoak ez zuena, badu bere baitan barrena indar grazia emateko. Lege zaharreko konfesatzeak eta orduko beste sakramentuek ez zuten berek bere indarrez eta bertutez graziarik ematen, baina ematen zuten grazia ematen zuten errezibitzen zituenak zuen disposizioaren, debozioaren eta aparailuaren arabera:
‎Baltsamo, anbar, musketa eta halako beste usain onak jendeak engainatzeko, beregana erakartzeko, bere buruez mintzarazteko eta haragiaren bekatuan eroriak dautzala usnatzeko eta goganbehartzeko bideak eta seinaleak dira; edo bai, zeren benturaz zenbait usain gaizto eta kirats baitute bere gorputzean, hura estaltzeko eta ezeztatzeko hartuak eta pentsatuak.
‎Zenbait granoz arin delako seinalea da besteak ez bezala edo dagokion baino ederkiago jantzirik ibiltzea, eta jantzi haiek soinean dituenean bere buruari pozarren beha egotea.
‎Izan zaitez prestu, euzu kontzientzia ona. Kontzientzia onak arinki jasaten du, deus gutxi sentitzen du kanpotik heldu zaion tristura; bizitza onak beti du berarekin arraitasuna, irri nahia eta atsegintasuna.
‎" Mundu honetan, adiskide maiteok, bekatuak badu bere bidai txartela ordaindu eta pasaporterik gabe bidaiatzeko adina ahalmen, eta, aldiz, bertutea, pobrea bada behintzat, muga guztietan geraraziko dute". Ados zaude?
‎berez zer nahi zuen berak...
‎Hiri bakoitzak du bere Dublin propioa,
‎Egia esan, ez dakit Anquetil dopatu zen edo ez, baina ez zuen behar. Nik uste dut bere sekretua magnetizatzen zuen doktorea zela. Lasterketa garrantzitsu guztien atarian Italiako Giroa, Frantziako Tourra, Bordele Paris... berarengana jotzen zuen.
‎Zergatia? Garai hartan, txirrindulariek euren herrialdeko selekzioarekin parte hartzen zuten Tourrean eta Frantziako izarrak, Louis Bobetek, 1954 eta 1955eko Tourrak irabazi zituen ez zuen bere aldamenean itzala egin ziezaiokeen txirrindularirik nahi, hortaz, ez zuen Anquetil haren ondoan gura. Hala ere, azken unean Tourrari uko egin zion Bobetek, Italiako Giroa ahituta bukatu zuela arrazoituta.
‎" Frantziak badu bere Coppi"
‎Le Figarok, adibidez, honako titularra argitaratu zuen: " Frantziak badu bere Coppi".
‎Belgikan, Anberesko belodromoan, lehiatu zen Anquetil azkeneko aldiz, beste behin ere Merckxen kontra, 1969ko abenduaren 26an. Belgikarraren aroa hasi berria zen urte hartan irabazi zuen aurrenekoz Tourra, eta Anquetilek ordurako bukatutzat emanda zuen berea.
‎Tourrean lanean ibilitako kazetari ezagunenetakoa, eta Anquetilen laguna. Jacquesek gonbidatu ohi zuen bere etxeko festa jendetsuetara, eta Anquetilek esan ohi zuen inork baino hobeto kontatzen zuela Chanyk errepidean berari gertatutakoa. 49 urtez jarraitu zuen Frantziako Tourra.
‎Etxeko norbait hiltzen denean, eramaten da etxetik hilerriraino bide berezi bat hartuz eta zurrunbidea bezala ezaguna dena, alegia. Etxe bakoitzak eta familia bakoitzak badu berea. Ez dira nahasten.
‎Patroia ez da patroi arrunta, erdi arraunean joaten baita, bi aldeetako indarra orekatzeko. Hasi zirenean, batelikoak egurrezkoak ziren, arrantzaleenak ziren, eta bakoitzak lortu behar zuen bere batelikoa eta arraunak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zuen 173 (1,14)
du 94 (0,62)
zuela 39 (0,26)
zituen 35 (0,23)
badu 27 (0,18)
dut 26 (0,17)
bazuen 17 (0,11)
ditu 17 (0,11)
baitzuen 15 (0,10)
dute 15 (0,10)
bazituen 12 (0,08)
baitu 11 (0,07)
baditu 10 (0,07)
zuten 10 (0,07)
duela 9 (0,06)
dituela 7 (0,05)
badute 6 (0,04)
duen 6 (0,04)
zituela 6 (0,04)
dugu 5 (0,03)
baduela 4 (0,03)
duten 4 (0,03)
duzu 4 (0,03)
Badu 3 (0,02)
bazuela 3 (0,02)
ditut 3 (0,02)
duenari 3 (0,02)
duk 3 (0,02)
dutela 3 (0,02)
genuen 3 (0,02)
zituztela 3 (0,02)
zuelako 3 (0,02)
Bazituen 2 (0,01)
Bazuen 2 (0,01)
baitute 2 (0,01)
baitzituen 2 (0,01)
bazituela 2 (0,01)
dituen 2 (0,01)
dituenean 2 (0,01)
ditugu 2 (0,01)
dudala 2 (0,01)
duena 2 (0,01)
duzula 2 (0,01)
luke 2 (0,01)
ninduen 2 (0,01)
ukan 2 (0,01)
zituelako 2 (0,01)
zituena 2 (0,01)
zuelarik 2 (0,01)
zuena 2 (0,01)
zuenean 2 (0,01)
zukeen 2 (0,01)
Badugu 1 (0,01)
badituzten 1 (0,01)
badugu 1 (0,01)
baduke 1 (0,01)
bainau 1 (0,01)
baitut 1 (0,01)
baitzuten 1 (0,01)
balitu 1 (0,01)
balute 1 (0,01)
bazuten 1 (0,01)
dituena 1 (0,01)
dituenak 1 (0,01)
dituzte 1 (0,01)
dituzu 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
duenak 1 (0,01)
duenarentzat 1 (0,01)
duenik 1 (0,01)
dugun 1 (0,01)
dun 1 (0,01)
dutelako 1 (0,01)
dutenak 1 (0,01)
duzue 1 (0,01)
gaituela 1 (0,01)
genuela 1 (0,01)
genuke 1 (0,01)
gintuelarik 1 (0,01)
hau 1 (0,01)
huen 1 (0,01)
lukeelako 1 (0,01)
luketela 1 (0,01)
nuen 1 (0,01)
nukeen 1 (0,01)
ukanen 1 (0,01)
zenukete 1 (0,01)
zituenean 1 (0,01)
zituenei 1 (0,01)
zituzten 1 (0,01)
zuelakoan 1 (0,01)
zuenak 1 (0,01)
zuenari 1 (0,01)
zuenez 1 (0,01)
zutela 1 (0,01)
zutenak 1 (0,01)
zutenean 1 (0,01)
zutenenean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan bera buru 51 (0,34)
ukan bera lan 12 (0,08)
ukan bera etxe 11 (0,07)
ukan bera lagun 8 (0,05)
ukan bera ere 7 (0,05)
ukan bera izen 6 (0,04)
ukan bera bekatu 5 (0,03)
ukan bera bizi 5 (0,03)
ukan bera eginkizun 5 (0,03)
ukan bera emazte 5 (0,03)
ukan bera gorputz 5 (0,03)
ukan bera on 5 (0,03)
ukan bera bakarrik 4 (0,03)
ukan bera bizitza 4 (0,03)
ukan bera familia 4 (0,03)
ukan bera seme 4 (0,03)
ukan bera toki 4 (0,03)
ukan bera zerbitzu 4 (0,03)
ukan bera adin 3 (0,02)
ukan bera ama 3 (0,02)
ukan bera arrisku 3 (0,02)
ukan bera azken 3 (0,02)
ukan bera barn 3 (0,02)
ukan bera beste 3 (0,02)
ukan bera etsai 3 (0,02)
ukan bera ez 3 (0,02)
ukan bera garai 3 (0,02)
ukan bera hartu 3 (0,02)
ukan bera herri 3 (0,02)
ukan bera iragan 3 (0,02)
ukan bera iritzi 3 (0,02)
ukan bera jarduera 3 (0,02)
ukan bera maitasun 3 (0,02)
ukan bera sekretu 3 (0,02)
ukan bera senar 3 (0,02)
ukan bera adar 2 (0,01)
ukan bera alaba 2 (0,01)
ukan bera alderdi 2 (0,01)
ukan bera arima 2 (0,01)
ukan bera atsegin 2 (0,01)
ukan bera aukera 2 (0,01)
ukan bera aurpegi 2 (0,01)
ukan bera bar 2 (0,01)
ukan bera barrena 2 (0,01)
ukan bera barru 2 (0,01)
ukan bera begi 2 (0,01)
ukan bera behar 2 (0,01)
ukan bera berezitasun 2 (0,01)
ukan bera berri 2 (0,01)
ukan bera bertute 2 (0,01)
ukan bera bezalako 2 (0,01)
ukan bera denbora 2 (0,01)
ukan bera egia 2 (0,01)
ukan bera egin 2 (0,01)
ukan bera egon 2 (0,01)
ukan bera eguneroko 2 (0,01)
ukan bera ekintza 2 (0,01)
ukan bera erantzun 2 (0,01)
ukan bera erresuma 2 (0,01)
ukan bera erru 2 (0,01)
ukan bera esanahi 2 (0,01)
ukan bera estudio 2 (0,01)
ukan bera etxerako 2 (0,01)
ukan bera ezer 2 (0,01)
ukan bera fideltasun 2 (0,01)
ukan bera funtzio 2 (0,01)
ukan bera gauza 2 (0,01)
ukan bera gizon 2 (0,01)
ukan bera harreman 2 (0,01)
ukan bera hitz 2 (0,01)
ukan bera interes 2 (0,01)
ukan bera istorio 2 (0,01)
ukan bera itzal 2 (0,01)
ukan bera jainko 2 (0,01)
ukan bera jarri 2 (0,01)
ukan bera kabu 2 (0,01)
ukan bera karga 2 (0,01)
ukan bera laguntza 2 (0,01)
ukan bera lege 2 (0,01)
ukan bera leku 2 (0,01)
ukan bera maite 2 (0,01)
ukan bera mami 2 (0,01)
ukan bera menpeko 2 (0,01)
ukan bera modu 2 (0,01)
ukan bera mundu 2 (0,01)
ukan bera neke 2 (0,01)
ukan bera obra 2 (0,01)
ukan bera odol 2 (0,01)
ukan bera parrokia 2 (0,01)
ukan bera so 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia