Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 136

2017
‎Inoiz ez, Gartxot, inoiz ez. Hori entzutean harrituta begiratu zion Kattalinek, entzuna baitzion aurki mutil gaztea eraman behar zuela berarekin ofizioa ikastera. Koilara, bat batean, mahaian bota eta zuri gelditu zen gartxot ere.
‎Grezia klasikoan, Jesukristo gurutziltzatu baino urte dezente lehenago, normala omen zen gizonak gizonekin eta emakumeak emakumeekin ibiltzea. Gero etxean elkartu egiten ziren eta familiak sortzen zituzten, baina nonbait irakurria dut etxetik kanpo bakoitzak antolatzen zuela bere bizitza gehien gustatzen zitzaion moduan. Ni ez nintzen han egon, noski, baina ez litzateke bizimodu txarra.
‎Jendearen otoitzak eta semearenganako amodioak anitz gogoeta eragin zioten, baina gehiago legearen hausteak. Zeren iruditzen zitzaion ezen ez zuela bere koroa seguru izango baldin ttipientzat bezala, handientzat ere justizia egiten ez bazuen. Eta hala, anitz itzulinguru, pentsu eta gogoeta bere baitan eginik, azkenean aurkitu zuen bide bat, bere kaltekoa, baina semearen gaztigua arintzeko ona:
‎Dio doktore honek ezen behin gizon santu batek ikusi zuela bere espirituan, ametsetan bezala, infernuko suaren erdian eskailera bat, eta eskailera haren lehen pausuan eta mailan zegoela konde bat, jaun handi bat. Eta gero ikusi zituela, halaber, zazpi konde, etorki berekoak, bata bestearen ondoan, eskailera hartan berean zeudela, zeren bata bestearen oinordeko, ondoko eta elkarren onen premu eta jabe baitziren.
‎Kirol lehiara etorrita, zale askok Raymond Poulidor, Anquetilen aurkari nagusia, nahiago zuten; erdi negarrez ageri zen askotan Poupou. Baina agian jende askok ez dakiena da Anquetilek eskuzabalago jokatzen zuela bere taldekideekin. Poulidorrek baino diru gehiago banatzen zuen Jacquesek haren alde lan egin behar zuten ziklisten artean, eta jokabide hori oso garrantzitsua izan zen hainbat lasterketatan.
‎Bizizalea zen, bon vivant. Baina horrek ez zuen esan nahi ez zuela bere lanbidea serio hartzen.
‎Bost hilabetetik gora eman du Boko Haram eko gizonen eskuetan, eta hitz totelka esan zuenarengatik jakin dugu diren eta ez diren basakeriak egin dizkiotela denbora horretan. Kamerari begiratzen ez dion neskatoak kontatu du bere ama nola hil egin zuten ikusi egin zuela berak, eta berarekin batera eramandako neskatoen beste ama asko ere odoleztutzen ikusi zituela, soldaduek (sic) itxita zeuzkaten etxolen atarian uzten zizkietelako hilotzak goizero, ikus zezaten.
2019
‎Ez duzu pentsatzen zenbat jende egon ote den zure alabaren ondoan hilabete haietan guztietan. Eta ez duzu pentsatzen, aurrerago bai baina ez kartazala ireki eta argazkia ikusi ondorengo minutuetan, ama batek presa baten ondoan utzi zuela bere alaba, zure alaba, eta pertsona batek, kontu handiz eta apur bat beldurtuta ziurrenik, lurretik hartu zuela eta poliziari hots egin ziola, eta polizia batek bere magalean hartu zuela eta ospitale batera eraman haur negarti hura, zure alaba, eta ospitalean artatu zutela eta handik hiriko umezurtz etxeko arduradunei abisua pasa zietela, han bazutela presa baten ondoan utzitako ume bat eta joan... Eta ez duzu pentsatzen, pragmatikoak izaten badugu eskarmentu nahikorik, pertsona batzuek zaindu egin zutela haur hura, bere osasunaz arduratu zirela, eta arduradun batek erabaki zuela ume hura egokia izan zitekeela adopzioan emateko eta zerrenda batean sartu zuela.
‎Eta Alizia horren sinetsita zegoen Arratoia bere isatsari buruz mintzo zela, historiak beste era bateko itxura hartu zuela bere irudimenean:
‎Guzti haiek ziotena zera zen: Potter hilerrira joan zenean, hark ez zuela bere burua zuritu. Jaitsi ziren eta haientzat ere ez zen galderarik egon.
‎Råstam ek esan zion hilketa horien egilea ez bazen, aukera ezin hobea zuela atzera egiteko. Sturek esan zion ospitaleko jendeak uste zuela bera zela hiltzailea eta ospitaleko sendagileek nahi adina droga ematen zioten garaietan berak Säter ko ospitaleari ongi zetozkion aitorpenak egin zituela. Ospitaleko medikuek droga emateari utzi ziotenean, berak aitorpenak egiteari utzi zion.
‎Behin baino gehiagotan pasatu zen liburutegitik, hilketaren xehetasunak begiratzera. Penttinen poliziak eta Kjell Persson ek pentsatu zuten Sturek aurrerapen handia egin zuela bere terapian, galdutako oroitzapenak berreskuratu baitzituen. Margit eta Persson ere guztiz asebeterik zeuden, Säter ko ereduak funtzionatzen zuela ikusita.
‎Baina, Margiten esan zien gertatutako hutsegiteak terapeutaren ardurakoak zirela, behar zen moduan prestatuak ez zeudelako. Taldekideek ikusi zutenean Margitek ez zuela konfidentzialtasun araua betetzen eta gainbegiratzen zituen kasuetan zegokion erantzukizuna ez zuela bere bizkar hartzen, haren kontra jartzen hasi ziren. 1970eko hamarkadan Erich Fromm ekin harremana izan zuen Margitek eta hura bere terapeuta izatea nahi izan zuen.
‎Elkarri beren arazoak kontatzen zizkioten. Margit ek esaten zion terapiaren gainbegiratzaile moduan hobeto funtzionatzen zuela berak, terapeuta moduan baino. Esan zion, baita ere, 1977ko martxoaren amaieran emango zuela azken hitzaldia Institutu Holistikoan.
2020
‎Brouard eta MonzonAitortzen dut T. Monzonen biografia egitean, ez nuela bereziki erreparatu Brouard eta Monzonen arteko harremanean, baina handia izan zuten bi izen handi hauek, eta Brouardek Monzonen heriotzaren urtemugan idatzi zuen bezala(" Herri baten oihua". Hitzaurrea), azken urteetan (12 urtez bihotzetik gaixo) jakinda bihotza oso gaixo zuela eta ez zuela bere amets politikoa gauzatua ikusteko aukerarik izango, halere borroka gogorrean jarraitu zuen: " kontzienteki, emate osoaren bidea jarraitu zuen, zeukan guztia besteei eskeiniz azken ondorioetaraino, guk geure herriaren askatasuna ikus dezagun".
‎Eztabaida iskanbilatsuaren erdian zeraz jabetu ziren: lehiakide gogoangarri haietako batek ere ez zuela bere edizioa irabazi.
‎Pandemia ahultzen joan zen ezarian, eta horrekin batera, konfinamendu neurriak arintzen. Ez zuen ahizpen etxea uzteko gogorik, baina kontziente zen, era berean, ezin zuela bere etxerako buelta sobera atzeratu. Tabernak eta jatetxeak ireki zituzten egunean itzultzea erabaki zuen; auzo gehienak kalean egongo zirela espero zuen eta errazagoa egingo zitzaiola zuhurki itzultzea.
‎Bere harridurarako, bazuen erasoen berri, eta arduratuta hitz egin beharrean, auzoekiko enpatiaz hitz egin zion. Erasoak paliatiborik gabe kondenatzen zituela esan zion hasteko, makulu hitz baten konbikzio ustel berberaz, baina segidan azpimarratu zion ohartu behar zuela auzoak ez gutxi, zehaztu zion kezkatuak zeudela, ulertzen zutela bere lana zela andari izatea, baina era berean ulertu behar zuela berak eraikinean jende nagusi, ume eta mota askotariko arrisku taldeetan sartzen ziren hainbat lagun bizi zela. Bere egoera ulergarria izan zitekeela ikuspuntu pertsonal batetik, baina komunitatearen izenean, auzotar askok eskatzen ziotela lanari uko egin ziezaion, edo, bestela, beste bizitokiren bat bila zezan krisiak iraun bitartean.
‎Horregatik, Neerbale izeneko gazte batek, bere fortuna osoa gorteko bizitzan gastatuta, aditurik Alibech bizirik zela, haren bila hasi eta aurkitu ere egin zuen, gorteak aitaren ondasunak ondorengo faltan bahitu baino lehen, eta ondoren Gafsara eraman zuela Rusticori arindu ederra emanaz, neska, gogoz kontra behartuta, han emaztetzat hartu eta haren ondare handiaren hartzaile bihurtzeko asmoz. Baina andreek galdetu ziotenean Alibechi desertuan zela zertan serbitzen zuen Jainkoa, Neerbale ez baitzen oraindik harekin oheratu, erantzun zien deabrua infernuan sartuz serbitzen zuela eta Neerbalek bekatu handia egin zuela bera halako zerbitzu handi batetik ateratzean.
‎Aspaldi bateko bilera gehienetan, sutsu defendatu nuen Pragako proiektua beste batzuen aldean, ekonomikoki bideragarriena zelako, buruhauste gutxirekin gauza zitekeelako eta, egun, egin samartuta zegoen. Ondotxo nekien lankideren batek pare bat urteko egonaldia edo akaso luzeagoa egin zuela bertan enpresa berria martxan jarri arte, baina ez nuen inolaz ere pentsatzen aukeratua ni izan nintekeenik. Ez nengoen, ordea, mementorik egokienean, ahulduta eta indarge sentitzen nintzen, ezgauza, nahiz eta estimatu nuen enpresak nigan jarritako konfiantza.
‎Beste behin ere, lo gelditu nintzen egongelako besaulkian eta ateko txirrinak kolpean esnatu ninduen. Nire itxura errukarriaz lotsatu nintzen, iruditu zitzaidan nire betazpi urdinkaretan eta bekokiko zimurretan iltzatu zuela bere begirada gazte eta freskoa, konturatu zela banuela bizitzan zer konpondu, zer aldatu; eta ahoskatutako ese luzatuak arindu zezakeela gainean neraman zama., Ez, ez zen erratu. banuen erremedio bat baino gehiagoren premia. Ez zitzaidan, beraz, gaizki etorriko erremedio sortzaile eta banatzaile bat nire inguruan, erremedioak pluralean zabalduko zituen norbait.
‎Denborarekin Madame Valmondék bazter utzi zituen espekulazio guztiak, hau izan ezik: Désirée Probidentzia ongileak bidali zuela bere bihotzeko umea izan zedin, haragiko umerik ez zuela ikusita. Izan ere, hazi zenean, neska ederra eta goxoa, maitetsua eta zintzoa egin zen, Valmondéko idoloa.
‎Armandek uste zuen Jainko Ahalguztidunak zital eta bidegabe jokatu zuela berarekin; eta, zelanbait, iruditzen zitzaion txanpon berarekin ordaintzen zebilela Jainkoari emaztearen arima horrela sastakatuz. Gainera, ez zuen jada maite, bere etxeari eta bere izenari jakingabean egindako laidoagatik.
‎Egurrolaren iritzian, norberaren ezkontzaren argazkiak enkantean saltzea," diru berriak" ezarritako gustu txarreko ohitura berri bat zen. Egurrolak ez zuela bere intimitatearekin negoziorik egiten, sekula egin ez zuela, horretarako beharrik ez zeukalako, eta irudi haiek banatzean mundu guztiari zein zoriontsu zen jakinarazi nahi ziola komentatu zuten hedabide guztietan. Egurrolak eta bere PPRR taldeak nahi zuten bezala, hain zuzen ere.
2021
‎Tolstoi edo Chejoven ipuinik kaxkarrenaren neurrira ere iristen ez zen istorio hori entzunda, inondik ere edozein latinoamerikar kulebroi batekin antza gehiago zuena, gauza bakarra egin nezake, sudurra behar bezala zimurtu eta nire kasuak ez zuela bere topiko edota fabula inozo eta erraz horrekin inolako zerikusirik behin eta berriro azpimarratu. Ez kezkatu, Luzarora bagoaz, make sure that you will know it, gaineratu nuen mehatxu moduan ala beharbada promesekoan.
‎Ordea, berak ohartu zelako alegia egiten baldin bazuen laido egiten ari zitzaion hark kalte handiagorik eginen zion beldurrez, ez ikusiarena egitea deliberatu zuen; izan ere, hobe zuen bizirik irautea, mutur salda batzuk gorabehera, bereganako batere maitasunik ez zuen emazteki harengatik bizia menturatzea baino. Nolanahi ere, erabaki zuen ordaina ematea, posible bazen behintzat; eta jakitun emaztekiak, maiz, amodioak baino gehiago mugiarazten dituela hisiak, bihotz handi eta onekoen kasuan, batik bat, ausartu zen egun batez Erreginarengana jotzen, eta adierazi zion gupida zuela, ikusirik senarrak ez zuela berak merezi zuen moduan maite. Erreginak, zeinak bai baitzekien zerbait Erregeren eta haren emaztearen artekoaz, erran zion:
‎Eta hilketa estaltzeko, hil gaixoaren gorpua errearazi zuen. Suak erre ez zituen hezurrak morterotan sarrarazi zituen, etxean eraikitze lanak egiten ari zen leku batean, eta urratsak egin zituen auzitegian barkamenaren grazia eskatzeko, aditzera emanez ezen behin baino gehiagotan defendatu behar izan zuela bere etxea emaztea desohoratzeko asmoa zuela susmatzen zuen gizaseme batengandik, eta hura, senarraren defentsa gorabehera, gauez jin zela leku susmagarrian harekin hitz egitera; eta horregatik, bere gelako sarreran topatu zuelarik, arrazoiz baino haserrez beteago, hil egin zuela. Baina gutuna kantzilergora igorri aitzin, hilaren aita gaixoak kasuaren berri eman zien dukeari eta dukesari, eta haiek kantzilerrari jakinarazi zioten grazia hura uka ziezaion.
‎Solas horietan, Amadourrek aditu zuen emaztekiak uste zuela berak atsegin zuela Polinerekin egotea, eta, etsiturik, ezin izan zion eutsi eta haserre erran zion:
‎Baina emazteak, jakinik nor zen, ohartarazi egin zuen gaztea, zeina, hain harriturik zegoen, non bere amaren sabelean egotea desira baitzuen, emaztekia eta halako perilean ezarria zuen amodioa madarikatzen zituela. Emaztekiak erran zion lasai egoteko, eginen zuela berak modua handik kalterik eta lotsarik gabe atera zedin, eta beztitzeko ahal bezain zalu. Bitartean, senarrak ate joka jarraitzen zuen, emazteari deika ahalik eta gorakiena.
‎Baina haren etxean zen batean, entzun zuen alaba hura bera baino aberatsagoa ez zen eta haren maitea izateko berak baino meritu gehiago zuenik iduri ez zitzaion zaldun batekin ezkontzeaz hitz egiten zutela. Eta kuraia hartzen hasi zen, eta adiskideak bere alde mintzatzeko erabiltzen, pentsatuz ezen, aukera damatxoaren esku uzten baldin bazuten, nahiago izanen zuela bera bertzea baino. Hala eta guziz ere, neskaren amak eta ahaideek, bertzea askoz aberatsagoa zenez, hura hautatu zuten; zaldun gaixoak halako nahigabea hartu zuen jakinik bere maiteak berak bezainbateko poza galdu zuela, non, bertzelako eritasunik gabe, eskasten eskasten hasi baitzen poliki poliki, eta oso denbora gutian hainbertzeraino aldatu zen, non bazirudien heriotzaren mozorroaz estali zuela bere bisaiaren edertasuna, eta pozik zihoala heriotzarantz.
‎Eta kuraia hartzen hasi zen, eta adiskideak bere alde mintzatzeko erabiltzen, pentsatuz ezen, aukera damatxoaren esku uzten baldin bazuten, nahiago izanen zuela bera bertzea baino. Hala eta guziz ere, neskaren amak eta ahaideek, bertzea askoz aberatsagoa zenez, hura hautatu zuten; zaldun gaixoak halako nahigabea hartu zuen jakinik bere maiteak berak bezainbateko poza galdu zuela, non, bertzelako eritasunik gabe, eskasten eskasten hasi baitzen poliki poliki, eta oso denbora gutian hainbertzeraino aldatu zen, non bazirudien heriotzaren mozorroaz estali zuela bere bisaiaren edertasuna, eta pozik zihoala heriotzarantz.
‎Pena horrek lehendik zuena handitu zuen; eta nahi izan zuen esklabo jarraitu, bizitza osoan egon zen bezala, eta ukan zezan Floridek nahikaria beteko zion senarra, hala bere mina ahantziz eta, haren ordez, bere bihotzeko damak zuena sentituz. Eta Amadourrek jakin zuen, Tuniseko erregearen gortean ezagutu lagun batengandik, erregeak deliberatua zuela bera paldoztatzea fedeari uko egiten ez bazion, bere ondoan eduki nahi baitzuen, turko on22 bihurtzea erdiesten baldin bazuen. Hortaz, hainbertze egin zuen mendean zeukan nagusiaren alde, ezen nagusiak, haren hitzari fidatuz, jarrai zezan utzi baitzion, baina halako bahisaria ezarri zion, non ere ez baitzuen nehola ere uste horren ondasun gutiko gizonak hainbertze eskuratzen ahal izanen zuenik.
‎Eta oheburuan zegoen kadira batean eseri, eta kontsolatzeari ekin zion harekin batera negar eginez. Amadourrek, emaztekia halako damuaz beterik ikusiz, pentsatu zuen hain oinaze handian aiseago beteko zuela berak bere asmoa, eta altxatu egin zen ohatzetik; Floridek, pentsatuz oso ahul zegoela, galarazi egin nahi izan zion. Amadourrek, Florideren aitzinean belauniko jarriz, erran zion:
‎Ez da gutiago egia, diot ixil ixila ihardesten, Inaziok nahi ukan zuela bere lagunek eta ondokoek
‎Ez Pixkana ausardiaz, bat ere beldurrik erakutsi gabe erantzuten asmatu zuen. Fraideekin ikasten ari naiz, fraidegaia ere ez naiz ez zion erran bere gogoz kontra ari zela eta ez zuela bere etorkizunez bat ere eskumenik, are gutxiago orduan preso edo esklabo hartuta.
‎Azkenean eta ia ezinbestean sinistu egin dit. Ziur asko gogoratu berri du Laurak berarekin ere oso zakar jokatu zuela bere berezko harropuzkeria lizunari aurre egin behar izan orduko, orduan nirekin zergatik ez?, nola ez. Beharrezkoa da bera bezain gezurrontzia den norbait Laura bezalako emakume baten kontura asmakizunetan lasai asko denbora alperrik galtzeko, eta ni, tamalez, ez naiz batere berritsua, ez naiz sekula izan, ez behintzat nire amesgaiztorik gogorrenetan ere bururatuko ez zitzaidan lankide zatarrena limurtzeko bezainbeste.
‎Zertara dator orain kalean elkar ikustea? Badirudi nigandik babestu nahi zuela bere burua. Baliteke niri behin betiko agur esateko asmotan egotea eta horretarako leku neutral baten beharra, badaezpada bide okerretik hartu eta egundoko zezioa egiten diodan, nik, amodioa engainu hutsa zela aldarrikatzen zuen ustezko eszeptiko kaikua.
‎Hurrengo egunean ere berriro bidali zuen bere morroiteria hiriko denda guztiak eraitsi zitzaten; baina a zer harridura handia noiz eta ikusi zuenean bezperan hutsik utzitako biltegiak merkagaiz mukuru eginda zeudela berriro, magiaz eta aztikeriaz bezala. Hirugarren egunean, berriro gauza berbera gertatzen zela ikusirik, amorruz eta aiherkundez, Novgorod bera baino ahaltsuagoa zela iruditu zitzaion, eta erabakia hartu zuen Moskuko merkagai guztiak erosi eta urrutira eramango zuela bere negozioa, beldur baitzen apustuko hogeita hamar mila errubloak galdu behar zituela. Harrezkero ez zion berriro itzal egin nahi izan Novgorod nagusiari.
‎Atsoa berriro azaldu zen, eta zertaz harriturik ez zuela berak, Uretako Izpiritu Nagusiak, eginagatik. Ur hartan arrantzan egiteko esan zion, aintzira hartan urik sekula ez zela faltako.
‎Deskolonizazioa kolonizatuta gaudela ohartzean hasten dela dioen tesia Txomin Agirreren habian egiaztatzera joan baledi inor, lumatu samarturik atera liteke segidan, zinez onartu bailuke aurrenik aski ohartua zela ondarrutarra garaiko errealitate latzaz, eta halaz ere begirada lauso eta bestelakatuarekin ekin ziola eginkizun narratiboari eta, okerrago dena, era berdintsuan amaitu zuela bere buruari jarritako erronka hura. Lerroalde honetako hasierako hitz larri horiek berarekin ez balihoaz bezala.
‎" Gaspar Ruizek burua jaso eta, inolako zalantzarik gabe, grina bridatu batez aldarrikatu zuen, Amerika osoan espainiar soldatu bat bera geratzen ez bazen ere, azken odol tanta isuri arte jarraituko zuela berak Txileri aurka egiten. Parrastada ero hura amaitu zenean, haren emazteak esku zuri mehe bat jaso eta bere behatz puntez belauna ferekatu zion segundo lipar batez.
‎" Bai erantzun zidan motel; eta orduan, izuturik ikusi nuen oinetarako oholean zutitu, begiak izutzeko moduan finko zituela, eta gure eskuineko amildegian behera botatzen zuela bere burua.
2022
‎Einsteinek deitu arte ez zen Wheeler konturatzen, askotan, katua ez zegoela bere etxean, Einsteinen etxean baizik. Wheeler bera konturatzen zenean, berriz, ez zuela bere etxean ikusten, non zegoen Wheelerren katua?
‎Eta kontatu, baratzeko bazter horren historia. Nola kontatu zion amatxik, bazter horrexetan ehortzi zuela berak bere ama, hil zenean. Eta bere amatxi, bere amak.
‎Horren berri jakin zuten markes jaun andereek, eta hain bitxi kausitu zuten, ezen doi doia sinesten ahal baitzuten. Paulinek, ez adierazteagatik ezein amodioren mende zegoenik, ahalik eta ongiena disimulatu zuen gizonarengatik zuen dolua, halako moduan, non jende orok baitzioen laster ahantzi zuela bere amorante leialari zion atxikimendua. Eta horrela joan ziren borzpasei hilabete, bertze neholako erakustaldirik egin gabe.
‎Eleok entzunik, zaldunak erran zion baietz, ukan zuela beraren gaineko susmorik, baina gizon ontzat zeukala, eta nahiago zuela adiskide etsai baino. Eta adio erranez, kapela eskuan, adiskide handi baten moduan besarkatu zuen.
‎Orduan gobernadoreak, nagusiarekiko amodioz sutan, baimena eskatu zion edo haizatzeko edo haiza zezaten agintzeko. Baina Erregek espresuki galdatu zion ez egiteko deusen alegia, pentsatuz ederki jakinen zuela berak egia bertze moduren batez.
‎Baina Guillaume kondeak, atzeman zutelakoan edo susmagarria zelakoan, Erregeren finantza sekretarioa zen Robertet engana17 jo zuen biharamun goizean, eta erran zion Erregek berekin gelditzeko eman nahi zizkion faboreak eta diru sariak ikertu zituela, eta ez zitzaizkiola aski urte erdiz ere irauteko, eta haren bikoitza eman nahi ez bazion, utzi egin zuela. Arren galdegin zion Robertet horri lehenbailehen jakin zezala Erregeren nahia zein zen, eta hark erran zion mementoan joatea bertzerik ezin zuela berak egin. Eta gogo onez egin zuen mandatua, bai baitzekien gobernadorearen gaztiguen berri.
‎Bonniveteko jauna, bere aldetik, ez zen lotara joan. Eta ikusiz tenorea zuela bere dama krudel hartaz mendekua hartzeko, garaiz erretiratu zen bere egoitzara, eta bizarra zaldunak zeukan luze zabalean motzarazi zuen; orobat motzarazi zuen ilea ere, ukituz gero diferentzia ezin zedin hauteman. Ez zituen ahantzi feltrozko eskarpinak eta zaldunaren jantzien iduriko gainerakoak.
‎Baina gizonak beso artean eutsi zion, eta, ele on eta eztiz, maite zuen hark baino gehiago maite zuela segurtatu zion, eta, haren ohoreaz denaz bezainbatean, hain ongi gordeko zuela, ezen nehoiz ez zutela horregatik gaitzetsiko. Eta tuntun hark sinetsi egin zion; eta, gizonari entzunez zer asmatu zuen eta nolako lanak hartu zituen bera irabazteko, zin egin zion bere sekretua gordetzen jakin ez zuen bertze hark baino hobeki maitatuko zuela berak, ongi baitzekien zein faltsua zen frantsesei oker egokitzen zitzaien fama; italiarrak baino zuhur, saiatu eta isilagoak ziren, izan ere. Eta hemendik harat bere herrikoen ikusmoldeari utzi eta berarenari helduko ziola.
‎Hircanek zin egin zuen, ezen, berak bederen, ez zuela nehoiz bereaz bertze emaztekirik maitatu, eta ez liokeela hari Jainkoa dorpeki irainarazi nahiko. Bertze horrenbertze erran zuen Simontaultek, eta gaineratu zuen ezen sarri desiratu zuela berea ez bertze emazteki guziak gaiztoak izatea. Geburonek erran zion:
‎Baina haren jarrera debotoa ikusiz hain gizon saindutzat zeukan, ezen bere bizitza konta ziezaion galdegin baitzion, eta nola heldu zen Jainkoa modu hartan maitatzera. Gizonak aitortu zion zaldun pobre bat zela, eta, aberastasuna eta ohorea izateagatik, bere kontzientzia alde batera utzi eta sobera hurbileko emazte batekin esposatu zela, oso aberatsa zelako hura, itsusia eta zaharra izan eta maite ez zuen arren; eta, hari sos guziak atera ondotik, abentura bila jo zuela itsasora, eta hainbertze egin zuela bere lanari esker, non egoera ohoragarri batera heldua baitzen. Baina bera ezagutu zuenez gero, beraren hitz eta etsenplu sainduek bizitza aldarazi egin ziotela, eta osoki deliberatua zela, egin beharreko zuen mandatutik onik itzultzen bazen, bera eta senarra Jerusalemera eramatera, neurri batean kitatzeagatik horrela eginak zituen bekatu handiak, zeinetatik arrunt apartatua baitzen, nahiz eta oraindik kitatzeko zituen emaztearekikoak, zeinarekin laster baketuko zela espero baitzuen.
‎Izotzek bitartean, pentsatzeko, zaldia hartu eta ibiltzera atera zen noraezean. Eskerrak orduan ez zuela bere lana bete behar. Konturatzeko Sakanatik hurbil zebilen eta ez zekien nola heldu zen.
‎Hala egin izan zela beti herrian eta jada itsasoratzeko prest zegoela herritar talde bat. Mara ere joango zela haietako batean, bazekiela arraunean eta lehorrean geratzea baino nahiago zuela bere senarra eta gainerako bidaiariak salbatzera joan. Erikek ezezkoa eman zion behin eta berriz.
‎Ezinezkoa zela. Ulertzen zuela bere nahigabea baina horrelakorik baimenduko balu, txalupako guztiak heriotzara kondenatuko zituzkeela adierazi zion. Larrialditakoak laster iritsiko zirela.
‎Lur haietatik eta bizimodu ilun hartatik ihes egin behar zuen. Garbi zuen hegoaldeko hiri batean baino ez zuela bere ametsa beteko. Andirekin joango zen gainera, maite zuen mutil on eta langilearekin.
‎Senegaldarrak hileta eszena baten bi orrialde irakurri zituen, sarri geldituz ura hurrupaka edateko, eta emozioa handitu ahala gero eta doinu markatuagoz mintzatzen zela, t oro z bihurraraziz. Ondoren, Edwardengana biratu ziren denak, are ugandarra bera ere, bai baitzirudien ahantzia zuela bera zela lantegiko burua. Edwardek pipa pentsakor zupatu zuen esan aitzin homosexualei buruzko istorio mota horiek ez zirela, zinez, Afrikaren erakusgarri.
‎Zimbabwetarrak balantza egin eta ur iturrira erori zen, eta farfuilaka irten zen, rasta kizkurrak blai, esanez arrain bat bihurka zebilela iruditu zitzaiola. Keniarrak esan zuen hori erabiliko zuela bere istoriorako ─arraina oporguneko iturri dotorean─ ez baitzekien batere zertaz idatzi. Senegaldarrak esan zuen bere istorioa bere egiazko istorioa zela eta gaia zela nola deitoratu zuen neskalagunaren heriotza, eta nola atsekabe hark adorea eman zion gurasoengana joateko, nahiz eta haiek txantxa arin baten moduan hartzen zuten orain hura lesbiana izatea eta gizon gazte egokien familiei buruz mintzatzen segitzen zioten.
‎Forez eko kontearen seme Raimondin, ehizan bere osaba nahi gabe hil eta, iturri sorgin baten ondoan iragan zen, han zeuden hiru andre ederrak ikusi ere gabe. Haietarik batek, Melusinak, hots egin zion, bai eta agindu jaun ahaltsu bilakaraziko zuela berarekin ezkontzen bazen eta hitz ematen bazion inoiz ez zela larunbatean ikusten saiatuko. Mutilak hitz eman bai, eta ezkondu ziren.
‎Gero beti zuzentzen ahal dira kontraesanak eta gauzak beren forma mitiko kanonikora ekarri. Artzainaren kasuan, familiarien kondena bete dadin edo, gaineratzen da" txarto hil" zela, Uxuluzeko zubitik bota zuela bere burua, uraren gainean jausi handia egina zuen leku berean. Bi jauzien simetria hain da kausitua eta gertakaria mitoari hain doitua, non propio pentsatua ematen baitu.
‎" Ezkontidea" kapituluan aipatu da Anbotoko Andereak ez zuela bere urrezko basoa atzera hartu nahi izan, penitentzia handituko ziolakoan, olagizon batek hartan edan aitzin" Jesus" esan baitzuen. Beste bi kondairatan ere uko egin behar izan zion Andereak bere basoari:
‎Zatak eta galtzerdiak beragandik hurbil samar zeuden, baina inola ere ezin zituen jantzi eta erabili. Nabarmena zen narrastiaren pozoiak oso ongi egin zuela bere lana.
‎Beste behin ere konturatu behar izan zuen zeinen zaila zen txoriak edota txorikumeak harrapatu ondoren, bizirik iraunaraztea. Argi zegoen, holako zerbait lortu nahi baldin bazuen, jarraitu eta oraindik gehiago findu zuela bere teknika.
‎Elena konturatu zen berak ez zuela bere bizitza pertsonalaz edo lanaz hitz egin, ezta Benitok bereaz ere. Hobe.
‎Etorri eta hurrengo egunean hondartzan paseatzen nenbilela, kanpotarra nintzela pentsatuta, Benito agertu zen laguntza eskainiz eta nik uxatu nuen, gizonekin ezer ez nuela nahi esanez. Handik bi egunetara baserrian topatu nuenean kontatu zidan auzokide on bat bezala eskaini zuela bere burua. Beste gauza bat kontatu zidan:
‎Mutilak begiratu eta irri ederra erakutsiz ez zion galderari erantzun. Azaldu zion berak artista sena zuela, baina ez zuela bere inguruko jendea jasaten. Gehienak sasiartistak omen ziren.
‎Etorri eta hurrengo egunean hondartzan paseatzen nenbilela, kanpotarra nintzela pentsatuta, Patxi agertu zen bere laguntza eskainiz eta nik uxatu nuen, gizonekin ezer ez nuela nahi esanez. Handik bi egunetara baserrian topatu nuenean kontatu zuen heldu nintzenean ikusi ninduela eta auzokide on bat bezala eskaini zuela bere burua. Gainera, kontatu zidan dibortziatu berria zela eta ez zuela emakumeekin ezer nahi.
‎Horren aurka, Herri Batasunak eta erakunde armatuak estrategia politiko militarra eraikia zuten euskal estatu independentea sortzeko, eta Telesforo Monzon itxaropentsu hil zen, eta ukaezina da hegoaldera itzulirik, azken lau urteetan dena eman zuela bere aldetik, amets hori egia bihur zedin.
2023
‎1537ko uztailaren 9an gutuna idatzi zion Wolfgang Capito ri, Eskritura Santuetan Doktore eta Estrasburgoko elizaren zerbitzaria zenari. Esaten zuen ahalegin handia egin behar zuela bere liburuen zati ezberdinak antolatzen. Liburuak birrinduak ikusi nahiago zituela, ez zitzaiokeela ez izatea haietako bakar baten egilea ere, Borondatearen lotura eta katiximaren salbuespenarekin.
‎Esaten zion George Karg Maisuarekin elkarrizketa izan zuela sakristian, idatzitako oharrari buruz. Hark lehenik ukatu egin zuela berak idatzi zuela, baina eskatu ziotela bere iritzia agertzeko lerro gutxitan. Ofizial bat agertu zela eta hura gaztelura eraman zuela, printzearen agindutara uzteko.
‎Haiek ez zeukatela herentziaz jasotako labea besterik. Jaun kondeak ez zuela ezer irabazten jende onaren txirotasunaz; Jainkoaren amorrua erakarriko zuela beregana. Esaten zien ez zuela haien justizia nahi, haien faborea baizik; haiek ere Jainkoaren faborea eta babesa bilatzen zituztela.
‎Luterok goraldi eta beheraldi errepikatuak izan zituen bizitza osoan zehar eta, Bainton en arabera, depresio aldiak, barne herstura eta obsesioak jasan zituen. Baintonek esaten zuen Luterok bere gaixotasunen sintomen kontra borroka egin zuela bere bizitza osoan, baina zalantzan jartzen zuen Luteroren gaixotasun mentala, haren produktibitate maila ikusita (Bainton, 1950); edonola ere, laster baztertu zituen zalantza horiek, nahiko datu ikusten baitzituen Luterok gaixotasun mentala jasan zuela esateko. Egun arrunt batean orduak ematen baitzituen Luterok deabruarekin borrokan, bere bekatuez hausnarrean, etsipenean murgilduta; tarteka lana egitea eragozten zion depresioak.
‎Luterok besteen konpainia bilatzen zuen tentaldiak jasaten zituenean. Esaten zuen gizakiak ez zuela bere burua kontrolatzen bakardadean zegoenean. Bakarrik zegoenean erasotzen ziola deabruak gizakiari (Bretch, 1985).
‎1530eko apirilaren 18an gutun bat idatzi zion Luterok Nicolas Hausmann i. Esaten zion oraindik Coburg-en zeudela; printzeak agindu zuela berak Coburg-en gelditu behar zuela eta besteek Dietara joan behar zutela.
‎Esaten zuen, Enperadorea Aita Santuaren interesak defendatzeko armatzen bazen, inork ez ziola obeditu behar, obedientzia hori Jainkoak debekatzen zuelako; Aita Santuak bultzatu zuela Enperadorea Kristoren ebanjelioaren kontra joatera; benetako sediziogileak Aita Santuaren aldekoak zirela; bere burua defendatu nahi zuenak haien kontra borrokatu behar zuela; bera alemanen profeta zela: ez zuela bere interesa bilatzen, alemanen ongia eta salbamena baizik; legegizonek demostratzen bazuten hiritarrek Enperadoreari aurre egin ziezaioketela, beren esku zegoela hori egitea. Luterok azken urteetan defendatzen zuen gerra erlijiosoa zilegia zela, baina ez zion uko egin hasierako jarrerari:
‎Nahikoa lan egin zuela. Harengatik errezatzen zuela eta espero zuela Melanchthon adoretsu egongo zela eta ez zuela bere burua premiarik gabe atsekabetuko, dena Jainkoaren eskutan zegoelako.
‎Esaten zion azkenaldian gutun bat eman ziola Frederiko entzat bere koinatuari, baina gutuna galdu egin zuela eta beste bat bidaltzen ziola. Leiala, elizkoia eta langilea zela, baina ez zuela bere burua eta haurra ongi mantentzeko adina. Leipzig-eko komentu batean superintendente izan zela, eta hura iraintzen saiatu baziren ere, kontuak ongi eraman zituela ikusi zela.
‎Jonas doktorea berarekin zegoela eta dena esan ziola. Irakasle plaza bat batean bete behar zela, baina Jonas doktorea ezin zuela bere lekutik kendu, Halle ko elizari kalterik egin gabe. Horregatik eskatzen ziola Jonas Hall en uzteko, urtean 140 bat florin emanez, 8 urtetan zehar.
‎Apaiz ministeritzarako gaituak zeuden sinestun guztiak, baina komunitatea zen apaizak izendatu, kargutik kendu edo mailaz jaso zitzakeena; apaiza izateko ez zegoen Aita Santuaren ordenazioa jaso beharrik; bataiatu guztiak ziren apaiz; herri bakoitzeko komunitateak aukeratu behar zituen apaizak; komunitatearen esanera zegoen elizako karguen izendapena. 1523an Luterok defendatu zuen komunitateak eskubidea zuela bere predikariak aukeratzeko. Erreformaren abiapuntua Wittenberg eko unibertsitatea eta udal kontseilua ziren.
‎Luterok ez zuen Erasmo etsaitzat nahi; laster ikusi zuen Erasmok ez zuela bere teologia onartuko; beraz, 1524ko apirilaren 15ean gutun bat idatzi zion Erasmori, Wittenberg etik Basileara. Esaten zion denbora asko egin zuela hark idatzi zain; ulertzen zuela berarengandik urrun mantendu nahi izatea, bere kausa ez konplikatzearren; eskertzen zizkiola hark letren pizkundeari eta Bibliaren ikerketari egindako ekarpenak; Jainkoak ez ziola eman etsaien kontra borrokatzeko behar besteko adorerik eta fermutasunik; bere alde borrokatzeko adorerik ez bazuen, ez behintzat kontra egiteko; bere etsaiekin ez elkartzeko, bere (Luteroren) kontra ez idazteko eta behatzaile edo ikusle soil izatera mugatzeko.
‎Luterok ez zuen Erasmo etsaitzat nahi; laster ikusi zuen Erasmok ez zuela bere teologia onartuko; beraz, 1524ko apirilaren 15ean gutun bat idatzi zion Erasmori, Wittenberg etik Basileara. Esaten zion denbora asko egin zuela hark idatzi zain; ulertzen zuela berarengandik urrun mantendu nahi izatea, bere kausa ez konplikatzearren; eskertzen zizkiola hark letren pizkundeari eta Bibliaren ikerketari egindako ekarpenak; Jainkoak ez ziola eman etsaien kontra borrokatzeko behar besteko adorerik eta fermutasunik; bere alde borrokatzeko adorerik ez bazuen, ez behintzat kontra egiteko; bere etsaiekin ez elkartzeko, bere (Luteroren) kontra ez idazteko eta beh... Hori guztia egiten bazuen, berak ere ez zuela ezer idatziko haren kontra.
‎Gainera, Katalinak eta biek hainbat seme alabak eduki zituzten, eta horrek idazteko denbora kendu zion Luterori. Luterok berak esaten zuen Erasmok ez zuela berak zuen betekizunik eta nahi adina idatzi ahal izan zuela (Luther, 2004).
‎Errezatzeko esaten zion, sinesmena gal ez zezan. Izurriteak eraman zuela kapilauaren emaztea eta Pommer ek kontsolatzen zuela bera.
‎Staupitzek Kaietanori eskatu zion eman zezala baimena Luterok idatziz erantzun ahal izateko; hori onartu egin zuen Kaietanok. 1518ko urriaren 15ean erantzun idatzia eman zion Luterok kardinalari; esaten zion Jainkoari gizakiei baino lehen obeditu behar zaiola; Aita Santuaren autoritatea kontzilioaren mendean eta argudio hobeak dituen edozein kristau leialen mendean dagoela; Kaietanok esan zion ez zuela bere aurrean ikusi nahi erretraktatu bitartean.
‎Aitak aurreikusi zuen Martinek zelibatua zuela eraman eta zuela bere haserrea gainditu, Luterotarrek haserrekortasuna baretzeko arazoak zituztelako (Erikson, 1958). Jainkoa adiskide izan nahi zuen, baina hura beti haserreturik zegoela iruditzen zitzaion Luterori.
‎Haietarik bat biziki gizena zen eta bertzea aski meharra. Gizena kofesatu egin nahi zen lagunarekin, eta erraten zion ezen Jainkoaren amodioa eta harenganako beldurra galduak zituen harakin batek idi bat edo bertze edozein kabala bezain aise sarraskituko zuela bera. Eta ikusirik beren ganberan hetsirik zeudela, eta handik ez zirela jalgitzen ahal ostalariarenetik iragan gabe, guziz segur egon behar zuten beren heriotzaz, eta Jainkoari gomendatzen zizkioten beren arimak.
‎Eta hori erranik, bere abitu handia erauntzi zuen, eta haren azpian zeraman ttipiago bat presentatu zion damari, erranez ezen, hartzen ez baldin bazuen, aitzinean hilik zituen haien lekurat igorriko zuela bera ere.
‎Eta kontua da disfrutatu zuela. Eta kontua da bazekiela ahuakatea udan landatzea ez zela ideia ona, baina hala nahi izan zuela berak. Eta sargori zegoela.
‎Gurasoek abandonatu izan balute moduan sentitzen zen Vincent. 1883ko abenduaren 15ean (346) Nuenen dik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion aitak abandonatutako zakur latz batekin alderatzen zuela bere burua; kalean utzitako zakur latz baten modukoa zela bera; zakurra zakur amorratu bihurtuko zela. Theori esaten zion ohiko dirua bidaltzeko, nonbaitera joan behar zuenean aitari eskatu beharrik ez izateko; abenduaren 1ean jasotako 23,80 florinak aitari eman zizkiola eta abenduaren 10ean jasotako 25 florinak Rappard i eman zizkiola.
‎1884ko irailaren bigarren erdiko gutunean (376) Vincentek Theori esaten zion itxaropena zuela Margot bere onera etorriko zela, baina nahaste nerbiosoak luze iraungo zuela; bi arrisku zituela: gaixotasun nerbiosoa eta malenkonia; egun horretan jasotako gutunean Margot ek esaten zuela bere familiak ez zuela ulertzen barnean zuen herstura; nekez distrai zitekeela; bere gelan isilik egoten zela Vincentek emandako libururen batekin edo beste zerbaitekin; emakumearen etsipenaren arrazoia honetan zetzala: zaharregia zela eta antzeko gauzak esan zizkiotela.
‎Courrières era Jules Breton en estudioa ikustera egindako bidaia deskribatzen zuen gero; kanpotik begiratuta ez zitzaiola haren etxea gustatu eta ez zuela aterik jo ere egin; dirurik gabe gelditu zela eta kanpoan lo egin zuela; miseria horretan zegoela bere buruari esan ziola: berriro altxatuko zela, arkatza hartuko zuela eta aurrera egingo zuela bere marrazkiekin.
‎Anberes-era joan baino lehen bere trebetasunak landu nahi zituen, Rappard ek gomendatu zion moduan. 1884ko abenduaren 15 Nuenendik idatzitako gutunean (390) Vincentek Theori esaten zion gogor ari zela lanean, pertsonen buruak lantzen; etxean baldin bazegoen ez zela bere atseginagatik, baizik bere pinturagatik; oraingoz etxean egon beharra zuela bere pinturagatik; aurrerapen erabakigarriak egin bezain azkar, edozein tokitara joateko desiratzen zegoela, Nuenenen irabazten zuen beste diru irabazteko. Bestalde, modeloak ordaintzeko dirua eskatzen zion berriro ere Theori.
‎Lepic kaletik Rodier kalera bizitokia aldatzekoa. Ospitaleko jendea ongi portatzen ari zela berarekin, izan ere han jende guztiak zuela sukarra, haluzinazioak edo zorotasuna; ez zuela bere burua erabat sendatutzat jo behar; toki horretan gaixo egon zen jendeak esan ziola, beti egongo zirela momentuak, burua galduko zuenak. Vincentek zioen bezperan joan zela zoratutakoan belarria eraman zion neskarengana, gertaeraren egunean zorabiatu egin baitzen.
‎1889ko uztailaren hasieran (W13) St. Rémy tik idatzitako gutunean Vincentek Willhelminari esaten zion egun batzuk lehenago haren gutunari erantzuten hasi zela, baina ikusi zuela bere burua behar zen maisutasunez kontrolatzeko gai ez zela; eskerrak ematen zizkion Edouard Rod en liburuarengatik (Le sens de la vie) eta irakurri zuela esaten zion; Theori bidali zizkiola lantzen ari zen hamabi bat mihiseen marrazkiak. Berarekin Arlesen egon zen lagunak eta beste batzuek erakusketa bat antolatu zutela eta berak ere han esku hartu zukeela, osasunez ongi egon izan balitz.
‎1889ko irailaren 19an (607) St. ...k; prest zegoela, lasai eta fidakor beste denboraldi batez han egoteko, negu horretan beste erasoren bat gertatzen ote zitzaion ikusteko; baina, Theori idazten bazion esanez handik irten nahi zuela, ez zuela zalantzarik egin behar, ikusi behar zuelako Vincentek bazituela arrazoi serioak monjek gidatutako erietxetik irteteko; bere autoerretratua bidaltzen ziola eta arretaz begiratzeko hari; ikusiko zuela bere aurpegia lasaiago zegoela orain, nahiz eta begirada lausoagoa izan. Pissarro zaharrari erakusteko koadro hori.
‎Eguneroko eginkizun praktikoak betetzeko gaitasunik ez zion ikusten Vincentek bere buruari. 1889ko apirilaren 24an (586) Arlestik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion pentsatzeko indarra berriro berreskuratzen ari zela, baina gauza praktikoak kudeatzeko gaitasun gutxiago zuela; despistatua zegoela eta zuela bere bizitza kudeatu; ingurukoentzat tortura izango zela berak ospitala uztea, paralizatua sentituko zelako bere kabuz aktuatu behar izanez gero. Pintoreen elkartearen ideiak aurrera ez zuela egin, arrazoizko ideia izaten jarraitzen bazuen ere; baina, ez zirela berriro horrekin hasiko.
‎Theok ez zuen nahi Vincentek kezka ekonomikorik izan zezan. 1889ko apirilaren 24an (T5) Paristik idatzitako gutunean Theok Vincenti esaten zion asko hunkitu zuela aurreko egunean jasotako haren gutunak; naturala zena baino askoz gehiago egiten ari zela, gainezka ordaindu ziola, bai lanaz, bai adiskidetasunaz; adiskidetasun horrek gehiago balio zuela berak inoiz eduki zezakeen diru guztiak baino.
‎hosto berdeko olibondoak baratze batean eta gari soroa horitzen, masusta zuhaixkaz eta zuhaixkak berdez inguratua. Iruditzen zitzaiola lurralde horretako jendeak lan gutxiago egiten zuela bere lurraldeko nekazariek baino; abererik ez zela ikusten eta landak utziago zirudiela beren lurraldekoak baino; gustatuko zitzaiokeela gizonen arraza kementsuagoa ikustea; baserriek hiru aldiz gehiago emango zuketela eta jende gehiago elikatuko zuketela ongi zainduak egon izan balira.
‎Azken hilabeteetan krisialdi asko bizi izan zituen Vincentek. 1889ko martxoaren 29an (582) Arlestik idatzitako gutunean gauzak ongi zihoazela esaten zion Vincentek Theori; erietxetik irten eta hirira joan zela; ikusi zuela bere benetako auzokideek ez zutela eskatu bera botatzeko; Salles jaunak agindu ziola behar izanez gero herriko beste alde batean egoitza bilatuko ziola; La Berceuse erretratuarekin bosgarren aldiz hasiko zela; azken hiru hilabeteak oso arraroak iruditzen zitzaizkiola; batzuetan herstura mental deskribaezina sentitzen zuela.
‎nork ekarri nahi zulo mixerable honetara. Sien ek lehen baino erruki gehiago ematen ziola, inoiz baino urduriago ikusten zuelako; uste zuela bera baino lagun hoberik ez zuela; bihotz osoz maitatuko zukeela utzi izan balio; baina, ez zuela bere konfiantza bilatzen eta ahalmenik gabe uzten zuela, bere etsaiez fidatzen zenean; harrituta zegoela Sienek ez zuelako ikusten gaizki jokatzen ari zela; ez zuela pentsatzen emakumea txarra zenik, baina inoiz ez zuela ikusi zer zen ona eta nola izan zitekeen ona; ez zela erantzulea, ona eta txarra... Sien oso zoritxarrekoa zela eta haren izaera aldakorrak eragotzi egiten ziola enplegu iraunkor bat edukitzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia